Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Představuje se další český výrobce aut! Co čekat od lehoučkého sporťáku Sigma TN?

Sigma TN
Sigma TN
Sigma TN
Sigma TN
21 Fotogalerie
Diskuze (14)
První dílo plzeňského výrobce je lehoučký sporťák s motorem uprostřed. Auto poháněné přeplňovaným čtyřválcem nabízí výkon až 199 kW.

Portfolio českých automobilových značek se rozšiřuje o dalšího výrobce. Škodu, Tatru, Avii, SOR, Gordon nebo Kaipan doplňuje firma Sigma Motor. V Plzni sídlící společnost míří do stejné kategorie jako Gordon a Kaipan, její první dílo Sigma TN je lehoučký sporťák s otevřenou karoserií.

Sigma TN je konstruován jako tzv. open wheeler s odhalenými koly bez blatníků. Dvoumístný automobil je prezentován jako nekompromisní sporťák pro zákazníky, kteří chtějí opravdu řídit. Tomu odpovídá i spartánský interiér jen s tím nejnutnějším – výškově a podélně nastavitelným, odnímatelným volantem, elektronickými přístroji, kompozitovými sedadly se čtyřbodovými bezpečnostními pásy nebo podélně stavitelnými pedály. Není to přitom závodní speciál pro okruhy, ale silniční vůz, který je u nás homologován pro veřejné cesty. Sigma Motor zdůrazňuje, že vůz splňuje i emisní limity.

V útrobách pracuje uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec, který lze naladit na 113 až 199 kW, respektive na 240 až 330 N.m. Motor o objemu 1598 cm3 s hliníkovým blokem je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Zábava za volantem by tak měla být zajištěna, stejně jako dostatečná rychlost. Údaje o zrychlení nebo maximální rychlosti nicméně výrobce v tuto chvíli neuvádí.

Sigma TN je opravdu kompaktním sporťákem, jeho délka činí pouhých 3.152 mm, rozvor má 2.300 mm. Jejím základem je příhradový rám z tenkostěnných chrommolybdenových trubek, které zajišťují jak nízkou hmotnost, tak vysokou torzní tuhost. Panely karoserie jsou kompozitové. Lehké materiály v kombinaci s kompaktními rozměry znamenají, že suchá hmotnost činí jen 595 kilogramů. S řidičem za volantem a palivem v nádrži auto váží 704 kilogramů.

Nápravy jsou lichoběžníkové, se šikmou osou kývání pro co nejlepší kinematiku, odpružení vinutými pružinami s typem pérování push-rod pak snižuje neodpružené hmoty. O zastavení se starají větrané kotouče (na všech kolech), které spolupracují se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny (vpředu i vzadu).

Za projektem stojí tým lidí s dlouholetou praxí v oblastí konstrukce automobilů, jejich prototypovou a kusovou výrobou. Jeho členové přitom nesbírali zkušenosti jen u českých značek jako Škoda a Tatra, ale dokonce ve Španělsku, u tamějšího výrobce sporťáků Tramontana. Právě tomu má Sigma TN poměrně blízko, co se týče koncepce otevřeného sporťáku s odhalenými koly.

Sigma Motor zatím blíže nehovoří o budoucích plánech, o datu zahájení výroby nebo ceně je tak předčasné mluvit. Firma pouze zdůrazňuje, že výroba sporťáku TN bude kusová, díky čemuž každé z postavených aut bude možné přizpůsobit svému majiteli. Jsme tak zvědavi, jak to s tou produkcí dopadne, protože se jedná o nepochybně zajímavý projekt!

Vstoupit do diskuze (14)