Dieselová ofenziva se v Americe začíná rozjíždět. Dalším důležitým modelem, jenž tamním zákazníkům už letos nabídne "čistý" naftový motor, bude kompaktní sedan Chevrolet Cruze.
najvacsi problem je v hlavach amikov. Ti apriori odmietaju komplikovane motory a diesle ako take. Ak neratame kaliforniu, kde ich asi nepovolia, IMHo si myslim ze amerika je stvorena pre diesle. Ludia najazdia velke mnozstvo km a vo vacsine oblasti je celkom slusbe klima. Na vysoke cislo MPG zacinaju ludia dost pocuvat a pri relativne nizkych rychlostiach na dialniciach ta spotreba mioze byt fakt zaujimava
Problém je však v tom, že v USA nejsou spotřební daně, takže nafta je tam o cca pětinu dražší než benzín. Tím se do značné míry eliminuje "úspora" na palivu.
Problém je že diesly v řadě států nesplnují limity, nemyslím ovšem CO2, ale limity jedovatých a rkovinotvorných látek které vypouštějí a které se v těch státech sledují >:D >:D >:D
Buď jsi hloupý nebo jen neinformovaný. V každém případě jsi totálně mimo a ještě to tu předvádíš. Jdi na [odkaz] a možná se dostaneš do obrazu, místo plivání hloupých jedovatých slin.
Naftový motory jsou k ničemu,Američani to vedi,ty co si tam koupi nejsou Američani ale přistěhovalci z Evropy,vždycky to bude okrajová zalezitost,navíc oni si nechtějí zamorovat ovzduší jako lidi tady v Evropě....
Předpisy v USA předepisují stejnou úroveň emisí pro diesely a benzíny, některé státy jdou ještě o kousek dál. Pokud to plní motory, které byly vždy označované jako "dirty", protikladem je pojem "clean".
Abys nebyl překvapen, Chevrolet do toho totiž nejde sám a lestos bude na trh v USA uvedeno 20 modelů s diesely. Což je vlastně revoluce.
A já říkám ano - ať jsou dostupné různé druhy pohonů a ať si může zákazník vybrat.
O ekologii jde konečnému zákazníkovi až v poslední řadě. V tomhle konají vždy hlavně úřady. Důležité jsou náklady na palivo. Takže to, že se v USA diesely zatím neprosadily, je dáno podle mého tím, že tam je palivo, i přes ne moc dobrou ekonomickou situaci v posledních letech, pořád levné. Ale už i tam se to začíná obracet. Určitě si např. stoupající oblibu menších aut typu Ford Focus (už tam prodávájí i Fiesty) nelze vysvětlit tím, že by se Amíci začali v posledních letech najednou zmenšovat.
A nakonec s prachem už u nových dieselů problém není a totéž se dá říct o NOx-ech. Když tedy nebudu brát v úvahu vyšší výrobní náročnost dieselu, o které nepíšeš, tak z hlediska ekologie při samotném provozu už je to spíš jen otázka, jestli spálit na sto kilometrů x litrů benzínu, nebo o dva litry méně nafty.
Člověk chce od přírody ušetřit a i amíkům přestane nafta smrdět s rostoucí nabídkou ekonafťáků. Na špatnou kvalitu nafty v Americe můžeš zapomenout. Nové náklaďáky a traktory potřebují stejnou naftu jako osobák.
Problém je, že nafťák smrdí, ať je sebečistší a až budou mít ve velkých městech puch, jako v Praze u Muzea, tak se asi budou divit. Pak co? Zase se budou zakazovat?
Mas pravdu, problem je v nizke cene benzinu, lidi to ted zdaleka tolik neresi, jako kdyz stal 4.5$/gal, ted uz delsi dobu stoji kolem 2.8$/gal. Nabizet hybrid i diesel ma podle meho casto neco do cineni s vyvolanim dojmu "my jsme technologicky vyspely vyrobce, zvladneme vsechno od nas si muzete koupit cokoliv a nebude to zastarala technika". Ale mas pravdu, ze spotreba zacina hrat cim dal tim vyssi roli pri volbe auta, je to videt i na tom, jak zasto je zminovana v reklamach.
S tou cenou je to v USA komplikované. Benzín je tam dlouhodobě levnější než nafta. Což by apriori nevadilo, u UK je to to samé a jezdí tam přes 50% aut v dieselu. Jenže v UK byly diesely vždycky nabízeny a v USA ne. Takže před diesely stojí celá řada překážek ale jejich propagace probíhá následně po vlnách propagace hybridů a EV.
Takže až bude k mání více dieselů - zákazník rozhodne, zda je chce.
Toto je al průlom z jiného důvodu: do této chvíli nenabídla malý diesel žádná americká v USA vyrábějící značka. Chevrolet je první.
Ano, Chrysler chystá italské 6-válce, ale to není třída malých motorů. takže GM/Chevrolet - je první.
Když si ten dieslomil, měl bys vědět že už za dob Mercedesu Chrysler v USA v několik státech nabízel Model Jeep GrandCherokee CRD, ovšem bez valného úspěchu.
6válce nepočítám mezi malé motory.
I když nejsi naftomil, měl bys vědět, že evropské značky stále diesely v USA nabízejí a s dost značným úspěchem, prodávají od 25% do 45% v dieselu, od VW přes Audi, BMW k Mercedesu. Tento rok přibude k 6válcům u Mercedesu i 4válec a všechny vyjmenované značky se sdružily v propagaci dieselu v USA. Takže uvidíme ............. A Mazda přichází s 3 modely a se Sky-D do USA také ........
Jenže kdo ty evropské zančky kupuje a kde.
Přistěhovalci a východní státy, na západě USA se v dieslu prodá tak RAM s 6tilitrovým cumminsem nebo něco v tom stylu >:D
Už vidím jak si někdo v alabamě či Tesaxu kupuje naftovýho Cruze, nedejbože s něčím ve stylu 2,0 R4 >:D >:D
Ono zase na zapade toho lidi vic najedou, nechci delat proroka, ale neprekvapilo by mne, kdyby se diesly vic rozsirily, ale takova masovka, jako v Evrope to nebude nikdy z jednoho prosteho a dostataecne znameho duvodu a tim je cena paliva.
Tuhle radu už jsem někde četl. Přiložil jsem kapesník k výfuku svého auta - a podle očekávání jsem nezíral. U dieselu jsem to nezkoušel, kdo by to při tom pokusu čuchal... Co by to konkrétně mělo dokázat? Že jdou z E6kových dieselů tak drobné částice, že projdou tkaninou, dýchacími cestami a plicními sklípky až do krve a podílejí se na tvornbě rakoviny? To přece každý ví i bez kapesníku.
Doufam, ze i bez diakritiky pochopis, ze jsi, evidentne nejen pro mne, zakomplexovany chudak, ktery toho ma tak malo na co byt hrdy, ze k tomu musi pocitat i svoji rasu. Ale lito mi te neni, prestoze chapu, ze tvuj zivot musi byt plny zklamani, hlavne sam ze sebe.
klid medvídku >:-[] Praskne ti cévka a setkáš se s Bohem :yes: Chybí Ti smysl pro nadsázku a humor. :no: Synek komančských rodičů co ho ve škole učili,že je Evropan a máme moře. Ovšem máme leda * a jsme občané druhé až třetí kategorie. :yes:
Tento příspěvek nám pouze řekl něco o tom, jak jsi hloupý.
Takže z benzínů podle Tvé logiky nic nejde, svinstvo jde jen z dieselů....
A pro jistotu to ani nevyzkoušíš.
Holt zase další "otevřená" hlava, potíže je jen v tom že po otevření obsah veškerý žádný.
kde jinde by měly být diesely praktičtější, než v USA s krásnými dlouhými rovnými silnicemi kde člověk jezdí konstantním tempem? :-) Tedy, když si odmyslíme centra měst apod :-)
nebude v USA také ružové. Po prvé, benzínky ktoré ponúkajú naftu sú v mestách celkom poriedko, na dialničných pumpách však už prakticky všetky. V mestách však ešte stále problém. Amíci nevedia ako jazdiť s dízlom a mechanici to je ďalšia story. U dílera Jeepu bol problém servisovať CRD od Mercedesu a väčšinu problémov s tými motormi spôsobili paradoxne sami mechanici u dílerov.
Ďalším problémom môže byť cena a uvediem príklad. Mám jeepa V8 a rozmýšľam nad výmenou za dízla MY 2014. Cena za ten istý model s dízlom bude zhruba o 3000 USD väčšia, do toho drahší servis a aspoň zatiaľ nedostupná doživotná garancia na motor, ktorá je ponúkaná chryslerom pre všetky ostatné motorizácie. Cena nafty vyššia o 50 centov za galón a spotreba nižšia od V6 pentastar iba minimálne. Pentastar je výborný motor, no momentálne trpí pre neadekvátne použitú prevodovku, ktorá bude nahradená v novom modeli 8 stupňovým ZF. Práve ten V6 je podľa mňa ašpirantom na najpredávanejšiu motorizáciu pre jeep. Naftu kúpia iba klasickí long runneri, ktorí najazdia kvantum míľ po diaľniciach.