Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Představuje se další český výrobce aut! Co čekat od lehoučkého sporťáku Sigma TN?

David Bureš David Bureš 31. 1. 2018
21
14
Zobrazit náhledy (21)
Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN Sigma TN
První dílo plzeňského výrobce je lehoučký sporťák s motorem uprostřed. Auto poháněné přeplňovaným čtyřválcem nabízí výkon až 199 kW.

Portfolio českých automobilových značek se rozšiřuje o dalšího výrobce. Škodu, Tatru, Avii, SOR, Gordon nebo Kaipan doplňuje firma Sigma Motor. V Plzni sídlící společnost míří do stejné kategorie jako Gordon a Kaipan, její první dílo Sigma TN je lehoučký sporťák s otevřenou karoserií.

Sigma TN je konstruován jako tzv. open wheeler s odhalenými koly bez blatníků. Dvoumístný automobil je prezentován jako nekompromisní sporťák pro zákazníky, kteří chtějí opravdu řídit. Tomu odpovídá i spartánský interiér jen s tím nejnutnějším – výškově a podélně nastavitelným, odnímatelným volantem, elektronickými přístroji, kompozitovými sedadly se čtyřbodovými bezpečnostními pásy nebo podélně stavitelnými pedály. Není to přitom závodní speciál pro okruhy, ale silniční vůz, který je u nás homologován pro veřejné cesty. Sigma Motor zdůrazňuje, že vůz splňuje i emisní limity.

V útrobách pracuje uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec, který lze naladit na 113 až 199 kW, respektive na 240 až 330 N.m. Motor o objemu 1598 cm3 s hliníkovým blokem je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Zábava za volantem by tak měla být zajištěna, stejně jako dostatečná rychlost. Údaje o zrychlení nebo maximální rychlosti nicméně výrobce v tuto chvíli neuvádí.

Sigma TN je opravdu kompaktním sporťákem, jeho délka činí pouhých 3.152 mm, rozvor má 2.300 mm. Jejím základem je příhradový rám z tenkostěnných chrommolybdenových trubek, které zajišťují jak nízkou hmotnost, tak vysokou torzní tuhost. Panely karoserie jsou kompozitové. Lehké materiály v kombinaci s kompaktními rozměry znamenají, že suchá hmotnost činí jen 595 kilogramů. S řidičem za volantem a palivem v nádrži auto váží 704 kilogramů.

Nápravy jsou lichoběžníkové, se šikmou osou kývání pro co nejlepší kinematiku, odpružení vinutými pružinami s typem pérování push-rod pak snižuje neodpružené hmoty. O zastavení se starají větrané kotouče (na všech kolech), které spolupracují se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny (vpředu i vzadu).

Za projektem stojí tým lidí s dlouholetou praxí v oblastí konstrukce automobilů, jejich prototypovou a kusovou výrobou. Jeho členové přitom nesbírali zkušenosti jen u českých značek jako Škoda a Tatra, ale dokonce ve Španělsku, u tamějšího výrobce sporťáků Tramontana. Právě tomu má Sigma TN poměrně blízko, co se týče koncepce otevřeného sporťáku s odhalenými koly.

Sigma Motor zatím blíže nehovoří o budoucích plánech, o datu zahájení výroby nebo ceně je tak předčasné mluvit. Firma pouze zdůrazňuje, že výroba sporťáku TN bude kusová, díky čemuž každé z postavených aut bude možné přizpůsobit svému majiteli. Jsme tak zvědavi, jak to s tou produkcí dopadne, protože se jedná o nepochybně zajímavý projekt!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Bully_
sporťák?
Bully_
| 1. 2. 2018
Jestli je na sportovní jízdu sportovní auto, co vyžaduje řidiče aje přeně jenom pro radost z jízdy, takynatom nevidím nic špatného :-) Hloupost vidím spíš v tom chtít tohle od auta, které je určené pro rodinné ježdění po dálnici. Rychlý obývák má sice taky něco do sebe, ale právě jemu přece něco vždycky schází.
Avatar - Bully_
wow
Bully_
| 1. 2. 2018
Já teda na fotografii za hlavami řidiče i spolujezdce trubkovou konstrukci na ochranu posádky při převrácení vozu vidím dost zřetelně.
Avatar - Bully_
Uvidíme...
Bully_
| 1. 2. 2018
>:D Pod 300 tis. Kč nebudeš mít ani holé šasi. Parametry budou špičkové, zhruba na úrovni vrcholných verzí Caterhamů. Jejich cena v těchle provedeních sahá +- ke 2 mil. Kč.
Uvidíme...
Chemlon
| 1. 2. 2018
Před pár měsíci jsem vážně uvažoval o Atomovi, ale nakonec rozhodnutí padlo hlavně kvůli přemrštěné ceně. Nicméně smysl takovýchto vozítek vidím, je to mnohem zábavnější, než kdejaký hothatch a supersport s nesrovnatelně nižšími náklady. Samozřejmě je to jako třetí, čtvrté, nebo páté auto do rodiny.

Teď k k tomuto senzačnímu "představení" nového vozu... Důležité jsou parametry a cena. Pro mě osobně i této kategorie alespoň trochu design. Nechápu že představují auto, které není lakované a jde celkově spíš o prototyp... Zmíněný Atom je designem i zpracováním někde úplně jinde. Pokud toto v nějaké variantě 150kW nebude cenou pod 300 tis tak to nemá absolutně co nabídnout. A i v této variantě bych si představoval lakovaný rám vozu a všechny panely. K tomu ještě dotáhnout detaily a design.

Tak se teda ptám: Za kolik let bude opravdové představení vozu? Až budou britové létat?
sporťák?
_MT_
| 1. 2. 2018
Četl jsem, co jsi napsal. To, že jsou hodně odlišné, jsou tím jedním extrémem (a něco jako Mustang je na druhé straně spektra), mi nepřijde jako důvod pro jejich vyřazení. Jsou to sportovní auta. Když někdo mluví o tom, jak je to či ono nekompromisním "sporťákem," měl by si vzpomenout na tyhle kousky. Osobně nevidím důvod je vyřazovat. Naopak je zajímavé zjistit, co za ten kompromis v použitelnosti získáš. O kolik jsou lepší. Takže ano, myslel jsem tu otázku vážně. Čemu to škodí? Jejich přítomnost maximálně změní pořadí. Who cares? Nebo snad pro jejich zařazení nezbylo místo na nějaká zajímavá, relevantnější auta?