Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
jenik1
>😁
Proč?
Protože ten motor je nový a první majitelé budou sloužit jako "obětní beránci" pro vychytání chyb. Netvrdím, že Ford dělá špatné motory, právě naopak. Jejich motory patří k nejlepším.
nie je nic horsie pre motoristu ako to ked sa mu zacne kazit talianske auto .... 😉
talianske auta su krasne ked idu.... ked sa pokazia tak Vam ani pan boh nepomoze...
talianske auta su krasne ked idu.... ked sa pokazia tak Vam ani pan boh nepomoze...
No a ty si jeden z těch, který mají s italskými vozy velkou zkušenost. Si zase něco slyšel viď. Jak jezdí felda?
mustafa
iudex
Toto je budúcnosť benzínových motorov, či sa to niektorým páči alebo nie. Keď vyjde BMW s motorom rovnakého objemu, ale len tromi valcami, ešte sa bude Ecoboost spomínať ako referencia. Otázka spoľahlivosti sa nedá pred uvedením do prevádzky zodpovedať, každopádne doterajšie Ecoboosty netrpia nejakými chronickými vadami typu TSI a vyťahané reťaze.
Nesuď syny za hříchy jejich otců.
Pokud tedy zmiňuješ problémy TSI je třeba upřesnit, že se jedná o ty starší generace, protože nové TSI nic takového zatím nevykazují a neználek po přečtení bude dál šířit na netu bludy
Pokud tedy zmiňuješ problémy TSI je třeba upřesnit, že se jedná o ty starší generace, protože nové TSI nic takového zatím nevykazují a neználek po přečtení bude dál šířit na netu bludy
Zatím, protože zatím nenajely dostatek km 😄
A Ecoboosty najely? 1,4 TSI se prodává od roku 2005. To je celkem dlouhá doba.
No už aj Ecoboosty pomaly majú niečo nabehané, napr. tunajší užívateľ Sir má 2,0EB už asi tri roky.
Mluví o nové generaci TSI s řemenem, jestli to správně chápu, ta se začla montovat až letos ne? Ecoboosty větších objemů se montují od roku 2009 ( bereme v potaz celkově ecoboost). Ty maloobjemové také nejedou dlouho. 😄
Ano. Jen tím říkám, že u TSI se také dlouho o ničem nemluvilo. A třeba tyhle původní 1,4 žádný problém s řetězem nikdy neměly, pokud vím. Navíc jsou to různé motory, což moc lidí neodlišuje a mluví o TSI obecně. Největší problémy měla 1,2, co vím.
Myslel jsem samozřejmě malé Ecoboosty. Protože proti dvoulitru stavím dvoulitr a to je úplně jiný motor, který si žije vlastním životem (s 1,😄 pod taktovkou Audi.
Myslel jsem samozřejmě malé Ecoboosty. Protože proti dvoulitru stavím dvoulitr a to je úplně jiný motor, který si žije vlastním životem (s 1,😄 pod taktovkou Audi.
Pri nových TSIčkach s remeňom samozrejme o vyťahanej reťazi nehovorím. 😉 A väčšinou tu ľudia vedia, vo co go, tak netreba vysvetľovanie.
Něco na tom bude.... ale mám pocit že v nových TSI jsou řemeny..... kluci to asi okoukali u Fordu 😉
Nepoužívá náhodou Ford řemeny? Minimálně u litrového by to tak mělo být, pokud si dobře pamatuji.
Áno, 1,0 EB aj 1,6EB má ozubený remeň, 2,0EB má reťaz.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
BMW na to jde trochu "jinou cestou" - vychází z "optimálního" objemu válce (= 0,5 litru), takže má připraven (benzínový i dieslový) motor R3 o objemu 1,5 litru (s výkonem až 310 PS :yes: 😉
To jsem rád, že mám taky motor s optimálním objemem každého válce 😄
Ne, teď vážně, podle mě žádný optimální objem neexistuje. Pro různá auta s různými jídzními režimy a různými typy motorů prostě nemůže existovat jeden optimální válec. Stejně tak neexistuje optimální počet ventilů, optimální kompresní poměr atd. To se jen výrobci snaží klamavě obhájit, proč dělají stále větší unifikaci - ve skutečnosti prostě jen snižují náklady 😉
Ne, teď vážně, podle mě žádný optimální objem neexistuje. Pro různá auta s různými jídzními režimy a různými typy motorů prostě nemůže existovat jeden optimální válec. Stejně tak neexistuje optimální počet ventilů, optimální kompresní poměr atd. To se jen výrobci snaží klamavě obhájit, proč dělají stále větší unifikaci - ve skutečnosti prostě jen snižují náklady 😉
Také mám (poslední 2) motory s "optimálním" objemem válců.. 😄
(předtím 0,624 😉
A teď "vážně", myslím že JE "optimum" (související s kompresním poměrem) a není to samozřejmě PŘESNĚ 0,500 cm3 ale "tak nějak" to je + u BMW jde prostě o PŮLku jejich (skvostného) řadového R6 3.0 😄
PS: Takže vlastně ANO = JE to (trochu) "unifikace" 😉
(předtím 0,624 😉
A teď "vážně", myslím že JE "optimum" (související s kompresním poměrem) a není to samozřejmě PŘESNĚ 0,500 cm3 ale "tak nějak" to je + u BMW jde prostě o PŮLku jejich (skvostného) řadového R6 3.0 😄
PS: Takže vlastně ANO = JE to (trochu) "unifikace" 😉
U osobních aut je běžně považováno za optimum zhruba 350 - 500 cm3. V jiných aplikacích může být optimum mimo tento rozsah.
Tohle byste měl říct spíše Američanům. Aby se chytli za hlavu a uvědomili si, jak neoptimální je třeba motor 6.2 V8 v Corvette se skoro osmi decilitry na jeden válec 😄
Tenhle rozsah dává slušný poměr síly, účinnosti a točivosti u běžných motorů. Menší objemy válců jsou obecně neekonomické, u větších budeš mít větší problémy udělat motor točivý. Určitě by to šlo natáhnout trochu nahoru, relativně běžně se můžeš setkat s 500-600 cm3 válci.
Je to velmi složitá otázka a vychází se z toho, že na běžné motory existují podobné požadavky z hlediska rozměrů, použitých materiálů atd. Neznamená to, že to nelze překonat. Vím o 16 litrové V8, která točí 9500 otáček. Ale to není žádný obyčejný motor.
Je to velmi složitá otázka a vychází se z toho, že na běžné motory existují podobné požadavky z hlediska rozměrů, použitých materiálů atd. Neznamená to, že to nelze překonat. Vím o 16 litrové V8, která točí 9500 otáček. Ale to není žádný obyčejný motor.
On i ten motor v Corvettě má slušný poměr síly, účinnosti a točivosti. Maximální otáčky u nejnovější generace jsou 6600 rpm, normovanou americkou dálniční spotřebu má nižší než většina evropských konkurentů, no a o síle není potřeba diskutovat. Ono nejde jen o zdvihový objem válce, americké motory jsou často podčtvercové, takže samotný zdvih není nijak velký ... konkrétně 6.2 V8 má zdvih pístu "jen" 92 mm, což je plně srovnatelné s evropskými motory s "optimálním" objemem válců - např. 2.0 TSI má 92.8 m. Jasně, Corvette není běžné osobní auto, standardem v USA jsou spíše 600 cm3 válce, čili čtyřválce 2.4 a šestiválce 3.6. Na druhou stranu umí třeba Japonci či Evropané dobré motory s 300cm3 válci. Čili 500 rozhodně není optimální válec, ve skutečnosti jde spíše o optimalizaci nákladů u BMW.
6600 otáček je pro mne relativně málo. HP motory v Evropě mají spíš 8000+. Takové číslo člověk čeká od přeplňovaného motoru. Navíc relativně běžného. A přispívá k tomu ten relativně velký zdvih. Vysokootáčkové motory mají ještě méně, proto mívají menší válce (jinak by musely mít ohromné vrtání). Třeba čtyřlitrový šestiválec Porsche měl vrtání 102,7, zdvih 80,4 mm a točil 8500 otáček.
Otázka tedy je, jaký je podle tebe ideální poměr síly, účinnosti a točivosti. Motory jsou hodně složité stroje a řada nevýhod (nebo možná lépe specifik) se dá dohnat jinde. Neříkám, že je jeden jediný ideál, ale pro běžné motory se to pohybuje okolo 450-500. Američané typicky obětovávají otáčky pro větší sílu. Rozměry celkem limitují vrtání, plocha válce souvisí s tepelnými ztrátami a s třením, zdvih ovlivňuje také rychlost pístu, což omezuje otáčky atd. Objem je hodně jednoduchý pohled, o něco lepší je kombinace vrtání zdvih. Pak hodně záleží, na co ten motor chceš.
To, že se BMW drží 500, je skutečně spíš optimalizace. Stejně tak by se mohli držet třeba 450, nebo 550. Nikdy jsem nestudoval, jak jim mezi motory sedí vrtání a zdvih. Třeba VW má u EA211 pevný poměr vrtání/ zdvih.
Otázka tedy je, jaký je podle tebe ideální poměr síly, účinnosti a točivosti. Motory jsou hodně složité stroje a řada nevýhod (nebo možná lépe specifik) se dá dohnat jinde. Neříkám, že je jeden jediný ideál, ale pro běžné motory se to pohybuje okolo 450-500. Američané typicky obětovávají otáčky pro větší sílu. Rozměry celkem limitují vrtání, plocha válce souvisí s tepelnými ztrátami a s třením, zdvih ovlivňuje také rychlost pístu, což omezuje otáčky atd. Objem je hodně jednoduchý pohled, o něco lepší je kombinace vrtání zdvih. Pak hodně záleží, na co ten motor chceš.
To, že se BMW drží 500, je skutečně spíš optimalizace. Stejně tak by se mohli držet třeba 450, nebo 550. Nikdy jsem nestudoval, jak jim mezi motory sedí vrtání a zdvih. Třeba VW má u EA211 pevný poměr vrtání/ zdvih.
Relativně málo ... no záleží, s čím srovnáváš. Vem si dnešní průměrnou evropskou produkci a najdeš celkem dost atmosfér, které tě na 6600 rpm nepustí. Jasně, HP motory jsou úplně někde jinde.
Škoda, že nedodrží minimální počet válců slušného motoru.
O trívácli BMW se mluví dlouho, ale zdá se, že se ho BMW bojí uvést na trh a čeká, až se s podobným krokěm osmělí nějaký konkurent.
Ano, dle všeho to (již) není o "technice", ale o marketingu = čeká se na "vhodnou dobu" 😉
Asi to tak bude. Pravda je, ze zvuk HTP tam trochu slyset je i u BMW, takze se asi trochu u BMW boji kdo by to chtel v luxusnejsim aute 😉
Zvuk motoru je dnes stejně už spíš jen "hra" - viz reproduktor v slepé větvi výfuků Audi (což je mimochodem opravdu CHYTRÝ "vynález" 😉
No a produkční verze R3 1,5 BMW půjde jistě LÉPE odhlučnit (než ty předváděcí prototypy) + třeba také připraví něco jako Audi = čistě "umělý/vytvořený" zvuk..
..ať tak či onak, ať dříve či později - tříválce v "prémiových" vozech jsou jen otázkou (a ne dlouhého) času..
No a produkční verze R3 1,5 BMW půjde jistě LÉPE odhlučnit (než ty předváděcí prototypy) + třeba také připraví něco jako Audi = čistě "umělý/vytvořený" zvuk..
..ať tak či onak, ať dříve či později - tříválce v "prémiových" vozech jsou jen otázkou (a ne dlouhého) času..
BMW nenechalo "náskok" Audi jen tak bez povšimnutí a "umělý zvuk" má třeba nejnovější verze M5. A není to jen otázka prémivých aut ... něco takového má i Renault, Ford či Honda.
Já vím, nicméně tentokrát je (dle mne) "náskok" opravdu NÁSKOK 😉
= audiřešení se mi líbí a hlavně ho považuji za POVEDENÉ 😄
= audiřešení se mi líbí a hlavně ho považuji za POVEDENÉ 😄
Doba se (v motorech OBZVLÁŠŤ) docela HODNĚ "mění" + u BMW je to prostě "říznutý" jejich SKVĚLÝ řadový R6
Škoda, že baworský R6 nie je tak skvelý pre "ideálny objem valca", ale práve pre tú konfiguráciu R6. 😉
Aj keď je pravdou, že ani dva motory HTP dohromady nedajú skvelý motor (aj keď by teoreticky tvorili R6). >😒]
Aj keď je pravdou, že ani dva motory HTP dohromady nedajú skvelý motor (aj keď by teoreticky tvorili R6). >😒]
Poslední motor co za něco stál byl 1.9TDI dnešní braky zejména TSI raději nekupovat. TSI=Totátlně Špatná Investice
Stále jsou motory, co za něco stojí. Jen musíš připlatit za benzín nebo za naftu... Atmosférické benzíny nebo jednodušší velkoobjemové diesely, to jsou motory co jedou a jsou celkem spolehlivé. Jen nejsou tak parametry oslňující, jako downsizingová produkce...
Dost flamování. Ano, měl skvělou spotřebu a byl vcelku spolehlivý. Přesto jsem z něj nebyl vyloženě nadšen. Zátah v úzkém spektru otáček a relativně silné vibrace a hluk (bohužel jsem měl zkušenost s jednou s posledních 1.9tek v Octavii II, kterém tímto trpěly ještě více).
Ale je divné že třetina mládeže si hraje na závodníky s motory 1.9 TDI 77kW 😁😁😁😁 a všichni si myslí jak jim to jede ty kachle....
Adam Novák
...motor 1,8 TSI/132 KW
Raději Ecoboost 2.0 176kw Bravo Ford!! >😁
Tak to jsme již v jiné kategorii 😉
V inej kategorii, hmm... To povie clovek, co prave porovnal 1.5 s 1.8 (ktora ma aj napriek 3 dcl vyhode mensi vykon)...
Tak ked ina kategoria, tak aj iny motor... 2.0 vs 2.0 je dobre porovnanie, nie? Aha, vlastne nie, pretoze Ford ma vykon 176 kW a VW iba 169 kW...Skoda, ze VW jaksik s Fordom v motoroch nevie drzat krok, to je ale blbe veru...
Tak ked ina kategoria, tak aj iny motor... 2.0 vs 2.0 je dobre porovnanie, nie? Aha, vlastne nie, pretoze Ford ma vykon 176 kW a VW iba 169 kW...Skoda, ze VW jaksik s Fordom v motoroch nevie drzat krok, to je ale blbe veru...
pozri, ked sa ti ta kategoria nepaci, no tak ako vidis, 1.8TSI ma taky vykon ako 1.5 a 1.6EB - 132 resp. 133kW.
Tys vytáhl jednaosmu a ty rád srovnávaš nesrovnatelné auta >😁 Proto to dělám taky tak >😁 A k tomu třeba Renaultí 2.0 Turbo 184kw, Opel 2.8Turbo 191kw, Peugeotí 1,6 THP Bravo Ford, Bravo Opel, Bravo Renault, Bravo Peugeot!!!!!! Jooo realita je jinde než u angličáků Adame >😁
zacal si len nedavno, no za ten cas si zo seba spravil neskutocneho burana. Budes s tym pokracovat dalej este?
CHerokee
Motory z Rumunska nebudí zrovna důvěru... :no:
A HTPéčka z ČR snad ano ? V dnešní době globalizace a snižování nákladů nemá člověk jistotu nikde.
Musí pečlivě vybírat...
Toyota robi motory v pl, problem?... Neviem ci je lepsi fordacky motor z Rumunska alebo motor vyrobeny na linke v Nemecku, nemcom o mene Akçay...
Polsko pro mě problém není. Rumunsko je... to je nebe a dudy. A pokud je vyrobený v Německu, tak je to vůbec nejlepší, protže tam si to uhlídají...
Vono se to asi moc lišit nebude Strojírenství vs. Potravínářství a z Polska bych nechtěl ani solené brambůrky 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
[odkaz]
aha. ffiii vazi 1340kg.