Na tak malém prostoru se moc designových výstřelků vymýšlet nedá, Panda je OK, spíš nechápu prodeje Sparku, ten vypadá opravdu příšerně a i ve srovnávacích testech většinou moc dobře nedopadá.
Nekrič hop - zatiaľ bude len trojo dverí a ešte sa nevie, či to neprepísknu s cenou. Tiež docela nechápem tie tajnosti okolo auta, výroba je už na spadnutie a prvý koncept poznáme už od Frankfurtu 2007!
Určitě se nebojím toho, že i kdyby to byl neúspěšný model, že by na domácím trhu neprodal víc jak 70 aut za měsíc.
Ale taky jsem zvědavý na nějaké konkrétní informace. Zatím jsou tajemní jak hrah v Karpatech.
Tak se podívej na VW Lupo/Seat Arosa, případně nástupce VW Fox. Vskutku "úspěšné" modely... VW prostě zatím malé auto "neumí udělat" (zejména v případě Foxe) a prodat. A jak tady GTI tolikrát vzpomenul, v této třídě rozhoduje hlavně cena, resp. podle mě spíše poměr cena/užitná hodnota/přidaná hodnota. Nemyslím ale, že koncern VW svoje nejmenší auto pustí na trh zrovna s nejnižší cenou v segmentu. Naopak vyšší cenu tu lze vykoupit jen stylem samotného auta, nikoliv image výrobce. Styl však VW mít nemůže, protože jeho design je uniformní napříč celým portfoliem a vybočit z něj by výrazně omezilo praktičnost, což by narušilo výše zmíněný poměr. VW v tomto segmentu není zavedeným hráčem a aby se etabloval, musí předvést pecku. Tu od něj ale málokdo čeká.
Prodej Foxu v roce 2010 - 194 393 Kusů. Ostatní tebou jmenovaní se nejspíše již neprodávají, nejsou uvedeni v tabulce. Zdá se ti skoro dvěstě tisíc kusů málo? Ten model je primárně určený pro jihoamerický trh, proto zde není rozšířen.
Tebou zmiňovaných uniformních designů, jako má třeba passat se prodá skoro milion za rok, takže v designu asi problém nebude.
Teda ty máš postřeh - když jsem napsal, že fox je nástupcem lupa, tak ano, je pravděpodobné, že už na trhu není - tedy, je to jen pravděpodobné, když golf I se v JAR prodával snad ještě vloni. Kolik z těch 194 tisíc foxů se prodalo v Evropě, kde má působit jeho nástupce - nový model? Bavíme se tu o českém trhu, kde VW aktuálně v daném segmentu nic nemá, Fiat 2 modely. V Jižní Americe prodává Fiat Uno a prodeje jdou dobře. Nemám sice ponětí, kolik pandy se vyrobilo vloni, nicméně její roční evropské registrace se vždy točily okolo 240 (+/- 15 tisíc), což odpovídá tomu, že se jich za 6 let vyrobilo něco přes 1,5 milionů.
A když se vrátím zpátky na začátek - v Evropě VW nikdy neuměl pořádně prodat auto v tomto segmentu, protože vždy bylo drahé a nemělo tu přidanou hodnotu ani styl. Takže pokud tvůj výrok, že s příchodem VW se změní lídr segmentu, bude platit, tak smeknu. Já o tom pochybuji. VW vyčkává, až se za rok objeví i nová panda - protože budou proti sobě stát 2 novinky místo novinky a zavedeného siláka. To je sice chytré, ale Fiat ví, že pozici v této třídě nesmí pustit, protože je pro něj klíčová.
Proč by se měli prodávat v Evropě, když to auto je primárně určené pro jižní Ameriku? Jenom pro to, aby jsi měl s čím srovnávat Fiata? A s tím nástupcem je to taky mimo. Tohle malé auto bude primárně určené pro jiné trhy, takže to není žádný nástupce jihoamerického auta. Klidně už začínej smekat, protože na českém trhu bude malá Škoda doma a určitě prodá víc jak 70 aut za měsíc.
Jak to bude v Evropě se uvidí, ale u nás rozhodně bude v prodejích Škodovka první.
To auto se tu prodávalo, to asi víš. Moc mu to nešlo, to asi víš taky. Původní lupo (a arosa) v podstatě bylo určené pro Evropu, ale cenou zabité. A o té Evropě tu hovoříme, protože píšeme v souvislostech prodejů na českém trhu, který je součásí evropského), přičemž diskuze začala tím, že panda je na něm lídrem, což říkáš, že bude platit jen do příchodu trojčat od VW. Na to jsem ti napsal, že tu už jednou byla nepovedná dvojčata, která nahradil model, který (a to máš pravdu) ani nebyl pro tento trh koncipován (to nemění nic na tom, že nástupce to byl a v Mexiku se dokonce prodával právě jako VW Lupo). Návaznost na evropské super mini to tedy má v podobě původního lupa, přímou tržní však na foxe. A v daném segmentu musí každá značka nabídnout něco víc než jen tu značku. Pokud si tu Škoda udrží prvenství jen tím, že je to Škoda, tak jsou její markeťáci fkat kádři! :-)