Tu prudce "yntelygentní" myšlenku s Trabantem radši ignoruju.
Ale chtěl jsem se zeptat-ty trpíš grafomanií nebo jseš jen takovej wůůů od přírody? Běž se léčit, bude dobře jak tobě, tak nám.
Je-li vul s grafomanským komplexem, tak se sem chodí ukájet. Není-li vul s grafomanským komplexem, tak je to obyčejenej b-l-b-e-c. A ke všemu aktivní :no:
Než toho DD všichni sežerete, tak vemte na vědomí, že zas daleko od pravdy není. Model DKW F 102 byl Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Dvoudobý řadový tříválec s objemem 1175 ccm, vrtání 81 mm a zdvih 76 mm, komprese 7,5, karburátor Solex, výkon 44 kW (60 koní) při 4500 ot./min., točivý moment 105 Nm při 2250 ot./min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2480 mm, rozchod 1330/1326 mm, vnější rozměry 4280x1620x1460 mm, hmotnost 910 kg, maximální rychlost 135 km/h, spotřeba 11 l/100 km. Vyráběl se v letech 1964 až 1966, což je v podstatě stejná doba, kdy byl v NDR Wartburg 353 a u nás Š 1000 MB. Celkem postavili 52 753 vozů. Cena 7 200 DM. Byl to poslední vůz značky DKW a poslední v NSR hromadně vyráběný vůz s dvoudobým motorem. Zároveň byla jeho karosérie použita pro první nový vůz značky Audi. Tím bylo Audi 72, vyráběné v letech 1965 až 1972.
Vygooglil jsi to hezky www.svetveteranu.cz/…-museum-mobile-i… Ale při vší úctě k DD, měl asi na mysli tráboše tak jak ho všichni známe. A ten byl vyráběnej po znárodnění v továrně Sachsenring(před dederonama jméno Horch), město Zwikau.A tady je ta asi jediná pararela mezi Audi a Trabantem-místo vzniku.Takže střelba od DD pěkná, leč od boku ;-)
No ono to je složitější, já jsem to nechtěl popisovat celý. Ale je tu prostě geneze s vozy DKW F 8 a F 9. DKW F 8 (dvouválec)se stal základem pozdějšího P70 => trabantu 600 => 601. DKW F 9 (tříválec) se stal výchozím pro IFA F 9 => Wartburgu 311 => 353. IFA F 9 se vyráběla od roku 1950 v bývalém závodě Auto-Union ve Zwickau. Po převedení výroby do Eisenachu v roce 1953 dostala interní označení 309. (Eisenach patřil původně BMW.) Linie DKW šla v Dusseldorfu přes F 91, 93, na F 11, 12, 102. Pak DKW koupil roku 1965 VW a následovalo Audi 72. Mimochodem, technická data si samozřejmě googlím, ale ta historie je moje mládí. Takže, jak si to pamatuju, tak bych tu viděl zcela jasné vazby a evoluci konstrukcí mezi DKW, IFA, Wartburg, P 70, Trabant na jedné straně a DKW, Audi na druhé. :-)
Hezky napsáno. Přesto bych měl jeden dotaz pro redaktora - jak, že se AUDI usadilo ve velmi konkurenčním prémiovém segmentu? Ať o té formulaci přemýšlím jak chci, nedává mi smysl. Buďto je tím myšleno, že se AUDI usadilo v segmentu konkurenčním k segmentu prémiovému (což je asi neudržitelná konstrukce) nebo je tím myšleno, že prémiový segment je velmi konkurenční... což je také bez hlubšího významu. No, je to rébus. Dovozuji tedy zatím, že tím nejspíše bylo myšleno, že AUDI se napevno usadilo v silně obsazeném segmentu, v segmentu prémiovém.
Rád zodpovím. Myšleno to bylo tak, že dnešní prémiový segment je velmi konkurenční prostředí, kde je více než v jiných oblastech (odhlédneme-li od motorsportu) výroby automobilů držet krok se špičkovými technologiemi (namátkou systémy nočního vidění, hybridní a nyní již i vodíkové technologie, inteligentní pre-crash systémy atd.). To, že se do něj Audi dostalo a udrželo bylo zásluhou velmi kvalitní práce a tak jsem to v textu tím přídavným (dvěma) jménem zdůraznil.
No právě, já tam prostrádal to slovo - prostředí, tedy: Audi se již napevno zabydlelo ve velmi konkurenčním prostředí prémiovéHO segmentu. Je to sice šermování ;-) se slovíčky, ale ten významový odstín tam vnímám...
Preco ti rusi ucty? Asi preto, ze nie si schopny vyjadrit svoje myslienky v jednom alebo v dvoch prispevkoch, nie v 17tich!!! Pozri sa, za co ta kritizuju prvi traja diskutujuci...