Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dieselgate: Volkswagen používal více podvodných softwarů

Postupně vychází najevo, že VW Group používal různý software rozeznávající měření emisí. Mezitím Martin Winterkon opouští i další funkce v koncernu.
Zpět na článek
18. 10. 2015 16:35
18. 10. 2015 16:45
18. 10. 2015 16:49
18. 10. 2015 16:53
18. 10. 2015 20:45
18. 10. 2015 22:24
18. 10. 2015 17:11
18. 10. 2015 18:31
18. 10. 2015 19:10
18. 10. 2015 20:38
19. 10. 2015 08:51
19. 10. 2015 10:03
19. 10. 2015 10:45
18. 10. 2015 22:27
19. 10. 2015 16:20
19. 10. 2015 19:12
18. 10. 2015 17:10
18. 10. 2015 17:35
18. 10. 2015 17:41
18. 10. 2015 17:53
18. 10. 2015 18:27
18. 10. 2015 19:04
18. 10. 2015 21:28
18. 10. 2015 16:50
18. 10. 2015 16:53
18. 10. 2015 16:57
18. 10. 2015 16:59
18. 10. 2015 17:19
18. 10. 2015 19:10
18. 10. 2015 16:35
Tfuj
Podvodníci jedni! Mám sto chutí zajet do Áček a vyměnit svýho Volkswagena za nějakou slušnou značku!
Rozbalit vlákno
16
Avatar - white label
18. 10. 2015 16:45
Re: Tfuj
Pokud se chceš vyhnout podvodníkům, tak pro slušné auto, jedině do Áček...
18. 10. 2015 20:45
Re: Tfuj
A nebo do koncernu VAG... ;-\
18. 10. 2015 22:24
Re: Tfuj
VAG dneska zní jako Áčka... stejný podvodníci ;-\
18. 10. 2015 17:11
Re: Tfuj
Nedávno jsem opět výše zmíněný bazar navštívil a bylo to velmi užitečné, protože mě přešla chuť měnit auto ... ;-)
Avatar - Dylan McKay
18. 10. 2015 18:31
Re: Tfuj
Xylo, ten Lexus byl špatnej?
Avatar - MGRR
18. 10. 2015 19:10
Re: Tfuj
Pro Lexus se jezdí do Německa. Vytřesené cesty v CZ, nebudou budoucí životnosti prospívat.
18. 10. 2015 20:38
Re: Tfuj
Byla to docela komedie. Po nastartování jsme zjistili, že tam prý není benzín a příslušný pumpa manažér byl někde v luftě, takže jsme objeli Bauhaus a i tak jsem zjistil, že máme v čudu spojku (byl to manuál) ... Samozřejmě předtím jsem si vyslechl jak je výbornej a jak ho pan prodejce doporučoval své kamarádce, která ale dala přednost A3 ... Doma jsem koukal na servisní historii a servis Toyota/Lexus to vidělo naposled v roce 2012, takže plná serviska ... No a pak jsem čekal na ocenění Lancera a slyšel asi 15 x za minutu se Vám budeme věnovat. Tak jsem se sebral a věnuju se výběru nějaké další flintičky do sbírky, jelikož IKEA kudlu mám již přebroušenou, což jsem zjistit tak, že jsem se chutně fiknul do palce ...
19. 10. 2015 08:51
Re: Tfuj
Hoši, tak pro Lexus a do áček, tak to bych radši spáchal rituální sebevraždu tupou lžící >:D
19. 10. 2015 10:03
Re: Lexus
Já se chtěl stát členem Švihákova fanklubu a tak jsem původně vyrazil okouknout Priuse .... Pokud bys potřeboval něco nabrousit (třeba i lžíci) tak se s důvěrou obrať na mě ;-), teda až se mi zahojí ten palec.
18. 10. 2015 22:27
Re: Lexus
stejné zklamání dnes zažiješ, když půjdeš do VW nebo do Škody, taky ti budou lhát a podvedou tě... bohužel ;-\
Avatar - praděda7
19. 10. 2015 16:20
Re: Lexus
My jsme v áčkách v roce 2012 koupili našeho Yarise a až na to, že nás vmanévrovali do havarijního pojištění, byli jsme s nimi spokojeni a s vozem taky. :-!
19. 10. 2015 19:12
Re: Lexus
Samozřejmě je možné tam koupit dobré auto, jenom asi člověk musí mít trpělivost , kterou já nemám ...
18. 10. 2015 22:03
Re: Lexus
Najlepšia je TESLA, teraz len presvedčiť solventných, aby ju brali aby mohla fabrika robiť aj model pre nás bežných smrteľníkov... 70 tyčiek € je predsa len priveľa na naše kraje.
No toto!!!
Jak je tohle mozné? Vzdyt podle skalních VAGinistu Vokswagen nepodvádel a krome toho podvod "ihned" (copyright JGucci) priznal). No toto??? >:D >:D >:D

Jinak, protoze se v clánku zminuje pocet osob které byly do skandálu zapletené, jeste jednou to co rekl Bernd Osterloh, nejvyssí odoborár koncernu Volkswagen a zároven clen predstavenstva: „přímo zodpovědných může být 0,02 procenta zaměstnanců“ (to je pri celkovém poctu okolo 600.000 zamestnancu priblizne 120 lidí). Zdroj: Škodovácký odborář.

Osterloh pritom nemluví o lidech kterí o podvodu "věděli", ale o tech kterí jsou „přímo zodpovědní". Tech co "věděli" bylo samozrejme podstatne víc.

Proc se tato informace neobjevila v zádném clánku na ACZ?

No a na záver neco pro pobavení prímo centrály: I sám koncern v oficiálním prohlášení zdůraznil, že Winterkorn o podvodném softwaru nevěděl.
>:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
12
Avatar - wakantanka
18. 10. 2015 16:57
Re: No toto!!!
Mám pocit, že každému súdnemu človeku musí byť hneď jasné, že celé toto sa nedialo na základe iniciatívy jedného oddelenia. O tomto systéme podvádzania a šetrenia muselo vedieť podľa mňa ďaleko viac osôb ako uviedol p. Bernd Osterloh. Tak či tak moja či jeho tvrdenie sú len ničím nepodložené špekulácie.
18. 10. 2015 17:10
Re: No toto!!!
15 let jsem delal ve vyvoji elektroniky v jedny vetsi firme nez jsem zacal delat na sebe.
uz sef vývoje nemel moc tuseni jak co delam, jeho zajímalo jen aby to fungovalo a mohlo jit do vyroby.
jeho sef o tom nemel paru uz vubec zadnou a reditel pomalu ani netusil, ze nejakej vyvoj je.
ale i tak pochybuju, ze by to byla nejaka soukroma iniciativa několik inzenyrku
Re: No toto!!!
Vedet o tom samozrejme muselo víc lidí, to je jasné.

Osterloh ale mluví o priblizne 120 „přímo zodpovědných" lidech. I toto císlo je zrejme vyssí, ale kdyz si uvedomís ze Volkswagen oficiálne mluví "o nekolika jedincích" a podobne a kdyz nemecký Der Spiegel tento týden napsal ze v tom je namocených nejmín 30 manazeru tak Volkswagen toto císlo oznacil jako zcela nepodlozené tak je to co rekl Osterloh rozhodne zajímavé.

Jinak to co ríká Osterloh se dá v podstate oznacit za slova zástupce koncernu Volkswagen.

A jeho tvrzení rozhodne nejsou nicím nepodlozené spekulace.
Avatar - Anonym
18. 10. 2015 17:35
Re: No toto!!!
Zapomněli ale zmínit taky tu uklízečku, která jim ten SW poradila a za vše může ona. >:-[]
Avatar - white label
18. 10. 2015 17:30
Re: No toto!!!
O tom, co se po vypuknutí aféry bude/nebude říkat oficiálně veřejnosti, rozhodují logicky hlavně právníci, ne to, co je/není pravda.
Avatar - _Karel_
18. 10. 2015 17:41
Re: No toto!!!
To je asi pravda, ale prohlášení koncernu "uděláme vše pro to, abychom si znovu zasloužili vaši důvěru" trochu kolidují s následným lhaním. A zodpovědnost není na právnících, ale na objednatelích právníků.
Re: No toto!!!
Problém je v tom ze koncern Volkswagen i po provalení celého skandálu udelal nekolik spatných kroku které svedcí budto o absolutní aroganci nebo o absolutní neschopnosti.
Avatar - _Karel_
18. 10. 2015 17:53
Re: No toto!!!
Babo raď o čem to tedy svědčí >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 18:18
Re: No toto!!!
No, já to vnímám jako arogantní neschopnost...
;-)
Avatar - _Karel_
18. 10. 2015 18:27
Re: No toto!!!
Já neschopnosti moc nevěřím. Špičková německá firma, vyrábějící nejvíc automobilů....Leda by jim šíře záběru přerostla přes hlavu. ;-)
18. 10. 2015 19:04
Re: No toto!!!
K průseru je vždy nejvíc náchylná firma, která je na vrcholu.
18. 10. 2015 21:28
Re: No toto!!!
mít auto z koncernu VAG tak ho radši prodám, je to ostuda jek řemen :no:
Avatar - Anonym
18. 10. 2015 16:50
EA288 taky??????
"Software rozeznávající měření na emise byl nainstalován u motorů rodin EA 189 a EA 288. " Není EA288 to jejich slavný a dokonalý EU6???? >:D A já do dnes myslel, že se to týká jen EA189.

VW si tímhle fakt zachová přízeň zákazníků, investorů atd. Tomu se říká sebevražda v přímém přenosu >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2015 22:17
Re: EA288 taky??????
Budeš se divit ale EA288 je s námi již 3. rok. Takže Euro 5 kámo. A než se začneš rozohňovat, tak si ověř fakta, jó? Plantážníku jeden.
Avatar - Anonym
19. 10. 2015 08:31
Re: EA288 taky??????
Promiň plantážníku, neznám nazpaměť všechny motory jako ty.
ALE pokud si ověřuji fakta podle ACZ, tak se dozvím tohle: "Vůz v prvé řadě přináší agregáty plnící emisní normu Euro 6 (EA211 a EA288)" zdroj [odkaz]
A včíl mudruj :-! :-! :-!
Avatar - WinDiesel
19. 10. 2015 10:52
Re: EA288 taky??????
Auto CZ nemůžeš himbajs brát jako zdroj ověřených informací !!!!!!!!!!!
S nástupem posledního Golfu a Octavie 3 nastoupila nová rodina motorů. EA288.
Zatímco např. Rapid dojížděl až do 04/2015 s EA189 tak Octavia/Golf už měly novou generaci motorů připravených na Euro 6 ale samozřejmě zatím naladěných na Euro 5.
Jasné, plantážníku? :-)
Aby to nebylo jednoduché, je tam použita změť vstřikovacích systémů, kromě Bosche, Continentalu také Delphi. Všichni vyrábějí a vyráběli pro VAG řídící jednotky, a také je ............... programovali. Namočeno je do toho spousta lidí a firem a namočeny jsou do toho na 99% i benzíny, americká EPA po nich půjde hned jak skončí testy dieselů. A to bude brzo protože dieselů je v USA jen pár ........ ale benzínů většina.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2015 10:56
Re: EA288 taky??????
Jít po všech je správně ale výsledky Jetty TDI nejspíš nikdo netrumfne žejo

A určitě ne benzín :-!
Avatar - Anonym
19. 10. 2015 12:51
Re: EA288 taky??????
Tak teď mám po tvým výkladu 200% jistotu, že EA288 software nemá a běžím si ho hned koupit >:D .
18. 10. 2015 16:51
za chvili prijde
de*bilni jelito se svou partickou VWylizancu a zacne vysvetlovat ze to tak neni.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Anonym
18. 10. 2015 18:35
Re: za chvili prijde
ASI JIM DOŠLY ARGUMENTY (ačkoliv to je vždy jejich argument) nebo pláčou v rohu a pálí techničáky a rychle prodávaj svý TDI, dokud jsou prodejný >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
18. 10. 2015 18:46
Re: za chvili prijde
Myslíš jako že se koncernu povedlo udělat z aut TDI auta HTP = Honem To Prodej. ;-)
Avatar - Anonym
18. 10. 2015 18:49
Re: za chvili prijde
No každopádně všude ve světě hodnota TDI klesne na 1/2, jen tady v ČR budou furt nejlepší na světě >:D
19. 10. 2015 07:42
Re: za chvili prijde
Jak tak koukám na ty palce tak vidím že HTPéčkaři se vztekají. Měli by, na sebe a na koncern.
18. 10. 2015 16:52
Začátek dalšího humbuku?
Co to ma jako ted znamenat?
Ma mysl je rozpolcena - nedavno jste tady definitivne skoncovali s americkym humbukem tim, ze jste zmerili jeden jediny Passat a ted uz zase "vychazi najevo", ze VW opravdu podvadel a zee to neni jen vymysl nejakejch amiku?

Tak jak to teda je?
Rozbalit vlákno
9
Re: Začátek dalšího humbuku?
>:D >:D >:D

Machala z Buresem cekají na dalsích instrukce z Wolfsburgu a Mladé Boleslavi a Bures mezitím nedopatrením opsal ze zahranicních médi trochu pravdy.

Dnes to nevypadá na diplom od malého souseda, bude to treba zase v prístích dnech napravit nejakým vylhaným clánkem.

Jinak me osobne se moc líbí reakce skalních VAGinistu typu "Volkswagen nepodvádel a krome toho podvod ihned priznal".
Avatar - wakantanka
18. 10. 2015 17:01
Re: Začátek dalšího humbuku?
Vážne čakáš, že na túto správne položenú otázku ti niekto z redakcie aj odpovie? Obaja minimálne tušíme kde je pes zakopaný a prečo sa robí propaganda štýlom takým, akým sa robí.
Avatar - AUDIRS6
18. 10. 2015 17:04
Re: Začátek dalšího humbuku?
keby si vedel, aku velku pravdu mas...
do podrobnosti radsej zachadzat neidem... :-! 8-s
18. 10. 2015 20:53
Re: Začátek dalšího humbuku?
Od dua Bures - Machala odpoved necekam.
A vlastne je mozna i lepsi, ze se nevyjadruji, tech lzi, co bychom tu pak museli cist...
18. 10. 2015 19:40
Re: Začátek dalšího humbuku?
Ono se zřejmě skáče tak jak někdo píská. Schválně zkus se podívat na tenhle obrázek z článku ze stejného zdroje FCD, který "očerňuje" ostatní. Když se podíváš na cestu k uložení souboru v levém horním rohu, možná ti to bude jasnější. Považuji to za pěknou prasárnu. ;-\

[odkaz]
18. 10. 2015 20:52
Re: Začátek dalšího humbuku?
Zajimave :yes:
18. 10. 2015 20:54
Re: Začátek dalšího humbuku?
Těch prasáren je víc. Hodně článků a testů, které dokazují, že podvádějí všichni je od lidí z IHR Mladá Boleslav, AVL DTest. Stačí se pak podívat pro koho tito lidé dělají. I ten test Passatu byl od nich. Na obranu Auto.cz bych uvedl snad jen to, že i ostatní česká média jsou na tom podobně. Včetně ČT.
[odkaz]
18. 10. 2015 21:47
Re: Začátek dalšího humbuku?
je to taková veselá "nezávislá" kopa a divím se, že jim to media žerou :-O
18. 10. 2015 16:53
symbolika
vsimli jste si, ze na stojanech je
nafta znacena cerne (= smrt) a
benzin znacen zelene (=život) ??

ja teda jezdim na modrou (verva 100), protože modra je dobra, aspoň to v nejaky pisnicce zpivali, tak se toho drzim ...
Rozbalit vlákno
5
18. 10. 2015 16:57
Re: symbolika
Vtipálku.
A Ferat jezdil na červenou.

Zelená život ? Minimálně u salámu to neplatí. A třeba miminko, když je zelené, tak překypovat životem také asi moc nebude. :-)
Avatar - wakantanka
18. 10. 2015 16:59
Re: symbolika
a všimol si si že to nie v celej európe je rovnaké? Niekde majú benzíny označené červenou a naftu modrou atď. Občas je to priamo úmerné značke čerpacej stanice a ich firemným farbám, ty symboliko. >:D
18. 10. 2015 17:19
Re: symbolika
keby po spravnosti oboje znacili ciernou asi by sa to ludom plietlo ... :-)
Avatar - white label
18. 10. 2015 17:24
Re: symbolika
Podle této "logiky" by bylo bezpečnější zakázat černou na autech úplně, ale teď co třeba dělat s lidskými "symboly smrti" - černochy (vůbec nic osobního proti majitelům tmavé/tmavší pleti)..., a jak by ti např. chutnalo zelené maso, myslím zelené jako symbol života? ;-)
18. 10. 2015 19:10
Re: symbolika
když ve slově "láska" změníš pět písmen a jedno přidáš, dostaneš slovo "fernet"
to nemůže být náhoda >:D
18. 10. 2015 17:03
A jak to dělají čipařské firmy ?
Zvyšují výkon, snižují spotřebu, úplný zázrak .... a zvyšují emise. no a všichni kolem to musí dýchat. Jak dlouho jim ještě pšenka pokvete, než je někdo začne popotahovat ?
Rozbalit vlákno
9
18. 10. 2015 17:07
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
:yes: :yes: :yes:

taky nechapu, ze se jich odbornici z VW nezeptaji jak to udelat, zrejme nepatricna hrdost.
přitom jenom upravej datovou mapu.
nechapu co na tom tak dlouho resi
>:D >:D >:D
Avatar - white label
18. 10. 2015 17:26
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
Když za to chtějí takové prachy, tak musí aspoň dělat, že to dá hodně práce... >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 18:14
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
Jsou nepochybně různé firmy... podobně, jako jsou normální automobilky - a VW.
;-)

Jeden čas ze své barvité minulosti jsem s takovou firmou spolupracoval. Dělala hodně, a mimo jiné "čipování"... a měl jsem možnost mluvit s autorem těch úprav.

Vysvětlil mi to tak, že řídící jednotka auta musí pokrýt prostředí a paliva ve všech zemích, kde se prodává.
Asi už je to promlčený, takže to můžu říct - Land Rover se prodával v provedení motoru pro Saharské použití, pro použití za polárním kruhem... a pro zbytek světa.

Takže nastavení pro ČR bylo stejné, jako pro Norsko - nebo pro Indii.
Dramatický rozdíl není jen v podnebí, ale zejména v palivu, které se tam prodává... nebude se nám to líbit, ale to naše je sice lepší, než to v Indii... ale má daleko k tomu v Norsku.
To, co on dělal, byl zúžení těch specifikací na vstupu.. a díky tomu motor podával lepší výkon.
V praxi to ale znamenalo, že motor Freelanderu, který v originále "dával" 72kW, dokázali pro ČR (nejen) upravit na 82kW... ale pro to Norsko (nejen) na 88kW.

To je poctivý přístup k věci... a ty úpravy stály skoro 30tis Kč, v praxi skoro dvojnásobek, protože jsem musel podepsat, že to neudělám bez posílení předních brzd.

Že jsou "dílny", které Ti za 6 až 12 tisíc prodají "dobrý pocit" je taky pravda.

;-)
18. 10. 2015 18:32
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
opravdu jste posilovali brzdy?
jestli jo, tak :yes: :yes: :yes:

asi před necelym mesicem tu byl rozhovor se známou chiparskou firmou.
prikladem byl avensis 2.0D 93kW na 116kW.
ptal jsem se ho, jak to je s brzdama, protože zvysenim vykonu se zveda maximalka z cca 200km/h na cca 220km/h - odpověděl, něco ve smyslu, ze brzdy jsou dimenzovane dost, a ze je na kazdym aby mel dost rozumu ...
dal jsem se ho ptal, co na to pneumatiky, prece jen 220 je jina rychlostni kategorie nez 200 - bez odpovedi..
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 18:45
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
Ano. A dost to prodražovaly - měly asi o 20 větší průměr, kromě toho byly vzduchem chlazený a desky měly skoro dvojnásobnou plochu.
Ale právě proto se musely měnit i s třmenama...

S maximálkou to moc nehlo, ale zrychlení se zlepšilo dost dramaticky.
No a když Freelandera zrychlíš, tak ho musíš taky zpomalit.
;-)
18. 10. 2015 20:04
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
Asi bude otázkou auta od auta, jak na tom jsou brzdy. A je otázkou, nechce se mi to hledat, zda Avensis 93kw nemá stejné brzdy jako ten s 112kw, tudíž jsou dimenzovane i na výkon po SW úpravě.

A gumy? Tam si i v sériovém stavu můžeš nahodit pláště o několik indexů pod Vmax, tudíž je to pak na každém. Já treba mám u auta s Vmax 248 u zimních gum povolen index Q (160km/h).
18. 10. 2015 20:15
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
Pokud se auto s nižším rychlostním limitem na pneumatikách než je v TP zúčastní dopravní nehody, je to problém, protože auto nesplňovalo technickou způsobilost. A nemluvím o následných sankcích pojišťoven.
18. 10. 2015 23:54
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
ano, na zimu muzes dat zimni pneu s nizsim rychlostnim indexem, nez kolik by odpovídalo maximalce podle TP.

ALE
na tachometr musís nalepit nalepku, s omezenou rychlosti
nebo si na PC nacvakas omezeni, které se ti zobrazi když tu rychlost prekrocis. a je pak na tobe, aby jsi to dodrzel.
ja na zimu kupuju zumaky s indexem rychlosti T, tedy do 190km/h a nacvakam to na PC

nejsem si vůbec jistej, jestli podobne jde postupovat u letnich pneu. ja bych to kazdopadne neriskoval, uz kvůli zahranici ne.

§ 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v níž je uvedeno toto:
*Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
*V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
19. 10. 2015 09:01
Re: A jak to dělají čipařské firmy ?
Tak jestli se autu zvýší maximálka z 200 na 220 je z hlediska brzd zanedbatelný a nepodstatný a to že si na to musíš nazout gumy s vyšším rychlostím indexem když budeš chtít těch 220 lítat je přeci tvoje starost.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 17:59
Ty výše pokuty je zajímavá... proč se blbost trestá míň, než
Trestat by se měl prostě výsledek... ne?
Myslím u pokuty firmě - teď nemluvím o soudním řízení.

A ta soudkyně v představenstvu... to fakt není snaha o očištění jména značky, ale docela pochopitelná příprava na dlouhé období soudních pří o náhradu škody...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
18. 10. 2015 18:01
Re: Ty výše pokuty je zajímavá... proč se blbost trestá míň,
Nadpis- to myslíš vážně- i v obecné rovině? Naprosto souhlasím s tím, že blbost je méně závažná než zlý úmysl. Samozřejmě ale u této aféry nevidím hloupost, vidím jasný úmysl.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 18:15
Re: Ty výše pokuty je zajímavá... proč se blbost trestá míň,
vysvětluju to pod tím: když firma vypustí chemii do řeky a otráví ryby, tak zaplatí pokutu a škodu... a pak teprve se řeší, proč se to stalo.

Ale asi máš pravdu, ta formulace není "úplně šťastná"...

:-!
Avatar - MGRR
18. 10. 2015 19:12
Teď začnou vyrábět 1,9TDi 66/81kw, a půjdu si jednu koupit :
Stačí přidat močovinu.

Takový Laurin & Klement nebyl špatný, na obyčejné auto.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 19:23
Re: Teď začnou vyrábět 1,9TDi 66/81kw, a půjdu si jednu koup
>:D
Jo, s tímhle vlastně souhlasím...
19. 10. 2015 09:05
Re: Teď začnou vyrábět 1,9TDi 66/81kw, a půjdu si jednu koup
Fakt je že kdyby ho montovali do O3. Přifoukli ji na 100 kW a přidali k tomu chcanky, aby to bylo ekologičtější, tak bych si ji klidně rád koupil. Ta moje začíná bejt už krapet olítaná 8-s Pořád to ale jezdí líp než O3 1,6 TDI 77 kW. To je tak zdechlej motor, že by jeden brečel. Tam je jedno co zařadíš, stejně to nejede.
Avatar - Anonym
18. 10. 2015 20:11
Dnes tu chcípl pes
K tomuhle článku to tu nějak vázne. Tak něco pro pobavení od mé oblíbené kapely TATA BOJS.

1. Pro místní VWáčky něco na povzbuzení
www.youtube.com/watch?…

2.Nová hymna VW
www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
10
18. 10. 2015 20:22
Re: Dnes tu chcípl pes
Ty svý Taty si strč za klobouk a když už, tak se nauč vkládat odkazy tak, aby fungovaly. ;-\
Avatar - Anonym
18. 10. 2015 20:29
Re: Dnes tu chcípl pes
1. odkazy nefungujou (nevím proč, asi ACZ má strach z dalších inkriminujících článků)
2. ty se nauč kopírovat text a vložit ho do adresního řádku
3. radši mlč :-!
18. 10. 2015 20:37
Re: Dnes tu chcípl pes
Ale fungují, stačí to umět ;)
[odkaz]

Ty totiž neumíš odkaz ani napsat. Před www se píše ještě protokol (http, https, ftp atd.)
Avatar - Anonym
18. 10. 2015 20:42
Re: Dnes tu chcípl pes
to vím, ale mně to nefungovalo ;-\ a dělá to tohle

https://www.youtube.com/watch?…… />
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2015 22:16
Re: Dnes tu chcípl pes
Dej odkaz znova a smaž to s, jen http://
Avatar - Anonym
19. 10. 2015 08:37
Re: Dnes tu chcípl pes
Aha, díky za radu. Je to stejně složité jako se vyznat v sériích motorů plnících EU5 a EU6 >:D >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2015 10:46
Re: Dnes tu chcípl pes
Proč je ten SW v EA189 je jasný, proč i v EA288 je zatim nezodpovězeno
18. 10. 2015 20:46
Re: Dnes tu chcípl pes
1. nefungujou, protože je neumíš vkládat [odkaz] [odkaz]
2. kopírovat umím
3. mlč raději ty
Avatar - Anonym
18. 10. 2015 20:49
Re: Dnes tu chcípl pes
OK, omlouvám se, mně to dnes nefunguje :yes:
18. 10. 2015 20:13
zachvilu sa zisti este zasadnejsia vec
a to, ze vw vlastne ani ziadne auta nevyraba a iba podvadzal a tvaril sa ako vyrobca. Vyrabal mu to v cine nejaky Makoto Hirosi a tym padom vw nepodvadzal ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 10. 2015 00:16
Ekonomicko-právní diktát
Kauza zdaleka není jen v rovině podváděli x nepodváděli. Někteří v diskusi se tu opět bijou zcela zaslepeně za to, jak zlý VAG podváděl, vždyť se k tomu přiznal, vždyť to či ono prohlášení...

Fakta jsou ale zatím jiná. Podvod se týká US, v EU nikdo věc jako podvod ze strany byrokracie neprohlásil.

Jednotlivá prohlášení a kroky VAG jdou vesměs na vrub ekonomice a akcionářů. Jde jen o jedno - zařídit, aby dopad na akcie byl minimální. Z toho plynou prohlášení a odstoupení. Je vždy mnohem jednodušší preventivně odstavit nějaké jméno, média se nasytí, akcionáři ulidní. A pozic je v koncernu dostatek, takže odstoupení z jedné funkce vyvolá jen jistou mexickou vlnu různých přestupů z fumkce na funkci.

Časem se ukáže, že onen podvodný SW je vlastně zcela legálním řešením (v EU). O tom, že HW úpravy volí všichni výrobci, vědí už i sobi bez rychlého internetu za severním polárním kruhem. O tom, že by VAG byl jediný tak geniální a vymyslel i SW úpravu, si můžeme nechat jen zdát.

Je to ostuda VAG a clean-dieselu v US. Ale především je to ostuda EURO6, 5, 4 ... norem a celé eurobyrokracie v Evropě. :-!
Rozbalit vlákno
8
19. 10. 2015 07:26
Re: Ekonomicko-právní diktát
...coz je v tomto pripade klasika.
19. 10. 2015 09:07
Re: Ekonomicko-právní diktát
Naprostý souhlas. :yes: ;-)
Avatar - Hittman
19. 10. 2015 09:37
Re: Ekonomicko-právní diktát
:yes:
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2015 10:54
Re: Ekonomicko-právní diktát
A proto jdou v Německu všechny postižený auta na povinnou svolávačku >:-[]
Avatar - rohYpnol
19. 10. 2015 18:59
Re: Ekonomicko-právní diktát
a co si myslíš, že tam s těma autama asi tak budou dělat? >:-[] >:-[]

Je to jen divadýlko pro veřejnost a akcionáře. VW si sype popel na hlavu a jede se dál.
Re: Ekonomicko-právní diktát
"v EU nikdo věc jako podvod ze strany byrokracie neprohlásil" - más smulu plácale. Prohlásil.
Avatar - rohYpnol
19. 10. 2015 19:14
Re: Ekonomicko-právní diktát
Kdo? Kde?
Avatar - rohYpnol
19. 10. 2015 22:08
LEgacy reVOlution touRinG ?
trochu zvláštní fantazie...
Rozbalit vlákno
0