Pro všechny výrobce- kteří nedosahují z objemu 3,5L výkonu 203kW: Vaše snažení je marné a svět Vás nepotřebuje... ricardito ví že jste zaostalí, tak to neskrývejte a smiřte se s tím! Odplazte se někam do tmavého kouta a tam se svými nepotřebnými výrobky skonejte...
Pojal bych to poněkud sofistikovaněji - samozřejmě, že jde zejména o průběh výkon a točivého momentu, samotná čísla toho o motoru zas tolik nevypovídají.. ale mě by spíše zajímalo, kdy někteřé(!) evropské a americké automobilky konečně zvládnou technologii podobnou Toyotí dual-VVTi.. mám pocit, že se opět ukazuje technologický náskok japíků
zřejmě máš na mysli např. motor 1.8 VVTLi v Corolle T sport. Těžko říci jestli tohle je cesta kterou se chtějí ostatní výrobci ubírat... Určitě Ti neuniklo-kolik takové motory točí otáček, jakou mají střední pístovou rychlost atd... Pochybuji někdo jiný by takový motor umístnil např do SUV nebo sedanu vyšší střední... Představ si decentní limuzínu s průběhem výkonu jako u silničního motocyklu... Jestlipak víš-proč se tolik rozmáhají např Turbodiesely: spotřeba je jenom jedna strana mince. Tou druhou je neuvěřitelná agilita motoru v nejpoužívanějších otáčkách a to je to co táhne lidi k naftě... Dnes není problém vyrobit auto se špičkovým litrovým výkonem: důležitější je ten motor sladit tak aby neměl výrazné hluché místo a nebyl výrobně ani technologicky přespříliš náročný. Čas od času někdo ukáže že tak to taky jde (např VVTL apod.), ovšem hlavní proud tohle nikdy nebude...
Abych byl konkrétnější. Toyota používá technologii Dual VVT-i (variabilní časování sacích i výfukových ventilů) a odlehčených pístů - výsledkem jsou podstatně nižší emise a spotřeba než u konkurenčních motorů.. BMW používá systém Valvetronic (proměnlivý zdvih ventilů).. Honda sklízí úspěchy se systémem ViTEC.. Nissan brzy uvede novou technologii proměnlivého zdvihu ventilů (konkrétně Variable Valve Event & Lift System, zkráceně VEL), která umožní vypuštění škrtící klapky ze sacího traktu.. Moje otázka tedy zní: kdy konečně podobné technologie zvládnou zbývající automobilky?
myslíš že že to časování ventilů je tou miskou na vahách zákazníků? Těžko... Mimochodem: Avensis i Accord si polepšili prodeje hlavně díky jinému motoru (tedy v Evropě): však víš :-)
V minivozech, malých vozech a nižší střední vidím dost místa pro uplatnění.. A to ani nemluvím o sportovních autech.. co se týče motorů, budu muset opět trvat na tom, že špička zůstává stále stejná: BMW, Toyota, Honda
A co Subaru? tobě příjde 170 koní z klasického dvoulitru jako špatný výsledek? Motorářsky se "matička" toyota může lecsos přiučit. Jenže asi těžko něco vypůjčit...leda by začali montovat boxery... ;-)
Výsledek je to nadprůměrný.. ale dcera se stále má co učit, aby se dokázala vyrovnat matce.. 1.8 litru 193 koní :-!;-) Jinak mám info, že matka s dcerou kuchtěj malej hóóódně ostrej hatchback pro US trh..
jo, ale kde... Já chci motor, co lineárně zrychluje od 2000 otáček alespoň 3500 otáček. V případě třeba hondích motorů je to prostě posunuté o dva tisíce otáček víc (otáčky, kde to jede nejsou 2-6 tis. ale 4-8 tis.) a to, že mají o něco větší špičkový výkon je bohužel vykoupeno horším průběhem výkonové křivky a toč. momentu. Já mám rád klasické benzíny atmosféry, které jsou někde mezi VVTi a dieselem, co se týče průběhu parametrů. Ale uznávám, že třeba takovej 2,5 turbo je taky solidní motůrek... :-)
Ja bych zase chtel videt krivku prubehu vykonu a hlavne tociveho momentu. Tipnu si: japonsky vyleti nahoru a dolu, tocivy moment nic moc, u amiku bude prubeh podstatne plossi - coz je vyhodnejsi hlavne ve spojeni s automatem....
není to tak dávno co byl na trhu šestiválec OHV ve Fordu Scorpio- který z objemu 2.9 dával nějakých 110kW, cca o 13kW měl PSA koncernový motor 3.0 V6 do Je potřeba říct že s těmi motory se jezdilo velmi příjemně, a především: dodnes fungují... ;-)
to já nepopírám, mě se s 2,9ohv ve scorpiu jelo dokonce líp než s 2,9cosworth... jo a že to byl držák, tak o tom žádná ;-):yes: ale přesto bych u nového nejsilnějšího koncernového 6ti válce očekával trochu větší výkon
K čemu výkon??amíci vý moc dobře proč to auto má ,,jen" 188kW...ale 360Nm to je hodnota jak má se pattří...jo tohle táhne odspodu...a upřímně komu se nelíbí pocit,když ho sedačka objímá jako jeho 1.milenka ? >:-[] >:-[]:yes:
aby mě objímala 13. letá holčička by se mi moc nelíbilo.. :-) . hej! Vy perverzáci hnusný! Vím, co si myslíte! Ale mě bylo taky 13.! GTI,nesměj se! my jsme spolu jen chodili na procházky a dávali si pusinky! Sakra, věřte mi!
odkazuji na zelenou míli včera...(tam prý takový černoušek znásilnil a zabil dvě malé holčičky, ale on je vlastně oživoval - a za to zabili proudem - takže na jeho památku jsem dneska zvolil netradiční nick)
hele, tak na doktora jsme si samozřejmě hráli...to snad každej, ne? ;-) . jen jsem tehdy ještě nepoužíval jeden nástroj, co teď bych klidně použil...a bez narkózy... >:D;-)