Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. U žádného jiného prodejce jsem neviděl tolik nových aut před a v okolí prodejny jako před každou prodejnou Hyundai. Např. takový Auto Balvín v Brně před lety prodával jen Mazdu. Pak začal prodávat i Hyundai a teď prodává jen Hyundai. V okolí prodejny stojí tak 30-40 nových vozů Hyundai, dokonce vedle, kde byl klasický soukormý autobazar nyní stojí nové Hyundaie a bazar je zrušený... Proč to?
Je to celkem normální a spíš by mě zajímalo, jak je to u ostatních značek. V Evropě je tento způsob také celkem běžný. Koneckonců, ta auta se normálně prodají a nikde se nehromadí. Většinou se to dělá proto, aby se mohly dávat větší slevy.
Pro mě by byla zajímavější informace, kdo stojí za články na toto téma v IDNES. Proč se pořád píše jen o Hyundai.
No hlavně asi kvůli dalšímu businessu ať již vlastnímu nebo zprostředkovanému pro jiné. K zaregistrování na sebe má dealer tisíc důvodů:
- auta na převádění musí zaregistrovat na sebe aby mohla na silnici
- auta pro své zaměstnance musí zaregistrovat na sebe
- auta která chce poskytnout na různé akce zaregistrují na sebe, odjezdí s nim danou akci, viz třeba Audi a BMW na filmovém festivalu ve Varech a pak je prodají jako zánovní ojetiny
- auta, která by sice rád prodal rovnou, ale za ceny nových aut si je od něj nikdo nekoupí, tak je zaregistruje, udělá z nich "ojetinu" s 0 km a prodá je za daleko nižší cenu než je ceníková
- auta, která chce následně poskytovat na leasing buď sám nebo přes nějaké spřátelené firmy
- auto zaregistrují a provozují v půjčovně aut (prakticky všichni velcí dealeři v Praze provozují zároveň velké půjčovny aut)
- auto zaregistrují a následně vyvezou v případech, kdy se jim to vyplatí, protože ceny u nás jsou nízké, ceny třeba v Německu nebo Rakousku jsou vysoké, automobilka se snaží podporovat chudé trhy nízkou cenou, vyčůraní dealeři toho využijí, typický v současné době třeba Leon nebo Fiesta
- auto zaregistrují a následně provozují např. v sesterské rakouské půjčovně aut (dělá např. jeden dealer v ČB)
- auto zaregistrují a provozují carsharing
- auto zaregistrují na sebe a pronajímají velkým taxi firmám včetně komplexního servisu (obdoba půjčovny aut, ale hromadně a dlouhodobě pro velké firmy)
Díky za vysvětlení. Většinu těch bodů chápu, zajímala mě zejména varianta - auta co by neprodal za ceníkovky zapíše na sebe a prodá jako ojetinu s 0km. Copak nemůže dávat větší slevy bez přepisu auta na sebe?
U některých automobilek může u některých se tomu výrobci brání a dealerovi nepovolí přímo ve smlouvě podlézt určitou mez aby si "nekazili" ceny.
V zásadě je to o nekonečném souboji mezi dealery a automobilkami (jak u vývozů, tak u prodeje nových ojetin), výrobci se snaží prorazit třeba v Česku a nasadí nízké ceny a dealeři je "ojebou" s pomocí EU práva, tím že auta vyvezou do zemí jako je Německo, kde kazí tamním dealerům ceny. Stejně tak prodej pod cenou, kterou si určí automobilka a dealer ji opět "ojebe" s pomocí práva, koupit si auto a následně jej prodat přece není trestné.
Prostě "ceskáá dealer, dobráá dealer".
To nemusí dělat jenom dealer. Jeden můj známý takhle vozil Kie do Španělska - koupil deset Ceedů, tím měl nárok na fleetovou slevu, vyvezl je do Španělska, tam je s čistopisem TP prodal pod obvyklou cenou. Po započtení nákladů měl třeba 20t na autě, žádnej superkšeft... ale všechno legální, jediný komu se to nelíbilo byli dealeři ve Španělsku.
Jsou to také statistiky prodaných/zaregistrovaných vozidel a ne statistiky provozovaných vozidel v ČR. Vozidlo zaregistrované na dealera v Česku jezdit může a také nemusí. To prostě není v lidských silách zjistit a nějak statisticky podchytit. Proto také Němci auta registrovaná na dealery berou jako samostatnou kategorii a také ji tak vykazují protože vědí, že auto může skončit v Německu (koupí si jej soukromník jako ojetinu ve slevě), ale nemusí (buď je vyvezeno a koupí si ho soukromník v ČR nebo drandí v pobočce Hertz, která může být v Berlíně, ale také třeba v Praze).
Ale u nás také máš účelové registrace, neidentifikovatelné registrace. I toto by mohlo být uváděno. Jak už jsem psal jinde, mě zajímá jako občana ČR kolik aut, pokud je to statisticky možné, zde je zaregistrováno a cca provozováno. Statistika účelových registrací je dobře identifikovatelná a tudíž by byla lehce odečtena od celkových registrací. jestli se ze zbývajících registrací vyveze 500 aut přes předzásobé dealery je samozřejmě těždo dohledatelné. Ale 7200 aut za 3 měsíce prodat venku a de facto veřejnosti tvrdit, že jsou v ČR a slouží zdejším občanům je podle mě lhaní v zájmu větší publicity a PR automobilek v ČR.
Nemuze prodat nove auto jako ojetinu s 0 km, na to muzi mit aspon 5-6 tisic km.
A pokud se nepletu, jde tam taky o nejaky jiny system daneni takovych aut - lepsi pro prodejce.
Z hlediska DPH je nákup nového auta do 6 měsíců od registrace nebo najetí 6 000 km. Pokud koupíš auto s 5 000 najetými kilometry a které bylo uvedeno do provozu před 2 lety, pořád kupuješ "nové" auto. Nebo 5-ti měsíční auto se 100 000 najetými km je taky "nové" auto :-) To bych sem teď ale netahal.
Neřeším co je nebo není ojetina pro daňový úřad, tady jde o ojetinu vůči automobilce/dovozci. Když ti stojí na dvoře 200 neprodejných auťáku a za minimální cenu, kterou ti diktuje výrobce/dovozce je nejsi schopen prodat, tak je prostě všechny koupíš na sebe (centrála příslušné automobilky je spokojená) a následně prodáš se slevou takovou abys prodal a následně se zahojil na servisu. Viz to co píše mrazík. Ano, z hlediska daní pořád prodáváš nové auto.
Mě jde o to, že nikoho nezaráží, že máme největší přírůstky aut z EU(tedy ze zemí kde nebyla krize v pravém slova smyslu) za dva měsíce +22% za 3 měsíce je to ještě víc....a naopak: A -15%, B -4%, DK -5%, SF -13%, F+5%, D+5%, GR 0, GB+8%, S+10%, E+27%, H+16%, IRL+28%, I+12%, L-7%, NL+5%, P+32%, PL-6%, SK-9%
No a? Co by jako mělo na registracích zarážet, když víš jak fungují? Španělsko, Portugalsko nebo Irsko má ještě vyšší nárůst a když se podívám na historické statistiky, tak velké skoky v registracích v desítkách procent nejsou v evropských zemích nic výjimečného. Všude se registrují auta na dealery (což v daném měsíci znamená velký skok nahoru) a všude se pak prodává "ze skladu" a rozpouští tyto zásoby (což znamená pokles registrací a propad ve statistikách), všude se reexportuje (protože vždy se najde země, kde daný typ auta je drahý a dealeři z levných zemí toho využívají), v malých zemích jako je ČR pak fungují i různé jednorázové efekty, které dokáží zamíchat trhem (stačí jeden tendr pošty nebo jiné velké firmy a daný měsíc se to prudce promítne ve statistikách).
No třeba jižní státy žijí ze šrotovného, nebo tam razantně padaly prodeje a teď se to vrací na původní úroveň. No právě, že nikoho netrkne, že tak vysoká čísla jsou u nás reexporty+samozřejmě reálný růst. Což třeba čekám od auto.cz a né že opíšu čísla z SDA a vytvářím dojem jak skvěle se nám tady žije, když máme každý nové auto ;-) Peace :-)
P.S.:jednu dobu tu byla statistiky i s reexporty a pak najednou konec. Že by si někdo stěžoval??
Podívej se do historie Dánska, Holandska, Norska nebo Švédska, což jsou jistě obecně stabilnější ekonomiky než česká a velikostí srovnatelné a najdeš tam v historii registrací poklesy a naopak zase růsty bez zjevné příčiny. A kupování aut dealery a následný reexport jsou zde odjakživa, jenom se různě přelévá jejich míra mezi jednotlivými značkami, prostě jednou procentuálně nejvíc vyveze Seat, podruhé Fiat a potřetí Ford, ale to je přirozené, tak jak se mění cenová politika výrobců a poptávka po modelech, tak se někde rozšiřuje půda pro tuto aktivitu a někde zase zužuje. A troufnu si tvrdit, že udělat dobrou statistiku toho, co jezdí po našich cestách (nebo cestách libovolné země EU) dost dobře nejde. Jenom jeden příklad, můj soused pracoval u Nestle ČR a měl služební auto s německými značkami, přitom jezdil prakticky jenom po ČR (nevím zda to auto patřilo německé pobočce firmy nebo německé půjčovně, či německé leasingovce), jeho manželka na mateřské jezdila autem přihlášeným v ČR. Poté dostal nabídku přímo ve Vevey ve Švýcarsku, kde je centrála Nestle, odstěhoval se tam a bydlel tam 3 roky. On nadále jezdil služebákem na německých značkách, žena s autem na značkách ČR, přičemž většinu času tato auta strávila na tamních cestách. Předloni dostal nabídku jít pracovat do dceřiné společnosti Nestle vyrábějící nějaké minerální vody v Itálii, takže sbalil rodinu, odstěhoval se do Itálie, dostal nový služebák na švýcarských značkách a žena tam dál jezdí s autem registrovaným v ČR. Jednou za rok přijedou právě teď na Velikonoce domů a to je spolu s Vánocemi jediné ježdění s těmi auty v ČR. A teď mi řekni, jak bys podchytil kde, které to auto jezdí (zvláště u služebních by to bylo na nobelovku) a kdybys to nakrásně podchytil, tak podle jaké metodiky bys ta auta zařadil? Buď prostě vezmeš formální stránku věci (registr) a musíš si být vědom co to je registrace auta nebo budeš vymýšlet, co kde odečíst, přičíst, zanedbat či nezanedbat, ale stejně se výsledku nedopracuješ. Nadnárodních firem, které podnikají po celé Evropě, jsou dnes mraky a hra na přesná čísla na českém písečku mi přijde komická. Pokud jsem automobilka, tak mě zajímá kolik jsem prodal v Evropě a nějaká čísla v ČR jsou mi putna, pokud jsem zaměstnanec tak mě zajímá kolik vydělám, jaká je inflace a zda mi reálně zbyde víc nebo méně a nějaký prodej aut je mi zase putna a pokud jsem podnikatel, tak mě zajímá, jak se daří mému podnikání, kolik jsem vydělal, jaká je inflace a kolik mi zase reálně zbylo a prodeje aut nebo ledniček mi zase můžou být putna, protože jsem zrovna třeba fanda do kupování letadel nebo dovolených na Seychelach.
Souhlas ;-) to co popisuješ je jasný nejde podchytit. Mě jde jen o největší čísla a to jsou reexporty a ty jsou snadno dohledatelné. Když to jednu dobu tady uváděly tak proč nemůžou teď. Registrace aut bez reexportů jsou nejblíže reálným prodejům.
Každý si představí po "reálnými" prodeji něco jiného. Podle mě když už, tak smysl má německé vykazování aut registrovaných na dealery, prostě to co stojí dealerům na dvoře nejezdí bez ohledu jestli se vyveze nebo na tom dvoře shnije.
Reexporty jako takové se myslím neevidují, registr eviduje přihlášení a odhlášení auta. Na základě těchto dat pak agentura najata Hyundai údajně umí vysledovat reexporty. To je sice možná pravda, ale tato agentura nikdy nezveřejnila jaká přesná data používá a jako metodikou se ke svým výsledkům dobírá. Navíc existují dost zásadní rozpory s tím co tvrdí agentura a tím co tvrdí ministerstvo (agentura tvrdí, že má data od ministerstva, ministerstvo tvrdí, že je to nesmysl). Popsané je to trochu zde.
[odkaz]
Takže dokud data o reexportech nebude poskytovat státní správa včetně nějaké jasné metodiky jak k nim došla, tak o reexportech lze tvrdit jenom to, že určitě existují, ale jejich rozsah je za současné situace dost zpochybnitelný a určitě to není údaj, který by se za současného stavu jen tak vzal z registru a uveřejnil. V registru žádný takový údaj o reexportech prostě není. Tím nevylučuji, že nějakým párováním a vyhodnocením dat z registru nelze určitý odhad reexportů udělat, ale věřit údajům jednoho z konkurentů na trhu notabene v situaci, kdy jeho tvrzení o datech odmítá vlastník těchto dat (ministerstvo dopravy jako správce a provozovatel registru) by bylo dost naivní.
Co se tady divíš, že článek je psaný v rozporu s nějakými zásadami, když hnujdaj žádné zásady nectí !!! Lživé, urážející reklamy, které všem lezou na nervy. Hnujdaj prodává šmejdy za dost sebevědomé ceny. A pak tady zaměstnanci blbečci hnujdaje brečí, že je zase Vw porazil, jak směšné :)))
A někde níže níže jsem se dočetl jak jeden Hnujdajovec se chvastá že v EU prodali přes sto tisíc aut, tak bodejď, když si je sami přeprodávaj....hlava mi nebere jací hňupi jste :)))
Firma, která uplácí, lže, vykořisťuje zaměstnance s prodejními praktikami domovních prodejců nikdy NEVYHRAJE a zvlášť ne v Česku !!!!
Takže jsi na auto asi dostal větší slevu,jako druhý majitel.Proč ne?
Z hlediska statistik prodejů v Čr to ale nehraje žádnou roli.Protože to auto nevyváží za hranice,ale je provozováno zde.Čili má být i uváděno v prodejích a registracích Čr.
A o to jde,že článek píše o zkreslování statistik.Prodám zde,nebo neprodám?Jesti pouze na chvíli zaregistruji a vyvezu pryč tak zde nové auto neprovozuji,tudíž zkreslení.Reexport.
Zaregistruji zde třeba 5x ale auto provozuji zde,tak patří do prodejů zde a nikde jinde.
Jaktože nic nezkresluje? Má to být statistika prodejů a samotná registrace na dealera neznamená prodej stejně jako registrace za účelem reexportu. Chápeš?
Nechápu. Auto zaregistrované na dealera zůstane fyzicky na území ČR a posléze zde prodáno a provozováno, tudíž v tom nevidím problém. Auto účelově zaregistrované zmizí v zahraničí a tudíž není provozováno v ČR. Podle těch přírůstků prodejů zachvíli budeme mít nejmladší vozový park v Evropě >:D >:D na papíře dle SDA >:D >:D
Pokud se nerozlišují registrovaná a skutečně prodaná nová auta, tak by nejlepší řešení bylo zvěřejňovat registraci všech nových aut zaregistravaných na všechny subjekty v ČR kromě dealerů. Čímž bysme dostali nejvypovídající statistiku s reálnými prodeji nových aut.
už teď si můžeš vytáhnout statistiky: účelové registrace (deregistrace do 3měsíců) a registrace ostatní(mimo fyzické osoby a firmy)....tady jsou skryty většinou ty navýšené prodeje.
Možná to špatně chápu, ale pozdější prodej auta zaregistrovanýho na dealera se už nikde neprojeví. A snad není moc pochyb, že tyhle auta prodají- dřív, nebo později. Ovlivnit tím můžou třeba měsíční statistiku, ale ne dlouhodobou.
Ale není to 20ti letá popelnice kterých jsou mraky. Prostě auto tu je, slouží tady. A jestli má fyzicky najeto 1000, nebo 100km je mi jedno. Pak se všichni diví, kolik aut se tu prodá a některá nová auta ani nepotkám. Já jsem snad viděl novýho Leona, nebo Fiestu možná snad 2x za půl roku...
Ono, to je o tom dělat svojí práci. Všechno jsou to veřejně dostupná data, jen to chce uveřejňovat relevantní data a ne data, který mi někdo podstrčí.
Díky reexportům a podivným neidentifikovatelným registracím jsme úkaz v prodejích v EU.
Třeba pro to, že to je model s největším meziročním prodejním rozdílem? Ale ono i kdyby tam bylo cokoliv, vždy by se našel člověk, kerému by něco unikalo, že? ;-)
Myslím ze daleko větší deformací trhu je dotovaní různými nesmyslnými bonusy a následný prodej "ojetin" za nesmyslne ceny nez prodej za cenikove ceny do zahraničí. Jednou jsme v EU, a bránit v koupi vozů cizincimům je na pokutu jako prase. Celá ta hra s reexporty je velký humbuku, kterým se H snaží zakryt nezájem o svá auta ze strany cizinců. Na západe ještě totiž vědí jak vypada skutečný auto.
To nevadí. Ja jsem hlavně rad, ze tady mohu diskutovat s takovými kapacitami jako jsi ty. Mohu se toho spoustu priučit. A to činí můj život hned krasnejsim. Jenže jedno moudro za den mi nestačí. Přidej prosím ještě aspon jedno.
Ty jsi s prominutím trotl ;-) To že někdo účelově koupí auto v ČR a vyveze a prodá v zahraničí není trestné, ale ať se takovéto registrace nezohledňují v prodejích. Mě jako občana ČR zajímá kolik "fyzicky" zde jezdí nových aut a ne kolik kdo vyšmelí aut do zahraničí. Ono je totiž trošku divný, když státy okolo mají poklesy prodejů, nebo +3-5% a my máme přírůstky 25% a výš. Nikdy jsme neměli recesi jako jižní státy EU takže nemusíme dohánět prodeje z minulých let. Nebo si myslíš, že nám roste HPD o 10%?
Jinak pro tvoje info, HK prodal 1-2/15 v EU 112.865 aut, nárůst 5,4%, prodává už skoro stejně jako Opel a BMW a více než Daimler. Nevím, ale tohle neznačí nezájem o auta HK.
Lidi (spíš stáda) tady nemaj fantasii. Kupujou furt ty samý tuctový plečky a na silnicích to vypadá jak za totáče.
Škodkovky se tu nostalgicky prodávají jenom proto, že to má slepici ve znaku a Hnojka zase totálně vymyl lidem palice reklamní masáží, která evidentně na jednodušší lidi platí, tímto zdravím zejména místního hjonhjuundaipsychopata Gilgita >:D >:D >:D
Are you able to understand my contribution? If you don't understand the context, don't comment on it. I only want to discuss with people who have higher IQ than you.
Tady země. -|.-|-..|-.--||--..|.|--|.|
Znáte petruma? --..|-.|.-|-|.||.--.|.|-|.-.|..-|--|.-|.… />Ne
-.|.|
je mimozemšťan?
.---|.||--|..|--|---|--..|.|--|...|-|.… />ne, není mezi námi
-.|.|--..--||-.|.|-.|..||--|.|--..|..|… />takto označujeme prvoky
-|.-|-.-|-|---||--..|-.|.-|-.-.|..-|.-…
tak tomuto hovorim najlepsie na koniec !!!! >:D >:D >:D >:D:yes:
...ale ako Gilgit pise - marny pokus... >:-[]:yes:
Edit: ked sa divam nizsie, ako sme nachytali :no: , tak tu uz fakt nieje co dodat - uz ani jeho (tipujem) rodny jazyk nestaci na nejaku zmysluplnu reakciu, tak :no: - je jednoduchsi... 8-s
jsou tam ještě neidentifikovatelné prodeje....ale po dnešku už to nebudu rozvádět, neb jsem tu skoro kamenován >:D takže malá část co nesedí jsou neidentifikovatelné registrace, které u Seatu jsou třeba 54% ;-)
u nas, bol isteho casu taky premier - Vladko Mečiar >:D a on mal 2 pekne teorie o statistike:
1. Je to ako damske plavky - bikiny - vela ukaze, ale podstatne utaji ... >:D
2. Je to presne narabanie s nepresnymi cislami... >:D
Vladka znám, jeho debaty v co týden dal jsou nezapomenutelné >:D a potom v slovenské politice to byl ještě větší exot. Ráno něco řekl a večer už to neplatilo >:D
tak na nasho Janciho zo Žiliny nedam dopustit ;-)
Nech o nom tliacha kto chce, co chce, podvedome s nim tolko ludi suhlasilo, len sa balo to prejavit aj vo volbach, lebo obcas to brali ako riziko: Co ak si zase pusti hubu na spacir, a urobi hanbu...? - a tak radsej volili menej radikalne strany, ktore sa ale potom spolcovali s kadekym a moc nechybalo a ta Podunajska Nizina fakt uz nemusela byt nasa...
Mal by som o com pisat v suvislosti s nim ( v dobrom )...ale necham tak. Nech si uziva politicky dochodok... ;-)
Ano nikdy není vše černobílé. Spousty politiků má pravdu, ale neumí to vzít za správný konec. Novináři a spol je v tom vymáchají a původně dobrá myšlenka je vydávaná za odporný čin...
Kalkulačku má dobrou, 88ks je 55% ze 159. Tenhle výsledek je zkrátka jen opačný než u ostatních- tedy podíl právnických osob na prodeji značky, ne fyzických osob.
ne je to podíl fyz. osob. Třeba Suzuki má taky neidentifikovatelné prodeje: 42ks. Nejmíň neidentifikovatelných prodejů má Mazda 7ks. Asi tam hodím i toto aby to bylo komplet:)