Akce na superlevný Ceed zřejmě nezabírá, čekal jsem vyšší prodeje. Bratříček i30 má o více jak sto aut vyšší prodej a to jsou to technicky stejná auta, v čem je u Kie problém?
Jinak mě těší Astra, která je opět v TOP 5. Už poněkolikáté mě zklamal Leon a Lancer, nádherná kvalitní auta, ale nějak není zájem :-(
V tom bych problém neviděl, vždyť téměř všechny prodejny/servisy mají společné. Navíc, problém není v celkovém neúspěchu Ceedu , ale pouze v tom momentálním oproti i30... Astře taktéž fandím a doufám, že se v TOP5 udrží, co nejdéle :yes: ... Neúspěchu Loenu ani Lanceru se nedivím. Leon už je starý a jeho interier není zrovna vábný a
Mitsubishi celkově patří (krom SUV a pick-upů) pouze k okrajovkám... PS: Je zajímavé, že ač Ceed prodělal větší facelift, tak paradoxně podle mě prospěl více právě i30 (ale jelikož už to jsou 2 roky, tak v tom momentální pokles Ceedu asi vězet nebude)...
No jednoducho Kia je "slovenská" a Hyundai "český". :-)
Ale za chvíľu ti tu korea fans vysvetlia, že drtia konkurenciu hlava nehlava. A je to úspech "korei", že Škodovke klesá predajnosť. Zatiaľ je matematika jasná Kia/Hyundai pokles. Ten kto najviac ujedá z koláča Octávii v Čechách je v súčasnosti Ford.
Fordu len blahoželať. Nový Focus, Max sa ujal i keď to teraz nie je moja šálka kávy. Výborné jazdné vlastnosti, výborné motory. Spracovanie a kvalita auta na úrovni minulého storočia.
Opel zrejme zapracoval na reklame. Má dostatok akčných modelov, ktoré mu pomáhajú dvíhať predaje.
Na zaplakanie je pozícia talianov. Tak významná automobilka v kategórií od nižšej strednej nemá čo ponúknuť. Dokonca i talianski Carabinieri presedlali z Alfy na Fiat Bravo, zrejme aby čo to odišlo z fabriky a linky nešli na prázdno. Ale už ako môžeme čítať v inom článku Fiat načahuje ruku k Suzuki, takže nejakú "terénnu" platformu pre nové Bravo schrastí.
K pozícii nemcov niet čo dodať. Stále stabilný s miernym reálnym rastom nie len na malých trhoch ale a to hlavne na trhu celoeurópskom.
Ono to dnes není o kvalitě, ale o image. Lidi přemýšlí gulemi, takže proto kupují Ford a VW, protože jim to několik let jejich šéfové tlučou do hlavy. Viz třeba Ford, který se prodává téměř výhradně v TDCi, přitom jsou to v současnosti ty nejhorší a nejporuchovější motory. Po 5 letech 9 z 10 Fordů v dieselu čadí jak lokomotiva.
To samé jízdní vlastnosti - každý pisálek na pokyn shora napíše, že zrovna tvrdý podvozek je ten nejlepší, a pokud někdo udělá pohodlné auto s měkčím, tak je to hned nejhorší svezení, protože se v zatáčkách naklání.
V minulosti i teď vždy má největší úspěch ten, kdo to dokáže nejlépe prodat a natlouct lidem do hlavy. Proto ten žebříček vypadá tak, jak vypadá a nikdo s tím nic neudělá.
Njn, problém bude asi v tom, že ten Ford (Focus, Mondeo) má podvozek pohodlnější jak ostatní a při tom i líp sedí, tlumí nerovnosti, je prostě v současné době nejlepší = nejlépe namixovaný. Sám jezdím Tiguanem, je dobrý, Kuga je o trochu měkčí, líp tlumí nerovnosti a o trochu líp sedí...
Ty by si bol možno rád, aby tí šéfovia nakupovali radšej Kiu so sedemročnou zárukou. Lenže, čo sa fleetu týka, tam tú 7-ročnú záruku auta prejazdia do troch rokov a vtedy nastupuje viac ten "image"/ samozrejme okrem iných predností/ ako sny tunajších diskutérov.
Inak niečo pravdy na tom "tvrdom" podvozku asi bude. Prečo by asi francúzi svoje podvozky pritvrdili? A čo je pravda na tom, že mäkký podvozok a mäkké sedačky sú zárukou pohodlného vozenia?
Navštív ortopéda a ten ti vysvetlí kde je pravda. Až ti rupnou plotýnky, vtedy pochopíš, čo je to vstať z makkej a nízkej sedačky.
Co to plácáš za ptákoviny.Se svez v nějakým Fordu a pak tu dělej chytrýho.Právě korejci jsou tvrdý jak žebřiňák a na naše tankodromy nevhodný a právě proto se třeba neprodávaj.Ford má měkký a zároveň jistý podvozek ideální kombinace na naše silnice.
Snad lidi nevěří kecům tipu "České vozy nemohou být světové? Pro Hyundai předsudky neplatí".
I kdyby to byly nejlepší auta na světě, tak drzost Hyundai říct, že jsou Česká auta je do nebe volající :no:
reklamy na korejský auta jsou nejhorší automobilové reklamy součastnosti. Alespoň u nás. Nemůžu si pomoci, ale nenapadá mě snad žádná reklama na korejce, která by nebyla "debilní"
To je sice pravda, ale na otázku, jaký reklamy si člověk nejlíp zapamatuje, tak odpověď zní: ty nejpovedenější a ty nejdebilnější... Úkol reklamy je zdělit zákazníkovi nějakou informaci, kterou si zkrátka zapamatuje a je celkem jedno, jakým to bude způsobem... A koneckonců a možná i bohužel, jsou i lidi (i když jich snad není moc), kteří se rozhodují k jaké značce půjdou kupovat auto právě podle reklamy...
No je to zhruba 14 dni co jsem cetl clanek ve kterem autor rozebiral % kolik dilu je z CR, takze nejvice dilu z CR a Slovenska ma Hyundai s Kia, dale TCP a az na poslednim miste jich ma Skoda bylo to tusim neco kolem 40%. Zbyvajici automobilky meli pres 60% cesko-slovenskych dilu. ;-) Takze pokud Hyundai tvrdi, ze je ceska "automobilka" lze mene nez ti z Boleslavi. >:D
Nesúhlasím s kvalitou Fordu na úrovni minulého storočia. Tá sa ani ešte nedá hodnotiť. Čo sa týka spracovania (aj kvality interiérových materiálov), tam je Ford na takej úrovni, že pre mňa to ani nie je dôveryhodná firma.
Teda ten leti jak teple housky na krame a uprimne se ani moc nedivim, v realu je Focus docela povedeny a ty zadni svetla nevypadaji nijak hrozne, je to kus hezkeho auta a designove asi i povedenejsi nez treba sice libiva, ale nudna Astra
design je hodně subjektivní. Mně se třeba líbí mnohem víc starý Focus než nový. Zadek mě ani tak nebere, ale na ten předek jsem si zatím teda nezvykl. Ale předpokládám, že to auto bude zrát jako dobré víno na rozdíl od Astry, která je jak píšeš líbivá, ale za dva tři roky zestárne o deset let..teda alespoň podle mě.
No, novému FoFo bych dal také přednost před Astrou, ale hádám, že větší část prodejů tvoří druhá generace focusu, prodávaná s označením Classic. Ono, za tu cenu a slušnou výbavu, za kterou se prodává se není čemu divit. Focuse mám soukromě, octávkou jezdím služebně a neměnil bych. Fofo má komfortnější podvozek, lépe se ovládá, je zábavnější a má lepší řízení. Octávka má navrch hlavně v kvalitě plastů interiéru, jiné výhody nevidím.
Vyrábí se ještě starý? Ona totiž byla tuším cenovka za nějakých 280 za základ a tak by mě zajímalo, jestli ještě dojíždí starou generaci a nebo jsou ty prodeje u nového, cenově určitě nepodbízivého.
Focus druhé generace se měl ve Valencii vyrábět do července letošního roku, už jen pro evropský trh. Tak to Ford oznámil někdy loni v prosinci. Nemám k dispozici čerstvější zprávy.