Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
34
Fotogalerie

Citroën C6: Vlajková loď definitivně končí

Nejluxusnější sedan Citroënu se po sedmi letech rozloučil s výrobními linkami. Vzniklo jich jen asi 20 tisíc.

Nová limuzína s dvojitým šípem ve znaku byla překvapivě odhalena již v září 2004. Oficiálně se představila ale až v Ženevě 2005. Pro skalní příznivce značky znamenala návrat k tradicím. Šlo sice o právoplatného nástupce XM, ale extravagantní tvary přes 4,9 m dlouhého vozu se spíše odkazovaly na ještě starší CX.

Hydropneumatický podvozek zajišťoval komfort, na který byli fanoušci a milovníci velkých modelů francouzské značky po dlouhá léta zvyklí, nechyběla ani bezrámová okna. Problémy s nimi ovšem posunuly uvedení na trh takřka o rok od výstavní premiéry.

Pod kapotami bychom našli nejdříve dvojici motorů: benzinový V6 objemu 3,0 l s výkonem 155 kW (211 k) a turbodiesel HDi obdobné konfigurace s objemem 2,7 l a 150 kW (204 k). Druhý jmenovaný byl v červnu 2009 nahrazen agregátem 3,0 HDi se 177 kW. To už zážehový šestiválec nebyl v nabídce. Počínaje únorem 2007 se krátce nabízel i menší čtyřválec 2,2 HDi/125 kW, pro rok 2010 už ale zbyl jen výše zmíněný třílitrový šestiválcový turbodiesel.

C6 určitě neměla být prodejním trhákem, na to je přece jen příliš extravagantní. Ale ani zdaleka nedokázala konkurovat ve vyšší střední třídě německým soupeřům a Volvu. Výsledkem byl komerční neúspěch, vždyť v továrně v Rennes vzniklo jen zhruba 20 tisíc kusů. Produkce nakonec nebude zastavena v prosinci, jak bylo původně plánováno, ale již na konci září. Nezaměnitelné tvary nebyly každému po chuti a staly se asi největší překážkou masovějšího rozšíření. Nebo jí byla cena, která se pohybovala v rozmezí od 1,25 do 1,6 milionu, přičemž poslední modely stály 1,5 milionu?

Český dovozce model C6 dokonce v dubnu 2009 na delší dobu vyřadil z nabídky (ale šlo jej objednávat), aby jej po čase vrátil zpět. I tak jsou tyto automobily na našich silnicích velmi vzácným úkazem, vždyť se jich tu během celého období výroby prodalo jen 65 ks. Nejúspěšnějším byl rok 2007, kdy své majitele našlo 25 velkých Citroënů. V domovské Francii byl sice úspěšnější, ale například předloni si vůz vybralo jen 764 zákazníků, v loňském roce pak pouhých 619. S největší pravděpodobností se proto v budoucnu stane sběratelskou raritou.

V blízké budoucnosti bude Citroën C6 nahrazena modelem, který vzejde ze studie Numéro 9. Ta navazuje na dřívější Metropolis a byla vystavena letos v Pekingu. Nejpravděpodobnějším jménem pro produkční verzi je DS9.

Mezitím je vrcholem francouzské produkce sedan nebo kombi C5 3,0 HDi a nekonvenční model DS5, který v hybridní verzi stojí zhruba milion korun.