Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chystané elektrické SUV od Audi ujede 500 km, díky bateriím od LG a Samsungu

Díky moderním akumulátorům nabídne chystané SUV se čtyřmi kruhy větší dojezd než nynější přeborník Tesla Model S.
Zpět na článek
13. 8. 2015 15:11
13. 8. 2015 15:36
13. 8. 2015 15:39
14. 8. 2015 07:37
14. 8. 2015 09:33
14. 8. 2015 11:37
14. 8. 2015 10:13
14. 8. 2015 11:34
14. 8. 2015 11:45
14. 8. 2015 11:50
14. 8. 2015 12:39
13. 8. 2015 16:36
13. 8. 2015 16:46
13. 8. 2015 16:48
13. 8. 2015 17:26
13. 8. 2015 17:46
13. 8. 2015 15:45
13. 8. 2015 15:58
13. 8. 2015 16:30
13. 8. 2015 17:28
13. 8. 2015 17:38
13. 8. 2015 17:57
14. 8. 2015 10:04
13. 8. 2015 15:51
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 8. 2015 15:11
Jasně
všechno to stojí na baterkách.

Důležité je, aby se ty baterky nemusely po 5 letech vyhazovat a nestály 300 000 Kč. I když u Audi to bude akceptovatelné.

Pro mě 150 000 Kč na 5 let za baterky u Nissanu Leaf je hodně.
Rozbalit vlákno
15
13. 8. 2015 15:36
Re: Jasně
150 000?
To je docela šílený.

I když Prius je hybrid, tak tam ty baterky mají daleko větší životnost a menší cenu.
13. 8. 2015 15:39
Re: Jasně
no nejsem si jistej jestli 300k v pripade Audi bude stacit i za tech 8-9 let

nejaky relevantni odkaz na tech 150k u Leafu po 5 letech? pac u Nissanu je na baterky zaruka 8 let nebo 160 tisic km, kdo v Leafu nalita za 5 let 160 tisic a odrovna je? a podle ceniku je maloobchodni cena 137500,- s dani
14. 8. 2015 07:37
Re: Jasně
Pak je ale jeden kilometr dražší o amortizaci baterie, neboť se de facto "ojíždí". Tedy max. o 0,85kč/km (+ elektřina a jsme na ceně jízdy s naftou...)

Jinými slovy, stávající Li-ion, Li-pol chemie není to pravé ořechové do aut. Z tohoto pohledu bych v autech uvítal spíše tzv. "Flow-battery". Do té se natankují dva elektrolity, když se vybijou, tak se zajede k pumpě, tam se vypustěj. Pumpa je znovu nabije (ze slunce, větru nebo nočního proudu, co bude levnější) a pak zase prodá. (Tedy ihned po vypuštění natankuji čerství a za 5 minut jedu dál)
https://en.wikipedia.org/wiki/Flow_bat
Tato technologie již funguje, dokoce existuje i prototyp auta. To je podle mě cesta k elektromobilismu. Ještě nutno dodat, že i takováto baterie půjde nabíjet ze zásuvky doma.

[odkaz]
Tohle má dojezd 1000km na jedno "tankování" :D
14. 8. 2015 09:33
Re: Jasně
Quant se me libi, ale v tomhle stavu to nema sanci na uspech

baterie maji jednu vyhodu, jejich cena celkem klesa, za poslednich 10 let klesla cena Li-ion z cca $1000 za kWh na cca $250 a je predpoklad ze do 10 let klesne k $100, navic baterie pujdou v budoucnu snadno nahradit cimkoliv jinym

pro ukazku v dobe kdy se zacala prodavat Tesla S, tak jeji cca $45000, dnes jiz maji naklady cca jen $25000 a do roku 2020 nekde Musk prohlasil ze diky Gigafactory bude cena za stejnej pack (kapacitne) za $12-15 tisic (85kWh verze)
14. 8. 2015 11:37
Re: Jasně
Mě ale vcelku nezajímá auto jako takové (Maj hotovou homologaci). Mě zaujala především ona použitá technologie baterie. Protože je principiálně levnější a s vyšší hustotou uložené energie (600W/kg) než mají Li-ion. A navíc odstraňuje všemi kritizovanou nevýhodu dlouhého nabíjení, stačí zajet na pumpu a vyměnit 2x200l elektrolytu a jede se dál = sranda na 5 minut?
Avatar - fOE
14. 8. 2015 10:13
Re: Jasně
Nafta se neodjizdi? Tam je pohonne ustroji po 150tis km jakoby vcera zjelo z fabriky? Vstriky, turbo, DPF?
14. 8. 2015 11:34
Re: Jasně
No nádrž na naftu se rozhodně neojíždí. Tak maximálně palivové čerpadlo.
14. 8. 2015 11:45
Re: Jasně
myslim ze napsal docela presne co konkretne se u dieselu "ojizdi" ono se staci podivat na systemove rezy ruznyma autama, a musi ti docvaknout ze elektropohon je proste jednoduchej oproti naftove nebo benzinove variante, je tam elektromotor a baterka vs. slozity zazehovy/vznetovy agregat se spoustou dalsich podpurnych zarizeni jako jsou turba, cerpadla a podobne a celej vyfukovej system dnes tvorici katalizatory, DPF a cidla typu lambdasonda, prevodovka, spojka a asi by se dalo pokracovat

u elektroauta se jednou za 10-15 let vymeni baterie (za tech 10-15 let budou pravdepodobne podstatne levnejsi a teoreticky i s lepsima vlastnostma, jako vetsi kapacita a mensi hmotnost, viz treba upgrady pro Tesla Roadster) a ted si spocitej kolik toho za 10-15 let vymenis a naservisujes na benzinovem/naftovem aute co se pohonneho ustroji tyce, muj odhad je ze pokud z puvodniho motoru zustane alespon 30% puvodnich dilu, tak to bude uspech
14. 8. 2015 11:50
Re: Jasně
Ale jistě, o tom žádná. Je mi zcela jasné, co se ojíždí na motorech ať už spalovacích nebo elektrických. Ale je to úplně mimo vlákno!

Já se snažím vypíchnout ten fakt, že nádrž na benzín/naftu se neojíždí, kdežto baterie akumulátorů Li-Ion ano. Články stárnou, ztrácejí kapacitu. Takže je třeba počítat s jejich opotřebením a následnou výměnou.

A to je mimo jiné důvod, proč se stávající elektromobily nevyplatí ekonomicky.
14. 8. 2015 12:39
Re: Jasně
mnedvano jsem tu psal rozborku nakladu na porizeni a provoz u Tesly S, Audi RS7 v benzinu a S7 v nafte, a svete div se, ty auta se stretli na cene cca 200tisic km pokud by clovek dobijel doma za 4kc za kW, ceny nafty a benzinu jsem bral co uvadel tehdy jako prumer CCS, pokud by clovek vyuzival Superchargeru, tak je to mnohem driv

a ostatne kuprikladu odkaz co jsem sem daval nize na firmu co pouziva elektromobily jako Taxiky, tak jim to rocne usetri na kazdem aute cca 300 tisic nakladu coz urcite neni spatne [odkaz] , v soucasnosti kdy je cena za dobijeni daserict smesna a rychlonabijecky budou jen pribejvat se elektromobil v urcitych situacich proste vyplaci ekonomicky vic nez dobre
13. 8. 2015 16:36
Re: Jasně
Podla mna ani u audi to nebude akceptovatelne ved každy vie že aj z audi sa časom stava stara herka ANO dokonca aj z audi. Akceptovatelne to može byt jedine u velmi drahych aut z obmedzenych serii.
Avatar - AUDIRS6
13. 8. 2015 16:46
Re: Jasně
z kazdeho auta sa stane stara herka, pokial mu k tomu majitel (ne)pomoze... :-!
13. 8. 2015 16:48
Re: Jasně
To hej lenže ja som to myslel tak že audi nieje ten tip auta do ktoreho by človek daval tolke peniaze :-!
Avatar - AUDIRS6
13. 8. 2015 17:26
Re: Jasně
aha, a ktore auto je ten typ, do ktoreho by clovek daval tie peniaze...?
13. 8. 2015 17:46
Re: Jasně
Neverim že nevieš, neprezradim prid na to sam :-!
13. 8. 2015 15:45
SUV
Chápu elektro-motory na bicyklech, na malých autech(i3) i manažerské střední třídě(Tesla), ale cpát to do mamutí Q7. Ten kdo si to koupí se naprosto zbláznil :no:
Rozbalit vlákno
6
13. 8. 2015 15:58
Re: SUV
no vidis a Teslu X si udajne predobjednalo 28 tisic lidi, vyroba zrejme zacala koncem minuleho mesice a k prvnim zakaznikum sem maj prvni kusy dostat v Q4, tedy za cca 2-3 mesice
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2015 16:30
Re: SUV
Fí ha - tak tomu říkám průšvih!

[odkaz]

Jestli se to "ůdajně" naplní, tak to aby se Musk zastřelil... 4.000,- USD na jednom autě... x 28tisíc aut... jak říkám, zastřelil.

:-!
13. 8. 2015 17:28
Re: SUV
je zvlastni ze to prebira zrovna E15, pac kdybys ses po tom pidil tak dojdes k tomu ze je to jen ctvrtletni ztrata Tesla Motors vydelena poctem prodanych teles S v danem ctvrtleti, takze totalni nesmysl :-! je zvlastni ze tomuhle nekdo vubec veri, to jsou lidi tak financne negramotni? ale cemu se divit kdys jsou lidi chopny si brat jeste min vyhodne pujcky na to aby splatili pujcky, nebo jen uroky na te puvodni pujcce >:D
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2015 17:38
Re: SUV
:-)
No, já s Tebou v tomhle souhlasím... ale kolikrát tady zaznělo, že jiné automobilky jsou na odpis, protože "prodělávají na každém autě"... a za tím byl výpočet přesně stejným způsobem?

Za nadšeného hýkání davu...

;-)
13. 8. 2015 17:57
Re: SUV
to co se pise na E15 je nesmysl at se jedna o jakoukoliv automobilku, a je celkem pravdepodobne ze nektere automobilky na nekterych modelech opravdu prodelavaj, zase si to ale vynahradi na jinych modelech, viz treba VW a jejich Veyron na kterem asi nevydelavali
14. 8. 2015 10:04
Re: SUV
Tesla X je sice SUV, ale o dost menší než než Q7. Když bych dal vedle sebe Teslu X a Q7 oba bez pohoných jednotek a baterií, tak rozdíl v hmotnosti budou stovky kg.
13. 8. 2015 15:46
komický článok
neverending story: "ujede". Neujede, iba si dali cieľ v kancelárii pri kávičke. Audi prišlo na to, že zákazníkom vadí malý dojazd? Bystrí chlapci. Takže LG/Sam majú bohaté skúsenosti s autobaterkami a preto ich teraz robia s polovičným dojazdom? no komický článok.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 8. 2015 15:51
Re: komický článok
To nevies, ze este len planovane modely od VAG su vzdy lepsie ako existujuce vyrobky konkurencie? :)
Avatar - jozephko
13. 8. 2015 16:29
Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Odporcom elektromobilov pomaly dochádzajú argumenty. Nie že by som fanatik do "elektriny", ale teší ma tento rýchlo rozvoj. Ešte pred 15 rokmi prvý elektromobil mal dojazd nejakých 60-70 kilometrov, teraz sa už rysuje druhé auto s dojazdom 500 km...
500 km je už slušné číslo aj pre manažérske auto. Viem si predstaviť človeka "za vodou", ktorý má veľkú vilu, na nej množstvo solárnych článkov, garáž, na nej tiež solárne články a tento človek vlastní ešte toto Audi. Podstatnú časť spotreby elektriny v domácnosti aj pre pohon auta dokáže pokryť solárnymi článkami, časť si vyrobí tepelným čerpadlom a časť kotlom spaľujúcim biomasu (napr. peletky) z pozemkov, ktoré tiež vlastní.
Na "bežné" jazdenie po okolí dojazd 500 km stačí. Na dlhšie trasy sa možno neskôr bude dať kúpiť alebo požičať prívesný vozík, na ktorom bude generátor elektrickej energie pracujúci na báze LPG či CNG. Dojazd tak bude v podstate neobmedzený...
Aké argumenty ešte máte proti elektromobilom? Cena? Nepodstatné... KAŽDÁ technologická novinka, ktorá začína je drahá a môžu si ju dovoliť len tí bohatší. Pre tých bohatších to nie je otázka peňazí, ale prestíže túto novinku vlastniť. Až neskôr - s rastúcim objemom výroby - môže cena novinky klesať a môže si ju dovoliť stále viac ľudí...
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2015 16:37
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Klíííd.... zatím je to tak, že:
"Cílem konstruktérů je navrhnout akumulátory tak, aby umožnily plánovanému automobilu ujet více než 500 kilometrů na jedno jejich nabití....".

;-)

Jediné, s čím se souhlasit dá, je ten Tvůj poslední odstavec... a nějaká forma hybridu v nabídce mě taky vůbec neuráží.

Ale hybridu. Zkoušel sis to představit? "Sportovní off road"... plně elektrickej... s přívěsným vozíkem... a na něm generátor... s komínkem?
:-D

[odkaz]
13. 8. 2015 17:53
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
zkousel jsem si to predstavit a zrejme si to zkousi predstavit nejen v Tesle nebo Audi

Range Rover [odkaz]
Land Rover Defender [odkaz] [odkaz]
Jeep [odkaz] [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2015 22:55
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
No, že to napadá víc lidí ještě neznamená, že to není ptákovina... a ten Sentinel z "mého" odkazu je pořád nejblíž.
;-)

Ten odkaz na Defendra je dobrej jako argument!

Takže Defender v tomhle provedení má dojezd 80km. Když jsem pro Land Rovera dělal, tak nám vysvětlili, že základní myšlenka je v tom, že Defender Tě nesmí nikdy nikde nechat stát. Ve většině případů je místo použití takového auta životu nebezpečný... a ne, teď nemyslím New York nebo Libeň.

A teď mi vysvětli, logiku takového auta... co se mu za 80km vybijou baterky a potřebuje 10 hodin u nabíječky...

Je to prostě úplně mimo mísu.
Malé autíčko do města - proč ne elektrický.
Kompakt jako hybrid - proč ne. Elektrika může pomáhat... ale pořád vím, že když se vybijou baterky, tak dojedu...

Samotné spojení sportovní off-road je padlý na hlavu. A k tomu ještě sportovní elektrický off-road už je totálně mimo.
;-)

Howgh.
14. 8. 2015 07:23
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
jakysi prototyp z roku 2013 ma dojezd 80km, a az treba za 10 let bude mit dalsi prototyp dojezd 800km tak us to bude mit logiku?

v cem je treba logika Mercedesu G 65 AMG s motorem V12 na nizkoprofilech co ma ve meste dojezd 400km a vyplaca pritom 110 litrovou nadrz (vlastne nadrze) na benzin? no vidis a pritom tohle auto vedle meho stoji celkem casto a jezdi v nem docela pekna drobna bloncka, takze logiku asi ma >:D

logika je jen o tom, zda si nekdo dane auto koupi
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2015 08:33
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
To jsi tedy už pěkný dědek, jestli vám říkali takovouhle věc. Ta totiž naposledy platila tak v sedmdesátých letech...
Elektro defendera si velmi živě dovedu představit na spoustě míst, kde je off-road potřeba a hluk na škodu, ale... proč to vysvětlovat středoevropanům, kteří znají jen město a D1?
Avatar - beibej
13. 8. 2015 18:07
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
jozefko ty jsi úplně mimo >:D
dokud budou lidi bydlet ve městech, tak se nikdy nemůžou elektroauta rozšířit kvůli dobíjení. teda i kdyby stály stejně jako benzinový auta.
13. 8. 2015 18:12
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
a proc jako? oni jsou verejne dobijecky jen na vesnicich, nebo proc? >:D

vzhledem k tomu o co se snazi automobilky ktere vyrabej elektromobily, by melo do 15-20 let bejt rychlonabijecek plne kdejake sidliste nebo ulice, snaha je do budoucna mit nabijeni na kazdem parkovacim miste, bud stojanove, z lampy a nebo indukcne
Avatar - jozephko
13. 8. 2015 19:30
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
... ľudia nikdy nebudú môcť lietať, lebo lietanie príroda vyhradila len pre vtáky...
... ľudia nikdy nebudú môcť cestovať vlakom, pretože pri rýchlosti vyššej ako 50 km/h sa cestujúci jednoducho zadusia...
... počítače sa nikdy nestanú bežnou súčasťou domácností... (IBM)
pár citátov z minulosti... >:D
13. 8. 2015 19:44
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
První elektromobil tu nebyl před patnácti lety. Z doby tak před 15 lety si matně vzpomínám na nějakou zprávu o japonské limuzíně na elektrický pohon (byla snad třínápravová, ale ruku do ohně bych za to nedal), která překonala myslím 300 km/h. Dojezd si nepamatuji.

A co když budeš chtít na tu větší vzdálenost něco táhnout? Vláček? Nedávno jsem se známým dal přes noc Zell am See - Coquelles (zhruba 1.200 km) s circa 11 metrovým, dvoutunovým "vozíčkem." A na druhé straně kanálu jsme pokračovali. Řešením je samozřejmě si nějaký "tahač" půjčit, pokud něco takového nepodnikáš příliš často. Ano, není to úplně běžná věc, ale jsou lidé, kteří podobné přívěsy tahají s hatchbacky nižší střední.

Bylo by však zajímavé lidi pozorovat, jak s takovou elektrocentrálou parkují. :-) Zajímavé by to také mohlo být z hlediska řidičských oprávnění, pokud by se nevešli do 750 kg.
14. 8. 2015 08:28
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Akorát si uvědom, že pokud by se elektromobily masovějc rozšířily tak se pro ně někde musí vyrábět energie na jejich dobíjení. Nevím jestli seš stejně jako já zastánce na dostavbu Temelína, ale jezdit elektromobilem a vyrábět pro něj elektřinu spalováním fosilních paliv v elektrárně je nesmysl.
14. 8. 2015 08:46
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Není to zase takový nesmysl, když uvážíš, že elektrárna může mít vyšší účinnost a lepší zařízení pro čištění vzduchu. Ani typicky nestojí uprostřed města. Spíš se dají modernizovat než několikamilionová flotila aut. A je snazší je kontrolovat. Také je snazší si naplánovat skladbu paliv a elektrárny mohou využívat paliva v autech nepoužívaná/ nepoužitelná. Výhody to tedy má.
14. 8. 2015 10:14
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Máš samozřejmě částečně pravdu. Elektrárna pracuje s vyšší účinností a nehulí v centru města, ale globálně vzato není moc ekologický pálit uhlí, abych mohl jezdit elektromobilem a prsit se jak šetřím životní prostředí. Pakliže by se energie získávala v jaderný elektrárně, tak je to něco jinýho. Na velký rozmach elektromobilů ale nemáme dostatečnou výrobní kapacitu elektřiny pomocí jádra.
14. 8. 2015 10:48
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
a je ekologicke jezdit na benzin a naftu kdys k jejich vyrobe se pouziva elektrina vyrabena z uhli?

elektriny mame tezkej prebitek a proto ji prodavame dal do evropy, navic prez CR tece elektrina z vetrniku v severnim mori, ja myslim ze CR ekologii a potazmo prirode by to nevadilo ani trosku, spis by ji to mozna trosicku pomohlo :-)

to opravdu pozvolne nahrazovani spalovacich/zazehovych motoru elektromotory Ceskou rozvodnou a vyrobni elektrickou sosutavu opravdu nijak vyrazne rychle nezmeni, proces na desitky a desitky let
14. 8. 2015 10:56
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
No já nikde nepsal, že je ekologický jezdit na benzín a naftu. Když už tak na plyn, který neprodukuje škodlivý částice při spalování, ale pořád pálíš fosilní palivo. Já jen poukazuju na fakt, že se u nás elektřina vyrábí pořád ve veliký míře uhelnýma elektrárnama a do tý doby než se bude vyrábět pomocí jádra není ani ten elektromobil zrovna dvakrát ekologickej způsob pohonu. Jasně taky počítám, že přechod na elektromobily bude pozvolný a na desítky let.
14. 8. 2015 12:45
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
[odkaz]

melo by to pozvolna klesat tusim na 30% do 2030, ac loni byl valstne narust o cca 1%
17. 8. 2015 15:53
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
No ty uhelný to je docela síla. Kdyby to bylo tak 15 tak bych to viděl jako dobrý, ale hulit si pod nos, abych si udělal elektřinu to je dost schýza.
14. 8. 2015 09:10
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
ceska republika rocne vyveze cca 27TWh elektriny za necelich 22 miliard korun, a nastesti si toho nekdo vsimnul a spocital ze kdyby tu samou elektrinu prodali doma za 2 kacky za 1kWh, tak by natom vydelali dalsich 32 miliard (54 miliard), a jen tak do placu a neni to vubec podstatne, tech 27TWh by vystacilo na nabiti Tesly S asi 270 milionkrat >:D (pocital jsem 100kWh pro model 85) takze ikdyby nakrasne v CR jezdilo milion Tesel S a kazda z nich kazdy druhy den "brala plnou z nuly" tak porat jeste bude mit CR nadbitek elektriny

ano dostavba Temelina opravdu treba neni, elektřiny mame totiz vic nez dost :-)
14. 8. 2015 10:20
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Vzhledem k tomu, že se elektřina nedá skladovat je nutný ji v případě přebytku vyvážet. Takže problém je, že po tý tvojí elektřině za 2 kačky nemusí být momentálně na domácím trhu poptávka. Nemůžeš ji nechat někde v regále a prodat ji až po ní poptávka zase bude. Pochybuju, že všichni zákazníci Tesly začnou nabíjet na povel ve chvíli kdy je přebytek elektřiny v síty. Tvůj výpočet je tudíž hypotetický až běda.

Ano dostavba Temelína je samozřejmě potřeba a škoda, že to ještě komunisti nedodělali, pže s těmahle zelenejma***ama ho jen tak nedoděláme. Ono by se pak mohlo totiž povypínat několik neefektivních uhelných elektráren, kterýma si zamořujeme ovzduší a produkujeme CO2. Pak bychom totiž taky měli elektřiny víc než dost, ale z čistějšího zdroje.
14. 8. 2015 10:39
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
nastesti lide v CEZ a energetickem uradu to vidi jinak nez ty, a podle dlouhodobeho planu se behem pristich 20-30 let stne z CR spile lehce dovozni energetickou zemi, ono totiz ta elektrina co vyvazime, se da za stejne i dovest a nasledne vydelat na jejim prodeji ;-) a ze ze severu do CR miri spousta a spouta elektriny z vetrniku v severnim mori

a bohuzel te zklamu, ale v CR se uhelky vypinat na ukor Temelina nebudou, pouze by se staveli dalsi v utlumu jako zaloha, cela jaderna energetika v CR je titiz zalohovana prave spalovacima elektrarnama ktere jedou treba na nizsi vykon, ale jsou pripravene v pripade vypadku jaderne energie tu potrebnou poptavku nahradit behem minut

blackout je proste moznej jak z prebitku, tak z nedostatku elektriny, a uhelky, plynove a precerpavaci elektrarny tu prozatim slouzi prave pro tento ucel tohle vyrovnavat
17. 8. 2015 15:58
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Tak to je supr, takže se západním nadnárodním monopolům povedlo nám tady zlikvidovat vybraný průmyslový podniky, zemědělství, a ještě jim je trnem v oku, že jsme zbytečně energeticky soběstačný, tak to je potřeba taky zlikvidovat (prostřednictvím lidí z ČEZu), abychom si elektřinu dováželi a mohli nám ji draze prodávat stejně tak jako naši vodu.

Ale čoveče nejsem si vůbec jistej jestli uhelky dokážou v případě potřeby pokrýt výpadek Temelína a Dukovan. Odkud máš tuhle informaci?
14. 8. 2015 11:46
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Elektřina se skladuje zcela běžně. V malém je to celá plejáda akumulátorů. Ve velkém pak přečerpávací vodní elektrárny, výroba vodíku (ten se pak přimíchává do plynovodu), stlačování plynu do vysloužilých důlních prostor a nově ony Flow baterie - v Americe se s nima rozjíždí biznis kolem fotovoltaickejch elektráren, které pak mají stabilizovanou dodávku elektřiny přes celý denní cyklus 24 hodin.
17. 8. 2015 08:14
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Elektřina se zcela běžně neskladuje. Těch přečerpávacích elektráren v Čechách zase moc nemáme (konkrétně 3), Málo na to, aby se pomocí nich dalo uložit dostatečně velký množství energie ve chvílích kdy poptávka je nižší než nabídka. Taky to děláš za cenu velkých energetických ztrát. Navíc jsme si v posledních letech vybudovali nezdravě moc solárních farem a větrníků, který sice dělají elektřinu ale nárazově a zpravidla v době kdy třeba ani není potřeba, takže ji musíme vyvážet.
14. 8. 2015 10:50
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Silová elektřina nejde prodat za 2 kačky, protože její cena na burze je v průměru kolem 80 haléřů (ano, je to stejná cena, za jakou se vyváží) a zřejmě ještě bude klesat. Že pak po tobě distributor chce třeba 2 Kč ve speciálním sníženém tarifu nebo 5 Kč ve standardním, to je úplně něco jiného. V tom jsou náklady na distribuci, systémové služby, obnovitelné zdroje, daně ... a brzo přibudou tzv. kapacitní platby.
14. 8. 2015 09:23
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Pojďme si nejdříve zopakovat fakta. Elektromobil Detroit Electric z roku 1911, jeden z nejprodávanějších elektromobilů tehdejší doby, měl (s příplatkovými Ni-Fe bateriemi) dojezd 130 km. O 100 let později, v roce 2012, byl nejprodávanějším elektromobilem Nissan Leaf, přičemž dle EPA je udávaný dojezd 73 mil, což je 117 km. Ano, Leaf je jinde z hlediska rychlosti, komfortu a bezpečí, ale oba elektromobily odpovídaly standardu dané doby. Ale jasně to ukazuje, že hlavním problémem elektromobilů je nízký dojezd. Ano, když se do auta dají více než půltunové baterie, tak má Tesla S slušný dojezd 390 km.
Cena podle mě až takový problém není. Nissan Leaf stojí zhruba třikrát víc než srovnatelné auto, v případě masové výroby by to mohl být odhadem dvojnásobek, což mi přijde akceptovatelné.
14. 8. 2015 09:36
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
muzes sem napsat ty 3x levnejsi konkurenty Nissanu Leaf, jedna se o castku 240 tisic korun, tak jsem zvedav jaky ze to konkurenty vyplodis aby meli podobny vykon a podobnou vybavu >:D

muj skromnej odhad je, ze aby ses na takovou cenu dostal, budes muset zabrousit kamsi do Ciny
14. 8. 2015 10:06
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Konkurentem Leafu jsou vozítka do města. Když vezmu třeba Škodu Citigo s automatizovaným řazením, tak stojí právě kolem těch 240 tisíc. Nemůžeš uvažovat s tím, že by Leaf mohl konkurovat třeba Golfu, to je absolutně nereálné.
14. 8. 2015 10:28
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
jj tohle mapis treba tehle taxikarske firme co Leafy a NV200 pouziva, ze mnohem lepsi pro ne by bylo kdyby pouzivali Skody CitiGo >:D [odkaz]
14. 8. 2015 10:41
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Našel jsi výjimku, co potvrzuje pravidlo, gratuluji.
14. 8. 2015 10:44
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
no tech vyjimek bude po svete asi tak 200+ tisic co se Leafu tyce

a mala citace na zaver "Údaje z našeho systému telematiky CarWings ukazují, že řidiči Nissanu Leaf najedou ročně přes 16 500 kilometrů, což o 40 % překonává průměrnou vzdálenost, jakou ujede evropský vůz se vznětovým nebo zážehovým motorem."

proste si to priznej, jsi hater na elektromobily a ke tve nelibosti je trend presne opacny nez by sis pral :-!
14. 8. 2015 11:10
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Třífázovou zásuvku mám metr od místa, kde parkuju své konvenční auto, můžu využívat levný noční tarif. Jsem zvyklý na specifika a určitá omezení při využití alternativních pohonů. Pracuji ve firmě, která mimo jiné vyrábí akumulátorové hmoty. Kdyby byl elektromobil konkurenceshopný, tak už s ním dávno jezdím. Ale není. Takže se elektromobily prodávají jen tam, kde jsou na ně dotace, úlevy atd. Dotování a nadšené oslavování jakékoliv málo efektivní technologie lidstvo nikam dál neposune, spíše naopak, brzdí to pokrok. Peníze je potřeba dát do výzkumu a vývoje baterií.
BTW Lithium je jasně dané, žádný jiný lepší/lehčí přenašeč/uchovatel náboje už vymyslet nejde. Jenže většinu hmotnosti Li-Ion článků tvoří kobalt, mangan, nikl, měď, hliník apod. Takže prostor pro lehčí a levnější baterie tu vidím.
14. 8. 2015 11:48
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
nojo, je videt ze zrejme pracujes na vyvoji baterii ze vis ze neco nejde, a nastesti stejne neuvazuji jini lide, pac s tvim postupem jsme dnes v jeskyni a vrcholem naseho pokroku je mozna umeni rozdelat ohen
14. 8. 2015 13:49
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
No řeknu to takhle, nejsem od toho zase až tak daleko :-) Ano, ve vývoji je potřeba nadšení a smysl pro objevování nečekaných věcí, ale je potřeba i realisticky zhodnotit, zda náhodou nejsme ve slepé uličce :-) Ale přiznávám, že nečtu odborné publikace daného tématu, takže mi možná něco ušlo, jestli budu mít čas, tak si nějaké přečtu, abych věděl, nad čím se v tomto oboru bádá a jaké jsou pokroky v laboratorním měřítku.
14. 8. 2015 12:23
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Absolutne nepochybujem o vyhodach elektromotora oproti spalovaciehmu (krutiaci moment, hmotnost, prevodovnaka...). Jeninou slabinou su momentalne zial stale baterky. Treba si uvedomit, ze auto je kolos, masa zeleza, ze z jednej baterky pre auto by sa dalo vyrobit cca 30 000 bateriek do mobilov. Teraz si predstavte, ze by elektricke auta mali nahradit komplet bezne auta. Na Slovensku je cca 2 700 000 registrovanych aut. to by sme museli zabezpecit vyrobu cca 1 350 000 ton bateriek. Kolko litia sa musi vytazit a spracovat na tento proces? Take studie by mala robit zrejme EU. Skumat celkovu uhlikovu stopu, nie lokalne emisie...
14. 8. 2015 12:48
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
a vidis, celosvetove se stale produkuje cca 100x vice baterii pro spotrebni elektroniku, podle hmotnosti nez pro elektromobily

jen pro ukazku, v Ceske Republice se rocne odevzda na recyklaci cca 1100 tun baterii, a to jsou jen ty ktere lidi odevzdaji nebo odvezou do sbernych dvoru, kolik je tech co skonci v bezne popelnici asi nikdo netusi

a nezapominej ze baterie v aute jsou pod mnohem prisnejsim dohledem nez baterka v mobilu nebo notebooku, tim ze si dane auto koupis tak se vyrobce zavazuje tu baterku zpetne pak vzit a nechat zrecyklovat, cos v EU zajistuje firma Umicore, a z lio-ion baterie je recyklovano cca 95% baterie, zbylej odpad se spaluje za extremnich teplot, holt recyklacni norma je v tomhle smeru dost prisna a maloktera automobilka by si lajzla to nejak obchazet
14. 8. 2015 14:07
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Jen pro zajímavost. Umicore vůbec nerecykluje lithium. Je poměrně levné, je ho tam poměrně málo a je poměrně málo toxické, takže se nevyplatí ho recyklovat. Odchází ve formě odpadní strusky, kterou plus minus zadarmo prodají stavařům, aby se jí zbavili. Akorát nevím, zda Umicore tu odpadní strusku započítalo do těch 95 % nebo 5 % :-)
14. 8. 2015 13:56
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Asi se budete divit, ale věřte, že lithia není moc potřeba, protože tvoří jen několik procent hmotnosti baterie. Mnohem více je tam třeba mědi, kobaltu a dalších "těžkých" kovů (záleží na konkrétním typu elektrod a elektrolytů).