Představuje se další český výrobce aut! Co čekat od lehoučkého sporťáku Sigma TN?
Portfolio českých automobilových značek se rozšiřuje o dalšího výrobce. Škodu, Tatru, Avii, SOR, Gordon nebo Kaipan doplňuje firma Sigma Motor. V Plzni sídlící společnost míří do stejné kategorie jako Gordon a Kaipan, její první dílo Sigma TN je lehoučký sporťák s otevřenou karoserií.
Sigma TN je konstruován jako tzv. open wheeler s odhalenými koly bez blatníků. Dvoumístný automobil je prezentován jako nekompromisní sporťák pro zákazníky, kteří chtějí opravdu řídit. Tomu odpovídá i spartánský interiér jen s tím nejnutnějším – výškově a podélně nastavitelným, odnímatelným volantem, elektronickými přístroji, kompozitovými sedadly se čtyřbodovými bezpečnostními pásy nebo podélně stavitelnými pedály. Není to přitom závodní speciál pro okruhy, ale silniční vůz, který je u nás homologován pro veřejné cesty. Sigma Motor zdůrazňuje, že vůz splňuje i emisní limity.
V útrobách pracuje uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec, který lze naladit na 113 až 199 kW, respektive na 240 až 330 N.m. Motor o objemu 1598 cm3 s hliníkovým blokem je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Zábava za volantem by tak měla být zajištěna, stejně jako dostatečná rychlost. Údaje o zrychlení nebo maximální rychlosti nicméně výrobce v tuto chvíli neuvádí.
Sigma TN je opravdu kompaktním sporťákem, jeho délka činí pouhých 3.152 mm, rozvor má 2.300 mm. Jejím základem je příhradový rám z tenkostěnných chrommolybdenových trubek, které zajišťují jak nízkou hmotnost, tak vysokou torzní tuhost. Panely karoserie jsou kompozitové. Lehké materiály v kombinaci s kompaktními rozměry znamenají, že suchá hmotnost činí jen 595 kilogramů. S řidičem za volantem a palivem v nádrži auto váží 704 kilogramů.
Nápravy jsou lichoběžníkové, se šikmou osou kývání pro co nejlepší kinematiku, odpružení vinutými pružinami s typem pérování push-rod pak snižuje neodpružené hmoty. O zastavení se starají větrané kotouče (na všech kolech), které spolupracují se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny (vpředu i vzadu).
Za projektem stojí tým lidí s dlouholetou praxí v oblastí konstrukce automobilů, jejich prototypovou a kusovou výrobou. Jeho členové přitom nesbírali zkušenosti jen u českých značek jako Škoda a Tatra, ale dokonce ve Španělsku, u tamějšího výrobce sporťáků Tramontana. Právě tomu má Sigma TN poměrně blízko, co se týče koncepce otevřeného sporťáku s odhalenými koly.
Sigma Motor zatím blíže nehovoří o budoucích plánech, o datu zahájení výroby nebo ceně je tak předčasné mluvit. Firma pouze zdůrazňuje, že výroba sporťáku TN bude kusová, díky čemuž každé z postavených aut bude možné přizpůsobit svému majiteli. Jsme tak zvědavi, jak to s tou produkcí dopadne, protože se jedná o nepochybně zajímavý projekt!