Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čtyřválec 1.5 EcoBoost od Fordu nabídne 133 kW a 240 N.m

Jako první dostane nový přeplňovaný benzinový motor model Fusion, který se u nás bude prodávat jako Mondeo.
Zpět na článek
10. 6. 2013 09:10
10. 6. 2013 10:32
10. 6. 2013 10:54
10. 6. 2013 10:57
10. 6. 2013 11:35
10. 6. 2013 12:44
10. 6. 2013 15:21
10. 6. 2013 16:38
10. 6. 2013 17:08
10. 6. 2013 19:35
10. 6. 2013 11:22
10. 6. 2013 11:30
10. 6. 2013 12:42
10. 6. 2013 13:15
10. 6. 2013 17:15
10. 6. 2013 18:05
11. 6. 2013 06:17
11. 6. 2013 08:35
11. 6. 2013 13:40
11. 6. 2013 15:03
10. 6. 2013 13:22
10. 6. 2013 17:59
10. 6. 2013 14:29
10. 6. 2013 14:47
10. 6. 2013 15:14
10. 6. 2013 16:52
10. 6. 2013 16:12
10. 6. 2013 16:27
10. 6. 2013 16:41
10. 6. 2013 18:54
10. 6. 2013 19:25
10. 6. 2013 19:43
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2013 09:07
Srovnání se sky
Zajímalo by mně srovnání spotřeby, protože jsem měl na palubáku s 2,5 s automatem spotřebu 7,2 u úplně nového auta, ale nebyl to žádný pokus o ekojízdu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Choochoo
10. 6. 2013 09:17
Re: Srovnání se sky
papirovou to asi bude mit o chlup lepsi, skutecnou tipuju cca stejnou ;-)
Avatar - RWD
10. 6. 2013 10:22
Re: Srovnání se sky
Článek se týká motoru který teprve bude nasazený, srovnání tedy není možné a myslím že ani není potřeba. Až vyjde první model s 1.5 bude už mazda vyčuměná a její hlavní přednotí se tak stane její hlavní nevýhodou. pak ji ani sky nezachrání
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2013 10:35
Re: Srovnání se sky
Tak, tak auto je jak holka, hezká se ti očumí a šeredka nepodléhá stárnutí.
Avatar - RWD
10. 6. 2013 10:51
Re: Srovnání se sky
Tak nějak :-) Jen u žen je to otázka zpravidla několika desítek let než se krása vytratí. U aut to jsou roky (kromě starých klasik, které jsou čím dál hezčí :-)
Avatar - Choochoo
10. 6. 2013 10:58
Re: Srovnání se sky
Pokud si videl novy Fusion/Mondeo tak to nebude tak horky. Fusion mi prijde uz ted na videu vycumneny a tezkopadny, vypada to jak facelift stavajici verze. Tohohle se Mazda bat nemusi
[odkaz]
Avatar - RWD
10. 6. 2013 12:04
Re: Srovnání se sky
Jo, na vzhled nových Fordů jsem při psaní zapomněl >:D Souhlasím s tebou, mě se Fordy taky nelíbí a to ani na těch prvních pár podívání :no:
Avatar - Atlis
10. 6. 2013 19:06
Re: Srovnání se sky
s focusom sedan 1.6eb 110kw w manuali sa da v ramci limitov pohybovat na hranici 5-5.5l. 8 mesto, 130km/h gps - 6.8l.

aha. ffiii vazi 1340kg.
Avatar - jenik1
10. 6. 2013 09:10
To bude poruch
>:D
Rozbalit vlákno
9
Avatar - jenik1
10. 6. 2013 12:19
Re: To bude poruch
Protože ten motor je nový a první majitelé budou sloužit jako "obětní beránci" pro vychytání chyb. Netvrdím, že Ford dělá špatné motory, právě naopak. Jejich motory patří k nejlepším.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:29
Re: To bude poruch
Je vtipné, ak predsudkami trpí práve majiteľ Fiatu Punto. >:D
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2013 11:06
Re: To bude poruch
nie je nic horsie pre motoristu ako to ked sa mu zacne kazit talianske auto .... ;-)

talianske auta su krasne ked idu.... ked sa pokazia tak Vam ani pan boh nepomoze...
10. 6. 2013 11:16
Re: To bude poruch
No a ty si jeden z těch, který mají s italskými vozy velkou zkušenost. Si zase něco slyšel viď. Jak jezdí felda?
10. 6. 2013 11:29
Re: To bude poruch
Jsou krásná, i když stojí.
10. 6. 2013 14:19
Re: To bude poruch
Uz neraz si tu narazal na taliansku poruchovost. Vsetkych by nas tu zaujimalo, ake talianske auto si uz vlastnil. Neratam Burago!
10. 6. 2013 19:03
Re: To bude poruch
To nebylo od Vás hezké.. :yes: >:D
Avatar - mustafa
10. 6. 2013 09:47
sběrně potrubí
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
10. 6. 2013 10:32
Budúcnosť
Toto je budúcnosť benzínových motorov, či sa to niektorým páči alebo nie. Keď vyjde BMW s motorom rovnakého objemu, ale len tromi valcami, ešte sa bude Ecoboost spomínať ako referencia. Otázka spoľahlivosti sa nedá pred uvedením do prevádzky zodpovedať, každopádne doterajšie Ecoboosty netrpia nejakými chronickými vadami typu TSI a vyťahané reťaze.
Rozbalit vlákno
40
Avatar - RWD
10. 6. 2013 10:54
Re: Budúcnosť
Nesuď syny za hříchy jejich otců.
Pokud tedy zmiňuješ problémy TSI je třeba upřesnit, že se jedná o ty starší generace, protože nové TSI nic takového zatím nevykazují a neználek po přečtení bude dál šířit na netu bludy
Avatar - Ozzman
10. 6. 2013 10:57
Re: Budúcnosť
Zatím, protože zatím nenajely dostatek km :-)
10. 6. 2013 11:35
Re: Budúcnosť
A Ecoboosty najely? 1,4 TSI se prodává od roku 2005. To je celkem dlouhá doba.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 12:44
Re: Budúcnosť
No už aj Ecoboosty pomaly majú niečo nabehané, napr. tunajší užívateľ Sir má 2,0EB už asi tri roky.
10. 6. 2013 15:21
Re: Budúcnosť
tak tak, a 130 tis km najeto a bez zavahani kyticky :))
Avatar - Ozzman
10. 6. 2013 16:38
Re: Budúcnosť
Mluví o nové generaci TSI s řemenem, jestli to správně chápu, ta se začla montovat až letos ne? Ecoboosty větších objemů se montují od roku 2009 ( bereme v potaz celkově ecoboost). Ty maloobjemové také nejedou dlouho. :-)
10. 6. 2013 17:08
Re: Budúcnosť
Ano. Jen tím říkám, že u TSI se také dlouho o ničem nemluvilo. A třeba tyhle původní 1,4 žádný problém s řetězem nikdy neměly, pokud vím. Navíc jsou to různé motory, což moc lidí neodlišuje a mluví o TSI obecně. Největší problémy měla 1,2, co vím.

Myslel jsem samozřejmě malé Ecoboosty. Protože proti dvoulitru stavím dvoulitr a to je úplně jiný motor, který si žije vlastním životem (s 1,8) pod taktovkou Audi.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2013 19:35
Re: Budúcnosť
:yes: , 1,2 byl špatný ještě do loňského roku, už sem zažil i tu výměnu :-)
Avatar - iudex
10. 6. 2013 11:22
Re: Budúcnosť
Pri nových TSIčkach s remeňom samozrejme o vyťahanej reťazi nehovorím. ;-) A väčšinou tu ľudia vedia, vo co go, tak netreba vysvetľovanie.
10. 6. 2013 20:00
Re: Budúcnosť
Něco na tom bude.... ale mám pocit že v nových TSI jsou řemeny..... kluci to asi okoukali u Fordu ;)
10. 6. 2013 11:30
Re: Budúcnosť
Nepoužívá náhodou Ford řemeny? Minimálně u litrového by to tak mělo být, pokud si dobře pamatuji.
Avatar - iudex
10. 6. 2013 12:42
Re: Budúcnosť
Áno, 1,0 EB aj 1,6EB má ozubený remeň, 2,0EB má reťaz.
Avatar - petrumr
10. 6. 2013 21:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 12:47
Re: Budúcnosť
BMW na to jde trochu "jinou cestou" - vychází z "optimálního" objemu válce (= 0,5 litru), takže má připraven (benzínový i dieslový) motor R3 o objemu 1,5 litru (s výkonem až 310 PS :yes: ;-)
10. 6. 2013 13:15
Re: Budúcnosť
To jsem rád, že mám taky motor s optimálním objemem každého válce :-)
Ne, teď vážně, podle mě žádný optimální objem neexistuje. Pro různá auta s různými jídzními režimy a různými typy motorů prostě nemůže existovat jeden optimální válec. Stejně tak neexistuje optimální počet ventilů, optimální kompresní poměr atd. To se jen výrobci snaží klamavě obhájit, proč dělají stále větší unifikaci - ve skutečnosti prostě jen snižují náklady ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 14:23
Re: Budúcnosť
Také mám (poslední 2) motory s "optimálním" objemem válců.. :-)
(předtím 0,624 ;-)
A teď "vážně", myslím že JE "optimum" (související s kompresním poměrem) a není to samozřejmě PŘESNĚ 0,500 cm3 ale "tak nějak" to je + u BMW jde prostě o PŮLku jejich (skvostného) řadového R6 3.0 :-)
PS: Takže vlastně ANO = JE to (trochu) "unifikace" ;-)
10. 6. 2013 17:15
Re: Budúcnosť
U osobních aut je běžně považováno za optimum zhruba 350 - 500 cm3. V jiných aplikacích může být optimum mimo tento rozsah.
10. 6. 2013 18:05
Re: Budúcnosť
Tohle byste měl říct spíše Američanům. Aby se chytli za hlavu a uvědomili si, jak neoptimální je třeba motor 6.2 V8 v Corvette se skoro osmi decilitry na jeden válec :-)
11. 6. 2013 06:17
Re: Budúcnosť
Tenhle rozsah dává slušný poměr síly, účinnosti a točivosti u běžných motorů. Menší objemy válců jsou obecně neekonomické, u větších budeš mít větší problémy udělat motor točivý. Určitě by to šlo natáhnout trochu nahoru, relativně běžně se můžeš setkat s 500-600 cm3 válci.

Je to velmi složitá otázka a vychází se z toho, že na běžné motory existují podobné požadavky z hlediska rozměrů, použitých materiálů atd. Neznamená to, že to nelze překonat. Vím o 16 litrové V8, která točí 9500 otáček. Ale to není žádný obyčejný motor.
11. 6. 2013 08:35
Re: Budúcnosť
On i ten motor v Corvettě má slušný poměr síly, účinnosti a točivosti. Maximální otáčky u nejnovější generace jsou 6600 rpm, normovanou americkou dálniční spotřebu má nižší než většina evropských konkurentů, no a o síle není potřeba diskutovat. Ono nejde jen o zdvihový objem válce, americké motory jsou často podčtvercové, takže samotný zdvih není nijak velký ... konkrétně 6.2 V8 má zdvih pístu "jen" 92 mm, což je plně srovnatelné s evropskými motory s "optimálním" objemem válců - např. 2.0 TSI má 92.8 m. Jasně, Corvette není běžné osobní auto, standardem v USA jsou spíše 600 cm3 válce, čili čtyřválce 2.4 a šestiválce 3.6. Na druhou stranu umí třeba Japonci či Evropané dobré motory s 300cm3 válci. Čili 500 rozhodně není optimální válec, ve skutečnosti jde spíše o optimalizaci nákladů u BMW.
11. 6. 2013 13:40
Re: Budúcnosť
6600 otáček je pro mne relativně málo. HP motory v Evropě mají spíš 8000+. Takové číslo člověk čeká od přeplňovaného motoru. Navíc relativně běžného. A přispívá k tomu ten relativně velký zdvih. Vysokootáčkové motory mají ještě méně, proto mívají menší válce (jinak by musely mít ohromné vrtání). Třeba čtyřlitrový šestiválec Porsche měl vrtání 102,7, zdvih 80,4 mm a točil 8500 otáček.

Otázka tedy je, jaký je podle tebe ideální poměr síly, účinnosti a točivosti. Motory jsou hodně složité stroje a řada nevýhod (nebo možná lépe specifik) se dá dohnat jinde. Neříkám, že je jeden jediný ideál, ale pro běžné motory se to pohybuje okolo 450-500. Američané typicky obětovávají otáčky pro větší sílu. Rozměry celkem limitují vrtání, plocha válce souvisí s tepelnými ztrátami a s třením, zdvih ovlivňuje také rychlost pístu, což omezuje otáčky atd. Objem je hodně jednoduchý pohled, o něco lepší je kombinace vrtání zdvih. Pak hodně záleží, na co ten motor chceš.

To, že se BMW drží 500, je skutečně spíš optimalizace. Stejně tak by se mohli držet třeba 450, nebo 550. Nikdy jsem nestudoval, jak jim mezi motory sedí vrtání a zdvih. Třeba VW má u EA211 pevný poměr vrtání/ zdvih.
11. 6. 2013 15:03
Re: Budúcnosť
Relativně málo ... no záleží, s čím srovnáváš. Vem si dnešní průměrnou evropskou produkci a najdeš celkem dost atmosfér, které tě na 6600 rpm nepustí. Jasně, HP motory jsou úplně někde jinde.
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2013 13:16
Re: Budúcnosť
Škoda, že nedodrží minimální počet válců slušného motoru.
10. 6. 2013 13:22
Re: Budúcnosť
O trívácli BMW se mluví dlouho, ale zdá se, že se ho BMW bojí uvést na trh a čeká, až se s podobným krokěm osmělí nějaký konkurent.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 14:02
Re: Budúcnosť
Ano, dle všeho to (již) není o "technice", ale o marketingu = čeká se na "vhodnou dobu" ;-)
Avatar - Choochoo
10. 6. 2013 14:23
Re: Budúcnosť
Asi to tak bude. Pravda je, ze zvuk HTP tam trochu slyset je i u BMW, takze se asi trochu u BMW boji kdo by to chtel v luxusnejsim aute ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 17:26
Re: Budúcnosť
Zvuk motoru je dnes stejně už spíš jen "hra" - viz reproduktor v slepé větvi výfuků Audi (což je mimochodem opravdu CHYTRÝ "vynález" ;-)
No a produkční verze R3 1,5 BMW půjde jistě LÉPE odhlučnit (než ty předváděcí prototypy) + třeba také připraví něco jako Audi = čistě "umělý/vytvořený" zvuk..
..ať tak či onak, ať dříve či později - tříválce v "prémiových" vozech jsou jen otázkou (a ne dlouhého) času..
10. 6. 2013 17:59
Re: Budúcnosť
BMW nenechalo "náskok" Audi jen tak bez povšimnutí a "umělý zvuk" má třeba nejnovější verze M5. A není to jen otázka prémivých aut ... něco takového má i Renault, Ford či Honda.
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 19:48
Re: Budúcnosť
Já vím, nicméně tentokrát je (dle mne) "náskok" opravdu NÁSKOK ;-)
= audiřešení se mi líbí a hlavně ho považuji za POVEDENÉ :-)
10. 6. 2013 20:03
Re: Budúcnosť
I Ford Focus ST má sound simposer ;)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 21:31
Re: Budúcnosť
..ano, brzy (asi) "povinná" výbava každého (jen "trochulepšího") vozu :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 14:17
Re: Budúcnosť
Doba se (v motorech OBZVLÁŠŤ) docela HODNĚ "mění" + u BMW je to prostě "říznutý" jejich SKVĚLÝ řadový R6
Avatar - iudex
10. 6. 2013 14:29
Re: Budúcnosť
Škoda, že baworský R6 nie je tak skvelý pre "ideálny objem valca", ale práve pre tú konfiguráciu R6. ;-)
Aj keď je pravdou, že ani dva motory HTP dohromady nedajú skvelý motor (aj keď by teoreticky tvorili R6). >:-[]
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2013 14:32
Re: Budúcnosť
Ale on (přece) JE "skvelý pre ideálny objem válca" ;-)
10. 6. 2013 14:47
Re: Budúcnosť
Mo kdybys dal dva motory HTP dohromady, měl bys skvělý 2.4 R6 12V 80 kW :-)
10. 6. 2013 14:31
Re: Budúcnosť
Poslední motor co za něco stál byl 1.9TDI dnešní braky zejména TSI raději nekupovat. TSI=Totátlně Špatná Investice
Avatar - skejpa
10. 6. 2013 15:14
Re: Budúcnosť
Stále jsou motory, co za něco stojí. Jen musíš připlatit za benzín nebo za naftu... Atmosférické benzíny nebo jednodušší velkoobjemové diesely, to jsou motory co jedou a jsou celkem spolehlivé. Jen nejsou tak parametry oslňující, jako downsizingová produkce...
Avatar - Otrava
10. 6. 2013 16:52
Re: Budúcnosť
Dost flamování. Ano, měl skvělou spotřebu a byl vcelku spolehlivý. Přesto jsem z něj nebyl vyloženě nadšen. Zátah v úzkém spektru otáček a relativně silné vibrace a hluk (bohužel jsem měl zkušenost s jednou s posledních 1.9tek v Octavii II, kterém tímto trpěly ještě více).
10. 6. 2013 20:06
Re: Budúcnosť
Ale je divné že třetina mládeže si hraje na závodníky s motory 1.9 TDI 77kW :D:D:D:D a všichni si myslí jak jim to jede ty kachle....
Avatar - twistedTSD
10. 6. 2013 17:24
Re: Budúcnosť
Zase ty tvé nepodložené a nesmyslné kecy.
10. 6. 2013 16:12
Raději...
...motor 1,8 TSI/132 KW
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
10. 6. 2013 16:27
Re: Raději...
No Ty ako stredoškolák radšej bicykel. ;-)
Avatar - Ozzman
10. 6. 2013 16:41
Re: Raději...
Raději Ecoboost 2.0 176kw Bravo Ford!! >:D
10. 6. 2013 18:32
Re: Raději...
Tak to jsme již v jiné kategorii ;-)
Avatar - Anonym
10. 6. 2013 18:54
Re: Raději...
V inej kategorii, hmm... To povie clovek, co prave porovnal 1.5 s 1.8 (ktora ma aj napriek 3 dcl vyhode mensi vykon)...

Tak ked ina kategoria, tak aj iny motor... 2.0 vs 2.0 je dobre porovnanie, nie? Aha, vlastne nie, pretoze Ford ma vykon 176 kW a VW iba 169 kW...Skoda, ze VW jaksik s Fordom v motoroch nevie drzat krok, to je ale blbe veru...
Avatar - Atlis
10. 6. 2013 19:25
Re: Raději...
pozri, ked sa ti ta kategoria nepaci, no tak ako vidis, 1.8TSI ma taky vykon ako 1.5 a 1.6EB - 132 resp. 133kW.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2013 19:43
Re: Raději...
Tys vytáhl jednaosmu a ty rád srovnávaš nesrovnatelné auta >:D Proto to dělám taky tak >:D A k tomu třeba Renaultí 2.0 Turbo 184kw, Opel 2.8Turbo 191kw, Peugeotí 1,6 THP Bravo Ford, Bravo Opel, Bravo Renault, Bravo Peugeot!!!!!! Jooo realita je jinde než u angličáků Adame >:D
10. 6. 2013 21:23
Re: Raději...
zacal si len nedavno, no za ten cas si zo seba spravil neskutocneho burana. Budes s tym pokracovat dalej este?
Avatar - CHerokee
10. 6. 2013 17:58
Forďácký motor z Rumunska?
Motory z Rumunska nebudí zrovna důvěru... :no:
Rozbalit vlákno
9
10. 6. 2013 18:00
Re: Forďácký motor z Rumunska?
A HTPéčka z ČR snad ano ? V dnešní době globalizace a snižování nákladů nemá člověk jistotu nikde.
Avatar - CHerokee
10. 6. 2013 19:14
Re: Forďácký motor z Rumunska?
Musí pečlivě vybírat...
Avatar - Atlis
10. 6. 2013 19:21
Re: Forďácký motor z Rumunska?
Toyota robi motory v pl, problem?... Neviem ci je lepsi fordacky motor z Rumunska alebo motor vyrobeny na linke v Nemecku, nemcom o mene Akçay...
Avatar - CHerokee
10. 6. 2013 19:54
Re: Forďácký motor z Rumunska?
Polsko pro mě problém není. Rumunsko je... to je nebe a dudy. A pokud je vyrobený v Německu, tak je to vůbec nejlepší, protže tam si to uhlídají...
10. 6. 2013 20:10
Re: Forďácký motor z Rumunska?
Vono se to asi moc lišit nebude Strojírenství vs. Potravínářství a z Polska bych nechtěl ani solené brambůrky ;)
Avatar - Atlis
10. 6. 2013 23:45
Re: Forďácký motor z Rumunska?
no ze by akurat CR bola vzorom pre cely svet ;)
Avatar - Magister
11. 6. 2013 07:23
Re: Forďácký motor z Rumunska?
:yes:
Avatar - Magister
11. 6. 2013 07:23
Re: Forďácký motor z Rumunska?
Z Polska je velká část potravin a možná o tom ani nevíš. Žádné auto z Rumunska bych taky nechtěl...
Avatar - petrumr
10. 6. 2013 21:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.