Technika
určitě ANO (tím nemyslím ANO toho mafiána 😄 ), ale z článku je až moc silně cítit lobby firmy BG.
jo je to taka reklamka, dost husta... toto v clanku popisane sa stane prasiakovi co nemenil olej ani podla predpisov servisu, alebo ho nemenil servis... bezne servisovane MPi takyto problem nema ani daleko po 200tis km... cena je kazdopadne friendly
ucelom clanku mi pride zvysit percento kutilov co si to nechaju urobit preventivne... vacsina tychto motorov neprejde EK kvoli vadnej lambde alebo CATu...
ucelom clanku mi pride zvysit percento kutilov co si to nechaju urobit preventivne... vacsina tychto motorov neprejde EK kvoli vadnej lambde alebo CATu...
chyba nastala už v začátku, takhle starý renault se nedekarbonizuje, takhle starý renault se hází ze skály! >😁 :-!
Ta SAE cisla jsou orientacni, jine vlastnosti ma Kaufland 0w40 a jine Esso Ultron Ow40. Ale ja se drzim zasady ze:
1) Starsi pekace 10w40
2) vetsina beznych aut 5w40
3) Ultramoderny 0w40
Kde se slape a vic vytaci, melo by byt posledni cislo 50. Ale zaroven se podivat, zda-li je vybrany olej jeste mezi temi, ktere ma vyrobce mezi doporucenymi. Je jich obvykle okolo 20ks. Stejne jako musi splnovat ACEA atd. Pokud se motor zakarbonovava, je to konstrukcni zmetek nebo se spatne pouziva (pouze kratke vzdalenosti) nebo udrzuje (pretazene oleje). Nezanesene svicky uz povazuji za samozrejmost, i kdyz u modernich motoru je k nim nekdy blby pristup.
1) Starsi pekace 10w40
2) vetsina beznych aut 5w40
3) Ultramoderny 0w40
Kde se slape a vic vytaci, melo by byt posledni cislo 50. Ale zaroven se podivat, zda-li je vybrany olej jeste mezi temi, ktere ma vyrobce mezi doporucenymi. Je jich obvykle okolo 20ks. Stejne jako musi splnovat ACEA atd. Pokud se motor zakarbonovava, je to konstrukcni zmetek nebo se spatne pouziva (pouze kratke vzdalenosti) nebo udrzuje (pretazene oleje). Nezanesene svicky uz povazuji za samozrejmost, i kdyz u modernich motoru je k nim nekdy blby pristup.
dobre zasady... ani stary pekac nemusi mat problem s 5w40, nie je uplne pravda ze automaticky musi ist 10w, aj tak su vsetky na syntetickej baze... skor ide o stav, ak je to vylagrovane treba hustejsi ak je v dobrom stave tak 5w...
problem su trochu nove motory, tam tie emisne riesnia DPF a pod velmi kecaju aj do olejov... aj priamy vstrek ,,, sudruh hore s hyundai GDi co nalial 10w40 to kapanek prepiskol, 5w40 by mal ideal, ale dat taku hustotu do moderneho GDi navyse nevylietaneho je sialene...
problem su trochu nove motory, tam tie emisne riesnia DPF a pod velmi kecaju aj do olejov... aj priamy vstrek ,,, sudruh hore s hyundai GDi co nalial 10w40 to kapanek prepiskol, 5w40 by mal ideal, ale dat taku hustotu do moderneho GDi navyse nevylietaneho je sialene...
Po jakém nájezdu je vhodné dělat dekarbonizaci motoru? Jde mi o to, že jsem koupil octavii s nájezdem 186 tisíc v 1,9 TDI. Myslíte si, že to bude mít nějaký účinek?
Dekarbonizace motoru není moc drahá a z mojí zkušenosti s 2,0 TDI superb můžu říct, že došlo nejen ke snížení spotřeby paliva, ale také ke snížení hlučnosti motoru, takže si myslím, že to určitě má nějaký význam. Zaplatil jsem za dekarbonizaci motoru 3300 korun a spotřeba klesla téměř o litr na 100 km, to není málo. U mě byl před dekarbonizací nájezd 226 tisíc km na autě.
Tak to by pak mohlo mít nějaký význam, někde jsem četl, že to dokáže částečně vyčistit i DPF filtr, je to tak?
Pokud máte diesel, tak k čištění DPF dochází celkem náhodně, některá auta na to mají i kontrolku, ale někde to prostě nezjistíte. Například při měření emisí se to dá docela dobře pozorovat, jak moc je to znečištěné. Každopádně i dekarbonizace motoru dokáže vyčistit DPF filtr pomocí vodíku. Nechal jsem si to dělat u firmy Sherlog. Na sherlog .cz najdete poptávkový formulář, kde se můžete pak domluvit na návštěvu nejbližší pobočky.
U motorů s GPF už asi VW 502.00 nepůjde použít kvůli vyššímu obsahu popelovin.
Pro vyrobce je dulezity cyklus pro vypocet emisi, ve kterem se motor sotva zahreje a ridky olej je dostacujici.
Za mne 5W40.
Doporucuje se ale menit casteji a tim predchazet zapekani, karbonizaci a dalsim skodam.
Aneb není olej jako olej.
V USA lejou do všechno jen 5W30, 10W30 a 5W20 a všechno jim funguje. Ale ty oleje sou jiný než evropský. A motory bytelností taky >😁
Jinak já lil do svých aut
95 Stratus - GULF 15W40
01 Sebring - 5w30 Valvoline Durabledn FE
05 300C - 5W20 Mopar MaxPro
05 Jaguar XJ - 5w30 Ford Formula
BMW - Mobil 3000 5W30
Alero - Mobil 300, GM Geiue 5W30 a Vavoline Durablend FE 5W30
Camaro IV - PetroCanada 10W30
Cadillac CTS - PetroCanada Supereme Synthetic 5W30
Camaro V - to samý
Smart - Mobil 3000 5W30
Jaguar XF - Texaco Havoline 5W30
a všechno mi fungovalo