Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS: SUV ani prémiový sedan se do Evropy nedostanou

Diskuze (20)
Koncepty nových modelů řady Citroën DS se dočkají sériové výroby. Cílí ovšem na čínské zákazníky a s jejich prodejem v Evropě se nepočítá.

Citroën letos v dubnu na autosalonu v Šanghaji předvedl koncept DS Wild Rubis. SUV od luxusní divize Citroënu se dočká sériové výroby, v Evropě se však prodávat nebude – přestože ještě v létě hlavní designér divize DS Thierry Metroz tvrdil opak. Tentokrát ale promluvil člověk ještě povolanější, šéf Citroënu Frederic Banzet.

V rozhovoru pro Automotive News Europe Banzet doslova uvedl: „SUV inspirované konceptem Wild Rubis se bude vyrábět v Číně. V Evropě s ním naše plány nepočítají.“ Příznivci značky si tedy musí nechat zajít chuť. Momentálně Citroën nabízí jediné SUV, model C4 AirCross, který je modifikovanou verzí Mitsubishi ASX. Příští rok se přidá druhý, o kousek menší model. Bude jím sériová podoba studie Cactus, která se stane obdobou Peugeotu 2008. Žádný větší crossover se zřejmě v showroomech Citroënu neobjeví.

Podobné to je s prvním sedanem divize DS. Ten se začne vyrábět už příští rok, opět v Číně. Nová továrna zatím pro zákazníky z Východu vyrábí model DS5, novinka, kterou Banzet označuje jako kompaktní prémiová sedan by mohla být odvozenou tříprostorovou variací na tento hatchback. Ani ona se nepodívá za hranice Říše středu, v tomto případě to ale dává větší smysl, protože sedany v Evropě tolik „netáhnou“.

O budoucnosti projektu limuzíny DS9 – prezentované loni jako koncept Numéro 9 – šéf Citroënu pomlčel.

Diskuze (20)
Avatar - del42sa
8. 11. 2013 13:11
Re: DS sedan
ha ha, není >:D :-! neškodila by návštěva očního
8. 11. 2013 11:41
Re: O sedany není v Evropě zájem?
Ano, o sedany je všeobecně menší zájem, ostatně takové 3er a 5er, E nebo C klasse, A4 jsou jasné prodejní propadáky. O takovém Passatu už ani nemluvím, je to sedan a těm troubům z Volfsburgu to pořád ještě nedošlo, že sedan v Evropě prostě nemůže uspět, přitom by stačilo poslouchat Frantíky a nemuseli by přijít o takovou sumu peněz přižovováním tak neúspěšné karoserie...
Avatar - Hittman
8. 11. 2013 11:27
Re: A to tady
Jenže korejci to tlačí jednoznačně přes cenu a dalo by se říci, že to i dotují, aby si zde vybudovali pozici. Neboj, dlouho to trvat nebude. Rentík taky zdražil starou lagunu, po pár měsících nulových prodejů to opět šoupnul dolů, protože holt to auto na vyšší cenu nemá.
Avatar - Hittman
8. 11. 2013 11:24
Re: Image si Citroen musí vybudovať najskôr v Európe
Jenže v číně na rozdíl od evropy budou mít větší zisk i obrat. Takže z pohledu zisku a přežití je pro ně čína důležitější než evropa. Na image si můžou hrát až nebudou před krachem.
Avatar - Hittman
8. 11. 2013 11:23
Re: A to tady
Jde vidět, že novodová propaganda pracuje úspěšně >:-[] :no: