Technika
Koukal jsem nahoře na tu připravovanou C5ku... Citroen našel v C4 konečně svou tvář. Je výrazná a poměrně inspirativní... na mne působí chladně... ale vydrží leta... Tak v tom Citroen cením. Je jiný, svůj a avantgardní... C5 bude větší C4... jinak už to ani vlastně nejde... Tohle začali praktikovat u AUDI... úspěšně. Proč by úspěšnejch nemohlo bejt víc.
J mam z C4 ten isty pocit. Auto je bezpochyb zaujimave, ale mna moc neoslovoju. Ta C5 je uz podstatne lepsi pripad...ale tiez by to asi nestacilo na jej kupu. 😉
Svezte se v autě s hydropneumatickým pérováním a nebudete chtít jinak 😉 >😒]
Jezdil jsem v tom. Je to nepochybně kvalitní svezení. Má to prej asi 800 metrů trubek... já bych se toho trochu bál... tady na těch výmolech...
Právě na těch výmolech máš pocit, že jich je nějak míň než v jiných autech. A když pak jedeš po fakt kvalitní silnici (např. v Reichu), tak máš pocit, že jedeš na vzduchovém polštáři. Jo, tak tomu říkám pohodlné svezení. Místo sedaček křesla a houpání pode mnou. To je potom plavba, panečku :yes:
Ano souhlas... jen nesmíš sjet na bílou čáru, to tě pak sedadlo vytřese jak na Matějský 😉 Vlastně... má to tak bejt... že si myslíš, že jedeš na polštáři...? Tak mě napadá, proč to nedělaj ostatní...
Jestli myslíš, že je lepší cítit každý hrbol... Každý má jiné preference 😉 Já si raději zajdu na masáž do salonu, než abych se nechal nesystematicky a neplánovaně "masírovat" díky silnici a tvrdé sedačce. Jo, v Maybachu, to je pak jiná masáž sedačky! >😒]
Myslím to vážně - proč to nedělají ostatní?...
Zeptej se ostatních 😄 Asi to neumějí. Citroën to vyvíjí několik desítek let. I Rolls Royce to od něj kupuje... PS: Určitě nám Marko odpoví :yes:
Ostatni by to aj robili, ale ten system bol po dlhu dobu svojej existencie nad moznosti vtedajsej techniky. Jednak bol na tu dobu strasne zlozity (nebola nijaka mechatronika, teda musela to byt strojarska zalezitost): Citroen sam s tym mal velke problemy - a este C. BX a zcasti aj XM, tym dost trpel. System sa dost kazil - a to automobilky odradzovalo. Predrazovalo to vyvoj, vyrobu a majitelia tym boli nastvani (teraz nemyslim konkretne pravovernych Citroenakov... 😉 ). Zmenu k lepsiemu priniesla az Xantia. A zda sa, ze masivnym zapojenim elektroniky su uz teraz na tom C5 / C6 vpodstate OK.
Však jsem říkal, že se dočkám odpovědi 😄 U BX to bylo krok vedle a myslím, že to hodně pomohlo k odsouzení značky Citroën. Zejména u nás. Po revoluci se sem tahali starý vraky a BX bylo jedním z nich. Navíc tam to fakt bylo nějak blbě uděláno a dost lidí s tím mělo problémy. Na druhou stranu znám pár lidí, co BX měli a ty s hydraulikou problém neměli nikdy. U Xantie je to již velmi neporuchové, takřka bezproblémové. U C5 skoro to samé, ale tam se právě díky té elektronice můžeš setkat s více problémy než u Xantie. Ale ona Xantia byla svého času nejspolehlivější francouzské auto...
Tak nejak asi. 😉 Ta BX - u nas na ulici ma sused jednu bielu : original, udrziavanu, a teraz aj garazovanu. Dostal ju po revolucii vraj od brata - ten zdrhol do Fr. a zil tam. A to ato je uplne OK! Ale celkovo vzate, s BX je to ako so Zigulakmi: su kusy, ktore sa podarili - ale vseobecne je to velky problem... 😉
Jestli t byl u BX krok vedle, tak jsem panna orleanska - BX se prodalo okolo 3 mil. ks a to se vyrabel 10 let (83-93). Toho zatim nedosahl ani stary model Oktavky, novy nedosahne urcite taky. >😁 Pokud bylo nejake auto s hydraulikou "doku*vene", tak to bylo tim, ze za1. v CZ Citroen servisech pracuji z 90% diletanti,za 2. majitele na udrzbu kaslali. Pravidelna vymena LHM je u techto aut proste nutna zalezitost (ma asi takovy vliv, jako vymena oleje v motoru-kdyz jej nevymenim, motor zadru), taktez dofuk kouli. Mam uz 3. citroen s hydrem a auto s klasickym podvozkem bych uz nechtel.
Tomáši, vždyť si ještě jednou přečti moje příspěvky. Nemůžeš ale popírat, že u BX byla hydraulika nejvíc poruchovou záležitostí, co kdy u Cit vyrobili. To co se sem tahalo za auta jsem taky napsal. A ano, pokud se o auto člověk stará, tak mu nabízí perfektní svezení. Nakonec běžná údržba hydra vychází levněji než výměny tlumičů u konvenčních vozů. U BX ses o to mohl starat, jak jsi chtěl, ale majitelé (někteří) se setkávali s úniky LHM, netěsností, problémy s korektory, kostkou apod. To se ti u Xantie už nestane, pokud se o to staráš. Je ovšem potřeba o tom něco málo vědět, resp. navštěvovat kvalitní servis, což je asi největší problém. Takže abych vysvětlil ten krok vedle: nebyl krok vedle, že v BX bylo hydro, ale krok vedle bylo, že hydro bylo poruchové a tím si (zejména u nás) udělal Citroën špatné jméno (i když za to paradoxně sám Citroën nemůže). Jak jsem řekl, tahali se sem vraky a lidé o tom prd věděli. Prostě Citroën si jen tak doma na dvorku neopravíš (tím myslím specifické části vozu), protože je k tomu potřeba vyškolený personál. Myslím, že si ale rozumíme 😄
PARÁDA! Tak tato chystaná C5 už konečně vypadá jako starej dobrej Citrónek :yes: Ačkoliv popravdě řečeno, čekal jsem už i současnou C5 poněkud e😜resívnější....no nic naplat, C4 nám už naznačila, že se tamější šéfíci již poučili a budeme se moci kochat proslulou avantgardou i v běžném denním provozu a nikoliv jen na obrázkách studií! ad. hydropneu - Pár stovek km jsem kdysi najezdil ještě se starým dobrým BX a moc rád na tu ¨žehličku českých silnic¨vzpomínám 😉
:yes: Staří citroënáři říkají, že BX a XM byly/jsou ještě ze staré školy a že už ani Xantia není tolik pohodlná. Natož pak C5 ;-\ Jsem zvědavý na C6.
ufff, jsem se tak nadchnul, že jsem zapomněl na to nejpodstatnější: Vřelé díky za neustálé a nevyčerpatelné obohacování vědomí a vědomostí milý pán MARKO :yes: >😁 :yes:
Viete niekto umiestnit na web moje kresby? Marko a ZZ.C5 spravim,tiez,ale trvat to bude niaku dobu...inak C8 mam hotovu cize ak to niekto viete dat na net tak mi dajte mail alebo ICQ,Skype
LOL. Na net nevím, možná zkus poprosit Pekelnou Micinku. Můžeš mi to zatím hodit do mejlu? Zvědavostí hoříííím >😒]
Takže tohle tady, je to dobrý, i když mě osobně neštimuje ta maska, ale jinak dobrá práce, je vidět že Turbo umí.. [odkaz]
Já už to psal Turbovi. Vůbec to nezapadá do současného vzhledu Citroënu. V té masce vidím trochu starou C5, ale tím spíš bych si tuto C8 dokázal představit před 5ti lety. Každopádně hezkej pokus 😉
no mě nesedí prostě ta maska, přijde mi moc hranatá, vzheldem ke zbytku přídě, ty světla by docela šly, no zkrátka, kdyby mohl ještě jednou nějak jinak přemyslet tu příď, tak by to bylo supr.. Jinak kreslit umí, jen co je pravda, kdybych takhle uměl čárat já, kde jsem mohl bejt... 😉 😄
tak to pošli na muj mail... dám to na www a dám sem link
Micinka,mam to aj v PC spravene,cez Malovanie(viem ze to neni nic moc ale aspon nieco)ako by si si predstavoval tu masku?
dnes už nemám čas, zítra na to kouknu, ale kdybych to měl rychle shrnou, zkus ji možná udělat na výšku užší, tak aby nezasahovala až k hraně , nebo ji celou posuň jakoby výš a vzad. A přepracuj partii spoileru... víc tu příď uzemni, protáhni ji směrem k zemi, trochu jako u C4.. PS jinak se mi moc líbí ty vstupy vzduchu před předním sklem :yes:
musím pochválit, pěkná práce, honem volej frantíkum určitě tě zaměstnaj........
Ak si niekto chcete pozriet dalsie moje obrazky chodte na pokec,t.j.WWW.POKEC.SK 😉
prosim 😄 😉 ...a az budem pan tak dam vediet >😁
Vyhladajte ma tak ze zadate moj nick t.j. Alfa159 do "okna" vpravo hore-vyhladavanie uzivatelov 😉
To tam ale není, tedy pokud se nezaregistruješ...
tak ale musis sa zaregistrovat ked chces vidiet,ved si nerob profil,iba zakladne veci
[odkaz] možná to bude ostatním fungovat... řeknu to takhle, talent určitě máš a pracuj na sobě, nevím, jestli studuješ techniky kreslení, hlavně si hlídej "geometrii" některý auta se ti "kroutí", ale to určitě časem vychytáš, já bych asi nic podobnýho nenakreslil. Takže držim palce 😉
Ludia od Citroenu musia byt "radi" z mojich aktivit v tejto diskusie 😄 . Tak tu to je - a su to fotky z automobilky:
[odkaz] //// [odkaz] ///
[odkaz]
[odkaz] //// [odkaz] ///
[odkaz]
WOW!!!! To je cooooool :yes: >😒] Jen mi do toho neštimuje ta prvá fotografia...
eh...to prve foto som tam dal ako dokaz, ze niekto chodi po vyvojovom odd. s telefonom a foti. Boh vie co je pod tou plachtou. Aj ked ten cierny "pas" dole je identicky s tymi autami na dalsich dvoch fotkach... 😉
Že by nové Berlingo? 😉
O Berlingu a Partnerovi zatial nic nove.... ;-\ . Ale ked sa blizi premiera C3 Plurielu...nebude daleko ani nova zakladna C3. Tak mozno....
Začínám si připadat jak u Toyoty: nic není nemožné 😄
Vazne... 😄 Ta C3 by totiz teoreticky mala prsit pred Plurielom. Ten prisiel az v 2003, teda 2 roky po premiere normalnej C3. Na druhu stranu - maloseriovy model sa vymeni lahsie, naviac ak ma ist o "predohru" k novemu zakladnemu modelu...
Je to nějaké divné. Sotva představili facelift, tudíž bych tipoval, že minimálně 2 roky z něj budou ještě těžit. Možné je i to, že sláva Pluirelu je už zašlá a o moc velký prodejní trhák teda nešlo, takže ho představí dříve a otestují veřejnost na nový vzhled C3... fakt těžko říct 😉
//// C4 Picasso- neviem co to je za obrazok a od koho pochadza, ale tu je: [odkaz]
Kto ma zaujem, su k dispozicii aj Peugeot 308 a nove SAV Renault Koleos 4x4 😉