Po neoznačených dálničních hlídkách vyráží do provozu padesát nových vozů, které budou dohlížet na menší silnice. A přibudou další! Vydali jsme se s nimi na službu.
přesně, doporučuji jim, ať si stoupnou za roh kterékoli hospody během víkendu a za měsíc budou mít vybráno, že si zadel budou vozit v RS7, jenže na to nemaj kulky( policistky prominou >:-[] ), to oni radši něco ve stylu "a pane řidičí jestlipak víte kolik jste nám jel v té obci, hroznej průser měl jste tam 58" :no:
Ale vždyť ono to tu je. Spousta řidičů neumí kruhové objezdy, nerepsepktuje semafory, neumí ZIP v zácpách a nebo nedává přednost v jízdě. To ale nikdo nehlídá. Jen se v maskovaných autech buzeruje za překročení v přehledných bezpečných úsecích Setkávám se s tím na cestách pořád. A tyto Octavie...to je síla, to byly finance, které měly jít na sanitky a hasiče a kvůli nimž se zvedaly povinnné pojistky.
To není žádná buzerace, ale také hlídání nedodržování zákonu. Je úplně jedno, čím to omlouváte. To, že policie z nějakého nepochopitelného důvodu (není-li jím čistá lenost) není schopná dohlížet i na jiné excesy na českých silnicích (a že jich je) je věc úplně jiná.
A samozřejmě sanitky a hasičská auta jsou finančně nejspíše někde jinde, než pár skořápek s dodatečnou technikou.
Lovit někoho na dálnici v noci za 140 nebo v městě v nízkém provozu za 60 je buzerace. Kromě raychlosti a špatného parkování policii prakticky hlídat provoz nevidím. A to jezdím denně. Místo jedné maskované Octavie za 1,3 míče, mohlo být v ulicích 5 označených Fabií..a hned by Policisté byli vidět a plnili by preventivní funkci. Ale o to tu nejde.... je třeba nás zkásnout o dalších prachy. Nic víc, nic míň.
Jo, to znám, takhle jednou kolegu ulovili, pak vykládal, že ho lovili ve 140. Ale na tachometru měl 165. No nic. Mimochodem 60 na 50 je překročení 20%, to se vám snad zdá málo? No, je vidět, jaký tu mají někteří respekt (nebo spíš nerespekt) vůči předpisům. Ona to jsou jen taková doporučení, že...
Je srandovní, že jim říkáte "maskované", to je tak hezky demagogické >:D
Ale jo, taky je nevidím dělat moc jiného, než rychlost. Tedy neviděl jsem. Stačilo párkrát napsat, a už je vidím dělat i jiné věci.
Ale to byste musel chtít, aby byly zákony dodržovány, ne aby vás policie "nebuzerovala".
No jistě, to muselo přijít. Někdo, kdo nenadává na "buzeraci fízlů" kdykoliv se naskytne příležitost a nejezdí jak se mu zlíbí je hned podezřelý, že je policajt >:D
Ne, nejsem policajt, ani nemám policii v rodině nebo mezi známými.
Asi jste přehlédl, že si na popisovanou akci nastavili limit 115 km/h. To je už poměrně velké překročení povolené rychlosti (90 km/h). Vy byste ale zřejmě protestoval i proti 130, že?
Faktem je, ze jeste stale u nas jezdi ridici, a nove I ridicky, arogantni bezmozci, ale lepsi se to. A faktem je, ze v okolnich zemich na zapad jsou ridici ohleduplni. Pokud narazim na nejakeho blbce, tak ma obvykle SK nebo CZ. Omezovat se na rychlost je ale policejni alibismus.
Tentokrát je ten dodnes nedokázaný argument "česká mentalita" až v třetím příspěvku diskuse odshora. Takhle ale ten socialismus nevybudujeme, soudruzi! Příště musí být první a přespříště už musí být ve všech příspěvcích, imperialismus a kontrarevoluce se musí zahlušit hned v počátku"
Zcela bez pokusu o flame. Ale jak třeba kontrolovat v autě nebezpečné předjíždění? Jako fakt si kontrolu některých přestupků (a jasně, uznávám, že mnohem nebezpečnějších) nedovedu představit. Všichni se shodneme na tom, že vybírají nejčastěji pokuty za rychlost. Ale je to asi jediný ověřitelný způsob jak dokázat, že řidič spáchal nějaký přestupek. Jsou asi v zásadě dvě možnosti. Policisté musí být jasnovidci a předem se postavit nebo jet tam, kde k přestupku dojde (pak je ale zase otázka bezpečného zastavení takového člověka atd) nebo musí používat vrtulníky (pak je ale zase otázka, kdo ty letové hodiny zaplatí).
Pravidelne jezdit v dostatecnem mnozstvi po silnicich, dalnicich (v oznacenych vozech) - kde se dane prestupky stavaji, kde je pravdepodobnost technto prestupku, kde jsou nehody etc. Preci na tohle uz existuji modely a postupy - neni to nic noveho.
na světě není tolik fízlů na cestách, jako v ČR.Za tím si stojím.
Ale když se v Uherským Brodě střílí v restauraci, maj tyhle ho..da leháro. Ale jak blbě zaparkuješ, smrděj tam z botičkou do 30ti vteřin. Jedeš 100 po rovný suchý silnici a za tebou majáky, jako kdybys měl na zadním sedadle bínládína >:D >:D Ale k havárce nepojedou. důchodče, do kterýho narazila smažka, pora´d si sám, když auta nejsou za 100000. my nemáme čas. Zrovna buze...jeme.
Minulý týden jsem byl v Itálii, takže jsem po Rakouské dálnici jel dostatečně dlouho, tam i zpět. Nebyl zde ani jeden úsek, kde by se smělo jet více než 100, i když je uvedeno, že na R. dálnicích se smí 130. Já to sice nepochopím, připadá mě to úplně "na palici" ale respektuji to. A stejně ostatní. Jen výjimky jeli rychleji.
Ja kdyz jel po Rakouske dalnici 150 Km/h tak mi mistni obcan pridal a ve 160 si me fotil na mobilni telefon. Asi mu pripadalo, ze jsem v te chvili vetsi pirat nez on.
No to si asi cital niekde na internete. V rakusku je policajtov az az, sice nezastavuju tolko pri ceteste - to je specifikum CR/SR ale zato vyuzivaju objektivnu zodpovednost.
V Rakousku se pohybuji velmi často a tam s policií není problém. Jedeš 100 na 80 (přehledný úsek) nemají problém. Jedeš dálnici 150-160 za dobrého počasí nemají problém.
SK je kapitola sama za sebe to mě připomíná rozvojovou zemi, kde 1/3 pracujících dělá u policie a ta je vidět na každém kroku. A jelikož jich je tolik musí na sebe vydělat. Je to policejní stát.
Nemám nic proti Slovensku... Mám ho rád. ;-)
jel jsem cca pred peti kety v rakousku na dalnici z bratislavy na viden na tachometru rovnych 140 (ta dalnice je orakticky prazdna, zptehdy bylo slunne odpoledne) stinoval me njaky civilni vw transporter. pak nas oba predjelo trojkove bmw - rakusak, jel odhadem 150-160, transporter se vydal za nim, kdyz me mijel, videl jsem, ze je plny fizlu. po par kilometrech jsem mijel odstavene bmw a okolo nej sest fizlu z transporteru. bylo mi ho chudaka lito. nikomu nic neudelal...
Ty musíš trpět nějakou dost drsnou nenávisti vůči koncernu, ze ho procpes i tady. Tachometr proměřuje všem automobilkám. To je proste fakt. A i když je to myšleno jako vtip, tak koncern měří rychlost s podobnými odchylkami jako Francouzi Japonci atd
Ve většině civilizovaného světa je jich méně.
Počet policajtů na 100 000 obyvatel:
Rusko 546
Slovensko 448
Česko 385
Francie 356
USA 348
Rakousko 326
Německo 296
Polsko 261
Dánsko 245
UK 227
Švýcarsko 221
Švédsko 208
Japonsko 197
Finsko 143
Ono je totiž rozdíl, když třeba z těch 143 je 90% v ulicích, zatímco z těch našich 385 sedí 90% v kancelářích a vyplňuje formuláře, protože zatížit je nesmyslným papírováním je levnější a jednodušší než je poslat do ulic a platit jejich provozní náklady na PHM :-!
Říká, minimálně to, že když máme jeden z "nejpolicejnějších" státu z civilizovaných zemí, tak efektivita práce naší policie je prostě tristní. Jestli je to dané tím či oním je celkem putýnka, ministr by měl dostat řádně nakopáno, ani korunu z rozpočtu navíc a jasný úkol dramaticky zvýšit efektivitu, protože současný stav odpovídá spíš hlubokému socialismu než vyspělým západním zemím.
Když víš, jak fungují české úřady/státní instituce, tak se není čemu divit. Špatně je obvykle úplně vše, bohužel...
1) * na vedoucích funkcích
2) nesmyslná organizace práce
3) miliony formulářů a lejster na vyplňování a vykazování
4) IT vybavení a informační systémy, které jsou výsledkem cinknutých zakázek a které neslouží uživateli
5) nulová zpětná vazba
6) nulová motivace (mizerné prostředí a absence zpětné vazby prostě místo motivace demotivuje)
7) první předpisy děravé jak cedník a ještě dementnější výklady
Takže efektivitě české policie se opravdu nedivím. Je stejně efektivní jako zbytek našeho skvělého státu 8-s8-s
A jak poznáš, kolik jich je u nás na silnici, když suverénně tvrdíš, že ve většině civilizovaného světa je jich více? Ty je snad máš všechny spočítané? A pokud ano, jak poznáš všechny ty neoznačené?
Příklad za všechny: loni jsem jel těsně před Velikonocema ze Stuttgatu domů.
Silnej provoz... silnice plná. Kolem Norimberka to skoro stálo... ale skoro - pořád to jelo. Dálnicí se pomalu sunuly Audiny, Mercedesy, BMW... občas nějaká 911... nikdo neblbnul, nepředjížděl... ale na každým dálničním sjezdu stálo policajtský auto!
A když se blížil k místu, kde to jelo pomaleji než před tím, tak to auto mělo puštěný majáky... ale pořád jsme jeli a těch nějakých 400 km jsem projel asi za 5 hodin.
Přejel jsem hranice... a policajtský auta zmizely... a na silnici začala roadshow! Každou chvíli jsme úplně stáli, služební turbo oktávky předjížděly zprava po trávě!
Bordel na kolečkách... a zbývajících 300km jsem jel asi 7 hodin....
Znamená to jedinou věc, že ač je jich v tom Německu méně než v Česku, tak něco dělají a dělají to tam, kde je to potřeba. My jich máme jako kobylek, ale sedí ve služebním autě zašití za bukem nebo chrápou v kanclu a nedělají nic. O jejich počtu to vůbec není.
Ne není, na silnicích je jich dost. Je to o tom, co na té silnici dělají a jak to dělají. Sedět v autě a měřit rychlost v utajení jednak znamená, že o nich nevíš pokud rychlost nepřekračuješ a druhak taková činnost nijak nepomáhá v případech jako jsi popsal v tom Německu. ;-)
Tato čísla jsou zkreslená. Do statistik se uvádí číslo policistů, ale neuvádí se, že policejní práci provádí i jiné složky (např. Gendarmerie ve Francii, Carabinieri v itálii, a údajná kolébka demokracie USA je co se týká různých podobných složek v podstatě nejpolicejnější stát na světě....)
No mohu Vás ubezpečit že třeba v německu na dálnici během cesty řekněme 250km uvidíte minimálně 2 označená policejní auta a stoprocentně jsou tam i ta neoznačená. V těch neoznačených oni ani nemusejí být v uniformě. Tolik jich u nás ani zdaleka neuvídíte.
Ty odbočky jsou každých 200m nebo jednou za 10km? Pokud to první tak by se tam asi fakt 120 jezdit nemělo, ale jinak v tom na rovném přehledném úseku nevidím problém :-!
No - a vo tom to celý je... na normální silnici je povolená max 90.
Není na tobě, jestli v tom vidíš problém nebo ne. Ta 90 není doporučená... s tím, že se máš rozhodnout, jestli zrovna ty a tady můžeš jet rychleji!
Ne, nemám svatozář a taky občas jedu rychleji. Někdy proto, že to prostě přehlídnu, někdy proto, že to vyhodnotím jako bezpečné... ale když mě změří, tak držím hubu a zaplatím!
A říkám znova: policajtů by mělo být na silnici ( NA SILNICI) mnohem víc. ;-)
Policajtů může být víc můžou stát všude, alespoň se budou všichni snažit jezdit podle pravidel. V Rakousku stávají poliši u každé odbočky (protože u křižovatky snížení rychlosti) ale v označených autech. Takže prevence, neoznačené stíhačky nejsou nic jiného než represe.
V Česku už bylo prevence víc než dost,nyní už je čas pro represi.Kdyby v Česku jezdilo 90% řidičů aspoň přibližně jak se má,tak by nebylo potřeba tolik utajených policejních vozů.
"ukazuje plnou sílu 132 kilowattů" - no, to je teda síla přímo titánská >:D
"„Není to problém,“ říká policista. „Zařízení vše zaznamenalo a já jej později předvolám,“" - není problém? Že pak dotyčný využije jeden z mnoha efektivních způsobů, jak se z toho vykroutit?
Jojo >:D Ale na to aby se ve 170 s někým srazili to stačit bude vzhledem k množství aut a tomu, že okreska není dálnice to zas tak dlouho asi bohužel trvat nebude :-(
Pokud vím tak používání těchto Octavii je protizákoné, takže ať mě klidně zastaví, můj právník si je vychutná. Odkdy může PČR veřejné porušovat zákon? Pak se diví že nemají autoritu.
Pane řidiči, jel jste o 20 km víc, běsní Matouš >:D Aaa, uuuf, tak to je dobrý kluci, včera nad ránem tu bylo prázdno, tak to bylo o 120 víc - nevím co by mi na to řekl. :*) Jojo dědové jedoucí 55 na 50 pár metrů od cedule mezi poli jsou trnem v oku, ale že D47 byla miliardový tunel za který nikdo nenese odpovědnost nebo různí vybržďovači typu Trpišovský nebo naopak Krejčíř, na to je policie krátká ;-\
Tak dáme tisícovku aby se vlk nažral, koza zůstala celá a život půjde dál. Zajímavější jsou ty obecní radary. Tam je napsané, když to člověk uhradí ihned, je to bez bodů a v tichosti. Tedy o bezpečnost a výchovný efekt nejde. :'-( Každý se třese jen na tu tisícovku. Stejně jak onehdá holky z pohraničí. Co mi vadí víc je, když se auta na sebe lepí nebo chaoticky myškují. To spíš zavání průserem. Ooo "Síla 132 kW" ... to je nemilé, že u výkvětu TSI nejde polovina válců >:D
jako jo... rychlost mimo obec moc nedodržuju ale proč? 8-s protože mě baví řídit a taky se tomu řízení věnuju naplno :-!:yes: žádný telefonování nebo alkohol takže si myslím že jsem pořad min nebezpečný řidič než většina lidi kterou vidím kolem sebe... :no: ale podle PČR jsem ten největší pirát pod sluncem >:-[]
To je typické. Člověk v práci nestíhá, porušuje pravidla, aby si udržel práci, tím pádem platí daně a tuhle línou verbež (DGS pro pohodlí hmm?) vlastně živí, jenže oni vás za to ještě potrestaj. Neváhají jet po okresce 170 km/h a ohrožovat okolí, jen aby mohli vybrat další daně.. zastaví člověka, co nestíhá, 10 minut ho buzerujou, takže chudák zákonitě nestíhá o to víc a po zbytek cesty kvůli nim bude muset jet 150 km/h, aby si udržel práci a mohl platit daně. Cyklus se opakuje..
Vyberou 5 - 15 pokut za šichtu.. jedna pokuta za hodinu.. taky bych rád někde 50 minut chrápal a pak stopnul první auto, co jede kolem 100 km/h, abych si na sebe vydělal.
Kde jsme mohli být, kdyby ty lidi dělali něco užitečnýho. Ale bez umělé zaměstnanosti to už asi dneska nejde. Sranda je, že když je člověk potřebuje a volá, tak jsou po*raný až za ušima a nikdy nepřijedou. Několikrát bohužel ověřeno :-(
To DSG tam možná bude z dobrýho důvodu...že by jim odcházeli převodovky a spojky? Asi nemají zase až tak moc přoškolené policajty, když musí mít automat....
No to spíš přítelkyně. Dělá v lokalitě, kam se začala stahovat místní lůza (feťáci, cikáni atd.) a pořád je to tam samá rvačka a napadení. Několikrát je volala, ale oni už ví, o co jde a do konfliktů se moc neženou (a hlavně z toho nejsou prachy), jednodušší je vybírat za rychlost, takže buď nedorazí vůbec, nebo za hodinu, když už je po všem.
Možná fakt jen smůla, ale upřímně řečeno neznám v okolí jediného člověka, kterému někdy policie pomohla. Ale pokutu za rychlost v přehledných úsecích s nesmyslným omezením rychlosti v dostal asi každej. Z toho jasně plyne, že nejde o bezpečnost (to by byli u žel. přejezdů, v zatáčkách atd.), ale o prachy a ty se nejlíp vybíraj na přehledné rovině nebo za nesmyslnou stopkou.
Já taky pracovně hodně jezdím, někdy nestíhám, musím rychle na pár minut zaparkovat... ale ne protože bych kašlal na předpisy, ale někdy to prostě jinak nejde a já svoje povinnosti musím splnit, abych dostal zaplaceno a mohl jim tu srandu financovat. Nebo se na to můžem všichni vykašlat, jít k policii, ale kdo na nás bude makat?
Já mám právě s policií zkušenosti spíše dobré...O jejich činnosti v "sociálně vyloučených lokalitách" jsem slyšel leccos, ale nedovedu posoudit...Maximálně mě jednou stavěli takovým způsobem, že pomalu i počítali náhradní pojistky, ale já mám vše v pořádku. :-)
"Za cedulí obce Staré Čívice policisté spouštějí měření rychlosti vozidel v protisměru. „Dlouhá rovinka směrem na Valy svádí k překračování rychlosti. Navíc je zde několik připojujících se komunikací, kde často dochází ke srážkám,“ vysvětluje řidič. Netrvá ani minutu, než nás v protisměru míjí modrá dodávka, která si to štráduje o 26 km/h více, než je v úseku povoleno. Opatrně zastavujeme a otáčíme se do protisměru. V tu chvíli policistka spouští majáky i sirénu a octavia, ve které sedíme, ukazuje plnou sílu 132 kilowattů. Šturma, jinak hrdý majitel Fordu Capri, s klidem projede mezi několika uhýbajícími vozy. Než dodávku dostihneme, blýskne se na tachometru i sto sedmdesát. V tu chvíli Janovská na sedačce spolujezdce sklopí sluneční clonu s displejem, který dá vozu pokyn k zastavení."
Meri "za ceduli" tzn. predpoklad je docela blizko cedule, ridic prekroci o 26 km/hod a policie je stiha, v mistech kde se ma jet 50, i 170 km/hod...absurdni, obludne absurni pasaz.
A proc by ho meli "dohonit", kdyz ho natocili? Jde o adekvatni reakci na nejaky prestupek ci trestny cin, pokud to byl clovek, ktereho policie honila - kradl, klickuje, prekracuje povolenou rychlost, smazka jezdici v kradenem aute kolem ostruvku 150 .... ok, pak chapu, ze adekvatni reakci je "v co nejkratsim case tomuto jednani zabranit", pokud to neni mnou popisovany pripad, pak trvam na tom, ze to co je popisovano (ci jak je popisovano) je absurdnost - kde samotni policiste zpusobuji vetsi chaos a vetsi pravdepodobnost nejake nebezpecne situace nez puvodni prestupek tj. prekroceni rychlosti o 26 km za hodinu. 50tku odhaduju na zaklade cedule.
Edited - ve fotogalerii, je pravdepodobne ten "mlady ridic" vedle sveho firemniho auta vyfocen, pobliz silnice je barak, takze tipuji 50,70 maximum.
Copak nečtete noviny? Snad polovina takto "odložených" případů je promlčena, protože se pořád odkládá, vymlouvá, a tak dále. Zastavit dotyčného na místě je zdaleka nejjistější.
Jinak samozřejmě normální praxe je mít opodál na bezpečném místě kolegu, který dané voly odchytává. Nevím, proč to nedělají tady.
Já moc nechápu, že tam řeší spoustu odoboček a vynucují dodržování povolené rychlosti, když tam pak sami jedou 170 km/h. To není lepší způsob jak to tam řešit?
zapnutím majáku a sirény se tomu autu nějak změní fyzikální zákony nebo co? asi těžko... takže to je mnohem větší prasárna než to samotný překročení, jiště víte srovnání následků při nárazu třeba v rychlosti 40km/h a nebo 110km/h..protože to tak nějak odpovídá třeba tomu kdyby jim tam někdo vlítnul a nestihli to ubrzdit...porovnání 0km/h vs třeba 70km/h snad není ani třeba rozebírat...to se klidně může rovnat žádná nehoda vs. mrtvý člověk...jenže bohužel pokud lidi opravdu s touhle praxí nebudou chtít nic dělat a nechají si kálet na hlavu tak je to těžký..
Zapnutím modrých majáků a sirény se pro dané auto mění zákonné podmínky, nehledě na to že, ano, mění se fyzikální okolnosti - auto je mnohem víc vidět, je víc slyšet. Jestli vám tohle nedošlo, tak je mi vás celkem líto.
Ale jistě, až dostanete infarkt, budete po sanitce chtít, aby jela ve městě 50 a čekala na červenou. Přece se jí nemění fyzikální zákony :-)
Já chápu že u pčr asi pochopení nedostanu, já neříkám, že se nemění okolnosti, ale 170 s majáky vs 116 bez je stejně sakra rozdíl a kvůli čemu? naprosto zbytečně jen aby si honili triko? ale co když někdo majáky přehlídne a vjede tam? nebo je prostě nebude mít možnost ani vidět, protože tam nejsou takové rozhledové poměry (což na několika místech prostě nejsou), dle vaší logiky by se tedy mohlo jezdit všude rychle jak se komu zachce, protože přeci i to že někdo jede přes limit musí každý vidět, což trošku odporuje s vaším perfektním vyžadováním dodržování předpisů..a ano i sanitka si nemůže jet jak se jí zachce případně kolik jí to zrovna dá, ale musí jet s ohledem na aktuální poměry..pokud policajti trestají řidiče s odůvodněním, že tu jsou křižovatky a nesmí se tu jezdit tak rychle, tak je proste hovadina tam jezdit skoro 2x nad limit...majáky ani lepší ridičské schopnosti na tom nic nezmění, bohužel tohle je typické myšlení pro příslušníky pčr (já jsem bůh já můžu vše navíc mám přeci majáky a sem sakra dobrej řidič...)
EDIT: je to napsáno blbě, správně se musí posuzovat 90 bez majáků vs 170 s majáky, protože těch 116 je vlastně jednání, které je přestupkem a dle pčr zavrženíhodné (s tím i souhlasím rozhdoně nekupu za toho kdo překročil rychlost)..ale 170 s majáky na stejném místě je v pořádku...spočítejte si laskavě brzdnou dráhu a pak tu přestaňte otravovat moudry typu, že majáky to zachrání...prostě sem důrazně proti tomu aby pčr vytvářela při dohledu na provoz takto nebezpečné situace a pro případ argumentace, že ho měli nechat jet, tak ne neměli..není problém mít na obou koncích měřených úseků skrytou hlídku..ta nakonec v případě že tam bude někdo oopravdu ohrožovat bezpečnost silničního provozu (116 dle mě není ohrožení, ale uznávám, že se jedná o přestupek) dokáže zasáhnout mnohem drívě než tímto způsobem každého nahánět, až tam pojede někdo 160 tak ho budou honit 10km a potenciálně ohrozí víc účastníků provozu než ho stopnout v první vesnici...a to že se takový klidně najdou..
"co když někdo majáky přehlídne a vjede tam?" - takový člověk by neměl mít řidičák.
Nemluvte o logice, když si s ní moc nerozumíte. Celkem jasně jsem psal, že maják spolu se sirénou vytváří úplně jinou situaci. Auto je neporovnatelně více vidět i slyšet. Na nepřehledných křižovatkách všechna auta s majákem dost zpomalují. Copak jste to nikdy neviděl? Nebo máte jen selektivní paměť?
Samozřejmě, že by bylo lepší, aby o kilometr dál čekalo další auto (což jsem říkal už včera někde výš), jenže to už dneska moc dělat nemohou, protože čecháčci hned volají na Impuls, že "jsou tam švestky". Nebo na to nemají peníze. A možná i protože je z nich většina zavřená v kancelářích, nevím. Odjet ho také nechat nemohou, protože by se z toho prostě vykroutil. Takže zbývá ho dohnat a to, světe div se, znamená jet ještě rychleji, než ten, co překračuje rychlost.
Jenže zamysli se nad tím, zda je lepší nakupovat speciální Octavie za 1.2 milionu a s nimi takto nebezpečným způsobem vynucovat právo (a vybrat 1.000 Kč? :D) nebo jen vyslat dvě normální hlídky na dvě místa, které se mezi sebou navzájem koordinují, popř. mohou mít civilní provedení, ale už to může být obyčejná Fabie s kamerou za čtvrtinu ceny. Neobhajuji to, že tam někdo překročil rychlost ani nekritizuji to že to policie chce trestat, ale i v zákoně je, že zasáh policie musí být adekvátní.
Ty "normální" hlídky také potřebují auta a je už jedno, jestli to jsou Fábky nebo Oktávky.
"Adekvátní" je subjektivní, pro někoho (patrně většinu místních) je adekvátní trest za 20% překročení rychlosti jen kroucení hlavou a pro jiné je adekvátní trest za stejný přestupek odebrání řidičského průkazu :-)
Problém v ČR je, že tu jsou prostě blbě nastavené relevantní zákony a že už ani policie (čest a slávu výjimkám) nemá nějakou základní úctu k zákonu - dělají jen svou práci.
Nicméně ano, jak už jsem říkal 2x, bylo by lepší mít dvě hlídky :-)
Takže když protijedoucí řidič překročí rychlostní limit dejme tomu o 20 km/h, že na 90ce jede 110, tak je to na daném úseku hrozně nebezpečné, ovšem stíhat ho tamtéž rychlostí až 170 km/h nebezpečné není? :-!
Sice pod majáky, ale energie a brzdná dráha auta ve 170 je pořád stejná. Ať jedeš s majáky či bez nich. Takže i ti policisté jsou při takové rychlosti nebezpeční.
A nehodlám se vtáhnout do diskuse :-)
Ti nasi dialnicu a prazdnu okresku moc neriesia, pokial sa ide do +20 a nejazdite jak hovado. Minule mi len tak blikli, aby som o nich vedel, ked som ich na poloprazdnej okreske predbiehal. Mal som medzi 100 a 110. Ubral som pod kilo a dalej ma neriesili, ani nezastavovali, predvolanie neprislo. Zato po meste +10 a uz pokuta.
Diskuze mě trochu znechutila... předpisy jsou prostě od toh
Mě na tom článku zaujaly dvě věci - ale nevím, jestli dav rozjitřených puberťáků bude schopen a ochoten o tom přemýšlet.
Jednak:
… pohon 4x4 byl vybrán kvůli bezpečnosti posádky...
Proč "odborný" časopis takto šíří ten nesmysl, že 4x4, zejména provedení připojování jedné nápravy, přispívá bezpečnosti?
Tuhle tu dokonce byl dobrej článek, co to jednoznačně popřel.
No a pak:
… směna trvá osm, nebo dvanáct hodin?
Není to moc? Není bezpečná doba za volantem 4 hodiny... a pak musí být přestávka? I při normální jízdě - natož při tomto způsobu používání auta.
Re: Diskuze mě trochu znechutila... předpisy jsou prostě od
4 hodiny prochrápou v řáholci za bukem. Proto potřebujou 4x4, aby se z tama po 4 hodinách sněžení vyhrabali >:-[];-)
Teď vážně bez laciného humoru:
(Příklad) SMĚNA trvá 8 až 12h. Tzn. ráno přijdeš, 0,5h na ustrojení, 0,5h na mentální přípravu, 1h seznámení s denním úkolem (kolik musí vybrat), 0,5h přebírání vozů, 0,5h příprava vozu k jízdě, 0,5h na doplnění PHM... pak 2,5h služby ... 0,5h obědová pauza ... 2,5h služby ... 0,5h na ustájení vozu, 0,5h na odstrojení... další 2h a celý další den vyplňování formulářů a vykazování... ;-) ;-\
opravdu jsou ti policajti tak dokonali, ze auto zvladnou za kazde situace?
co když dojde k technicke poruse, třeba prorazeni gumy, nebo když někdo proti při predjizdeni nebo při vyjezdu na silnici neodhadne jejich rychlost?
chápu, ze jsou situace, kdy to musí poradne prislapnout, ale zrovna tohle mezi ne nepatri. není normalni, aby se v beznem provozu po okreskách pohybovali rychlostmi ke 200km/h. je jen otázkou casu, kdy zase dojde k nejakymu prusvihu, a to třeba ani ne uplne jejich vinou, ale jejich vysoka rychlost následky znasobi. energie roste s druhou mocninou rychlosti takze i brzdna draha roste s druhou mocninou rychlosti.
policajti maj pomáhat a chranit a ne byt pro ostatní ridice potencialnim nebezpecim a ohrozenim.
aha, jsou tam male silnice, jinak rovinka, za 116 daj litr pokuty a aby chudaka zastavili, sami tam profrci 170?! takze pocitam, ze sam sobe fizl sebral ridicak, jinak je to absurdni buzrace, protoze jenom fakt, ze nekdo jede 116 na devadesatce nemuze byt dostatecnym duvodem, aby si to tam fizli jezdili 170! jsou to cur@ci.
Vzpomínám si, že v nějakém správním řízení zatlačili příslušníky do kouta tím, že sami jeli zhruba stejně rychle (bez majáků), takže to asi nemohlo být v danou chvíli nebezpečné (sami by si pod sebou podřezali větev, protože nemůžou ohrožovat veřejnost, respektive to má svá pravidla).
ve strucnosti - ridic jel cca 170 a policajti ho bez majaku nahaneli přes 220 a nebyli schopni ho obvinit ze jel nebezpecne, protože by museli priznat, ze daleko vetsim nebezpecim byli oni. skoro jsem se popadal za bricho když jsem to poprvé cet.
a ještě k tomu ho k jeho nelibosti zastavili primo na dalnici - coz je jejich obvykla praxe - vůbec je nezajima, ze je muze někdo smést...
pribehy pana berana jsou velmi poucne a měli by se povinne přednášet v autoškolách a na skoleni ridicu.
na cerny porsche si netroufli, ale kvuli mirnemu prekroceni
co je nebezpecnejsi - projet cervenou na prejezdu, nebo o par km/h prekrocit rychlot??
pravnik ridice toho cernyho porsche si s nima vytre, toho se prestupek tykat vůbec nebude.
za cervenou na prejezdu to je tusim za 5 bodu, ve spravnim rizeni to bude bez bodu a otázka jestli to vůbec nejakou pokutou skonci.
skvela práce soudruzi policajti, vaznej prestupek nechate bez povsimnuti, ale za mirnej vam narostou ramena a zahrajete si na simira.
prijde mi, ze privilegia cernych sestsetrojek za komousu prebralo cerny porsche.
doufam, ze nas redakce seznami s tim, jak dopad provozovatel (zcela jiste ne ridic), toho cernyho porsche >:D >:D >:D
Re: na cerny porsche si netroufli, ale kvuli mirnemu prekroc
Je to sice blbě napsané, ale dalo by se usoudit, že závory padly a tudíž byly mezi volem a policií a policie tedy nemohla vyrazit, aniž by byla smetena projíždějícím vlakem (z čehož by jistě většina místních měla radost).
Re: na cerny porsche si netroufli, ale kvuli mirnemu prekroc
fizlove se z cernyho porsche podelali podobne jako se dřív podelavali z cernych sestsettrojek a podobne jako se včera podelali socani z babise, když měli omezit jeho stret zajmu
První případ ukazuje DEMENCI české policie. Pronásledovat rychlostí až 170 km/h někoho, kdo nikoho vyloženě neohrožuje? Proč? Když je přestupek zaznamenán... Přesně takovéhle honičky bez důvodu končí průserem...
Jsem zastáncem neoznačených vozů, protože český člověk neuznává hodnoty a nic jiného než bič na něj neplatí. ALE...
REZOLUTNĚ BYCH VYDAL METODIKU PRO POUŽITÍ TĚCHTO VOZŮ a vymezil přestupky, které budou primárně v provozu zjišťovat. Tzn. žádné drobné překročení rychlosti nebo 70 kmh v obci, kde nic není a široko daleko jen pole... Ne, takhle ne! Zásadně trestat nesprávný způsob jízdy, nedovolené předjíždění, jízdy na červenou, nedání předností, bezohlednost a agresivitu.
Vozy jsou správným prostředkem, ale bez rozumného využití se mění na odjištěný granát v rukou dítěte... :-!
nemerili v obci kde to smysl ma a v tomto pripade i na koci
dlouhodobe ma na ridice kladny vliv prevence nez represe.
prevence provoz zklidnuje, ale výsledky se nevykážou hned a rozhodne ne ve vysi vybraných pokut. lproto jsem pro oznaceny vozy.
1) nevíš kde přesně měřili, takže je to jen dohad, nic víc ani míň
2) trest má větší preventivní účinek než cokoliv jiného
3) neoznačený policejní vůz působí mnohem preventivněji, protože samotné vědomí, že v provozu jsou takovéto vozy nutí řidiče korigovat své chování aniž by nutně museli ten policejní vůz vidět. Zatímco označený vůz působí preventivně jen na svůj dohled (což je značně omezené) :-!
1) 116 v obci by pokuta nespravila
2) trest ma ucinek okamzity a kratkodoby, prevence ma ucinek dlouhodoby, protože nas ridice vychovava
3) neoznaceny fizlovsky auto nevidíš, tak na tebe nepusobi
1) [odkaz]
- modra dodavka - prekroceni o 26 - 90+26=116. nahoda??
- prokreceni o 26 v obci by tisícovka nespravila
2) a 3) se evidentne neshodnem, strach rozhodne není dobry sluha
Prave koukam na ty souradnice z foto, takze oni merili pred obci a auto prekrocilo rychlost, byla tam 90tka, jel 116....a zastavili ho v obci viz ta pokuta.
a kde ses, Míšo, s nejakym prevencnim programem v poslední době setkal?
kde jsi před zuzenim ze dvou pruhu do jednoho narazil na pripomenuti pravidla zipu, kde jsi videl nejakou zminku o pravidlu 2sec při odstupu, kde jsi na dalnici videl ceduli, ze levej a prostredni pruh je urceny pro predjizdeni?
kde jsi videl pripomenuti toho, ze tam kde před prechodem pro chodce v 50km/h zastavis, tam v rychlosti 60km/h chodce srazis rychlosti 43km/h a při 70km/h do chodce narazis dokonce rychlosti 61km/h??
kde jsi v poslední době videl aspoň nejakej apel na to, aby jsme se k sobe chovali slusne (a to nejen na silnici)??
tahle vláda jenom zakazuje, prikazuje, kontroluje, pokutuje a dela ze svých volicu vydesene ovce, a na tvym prikladu je videt, ze to nekterym vyhovuje.
Jaké připomenutí před zúžením?? Dopravní značka zipu je běžně k potkání.
Kampaně má na starosti mj. BESIP a vidět jsou...
Apel na slušné chování?? To si děláš srandu, ne? To vážně máme v rámci prevence říkat, abychom se chovali slušně?? No, je vidět, že o tom, jaká atmosféra je ve společnosti a jak jsou nastaveny mezilidské vztahy máš zdravě reálné mínění, bohužel >:-[]
Nicméně zrovna ohleduplné chování nejde někomu v rámci prevence "připomenout", to buď máš nebo nemáš a není věcí prevence, ale věcí VÝCHOVY.
no jiste, a proto při zuzeni ze dvou pruhu do jednoho většina lidi netusi jak se chovat a do prubeznyho pruhu se radi dlouho ored zuzenim, takze prubezny pruh zpomaluji, a toho, kdo jede az na konec zuzeni povazuji za agresivniho dobytka ..
kde a kdy byla ta kampan?
niceho sem si nevsim.
to ze nahodou v televisi uvidíš jeden spot mimo hlavni vysilaci cas neznamena, ze to uvidi někdo další. třeba ja na televizi koukam minimalne.
pravidlo zipu je znaceny v rakousku nez před vidni najedes na dalnici před kazdym zuzenim ze 2 na 1 pruh. tak si to predstavuju, protoze to pochopi i blbej.
u nas jsem něco takového ještě nevidel, tim netvrdim, ze to nekde neni
už je to nějaký pátek. To že sis nevšiml jen dokazuje, jak bezzubá je prevence, když lidé sami o prevenci nemají zájem >:-[]
Prevence podle tebe je asi zřejmě že ti dojde dopis osobně podepsaný ministrem dopravy, kde tě požádá o dodržování pravidla ZIPu, s instruktážním videem a filmovou novinkou zadara k tomu, že...
poslední muj dnesni příspěvek:
opakovani - matka moudrosti - viz. to rakousko kde to ma kazdej na ocich a funguje to.
to ze to je nejaky patek znamena, ze zadny program prevence není.
Ale vždyť to máš přece v pravidlech silničního provozu a v zákoně.
na co tohle všechno potřebuješ mít ještě 50x omílané na silnici. A přece tohle každý, kdo řídí auto co píšeš zná. Znám to já, znáš to Ty a všichni kdo mají řidičák. Učí Tě to v autoškole a po autoškole už se to musíš naučit sám.
Lidi zase tak blbí nejsou, aby se jim to na každé křižovatce muselo připomínat.
Přece do obchodu taky nepřijdeš a na dveřích není cedule typu: Nezapomeňte, že jste v obchodě a za nákup se platí.
Neznalost zákona neomlouvá, je to tak ve všem, v daních, v silničním provozu
opakovani = matka moudrosti
to ze to nefunguje znamena, ze to lidi neznaj, nebo se tim neridej, proto je potřeba jim (nam) to připomínat.
znalost zákona ti zdravi nebo život nezachrani at uz je chyba na tve strane nebo na strane toho druheho
Přesně tak, prevence funguje pokud je o ni ve společnosti zájem. U nás je každý chytřejší než pánbůh a všechno umí a zná nejlíp a nikdo tu nebude ostatní poučovat a basta...
Problém s tresty není trest samotný, ale absence trestu. Pokud člověk poruší pravidla a projde mu to, tak to mozek vnímá jako odměnu. Potrestat všechno pak nezvládnou ani ve věznicích.
a další problém je, ze několik let je vedle bodového systemu zavedeny i systém humlovych odpustku, kdy v jistých pripadech i za vyrazne poruseni predpisu ti hrozi jen komicka pokuta - viz zde priklad cerneho porsche co projelo červenou na prejezdu, tam se body resit nebudou ani nahodou a skonci to maximalne nejakou smesnou pokutou. to bude odmena na kvadrat. a policajti se navíc tvari ze to je OK
problem s tresty je hlavne ten, ze pokuta je casto realny a selektivni trest za zcela virtualni problem. priklad: v levem pruhu na d1 jede 90% aut vice nez 130. realne se tam jede 150-160. je to zcela bezpecne, protoze na cele dalnicni siti v cr rocne zhyne dohromady 20-30 lidi z celkovych 600-700. pricemz z tech 20-30 vubec netusim, kolik cajti nakonec pripoctou neprimerene rychlosti, protoze to jsem ve statistikach nedohledal (uz vubec nemluvim o tom, ze klidne nehoda nemusela byt primarne kvuli rychlosti, staci jen, ze dany ridic pred nehodou jel 135) - to je ta virtualnist toho problemu. no a cas od casu nejakeho chudaka, co si to svistel taky obvyklych 155 zastavej - to je tamselektivita, daj mu dychnout, oberou ho o prachy a nazvou ho gaunerem - to je ten trest. toto neni vychovne, naopak to vede spise k neposlusnosti a schvalovat to mohou jen vypatlani jedinci bez zdraveho rozumu. tedy problem s tresty jen ten, ze jsou pravidla v jistych ohledech naprosto nesmyslne nastavena (napr. pausalni rychlostni limity)a tresta se hlavne to, co se da snadno zjistit. ono napr. v neprehledne zatacce, kterou nelze projet rychleji nez sedesat (picemz je tam nimalne devadesatka) se blbe meri.
takze tento clanek je prikladem toho, jak se policejni prace delat nema a jakou buzeraci si na ridice pripravili.
Což je otázka toho, že se lidé nebrání. Sice riskuješ větší tresty, ale příslušníci by se kolikrát pořádně zapotili při dokazování přestupku (samotné překročení limitu totiž nedělá přestupek). To je jako když se tě prodejce snaží odbýt při reklamaci. Je to osvědčená taktika. Lidé nechtějí ztrácet čas, platit za právníka, ani riskovat větší trest v nejistém sporu.
Samozřejmě je problém, když člověk nevidí smysl v nějakých pravidlech. A pokud se chování velké skupiny rozchází s pravidly, tak je zřejmě třeba se zamyslet nad změnou. Vem si projíždění motorek/ skútrů kolonami. Běžně se to dělá, v zemích, kde jsou skútry početnější a běžněji využívané k dojíždění, to bývá legální, tak proč to není řádně upravené? V Praze se ti klidně stane, že tě k tomu policista na motorce vybídne. Není to vysloveně zakázané, ale jsou pravidla, která ti překáží.
Jistě, všichni to mydlí 150 v levým hlava nehlava a je to bezpečné... dokud se něco nesemele, pak to dopadá tak, že to do sebe všichni ti bezpečně jedoucí nabouchají a za vše může náledí >:-[]8-s8-s:no:
Jinak dálnice je primárně bezpečná protože auta se pohybují jedním směrem a pokud se pohybují, tak i v relativně vysokých rychlostech jsou rozdíly v rychlostech relativně malé... O to hůř pak dopadají situace, kdy se provoz zastaví...
A že je podíl mrtvých malý? Jenže kdyby řidiči dodržovali max 130 kmh, tak by ten podíl byl pravděpodobně ještě nižší!!!
prvni odstavec: jaky mydli? 150 je kolikrat na usnuti. se svym autem, kdyz chci neco mydlit, tak musim na dalnici nad 200. ano, jinak to ma trabant, apod.
druhy odstavec: to je pravda, kolizni situace pi zastavenem provozu jdou primarne na vrub nedodrzovani bezpcne vzdalenosti. a paradoxne kdyz provoz zasaltujes do vlacku stejne rychle jedoucich (tohoto efektu dosahnes napriklad nesmyslne nizkym rychlostnim limitem), dochazi k ukolebani jednotlivych ridicu (ztrata ostrazitosti a prodlouzeni reakcni doby), kteri podvedome zkrati odstupy od aut pred sebou a jeste se bezne vlivem vseobecne nudy venuji jinym vecem nez rizeni. takze nejnebezpecnejsi utvar na silnici je kolona.
treti odstavec: 1) bych chtel videt vsechny konkretni pripady - kolik z tech mrtvych jelo pred nehodou vice nez 130. 2) chtel bych vedet, kolik z tech mrtvych jsou ti, co za volantm usnuli nebo havaovali v kolonach. kdybys zrusil rychlosi limity, je otazka, jestli ti skupina 1) poroste a skupina 2) neklesne. jedny z nejbezpecnejsich dalnic jsou v nemecku, kde rychlosni limit pausalne nemas. ledasco z toho kze vyvozovat. kecy, ze v cr na to nejsme dostatecne vyvinuti je nesmysl. nevyvinuteho toubu totiz rychlostni limit nezachrani, normalni ridice pouze otravuje a jeste potencialne vytvari nebezpecne situace.
argumentace Německem je vždy velmi úsměvná. Vždy se vybera A už se neřekne B 8-s
Třeba stav dálnic, stáří vozového parku, respekt řidičů k pravidlům, a především to, že sice není maximální povolená rychlost, ale stále je doporučená maximální rychlost a pokud jedeš rychleji, tak si striktně neseš taky odpovědnost!
no tak stav dalnic: neomezena rychlost je i na puvodnich, dosud neprestavenych dalnicich, jejichz polomery zatacek, stoupani a klesani, jsou prudsi nez u nasich (byvalych) eRek. to zaprve. kdyz se v nemecku dostanes do nehody, tak ti nejakou miru spoluviny prisijou vzdy. rychlost na dalnici nad 130 je samozrejme faktorem. stav a stari vozoveho parku je irelevantni, kdyz na to moje auto nema, tak proste s nim 200 nejedu.
navic v kazde zemi jsou skupiny, co uvazuji o snizeni (zavedeni) nebo zvyseni rychlostnich limitu. to plati obecne a neni to kriteriem toho, zda v nemecku smis nebo nesmis jet rychleji nez 130.
prakticky vsechny tyto starsi vozy se dokazou pohybovat po dalnici rychleji a bezpecneji nez kamiony, ktere jsou v nemecku take pritomny a to v poctech vetsich nez velkych. dale vsechny tyto plecky od nas muzou na nemeckou dalnici. tento tvuj argument je zcestny.
edit: a ja mam jedno auto stare dva roky a druhe pul roku, kam se na me hrabe prumerny nemec, se svym prestarlym pekacem, co?
ale houbelec, vozovy park na dalnici u nas se od toho na dalnici v nemecku prilis nelisi. ty nejstarsi pekace si to na dalnici namiri malokdy. to nejpomalejsi je v obou pripadech stejne - kamiony. a v tom nemecku ta neomezena rychkost plati odjakziva, platila tam i v dobach, kdy se tam pohybovali horsi vehikly nez dnes u nas.
no a jesli mas pocit, ze se stodvacitka rozpadne, kdyz kolem ni nahodou profrcim 200, tak to ne, to se opravdu nestava (stejne jako se uz dnes nestava, ze bych stodvacitku potkal na dalnici).
kuny : v levem pruhu na d1 jede 90% aut vice nez 130. realne se tam jede 150-160. je to zcela bezpecne,
Do té doby,než se někdo vpředu nerozhodne uspořádat sjezd ***ů a pak dálnice
bezpečně stojí X km a X hodin.
A strach z neoznačených vozů po čase opadne, když je neuvidíš v akci. Respektive když ti bude procházet porušování předpisů. Označený vůz na silnici vidíš, i kdybys v tu chvíli žádné předpisy neporušoval. Vidíš, že tam je a mohl by zasáhnout, kdybys předpisy porušoval. Čím častěji je budeš potkávat, tím větší vnímané riziko bude porušování předpisů představovat, což tě bude odrazovat. Ale z toho nejsou peníze, že.
a zdejsi priklad - radar nastaveny na 115 od kolika vybiraj - dnes tedy vime, ze prekroceni o 25 je OK, takze dulezity je na okresce hlidat si 115 skutecnych, tedy 120-125 tacho.
kdo z nas si před oznacenym policejním autem dovoli na okresce jet 120-125 tacho aniz by sundal nohu z plynu?
no bacha na to, tam se nikde nepise, ze to tak maji vzdy. a nejhorsi je, ze kdyz pojedes 114 je to ok, kdyz 121 padnes do vyssiho pasma (30+). takze kdyby alespon to hidniceni prestupku merili od limitu, ktery si zrovna nastavili, ale to ne.
Uvidíš označené auto a je to takový svátek, že máš tendenci zkontrolovat všechno (pásy, světla, rychlost a kdo ví, co ještě).
Jinak bych se na to nespoléhal. Ani na nějakou toleranci 10 km/h. Pokud to tak chtějí mít, tak ať zvednou limity a třeba posunou pokuty. Spíš se jim nechtělo ztrácet čas s drobnějšími překročeními, kde by třeba jen domlouvali.
jo, tak misto abych se venoval dopravni situaci, budu hypnotizovat tachometr a silhat po ruznych odstavnych plochach, jestli tam nahodou neni nekde zasite nejake podezrele auto. to je fakt cesta k bezpecnemu provozu.
jj, tuhle kravinu mi tu kazdou chvili nejaky "soudruh" podsunuje. ty si zase neumis v aute pridelat psa a ze bys vratil ridicak o tom asi ani neuvazujes, co?
Pro převoz používám přehoz na zadních sedadlech, což je mj. originální příslušenství třeba u Škody. Takže Škoda asi nenabízí něco, co nesplňuje zákonné požadavky... A povinnost mít psa v pásech nebo v přepravce u nás prostě není. Takže přepravuji psa zcela v souladu s právní úpravou u nás >:-[]:-!:-!
to je zbytecne otevirat znovu - naklad v aute ma byt zajisten proti pohybu, pes je naklad, prehoz na sedadla pod psa neni zadrzny system na psa. dobre to vis. muj nazor na psa a jeho zajisteni v aute znas, nebudu to tu opakovat. a ani te nebudu vyzyvat, abys vratil papiry ;-)
Proč hypnotizovat , šilhat.Stačí jet jak se má. A pokud to nedokážeš,tak si vyměň ty cihly v železobetonových botách za normální nohy a boty.A nebo na to nemáš, když
musíš za jízdy hypnotizovat tachometr.
Dokonce deset v celém kraji. To zajisté bude vidět. >:D Uvidím je prakticky jen tehdy, když mě zastaví. Nebo akorát budou stavět někoho přede mnou. Jak často se to stane? Označených je mnohem víc a moc je v ČR nepotkávám. Takže ano, časem se otrkáš a budeš jezdit jako dřív. A možná tě jednou i chytí.
stačí když bude vidět, že chytají závažné přestupky ostatních. 10 na kraj není mnoho, ale stále lepší než jeden Passat, který navíc jezdí jen dálnici...
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
Žádný mimořádný schopnosti nemaj, prostě se chtějí povozit jako každý normální člověk... Měli by v první řadě pokutovat sebe. Jak na mě asi tak může výchovně zapůsobit někdo, kdo mě loví větší rychlostí než za kterou mě trestá?? To mi teda rozum fakt nebere.
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
otázka casu, kdy se opet stane nejakej (třeba podobnej) pruser, kterej odskacou nevinni.
odpovednej je ten, kdo tyhle piraty silnic prosadil
skoro aby se bal na silnici vyjet, aby me nejak policejni silenec nesestrelil
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
Oni tomu řidiči dávají zase moc váhy, než je zdrávo. Prezidentské auto jezdí na pneumatikách BSC nebo PAXech v kombinaci s run flatovými pneu. Takže i když mu bouchla, tak ten prstenec uvnitř kola to podržel dostatečně tak, aby to ukorigoval. Ale jasně, kdyby ty paxy auto nemělo, tak by to řidič měl daleko těžší
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
njn, myslíš, že si za to nějaký ministr někdy půjde sednout? Někteří poslanci běžně bouraj ožralí a nic... Civilní policejní auta jsou samozřejmě nesmysl. Policajti maj být jasně vidět, mají mít zcela jasné a jedinečné zbarvení. Jak jinak mám čuchat, že mě zastavuje policajt a nehoní mě nějaký pošahaný tuner? A jak píšeš, je to jen otázka času než tihle kovbojové zase něco vyvedou.
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
mam presne ten samej názor
uz vidim jak v noci mimo obec jedu nekde v zahranici třeba v rumunsku nebo bulharsku, predjede me civilni auto s majaka, který ani nejsou podle zakona a chce po me abych zastavil. myslim ze bych byl podobne v rozpacích (hodne slusne receno), jako když tohle udelaj třeba nemcoj nebo rakusakoj. a to bez ohledu na to, ze v nemecku jezdi něco podobnyho
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
V německu mají policajti taky civilní auta bez označení a nikdo s tím problém nemá. Já se asi před 4 lety ztratil v bavorsku kousek za čárou, respektive jsem odbočil blbě ve Zwieselu a jel místo na železnou rudu na passau. Tak jsem po 15 km zjistil, že to je nějaký divný, že jedu prakticky pořád z kopce, tak jsem to někudy vzal zpět a samozřejmě se ztratil a dostal se patrně na nějakou německu silnici třetí třídy, což bylo u nás jako první třída, ale asi 15 km jsem nepotkal nikoho a najednou mně předjel civilní bavorák a vzadu Polizei Stop, vylezl policajt v civilu a začal mě kontrolovat, nic jsem neprovedl, ale divil se, kam se čehuň dostal, že byť je to u hranic, tak tam čecha neviděli. A nakonec mě ještě vyvedl správně.
Takže civilní auta používají všude.
Nemůžeš vidět za každým neoznačeným policejním autem mafiána. Když budou chtít, tak si polepí octavii normálně do barev a nepoznáš vůbec nic.
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
V neoznačeném si můžou snadno vybrat, kdy se budou tvářit jako policie a kdy jako jakékoli jiné auto. Když zaváděli GIPS, tak o tom něco proběhlo a někdo od policie říkal, že můžeš zavolat. Což je ti samozřejmě v cizině k ničemu, i kdyby měli stejný názor, pokud nemluvíš plynule místní řečí.
Běžně by však mělo stačit mít zamknuté auto a neotevírat příliš okno.
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
to, ze to tak maji v nemecku (nebo jinde), neni preci argument, ze to je "spravne". notabene ze by se mi to melo libit. ja s tim nesouhlasim a nikdy s tim souhlasit nebudu, aby policajti spiclovali v civilnich autech. je mi zcela proti mysli, ze z niceho nic te nejake civilni auto brani v jizde a snazi se te zastavit. stejne jako na pochuzce musi chodit v uniforme, v provozu maji byt v jasne odlisenych vozech. pokud argumentujes tim, ze policejni polepy si muze na auto dat kde kdo, pak je zase prace policie, aby toto eliminovala. navic nemam pocit, ze by se zrovna toto u nas delo.
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
já Tě chápu, že je Ti to proti srsti. Ale na druhou stranu, když budou všichni vědět, že jsou zde jen pomalovaná policejní auta, tak jim nebude nic bránit v tom, aby předpisy nedodržovali. Protože budou vědět, že prostě je může změřit nebo kontrolovat jen pomalované auto, což si ohlídají v zrcátkách a kolem. Ale když ta auta pomalovaná nejsou, tak to působí i jako strašák na řidiče, aby pravidla dodržovali.
Jak mi říkal tuhle kolega, který jel po dálnici: čoveče ony ty octavie mají docela výchovný charakter. Jakmile za mnou jela trojková octavie, tak jsem musel dodžovat 130, jinak bych se na to vyprdnul.
Policajti v civilu taky jsou a nikdo proti tomu nic nemá. kriminálka, uooz, protidrogová, protiextremistická, atd. a ti tě taky můžou kontrolovat...i zatknout.
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
no jo, ale ted tady pises, ze tvuj kolega jel 130 (hypnotizoval tachometr) a jeste sledoval v zrcatkach, co ze to je za octavii za nim. nemel radsi koukat pred sebe, co kdyby mu tam skocil kun a vinou sledovani zrcatek nedobrzdil? ja jen jestli je to aspekt vychovny nebo spise aspekt potencialniho nebezpeci a roptylovani od sledovani provozu.
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
no ale to je prave to: pausalni limit na dalnici 130 km/h je naprosto nesmyslny. takze honit lidi za dodrzovanim nesmyslu je absurdita. nesmyslny je proto, ze pro ruzan auta, ridice, provoz, pocasi a denni dobu se optimalne hodi ruzna rychlost. zasadne se treba nehodi, aby vsichni jeli stejne rychle (tzn. podle nejvetsi lamy). kdybychom byli v hospode, muzeme to probrat - na tohle tema musis zabrousit do fyziky, fyziologie cloveka a rovnez psychologie, aby se to dalo v sirsich souvislostech uchopit. a jestli uznavas princip, ze nekdo stanovil 130 a za kazdou cenu to budeme dogmaticky dodrzovat, cimz oddelujeme "slusneho" ridice od pirata, tak nikoliv. timto se vychovavji pouze servilni troubove, pricemz opravdovi pirati si delaji, co chteji (a to neni primarne o nedodrzeni maximalni rychlosti), dokud je bud nezavres nebo se nezabijou.
Re: Prezidentskému BMW s Andrzejem Dudou praskla ve 170kilom
Po nas litali na jednom okruhu ve Francii francouzsti policiste, v NA Clio RS. Predvadeli vyborne jizdy a nejvic jsme koukali na nacvik blokovani a ruznych krizovek, obcas docela full contact, na velke plose ve starych rozbitych pleckach. Klobouk dolu, s takovou urovni by si spousta internetovych pilotu F1 nebrnkla ani na te klavesnici :-)
Normálne vám bratia závidím výšky pokút. Prekročenie limitu o 35 kmh za 1500 Kč... Mne naši hrdinovia namerali v meste 61 a chceli za to 40 €, nakoniec im stačilo aj 10... a za prekročenie o 36 mimo mesta (rýchlosť znížená na 50 z dôvodu výjazdu vozidiel zo stavby na ktorej nebola ani noha lebo bola nedeľa) som nafasoval rovných 150€...
a proto policajti s pravem zabijet tam muzou jezdit 170 ....
precti si příspěvky a většina kritiky na policajty je o tom, ze v beznym provozu jezdi kvůli drobnému prestupku dvojnásobnou rychlosti nez je povoleno.
samozrejme jsou situace, kdy policajti na to musí hodne prislapnout, ale bezny prestupek mezi ne rozhodne nepatri.
timhle stylem je jen otázkou casu, kdy policajti opet zpusobi nejakou nehodu, při které se bude umírat.
takhle si policajti respekt urcite neziskaji.
a jak teda chceš docílit, aby řidiči jezdili podle předpisů? Pořád tu čteme, jak si policajti respekt nezískají, ale jak teda docíliš, aby ti co porušují zákon a předpisy jej respektovali.
takze resenim je, ze budou v neoznacenych autech pachat ještě daleko vetsi přestupky??
kazdej clovek dela chyby, a samozrejme je delaj i policajti. cim vetsi rychlost, tim vetsi sance ze dojde k nejaky chybe. neoznaceny auto není videt, tedy v pripade nenadálých manevru opet sance ze dojde k prusvihu, protože ostatní nezareaguji aby chybu policajtu napravili.
jak to dopadlo s tim policajtem, kterej zabil toho motorkare v pribrami?? pokud ja vim, od prvního soudu odesel nevinnej. přitom se s civilnim autem, bez blinkru a majaku otacel na křižovatce, kde to do nej ten motorkar napral. jo, mozna jel rychleji nez mel, coz si nejsem jistej jestli bylo dokazany, ale kdyby videl oznaceny policejni auto, predpokladam, ze by si na ne dal pozor.
podobny pripad byl na slovensku, kdy se policajti rozhodli stihat auto v protismeru, který prekrocilo rychlost. a opet - neoznaceny civilni auto, bez blinkru, bez majaku a zacali se otáčet do protismeru a zpusobili hromadnou dopravni nehodu, nastesti bez zraneni. opet - byt to normalni policejni auto, kazdej zpozorni.
policajti se repekt neziskaji tim, ze kvůli beznym dopravni prestupkum budou jezdit jako pirati
a jak teda chceš docílit, aby řidiči jezdili podle předpisů? Pořád tu čteme, jak si policajti respekt nezískají, ale jak teda docíliš, aby ti co porušují zákon a předpisy jej respektovali?
Tohle co píšeš, všichni známe. Dej teda prosím řešení, jak donutit lidi, aby respektovali předpisy. Sám víš, že prevence neexistuje.
To máš jako s drogama. Pořád se vyhazují prachy za preventivní programy a stejně je tu feťáků pořád stejně.
Prevence existuje, jenže pokud o prevenci není ze strany společnosti zájem, tak se totálně míjí účinkem. A u nás je každý řidič tím nejlepším a nikdo mu přeci nebude diktovat, jak rychle má jezdit a co má dělat, to je přeci buzerace !!! 8-s8-s ;-\
Ale to je přece nesmysl. Sám moc dobře víš, že to by u nás nešlo.
Když se nedaří vymítit obchod s drogama, tak jej zlegalizujeme, aby se to smázlo?
V americe se třeba pravidla dodržují bez výhrad. Tam policajt má daleko větší respekt než v evropě. Zkus si třeba v americe nedodržovat rychlost....tam můžeš jít i do kriminálu na pár dní
no tak na dalnici by ohle slo uplne stjne dobre u nas jako v nemecku. co se tyce drog, tak mas s tou vetou samozrejme pravdu. jsou jen sirsi souvislosti, jestli to tak jako spolecnost chceme nebo ne a jestli to ma spise prinosy nebo spise negativa. zcela legalne se dnes obchoduje s cigaretami a alkoholem (oboji je droga). ja teda neuzivam ani jedno z toho - alkohol teda zcela vyjimecne ano. ta debata by nebyla jednoducha. no a amerika to je svet sam pro sebe. s jejich naprosto stupidnimi rachlostnimi limity maji vetsi nehodovost nez my. ani se omu nedivim, za volantem tam chrapou vsichni (a ze jsem se tam neco najezdil, jeden cas jsem i vlastnil us ridicak).
Co jsem v USA jezdil a i viděl nějaké statistiky, tak se i tam limity běžně porušují. Samozřejmě záleží kde. Až pokud bys neuposlechl výzvy, by to pro tebe bylo nepříjemné.
Co se týče návykových látek, tam je asi hlavním argumentem pro legalizaci likvidace překupníků. Je to jeden ze zdrojů financí pro teroristy, zasadíš ránu mafii atd. To snad není žádoucí? Se závislými budeš mít problém tak jako tak.
Jo, to je přesně české řešení. Jako u nás ve městě, vysoký počet nehod chodců na přechodech se vyřeší tím, že polovinu přechodů zrušíme... A je po problému, že >:-[]8-s8-s:no:
ale ja neznam komketni situaci ve tvem meste. pomohlo to nebo ne? je mene srazenych lidi nebo ne? nebo je jenom mene srazenych na prechodech a o to vice mimo prechody? vzdyt v tomto neni vubec zadna paralela, protoze ty zamenujes nehodu s prestupkem, jehoz nebezpecnost je zjevne virtualni, protoze se pausalne vztahuje k jiste hodnote, ktera neni v zadnem pripade pausalni hranici oddelujici bezpecne a nebezpecne.
ne, já se bavím o principu a ten je stejný. Je někde problém? Tak ho zrušme na papíře a problém zmizel...
Samozřejmě že zrušení přechodů přispělo jen k tomu, že chodci jsou nuceni pobíhat mezi auty a nebezpečných situací přibylo. Ti chodci prostě někde přejít musí ať tam přechod je nebo není a silnici přeskakovat nebudou.
no ne, to nerikas spravne. jestli je ale problem jen na papire (coz limit 130 km/h je), tak je potreba papir roztrhnout. tvuj problem s chodci je realny a vyzaduje realne reseni. to je jasne.
Máš pravdu v tom, že ve statistice je na vrcholu nepřizpůsobení rychlosti stavu, takže by ta policie měla reálně dohlížet právě na to přizpůsobení rychlosti, takže třeba brát blbce co jedou za sněžení 130 kmh... Jenže tohle u nás narazí na byrokratickou stránku... dokážeš si představit, že správní orgán obhájí pokutu, kterou uděluje místnímu potentátu v X6ce, co jel za hustého sněžení 130 kmh na dálnici?? To sotva...
no vidis, to uz jsme se posunuli dale. v nemecku to resi tim doporucenim 130 km/h a pri prekroceni ti to v pripade nehody prictou "k dobru". mas trestat za neco, co jsi realne zpusobil a ne za neco, co (v mnohych pripadech) vubec nikomu nejen nic neudelalo, ale ani neohrozilo.
ja bych si dovedl predstavit, ze policajti budou v provozu v civilnich vozech a ze se zameri na myskare, blikace, brzdice, lepice - to radne nafulmuji a predaji ke spravnimu rizeni. rychlost uz by pak byla pouze doplnkovym udajem, ktera by mohla byt vzana v potaz. takto bych hledal piraty za volantem a nerikej, ze nevis, o cem mluvim.
no a to prave neni pravda. vychazi to ze zjednoduseneho modelu zalozenemu jen a pouze na fyzikalnich zakonech, ake zapomina se pracovat s fyziologii cloveka a psychologii.
jiste souhlasis, ze treba mnohem vyssi riziko na silnici je traktor jedouci 40 nez nakladak jedouci 80. tady hraje roli vyrazne odlisna rychlost jednotlivce nez vetsiny ostatnich (byt je nizsi) a je to zaroven mnohem rizikovejsi faktor (ne z hlediska pripadnych nasledku, ale z hlediska pravdepodobnosti skutecne kolize) nez naopak (tedy jeden vyrazne rychlejsi nez okoli). orotoze v tom druhem pripade ten rychly o sve "vyjimecnosti" (a to neni z hlediska osobnostniho, ale ciste z hlediska toho faktu, ze jede rychleji) v dane situaci vi a kontroluje deni pred sebou. pomaly traktorista deni za sebou ovlivnit prakticky nedokaze.
dalsim typickym prikladem je clovek jedouci na hranici stanoveneho limitu v podminkach, kdy ma celkove vyrazne navic (ridicske schopnosti, auto, pocasi, provoz, denni doba, atd.) takovato jizda je podvedome unavna, nenuti cloveka koncentrovat na sto procent na silnici a podvedome se zacne mysl venovat uplne jinym vecem - koukni na vesnicko ma strediskova, jak se doktor za volantem kochal. na opacnem polu muz dojit k utlumu mozkove aktivity az do faze mikrospanku. jiste mi das za pravdu, ze oboji muze mit fatalni nasledky, kterym by se dalo predejit, kdyby se ridic jizde plne venoval (a to by nastalo v okamziku, kdy by aktivne jel a ne se poasivne vezl). tohle je fyziologicke hledisko.
dalsim typickym prikladem je situace, kdy se vsichni poslusne seradi do kolony a jedou napr. 89. tahle pomala jizda cloveka jednak rovnez ukoleba (reklamu ze zadnich vrat kamionu uz si dvacetkrat precetl a obraz pred tebou se vubec nemeni), coz vede k fyziologickemu snizeni ostrazitosti (realne se tvoje reakcni doba posouva k jedne az ke dvema vterinam) a dale je tu psychologie davu (vsuchni jedou tak, je to tak ok), ktera vede nejcasteji jeste ke snizovani odstupu mezi auta v kolone na minimum.
ve vsech trech prikladech jasne vidis, ze vyssi rychlost muze byt faktorem bezpecnosti, protoze: nechava ti zvolit tempo, ktere ti vyhovuje, podporuje tvou koncentraci a celkove vytvari pestrejsi prostredi, ktere nuti i ostatni ridice sledovat provoz. stezejni myslenka je ale v tom, ze optimalni rychlost je poplatna ridici, autu, denni dobe, pocasi, silnici, prostredi (tzn. nemuvim o tom, ze si jedes jak chces - prizpusobujes svou jizdu samozrejme okoli - ja nikdy nepojedu 200 za chumelenice nejsem blazen) je pro kazdeho jina a nema vubec nic spolecneho s bludem ve vyhlasce 50/90/130.
Vím co chceš říct, ale obecně vzato vyšší rychlost prostě znamená vyšší míru rizika a tohle platí ať se ti to líbí nebo ne.
Samozřejmě že do toho vstupují další faktory a za určitých konstalací najdeš výchylky na jednu i druhou stranu.
Třeba ten tvůj traktor je docela hezký příklad tvého překroucení. Prostě traktor není tím nebezpečným elementem, i když jede pomalu. Ba právě naopak ukazuje na to, že vyšší rychlost znamená vyšší míru rizika. Čím pojedeš rychleji, tím TY tvojí rychlostí zvyšuješ míru rizika, a ne ten traktor svojí pomalostí... To je prostě jako kdybys z vraha udělal oběť, kterému se ten idiot nabodl na nůž... ;-)
Stejně tak kolona. Zase překrucuješ. kolona a rychlost jsou dvě nezávislé věci. Kolona může jet 89, kolona může jet třeba 150 a vždy platí, že vyšší rychlost je vyšší míra rizika.
Jízda na hraně je úplně mimo, vyžaduje soustředění, ale také přípravu, odpočatost a další věci... Tohle je fakt úplně blbý přirovnání, i když vím, co jsi tím chtěl říct.
Ne, riziko plyne z rozdílu. Když jeden jede 80 a druhý 180, tak je riziko větší, než když jeden jede 180 a druhý 200. Tedy riziko roste jak s rychlostí okolního provozu, tak s pomalostí traktoru. To však není důvod jezdit krokem. Není náhoda, že na dálnice nesmí nic, co nezvládne alespoň 80.
Přesně tak a dále i ten rozdíl musí být nějaký a ne "nijaký" protože když jeden jede 89 a druhý 90 (typicky dva nahánějící se kamioňáci), opět riziko roste. Takže i ten rozdíl rychlostí musí být v nějakém intervalu. Rohypnol má zjednodušenou optiku.
I z fyzikálního hlediska je nebezpečná hlavně relativní rychlost. Absolutní zhoršuje následky nehody, ale nemá takový vliv na četnost. Pokud se bavíme o kolizích mezi auty, tak je důležité, jak rychle se vůči sobě pohybují. To určuje, kolik máš času na reakci, jak dlouho ti bude trvat, než zpomalíš na jeho rychlost, a kolik má času na to, aby si tě všiml. Proto je nebezpečné, když se míchá pomalý a rychlý provoz. Na neomezených úsecích tak kolikrát pro předjíždění naopak zpomalím, místo abych zrychloval.
Vláček ve 130 je pak opravdu příšerná věc. Člověk si připadá, jak kdyby se ploužil městem. Dodržování odstupu si pak někteří vykládají jako pozvánku k nacpání se přede mne. Ještě když je pravý pomalý, tak mě strach z toho, že mi to tam nějaký trubka strčí, bezpečně udrží v pozoru a připraveného okamžitě reagovat. Jinak je cítit, jak se musím soustředit. Normálně se vůbec nemusím snažit, ani se nebavím se spolujezdcem, ignoruji hudbu, hlava je zaměstnaná.
tak s přestupkem samotným tu asi nikdo nemá problém ne? když jedu na 90 116 tak prostě to přestupek je o tom žádná, ale je hovadina takového člověka stíhat 170, si schválně dej pohled z křižovatky z obou ulic a uvidíš jaký máš asi výhled...auto ve 170ti tady ani nemusíš vidět takže nějaký majáky a sirény jsou úplně k prdu a pak ho po vjetí do silnice můžeš mít v kufru... :no:
Ale vždyť k těm 170 ani nemusí dojít, pokud ten řidič uvidí, že ho staví policejní auto, tak víc než těch 116 oba nemusí jet, prostě zastaví a podrobí se kontrole.
myslím že ten řidič neměl ani páru...oni měřili v protisměru...pokud jedou oba cca stovkou (policie 90 on 116) tak si dovedeš představit jak daleko už ujel, než se policie mohla otočit a jet za ním, mezi ním a pčr mohlo být klidně třeba 10aut a více třeba 2km vzdálenosti..o tom že by odmítal zastavit na výzvu tu nepadlo ani slovo, ale prvně ho museli prostě dojet a to letěli jak hovada
je něco jiného pokud někdo ujíždí policii a je něco jiného, když už dopředu dou do akce s tím že budou lidi nahánět..jak jinak asi dojet někoho kdo jede v protisměru přes limit? to je prostě to co mi vadí a být místní tak si to rozhodně nenechám líbit a něco s tím dělám..
takze klasickej pocetni priklad
- dodavka jede 115km/h
- policajti jedou proti, otoci se a zacnou ji honit rychlosti 170km/h
- jakou vzdalenost ujedou policajti rychlosti 170km/h nez dodavku dojedou???
pro jednoduchost uvazuju, ze policajtum trva 20 sec nez zastavi, otoci se, rozjedou se a v miste, kde mijeli dodavku pojedou uz 170 pohybem rovnomernym primocarym, coz je dost optimisticky predpoklad.
v tom okamziku bude mit dodavka naskok uz 638 metru a policajtum bude trvat 1963 metru nez ji dojedou rychlosti 170km/h, tedy skoro 50m/s, a cele to bude trvat 42sec, tedy dost casu na to, aby se stal nejaky prusvih
Jo, napiš tu na tohle ještě tak 10 příspěvků >:D >:-[] kdybys uměl i číst tak bys viděl, že to pronásledování jsem kritizoval jako zbytečné >:-[] >:-[]:-!
Nicméně píšeš nesmysly, protože při tom pronásledování žádný předpis policie neporušila, při použití výstražného znamení může těch 170 kmh klidně jet. Tím neříkám, že to bla vhodná a přiměřená reakce.
samozrejme ze tak muzou jet, když si to uzakonili.
ja (a nejen ja), poukazuju na to, ze takovahle rychlost uplne zbytecne zvysuje riziko nehody a vzhledem k rychlosti k riziku velmi vazny nehody.
něco jiného je když pojedou k unosu, prepadeni apod., tam to riziko nehody je samozrejme taky, ale vzhledem k pripadu je akceptovatelny.
další věc je, ze casty pouzivani modrych majaku vede k otupelosti a lidi na ne prestanou reagovat a to i v pripadech, kdy pujde o život.
Jo, takže nejdřív tu fňukáš, že nejsou stejně vidět a teď tu otáčíš o 180 st. s tím, že časté modré majáky otupí společnost?? Tak si to sakra rozmysli >:-[] >:D
však já taky nenarážím na modrý majáky ale na to, že neoznačený vůz podle tebe nebude v provozu vidět...
Takže když nebuude jejich činnost v provozu vidět, těžko může lidi otupět >:-[]
jakej pán takovej krám ,mrknětě se na toho jejich metrosexualního šéfa. Bundičky ,sáčka ,svetýrky.. atd. Tahle policie nebude nikdy fungovat normálně a civilizovaně.
Takže pán, který podle zdejších pomocných strážců VB byl přistižen při rychlosti (zřejmě zcela neškodné) s pokutou za 1000Kč, byl stíhán zcela bezpečně rychlostí 170km/h? Pro neoznačená auta bez legálních majáků zmíněné odbočky neplatí? Tomuhle může tleskat snad jenom vyšinutý jedinec.
Nejlepší je že jsem byl kolikrát svědkem toho že takovéto maskované policejní auto zastaví řidiče v místě kde překáží - pouze na krajnici , přitom cca do 300 metrů - někdy i méně je odpočívadlo, zastávka autobusu nebo široká odbočka na vedlejší silnici. Všechny auta za nimi brzdí na poslední chvíli a vznikají kritické situace ,když jedou proti protijedoucí auta 8-s
"Opatrně zastavujeme a otáčíme se do protisměru. "
Je třeba zdůraznit, že opatrně.
"Šturma, jinak hrdý majitel Fordu Capri, s klidem projede mezi několika uhýbajícími vozy."
Řidič je majitelem sporťáku. Poklidně pronásledují obviněného.
"Než dodávku dostihneme, blýskne se na tachometru i sto sedmdesát."
Říkám, že poklidně.
Správní řízení: "Sankce ale bude vyšší, navíc zaplatíte poplatek tisíc korun,“ vysvětluje rozhodně policista. "
Nejni pravda, sankce nemusí být vyšší. Může být i nulová.
Podle zákonu nesmí mít takhle skryté majáky kvůli bezpečnosti na vozovce tudíž se nedají brát jako policejní vozidla takže bych jim nezastavil :-):-):-):-)