Zajímalo by mně srovnání spotřeby, protože jsem měl na palubáku s 2,5 s automatem spotřebu 7,2 u úplně nového auta, ale nebyl to žádný pokus o ekojízdu.
Článek se týká motoru který teprve bude nasazený, srovnání tedy není možné a myslím že ani není potřeba. Až vyjde první model s 1.5 bude už mazda vyčuměná a její hlavní přednotí se tak stane její hlavní nevýhodou. pak ji ani sky nezachrání
Tak nějak :-) Jen u žen je to otázka zpravidla několika desítek let než se krása vytratí. U aut to jsou roky (kromě starých klasik, které jsou čím dál hezčí :-)
Pokud si videl novy Fusion/Mondeo tak to nebude tak horky. Fusion mi prijde uz ted na videu vycumneny a tezkopadny, vypada to jak facelift stavajici verze. Tohohle se Mazda bat nemusi
[odkaz]
Protože ten motor je nový a první majitelé budou sloužit jako "obětní beránci" pro vychytání chyb. Netvrdím, že Ford dělá špatné motory, právě naopak. Jejich motory patří k nejlepším.
Toto je budúcnosť benzínových motorov, či sa to niektorým páči alebo nie. Keď vyjde BMW s motorom rovnakého objemu, ale len tromi valcami, ešte sa bude Ecoboost spomínať ako referencia. Otázka spoľahlivosti sa nedá pred uvedením do prevádzky zodpovedať, každopádne doterajšie Ecoboosty netrpia nejakými chronickými vadami typu TSI a vyťahané reťaze.
Nesuď syny za hříchy jejich otců.
Pokud tedy zmiňuješ problémy TSI je třeba upřesnit, že se jedná o ty starší generace, protože nové TSI nic takového zatím nevykazují a neználek po přečtení bude dál šířit na netu bludy
Mluví o nové generaci TSI s řemenem, jestli to správně chápu, ta se začla montovat až letos ne? Ecoboosty větších objemů se montují od roku 2009 ( bereme v potaz celkově ecoboost). Ty maloobjemové také nejedou dlouho. :-)
Ano. Jen tím říkám, že u TSI se také dlouho o ničem nemluvilo. A třeba tyhle původní 1,4 žádný problém s řetězem nikdy neměly, pokud vím. Navíc jsou to různé motory, což moc lidí neodlišuje a mluví o TSI obecně. Největší problémy měla 1,2, co vím.
Myslel jsem samozřejmě malé Ecoboosty. Protože proti dvoulitru stavím dvoulitr a to je úplně jiný motor, který si žije vlastním životem (s 1,8) pod taktovkou Audi.
BMW na to jde trochu "jinou cestou" - vychází z "optimálního" objemu válce (= 0,5 litru), takže má připraven (benzínový i dieslový) motor R3 o objemu 1,5 litru (s výkonem až 310 PS :yes:;-)
To jsem rád, že mám taky motor s optimálním objemem každého válce :-)
Ne, teď vážně, podle mě žádný optimální objem neexistuje. Pro různá auta s různými jídzními režimy a různými typy motorů prostě nemůže existovat jeden optimální válec. Stejně tak neexistuje optimální počet ventilů, optimální kompresní poměr atd. To se jen výrobci snaží klamavě obhájit, proč dělají stále větší unifikaci - ve skutečnosti prostě jen snižují náklady ;-)
Také mám (poslední 2) motory s "optimálním" objemem válců.. :-)
(předtím 0,624 ;-)
A teď "vážně", myslím že JE "optimum" (související s kompresním poměrem) a není to samozřejmě PŘESNĚ 0,500 cm3 ale "tak nějak" to je + u BMW jde prostě o PŮLku jejich (skvostného) řadového R6 3.0 :-)
PS: Takže vlastně ANO = JE to (trochu) "unifikace" ;-)
Tohle byste měl říct spíše Američanům. Aby se chytli za hlavu a uvědomili si, jak neoptimální je třeba motor 6.2 V8 v Corvette se skoro osmi decilitry na jeden válec :-)
Tenhle rozsah dává slušný poměr síly, účinnosti a točivosti u běžných motorů. Menší objemy válců jsou obecně neekonomické, u větších budeš mít větší problémy udělat motor točivý. Určitě by to šlo natáhnout trochu nahoru, relativně běžně se můžeš setkat s 500-600 cm3 válci.
Je to velmi složitá otázka a vychází se z toho, že na běžné motory existují podobné požadavky z hlediska rozměrů, použitých materiálů atd. Neznamená to, že to nelze překonat. Vím o 16 litrové V8, která točí 9500 otáček. Ale to není žádný obyčejný motor.
On i ten motor v Corvettě má slušný poměr síly, účinnosti a točivosti. Maximální otáčky u nejnovější generace jsou 6600 rpm, normovanou americkou dálniční spotřebu má nižší než většina evropských konkurentů, no a o síle není potřeba diskutovat. Ono nejde jen o zdvihový objem válce, americké motory jsou často podčtvercové, takže samotný zdvih není nijak velký ... konkrétně 6.2 V8 má zdvih pístu "jen" 92 mm, což je plně srovnatelné s evropskými motory s "optimálním" objemem válců - např. 2.0 TSI má 92.8 m. Jasně, Corvette není běžné osobní auto, standardem v USA jsou spíše 600 cm3 válce, čili čtyřválce 2.4 a šestiválce 3.6. Na druhou stranu umí třeba Japonci či Evropané dobré motory s 300cm3 válci. Čili 500 rozhodně není optimální válec, ve skutečnosti jde spíše o optimalizaci nákladů u BMW.
6600 otáček je pro mne relativně málo. HP motory v Evropě mají spíš 8000+. Takové číslo člověk čeká od přeplňovaného motoru. Navíc relativně běžného. A přispívá k tomu ten relativně velký zdvih. Vysokootáčkové motory mají ještě méně, proto mívají menší válce (jinak by musely mít ohromné vrtání). Třeba čtyřlitrový šestiválec Porsche měl vrtání 102,7, zdvih 80,4 mm a točil 8500 otáček.
Otázka tedy je, jaký je podle tebe ideální poměr síly, účinnosti a točivosti. Motory jsou hodně složité stroje a řada nevýhod (nebo možná lépe specifik) se dá dohnat jinde. Neříkám, že je jeden jediný ideál, ale pro běžné motory se to pohybuje okolo 450-500. Američané typicky obětovávají otáčky pro větší sílu. Rozměry celkem limitují vrtání, plocha válce souvisí s tepelnými ztrátami a s třením, zdvih ovlivňuje také rychlost pístu, což omezuje otáčky atd. Objem je hodně jednoduchý pohled, o něco lepší je kombinace vrtání zdvih. Pak hodně záleží, na co ten motor chceš.
To, že se BMW drží 500, je skutečně spíš optimalizace. Stejně tak by se mohli držet třeba 450, nebo 550. Nikdy jsem nestudoval, jak jim mezi motory sedí vrtání a zdvih. Třeba VW má u EA211 pevný poměr vrtání/ zdvih.
Relativně málo ... no záleží, s čím srovnáváš. Vem si dnešní průměrnou evropskou produkci a najdeš celkem dost atmosfér, které tě na 6600 rpm nepustí. Jasně, HP motory jsou úplně někde jinde.
Zvuk motoru je dnes stejně už spíš jen "hra" - viz reproduktor v slepé větvi výfuků Audi (což je mimochodem opravdu CHYTRÝ "vynález" ;-)
No a produkční verze R3 1,5 BMW půjde jistě LÉPE odhlučnit (než ty předváděcí prototypy) + třeba také připraví něco jako Audi = čistě "umělý/vytvořený" zvuk..
..ať tak či onak, ať dříve či později - tříválce v "prémiových" vozech jsou jen otázkou (a ne dlouhého) času..
BMW nenechalo "náskok" Audi jen tak bez povšimnutí a "umělý zvuk" má třeba nejnovější verze M5. A není to jen otázka prémivých aut ... něco takového má i Renault, Ford či Honda.
Škoda, že baworský R6 nie je tak skvelý pre "ideálny objem valca", ale práve pre tú konfiguráciu R6. ;-)
Aj keď je pravdou, že ani dva motory HTP dohromady nedajú skvelý motor (aj keď by teoreticky tvorili R6). >:-[]
Stále jsou motory, co za něco stojí. Jen musíš připlatit za benzín nebo za naftu... Atmosférické benzíny nebo jednodušší velkoobjemové diesely, to jsou motory co jedou a jsou celkem spolehlivé. Jen nejsou tak parametry oslňující, jako downsizingová produkce...
Dost flamování. Ano, měl skvělou spotřebu a byl vcelku spolehlivý. Přesto jsem z něj nebyl vyloženě nadšen. Zátah v úzkém spektru otáček a relativně silné vibrace a hluk (bohužel jsem měl zkušenost s jednou s posledních 1.9tek v Octavii II, kterém tímto trpěly ještě více).
V inej kategorii, hmm... To povie clovek, co prave porovnal 1.5 s 1.8 (ktora ma aj napriek 3 dcl vyhode mensi vykon)...
Tak ked ina kategoria, tak aj iny motor... 2.0 vs 2.0 je dobre porovnanie, nie? Aha, vlastne nie, pretoze Ford ma vykon 176 kW a VW iba 169 kW...Skoda, ze VW jaksik s Fordom v motoroch nevie drzat krok, to je ale blbe veru...
Tys vytáhl jednaosmu a ty rád srovnávaš nesrovnatelné auta >:D Proto to dělám taky tak >:D A k tomu třeba Renaultí 2.0 Turbo 184kw, Opel 2.8Turbo 191kw, Peugeotí 1,6 THP Bravo Ford, Bravo Opel, Bravo Renault, Bravo Peugeot!!!!!! Jooo realita je jinde než u angličáků Adame >:D