Nový velký Citroën se již brzy dostane také na české silnice a mimo klasicky zajímavých tvarů přiveze i novou techniku. Bezpečnost chodců v případě srážky s C6 zvyšuje nová aktivní kapota.
Mozna podoba noveho Citroenu C5 (a ak by tak vyzeral, bude to podla mna krasa): [odkaz]
//// C4 Picasso- neviem co to je za obrazok a od koho pochadza, ale tu je: [odkaz]
Kto ma zaujem, su k dispozicii aj Peugeot 308 a nove SAV Renault Koleos 4x4 ;-)
Čauko, to je typickej Citroën :yes: Ten zadek by to ale chtělo ještě trochu dotáhnout. Asi to bude tou zvýšenou hranou okna vzadu. Ale ten čumák, to je paráda :yes: Picasso mi přijde moc podobný tomu současnému a tvář masky moc nezapadá do současného celkové výrazu značky.
Ani mne sa to Picasso uplne nezda (skor tipujem, ze to niekto modelov v compe po domacky): Existuje este jeden obrazok, ktory je cistejsi, ale tiez uz nie asi aktualny (je to skoro 2 roky stare):[odkaz] /// AutoExpress si uz trufol aj na moznu novu podobu C8 ;-) : [odkaz] ///[odkaz]
Dnes toho mam k dispozicii strasne vela: Vyjadrenie J.Maysa k designu noveho Jaga S-Type // Info o novej Alfe 169 // ten P308 a Renault Racoon (som zvedavy ci sa chyti Svihak - toho to SAV zaujima :-);-) )
Velky clanok je na italispeed.com (hned prva sprava): Je tam aj obrazok. Nova Alfa 169 bude vraj 4dv. coupe proti Mercu CLS a Porsche Panamera! A bude postavene na skratenej platforme buduceho Quattroporte. Btw. maserati na oplatku dostane podvozok Brery pre svoj entry-level roadster (proti Boxsteru)... ;-)
Jen drobná oprava: je to www.italiaspeed.com;-) Šotek zapracoval :-) Hohohoho, to vypadá zajímavě, ale upřímně jsem čekal nástupce 166. Tohle mi dost (při tomhle pohledu) připomíná Crossfire.
Už jsem to dočetl celé. On to bude celkem cvalík. A pod kapotou pořádná bestie ;-) Hlavně GTA >:-[]:yes: Už ať jsou další náhledy. PS: Crossfire je designově velmi pěkný :yes:
Mrkni sem na nove Picasso: [odkaz]%20citroen/pi… Porovnaj to s tym CAD-modelom co som tam dal ako prvy. Niektore designove prvky su az "desivo" podobne (a je to vidiet aj cez to maskovanie). Aby to este nebolo nakoniec tak, ze ten CAD model je uniknuty priamo od Kytroenu :-)
Hmmm...pravidelne sa objavuju spravy o tom, ze francuzi (PSA aj R) by sa radi vratili do USA. Najprv to potvrdia, potom odlozia, a tak stale dokola... Teraz sa J.M. Folz vyjadril, ze vstup PSA na US trh by sa mohol realizovat koncom dekady. no to ale dost zalezi na tom, ako sa na US trhu vyvynie situacia s malymi autami. Nasa stredna trieda v USA moc nefunguje a vo vyssej strednej maju iba (inak slaby) P607 /608... Trosku by im pomohlo aj nove SAV od Mitsubishi, al aj tak by potrebovali full-size SUV (ale co nie je dnes - v roku 2011 moze byt...). MPV od PSA zu zas podla mna na US trh trochu male. Okrem toho si myslim, ze ak sa PSA vobec do USA vrati - vrati sa iba z Peugeotom. Aj ten to budfe mat tazke. EU mainsteamove znacky (vid. VW) by to mali proti japoncom v USA strasne tazke...
SUV si dokážu představit u Renaultu, ale jen ne proboha u PSA. Hlavně se nemůžu ubránit pocitu, že Francouzi vyrábějí typická evropská auta, tudíž do US se mi vůbec nehodí. Jediné, co by tam podle mě mohlo zaujmout je C6. Ale má "jen" V6 ;-)
P 508 (???) - teda to SUV bude asi vyzerat nejak takto: [odkaz] //// [odkaz] /// C6 by mal v USA dost atypicke tvary (nie ze by tu nemal) - tazko povedat ci by to tam pochopili.
To první je příšerný :no: Druhé je fajn. /// C6 by právě díky tomu mohla být zajímavá. Byla by to velká sázka do loterie. Dyť si vem, jak jsou amíci ujetý, tohle by se jim mohlo líbit >:-[] Ale težko říct, jako tam mají citróni pověst. Jestli by se dalo navázet na DS, nebo to tam mají jako rozpláclou žábu ;-)
Mozno by sa to chytilo - ale aj tak: ponukat iba jedno silne auto? Male Citroeny tam asi kupovat moc ludi nebude. To by si uz skor kupili toho Peugeota - ten poznaju trochu viac. Ale inak suhlas: PSA je skor typicky vyrobca aut pre EU - do USA by som sa az tak netlacil
Amíci jsou ujetý. :-) Ale tolik, aby se tam vrátily mainstreamové italské nebo francouzské značky nebo Seat, asi ne. V současnosti to vidím stejně reálně jako návrat Buicku nebo Lincolnu do Evropy. A chystaný vstup Dodge...vždyť to budou předělané Smarty a jiné zrůdnosti. Stejně tak fr. značky by měli šanci jen s naprosto odlišnými modely. Americký trh je stejně přesycený jako ten evropský. A hledání smyšlených tržních mezer a možností exportu jsou takové poslední zoufalé pokusy. Navíc Amerika je lákavá tím obrovským trhem. Jenže když nabídka třeba Peugeotu a Citroenu končí velikostně tam, kde nabídka mnohých amerických značek teprve začíná....je to vážně jiný svět. A ropná krize to nezmění. Pokud bydlíš 50km od nejbližšího obchodu a jezdíš jednou týdně na obří nákup několika desítek/stovek litrů pitné vody plus plných krabic potravin do zásoby atd. Raděj ten pick-up truck vybavíš hybridní technologií, vypínáním válců, dvojspojkovou šestistupňovou převodovkou, odlehčenýma materiálama. Protože přes tu poušť jet na ten obří nákup v malém hatchbacku je holá utopie. Zajímalo by mě, kdy tu lidi pochopí, že se tam prostě žije jinak a ta velká auta nejsou projev nějakého komplexu či megalomanie nýbrž životní nezbytností. Tři nejprodávanější modely nejsou prostě ani "osobním vozem". Ford F150, Chevrolet Silverado, Dodge Ram. Jen proto, že je nekvalifikují jako osobní auta, mohly se na postu žebříčku nejprodávanějšího osobního auta v USA vystřídat Camry a Accord.
Dobrej příběh... jo, souhlas. tam je to přirozené... Tady, brácho, tady to sortýrujem podle palců pneuumatik. Máš patnáctky?, seš nýmand, švorcák. Se šestnáctkama už můžeš i přes den ven vyvenčit... ale kápo, kápo valí zásadně 18 :-) Tohle je stigma malých lidí a nízkých poměrů. P.S. Nejlepší jsou dvacítky... na pěknejch podpatkách ;-)
"A ropná krize to nezmění." - ale no tak, jedna ropna krize uz Ameriku totalne zmenila a ta druha udela to stejne. Podivej se na vysledky trucku za posledni ctvrtleti, jdou do haje. Ze je pick-up zivotni nezbytnost fakt muze rict jen nekdo, kdo tam nebyl. Naopak, pick-up je tam to, co tady Skoda - ma to soused, musim to mit taky. Jenze to stal benzin 1.5 USD/galon. Dnes jsme jinde. PS: kdyz je to takova zivotni nutnost, proc se na ty prvni mista v prodejich dostaly pick-upy az v poslednich letech? To predtim Amici trpeli? "Marketingova masaz" je tvoje odpoved, nikoliv "zivotni nezbytnost". Bacha na to. ;-)
Tohle nerozetneme. Počkáme na budoucnost. 25let je nejprodávanější auto Ford F150. Tomu říkáš poslední roky? Čtvrtletní výkvy nic neznamená. Napsal jsem že nezmění ve smyslu, že by se tam staly nejprodávanějšíma autama malé vozy. To radši do těch velkých narvou kdejaké udělátko. A za tím názorem si stojím.
V zasade suhlas...az na to, ze malym autam sa v USA otvara v poslednom case predajny segment dost vyrazne. Zrejme cast mladych ludi je to ochotnych pouzivat ako dopravny prostriedok a druha skupina su ti, co prestupuju na ekologicke auta (vid. Prius) - ako odpor k US konzumnej spolocnosti ( Co je v USA asi pomerne "moderny" nazor). A mnohych ten US trh co do predanych objemov laka aj v tomto segmente...
Koukal jsem nahoře na tu připravovanou C5ku... Citroen našel v C4 konečně svou tvář. Je výrazná a poměrně inspirativní... na mne působí chladně... ale vydrží leta... Tak v tom Citroen cením. Je jiný, svůj a avantgardní... C5 bude větší C4... jinak už to ani vlastně nejde... Tohle začali praktikovat u AUDI... úspěšně. Proč by úspěšnejch nemohlo bejt víc.
J mam z C4 ten isty pocit. Auto je bezpochyb zaujimave, ale mna moc neoslovoju. Ta C5 je uz podstatne lepsi pripad...ale tiez by to asi nestacilo na jej kupu. ;-)
Právě na těch výmolech máš pocit, že jich je nějak míň než v jiných autech. A když pak jedeš po fakt kvalitní silnici (např. v Reichu), tak máš pocit, že jedeš na vzduchovém polštáři. Jo, tak tomu říkám pohodlné svezení. Místo sedaček křesla a houpání pode mnou. To je potom plavba, panečku :yes:
Ano souhlas... jen nesmíš sjet na bílou čáru, to tě pak sedadlo vytřese jak na Matějský ;-) Vlastně... má to tak bejt... že si myslíš, že jedeš na polštáři...? Tak mě napadá, proč to nedělaj ostatní...
Jestli myslíš, že je lepší cítit každý hrbol... Každý má jiné preference ;-) Já si raději zajdu na masáž do salonu, než abych se nechal nesystematicky a neplánovaně "masírovat" díky silnici a tvrdé sedačce. Jo, v Maybachu, to je pak jiná masáž sedačky! >:-[]
Ostatni by to aj robili, ale ten system bol po dlhu dobu svojej existencie nad moznosti vtedajsej techniky. Jednak bol na tu dobu strasne zlozity (nebola nijaka mechatronika, teda musela to byt strojarska zalezitost): Citroen sam s tym mal velke problemy - a este C. BX a zcasti aj XM, tym dost trpel. System sa dost kazil - a to automobilky odradzovalo. Predrazovalo to vyvoj, vyrobu a majitelia tym boli nastvani (teraz nemyslim konkretne pravovernych Citroenakov... ;-) ). Zmenu k lepsiemu priniesla az Xantia. A zda sa, ze masivnym zapojenim elektroniky su uz teraz na tom C5 / C6 vpodstate OK.
Však jsem říkal, že se dočkám odpovědi :-) U BX to bylo krok vedle a myslím, že to hodně pomohlo k odsouzení značky Citroën. Zejména u nás. Po revoluci se sem tahali starý vraky a BX bylo jedním z nich. Navíc tam to fakt bylo nějak blbě uděláno a dost lidí s tím mělo problémy. Na druhou stranu znám pár lidí, co BX měli a ty s hydraulikou problém neměli nikdy. U Xantie je to již velmi neporuchové, takřka bezproblémové. U C5 skoro to samé, ale tam se právě díky té elektronice můžeš setkat s více problémy než u Xantie. Ale ona Xantia byla svého času nejspolehlivější francouzské auto...
Tak nejak asi. ;-) Ta BX - u nas na ulici ma sused jednu bielu : original, udrziavanu, a teraz aj garazovanu. Dostal ju po revolucii vraj od brata - ten zdrhol do Fr. a zil tam. A to ato je uplne OK! Ale celkovo vzate, s BX je to ako so Zigulakmi: su kusy, ktore sa podarili - ale vseobecne je to velky problem... ;-)
Jestli t byl u BX krok vedle, tak jsem panna orleanska - BX se prodalo okolo 3 mil. ks a to se vyrabel 10 let (83-93). Toho zatim nedosahl ani stary model Oktavky, novy nedosahne urcite taky. >:D Pokud bylo nejake auto s hydraulikou "doku*vene", tak to bylo tim, ze za1. v CZ Citroen servisech pracuji z 90% diletanti,za 2. majitele na udrzbu kaslali. Pravidelna vymena LHM je u techto aut proste nutna zalezitost (ma asi takovy vliv, jako vymena oleje v motoru-kdyz jej nevymenim, motor zadru), taktez dofuk kouli. Mam uz 3. citroen s hydrem a auto s klasickym podvozkem bych uz nechtel.
Tomáši, vždyť si ještě jednou přečti moje příspěvky. Nemůžeš ale popírat, že u BX byla hydraulika nejvíc poruchovou záležitostí, co kdy u Cit vyrobili. To co se sem tahalo za auta jsem taky napsal. A ano, pokud se o auto člověk stará, tak mu nabízí perfektní svezení. Nakonec běžná údržba hydra vychází levněji než výměny tlumičů u konvenčních vozů. U BX ses o to mohl starat, jak jsi chtěl, ale majitelé (někteří) se setkávali s úniky LHM, netěsností, problémy s korektory, kostkou apod. To se ti u Xantie už nestane, pokud se o to staráš. Je ovšem potřeba o tom něco málo vědět, resp. navštěvovat kvalitní servis, což je asi největší problém. Takže abych vysvětlil ten krok vedle: nebyl krok vedle, že v BX bylo hydro, ale krok vedle bylo, že hydro bylo poruchové a tím si (zejména u nás) udělal Citroën špatné jméno (i když za to paradoxně sám Citroën nemůže). Jak jsem řekl, tahali se sem vraky a lidé o tom prd věděli. Prostě Citroën si jen tak doma na dvorku neopravíš (tím myslím specifické části vozu), protože je k tomu potřeba vyškolený personál. Myslím, že si ale rozumíme :-)
PARÁDA! Tak tato chystaná C5 už konečně vypadá jako starej dobrej Citrónek :yes: Ačkoliv popravdě řečeno, čekal jsem už i současnou C5 poněkud expresívnější....no nic naplat, C4 nám už naznačila, že se tamější šéfíci již poučili a budeme se moci kochat proslulou avantgardou i v běžném denním provozu a nikoliv jen na obrázkách studií! ad. hydropneu - Pár stovek km jsem kdysi najezdil ještě se starým dobrým BX a moc rád na tu ¨žehličku českých silnic¨vzpomínám ;-)
...ba, svatá pravda! Leč kritéria na pohodlnou jízdu se přeci jen za tu dobu kapánek šoupla. Jen nevím jestli v případě Citroënu ku prospěchu, či naopak.
ufff, jsem se tak nadchnul, že jsem zapomněl na to nejpodstatnější: Vřelé díky za neustálé a nevyčerpatelné obohacování vědomí a vědomostí milý pán MARKO :yes: >:D:yes:
Viete niekto umiestnit na web moje kresby? Marko a ZZ.C5 spravim,tiez,ale trvat to bude niaku dobu...inak C8 mam hotovu cize ak to niekto viete dat na net tak mi dajte mail alebo ICQ,Skype
Já už to psal Turbovi. Vůbec to nezapadá do současného vzhledu Citroënu. V té masce vidím trochu starou C5, ale tím spíš bych si tuto C8 dokázal představit před 5ti lety. Každopádně hezkej pokus ;-)
no mě nesedí prostě ta maska, přijde mi moc hranatá, vzheldem ke zbytku přídě, ty světla by docela šly, no zkrátka, kdyby mohl ještě jednou nějak jinak přemyslet tu příď, tak by to bylo supr.. Jinak kreslit umí, jen co je pravda, kdybych takhle uměl čárat já, kde jsem mohl bejt... ;-):-)
dnes už nemám čas, zítra na to kouknu, ale kdybych to měl rychle shrnou, zkus ji možná udělat na výšku užší, tak aby nezasahovala až k hraně , nebo ji celou posuň jakoby výš a vzad. A přepracuj partii spoileru... víc tu příď uzemni, protáhni ji směrem k zemi, trochu jako u C4.. PS jinak se mi moc líbí ty vstupy vzduchu před předním sklem :yes:
[odkaz] možná to bude ostatním fungovat... řeknu to takhle, talent určitě máš a pracuj na sobě, nevím, jestli studuješ techniky kreslení, hlavně si hlídej "geometrii" některý auta se ti "kroutí", ale to určitě časem vychytáš, já bych asi nic podobnýho nenakreslil. Takže držim palce ;-)
Jo, funguje to. Paráda :yes: Nejvíc se mi líbí to Subaru. Ta "outbackovská" světla jsou fakt super a těch by se mělo Subaru držet! Jo, s geometrií je občas trabl, ale to se časem vychytá ;-)
Ludia od Citroenu musia byt "radi" z mojich aktivit v tejto diskusie :-) . Tak tu to je - a su to fotky z automobilky:
[odkaz] //// [odkaz] ///
[odkaz]
eh...to prve foto som tam dal ako dokaz, ze niekto chodi po vyvojovom odd. s telefonom a foti. Boh vie co je pod tou plachtou. Aj ked ten cierny "pas" dole je identicky s tymi autami na dalsich dvoch fotkach... ;-)
Vazne... :-) Ta C3 by totiz teoreticky mala prsit pred Plurielom. Ten prisiel az v 2003, teda 2 roky po premiere normalnej C3. Na druhu stranu - maloseriovy model sa vymeni lahsie, naviac ak ma ist o "predohru" k novemu zakladnemu modelu...
Je to nějaké divné. Sotva představili facelift, tudíž bych tipoval, že minimálně 2 roky z něj budou ještě těžit. Možné je i to, že sláva Pluirelu je už zašlá a o moc velký prodejní trhák teda nešlo, takže ho představí dříve a otestují veřejnost na nový vzhled C3... fakt těžko říct ;-)
Presne tak by som to tipoval aj ja....ak ho teraz maju hotove, predstavit ho mozu tak v 9/2006 na Salon de l´Automobil Paris, alebo v zeneve 2007. Potom by logicky mohla nasledovat nova C3 v Zeneve rok na to!