Tak nám to těsně vyhrálo Audi i když dle diskutérů by se A8ky prodalo tak 10 ks pro neurozenost. Jenže tuhle třídu si kupují často normální lidé co jsou na tom finančně dobře, auto si řídí sami a dělá jim dobře pohodlí, ticho a zátah motoru v přímem směru a jsou spokojení jak auto projíždí zatáčky. Audi má výhodu, že vypadá tak nějak odlehčeně, často pod kapotou vrní naftový osmiválec a navíc je to čtyřkolka, takže se ti nebude posmívat kolega v SUV, že si zůstal trčet někde za ním, protože zrovna napadl sníh a výjezd na hlavní byl do kopce. Ještě větší úspěch A8 vidím v dovozech, protože na cestách je vidět opravdu často, většinou jsou to nafty a nebo S8.
Tak optickou lehkost upřímně u A8 nevidím. Nejvíce se mi líbila předchozí verze. Ta současná je sice klasické Audi, ale ta přední světla a obrovské převisy bych revidoval.
Napiš aspoň něco, kde nebudu souhlasit....takhle to vypadá blbě. Ale souhlas. Minulá Aosma má ducha. Tady vyhrála hmota nad duchem. Byť je to kláda jaksepatří.
Stará působila elegantněji, důstojněji. Nová je až taková nuceně sportovní. Luxusní limuzíně to moc nesedí. Ale dá se to tolerovat, v téhle třídě mi nepřijde, že by exteriér byl priorita číslo jedna.
A8 dopomáhá k těm dobrý výsledkům jedna zásadní věc - je to úřednické auto. A protože nás vloni potkaly volby jak do PSP, tak komunálních zastupitelstev, promítá se do prodejů i periodická obměna těchto fleetů - ministerská a doprovodná auta, primátoři. Za 2 roky to bude s kraji podobné, i když ne tak markantní. Nicméně je zvykem až téměř pravidlem, že končíčí zastoupení obměňuje většinu autoparku, případně to hned ze začátku funkčního období udělá vedení nové.
Ano taky, ale tím přece může být i jiné auto, A8 není v tomto ohledu jediná vyjímka, není nic mimořádného vidět na tomto postu třeba 7er. Ale hlavně úspěch na trhu je rozhodující. Jestli je to ve fleetu, ve státní správě, nebo v soukromí je druhá věc. Navíc nová A8 není ve své třídě prodejně úspěšná jen na českém trhu...
Neříkám, že nemůže. Vidím to ale tam, kde žiji, a tam, kde jsem pracoval (ostravský magistrát) - s A8 k nám jezdili hejtmani, prezident a jiné podobné delegace. A A8 se "u nás" vždycky nahrazovala za A8 - možná si dokonce vzpomenete na mediální bublinu, když se naposledy měnila v kraji. Je fakt, že takový Tošenovský, který měl na magistrátu první generaci, si ji pak pořídil i na kraji, jednou ji obměnil a nakonec má jinou (předchozí generace) i dnes jako soukromou. Ale ty 4leté cykly prostě fungují, a protože se tato třída neprodává v ČR v tisících, tak určitě dopad na výsledky mají. Vždyť jen ta Palasova A8, kdyby v tabulce nebyla, by mohla tím pořadím na 1. místě zamíchat.
Ale souhlasím s tím, že je jedno, kdo dělá prodeje - zásadní je, že se auto prodává (a jak). Až druhá věc je, že právě cílová skupina může mít vliv na výkyvy v poptávce.
Tohle jsou naprosto normální prodejní čísla. Rok před tím byla tak malá, protože se čekalo na nový model. A8 má ve velkém snad jen Policie ČR (kolem 50). Poslanci, ministři atd. si pak u Policie žádají o přidělení auta s řidičem. Samozřejmě ministerstvu nic nebrání si auto koupit. Jinak spíš vidím hodně Superbů a A6 (každý den trávím půl dne naproti poslanecké sněmovně). Pravda, bude tam započítané Audi VIP Service.
Co mi opravdu přijde zajímavé jsou stále vysoké prodeje prakticky vysloužilé S-klasse. To je opravdu obdivuhodné.
S klasa k téhle třídě (minimálně v Evropě) tak nějak patří, podobně jako třeba Golf ke kompaktní, sampozřejmě, že to ani jednomu nespadlo jen tak do klína...
Pěkně to řekli v Top Gearu - pokud chcete vidět, jaké technologie budou v každém autě za 10 let, podívejte se na M-B třídy S. To auto je možná vysloužilé z hlediska vlastního životního cyklu, ale rozhodně ne kvůli tomu, že by bylo jako takové špatné.
To určitě, ale bez diskuze je obdivuhodné, jak šestiletý model drží v prodejích krok s prakticky novinkami. S-klasse má právem vysokou pozici, ovšem interiér A8 mi učaroval. Dneska bych šel do A8L bez váhání. Když to člověk vezme z hlediska inovací, A8 toho nemá o tolik víc než S-klasse - jen má ty stejné systémy lépe zpracované a zakomponované. Vůbec rozdíly mezi 7/S/A8 jsou spíš hnidopišství. Jsou si neskutečně blízko. A chladné technicistní srdce Audi mi je nejblíž :-)
PS: Koukal jsem na letošní čísla a tam zatím S-klasse trochu zaostává za svými "bratry".
A největším skokanem roku se stává „mistr elegance“ VW Phaeton, který si připsal +6 vozů za minulý rok! Nejlépe to vystihl autor článku: To sice v jeho případě znamená +600 %, tento výsledek však považujme spíše za perličku.
Protože v roce 2009 se prodal pouze jeden kus! >:-[]
Kdopak si ho asi koupil?
Není to ani tak tím, že bych měl něco proti VW, ale hlavně tím, že skok o 600 % je prostě irelevantní i v této kategorii vzhledem k počtu nových Phaetonů. Phaeton je podle mě docela hezké auto, akorát mělo mít jiný emblém - proč neobnovili ve Wolfsburgu Horch, je mi dodnes záhadou.
A 8 je vynikajcí auto ale podle mého názoru jde špatně odlyšit od minulé generace navíc kdybych si měl vybrat něco podobného tak si vyberu asi Mercedes přece jenom se hodí víc na naše cesty a na dlouhé cesty jsou nejideálnější alternativou a to ipřes to že jsem velký fanda BMW bohužel sportovní charakter aut této značky na našich pozemních komunikacích (tankodromech) je pramálo využitelný.
1. Pro rozmazlené řidiče je tu vyšší střední. Byť to moc lidí nechápe.
2. Většina lidí kupujících si tuhle třídu aut se nesnaží nějak odlišit od ostatních. Běžný člověk A6/8 a 5/7er od sebe ani nepozná. A pokud neznáš S-klasse, tak si jí klidně můžeš splést s vyšší střední. Extravagantní exhibicionista si pořídí prodlouženého Hummera.
3. Tady záleží jen na interiéru "vpravo vzadu". Můj dlouhodobý favorit byla S-klasse, ale nová A8 fakt válí. Interiér Audi Exclusive je jedním slovem božský. A ta ohromná armáda příplatků... Prostě sen. Jen najmout toho řidiče...
4. Na naše cesty se hodí jakýkoli vzduchový podvozek :-)
Jak jinak :-) Krátká verze je dobrá pro cestu v jednom, kdy si můžeš posunout přední sedadlo dopředu a nijak tě to neomezuje. Ale při cestách ve dvou je prodloužená verze opravdu nutnost. Hlavně když partnerka sedí vpravo a ty si máš sednout za řidiče >:D
Pravda a kdybych měl ty finance a neřešil bych spotřebu což u tohodle auta jinak nejde >:D tak bych si ho hned pořídil protože je to fantastické auto. Byl sem v něm svezen a co mě nejvíc na tom autě učarovalo tak je vzhled motor zvuk prostě nirvána >:D
Pro mě je to vyšší střední. Jde o auto orientované na řidiče, na zadních sedadlech nenabízí tolik luxusu jako A8/ S-klasse/ 7er. A podle mě i rozměry budou sedět na vyšší střední.
Maserati Quattroporte patří svými vnějšími rozměry a koneckonců i cenou mezi luxusní automobily. Rád bych ho v tabulce uvedl, musel bych ale mít k dispozici počty registrací tohoto modelu - a ty SDA neuvádí. Jsou k dispozici pouze souhrnná čísla pro celou značku.
No jo, máte pravdu, opravdu patří do F segmentu. Nicméně celkovou koncepcí mi připadá více jako E segment. Nehledě na klasifikaci, je to nádherné auto.
Gratuluji německé trojce ke krásnému výsledku ;-) A8 se mi sice vůbec nelíbí (předchozí byla o moc hezčí), ale chápu to, češi slyší na vše co má čtyři kruhy ve znaku. Co mě zaujalo je nízký podíl dieselu u BMW 7. Pouhých 45% je super číslo. Předpokládám, že benzín se volí i díky možnosti xDrivu u 750i, což je neskutečně kvalitní kombinace. Tak snad zákazníci volící sportovní vlastnosti i u sedanů nejvyšší třídy nevymřeli ;-):yes: