15.11. 2013

Češi ročně ujedou deset až dvacet tisíc kilometrů

 

Čeští řidiči nejčastěji ujedou ročně mezi 10.000 a 20.000 kilometry. Více než 50.000 km odřídí za rok jen přes tři procenta tuzemských motoristů.

Informace vyplývá z průzkumu pojišťovny Generali. Podle něj ujede přibližně třetina českých řidičů ročně mezi deseti až dvaceti tisíci kilometry, podobný podíl pak zabírají ti, kteří ujedou 5 až 10 tisíc kilometrů. "Pokud ročně skutečně najedeme 20.000 km, tak při průměrné rychlosti 60 km/h by to znamenalo, že strávíme za rok v autě na sedadle řidiče 14 dnů a nocí, tedy celé dva týdny. Při délce naší státní hranice 2290 km bychom ji za tu dobu objeli téměř devětkrát," uvedl vedoucí oddělení pojištění motorových vozidel Generali Radek Bureš.

Do ročního nájezdu 5000 až 10.000 kilometrů se vejde třetina žen a pětina mužů. Další třetina řidiček má roční kapacitu deset až 20 tisíc kilometrů. Stejnou vzdálenost ovšem najezdí až 40 procent mužů. Čím je počet najetých kilometrů větší, tím se více otevírají i pomyslné nůžky mezi oběma pohlavími.

Oproti tomu počet najetých kilometrů se v souvislosti s věkem řidičů příliš neliší. Kdo je zvyklý jezdit, ten řídí stále. Pouze v kategorii nad 50 tisíc kilometrů ročně je největší podíl řidičů mezi 25 a 30 lety a podíl šoférů starších 60 let naopak nejmenší. Současně platí, že zhruba třetina všech věkových kategorií najezdí během roku mezi 20 a 30 tisíci kilometrů.

Rozdíly v ročním nájezdu panují mezi jednotlivými zeměmi Visegrádské čtyřky. Například Rakušané mají v kategorii nad 50.000 kilometrů nejnižší podíl řidičů, necelá dvě procenta. Nejvyšší mají naopak Maďaři a to čtyři procenta. Ve všech zemích se největší podíl řidičů hlásí k 10.000 až 20.000 kilometrů ročně. V Rakousku je takových řidičů až 40 procent. Oproti tomu Maďaři v průběhu roku nejezdí nejvíce 5000 až 10.000 kilometrů. Slováci mají tyto kategorie téměř v rovnováze na přibližně 28 procentech.

ČTK

 








 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu! Pak se snažíme trestat

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu!…

Se svým věrným parťákem Hynkem Zohornou nastartovali v polovině druhé třetiny při vlastním oslabení rakety,…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…