Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský „vlakobus“ má problémy. Je nebezpečný a hrozí mu soud

Jan Mička Jan Mička 8. 8. 2016 • 22:58
18
42
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Minulý týden proběhla první slavnostní jízda čínského „vlakobusu“, který by se mohl stát revolucí v městské hromadné dopravě. Bublina však splaskla a vyplynuly na povrch problémy.

Vzpomínáte si na stroj jménem Transit Elevated Bus (TEB), o kterém jsme psali minulý týden? V městské hromadné dopravě jde doslova o revoluci, protože jediný jeho „článek“ uveze až tři sta cestujících a díky unikátní konstrukci ve městech v podstatě nepřekáží. Je široký 7,8 metru, tedy jako dvouproudá komunikace, a ostatní automobily jej jednoduše podjedou. TEB může jet rychlostí až 60 km/h a v soupravě pojme až 1400 cestujících, zatím se ale moc neřešily problémy spojené s jeho provozem. A že jich je…

Problémem není ani tak velikost „vlakobusu“, ale systém, díky kterému se drží ve své dráze. Namísto běžných kolejí jsou pro něj budovány speciální betonové pásy, po jejichž středu se pohybují hlavní kola hnaná elektromotory. Po stranách pásů jsou speciální vodicí drážky pro menší kola, jenže ty nejsou dostatečně hluboké a mohou se do nich snadno dostat cizí předměty (například kameny, odpadky a podobně), což na bezpečnosti provozu moc nepřidá. První vypuštění stroje do provozu nakonec byla jenom nafouknutá bublina – podle serveru carnewschina.com mělo jít pouze o test brzd a akcelerace.

Zahraniční server má z místa prvního testu obřího stroje fotodokumentaci a asi nebudeme sami, komu všechno připadá jako šité horkou jehlou. Trať dlouhá 400 metrů, nástupiště a zastávka prý měly vzniknout za méně než dva měsíce a je to pořádně znát. Skoro to na nás všechno působí jako filmová kulisa.

Uvedení revolučního dopravního prostředku do běžné praxe by navíc mohl pozdržet soud. Firma prý totiž peníze na jeho vývoj získala ilegálně, i přesto ale uzavřela smlouvy s čínskými městy Nanyang, Shenyang, Tianjin a Zhukou. Zájem už projevily také evropské státy – například Francie nebo Španělsko.

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2016 13:54
Re: Čínský „vlakobus“ má problémy. Je nebezpečný a hrozí mu
[odkaz] :-)

Poslední roky maj naplánovaný nějak blbě [odkaz] ;-)
Avatar - wakantanka
9. 8. 2016 12:43
Re: dozaista zaujimavy napad
Dynamické krajiny to sú, ale si pozri hocaký dokument o doprave vo väčších mestách. Najrýchlejšie dopravné prostredky sú bicykle, možno skútre ak nepočítam metro či mimoúrovňové vlaky. Ten vlakobus by bol s prehľadom najrýchlejší spôsob prepravy v širšom centre mesta a možno nielen tam. Ale tých nedoriešených vecí je na ňom stále veľa.
9. 8. 2016 12:01
Re: Bojím se aby další
"Proste cena pracovnej sily ide hore. .."
Kdy by to bylo tak jednoduche... asi uz neni kde stavet ty ghost towns (alias investicni prostredky)? :-!
[odkaz]
9. 8. 2016 11:56
Re: Čínský „vlakobus“ má problémy. Je nebezpečný a hrozí mu
"...co dokázali od pádu socbloku ..."
Maji dobre naplanovane petiletky. :-!
Re: Čínský „vlakobus“ má problémy. Je nebezpečný a hrozí mu
A? Súd neznamená iba trest za previnenie ale napríklad aj nepovolenie prevádzky, ktorá by porušenie nejakého zákona mohla znamenať...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku