prva 5tka je jasna: octavka rapid golf i30 a ceed.... tato veduca 5tka spolu predava 65% z celkoveho poctu v triede co su takmer 2 tretiny ... klobuk dole :yes: ostatni su len statisti
zaujimave ze japonci su uplne vymazani.... totalne zadupani... az na SX4ku ktora ale nie je priamym konkurentom klasickych hatch ako golf alebo ceed ... je to skor crossover....
potesil narast 301cky... :yes:
zaujimava je pozicia astry... podobne ako aj mensia corsa ziadna slava ... neviem kde je problem v opli.... ale tieto predaje su nedostojne 8-s
zase nastane každoroční a každoměsíční plácání, co, kdo, proč prodal ,proč někdo koupil a stále dokola...holt jedni kupují a je jejich soukromá věc co, přičemž naprostá většina lidí v česku a slovenku kupuje kulové, neb na to nemají a v dohledné době ani nebudou mít...jako problém vidím tohle a ne, co se kupuje :-! dobré každé nové auto namísto ojetého pekáče
Nenašel jsem BMW1, je "pod čarou", je to vůbec představitelné? Těžká doba. Átrojka drží i přes to dobrou lajnu, mercedesovské áčko nabírá dech, ovšem ten nějak nemůže popadnout VOLVO. Tohle tedy zamrzí, přitom je to jasná třídní volba, zejména, když má auto plnit roli (prémiového) rodinného kočáru.
Nahoře to však sedí dokonale. Do třetího místa, samozřejmě. Pomalu též nazrává čas, aby tu někdo napsal podrobnou garážovou sociologickou studii o novověkých kupcích korejské produkce. Přeci jenom, umíš si představit, že třeba v Německu nebo ve Francii je předmětná produkce na čtvrtém a pátém místě?
Číslem měsíce je číslo - 364. Ano, už to pozvolna (rapidně) jede... :yes::-!
Nehledej v tom nějakou vědu. I bez sociologické studie je jasné, že si Korejci našli v Česko-Slovensku svůj nový domov. Třeba ve Francii by pro ně byl úspěch, pokud by se dostali na čtvrté a páté místo od konce.
To číslo měsíce pro Rapid docela sedí - podobné je i v Německu a dál už nic :'-(
Je to trochu inak nez pises
Germany 2/2013
poradie - pocet kusov - podiel
7 Skoda 10,318 5.1%
9 Hyundai 7,776 3.9%
14 Kia 3,850 1.9%
France 1/2013
poradie - pocet kusov - podiel
14 Kia 2,558 2.0%
15 Hyundai 1,855 1.5%
17 Skoda 1,319 1.1%
Dvě otázky:
1, Jel jsi s Rapidem?
.... z toho vyplývající druhá otázka (pouze pokud je na předchozí odpověď "ano"): 2. Jel jsi v některém konkurenčím voze cenově srovnatelném?
Rapid Fresh Ambition již od 279 900 Kč, s 1.2 TSI... Zajímavé, že? Neuplynulo ani 1/4 roku a jsme prakticky na ceně, o které jsem tu psal od samého začátku... Slušně vybavený Rapid s klimou a TSI v ceně okolo 270 tis...
Stále jsi tu mával svými prázdnými hesly a skutek je tu. Rapid byl neúměrně předražený. Nyní začíná zcela tak, jak jsem psal, dávat smysl. Pokud si vyjednám lepší cenu, může se Rapid pomalu stát zajímavou volbou. Sice volbou plnou kompromisů, ale poplatný době :-!
Ano jel. Podvozek Rapidu typický pro koncern VW. Tvrdší, ale za každé situace jistý, řízení přesné s příjemnou odezvou, řazení přesné. Zpracování precizní pominuli nezakryté pojezdy sedaček. Duo PSA po ujetí cca 300 metrů rovně jsem na kruháčí měl strach že se auto převrátí, řízení jako vždy u frantíků bez odezvy a přeposilované, řazení připomíná hru na kočku a myš, zpracování na frantíky slušné, nebýt nevyztužené podlážky v kufru, panty kufru nepříjemně zasahujících do zavazadlového prostoru, koberce v kufru hozeného volně jako kusu hadru, nenastavitelného bezpečnostního pásu v celku žádné výhrady :-! Za 180 000,- by oba Frantíci byli super auta na max 10 tkm ročně i s dovolenou v Chorvatsku. Hlavní konkurenti Thalia a Logan. Rapid Active Fresh by mohl být s TSI 63 KW ještě o 10 000,- levnější jinak nic, nemá zásadní problém.
Kupce korejce - fyzcká osoba kupující vůz do rodiny. Kupující Škody (kromě Fabií a Roomsterů) převažuje koupě na IČO. TO je celé.
Důvod je jednoduchý, po 3 letech, co půjde služebka o dům dál bude mít zřejmě vyšší zůstatkovou cenu... Do rodiny ale kupovat auto na 3 roky je přepych, rozmařilost, rozežranost, vysoký nadstandart. Nazvi si to jak chceš :-!
Omyl, on nechodi, ale jazdi. Len preco nie koncernom. Asi to bude schizofrenik, ked pise sem, je to VW fanda. Potom vypne pocitac, dostane rozum a sadne do XC60 ? >:D a velmi tuzil po jawe, uz ju ma ?
Myslím, že teď už můžeme v klidu říct, že uvedení Rapidu na trh bylo ze strany Škody nevídaně zpackané.
Nicméně s kariérou auta je to stejné jako s kariérou pracovní či životní - málokdo si vzpomene jak jsi začínal, ale všichni budou vědět, jak jsi skončil.
A Rapid je v podstatě pořád ještě na začátku.
Škodovka je stejná banda podvodníků jako Hyundai... jeden za osmnáct, druhý... 8-s
Rapidní jebku potkávám výhradně jako referenční auta, nebo předváděčky... s civilem u obchoďáku jsem v Praze ještě neměl štěstí... a pokud ano, šel bych mu pogratulovat k jeho ortodoxní víře v kvalitu toho plasťáčku za nekřesťanské penízky 8-s
,,,jedincov sa (asi) dobrovolne rozhodlo pre Rapid (masochisti?)... este chyba info, ktora motorizacia prevlada, ci HTP, ci aspon prve TSI.
Celkovy pohlad na predaje ukazuje rovnomernejsie rozprestretie poctu ks. napriec znackami a modelmi oproti minulemu roku, co je iba plus.
Automobilova verejnost je vzdelanejsia alebo viac reklamy?
Čísla červená jak je bohužel pomalu dobrým zvykem. Loď se potápí a záchranné čluny došly.
Za co jsem ale rád - doslova cenově podbízivá akce Peugeotu přeci jen nese ovoce a když už nic, mají dealeři zase pár dojných krav (dnes se říká klient, já vím...) v oběhu. Koneckonců P308 v rozumném základu za 230...
Zcla ale postrádám FIAT. Nevím, kde je zakopaný pes. Koneckonců zatímco SX4 má slušná čísla, Sedici je doslova protipól. Bravo doslova nikde 8-s
Rapid už začíná zapouštět kořeny. Upřímně ale - pokud by nabídl adekvátní cenu, vsadil bych si na to, že v prodejích zcela zastíní Octavii... Proč bych do firmy kupoval Octavii, když vzhled je pro laika zaměnitelný (a proto mi zástupce ostudu neudělá ani v Rapidu). Proč bych měl utrácet za drahou Octavii, stejně s traverzou...? Koneckonců firmy začínají do flotil nakupovat právě Rapidy... Prodeje Octavie podle mě půjdou po počáteční euforii prudce dolů na úkor Raida.
Columbus, Maxidot a další možná vypadají zajímavě v katalogu, na faktuře se atraktivita dramaticky vytrácí...
Jo s tím číslem souhlasím ;-) P308 je pořád o dost lepší volba než Rapid. idkyž jsem byl dnes v servisu s Octávkou a koukal se ze zvědavosti na něj. Není to tak zlé, jak se nám tu spousta lidí snaží předhazovat >:D Nicméně šel jsem obhlédnout i novou Octávii a mám jasno, v červenci objednávám :yes:
nevím, u nás se jeví zastoupení fajn. Ale nedělám si iluze, je to takový ten prodejce, co prodá 1 vůz v měsíci a jde kalit samou radostí >:D takže zkušenosti s opravama a nečekanými poruchami nula... Otázkou je, jak by mu v takové situaci vydrřela ochota a vstřícnost.
Bravo by za to ale podle mě stálo. Nádherné a hezky udělané. Neokoukané. A nyní už konečně i s rozumnou cenovkou. Osobně bych ale měl spadeno na 500L ;-)
No, čekáme, jak se vyjádří konkurence, ale už je nejspíš rozhodnuto. :-)
Budoucí majitelce se strašně líbí, takže jde rozum stranou. A že je to starší model s vlečkou nikoho nedojímá, protože se s tím bude jezdit plynule a v naprostém klidu. :-)
500L je v hledáčku taky, ale zatím nebyla možnost ji projet.
Největší slabina Brava je omezená prostornost a absence kombíku.
Nabídka benzínových motorů začíná a končí na různých variantách čtrnáctistovky, přičemž neexistuje kombinace s automatem. Diesel jeden ve dvou variantách.
Díval jsem se do ceníku a výbavové stupně mi připadají na dnešní dobu velmi chudé. Takže poměr cena/výbava není nijak zajímavý, zejména s vědomím, že je to konstrukčně asi nejstarší auto v daném segmentu.
Konkurenční výhodu vidím jen v existenci LPG verzí.
No ona ta nabídka před ořezáním vůbec nebyla špatná, třeba 2.0MJET tomu docela seděl.
Pokud se prodejce neotelí s MultiAirem, budeme brát TJET 120 Easy - a přijde mi, že ta výbava je naprosto OK. Dokupovat se bude jen metalíza, parkovací senzory a vyhřívané sedačky, o nic víc není zájem.
Za podobné peníze je snad jen akční Focus, Korejci a Frantíci. A protože je jinak skvělý Focus podle majitelky ošklivý, je asi rozhodnuto. Nejraději by Jůlii, ale příplatek 130 tisíc už je prostě moc.
a výškově stavitelný pás je dobrý, nebo sedačka, ale ještě bych zvážil Blue and Me, telefonování s handsfree je radost :-) jinak, při dokupování na maximální výbavu je pak v této motorizaci Bravo dost drahé. Ještě snad nějaká skladovka by mohla být, ale Fiat 500L je praktičtější, ale úplně jiný jak Bravo :-)
500L vypadá skvěle, teď jsem si ji zkoušel konfigurovat a je bohužel mimo finanční limit, který mi byl přidělen.
Nad handsfree popřemýšlím, zatím jsem ho vynechal, protože se mi tu pořád válí Parrot ze starého auta. Auto stejně půjde pod kudlu, budou se instalovat dodatečné 12V zásuvky a pár dalších věcí. Bude to jen dělník na poskakování po Ústí, Litoměřicích a Praze (ročně max 12-15 tkm), na větší ježdění má paní 159 TBi.
Dealerovi jsem předal dvě varianty, jednu ořezanou na minimum, druhou vybavenější, uvidím, s čím přijde.
konstrukčně nejstarší... no nevím, podle mě to pomalu začíná být spíš výhodou... Na Octavii III je např. hrozně vidět, jak se šetří. K tomu horší zadní náprava...
1.4 by mělo být těžištěm prodejů, tam vidím vše vcelku v pohodě.
Kombi bezpochyby ano, Stilo SW možná nebylo krásné, ale bylo dokonale praktické... Doufám ale, že Fiat konečně tu nejčernější krizi překonal a nyní začne pomalu těžit ze spojení s Chryslerem... Koneckonců takový Freemont možná není správný Fiat, ale podle mě víc než zajímavý model.
Preco vsetci opakuju dokolecka, ze to ma malo priestoru?? Ved je to priestrannejsie ako Golf6. Navyse ma asi 2. najvacsi kufor v segmente, v karosarskej verzii HB.
"francouzský sedan s jihokorejskými kořeny, tedy Renault Fluence zvolilo 190 zákazníků místo 134"
Pokud si Jihokorejci nekoupí celé Turecko, tak Bursa bude Fluence "francouzský sedan vyráběný v Turecku", to že jej prodávájí s jinou maskou v Korei mu tam zdaleka nedává kořeny!
Ad Rapid... Nechápu, že se Rapid řadí do nižší střední třídy... sem patří jen podélným prostorem vzadu, jinak je to v podstatě prodloužená Fabia liftback, interiér, jízda, odhlučnění a motory jsou typické z B segmentu.
Re: Opravte si ty nesmysly, tady nejsme v Bravíčku
Zařazení do třídy není jen o prostoru, jak píšu výše.
Ad Logan, Logan je lowend, Rapid cenovkou se řadí k mainstreamu, zbytkem ale srovnatelný se zbytkem nižší střední není.
Re: Opravte si ty nesmysly, tady nejsme v Bravíčku
Ten původ Fluence asi redaktor myslel jako původně Samsung SM3... [odkaz] Každopádně to byl ale jen předobraz a dnes je Fluence ryze evropský...
A to cpaní rapidu do stejný třídy jako Octa taky nechápu... Ale tady už se ničemu nedivím.
Re: Opravte si ty nesmysly, tady nejsme v Bravíčku
O SM3 vím, ale to není nic jiného než Fluence s jiným logem, takových převlečení aut v historii bylo mnoho a i nyní je. SM3 byl na trhu možná dříve, ale stojí na technice Meganu, včetně interiéru.
Co je na výsledku Octy dobrého nebo Astry špatného? Je to v podstatě statistika oblíbenosti u německých důchodců. Lidé v aktivním věku kupují auta na firmu. Podstatné jsou prodeje jako takové.
No vždyť právě Opely bývaly vždy autem pro důchodce. A nezapomeňte, že v Německu si nové auto může koupit i průměrný zaměstnanec, nikoliv jen podnikatel.
Volba číslo jedna pro důchodce byly a jsou MB (samozřejmě pro ty zazoblejší, kteří na ně mají). Průměrný i podprůměrný zaměstnanec si auto koupí na firmu.
Jistě. Soukromá auta kupují nevýděleční činní, tedy důchodci, studenti, nezaměstnaní etc. Ostatní jezdí v nějaké formě firemního auta (tím není myšlen služebák v našem pojetí), ale prostě auto koupené na firmu, které používá zaměstnanec třeba 100% pro soukromé účely. Německo je jedna ze zemí kde podíl aut prodaných jako firemní je zdaleka nejvyšší.
Je to asi tím, že dokázali v Suzuki namíchat mix, který dokáže zaujmout. Jen je škoda, že to neplatí o celé produkci Suzuki. Přitom Kizaschi je bomba. Jen ta nabídka motorů je nic moc.
nevím nevím nějaký slabý ty prodeje se mě zdají?? to že oktáfka bude furt top bylo celkem jasný ale že rozdíl vs rapid bude takovej propad ... hle kde jsou ty pranostiky o garážích ?? to spíš zavání spoustou skladovek u prodejců na značkách >:-[]
A blby cechacek tleska, rozplyva se blahem (a motoristicky novinar, ktery dostal na mesic CCS a tu plastovou jebku, pise ody, jak jinak...) a je pysny, ze podporil ceskou ekonomiku v recesi >:-[]
Dost casto se pise, ze cesi jsou konzervativni narod... ja to vidim spis tak, ze cesi jsou narod lenochu, brblalu, notorickych zlodeju a kdyz dochazi na lamani chleba, tak straspytlu a prevlikacu kabatu :-)
Jistě, ony oslavné ódy na Rapida můžou býti psány z důvodu, že motoristický novinář , který už projel kde co a vozům rozumí, usoudil, že Rapid je opravdu slušně udělané auto za solidní peníze. K tomuto zjištění novinář došel i přes fakt, že mu v šupleti leží CCS karta s čerpáním na rok zdarma od korejců...
Podle místních odborníků to měl Rapid dávno zabalit a Škoda zkrachovat. No, všchno je, zdá se, trošku jinak >:D Úspěch korejských křápů je ostuda a hlasování pomocí prázdných pěněženek hypotékářů lačných nového vozu. Dost dobře si neumím představit, že si nevyberu z první trojky, hodím za hlavu Focus, Astru, 308 a se vztyčenou hlavou nakráčím k prvnímu prodejci korejské produkce.
Na tom není nic zvláštního. V rámci výběru nového auta jsem si projel celou nižší střední třídu a není nic zvláštního si vybrat korejce. Např. cruze zaujal řízením a příjemným motorem (nafta 120kW), I30 a Ceed zpracováním, bohatou výbavou a v případě motoru 1.6GDI i příjemným svezením. K tomu si přidejte nadstandardní záruku. A proč bych nevolil vámi zmiňované? Auta VAG nemusím (používám jako služebáky), působí na mě jako instantní polévka. Nasytí, ale bez požitku. Focus není hezký a má na můj vkus bídné zpracování, Astra ( byla moje srdcovka) prostě zklamala ( nedala se rozumně nakonfigurovat a subjektivně to nebylo ono) a 308 je již za zenitem ( kdo za 5 let koupí ojetinu konstrukčně vycházející z roku 2001?)...
Já si zas neumím představit, že vyhodím pěkných pár desítek tisíc navíc, za auto s horším podvozkem, menší spolehlivostí, kratší zárukou a ještě se budu bát, že mi ho ukradnou.