Diskuse

Jak dopadla dekarbonizace motoru, který nejdřív neprošel na emisích?

20.11.2018

Pokud neprojede vaše vozidlo na STK z důvodu vysokých emisí, jednou z možností jak to řešit, je nechat udělat dekarbonizaci motoru. Jakým způsobem probíhá a co vše může změnit?

 

  • 31 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 20.11.2018  08:46

    Moje zkušenost

    To je bída, když klasický motor s MPI je nutné dekarbonizovat. Pro srovnání, Hyundai po 150tkm má emise jako nový, ale třeba je to i tím, že nikdo mě nedonutí používat olej méně tepelně zatížitelný než 10W40... A to se jej vejde do motoru jen 3,3l a na dálnici se někdy "přitopí". Do turbobenzínu bych nalil cokoliv alespoň s xxW50. Vodičky typu 5W30 jsou zlo.
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 20.11.2018  08:59

      « Re: Moje zkušenost

      No a čo ešte voda 0W30 či dokonca 0W20, čo sa už leje do najnovších turbobenzínov (napr. koncernových TSI od r 2018). ;-\ Naleješ do motora, čo má predpísanú takúto viskozitu, olej 10W40?
      • 21 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 20.11.2018  09:35

        « Re: Re: Moje zkušenost

        Určitě, jediné mínus může být startovatelnost v tuhých mrazech, ale myslím, že startéry nejsou ošizené natolik, aby motor nenatočily. Tyhle mizerné oleje se předepisují jen kvůli tomu, že auto při homologaci vypouští méně CO2 asi o 1-2g/km...
        • 21 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 20.11.2018  09:37

          « Re: Re: Re: Moje zkušenost

          Zrovna mám auto po záruce a tak mu dopřeju MOL 5W - 30 namísto srajdy 0W- 20
          • 31 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 20.11.2018  09:53

            « Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost

            Tak to rovnou místo 5w-30 dej 5w-40 a výměna do roka, nebo max 10 tis.. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 20.11.2018  12:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost

              presne tak 5w30 je zbytocnost pokial mozes dat 5w40 a 1r alebo 10tis km :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Floyd

            Floyd 20.11.2018  20:54

            « Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost

            Já ještě tak 1500 km a taky místo 0W-20 tam dám 5W-30 od Castrolu.
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 20.11.2018  09:52

          « Re: Re: Re: Moje zkušenost

          No neviem, ešte jeden stupeň by som akceptoval (5W namiesto 0W), ale skočiť na 10W, to už podľa mňa motor pocíti. Podľa vedúceho servisu, kde chodím, sú moderné motory dimenzované tak presne, že aj použitie oleja inej viskozity ("hustejšieho") môže mať negatívny vplyv na vlastnosti motora (ťažie sa vytáča, vyššia spotreba atd.). Osobne mám tiež predsudky, že vodička 0W20 dokáže niečo umazať, notabene keď to občas osolíš a určite by som ju nedal. Sám neviem, aký mám od výroby olej, buď 0W20 alebo 0W30, podľa toho budem pri výmene zvažovať buď 0W40, 5W30 alebo 5W40.
          • 34 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 20.11.2018  12:01

            « Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost

            U nových motorov je ten problém, že mazacie kanály majú menší priemer a hustejší olej sa do nich dostáva ťašie - tým pádom sa môže preťažovať čerpadlo, olej sa prehrieva a v úzkych miestach sa usádza viac nečistôt. Redšie oleje mažú spoľahlivo, ale menej účinne, má to nadväznosť aj na nižšiu plánovanú životnosť motora atď. Proste moderný výdobytok techniky pre výrobcu a nútené zlo pre užívateľa.
          • 00 Reagovat !

            foto Dany

            Dany 20.11.2018  13:02

            « Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost

            Iudex, pozri do papierov. Výrobca väčšinou uvádza viac druhov viskozít pre rôzne oblasti a spôsoby použitia. Tiež skracuje intervaly výmen pri ťažších podmienkach. Nie je potom problém si vybrať podľa najlepšieho vedomia a svedomia. Ja mám naliaty 5W-40, takže spokojnosť.
          • 00 Reagovat !

            foto Tycoon

            Tycoon 21.11.2018  18:49

            « Re: Re: Re: Moje zkušenost

            Ale no tak. Koncernové TSI bez GPF mohou pro fixní interval výměny používat oleje VW 502.00, které lze sehnat ve viskozitních třídách 5W40 a 10W40. Pro motory TGI na zemní plyn je VW 502.00 výslovně předepsán, long-life oleje ani vodičky se do něj dávat nesmí.
            U motorů s GPF už asi VW 502.00 nepůjde použít kvůli vyššímu obsahu popelovin.
        • 10 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 20.11.2018  11:35

          « Re: Re: Re: Moje zkušenost

          U motorů s OPF musíš především dodržet normu pro LL oleje. Nevím, jestli v ní najdeš 10W40 (ten bych osobně do moderního motoru nenalil) nebo aspoň 5W40.
    • 51 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 20.11.2018  09:55

      « Re: Moje zkušenost

      V létě možná, ale v zimě užívat 10w-........ už je na hraně. Než se to ve větších mrazech ohřeje, může být zvýšené opotřebení třecích ploch.
    • 10 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 20.11.2018  10:06

      « Re: Moje zkušenost

      Souhlasim s tim, ze do motoru patri osvedceny olej, coz pro mne nejsou kapaliny s vizkozitou 0W20. Pri vyssim zatizeni motoru a vyssi teplote jednoduse nemazou a neplni svoji hlavni funkci.
      Pro vyrobce je dulezity cyklus pro vypocet emisi, ve kterem se motor sotva zahreje a ridky olej je dostacujici.
      Za mne 5W40.
      • 20 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 20.11.2018  11:46

        « Re: Moje zkušenost

        Na druhou stranu, v moderním turbomotoru zůstává teplota olejové náplně docela stabilní.
        • 03 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 20.11.2018  12:02

          « Re: Re: Moje zkušenost

          ...ak do neho práve neleješ olej s vysokou viskozitou.
    • 10 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 20.11.2018  10:15

      « Re: Moje zkušenost

      Do motoru jde takovy olej, jaky predepsal vyrobce, testoval ho a postavil tak motor. Dat 0w-20 do 10leteho Hyndaie bude jeho smrt, ale v novem motoru musi dat min 250tisic na longlife/2roky.
      Doporucuje se ale menit casteji a tim predchazet zapekani, karbonizaci a dalsim skodam.
      • 41 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 20.11.2018  10:24

        « Re: Re: Moje zkušenost

        0w-20 v Hjondé bez problémů pojede, akorát motor bude bumbat ten olej jako Milda Becherovku.
        • 00 Reagovat !

          foto Dzakobo

          Dzakobo 20.11.2018  10:44

          « Re: Re: Re: Moje zkušenost

          Jak kde, ve městě při provozu s malým tepelným zatížením OK, ale představ si 1.0TGDi na německé dálnici při 170km/h.... To nebude dobrý.
          • 12 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 20.11.2018  17:45

            « Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost

            Neblázni, jet s Hjondé 1,0 TGDi 170 km/hod., je nelidské jako kdyby ti za války gestapo sypalo do rány sůl. :-O
          • 00 Reagovat !

            foto Tycoon

            Tycoon 21.11.2018  19:00

            « Re: Re: Re: Moje zkušenost

            Všechny TSíčka mají chladič oleje, takže to nebude tak hrozné.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 20.11.2018  13:38

      « Re: Moje zkušenost

      Tady je zas někdo chytrej. 5W30 vůbec neurčuje jak je olej řídkej. 5W30 jde koupit z USA/Kanady jako minerál a je dvakrát hustší jak místní longlife srágory...
      Aneb není olej jako olej.

      V USA lejou do všechno jen 5W30, 10W30 a 5W20 a všechno jim funguje. Ale ty oleje sou jiný než evropský. A motory bytelností taky >:D

      Jinak já lil do svých aut
      95 Stratus - GULF 15W40
      01 Sebring - 5w30 Valvoline Durabledn FE
      05 300C - 5W20 Mopar MaxPro
      05 Jaguar XJ - 5w30 Ford Formula
      BMW - Mobil 3000 5W30
      Alero - Mobil 300, GM Geiue 5W30 a Vavoline Durablend FE 5W30
      Camaro IV - PetroCanada 10W30
      Cadillac CTS - PetroCanada Supereme Synthetic 5W30
      Camaro V - to samý
      Smart - Mobil 3000 5W30
      Jaguar XF - Texaco Havoline 5W30

      a všechno mi fungovalo
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 20.11.2018  16:27

        « Re: Re: Moje zkušenost

        A co to určuje, když ne řídkost/viskozitu?
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 21.11.2018  20:22

          « Re: Re: Re: Moje zkušenost

          teplotní rozsah, nauč se prosím něco o olejích....
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 21.11.2018  22:05

            « Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost

            Snad nejen teplotní rozsah, ale i hraniční viskozitu dle teploty, ne?
  • 52 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 20.11.2018  09:57

    Dekarbonizaci říkám

    určitě ANO (tím nemyslím ANO toho mafiána :-) ), ale z článku je až moc silně cítit lobby firmy BG.
    • 20 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 20.11.2018  13:00

      « Re: Dekarbonizaci říkám

      jo je to taka reklamka, dost husta... toto v clanku popisane sa stane prasiakovi co nemenil olej ani podla predpisov servisu, alebo ho nemenil servis... bezne servisovane MPi takyto problem nema ani daleko po 200tis km... cena je kazdopadne friendly

      ucelom clanku mi pride zvysit percento kutilov co si to nechaju urobit preventivne... vacsina tychto motorov neprejde EK kvoli vadnej lambde alebo CATu...
  • 52 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 20.11.2018  10:03

    Redakce,

    chyba nastala už v začátku, takhle starý renault se nedekarbonizuje, takhle starý renault se hází ze skály! >:D :-!
    • 31 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 20.11.2018  10:13

      « Re: Redakce,

      No nebyt Renaultu, tak v Nissanu uz smazi kotlety jako v Mitsubishi.
    • 20 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 20.11.2018  10:45

      « Re: Redakce,

      Už píšeš jak ÁDA >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 20.11.2018  14:15

      « Re: Redakce,

      No to né, jsme v ČR. Bude v AAA po důchodci s 50tkm a na nevýhodný úvěr >:D
  • 60 Reagovat !

    foto JirkaV8

    JirkaV8 20.11.2018  11:34

    nic na tom neni

    Ta SAE cisla jsou orientacni, jine vlastnosti ma Kaufland 0w40 a jine Esso Ultron Ow40. Ale ja se drzim zasady ze:
    1) Starsi pekace 10w40
    2) vetsina beznych aut 5w40
    3) Ultramoderny 0w40
    Kde se slape a vic vytaci, melo by byt posledni cislo 50. Ale zaroven se podivat, zda-li je vybrany olej jeste mezi temi, ktere ma vyrobce mezi doporucenymi. Je jich obvykle okolo 20ks. Stejne jako musi splnovat ACEA atd. Pokud se motor zakarbonovava, je to konstrukcni zmetek nebo se spatne pouziva (pouze kratke vzdalenosti) nebo udrzuje (pretazene oleje). Nezanesene svicky uz povazuji za samozrejmost, i kdyz u modernich motoru je k nim nekdy blby pristup.
    • 20 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 20.11.2018  16:14

      « Re: nic na tom neni

      dobre zasady... ani stary pekac nemusi mat problem s 5w40, nie je uplne pravda ze automaticky musi ist 10w, aj tak su vsetky na syntetickej baze... skor ide o stav, ak je to vylagrovane treba hustejsi ak je v dobrom stave tak 5w...

      problem su trochu nove motory, tam tie emisne riesnia DPF a pod velmi kecaju aj do olejov... aj priamy vstrek ,,, sudruh hore s hyundai GDi co nalial 10w40 to kapanek prepiskol, 5w40 by mal ideal, ale dat taku hustotu do moderneho GDi navyse nevylietaneho je sialene...
  • 10 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 21.11.2018  13:28

    Kde je příčina?

    Příčina se jmenuje rendlík :no:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Na Kvildě bylo ráno -32 °C. Po mrazivé noci dejte pozor i na silnicích

Na Kvildě bylo ráno -32 °C. Po mrazivé noci dejte…

Teploty v Česku v noci na sobotu a ráno klesaly hluboko pod bod mrazu. V mrazových kotlinách dosahovaly extrémů,…

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

 

iSport.cz

Real porazil Sevillu, Vaclík těsně nestačil na vítěznou dělovku

Real porazil Sevillu, Vaclík těsně nestačil na…

Fotbalisté Realu Madrid porazili v 20. kole španělské ligy Sevillu 2:0. Tomáše Vaclíka v brance hostů překonali…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…