Fousku, ty mě vykrádáš >:D , právě jsem chtěl napsat, že je to krásný počin, jen jestli to nezabije cena. Motor asi pažout, ještě budeme vzpomínat na TSI. :-):-):-)
super, dakujme za kazdy takyto napad a pocin - samozrejme tiez si myslim, ze bude rozhodujuca cena, ale zial prave tieto ultralight stroje su nesmierne drahe! :-!
v podstate mas pravdu.
mna uz roky dost znechucovalo, ked na zaver roka v britskych automagazinoch zaradili do hromadneho testu aj ich podobne vozitka, casto len ram s motorom ( aj z motocyklu) a samozrejme to malo uzasne dynamicke parametre na zrychlenie-brzdy a pod.
myslim, ze by sa to malo zaradit do svojej kategorie - nie je to bezne auto.
Priklad - Autocar velky test zrychlenia 0 - 190 - 0 a vedla Mustangu, Jaguar F, 911 a GT-R v klude postavia Ariel Atom a aj Radical.
Britska ferovka?
( Ariel, Radical, X bow, etcccc su vyborne vozitka na super zabavu a uzasne jazdne vlastnosti, ale...) :-!
Co ti na tom tak vadí? Tak si je v pořadí prostě odmyslíš. Snad každý vidí, jaký kompromis představují. A homologované jsou. Snad tě tak neštve, že se tvůj oblíbenec hůř umístí.
Četl jsem, co jsi napsal. To, že jsou hodně odlišné, jsou tím jedním extrémem (a něco jako Mustang je na druhé straně spektra), mi nepřijde jako důvod pro jejich vyřazení. Jsou to sportovní auta. Když někdo mluví o tom, jak je to či ono nekompromisním "sporťákem," měl by si vzpomenout na tyhle kousky. Osobně nevidím důvod je vyřazovat. Naopak je zajímavé zjistit, co za ten kompromis v použitelnosti získáš. O kolik jsou lepší. Takže ano, myslel jsem tu otázku vážně. Čemu to škodí? Jejich přítomnost maximálně změní pořadí. Who cares? Nebo snad pro jejich zařazení nezbylo místo na nějaká zajímavá, relevantnější auta?
Jestli je na sportovní jízdu sportovní auto, co vyžaduje řidiče aje přeně jenom pro radost z jízdy, takynatom nevidím nic špatného :-) Hloupost vidím spíš v tom chtít tohle od auta, které je určené pro rodinné ježdění po dálnici. Rychlý obývák má sice taky něco do sebe, ale právě jemu přece něco vždycky schází.
Parada, pure drive machine !! s tymto vymetat okresky, alebo serpentiny perfekt.... otazka je cena, ale i tak velmi zaujimave, obdivuhodne a myslienkovo ciste :-):-):-)
asi by som sa prihovaral za celne sklo a ram, pripadne prevratenie, alebo zrazka v civilnej premavke by mohla dopadnut omnoho lepsie a moc kil by to nepridalo... predstava ze budem hlavou kosiť kriaky, alebo pangate je trochen desiva... i bez prehnanych poziadaviek na bezpecnost
Před pár měsíci jsem vážně uvažoval o Atomovi, ale nakonec rozhodnutí padlo hlavně kvůli přemrštěné ceně. Nicméně smysl takovýchto vozítek vidím, je to mnohem zábavnější, než kdejaký hothatch a supersport s nesrovnatelně nižšími náklady. Samozřejmě je to jako třetí, čtvrté, nebo páté auto do rodiny.
Teď k k tomuto senzačnímu "představení" nového vozu... Důležité jsou parametry a cena. Pro mě osobně i této kategorie alespoň trochu design. Nechápu že představují auto, které není lakované a jde celkově spíš o prototyp... Zmíněný Atom je designem i zpracováním někde úplně jinde. Pokud toto v nějaké variantě 150kW nebude cenou pod 300 tis tak to nemá absolutně co nabídnout. A i v této variantě bych si představoval lakovaný rám vozu a všechny panely. K tomu ještě dotáhnout detaily a design.
Tak se teda ptám: Za kolik let bude opravdové představení vozu? Až budou britové létat?
>:D Pod 300 tis. Kč nebudeš mít ani holé šasi. Parametry budou špičkové, zhruba na úrovni vrcholných verzí Caterhamů. Jejich cena v těchle provedeních sahá +- ke 2 mil. Kč.