Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C6: Vlajková loď definitivně končí

Nejluxusnější sedan Citroënu se po sedmi letech rozloučil s výrobními linkami. Vzniklo jich jen asi 20 tisíc.
Zpět na článek
3. 10. 2012 18:37
3. 10. 2012 18:59
3. 10. 2012 21:52
4. 10. 2012 00:23
4. 10. 2012 11:12
5. 10. 2012 09:28
5. 10. 2012 11:39
5. 10. 2012 09:30
6. 10. 2012 12:22
3. 10. 2012 19:09
3. 10. 2012 20:08
3. 10. 2012 20:53
3. 10. 2012 23:54
4. 10. 2012 01:19
4. 10. 2012 03:03
3. 10. 2012 21:50
3. 10. 2012 21:54
3. 10. 2012 22:30
3. 10. 2012 23:09
3. 10. 2012 23:31
3. 10. 2012 23:55
3. 10. 2012 23:57
3. 10. 2012 22:44
4. 10. 2012 00:57
4. 10. 2012 18:17
4. 10. 2012 21:27
5. 10. 2012 17:51
3. 10. 2012 23:36
4. 10. 2012 00:00
4. 10. 2012 10:30
4. 10. 2012 00:03
4. 10. 2012 22:22
5. 10. 2012 17:55
5. 10. 2012 22:02
6. 10. 2012 12:08
6. 10. 2012 21:04
7. 10. 2012 11:09
4. 10. 2012 00:19
4. 10. 2012 11:57
4. 10. 2012 12:50
6. 10. 2012 20:52
3. 10. 2012 18:09
předání trůnu....
v sekci luxusních vozů.král(C6) je mrtev,at žije král(DS9)!!!vivat Citroen! :yes:
Rozbalit vlákno
17
Avatar - white label
3. 10. 2012 19:12
Re: předání trůnu....
"Král" C6 je mrtvý už hezky dlouho..., doteď žil stejně pouze v "umělém" spánku.
Avatar - positivemind
3. 10. 2012 19:30
Re: předání trůnu....
C6 byl někdy král? :*)
Avatar - Ham.
3. 10. 2012 19:31
Re: předání trůnu....
Král extravagance určitě. :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 10. 2012 00:13
Re: předání trůnu....
Extravagance u auta moc důležitá NEní - "medový" chod pedálů, řízení a chování v jakékoli rychlosti, podvozek, "dvojité" odpružení atp. - trochu KRÁL Citroën C6 je/byl.. :yes: ;-)
4. 10. 2012 11:54
Re: předání trůnu....
neviem nejazdil som. Co ale mozem povedat, videl som. A som rad ze sa ich predalo len 20 tisic, lebo je to skarede. Bohuzial. Nech sa na to pozriem z ktorejkolvek casti, je to skarede. Ako interier tak exterier.
4. 10. 2012 14:53
Re: předání trůnu....
Pro mě byl C6 krasavec. A nejen pro mě. Londýnské Design Museum v roce 2006 vystavilo C6 jako poctu modernímu designu. Je to opravdu nádherný, sošný vůz, ale i úžasné designy mají vždy své nepřátele. Pro ty jsou tu obyčejnější auta.
4. 10. 2012 14:54
Re: předání trůnu....
Komentuji samozřejmě jen design, zbytek vozu prostě nedokázal trh přesvědčit, o tom žádná.
Avatar - white label
4. 10. 2012 22:05
Re: předání trůnu....
To auto prostě drtivou většinu kupců v.s. třídy (z různých důvodů) nezaujalo celkově natolik, aby si jej za jeho cenu koupili, tak proč ta silná slova o jeho údajných nepřátelích. Co mu lidi tak nepřátelského dělali (kromě toho, že si ho nekupovali)? Protestovali proti němu, pálili jeho billboardy apod? ;-)
Je to především zboží/produkt, to že cílovou skupinu evidentně neoslovil, není primárně problém těch lidí, které neoslovil, ale produktu samotného a vše co s ním souvisí. Jako zajímavá/kontraverzní "sošná studie" mohl být klidně vystaven kdekoli, od autosalonu v Paříži, až po to Londýnské Design Museu, ale dát ho do prodeje byla chyba, která se samozřejmě dá svádět na cokoli, co by mohlo mít nějakou negativnější souvislost s jeho "nekupci". :-)

P.S. Ne všechny věci, které jsem v této reakci napsal byly mířeny na tebe (vím, že zrovna ty, z toho víš dost nejlíp sám), vzal jsem to trošku víc zeširoka...
4. 10. 2012 22:41
Re: předání trůnu....
Jo, jasně, souhlasím. Já jsem to psal hlavně na peeta, podle kterého je to auto škaredé. Jen jsem mu chtěl říct, že rozhodně nemluví za většinu světa, a už vůbec ne za tu kultivovanější část...
Avatar - white label
4. 10. 2012 23:31
Re: předání trůnu....
Tak "škaredé" je zbytečně silné slovo u každého nového vozu, na druhu stranu ani mně se C6 nijak zvlášť nelíbí, jak už jsem psal, tak zejména jeho zadní partie...
Jestli se líbí skutečně většině světa, navíc té kultivovanější části, se můžeš pouze domnívat, minimálně v Evropě zjevně většinu neoslovil, a to včetně samotných "nacionalpatriotů" z Francie...
Avatar - Rubb
5. 10. 2012 00:06
Re: předání trůnu....
Podle mého je jednoznačně největší slabina palubovka :-( Ta by měla problém i v nižší střední. U auta za 1,5 míče je to ostuda... tohle strčí do kapsy i jedničkový Superb [odkaz] .
Jinak ale škoda neúspěchu, s takovou budou za chvíli všechna auta uniformní... Doufám, že alespoň DS5 se chytne... :yes:
5. 10. 2012 06:38
Re: předání trůnu....
ale ved ja som ani nehovoril za vacsinu sveta, vyjadril som svoj nazor ako kazdy v tejto diskusii. To ze je pre mna ohyzne neznamena ze pre teba nemoze byt vyjadrenim 100% krasy a estetickeho rozmachu francuzkych automobiliek. Ja som v tom sedel, a videl som to nazivo a aj ked som sa v tom nevozil, mozem povedat za seba, ze je to hnus. Tie expresivne slova pouzivam preto lebo je to s multiplou PRE MNA OSOBNE symbol slepej ulicky a snahu uputat za kazdu cenu, co v konecnom dosledku aj sami zakaznici odmietli. Aj na E60/E61 ludia nadavali a predsalen to bol uspesny model, aj ked vsetci reptali...
Avatar - Achernar9
3. 10. 2012 23:22
Re: předání trůnu....
Pro mě byl C6 král. Stejně jako CX a před tím DS/ID. Snad se ještě někdy k té C6-ce dostanu než z něho bude historická nedostupná legenda... je to můj sen...
Avatar - Norge
4. 10. 2012 00:32
Re: předání trůnu....
..pekny kusok s cistou historiou sa da okolo 10.-15.tis. Eur .. ..a sny si treba plnit ;-)
Avatar - Achernar9
4. 10. 2012 20:28
Re: předání trůnu....
Věř, že bych si tento svůj sen hrozně rád splnil. ;-) Jenže jsem jen obyčejnej člověk... Kde bych jen tak naráz splašil 10 - 15 eurotáců ? :'-(
Avatar - Mirunek.cz
5. 10. 2012 07:06
Re: předání trůnu....
Já si ten sen splnil a rozhodně toho nelituju, takže, pokud Ti to situace umožní, jdi do toho...ten pocit, kdy si opravdu jenom pluješ po dálnici, ticho, klid, relax...to za to stojí. Za 2.5 roku jsem najezdil přes 80 tisíc, i když jsou tam nějaký věci, který by se asi dali udělat jinak, ale už jenom kvůli tý pohodě na to prostě zapomeneš, připadně to ustoupí do pozadí.
4. 10. 2012 21:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 10. 2012 18:37
VLAJKOVÝ DEBAKL
Osobně velmi oceňuji text článku, zde si dovolím akcentovat větu, kterou by si měl každý, kdo si zde hraje na fanouška aut zapamatovat nejméně do doby nájezdu nástupce cešestky, cituji: "...ani zdaleka nedokázala (C6, poznámka diskutéra) konkurovat ve vyšší střední třídě německým soupeřům a Volvu. Výsledkem byl komerční neúspěch."

Ano nazývejme garážové věci pravými jmény. Takovýchto vět totiž není nikdy dost. Medomazci a vůbec všichni ti garážoví farizejové, všichni ti třidé jezdci formule plejstejšn totiž ve smršti pravdy zajdou na diskusním úbytě. Neboť i v garážích světa jde především o pravdu. O pravdu tvarů, o pravdu zájmu a o pravdu slov. :-!
Rozbalit vlákno
23
Avatar - jazva
3. 10. 2012 18:49
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
cítil si potrebu kopnúť si do mŕtvoly? :no: 8-s
Avatar - HitmanPB
3. 10. 2012 18:54
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Tu by som sa zastal GTI-ho. Podľa mňa nechcel kopať do mrtvoly. On iba zhodnotil diskusie v podobných prípadoch - ako príklad môžem uviesť diskusie okolo problémov SAAB-u.
4. 10. 2012 11:55
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
skoda ze takto diskusiu neviedol aj v pripade foxu ci phaetonu.. (tym sa nezastavam tejto bucory C6)
Avatar - HitmanPB
4. 10. 2012 21:09
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
možno už dospieva... ;-) >:D
Avatar - white label
3. 10. 2012 19:09
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Zrovna tenhle druh motivace v tom nevidím, nehledě na to, že je to napsáno v mnohem širším/obecnějším kontextu.
Avatar - peV
3. 10. 2012 19:52
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Exteriér dle mého nádherný. Ale v interiéru jsem si připadal jako v prachobyčejném, celkem prostorném mainstreemu a za ten bych 1,5 milionu nedal. Pravda, nejel jsem v něm. Mrzí mě, že se s ním citroen spálil, opravdu zajímavých aut pozitivně vybočujích z řady není nikdy dost.
Avatar - HitmanPB
3. 10. 2012 18:50
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Absolútna pravda. :yes:
Avatar - Bristol
3. 10. 2012 19:46
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
zdravím kdepak ses ***l že tě tu není vidět...? ;-)
jinak k C6: příliš drahá a příliš extravagantní na to aby byla masová...stejně jako třeba byla Thesis, Avantime nebo P607...která však byla masovější...ovšem děkujme bohu za tyto auta...mít teď nějakou thesisku za těch obligátních 150 táců...počkat tak 15 let a sběratelé ti utrhnou ruce...není lepší investice než do komerčně neúspěšného modelu...stejně dobrá investice je 9-5 poslední generace...těch vzniklo taky velmi málo :yes:
3. 10. 2012 20:42
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
No phaeton je na tom ještě hůř. Myslím, že narozdíl od phaetonu mají lidé s C6 problém v tom, že je příliš extravagantní a citroenu tak nějak nevěří. To auto měl můj bývalý zaměstnavatel a když to bylo nové, působilo to jako zjevení. Moc se mi to líbilo - takový koncept na kolech. Ale časem to prostě ztratilo šmrnc.
Avatar - white label
3. 10. 2012 20:55
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Souhlas, čas pracuje proti designu C6 a jemu podobným...

P.S. Mimochodem, co byl dal Citroen za prodeje C6 srovnatelné s Phaetonem...
3. 10. 2012 21:19
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
No ( z toho co jsem na internetu našel) myslím, že phateon bude mít tak 20 000 prodejů a C6 ka tak 10 000. Takže u obou naprosto bezvýznamné. V evropě si myslím, že budou prodeje na stejno. VW se prodával i v USA a číně zatímco C6 ne.

Celkově se to týká všech citroenů. Prvních pár let se mi hrozně líbí, ale časem to ztrácí. Ale zase za takových 20 let je to zase radost pohledět :-) Třeba CX ko v nějaké vyšší výbavě působí jako zjevení zase až po těch 20 ti letech. Nehledě samozdřejmě na DS, který zraje jak víno. Během takových 10ti let jeho cena raketově poroste.
Avatar - white label
3. 10. 2012 21:23
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
20 tis. kusů se prodalo (celkově) Citroenu C6 (viz článek). Phaetonů podstatně/nepoměrně víc...
3. 10. 2012 21:47
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
No koukam na wiki a teda ani tady to zadna hitparada neni - tim spise kdyz si dam do souvislosti ocekavani a dimenzovani vyrobnich kapacit.

In 2002, the manufacturer stated the annual capacity of the new Phaeton plant at Dresden was 20,000; by September 2006 a four-year total of 25,000 had been built,[12] with production running at approximately 6,000 cars annually.

In the United States market, 1,433 Phaetons were sold in 2004, and 820 were sold in 2005
Avatar - Ham.
3. 10. 2012 22:24
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Až na to, že ve vyšší střední kam patří C6 je trh jenom v Evropě mnoho set tisíc prodaných vozů ročně, kdežto v luxusní třídě kde působí Phaeton je celý evropský trh jen něco kolem 20 tisíc.
Takže konkrétně, letos prodal Phaeton 1374 ks v Evropě za 1-7 a C6 397ks, tedy třetinu na dvacetkrát větším trhu.
4. 10. 2012 11:58
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
ak sa nemylim, phaeton je konkurent A6, 5er ci e-classe... ci sa mylim?
Avatar - guze
4. 10. 2012 12:22
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Ano to se mýlíš, protože Phaeton je opravdu konkurent MB-S, BMW 7er, Audi A8.....
4. 10. 2012 14:10
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
ok, my fault, phaeton je mimo mojho zaujmu.. Aj tak nechapem preco vw tak trva na tom mat vlajkovu lod ked ma v ponuke audi.
4. 10. 2012 09:36
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Podla clanku na auto.cz vyrobil vw phaetonov od 2006-2011 39638 takze to tiez nie je ziadne terno.
Avatar - Barrichello
3. 10. 2012 21:31
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Volvu skutečně dokáže konkurovat máloco, to je pravda >:D >:D >:D >:D
Avatar - Pekelná Micinka
3. 10. 2012 21:31
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Neúspěch to je. Nemyslím si ale, že by to byl ten typ auta, které adorují plejstejšnoví jezdci. To auto je jiné. Jiné v tolika ohledech, že si více zákazníků najít zkrátka nemohlo.
Avatar - white label
3. 10. 2012 21:36
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
S tím se dá souhlasit...
Jen bych doplnil, že být pouze jiný prostě nestačí a už vůbec nic nezaručuje, čímž nemyslím pouze prodeje.
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2012 00:59
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
Asi tak. Je-li něco nezvyklé - jiné, má to obykle jinou křivku vývoje. Pokud je to jiné na první pohled, tak ta křivka bude začínat vysoko nad nulou, pak bude následovat nějaký pokles a podle toho, zda se to dokáže obhájit i po určité době, tak nějaká normalizace, případně, v dlouhodobém horizontu opět mírné narůstání křivky. Pokud je něco zaběhlé, obvyklé a nijak to neupoutá na první pohled, začne v polovině svislé osy grafu, pak může lehce klesnout, nebo i stoupnout a pak drží relativně stálé hodnoty, opět v dlouhodobém hledisku může nastat i lehký nárůst. Bohužel, C6 nenaplňuje ani raketový start v první definici. Ta druhá, ta by se dala shrnout do slovíčka Golf.
3. 10. 2012 23:51
Re: VLAJKOVÝ DEBAKL
"Úbytě" jsou plurál. Jsou to totiž souchotiny. To je jenom věcná poznámka k nevěcnému shluku náhodných slov.
3. 10. 2012 18:57
Ono se to ještě prodávalo?...
...Umřít na krásu! Jako by heslo celého PSA...
Rozbalit vlákno
0
3. 10. 2012 18:59
Fantomas
by zaplesal na tíhle parádním autem, žel by byl asi jediný ;-) Tohle auto rozhodně zabila cena, dát za Citroena 1.6m, to chce odvahu. Jak ojetina to může být zajímavé, nicméně je určitě potřeba počítat s nákladnějším servisem...

Jinak za mě palec nahoru Citroenu, že se odhodlal tohle umělecké dílo vyrábět a prodávat :yes:
Rozbalit vlákno
7
4. 10. 2012 11:12
Re: Fantomas
1.5 mega je srandovni cena.

pokud cely vyvoj maleho auta stoji miliardu euro, tak u technikou nacpane repre limuziny pocitej klidne 2x vice.
A ted si podel ty 2mld euro 20tisici prodanymi kusy a mas cenu za vyvoj a zhomologovani na jedno auto.
Je to presne 100.000 Euro na kus, coz je 2xvice, nez cela prodejni cena auta.
A kde mas samotne naklady na vyrobu atd. To by Citron musel prodavat za 3.5milionu kus, aby na tom netratil, kdyz uz by z toho nebyl zisk ... muj odhad.

Tomu rikam hospodareni ala PSA. Konkuruje uz mu jen GM s projektem Volt/Ampera.

Jako, moje prachy to nejsou, ale bejt ja hlavnim akcionarem PSA, tak zprcam managery na 100 dob, vsechny kteri tomu dali zelenou na hodinu vyhodim na dlazbu a inzenyrum trosku prenastavim priority.. misto nesmyslneho (kolikateho uz) pokusu o vyssi stredni jim zadam modernizaci Berlinga a dalsich aut, na kterych je nadeje vydelat. Takhle si muze hospodarit VW a vyrobit si pro radost Veyrona, ale PSA si proste neco takoveho dovolit nemuze a nesmi.
5. 10. 2012 09:28
Re: Fantomas
Ovšem musíš brát v úvahu, že třeba pro C6 se použila velká část techniky, která už byla v C5 popř. jiných autech skupiny PSA. C6 neměla ani jediný vlastní motor, totéž převodovky, hydropneumatika atd.

Takže vývojové náklady se týkaly karoserie, interieru a ladění (aby to všechno spolu fungovalo jak mělo, což fungovalo), tudíž byly určitě mnohem nižší než Tvůj odhad.
5. 10. 2012 11:39
Re: Fantomas
hm, v tom pripade beru zpet. Kazdopadne i ta podstatne mensi cast penez na vyvoj je pri 20tisicove serii neunosna.

A recyklovat technologie u repre tridy z minuleho modelu a cekat, ze to design zachrani... to byla dost naivni predstava kazdopadne.
Avatar - petrumr
3. 10. 2012 19:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
3. 10. 2012 19:29
uznavam ze citroen sa vzdy snazi byt iny a netuctovy
ale C6 bola aj pre extravagantnych typkov tazke susto.... v tejto triede panuje ista konzervativnost a s tou sa neradno zahravat ;-) , v podstate to bolo okrem domaceho francuzska nepredajne auto.... tych par kuskov u nas je stejne dovezenych a jazdenych....

inak neviem ci existuje auto s dlhsim prednym previsom ako ma C6.... chcelo by to zistit
Rozbalit vlákno
6
Avatar - white label
3. 10. 2012 19:45
Re: uznavam ze citroen sa vzdy snazi byt iny a netuctovy
Zřejmě už jen sypač včetně radlice... ;-)
Avatar - Bristol
3. 10. 2012 19:55
Re: uznavam ze citroen sa vzdy snazi byt iny a netuctovy
a zřejmě některé ameriky 50. a 60. let... :yes:
5. 10. 2012 10:57
Re: uznavam ze citroen sa vzdy snazi byt iny a netuctovy
No to snad ne? Ameriky s dlouhým předním převisem? Ať dumám jak chci, žádná mě nenapadá. V tom je ta americká elegance, krátký přední a dlouhatánský zadní převis.
3. 10. 2012 22:00
Re: uznavam ze citroen sa vzdy snazi byt iny a netuctovy
Ty sa staraj radšej o Kóreu a nefilozofuj o tom, o čom vieš prd...
Auto na úrovni C6 bude Kórejcom ešte pekne dlho trvať, ak vôbec niečo také niekedy zvládnu...
Obzri sa DS/ID, boli vo svojej dobe menej extravagantné a odlišné?
C6 je dielo hodné uznania. Len dnešná krízová a komerčná doba týmto umeleckým dielam na kolesách proste nepraje.
Avatar - 3_diamanty
4. 10. 2012 07:29
Re: uznavam ze citroen sa vzdy snazi byt iny a netuctovy
a ty sa staraj o seba lepsie spravis :yes:
3. 10. 2012 23:27
Re: uznavam ze citroen sa vzdy snazi byt iny a netuctovy
P407 je zdatným konkurentem
Avatar - KANKUNEN
3. 10. 2012 20:00
Člen francouzské bizardní skupiny
opět neuspěl. Jak VW neumí malé auto, tak frantíci velké. Buď je to ulítlé (C6, Vel Satis, Avantime) nebo moc při zdi (607, Safrane). Tradici mají, tak ať to konečně spolu vyvinou, aby to bylo co k čemu a za deset let to bylo pořád dobré nerozvrzané auto.
Rozbalit vlákno
2
3. 10. 2012 21:51
Re: Člen francouzské bizardní skupiny
Ukáž mi rozvrzanú C6, ktorá nejazdí s noblesou...
Trochu pletieš pojmy a dojmy...
VW malé auto nevie, aspoň to doteraz nedokázal, to je fakt. Ale že by Francúzi nevedeli spraviť veľké auto...? Spraviť ho vedia, len ho nevedia predať...
Avatar - euro89
4. 10. 2012 07:27
Re: Člen francouzské bizardní skupiny
Zrovna Safrane je poslední Renault, který se mi líbí a který bych si klidně koupil (Biturbo). :yes:
Avatar - Norge
3. 10. 2012 20:08
C6
..neviem, ci to nikto nevidi (?!) .., ale design C6-ky bol plni sarmu a mojim ociam velmi lahodil, u mna maju :yes: u Galskeho kohuta.

Je mi jasne, ze toto dielo vela priemernych nepochopilo, a ze, model nedosiahol predajny top, a tiez tazko mohol konkurovat vo svojej triede, ked ponukol nieco ine ... To vsak nemeni nic na veci, ze islo o krasnu karoseriu, ..to zadne okno je tak fantasticky tvarovane ..i ked neprakticke, vstup do kufra podobne ..lenze o to tu predsa nejde ... Design FF ci Porsche tiez nie je prakticky ..., ..ja sa vzdy pristavim ked ho stretnem, skutocny individualizmus a s velkou davkou komfortu ...krasavec :-!
Takze iba 20,tis. . ..to znie dobre ;-)
Rozbalit vlákno
29
Avatar - white label
3. 10. 2012 20:53
Re: C6
Takže ti co tohle "dílo" nepochopili (už podle prodejů zřejmě drtivá většina, tedy minimálně částečně) jsou pouze průměrní, potažmo mají pouze průměrný vkus?
Dobře, že to vím, abych si někdy náhodou naivně (v tomto ohledu) nepřipadal nadprůměrný. >:-[]
Jen jako průměrný si teda dovolím napsat, že právě ta tebou tolik opěvovaná zadní partie mi připadá designově téměř katastrofální, být jiný za každou cenu, nezaručuje krásu, natož umělecké dílo, naopak to často balancuje na hranici kýče, což je (dle mě) i tento případ. Raději zůstanu průměrným, než bych opěvoval design něčeho, jako je C6, tím spíš jeho zadní partie.
Ovšem, aby bylo jasno, na rozdíl od tebe netvrdím, že komu se C6 líbí, má problém z vlastní průměrností. ;-)
3. 10. 2012 23:54
Re: C6
Přesně, na C6 jsem měl největší problém právě se zadkem.
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2012 01:04
Re: C6
Zadek je hodně kontroverzní. Bohužel ta jinakost s odstupem doby spíše prudí, než že by dostávala netušené obrysy. A pro mě má C6 ještě jedno zklamání - klasický volant. C4 z té doby měla pevný střed a mě se to svým způsobem líbí, resp. u tak jiného auta, jako C6 bych to vyloženě očekával.
Avatar - white label
4. 10. 2012 01:19
Re: C6
S tím se dá také souhlasit, zejména s tou druhou větou... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2012 02:09
Re: C6
Hele, nepřeháníš to už s tím souhlasením... >:-[]
Avatar - white label
4. 10. 2012 03:03
Re: C6
A co mám s tebou dělat, když mi tak podlézáš se svými příspěvky/reakcemi... :*) >:D
Avatar - peV
3. 10. 2012 21:50
Re: C6
Možná, že mnoho průměrných stejně jako nadprůměrných pochopilo, že auto není jen o vnějším designu, byť sebekrásnějším. A někdo zase třeba umělecká díla rád obdivuje, ale nemusí je nutně vlastnit. Za 1,5 mega se najdou i vypiplanější auta...
3. 10. 2012 21:54
Re: C6
tak tak ... třeba takový Lexus GS 450H v druhém stupni královské výbavy stojí právě těch +/- 1,5mio. A byť je citroen krásný, tak lexus s hybridem ... no dlouho bych se nerozmýšlel. C6 ka prostě měla být levnější
Avatar - Ham.
3. 10. 2012 22:30
Re: C6
Hlavně 99% lidí kupuje auto jako užitkový předmět tedy očekává užitné umění. Očekávání uměleckého díla při koupi auta má zcela minimální počet lidí, za uměním totiž chodí do divadla, do galerie, do koncertního sálu nebo do knihovny ale rozhodně ne do autosalonu.
Avatar - Norge
3. 10. 2012 23:09
Re: C6
..tvojich 99% je mozno stado, a podla mna to bude mensie cislo, ale inak mas recht, tak je to normalne a spravne. Co by sme robili z dvoma Mozart-mi v kazdom meste ;-)

Verim, ze to tvoje 1% uhali AM,FF,RR, atd. ..ci iny individualizmus na kolesach, a vzdy sa najde moznost pozriet sa na pekny automobilovy design, i ked ho tych 99% nepochopy...
Avatar - Ham.
3. 10. 2012 23:31
Re: C6
AM i FF pochopí 99% lidí, je to užitný design jako řemen přesně ušitý na míru sportovním vozům kde je ideálně propojena funkce s formou, ty žádné uhájení 1% nepotřebují.
C6 je bohužel jen o té formě, která ale nenásleduje funkci a tudíž C6 na rozdíl od FF i AM zůstane nepochopená a ani nikdy byť z malé části nedosáhne třeba na auru, kterou měla stará DSka (která ve své době opět krásně propojila funkci a formu). Trochu se zajímám o veterány a skoro bych vsadil nové obutí na svého miláčka, že C6 odejde jako nýmand na kterého svět velmi rychle zapomene. Vlastně už pomalu zapomíná.
Avatar - Norge
3. 10. 2012 23:55
Re: C6
..takze : ¨ Nymand ¨ ... >:D ..a 99% chape FF, AM ...

Tak teda drzim palce, a keby si zabludil na zraz veteranov do Scandinavie, urcite napis..rad sa s tebou pokecam, a to obutie si radcsej poisti ;-)
3. 10. 2012 23:57
Re: C6
V případě AM a spol. to není o pochopení či nepochopení, lidé by je kupovali jak housky na krámě, kdyby si je mohli dovolit.
Avatar - Norge
3. 10. 2012 22:44
Re: C6
.. :-) ..trafena hus zagagala Mr.WL, hmm ;-)

Priemer bol mysleny na design skatuliek na kolesach, ktore su zrkadlom majitela na vasich cestach..., ako to tu casto a radi predkladate...
Vlasnit zauzivanu a vstepenu vec ..ze to a to je best a vsetci pisu a hovoria, ze je to tak, je priemer, ..a je jedno ci mas 8.mu, alebo 1.tku ...nemas fantaziu a citenie, ale ja ta neosacujem, ako ty mna ... Iba som vyjadril nazor, ..ze to nie je standart a cesta, ktoru si vo F zvolili, a mne sa to paci. Ked tebe nie, ok ..tak ale, co robis v tejto diskusii ?? ..nemas dost konzernovych tem ? ... Kupi si cervene v tescu a utekaj ...
Aj ja jazdim MB v E a G klasse a tiez som tym padom priemerny, ale to mi nebrani, vyjadrit svoj nazor, ze design C6 je parada :-! .. Trochu nadhladu a sebareflexie by neuskodilo, hmm ..., ked uz nie je esteticke citenie. (resp. je, ale nezdravo germaske)
Avatar - white label
4. 10. 2012 00:57
Re: C6
Píšeš jak malý Jarda chycený u souseda na hruškách... >:-[]
Citace z tvého původního příspěvku: "Je mi jasne, ze toto dielo vela priemernych nepochopilo..."
Citace z následné reakce: "Priemer bol mysleny na design skatuliek na kolesach,..."
Takže nakonec vlastně design C6 nepochopila špatně většina pouze průměrných lidí, ale nepochopil ho pouze (nově dle tebe) "design skatuliek na kolesach". >:D
Čoveče, kličkuješ jak zajíc při honu..., buď si stůj dál za tím co jsi napsal původně, nebo prostě přiznej chybu, cokoli jiného působí dětinsky a až poněkud trapně. ;-) :-)
Avatar - Norge
4. 10. 2012 18:17
Re: C6
..iba pre teba extra WL !
..mam za to, ze premierny motorista vo vasich-nasich koncinach, sedla priemernu skatulku na kolesach...ak tam nevidis co som napisal naco sa zapajas a vypisujes tu blaboli ... Nediskutuj so mnou (uz po 3.tie ti to pisem ! , dufam,ze naposledy)

Ja som nepisal dejovo o cene, ani o predajoch, ani o nakladoch na konstrukciu a dokonca ani o nicom inom, ale iba o design-e C6 a o tom, ze vedcsina motoristickej verejnosti (priemer) nevidi a nedokaze ocenit design C6 ako i auto samotne.

Comu z toho si nerozumel ? Mam totoz pocit, ze ja ovoze a ty o koze ... Dufam, ze po lopate to uz tvoja mysel spracuje spravne.

Opatovne ti to tu musim vysvetlovat ako malemu Jardovi :-! (to nie je smec, ale odpoved)
Avatar - white label
4. 10. 2012 21:27
Re: C6
Já budu diskutovat s kým uznám za vhodné, nikdo tě nenutí na mě reagovat, klidně si mě dej třeba na hate list a jestli neuneseš nějakou připomínku k tomu co tady napíšeš, tak raději ani nechoď na veřejné diskuse a diskutuj jen doma s babičkou.
Napsal jsem ti dvě tvé citace, které jsou v nezpochybnitelném rozporu, tedy za předpokladu, že samotný design nemá podobnou schopnost uvažovat/myslet jako člověk. Tady platí to, co a jak napíšeš, ne jak se to snažíš následně okecat. ;-)
Avatar - Norge
5. 10. 2012 17:51
Re: C6
..ja som nereagoval na nikoho ! Napisal som svoj nazor, ..iny ako bol v diskusii, na ktory si reagoval ty- sposobom tebe vlasnym, ..tak si trochu v hlave uloz.
Mas, ale pravdu v tom, ze je zbytocne odpovedat, ked niekto nechape a vidi iba svoj kontext, ..ziadne rozpory nie su, ..tie si si nasiel a vyrobil sam ;-)
Avatar - HitmanPB
3. 10. 2012 23:36
Re: C6
No presne o takýchto príspevkoch bollo GTI-ho vlákno, ale Ty Si jeho príspevok asi nečítal...

Vieš je smutné, že skoro nikto z tých zvrhlých ľudí, ktorí sú schopní dať na drevo x milionov EUR za nejaký primitívny obraz od Picassa nepochopilo jasnú ikonu automobilového dizajnu a nekúpia si ju do svojej zbierky...

Keď si budeš kupovať autá za svoje prachy a budeš im aj trochu rozumieť, tak potom pochopíš, prečo sa to auto nepredávalo.

Nestavaj tvoje estetické hodnoty nad hodnoty drvivej väčšiny sveta, podľa mňa dosť sa preceňuješ ;-)
... alebo odporučím návštevu očného lekára ;-)
Avatar - wladyk
4. 10. 2012 00:00
Re: C6
Není divu že to jde s PSA z kopce, když vyráběli takový paskvil.
4. 10. 2012 10:30
Re: C6
Definuj paskvil. Zatiaľ by som ním označil maximálne tvoje myšlienkové pochody.
Avatar - Norge
4. 10. 2012 00:03
Re: C6
.. o com to tu tocis ?!

.. : ¨ze ked im budem aj rozumiet a budem si ich kupovat, za vlasne prachy... Sa precenujem ??! ¨ >:D Si ma pobavil, dakujem !
Avatar - HitmanPB
4. 10. 2012 22:22
Re: C6
Počuj, prečo nebežíš do showroomu a nekúpiš si ten skvost, keď ho tu tak ospevuješ ??? Ešte by si určite nejaké kúsky zohnal - a dali by Ti aj zľavu >:D
Avatar - Norge
5. 10. 2012 17:55
Re: C6
..ty pocuj tiez, ako si dospel k tomu, ze C6 nie je v mojej blizkosti a moznostiach v kazdy vsedny den ?! :-!
Avatar - HitmanPB
5. 10. 2012 22:02
Re: C6
Bože môj, a to som si myslel, že na toppera už nikto nemá... :-O

Nikto nepochybuje o tvojom konte a finančných možnostiach.

GTI tu písal o takých žvaniloch ako Si Ty, ktorí píšu kecy a hrajú sa na znalcov.
Preto som Ti navrhol, aby si si to auto teda šiel kúpiť, keď si teda taký znalec...

V podobnom duchu vlastne reagoval aj peV a WL.

Nechajme to tak, nemá význam sa s tebou o tom baviť...
Avatar - Andromeda
6. 10. 2012 12:08
Re: C6
O tom topperovi to je pravda, ale máš "pomýlené obsadenie" ...Za žvanila, nota bene toho, co se nutně potřebuje "ztotožnit" ( i když je to nebetyčná kravina ), jsi tady Ty ...
To, že o tom "písal" GTI je relevantní zhruba stejně jako míra Tvého papouškování , což znamená naprosto nijak ...
Onen pán tady napísal tolik "věcí" že je lépe nekomentovat , zkus něco z vlastní líhně - tím myslím vlastní názor, jestli v tom kvantu ztotožňování víš o co jde ...
Avatar - HitmanPB
6. 10. 2012 21:04
Re: C6
Človek!!!

To, že dám za pravdu GTI-mu, myslím nie je nič zlé, pokiaľ napísal niečo normálne a na jeho obranu v jeho vlákne sa postavili viacerí. Ja totiž neodsudzujem človeka ako celok a pokiaľ má pravdu, viem mu to uznať.

To aký GTI je, to nekomentujem, mám naň svoj dosť vyhranený názor - asi taký ako aj Ty. Párkrát som sa tu s ním dosť ostro pochytil.
To čo tu GTI popísal mám v paži, lebo ma jeho žvásty nezaujímajú, tak ako ma nezaujímajú tvoje žvásty.

V diskusii k článku si sa zmohol akurát na "Tak tak" , " :yes: " - čiže si dokonale vyjadril vlastný názor - a potom si sa tu ako šašo obul do mňa.

Ak máš s GTIm problémy, tak si to vybav láskavo s ním, a ak si potrebuješ niečo dokázať, s tým ti bohužiaľ nepomôžem.

Dám ti logickú otázku: To, že súhlasíš, resp. nesúhlasíš s niekym alebo s niečim znamená, že nemáš vlastný názor ? :-)
Avatar - Norge
7. 10. 2012 11:09
Re: C6
..pocuvaj ma HmPB, nutis ma rozpravat sa s tebou, na tvojej urovni, tak skusim presny opak ... :-O

Moje financie z toho laskavo vynechaj, to ad.1. ..ad.2. ..nauc sa, ze diskusia je ..vyjadrenie nazoru, prip.postoja k clanku, resp.teme samotneho clanku. (docvakava ??!)

To samozrejme neplati, ked sa stretne skupinka tvojmu konaniu a zmyslaniu podobnych.., ktory maju pocit, ze jejich pohlad je spravny a iny nie, lebo ich pohlad je postaveny na nejakom konstatovany, prip.skutocnosti ..ze tema je taka, ci onaka, bez zamyslenia, ze tema, konstatovanie, fakt, moze mat viacej uhlov pohladu a viacej rovin faktov, ktore su pravdou, ale zaroven su v zajomnom protiklade ... a teda, ..hoci ja vyjadrujem uznanie za design C6, i ako auto samotne ..ty oponujes : ..ze, ked sa mi paci, mam si ho ist kupit, ..som horsi ako iny diskutujuci ..atd. Chapes, co tym dokazujes ?! ..ano, presne tak !Opak, aky si sa snazil navodit ...

P.S.: ..pisat ti, ze v case ked som kupoval svoju E-klasse, C6 sa v krajine kde zijem, nepredavala, prip. ..ze pracujem v oblasti automotive skoro desatrocie, nema vyznam, ..tvoju mysleniu staci, ze : C6 sa tebe nepaci a v realnom case predaja, nenasla pochopenie..., cize to bolo neuspesne a zasluzi si zanik ! Ake jednofarbne, hlupe a priemerne ...
3. 10. 2012 22:58
C6 verzus Tatra
Pri pohľade na céšestku mám pocit akoby sa dizajnéri Citroenu inšpirovali u tvarov Tatry 613 a hlavne T 700. Tvar prednej kapoty, predný previs, bočná línia, krátka zadná kapota, tvar zadného okna. Tatra je samozrejme znateľne hranatejšia ale Citroen vyzerá ako evolúcia tohto dizajnu.
Vôbec by mi nevadilo keby c6 niesla znak Tatry. Mimochodom pamätám si, ako som prvýkrat videl a sedel v c6 na autosalóne a bolo to ako auto z inej dimenzie. Nádhera. Aj ten interiér je naživo dostatočne luxusný a za tie drevené odkladacie schránky na dverách by sa nemusel hanbiť ani Rolls Royce.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - guze
4. 10. 2012 12:24
Re: C6 verzus Tatra
To jste nemyslel vážně, že ne?
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2012 17:06
Re: C6 verzus Tatra
>:D no někteří lidé na darwina nevěří... ;-)
Avatar - peV
4. 10. 2012 21:05
Re: C6 verzus Tatra
Nechtěl si říct, že se inspirovali barvou?
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2012 23:21
Re: C6 verzus Tatra
Myslíš jako černá = tristní? >:-[]
Avatar - Norge
4. 10. 2012 00:19
C6 & design
..pozeram, ze moj prispevok pekne podrazil jazdcov standard-u (slovo priemer, vas nejak startuje..) a tiez, ze nie je pripustne, aby sa niekomu pacilo nieco ine, ako masse, ..ze by si massa uvedomila, ze je massou ??! ...

Tak hopy-hop, naskakat do uznavanych bestsellerov a bezte si po svojom....
Rozbalit vlákno
0
4. 10. 2012 01:02
Nejlepší pérování všech dob.
Na rovinu říkám, že kvalita podvozku tohoto Citroena je vyšší než u nejdražších Audi. Měl jsem možnost zkusit hodně aut, ale s C6 se nedá žádné srovnat. I při jízdě po polňačce má člověk uvnitř pocit, že jede po novém asfaltu. Na D1 je to s přehledem nejvhodnější auto. Podvozek řídí počítač, který sleduje úplně všechno včetně povrchu před autem a dokáže se okamžitě přizpůsobit. A třeba funkce přejezdu příčných prahů, to je něco - auto se skoro nepohne, protože dokáže spočítat, kdy na práh najedou zadní kola a v ten okamžik vzadu ubere tlak. Ani ten vnitřek není úplně marný, dokonce je tam použité pravé leštěné dřevo, žádná plastová napodobenina.
Tento Citroen je hodně podceňovaný, ale jeho technika je špičková. Tak trochu labutí píseň...
Rozbalit vlákno
4
4. 10. 2012 02:45
Re: Nejlepší pérování všech dob.
To mi pripomenulo starsie porovnanie c6 a bmw 5
[odkaz]
4. 10. 2012 22:57
Re: Nejlepší pérování všech dob.
Hezký test. Bohužel nic nepřesvědčí instantní manažery, lobbisty a průměrné podnikatele aby jenom třeba vyzkoušeli C6. Jejich "status" jim nedovoluje do takového "podřadného" auta ani sednout, natož si ho koupit. Oni jako potvrzení svého úspěchu potřebují Audi nebo BMW, možná MB, jiné značky pro ně neexistují. Takže i když je C6 dokonalé auto, nemohla prodejně uspět.
Avatar - peV
5. 10. 2012 12:43
Re: Nejlepší pérování všech dob.
Velmi presvedcive :yes:
5. 10. 2012 20:43
Re: Nejlepší pérování všech dob.
Takže "kvalita podvozku" spočívá pouze v tlumení...jak jednoduché. Tobě musí být na světě krásně. Ovšem když ty plky čtu dál...proč se vůbec zahazuju?
4. 10. 2012 07:56
SVET PRUMERNYCH...
... nedokaze uchopit umelecka dila typu C6. Bohuzel podstatna vetsina evropanu nesdili esteticke citeni umelce designera. Tato vetsina si radsi povesi v obyvaku na zed zaramovany kycovy, 100x ofoceny, plakat nic nerikajici krajiny, nez (treba i) repliku genialni produkce mistra Picassa. Neni divu, ze na parkovistich je videt nudna sed designove nijak nevycnivajicich, prumernych automobilu poskladanych z multifunkcich dilu, kdy designerska studia (umyslne) vypousteji esteticky narocnejsi krivky. Prumerny evropan pry vyzaduje aby jeho automobil designove "nenadchl a neurazil" sveho majitele a okoli. Bohuzel, tak seda a prumerna je Evropa dneska.
Vinu ale musim adresovat i Citroenu samotnemu. Zda se, ze se designeri sami zalekli sve prace genialne navrzeneho exterieru a vzhled interieru vytvorili pro prumerneho evropana, ktery se nepotrebuje nadchnout a nechce se nechat urazit. Timto odradili uzasnym exterierem nadsene potencialni zakazniky. Konecna cena potom dovrzila zkazu projektu C6. At uz kdo napise cokoliv, nic to nemeni na faktu, ze zadny automobil teto tridy nedokaze byt tak pohodlny jako byl tento skvost.
Rozbalit vlákno
2
4. 10. 2012 11:34
Re: SVET PRUMERNYCH...
covece zkrat to.
Kdyz udelam spatne rozhodnuti ja a koupim s platem par supu na hypoteku pulku Vaclavskeho Namesti, tak mi banka po prvnim mesici co prestanu splacet sebere vsecko co mam i to co vydelam do konce zivota.

Kdyz udelaji spatne rozhodnuti manageri PSA a daji do vyroby neco, co silne pripomina Renckuv VelSatis.. tak tomu rikam donebevolajici debilita a v konecnem dusledku to odskacou tisice Francouzu, ktere dnes a zitra vyhodi z prace.

Jestli za tim vidis umelecke dilo, tak to promin. Ja za tim vidim spise tu debilitu.
4. 10. 2012 16:16
Re: SVET PRUMERNYCH...
No vsak prave o tom pisu. Prumerny v tom vidi, jak pises, debilitu. C6 se narodila do spatne doby. Do doby prumernych a prumernosti.
4. 10. 2012 11:57
Hmmm
Som ineista... ako sa tu posmešne nazývajú ľudia ktorí chcú niečo iné...
Ale C6? pekné auto, ale bohužuiaľ zúfalo nepraktické. Obchádzal som okolo neho ako vlk okolo košiara oviec, ale nakoniec nie... Extravagancia mi nevadí,skor naopak, ale chýbala mi táprkatickosť, ani ergonómia ma nepresvedčila... a to ho importér požičal na 5 dní, len aby sa ho zbavil...
Dal som prednosť SAAB-u... a ten skrachoval...
A tak ja, ineista, som skončil u tej najväčšej tuctovke, široko, ďaleko, A6...

Byť iný je fajn, ale treba to vedieť dotiahnuť do konca a predať...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - marek.g
4. 10. 2012 12:50
měli
to dělat v kombíku.prodalo by se jich mnohem víc. :-! To by byl vagón :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
5. 10. 2012 11:44
Designová ohavnost,
stejně jako třeba Vel Satiz. :no:
Rozbalit vlákno
0
5. 10. 2012 20:46
Dobrého pomálu...
>:-[] Být dobrý nestačí, když jsou tu kruhy, hvězdy a vrtule... :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Norge
7. 10. 2012 11:47
Re: Dobrého pomálu...
..C6 bol velmi krasny ukaz, ..nehral sa so slovickom SPORT, ale miloval slovicko KOMFORT, ..nechcel a nesiel Germanskou cestou, ale Galskou ...

Porovnanie z nemeckou premiou, podla nemeckych kriterii je teda irelevantne ... ;-)
Avatar - BruceWayne
6. 10. 2012 07:28
Jedno z posledních
krásných aut co jezdí v evropě a v evropě se vyrábělo. Pominu Aston, MB, Jaguar a Alfu. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Andromeda
6. 10. 2012 12:17
Re: Jedno z posledních
Tak tak ...
6. 10. 2012 08:47
Shrnu to velmi stručně...
... za mě není C6 žádná škoda, určitě po ní plakat nebudu >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2012 23:53
Re: Shrnu to velmi stručně...
..á další kdo s vozem NEjel a (zřejmě) NIC o Citroën C6 neví.. ;-)
Avatar - Sonny Crockett
6. 10. 2012 20:52
Já...
Já osobně bych do toho teda nešel. Sedí mi trochu jiný typ aut, navíc za ty peníze. Předek je ale podle mě designově nádhernej, impozantní. Celou boční linii ale trochu kazí ta divně napojená záď. Ten zadek se mi sám o sobě líbí, zadní okno pecka, ale prostě mi to nějak celé nepasuje. No a interier mi teda nesedí bohužel ani trochu, vypadá to jak kuchyňská linka :-(
Ale co mi fakt leze krkem, je to srovnání s němčourama. Zatímco německejch tuctovejch Audin jsou silnice nacpané, tak ačkoliv bych si osobně C6 nekoupil, tak bych ho strašně rád na silnici potkával, na rozdíl od všech těch Audi a Passatů, protože šeď průměrnosti a usedlosti mě přímo děsí.
Takže přeju mnoho tisíc ujetých kiláků všem majitelům těchto originálních vozů, protože si umíte jít za svým, máte svůj styl a nebojíte se ho ukázat
:yes:
Rozbalit vlákno
0