Má to dva doplňující aspekty. První - čím lepší / dražší auta, tím víc jich je na firmu (proto tak vysoký podíl firemních u BMW nebo Mercedesu a naopak u Dacie). Druhý - reexporty jsou pod firemníma, protože ten co reexportuje bude firma - všimněme si malého podílu soukromníků u reexportních premiantů SEAT a Ford.
Taky jde o to, ze koncern je zameren hodne na firmy, nizsi ceny atd., proto ty prodeje.
U BMW je situace jasna, tam jde o prestiz, proto ty vysoke pocty na firmy, preci jen vedouci pracovnici nebudou jezdit v nejakych pleckach.
Asi jo... u VW po pravdě nevím, tam by asi i po očištění o reexporty bylo hodně firemních - podle mě výrazně víc než u Fiatu i SEATu a asi i Fordu (v %).
popravdě řečeno těmto statistikám o reexportech absolutně nedůvěřuji, jelikož je převážně vypouští jedna nejmenovaná společnost spojená s jednou nejmenovanou automobilkou :-)
k tomu vw snad jenom to, že početně by měl být reexportním leaderem... ne, že by na tom bylo něco špatného...
Nedůvěřuju jim v tom smyslu, že ona nejmenovaná značka může své praktiky přizpůsobit metodice dané agentury (nebo naopak), aby vypadala lépe. Ale orientačně to procento reexportů bude asi v pořádku... a je moc vysoké na to, aby se dalo prostě ignorovat.
Excel kouzla možná, ale určitě si to celé necucají z prstu. Základem je myslím cosi jako vyřazení nového auta během 90 dnů od přihlášení z českého registru nebo tak něco... a já věřím, že se to opravdu děje. Jestli Hyundai reexportuje 91. den apod. je věc jiná, ale obecně... objem reexportů bude spíš větší než kolik ukazuje ta tabulka.
PS: a možná naopak budou nějaké reimporty (neboli šedé dovozy myslím se tomu říká), nebo auta vyřazená z jiného důvodu (totálky)... ale o tom nic nevím už
Já samozřejmě taky věřím, že se to děje ;-) , ale nebudu slepě věřit jejich číslům, respektive jejich metodice zařazování... Kdo kontroluje, jestli jsou ty údaje co pouští do světa správné... nikdo...
kupoval som hyundaia v cz {vyvoz na svk} a mozem povedat, ze nebol prihlaseny na ceskych znackach.
myslim si, ze hyu na 91 dni pri exporte nehra... a aj skusenosti inych ludi nehovoria o tom, ze by prihlasovali hyu na ceske znacky pred vyvezenim do inych krajin...
suhlas.... inak ta tabulka sukromnikov je moc zaujimava ;-):yes:
vw uz dlhodobo funguje len z firemnych predajov... z pohladu sukromnikov hodne slaba a neatraktivna znacka ... uvidime uz o mesiac v predajoch za oktober po tom dizlgejte .... ci uz nedojde k istemu spomaleniu rastu vw ... a to v celej europe... aj ked samozrejme vw to urcite nejak ustoji
VW se postupem času vyprofiloval jako business class. Umí prodávat firmám a fleety tvoří velké procento prodejů. A to je podle tebe špatně? Výborná strategie. H/K do firem neprodá nic, prodává jen soukromníkům a prodává v ČR prd. Tedy z mého pohledu slepá závist. A že se H/K vyprofiloval jako socka class? Kdo za to může? Znad VW nebo jiná značka? Mohou si za to sami. VW se prodávají jako housky v krámě, o H/K firemní zákazník ani nezakopne. Asi by si měl každý zamést před vlastním prahem
BTW: když si vybírám auto na firmu, často tolik nekoukám na náklady, pohybuji se v určitém rozpětí a vyberu si co chci. A že nejčastěji lidé chtějí VW? To jen dokazuje, že ten pašík je snem většiny českých řidičů. Že v reálu jezdí ceedem je spíš otázka jejich peněženky. Osobně neznám nikoho, kdo by ejakuloval ze ceeda. Vždy je to otázka kompromisu
mna zaujima ze kde sa berie ten velky rozdiel..... a nepomer .... u korejcov je to vyvazenejsie... ono aj tam je hodne firemnych aut ... ale tam je to tak da sa povedat pade na pade....
Jenže ono se z logiky věci nakupuje více automobilů na firmu, takže řekněme zdravý poměr není 1:1. Nejsem ani přesvědčen o tom, zdali je vyšší prodej soukromníkům výhodou. U fleetů se očekává, že auto bude často a hodně jezdit, proto se vyplatí připlatit za nějaké bytelnější/spolehlivější.
A ne, nejsem fanouškem nějaké automobilky, jen mi tvé zdůvodnění nepřišlo moc racionální.
Vyssi predaj sukromnikom je VYHODOU, lebo je tam lepsia MARZA. Cize ak nemas problem so skladovkami/leziakmi, rad sukromnikovi predas bez mnozstevnych zliav, bez dvojciferných zliav a pod.
SPOLAHLIVEJSIE auto si vyberaju prave SUKROMNICI, pretoze ho nemenia kazde 3-4 roky ako firmy a potrebuju, aby vydrzalo a nekazilo sa. Tiez su v omnoho horsej vyjednávacej pozicii ako firmy. Ked sa firemnému zakaznikovi, co berie kazde 4 roky 10 aut nieco pokazi, nebude sa s nim rozumny predajca natahovat a vymeni mu to, aj ak to bola cisto chyba zákazníka...
Niekde na nete, asi autobild, bola statistika súkromných predajov v Nemecku, samozrejme sama toyota, mazda a pod. - japonci maju velmi vysoky percentualny podiel aut predany súkromníkom...
Většina příjmů salonů je ze servisu, nikoli z prodeje aut. Proto salony nemají problém dát firmám větší slevu - předpokládají, že firma bude mít větší nájezd, utratí více za servis a nové auto si koupí dříve... zase u nich.
Zákazník, který si koupí nové auto jednou za patnáct let a za tu dobu najede 150tkm... do autorizáku jezdí první 3 roky a to se jen mění olej... to je celkem o ničem, z pohledu automobilky.
ja som pracoval v jednej firme, kde bol rakusky vlastnik a tak nariadenie bolo, ze hocikaje auto, len to musi byt vw group {skoda pre plebs, manazment vw a riaditelia audi}. takze asi tolko, ze preco si vyberaju vw niektore firmy. a ked som sa pytal, ze preco nevyskusaju aj nejaku inu alternativu, tak odpoved bola o tom sa nediskutuje.
A na jaké pozici jsi tam pracoval? To by totiž mohlo vysvětlovat, proč se o tom (s tebou) nediskutuje ;-) .
Jinak... pro firmu je jednodušší mít všechna auta od jednoho zdroje, což je mimochodem asi hlavní důvod existence aut jako Citan... hodně to zjednodušuje administrativu a dosáhneš i na nějaké VIP služby.
ja som bol bezny plebs,o autoparku som {nastastie} nerozhodoval.
a nediskutovanie myslene tak, ze nariadene matky a nikto nema co protirecit, aj ked prisli {minimalne financne} lepsie ponuky, tak boli zamietnute...
A proč myslíš, že rakouský vlastník takto rozhodl? Myslíš, že má nějakou neopodstatněnou sympatii právě ke koncernu Volkswagen, která ho iracionálně nutí kupovat svým zaměstnancům auta s horším poměrem ceny a hodnoty?
Ono firmě tolik nezáleží na tom, jestli to auto stojí o pár desítek tisíc víc nebo míň... spíš potřebuje, aby celý proces od objednání auta přes financování a servis až po jeho zpětný odkup probíhal s co nejmenší administrativní zátěží. Jakmile se nějaký dodavatel osvědčí, nemá firma zájem jen tak z plezíru zkoušet, jestli by se osvědčil i nějaký jiný... a tohle neplatí jen pro auta.
Nevím jak rakouský, ale vím, jak to dělá německý. A asi tušíš komu patří nebo komu dodává většina firem v ČR. Je pak celkem jasné, jaká auta kupují. A není na tom nic špatného nebo divného.
objektivne neviem povedat preco tak matka rozhodla. subjektivne to poviem diplomaticky - firemna politika.
o autopark sa starali narodne pobocky {vratane servisu, odpredaja, zmluv, administrativy...}. len im to musela schvalit matka. a matka vzdy schvalila vw aj ked to nevychadzalo najlacnejsie a narodna pobocka by si radsej vybrala nieco ine... {info od cloveka co sa staral o autopark}.
ak by sa vsetko spravovalo centralne, dojednavalo by sa centralne, tak by som povedal, ze ok, chapem. ale ked si kazdy stat dojednaval svoje podmienky sam za seba...
Já stále pracuji ve firmě, kde je původem rakouský vlastník a máme tam Berlinga, pak 2 Okty (I a II) a šéf BMW 5, během 3,5 roku už brzy čtvrté (velká úmrtnost) ;-)
No tu vôbec nejde len o predaje v EU... tu ide o to čo a ako porieši VW svoju aférku, čo ju to bude stáť, či a ako to ustojí. To sa ukáže v priebehu mesiacov, nie dnes ani zajtra.
Dnes som videl jednu debatu a čo ma zarazilo bola informácia že VW v rámci koncernu robí obrat 60% ale zisk VW v rámci koncernu sú 2%. Takže to nieje ružové v zmysle " čo z toho koľko predajú keď zarobia H....O."
Odhad Credit Suisse ohledně nákladů VW na Dieselgate je minimálně 600 mld.korun
Fór je že už vyšlo najevo že důvodem bylo šetření. Už v roce 2008 technici jako jediný řešení pro splnění americkejch limitů navrhovali adBlue. Možná právě dík tý malý ziskovosti to zkusili obejít jinou cestou
Jo a maximální teoretický náklady CS odhadla na 2 biliony kč >:-[]
ešte je okolo toho stále podozrivo ticho.... aby sme sa nedočkali toho že VW tie autá v USA ani nemohol predávať lebo neplnili normy nieže pri EK ale vôbec ich nedokážu splniť. A až to by bol problém ak by ich museli hoci len z USA stiahnuť a vrátiť peniaze. V EU je lobbing silný tu im asi niečo také nehrozí, tu sa to nejako "spraví"
Nepodceňuj marketing VW už vymysleli fintu jak z toho >:D
Zkusí zákazníkům nabídnout nový modely za výrobní cenu nebo dokonce pod ní. Kdyby na to zákazníci skočili koncern by to furt vyšlo levnějš než soudy atd.
Ono je vubec otazkou, zda VW neco porusil. Pokud budeme hodnotit normu, tak v urcitem predepsanem cyklu vuz skutecne vypousti predepsane emise. Pokud se budou hodnotit emise skutecne vypoustene pri jizde, pak maji problem temer ne-li vsichni vyrobci aut, nebot v podstate v realnem provozu nelze dosahnout predepsane spotreby, tj. vyssi emise. Je docela zajimave, ze doposud zadna automobilka nevyuzila teto "afery" k vlastnim marketingovym aktivitam, ne...? ;-)
Osobne si myslim, ze je to jen takova medialni bublina. Kdybych mel VW s timto motorem, tak bych si ho urcite nenechal opravit, v podstate splnili to co si my zakaznici prejeme, aby auto jelo, moc nezralo a papirove plnilo oc debilni emisni normy zadaji.
1.
"Ono je vubec otazkou, zda VW neco porusil" - samozrejme ze porusil.
2.
"Je docela zajimave, ze doposud zadna automobilka nevyuzila teto "afery" k vlastnim marketingovym aktivitam, ne...?" - v automobilovém prumyslu je zvykem ze výrobci automobilu nevyuzívají aféry konkurence k vlastním marketingovým aktivitám.
Jsi vázne tak naivní nebo patrís mezi ty kterí se snazí zlehcovat prokazatelný podvod koncernu Volkswagen?
>:D jsem naivni a ke vsemu to jeste zlehcuju! To jestli VW v konecnem dusledku a z pravniho hlediska neco porusil se dozvime za hodne dlouho. Pokud porusil, tak pak porusuji vsichni, kteri neumi v realnem provozu jezdit za normovanou spotrebu, nebot v realnych podminkach vypousteji vice emisi nez v laboratornich podminkach v predepsanem mericim cyklu. Ne? ;-)
Jinak automobilovy marketing je mnohdy takovy hnuj, ze se vyuziva uplne vsechno. Pokud se nevyuziva, tak je to vyhradne proto, ze maslo muze byti na vice hlavach. Tahle medialni bublina bud rychle splaskne nebo to bude megaafera, ktera sfoukne ze sveta mnoho slabsich automobilek. Otevrela se Pandorina skrinka... ;-)
V USA, pro které byl podvod Volkswagenu primárne urcen, samozrejme porusil. To co se dozvíme pozdeji budou konkrétní dusledky. Co se týce tvých dalsích vet v prvním odstavci: Ne.
"Jinak automobilovy marketing je mnohdy takovy hnuj, ze se vyuziva uplne vsechno." - plácás. Aféry konkurence se v automobilovém marketingu bezne nevyuzívají. Ovsem pokud más nejaké konkrétní príklady tak sem s nimi.
No tak to je prave ta pravnicka otazka... I v USA existuje nejaka predepsana norma, kterou musi vuz projit s urcitym mnozstvim emisi. A to VW zvlada. Pokud v tomto rezimu soucasne plni ostatni ukazatele (napr. vykon motoru), pak tvoje tvrzeni "samozrejme porusil" docela skripe... Pokud bude nekdo povazovat za trestuhodne, ze v mericim cyklu jsou emise nejake a v realnem provozu jine, o coz tady primarne jde, pak tuto skutecnost porusuje velke mnozstvi vyrobcu, ne-li vsichni.
Jelikoz jsem si vedom toho, ze kazda prisnejsi emisni norma prinasi vyssi spotrebu a horsi projev motoru, docela VW v teto kauze fandim, protoze se mu podarilo elegantne obejit tuhle ekosikanu a nam prostym uzivatelum zachovat alespon dostatecny jizdni zazitek pri "plneni" radobyekologickych opatreni.
Nic neskrípe. Porád doufám ze tak zcela nechápes o co jde protoze pokud se nekdo verejne chlubí tím ze fandí podvodu (který ostatne Volkswagen priznává) tak to je síla. Ale je to tvoje vec. Kazdopádne cloveka který fandí podvodu bych nechtel mít ve svém okolí, ani jako zamestnance nebo spolupracovníka a ani bych mu nedal zádnou zakázku.
Jen krátkou poznámku k dieslům. Současná nabídka není ok, protože je dle EURO6. Předchozí byly lepší, mohls jezdit jak prase a přes 7l/100km ses nedostal.
Zapomínáš taky na to, že mezi firemní prodeje se řadí i auta, která si člověk koupí sám sobě na firmu. Tam je rozdíl pouze v tom, že je podnikatel... Je jasné, že kdo podniká, má na to, aby si koupil lepší auto, než soukromá osoba, která vidělá pár drobných a je nucena koupit Hyundai...
Takže rozhodně bych to neházel jen na flotily a reexporty. Těch soukromým osob, co si to koupí na svou vlastní firmu je taky dost ... ;-)
To není skutečný rozdíl mezi "soukromejma a firemníma nákupama". Je spousta soukromníků (typicky živnostníci), kteří (většinou nedobrovolně) spadli mezi plátce DPH, které musí odvádět státu a nákup auta (převážně pro soukromé! účely) provádí tzv. "na firmu" (fyzickou osobu) , aby se jim vrátila alespoň část toho, co musí (mimo jiné) odvádět státu.
Rozdíl je to skutečný z hlediska kupců (technicky i ten plátce DPH jezdí vlastně "služebákem" v rodině)..... ale není to rozdíl v tom, co reálně kupci chtějí :-)
Ano, právě o to jde. Velká spousta soukromníků jezdí soukromě autem, které je, k vůli možnosti odpočtu DPH, papírově "firemním" autem". Ale vybrali si jej primárně pro soukromé účely a pochopitelně zcela svobodně/dobrovolně, dnes navíc bez omezení přepážkou, nutnou pro někdejší přestavbu na N1. ;-)
Tam se pak nedivím třeba tomu VW, který už mezi dveřmi dává 10-15% na auto... navíc si možnost odešíst DPH.. Vím, že neni jediné, ale při mimoceníkovém nákupu jsou karty mnohdy rozdány jinak, což hraje také obrovskou roli.
10-15% ti VW "už mezi dveřmi", a hlavně ne na každé auto, taky nedává, to by bylo hodně jednoduché/příjemné nakupování. :-)
P.S. Ještě jsem zapomněl, že už se taky delší dobu nemusí vézt kniha jízd, teda pokud si dáváš náklady na používání auta dáváš (do účetnictví) paušálem.
Kniha jízd se sice vést nemusí, ale zároveň je jedinou možností, jak prokázat, že auto používáš pro podnikání. Kvůli dani z příjmu ji tedy nepotřebuješ, Kvůli DPH ti nic jiného nezbývá.
Kniha jízd není jedinou možností, ale určitě nejrozšířenější a ve většině případů nejjednodušší. Prokázat, že auto používáš k podnikání, jde třeba jen dle fakturace.
Pokud ale ti soukromníci uplatní plnej odpočet DPH a pak auto používají přavážně soukromě, tak pak mají problém v případě kontrol, protože dost z nich potom neprokáže, že alepoň 90% všech jízd bylo určeno k podnikání. Takže velkou část z toho, co jim stát "vrátil" pak musí následně státu znovu vrátit i s penále :-)
V případě, že máš prokazatelně také další auto pro soukromé účely, tak ti to dokážou sakra těžko. Tím spíš, pokud další náklady na provoz firemního auta uplatňuješ "omezeně"/paušálně, čímž se zbavuješ povinnosti vézt knihu jízd. ;-)
Od zavedení možnosti odpočtu paušálem není povinnost vézt knihu jízd, tedy neprokazuje se nic konkrétního, podrobnějšího, případně dohledatelného apod.. Příklad, máš jedno auto soukromé koupené bez odpočtu DPH a druhé tzv. "firemní" s odpočtem DPH. A jestli bude chtít kdokoli tvrdit, že i to služební používáš pro soukromé účely, tak to musí nějak prokázat. Bez prokázání tě může obvinit téměř kdokoli kdykoli z čehokoli...
Pokud ti přijde kontrola z finančáku na DPH, tak ti nic dokazovat nemusí. Pokud jsi při nákupu auta uplatnil celý odpočet DPH, tak tě naopak vyzvou, aby jsi prokázal, že auto používáš jen k podnikání. Pokud žádné km neprokážeš, celý odpočet budeš vracet. Tzn. pokud najedeš 10 000 km za rok, tak musíš prokázat, že jsi najel alespoň 9 000 km k podnikání (je tam 10% tolerance) a to knihou jízd, faktury, atd.
To, co píšeš, platí pro daň z příjmů. DPH má svůj vlastní režim. Odpočty DPH v plné výši (100%) můžeš uplatnit jenom v případě, když nakoupné zboží nebo službu použiješ jen k podnikaní. Pokud tedy auto používáš i soukromě, tak máš nárok na odpočet DPH jen v poměrné výši. Takže pokud máš jedno auto jen pro soukromé účely a druhé k podnikání a taky k soukromým účelům, tak i u druhého auta musíš prokazovat, že jeho nákup nebo další výdaje (opravy atd.) použiješ k ekonomické činnosti a v jakém poměru. Povinnost vést knihu jízd neexistuje (ikdyž je nejběžnější pro účely prokazování nároků odpočtů DPH), můžeš použití prokázat i jiným způsobem (faktury atd.).
Dyť o tom právě píšu, jak ti někdo dokáže, že to druhé (služební) auto nepoužíváš jen (nebo téměř jen) ke "služebním" účelům? A ta kniha jízd (pokud byla zodpovědně vedena) mohla prokázat, že případný 100% odpočet DPH při nákupu vozu byl/nebyl opodstatněný. Soukromě můžu jet kamkoli s různým podnikatelským záměrem a nemusí to ani zdaleka vždycky končit nákupem/fakturou apod.
To co píšeš je teorie, podle které bych si logicky nemohl koupit s (plným) odpočtem ani TV do firmy, protože se na ni občas (po pracovní/otvírací době) dívám i soukromě. A co třeba notebook apod, nebo drahá lednice nakoupená s odpočtem dph ve které mám (mimo jiné) i alkohol pro soukromé účely, nebo výrobník ledu se kterého beru led na soukromou párty, taky vrátit poměrnou část dph? Princip je stejný, vždy jde především o to, co lze poměrně jasně prokázat, napadnout se dá cokoli, ale ani finančák nemůže vařit z vody, nebo z JPP.
U nároků na odpočet ti nic prokazovat nemusí, to ty musíš prokázat, že jsi odpočet DPH uplatnil ve správné výši.
Tvůj příklad s TV a láhví alkoholu je taky správný, vždy bys měl uplatnit jen poměrnou část. Ale to ti nikdo kontrolovat nebude. Pokud máš TV v kanceláři nebo hospodě, tak se bere, že vždy je používána jen k podníkání, bez ohledu na to, jestli tam po půlnoci chodíš soukromě sledovat nejrůznější kanály >:D A jestli prodáš celou láhev nebo jestli pár panáku sám upiješ, po tobě taky nebude chtít nikdo prokazovat. Jedná se o velké odpočty, např. po těch autech hodně jdou.
Já mám zkušenost naopak takovou, že pokud máš jedno auto soukromé a další (pouze jedno) firemní, tak to právě obvykle zas tak moc neřeší (možná jiný kraj, jiný mrav). Ovšem pokud žádné soukromé nemáš, budou se logicky ptát, čím jezdíš/te soukromě, když jiné auto nemáš/te. Pokud máš služebních aut více, tak je to něco jiného a od určitého počtu firemních vozů je povinnost vézt k nim knihy jízd i dnes.
Záleží, čeho se kontrola týká (daň z příjmů, DPH). Samozřejmě, pak hodně záleží co si obhájíš a na míře benevolence úředníků (Fábii za 250 tis. Kč asi moc řešit nebudou narozdíl od sedanu za 1,5 mil). Znám případ, kdy si podnikatel (bez zaměstanců) obhájil i 3 auta :-)
To ano, ale já to teď beru jen z hlediska DPH a prokazování odpočtů.
To jo, asi očaroval úřednice z Finančního úřadu >:D
Ale jestli jsi dobře vzpomínám, tak to byla: dodávka (100% výdajů), nějaké malé auto (50%) a SUV s tažným (zbylá dvě by velký naložený vozík neutáhla a taky tam bylo jen určité procento) . Takže proč ne :-)
nevím jak moc je která značka posedlá počtem výrobených a prodaných aut, ale u některých jsem zaregistroval snahu dělat kvalitní auta a nechat si za to zaplatit a vydělat na tom a nejlépe hodně vydělat ;-)
Takže čísla jsou to krásná, ale akcionáře asi zajímají jiná čísla ;-)
A to koulení doprava, doleva, nejdřív a potom, a reexporty a nereexporty je mi už jedno ;-)
Český trh zažil paradoxní situaci - Lada v září neprodala jediný vůz, ale ne proto, že by Nivy nikdo nechtěl, ony nejsou žádné na prodej.
Euro 6 se totiž začly vyrábět až od října a Euro 5 sou doprodaný.
Být ted prodejcem nových vozů Lada je senzační práce, prijdete ráno do hokny, na saloně není jediný auto, uvaříte kafe, dáte nohy na stůl a odpo jdete domů >:D
renegade robi jeepu na poli predajov hodne velku sluzbu.... ale popravde to co predala 500X v septembri to uz je hodne hodne slusne cislo.... fiat takyto model uz potreboval ako sol a uz davno tu taketo nieco mohol mat... spolu s ranegadeom je to velmi solidna dvojica v teritoriu mensich SUV :yes:
Ukazuje se, že českému zastoupení Hyundaie se jako bumerang vrací jejich arogantní reklamní kampaně, které se snažily z Čechů dělat hlupáky... :-! Na to jsou totiž zdejší lidi hodně hákliví!
to si nemyslim..... predaje hyundaiu u vas nadalej z roka na rok rastu a i20 bola v septembri uz konecne v top 5 najpredavanejsich malych aut... a aj tento rok bude hyundai opat bilancovat s narastom voci tomu roku predoslemu ak sa nic nepredvidane nestane ... bumerang by vyzeral inak
v septembri ma u hyundaia sklamala akurat i10 a santa fe / grand santa fe ( zbytok ale predaval uplne ok )..... ale je mozne ze cisla santa-fecku uz berie ( okrem ineho aj) novsie sorento
No promiň, ale podle mě hledáš problém tam, kde žádný problém není. Hyundai roste o 4.6%, trh o 20%, rozdíl mezi tím odpovídá ztrátě tržního podílu.
Jo, jsou tady reexporty... ale i pokud by VW měl stále svých 30% reexportů a Hyundai svých 5%, tak by to na věci nic neměnilo, protože i tak by VW prodal v ČR o 35% víc a Hyundai o 5% víc než loni. Můžeš samozřejmě tvrdit, že celý nárůst trhu je bublina způsobená zvýšením reexportů... pokud k tomu máš nějaká čísla, rád se podívám... ale nevěřím že by to tak bylo.
Bez přesných čísel podle mě nejde tvrdit, že Hyundai ztrácí podíl na českém trhu. proto jsem se zeptal. A ještě mám jednu otázku. Kde se objeví třeba Škodovky vyrobené v ČR a prodané do zahraničí?
No dobře, ale to pak můžeš uzavřít diskusi s tím, že vlastně žádná diskuse nemá smysl, protože nejsou k dispozici žádná použitelná čísla.
Pokud jsou prodané přímo do zahraničí přes zahraniční dealery, pak je to normální export a neobjeví se nikde. Pokud jsou prodané v ČR a následně vyvezené, pak se u Medey objeví v reexportech, i když to technicky vzato reexport není. A žádná oficiální statistika reexportů není...
Asi to tak bude. Ale i tak se od nějakého analytika dozvíš, že růst trhu o 20% je odrazem toho, jak se nám daří.
Ten reexport u Škodovky nechápu, ale asi to tak bude.
Tak já myslím, že trh opravdu roste a nám se opravdu daří...
Reexport je myslím pojem, který používal Vošický, když to téma popularizoval. Medea mluví o účelových registracích... obecně jde o to, že se nové auto přihlásí a "ihned" zase odhlásí a exportuje... a tam není rozdíl v tom, jestli se auto vyrobilo u nás nebo ne.
PS: Bohužel už si Medea nedá tu práci, že by od statistiky registrací odečetla ty účelové tak, aby zbyly "reálné"... nebo to jen možná není volně ke stažení.
a dalsich 40 firemnych kuskov i30 pojde asi na konto hyundaia uz teraz zrejme v oktobri ;-) ... uvidime o mesiac... ake budu cisla predanych i30 voci tomuto mesiacu ....
a pekne uz slape aj tucson... v septembri uz predal viac ako sportage
Při růstu trhu o 20% to je slabota. Bude zajímavé podívat se do detailu, za slabším výsledkem v září může být třeba náběh Tusconu. Když jsem se díval před nějakou dobou, tak mě do očí praštily mizerné výsledky i20, od té se jistě čekalo víc.
IMHO je rozdíl zejména kvůli výraznější obnově firemních vozových parků, kde prostě ještě koncernové auta frčí.
Bohužel ze zveřejněných tabulek nejde vypočítat meziroční změna u soukromých prodejů...
ad i20 - je to velmi příjemné auto a hned po "českém mokrém snu = Škoda" se drží. Nicméně si myslím, že i zde je výrazné pokřivení vlivem firemních fleets a v čechách i nevýhoda chybějícího kombi modelu...
I když přistoupím na čísla, která prezentuje jako očištěná agentura Medea, je Hyundai i20 s 1498ks za 1-9/2015 -48% oproti roku 2014... a asi na 10% prodejů Fabie. Nevím, ale nějak jsem čekal víc...
PS: nějak jsem se v těch statistikách u Medey ztratil, v dokumentu Reálné prodeje nových vozů v ČR se v hlavičce píše, že to jsou prodeje "OČIŠTĚNÉ O REGISTRACE MIMO FYZICKÉ A PRÁVNICKÉ OSOBY" a nikoli reexporty, to se mi ale nezdá... podle mě mají chybu v tom titulku, ale ještě se na to příležitostně podívám.
júúj ale trh kde 10 áut môže urobiť zmenu 50% môže byť koncernu H.K. ukradnutý... samozrejme každé auto sa ráta ale toto tu je smiešny trh. Ani trhom by som to nenazval...
Obecně platí, že prodeje stoupají s příchodem nových modelů a naopak, většinou se obměňuje modelová řada postupně. PSA ale na ČR trhu klesá téměř konstantně. Za vinu bych viděl staré modely, tomu se každá automobilka nevyhne např. C5, C3, atd. Každopádně bych to vyčítal spíše jejich prodejní politice, kdy je výrazná sleva podmíněna úvěrem, vykoupením auta, atd. Čekal jsem od nich více. Auta dělají dobrá, jen věci neumí dotáhnout do konce.
taka C3 je doslova u vas ale aj u nas uz kusovka.... a to sa bavime o autach v najpredavanejsom segmente v eu... prekvapuje ma ze citroen sa stale len prizera ako mu uz takmer vsetci vsetko zjedli z kolaca .... pritom ja si pamatam ze C3 bol kedysi u nas slusny trhak... uz tu davno mala byt nova C3 C4 aj C5... plus nejake slusne SUVecko
když se stará modelová řada podpoří výprodejovými cenami, tak nemusí být pokles prodejů vůbec znát. VW prodával v roce 2012 Golfy 6 jako housky na krámě....
Když tak kokám na tu úvodní fotku, napadlo mě, že je velmi podivné, že u i30 doplnili 5dv. hatchback a kombík i třídveřákem. Verze, která v nižší střední pomalu vymírá (tedy s výjimkou Leonu, ale tam je to vzhledem k jeho výrazně sportovnímu charakteru pochopitelné)....
P.S. Viděl jste už někdo 3dv. i30 naživo v provozu (auta prodejců se nepočítají)?
je fakt, že tím, jak se auta stále zvětšují, ztratily tyto třídvéřové varianty v nižší třední třídě smysl. V 80tých (a některá i v 90tých) letech byla auta nižší střední třídy spíš 2+2 místná, takže tam to smysl dávalo...
no asi cenový rozdiel je smiešny aby o nej rozmýšľal aj človek ktorý 5dv. nepotrebuje... a teda samotná automobilka 3dv. nechce veľmi predávať.... iné vysvetlenie nieje.
Tady není nic nepochopitelného. Sám mám i30 combi, docela dobré auto s slušným vnitřním prostorem a zpracováním.
S dobrou výbavou (MPI 1.6, tempomat, okna v elektrice couvací kamera, vyhřívané přední sedadla, samostmívací zrcátko, mlhovky, přisvětlování zatáček, metalíza, 5 let záruka bez omezení km...) byla cena 320000Kč.
Mám ho tři roky, závada jedna a po 2,5 roku se objevilo slabé prokluzování spojky, kdy na záruku vyměnili spojku a těsnění do převodovky, kde byl slabý únik oleje.
---
Dnes ale i se slevou od dealera chtějí za podobně vybavené auto (trochu se změnily stupně výbavy) od 380000Kč. Takže pokles prodeje je díky podstatně vyšší ceně, která se přiblížila ke konkurenci. Jeden kolega šel raději do levnějšího Rapidu (velikostí a motoricky mu stačil) a druhý zase do o trochu dražší Octavie.
Nebyla, ceníková tehdy byla cca 390000Kč. Sleva byla na akci "Objevte Hyundai" 50000kč + 20000Kč od prodejce. Celkem pěkných 70000kč dolů.
Dnes je i30 kombi s packetem Komfort a 1.6 MPI motorem za ceníkových 419980Kč. A to tam z mojí výbavy chybí to přisvětlování do zatáček, zadní parkovací kamera a samostmívatelné zrcátko. No a slevy už nedávají tak velké jako tehdy, cca 40000kč, takže bych se dostal na cca 380000kč po slevě. A to je pro toho kdo šel po kombinaci cena/výkon docela rozdíl.
Ono je to poznat i podle ceny "od": tehdy začínala i30 kombi od 299990kč, dnes od 334990kč.
Za 334.990 je teď 1.6i Czech Edition SW, která má ve výbavě už takový ten základ (klimu, LED denní světla, centrál, mlhovky, rádio apod.)... a za dalších +5t je k tomu i tempomat, litá kola a parkovací senzory... takže tohle je teď ta verze cena / výkon, jako základ pro rodinu to pořád není špatné, vlastně tam nic důležitého nechybí... tohle Hyundai trefuje fakt dobře :yes:
[odkaz]
Za 320 000 Kč byla tvoje i30 Kombi 1.6 s bohatou výbavou fakt dobrá nabídka, ale co je to platné, když po designové stránce je to auto naprosto šílené - vlnobití fakt nemusím a světla vystrčená do půli blatníků už vůbec ne! :'-(:'-(:'-(
Nová i20 je taky pěkná, ale má to těžké, Fabia III se na rozdíl od II taky povedla a je to prostě Škoda.
Ale to se pohybujeme u menších aut a to je pro rodinu o 4 lidech už problém.
Jinak mě i30 po stránce designu nevadí, provedení s levnější přední maskou je lepší než s dražší, zadek bez problémů a trochu prodloužené světla (Kia ceed je má i přes evropštější design ještě víc protáhlé) a vlnovka na stříbrné není až tak výrazná.
---
Co se týká agresivních reklam, tak je moc nesleduju, takže mě neovlivnily žádným směrem. O tomto modelu jsem začal přemýšlet na základě zkušenosti kolegy s první verzí i30 a na základě pozitivních recenzí nové verze. Ostatně otec měl dvě generace Nissanů (první v době kdy u nás moc nebyly), takže mi asijský design a "původ" nevadil.
Pak akční cena za vystavený kus v jednom nejmenovaném autosalonu v Brně no a zkušební jízdy mi dojem nepokazily, prostě standard ve své třídě. Uvidíme jestli se něco nezačne víc kazit, ale zatím OK.