Minulý týden proběhla první slavnostní jízda čínského „vlakobusu“, který by se mohl stát revolucí v městské hromadné dopravě. Bublina však splaskla a vyplynuly na povrch problémy.
tolik různých otazníků, až mi přijde, že se tu díváme na jednu další, a drahou, slepou uličku. K těm nezmíněným otazníkům bych přidal světlou výšku, tak jak je to konstruováno, se zjevně nepočítá s tím, že na dané komunikaci se bude pohybovat něco vyššího než běžné osobní auto, co náklaďáky, dodávky, co když jen někdo poveze třeba něco vyššího např. na přívěsném vozíku?
presne tak... nie vsade je totiz vzdy tolko miesta a volneho fleku aby sa v zastavanom uzemi len tak v pohode polozili betonove kolaje ako v nejakej pc hre ... aj to ma napadlo... ako taketo nieco vtesnat uz do prehustenej dopravy ... kedze ono to nie je len o samotnej sirke vlakobusu a vyske pod podvozkom ale aj o tych jeho kolajach ... bez nich to totiz nepojde
dalsia vec je samotna udrzba tohto kolosu.... posobi na mna technicky zranitelne ale to uz je o inom.... postatne bude vtesnat taketo nieco do prehusteneho centra a este aspon o kusok zvysit podvozok :yes:
Myslím, že jestli to má být jen do center velkých měst, tak tam bude provoz kamionů zakázaný, takže leda dodávky, nebo dát na komunikace, kde tahle obluda bude jezdit zákaz vozidel přesahujících určitou výšku.... ale blbec se najde všude co to nedodrží >:D
Dobře tak blbcovi, při nájezdu cestu, po které jezdí "vlakobus" přijde o střechu. Číňany to jistě nemysleli do českých podmínek, kde jezdí náklaďáky po Václaváku. Maglev je větší technický problém, přitom v Číně jezdí už více než desetiletí.
ale aj tak mi pride ten priestor pod podvozkom pre auta ako hodne nizky a stiesneny .... chapem ze to zrejme poriesia nejakym znacenim a takato komunikacia pod vlakobusom bude len pre nejake bezne osobaky ... ale aj taka bezna zachranka s "korbou" vzadu uz moze mat problem prejst ak zrazu bude pred nou tento vlakobus.... podla mna ta vyska pod podvozkom mala byt aspon 2,5m ... rovnako aj ta 60tka vyzera byt docela mala maximalka... ale to je uz menej dolezity detail samozrejme
dalej je tu udrzba tych betonovych kolajnic ako to zvladnu ... lebo ak by sa nejako "vykolajil" alebo nejako zasekol za jazdy tak to moze byt hodne nebezpecne bez ohladu na rychlost vlakobusu
No čo ja ti viem s tou 60 tkou? Keď si vezmeš do úvahy akou rýchlosťou sa pohybuje kolóna v dopravnej špičke, tak tá 60 tka je docela mazec >:D Ale s tou prejazdnou výškou to súhlas.
v rychlej dynamickej juhovychodnej azii kde aj mrakodrap postavia za 3 mesiace a vlaky tam bezne jazdia 300-kou mi proste ta 60tka mozno pride ako malo... ale mozno je to len moj dojem... ale na druhej strane je jasne ze 100-kou po meste nad autami ten vlakobus zase nemoze ist ;-) ( takych 70-80 by ale nemuselo byt nerealne )
stejne je ale metro ovela .. ovela sikovnejsie :yes:
Dynamické krajiny to sú, ale si pozri hocaký dokument o doprave vo väčších mestách. Najrýchlejšie dopravné prostredky sú bicykle, možno skútre ak nepočítam metro či mimoúrovňové vlaky. Ten vlakobus by bol s prehľadom najrýchlejší spôsob prepravy v širšom centre mesta a možno nielen tam. Ale tých nedoriešených vecí je na ňom stále veľa.
maximalka je celkem slusna, 60kou nejezdi vetsinou ani metro ktera ma sice maximum 80km/h, ale vetsinou se jezdi max kolem 50km/h, to same treba tramvaje, maximalka je tusim 65km/h, ale vetsinou i na rovinkach si davaj tak do 50km/h
Ale veď netrepe...na Ružinovskej v BA je napríklad 40 pre vozidlá v oboch smeroch...idem 40 (reálnych, nie tachometrových) a električka ma hravo predbieha, idem 50 a električka stále uniká... OK, je to rovinka, ale na mnohých úsekoch v meste sú zase koľajiská v katastrofálnom stave, sa aj čudujem, že to drží pokope a električky sú tadiaľ schopné jazdiť...
je to tak... my napriklad uz mame nove elektricky v meste ( zltomodre ) kvoli ktorym sme mali presne pred rokom rozkopane cele mesto ... voci tym predoslym retro cervenym xy rocnym su uz neskutocne tiche ( treba si uz davat velky pozor na prechodoch lebo ich vobec nepocut len zrazu sa zjavi 15-20m od teba ) ... a ozaj ked sa po rovine rozbehnu idu dost rychlo ... nejakych 60 podla mna pre nich nie je absolutne ziadny problem .. idu ako namydleny blek ... preto ma prekvapilo ze v nejakom rusnom velkom modernom megameste kde sa prepravuje na ovela vacsie vzdialenosti ( a kde ma kazda usetrena minuta casu cenu zlata ) je to u tohto vlakobusu "len" 60tka...
u nas su useky kde ma clovek aj s osobakom problem dostat sa pred uroven elekricky ... kedze miestami idu ozaj svizne .. je to tak :yes:
ten ale neprechadza 30cm priamo nad autami a nema konstrukciu vsadenu rovno do cesty medzi auta ... a to je velky rozdiel...
ono to mas jak s autami... na dialnici tiez mozes ist rychlejsie a bezpenejsie ako po uzkej lesnej zarastenej ceste kde aj pomala rychlost bude ovela nebezpecnejsia ako ta rychla po dialnici ;-)
"Proste cena pracovnej sily ide hore. .."
Kdy by to bylo tak jednoduche... asi uz neni kde stavet ty ghost towns (alias investicni prostredky)? :-!
[odkaz]
uplne normalni nesmysl na slupniti nejakych financi pro par lidi, u nas to nazivame tunel :-) kdys pominu to ze to zatacet podle me nikdy nebude (polomer zatacky X set metru, vic nez vlak, proste extremni rozchod), vejska pro projizdejici auta, vzdyt pod timhle neprodjede nic co ma nad 2 metry, takze kdys bude nekdo stat v kolone treba s nejakym SUV a na strese bude mit treba rakev nebo kola, tak co, tak mu je tahle pitomost sunda, nebo kvuli nemu bude stat taky v zacpe? pod tohle se nevejde ani bezna dodavka, takze zachranky, hasici maj utrum >:D kde bude znaceni pro auta? zeby vse psali na silnici a znacky a informacni tabule okolo silnice nebudou protoze se tam musi vejit jeste tahle podivnost?
predpokladam ze postavit respektive vyhloubit/vybudovat metro ci nadzemku prijde na podobne penize jako tahle blbost a lidi to muze vozit stejne mnozstvi a bez zavislosti na dopravni situaci
Přesně tak, všichni Číňani jsou blbouni, vůbec je třeba nenapadlo, že existujou i dodávky, je to celý blbost.
Čéče normálně jim to dojdi vysvětlit, na tebe čekaj.
[odkaz]
ja pro Cinany obcas delam, architekturu a design, posledni vetsi zakazku jsem pro ne delal na vizualizacich komplexu bodov ktere navrhoval Borek Sipek, a pokud tam funguji veci v jinych oblastech stejne jako ve stavebnictvi, tak se ani nedivim ze navrhli tuhle ptakovinu ;-) je celkem bezne ze v Cine i u vyskovejch budov se zacne stavet anis by byli nejake finalni plany, kdys neni k mani aktualne nejaky materiel jsou schopny ho nahradit jinym anis by znali statiku (a to je i problem onoho komplexu budov na kterych jsem delal, jeste nez se vubec resili vizosky tak jiz meli postavena 4 parta, a plany vpodstate jeste nemeli ani finalni, nejsou betonove bloky na steny, .... nevadi to se vyzdi cihlama a to u 45 patroveho mrakodrapu >:D ) proste uplne jina mentalita nez na co jsem zvikli my tady v EU, nejdulezitejsi je pro ne termin, a je jim uplne jedno ze to pak treba nefunguje a musi se kvuli banalite sundat nekolik pater a postavit je znova, proste se uspokoji investor ktery se na to prijede podivat a ono se to pak nejak vyresi casem, nazene se dalsi smena a postavi se to vcas treba jen na oko
HDP je jen ukazatel, ekonomika Ciny je v soucasnosti na sestupu, procentualne klesa o 3-5% k podilu ;-) nejvetsi ruzt zazila cina v roce 2007, od te doby ji ekonomika stagnuje a zadluzenost se zvetsuje, a nic na ton mezmeni ani stoupajici HDP o nejakych 6% rocne, ostatne proto se take Cinske firmy snazi expandovat a kupuji zahranicni podniky (alespon podily v nich), doma jiz jim nema co rust, toliko k te tve vaznosti :-! ocekava se ze Cina bude v pristich letech dalsi spoustec nejake "financni kryze", neb jeji zadluzenost roste dolova raketove, o vic nez 10% za rok, v soucasnosti prez 265% HDP
zjisti si jak je HDP odkazem skutecneho stavu, tech cca 9.5 bilionu a necelich 7 tisic na obyvatele je jasny ukazatel toho ze Cina na tom as tak super neni, kuprikladu CR ma HDP jen cca 44x nizsi a na obyvatele pak mame HDP temer 3x vyssi, Cina je proste extremne zadluzena zeme ktere dluh navic extremne stoupa, proste do par let jim to splaskne uplne a bude recese :-!
Tos jako vždycky poplet = to je machr na hifi a high end >:-[]
Ale jinak pindáš jako vždycky = lepší než číst vtipy :yes::yes: >:D
Hele víš že tě uctívá a obdivuje Gilgit? Zrovna teď o víkendu mi to ve stručnosti asi 50ti SZ vysvětlil = neni ti ta sebechvála trapná Gilgite? >:D >:-[]
že je to šité horkou jehlou? Je to prototyp a navíc zdá se plně funkční. Testovací výrobek, na kterém se ukáže jestli má vývoj smysl. Já bych se spíš zeptal, co by za těch pár měsíců postavili kdekoliv jinde...
Re: Čínský „vlakobus“ má problémy. Je nebezpečný a hrozí mu
Jasně že ne, místní broukopytlíkovská kavárna tady snad už jasně vysvětlila, že Číňani jsou zlí a hloupí, nedokáže to přejet dodávku a todle je finální a definitivní verze, samozřejmě:)