Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volha Siber - výroba zahájena. Vzorem byl Chrysler Sebring

Ruská automobilka se dočkala zahájení výroby moderně vyhlížejícího sedanu Siber. Ten je výsledkem spolupráce mezi americkým Chryslerem a ruským GAZem.
Zpět na článek
31. 7. 2008 07:00
31. 7. 2008 09:07
31. 7. 2008 09:16
31. 7. 2008 11:56
31. 7. 2008 13:20
31. 7. 2008 14:31
neregistrovaný "seremeduv"
31. 7. 2008 14:38
31. 7. 2008 15:00
31. 7. 2008 15:42
31. 7. 2008 17:07
31. 7. 2008 17:12
31. 7. 2008 22:14
31. 7. 2008 22:06
31. 7. 2008 22:10
31. 7. 2008 22:13
1. 8. 2008 21:31
1. 8. 2008 21:35
31. 7. 2008 19:00
Avatar - T613
31. 7. 2008 07:00
Ruská mentalita
Osobní zkušenost: 27letá kamarádka Saša, která se zde přivdala z Petrohradu, jejíž manžel jezdí v posledním Pašíkovi (až na volbu vozu fajn chlap) a ona zase poslední generaci Micry. Celou dobu špekuluje jak tady přihlásit poslední generaci Volhy >:D
Rozbalit vlákno
9
31. 7. 2008 08:14
Re: Ruská mentalita
Bohužel jí tu zřejmě nepřihlásí. Tenhle ruský Sebring je ale docela povedený.... Hlavně vychází z předposlední "hezké" generace, i když....Volhy byly vždycky kus auta a předposlední Sebring vypadal spíš "sportovně":o)
Avatar - T613
31. 7. 2008 08:18
Re: Ruská mentalita
však taky trpí jako blázen, uvažuje o tom, že tady bude lítat na ruských značkách >:D Hold magor ;-)
Jinak GAZ3111 bylo vcelku dosti povedené dílko. Škoda, že se neujalo.
Avatar - Pierro
31. 7. 2008 08:33
Re: Ruská mentalita
S GAZem 3111 naprostej souhlas - takovej jaguar pa rúsky...:o)) Jinak Volga-Sebring se mi vážně docela líbí... ;-)
Avatar - T613
31. 7. 2008 08:50
Re: Ruská mentalita
3111 byla na svou dobu (1998) velice povedeným kouskem. A s tímhle by tu mohli mít úspěch, proti korejcům..
Avatar - Pierro
31. 7. 2008 08:59
Re: Ruská mentalita
až na to mizerné zpracování (hlavně interieru) byla doopravdy velice zajímavá a taková retro-originální. Co bylo důvodem že ji nestavěli v sériích??
Avatar - T613
31. 7. 2008 09:05
Re: Ruská mentalita
Tak to vážně netuším. Pa ruski neumím ani písmeno, takže ruská fora jsou pro mne hodně nepohodlné. Předpokládám, že byl slabý odbyt nebo nedostatek peněz koncernu? Technické problémy nepředpokládám.
Avatar - Ricardo
31. 7. 2008 15:48
Re: Ruská mentalita
Ona je vdaná? 8-s
Avatar - T613
31. 7. 2008 16:54
Re: Ruská mentalita
Ricardo klid! Mluvím o Saše, ta tvoje je Olesija >:D
Avatar - Ricardo
31. 7. 2008 21:42
Re: Ruská mentalita
Uffffffffffff
31. 7. 2008 09:07
Nehodnotit
Já bych nehodnotil dokud to neuvidíme naživo - Volha může vypadat pěkně, ale dnes už rozhodují detaily - přesněji - západní značky již mají v drtivé většině perfektně zpracovaný interiér, jak designově, ergonomicky tak kvalitativně. Bojím se, že tohle bude typický rusák... i když už bude konečně vypadat k světul.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - T613
31. 7. 2008 09:16
Re: Nehodnotit
bát se nemusíš, tohle bude rusák. Neb je určen pro trh SNS.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2008 11:46
Re: Nehodnotit
No já si myslím že to bude mít clej vnitřek z chrysler. Oni totiž koupili celou původní linku ze závodu ze Sterling Heights.

Jen škoda že se nemontuje motor 2,7 V6 149 KW. Má menší spotřebu než ta 2,4.
Avatar - T613
31. 7. 2008 11:56
Re: Nehodnotit
rusům na spotřebě tolik nezáleží. Tuším, že tam mají benzín v přepočtu za 18-21korun.
Avatar - prekladys
31. 7. 2008 13:08
Re: Nehodnotit
a to je málo? předpokládám, že v rusku nejsou jen zbohatlíci a mafiáni, pro ty ostatní taková cena musí být ažaž...
Avatar - T613
31. 7. 2008 13:20
Re: Nehodnotit
to netuším, to mám přímo od zdroje, který s tím machroval, že ten UAZ v poho uživí. Ceny mi říkal jaké jsou v Petrohradu. Někde na sibiři mohou být mnohem menší (nebo taky stejné), kdo ví? :-|
Avatar - prekladys
31. 7. 2008 13:06
Re: Nehodnotit
tož nevím, vzhledem k tomu že fabrika Sterling Heights běží dál, řekl bych, že koupili jen a pouze právě tu starou linku+nástroje, pochybuju, že stěhovali zázemí, tedy budou fůru věcí tahat zpočátku přes oceán (tj. nejen motory - motorárnu jim přece neprodali, stejně tak jako lisovna, která je navíc v jiném areálu, zůstala v USA), než si to přizpůsobí k obrazu svému, bude to nejspíš jenom montovna
Avatar - Barrichello
31. 7. 2008 15:47
Re: Nehodnotit
No však jo, tak sem to myslel - že koupili celou tu starou linku.
Na té nové v Sterling Heights se dělá současná generace Sebring/Avenger.

A jak je to s mtoory nevím, ale mam pocit že ta 2,4 se v týhle podobě už nedělá. Protože 2,4 co je v novym Sebringu je VVT.
neregistrovaný "seremeduv"
31. 7. 2008 14:31
nesklame
typicekj rusák, zase kopie..určitě je jim líto že to nemohli rovnou ukrást i s fabrikou
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Pierro
31. 7. 2008 14:38
Re: nesklame
co to plácáš za hovadiny??? proč by měli rusové komukoliv co krást??
Avatar - T613
31. 7. 2008 15:00
Re: nesklame
Chlapče tebe třeba jen litovat. Když nerozeznáš rozdíl mezi licencí a kopií. Kdyby hloupost nadnášela etc.
Avatar - prekladys
31. 7. 2008 15:42
Re: nesklame
když se nad tím člověk zamyslí, tak určitým plagiátem byly vlastně jen obě generace záporožců, což bylo spíš ukrajinské než ruské (rozumějme sovětské) auto. a všechno ostatní byl vždycky polooficiální kšeft výhodný pro obě strany, počínaje fordem počátkem 30. let, přes oficiální válečné licence a reparace (willys, studebaker, opel) až po packard a fiat.
mě by spíš zajímal poměr konstruktérské inspirace fordem/čisté licence u poválečných GAZů (poběda, 21, 24) čajku vynechme, to je lisovací nářadí a mechanika packard, stejně jako velké ZISy)
co ty na to T613? nechtěl bys k tomu něco napsat?
Avatar - T613
31. 7. 2008 17:07
Re: nesklame
zas tak kovaný v tomhle nejsem, ale uvidíme. víceméně to mám v plánu. Záporožce vydávají ukrajinci za předělávku fiatky, což by vzhledem ke spolupráci SSSR a Itálie bylo možné, ale kastle je jasné NSU. Takže možná je to nějaký bastl.
S tou polooficialitou bych byl opatrný. Až do konce druhé světové války byly obchodní vztahy s USA velice dobré. (je to sice OT, ale nedávno jsem se dočetl,že během americké občanské války připlulo několik ruských válečných lodí do San Francisca a New Yorku, aby v případě nutnosti zasáhla proti Konfederaci). Ne nadarmo se říká, že Rusko je zlé dvojče USA (nebo je to naopak?) >:-[]
O licenci willyse nic nevím, pokud máš na mysli GAZ 64/67 tak je to čistě ruská konstrukce. Vznikl jako analog amerického vozu Bantam BRC40, který byl právě testován v USA. Podle Američanů je to ovšem kopie vzniklá na základě fotek z amerických novin! Vcelku úsměvné, ale co chtít od lidí, kteří si myslí, že SU-27 je kopií F-14 >:-[] O GAZ-64 a GAZ67 mám v úmyslu něco do budoucna sesmolit. Původně jsem to chtěl zveřejnit k 30.4. tohoto roku k ukončení Ostravské operace, ale člověk míní..
Do jak velké míry je v případě poválečných Gazů inspirace Fordy inspirací, nebo kopií netuším. Ale carevna je jedna z mých láseček, tak se když tak na to podívám. Ale teď toho mám rozfrcaného tolik ;-\
Avatar - T613
31. 7. 2008 17:12
Re: nesklame
jinak vůbec bych se nedivil, kdyby mezi sovětskými automobilkami GAZ/ZIL a jejich americkými protějšky byly nějaké tajné obchodní transakce. Přeci jen podobnost s americkými vozy je obrovská, a pokud by měli sověti "volné" ruce tak proč nekopírovat BMW, Mercedes, Daimler nebo Jaguar? Ale tohle už fakt smrdí konspirací, a to já nerad
Avatar - gld
31. 7. 2008 22:14
Re: nesklame
amerika bola v tých časoch vzorom okázalosti a plytvania..preto zrejme tá inšpirácia US klasikami
Avatar - marek.g
31. 7. 2008 22:06
Re: nesklame
a co treba Opel Kadett.rusaci odtahli po valce z Nemecka celou montazni linku a zrodil se Moskvič >:-[]
31. 7. 2008 22:10
Re: nesklame
To by si sa mohol rozpísať na pekných pár strán. Kopírovalo sa po celom svete, a neboli to len Číňania.
Ale v tomto prípade máš pravdu, prvý Zaporožec ml prezývku Fiat Fiatovič, tak sa na Fiat 600 podobal, druhá generácia bol maximálne skopírovaný NSU Prinz, jediné, čo neskopírovali, bolo umiestnenie motora nad nápravu - Rusi ho zavesili až úplne dozadu za nápravu, čím "zabezpečili" autu priam katatrofálne jazdné vlastnosti, hlavne na mokrej vozovke.
Prvý Moskvič napríklad bol vojnovou korisťou, šlo o reinkarnáciu predvojnového Opla Kadett. Motory s malými vylepšeniami vydržali až do osemdesiatych rokov. :-)
Avatar - T613
31. 7. 2008 22:13
Re: nesklame
škodovácký motor vydržel ještě déle ;-)
1. 8. 2008 21:31
Re: nesklame
Ale ten poprerábali výrazne viac, moskvičácky motor bol stále rovnaký, akurát sem-tam pridali nejakú skrutku alebo spravili novší kryt sania. Škodováci si trúfli na viac... ;-)
Avatar - T613
1. 8. 2008 21:35
Re: nesklame
třeba byl ten ruský vyspělejší >:D >:D 8-s
Avatar - shamal
31. 7. 2008 19:00
mně to nedá
Něco k tomu napíšu, ale abyste mě zase nenařkli z toho že se svejma vědomostma machruju...
Tak začněme od nejmenších:
Záporožec první generace tedy ZAZ 965, byl malé dvoudvéřové auto s motorem vzadu. Zepředu auto vypadá jako nepovedená kopie Fiatu 600, ale motor je vzduchem chlazený do vé, takže optická inspirace fiatem ano, technická ne.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - shamal
31. 7. 2008 19:16
mně to nedá II.
Záporožec druhé generace, tedy model 968 tecnicky zůstal věrný koncepci se vzducháčem do vé vzadu, ale pro změnu se inspiroval tvary karoserie vozu NSU Prinz (ten byl zase tvarově mnohokráte zmenšenou kopií Chevroletu Corvair).
Všeobecně se o záporožcích dá říct jen to, že byly konstruovány do úplně jiných podmínek než jsou naše silnice a tak jim tehdy (velmi moudře) ÚVMV nevydalo homologaci pro náš trh.
Moskvič první generace je navzdory dobové propagandě Opel Kadett/Olympia. Nářadí k jeho výrobě se do SSSR dostalo jako součást válečných reparací z Německa. (než začnete vykřikovat o zlodějích - reparace! Angličané si do továrny Bristol třeba odvezli nářadí na BMW 328). Po technické stránce si moskviče udržovaly některé konstrukční prvky starých Opelů až do poslední generace s pohonem zadních kol. Mimochodem o motoru 1500 OHC, který se pod kapotou 412 objevil na začátku 70. let se zase říká, že je kopií motoru BMW.
Lada, Žiguli, VAZ - licence FIAT 124, kterou potom v Rusku upravovali k obrazu svému. Ale! Niva je sice poskládaná z fiaťáckých dílů, ale kompletně vymyšlená v Rusku a na tu dobu klobouk dolů!
Poběda - prý kopie Fordu, ale jak jsem četl GAZ s Fordem kooperoval už před II: světovou válkou viz Ford A = Gaz A atd. takže nakolik Amíci při konstrukci pomáhali a nakolik Rusové kopírovali fakt nevím. Carevna, tedy Volga 21 může někomu připadat jako Buick, nebo něco podobného, ale milí k Rusům nenávistí naplnění přátelé, jde o ruskou konstrukci, kterou dokonce odměnila mezinárodní porota na Expu v Bruselu. O její následovnici Volze 24 napsal německý Auto Motor und Sport ve svém Autokatalogu v roce 1969 následující: Vůz ve stylu Mercedesů a Opelů bez toho aby je přímo kopíroval.
Čajka a další velké ruské osobní vozy: První ZILy po válce na vyráběné na lisovacím nářadí Packard, vypadají Světe div se jako Packard. Čajka je ruskou záležitostí, stejně jako pozdější nástupci ZILů, samozřejmě se jejich konstruktéři poohlíželi u konkurence, ale to se dělá dodnes. Ruská auta vzniklá v 80 letech jako je Samara, Tavria, Aleko a spol. Se potýkaly s větším nedostatkem než jsme před revolucí zažívyli tady, takže přestože se na trh dostávaly s mnohaletým spožděním, byly nevalně udělané, konstrukčně nedotažené a fakticky zastaralé. Ale tohle známe i od nás. A než mně nařknete, že jsem rusofil - nejsem jen jsem potřeboval zacelit pár mezer... ;-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - T613
31. 7. 2008 19:45
Re: mně to nedá II.
super ;-) :yes: nechceš psát na blog?
Avatar - T613
31. 7. 2008 19:49
Re: mně to nedá II.
jinak máš super motto! >:-[] :yes:
co je to za wagen v tvém profilu?
Avatar - shamal
31. 7. 2008 20:22
Re: mně to nedá II.
Nevím, na blog bych asi neměl čas. A jestli uhodneš jaké je to auto v mém profilu (a v mé garáži...) jsi větší frajer než já, kterej vygůůgloval na tvém blogu v hádankách Lucciolu a brazilskou Miuru. >:D
Avatar - T613
31. 7. 2008 21:13
Re: mně to nedá II.
to si ty ten cvok? >:D :yes:
nemáš větší fotku? dal bych to na blog.. mě to připomíná nějakou verzi FIATu
Avatar - T613
31. 7. 2008 21:25
Re: mně to nedá II.
Fiat 127 Moretti Midimaxi ?
Avatar - shamal
31. 7. 2008 21:33
Re: mně to nedá II.
Skvělé, ale těsně vedle! Název vozítka je taky názvem kdysi slavné karosárny aoznačení modelu používá dneska i Škodovka.... ;-)
Avatar - shamal
31. 7. 2008 21:34
Re: mně to nedá II.
Jo a pozor na licenční španělskou verzi, která se jmenuje úplně jinak a licence z Řecka nese taky jiné jméno.
Avatar - T613
31. 7. 2008 21:36
Re: mně to nedá II.
a kopnout do * bys nechtěl? >:D ;-)
Avatar - shamal
31. 7. 2008 21:40
Re: mně to nedá II.
Hrozně si to vychutnávám... Za tu lucciolu a miuru... :-! Kvůli tomu jsem vytáhl video Piti piti pa, prolezl celej net... Tak teď se ukaž ty!

Když se podíváš do přesně tohohle blogu, kde se hádaly tyhle auta, tak tam název padne. Víc to už zjednodušit nemůžu.
Avatar - T613
1. 8. 2008 06:39
Re: mně to nedá II.
Přiznám se nenašel jsem to, ale mám na to lidi >:-[] fissore scout 127. Nechceš o ní něco napsat? Celkem by mě zajímalo jak ses k ní dostal, za kolik apod. Tyhle auta mají něco do sebe [odkaz]
Avatar - shamal
1. 8. 2008 07:28
Re: mně to nedá II.
No výborně! Klobouk dolů! Až bude trochu času založím blog a něco k tomu napíšu. Podle mých už rok trvajících výzkumů je ta moje jediná v ČR.
Avatar - T613
1. 8. 2008 07:31
Re: mně to nedá II.
sem s ní na blog nebo na moje.auto! Je to krásná spartánská lahůdka ;-) :yes: