v Říši středu se dá pořád ještě evropské zboží vydávat obecně za něco lepšího. S image Citroenu to má řada DS na evropském trhu těžké, v Číně je šance na průraz do prémiového segmentu větší.
ještě nedávno všichni plakali jak jim americká firma Ford do Evropy nestrčí hned auto ( Fusion/Mondeo hlavně protože u Mondea ještě nenastal čas na standardní modelovou obměnu) a teď koukám že evropská firma pro jistotu nebude některé své výrobky v Evropě prodávat vůbec. Evropa už asi fakt není důležitý trh.
Evropa je důležitý trh. Ale je tak nabitý (velká konkurence) a má náročné zákazníky, že tady nejde jít s každým vozem.
Btw. EU je to nejlepší, co nás potkalo. V Evropě se neválčí, země spolupracují a máme se jak prasata v žitě ve srovnání s dobami předchozími. Pro ČR to platí 2x... to by na auto.cz byl jen žigul, škodovka a trabant... a diskuze by šla přes cenzory.
No, to není úplně srovnatelné. Viz Dinarův příspěvek...Luxusní limuzína a prémiové SUV od Citroenu by zde beztak pravděpodobně skončily propadákem, Mondeo je však naprosto zásadní model...Ale i tak je jich škoda...
Je to jinak, automobilka pod PSA si netroufne v
Evropě prodávat něco co vydává za prémii, protože je si vědoma svých schopností a konečně uznala, že to ví i evropani co mají zájem o prémii. Kdyby byla Evropa nezajímavý trh, korejci by se pakovali a MZD6 by nebyla kombík speciálně pro Evropu. Kdo na to má, tady prodává.
Jenže korejci to tlačí jednoznačně přes cenu a dalo by se říci, že to i dotují, aby si zde vybudovali pozici. Neboj, dlouho to trvat nebude. Rentík taky zdražil starou lagunu, po pár měsících nulových prodejů to opět šoupnul dolů, protože holt to auto na vyšší cenu nemá.
Ano, o sedany je všeobecně menší zájem, ostatně takové 3er a 5er, E nebo C klasse, A4 jsou jasné prodejní propadáky. O takovém Passatu už ani nemluvím, je to sedan a těm troubům z Volfsburgu to pořád ještě nedošlo, že sedan v Evropě prostě nemůže uspět, přitom by stačilo poslouchat Frantíky a nemuseli by přijít o takovou sumu peněz přižovováním tak neúspěšné karoserie...
a až potom ho môže využívať pri predaji v Číne. Frantíci sa asi domnievajú, že Číňanom stačí európsky pôvod značky a úspech je tým zaručený...
Nespomínam si v posledných rokoch žiadnu rozumnú, či dokonca vizionársku myšlienku zo strany francúzskych výrobcov áut.
Re: Image si Citroen musí vybudovať najskôr v Európe
Jenže v číně na rozdíl od evropy budou mít větší zisk i obrat. Takže z pohledu zisku a přežití je pro ně čína důležitější než evropa. Na image si můžou hrát až nebudou před krachem.