Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2010: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 2. 2011 • 16:23
118
31
Zobrazit náhledy (118)
3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010)
Luxusní segment v ČR ovládají modely německé prémiové trojky. Nejprodávanější bylo loni Audi A8 s jednokusovým náskokem před třídou S.

Trh v tomto segmentu za rok 2010 stoupl oproti předchozímu roku z 347 na 483 registrací (+136), tedy o 39,2 %. Prestižní třídě, ve které zcela dominují němečtí výrobci, se tak daří velmi dobře.

Králem mezi luxusními koráby českých silnic je Audi A8. Limuzína z Ingolstadtu, respektive z Neckarsulmu nepřipravila pouze bavorskou sedmičku o druhé místo, ale i stuttgartskou S-Klasse o vítězství. V prosinci si na své konto totiž připsala 27 exemplářů, kdežto nejbližší soupeři pouze pět (Mercedes), respektive tři (BMW). Celkové vítězství jí patří díky 124 kusům (podíl 25,7 %).

Druhá třída S se navzdory tomu, že je z celé čtveřice německých konkurentů v této kategorii nejstarší, prodávala stále velmi dobře. Na A8 ztratila jediný kus (123, 25,5 %). Bavorská sedmička má v konečném účtování 107 aut (22,2 %). Supersportovní Porsche s pěticí dveří se spokojilo se čtvrtou příčkou, dosáhlo na 81 registrací a 11,6 %.

Ostatní čtyři modely, které letos bodovaly, jej následují s opravdu úctyhodným odstupem. Japonský Lexus LS získal 15 kusů, kupé Mercedes CL má o jeden méně, Jaguar XJ 12 a konečně VW Phaeton 7. Dohromady tedy mají necelých 10 % trhu, což jen celou situaci dokresluje.

Audi A8 má na kontě o 93 aut více, což představuje mohutných +300 % a jasný titul Skokana roku.

Mercedes S naopak ztratil -7,5 %. Za dvanáct měsíců roku 2009 bylo zaregistrováno 133 vozů, loni o deset méně. BMW řady 7 si pohoršilo o -6,1 % (-7 registrací). Vysoký údaj nárůstu má Panamera (+237,5 %). Prodalo se o 57 více supersportů se dvěma řadami sedadel, v žebříčku se ale objevil až v srpnu 2009 a Audi A8 tam bylo celý rok, byť leckdy mělo nulu.

Lexus LS ztratil -11,8 % (-2), Mercedes CL má o osm vozů méně a stává se Propadákem roku (-36,4 %), Jaguar naopak o stejný počet více (+200 %) a VW Phaeton +6. To sice v jeho případě znamená +600 %, tento výsledek však považujme spíše za perličku.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v roce 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)změna (rok)Tržní podíl ve tř.
-Období1-12/20101-12/2009[ks][%]1-12/2010
1.Audi A81243193300,0%25,7%
2.Mercedes-Benz S123133-10-7,5%25,5%
3.BMW 7107114-7-6,1%22,2%
4.Porsche PANAMERA812457237,5%16,8%
5.Lexus LS1517-2-11,8%3,1%
6.Mercedes-Benz CL1422-8-36,4%2,9%
7.Jaguar XJ1248200,0%2,5%
8.Volkswagen PHAETON716600,0%1,4%
-Ostatní modely01-1-100,0%0,0%
-CELKEM48334713639,2%100,0%

Mezi vznětovými motory zvítězilo také Audi A8, alespoň co se počtu kusů týče. Bylo jich nově zaregistrováno 103, v procentech má tedy 83,1 %. Podíl agregátů CDI u Mercedesu S byl nižších 67,5 % (83 vozů), dle statistik SDA se prodal také jeden hybrid. BMW 7 vykazuje 49 aut, jinak pouze 45,8 %. Jaguar XJ měl desítku turbodieselů (83,3 %), VW Phaeton pak 6 (85,7 %). U nich ale není vzhledem k nízkému odbytu tak relevantní, jako u úspěšných konkurentů.

Z tohoto přehledu jsme vynechali Panameru, Lexus LS a Mercedes CL, u nich turbodiesely zcela chybí. Porsche a Lexus se s nimi ostatně ani nevyrábějí.

Témata
4. 2. 2011 01:56
Re: maserati quattroporte?
No jo, máte pravdu, opravdu patří do F segmentu. Nicméně celkovou koncepcí mi připadá více jako E segment. Nehledě na klasifikaci, je to nádherné auto.
4. 2. 2011 01:35
Re: Kupující x diskutéři
To určitě, ale bez diskuze je obdivuhodné, jak šestiletý model drží v prodejích krok s prakticky novinkami. S-klasse má právem vysokou pozici, ovšem interiér A8 mi učaroval. Dneska bych šel do A8L bez váhání. Když to člověk vezme z hlediska inovací, A8 toho nemá o tolik víc než S-klasse - jen má ty stejné systémy lépe zpracované a zakomponované. Vůbec rozdíly mezi 7/S/A8 jsou spíš hnidopišství. Jsou si neskutečně blízko. A chladné technicistní srdce Audi mi je nejblíž :-)

PS: Koukal jsem na letošní čísla a tam zatím S-klasse trochu zaostává za svými "bratry".
3. 2. 2011 16:31
Re: Kupující x diskutéři
Pěkně to řekli v Top Gearu - pokud chcete vidět, jaké technologie budou v každém autě za 10 let, podívejte se na M-B třídy S. To auto je možná vysloužilé z hlediska vlastního životního cyklu, ale rozhodně ne kvůli tomu, že by bylo jako takové špatné.
3. 2. 2011 16:28
Re: Kupující x diskutéři
Neříkám, že nemůže. Vidím to ale tam, kde žiji, a tam, kde jsem pracoval (ostravský magistrát) - s A8 k nám jezdili hejtmani, prezident a jiné podobné delegace. A A8 se "u nás" vždycky nahrazovala za A8 - možná si dokonce vzpomenete na mediální bublinu, když se naposledy měnila v kraji. Je fakt, že takový Tošenovský, který měl na magistrátu první generaci, si ji pak pořídil i na kraji, jednou ji obměnil a nakonec má jinou (předchozí generace) i dnes jako soukromou. Ale ty 4leté cykly prostě fungují, a protože se tato třída neprodává v ČR v tisících, tak určitě dopad na výsledky mají. Vždyť jen ta Palasova A8, kdyby v tabulce nebyla, by mohla tím pořadím na 1. místě zamíchat.

Ale souhlasím s tím, že je jedno, kdo dělá prodeje - zásadní je, že se auto prodává (a jak). Až druhá věc je, že právě cílová skupina může mít vliv na výkyvy v poptávce.
Avatar - white label
3. 2. 2011 14:40
Re: Kupující x diskutéři
S klasa k téhle třídě (minimálně v Evropě) tak nějak patří, podobně jako třeba Golf ke kompaktní, sampozřejmě, že to ani jednomu nespadlo jen tak do klína...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku