Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystané elektrické SUV od Audi ujede 500 km, díky bateriím od LG a Samsungu

David Bureš
Diskuze (62)
Díky moderním akumulátorům nabídne chystané SUV se čtyřmi kruhy větší dojezd než nynější přeborník Tesla Model S.

Audi navázalo spolupráci s jihokorejskými elektronickými giganty LG Chem a Samsung SDI. Společně s těmito firmami vyvine baterie, které budou užity v chystaném elektrickém SUV.

Cílem konstruktérů je navrhnout akumulátory tak, aby umožnily plánovanému automobilu ujet více než 500 kilometrů na jedno jejich nabití. Tento cíl již dříve vytklo vedení Audi, tato hodnota má totiž postačovat i zákazníkům, kterým nevyhovuje dojezd dnešních elektromobilů.

Silné moduly baterií od LG a Samsungu Audi dále upraví pro použití v automobilech. O produkci článků se postarají evropské továrny LG a Samsungu, hotové moduly budou následně převáženy do závodů Audi.

Obě korejské firmy mají s bateriemi pro automobily bohaté zkušenosti. LG Chem dodává lithium-iontové baterie pro elektromobily či plug-in hybridy automobilek Kia, Renault a General Motors. Samsung SDI zase spolupracuje s BMW.

Náznak chystaného elektro-SUV uvidíme již na letošním frankfurtském autosalonu, kde Audi představí jeho koncept, zatím známý pod interním označením C-BEV. Auto bude postaveno na základech dnešní Q7, proti níž však bude sportovněji laděno.

Elektrické SUV se čtyřmi kruhy na přídi se začne prodávat v průběhu roku 2018. Vedle ryze elektrické verze by mohl být nabídnut i plug-in hybrid nebo model s vodíkovým pohonem. Svojí velikostí a koncepcí bude mít nové Audi blízko BMW X6 a Mercedes-Benzu GLE.

David Bureš
Diskuze (62)
17. 8. 2015 15:58
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Tak to je supr, takže se západním nadnárodním monopolům povedlo nám tady zlikvidovat vybraný průmyslový podniky, zemědělství, a ještě jim je trnem v oku, že jsme zbytečně energeticky soběstačný, tak to je potřeba taky zlikvidovat (prostřednictvím lidí z ČEZu), abychom si elektřinu dováželi a mohli nám ji draze prodávat stejně tak jako naši vodu.

Ale čoveče nejsem si vůbec jistej jestli uhelky dokážou v případě potřeby pokrýt výpadek Temelína a Dukovan. Odkud máš tuhle informaci?
17. 8. 2015 15:53
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
No ty uhelný to je docela síla. Kdyby to bylo tak 15 tak bych to viděl jako dobrý, ale hulit si pod nos, abych si udělal elektřinu to je dost schýza.
17. 8. 2015 08:14
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Elektřina se zcela běžně neskladuje. Těch přečerpávacích elektráren v Čechách zase moc nemáme (konkrétně 3), Málo na to, aby se pomocí nich dalo uložit dostatečně velký množství energie ve chvílích kdy poptávka je nižší než nabídka. Taky to děláš za cenu velkých energetických ztrát. Navíc jsme si v posledních letech vybudovali nezdravě moc solárních farem a větrníků, který sice dělají elektřinu ale nárazově a zpravidla v době kdy třeba ani není potřeba, takže ji musíme vyvážet.
14. 8. 2015 14:07
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Jen pro zajímavost. Umicore vůbec nerecykluje lithium. Je poměrně levné, je ho tam poměrně málo a je poměrně málo toxické, takže se nevyplatí ho recyklovat. Odchází ve formě odpadní strusky, kterou plus minus zadarmo prodají stavařům, aby se jí zbavili. Akorát nevím, zda Umicore tu odpadní strusku započítalo do těch 95 % nebo 5 % :-)
14. 8. 2015 13:56
Re: Pre odporcov elektromobilov začína byť situácia vážna...
Asi se budete divit, ale věřte, že lithia není moc potřeba, protože tvoří jen několik procent hmotnosti baterie. Mnohem více je tam třeba mědi, kobaltu a dalších "těžkých" kovů (záleží na konkrétním typu elektrod a elektrolytů).