Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar C-X75: Čtyři elektromotory a dvě turbíny

Jaguar letos slaví 75 let od doby, kdy použil poprvé jméno šelmy jako doplněk k typovému označení sportovního vozu SS 100. Vrcholem všech letošních oslav se stal koncept supersportu C-X75.
Zpět na článek
4. 10. 2010 12:35
4. 10. 2010 14:49
4. 10. 2010 15:27
neregistrovaný "Kubajsu"
4. 10. 2010 14:51
5. 10. 2010 09:20
4. 10. 2010 12:35
spotreba? :-)
Systém zaujímavý.Celkom by ma ale zaujímalo akú spotrebu a čoho majú tie prúdové motory? :-O
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2010 12:42
Re: spotreba? :-)
Mikroturbíny jsou benzínové. A spotřebu neřeš, ty diletante. ;-)
4. 10. 2010 13:00
Re: spotreba? :-)
Teorie rika, ze spalovaci turbiny se vyplati az od opravdu velkych vykonu a ze jejich ucinnost ostre zavisi na pracovnim bode (otacky/zatizeni). Pri dobijeni lze teoreticky drzet turbinu v optimalnim pracovnim bode, ale presto se obavam, ze spotreba bude spatna. Ale rad se necham prekvapit. Ale Jag mozna vi, proc ji nikde neuvadi.
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2010 13:06
Re: spotreba? :-)
Podle mě byla turbína správná volba. Hmotnost/velikost/výkon + inovace. Nemohli postavit supersport, kde el. energii generují za pomoci dvouválce. To by se jim každý vysmál. Čtyřválec je minimum a ten už dle mého nesplňuje nároky na prostor/hmotnost. Navíc turbíny mají klidný chod, oproti pístovému motoru, možná i proto jsou dvě a točí se protiběžně (jen doměnka). Pro PR je to také důležitý. Nebudu hledat, zda, ale co si pamatuji, tak tenhle systém pohonu použil Jag jako první. Turbína už se zkoušela někdy v 50.letech, ale to mělo mechanický přenos výkonu a vzhledem k nutnosti auta často zastavovat a rozjíždět se, se ukázal tenhle systém jako krajně nepraktický a v praxi nepoužitelný.
Avatar - positivemind
4. 10. 2010 14:22
Re: spotreba? :-)
Turbínu k pohonu používá třeba i M1 Abrams - výhodou té jeho je to, že to umí jet na jakékoliv svinstvo - jakýkoliv benzín, různé lihy a další slátaníny. Výkon té turbíny je, myslím, 1500KW (nebo 1500 koní).

Někde jsem už koncepty s turbínama viděl a něco o nich četl, říká se, že mají mít mnohem nižší spotřebu než konvenční spalovací motory.
Avatar - T613
4. 10. 2010 14:49
Re: spotreba? :-)
turbíny jako generátory hlavně používají většina bojových aplikací.
Avatar - Pekelná Micinka
5. 10. 2010 00:44
Re: spotreba? :-)
Však tohle je navýsost bojová aplikace.
neregistrovaný "Kubajsu"
4. 10. 2010 15:27
Re: spotreba? :-)
Hlavně se jedná o kontinuální spalování, které má mnohem lepší emise než pístové motory.
4. 10. 2010 21:59
Re: spotreba? :-)
The plug-in will produce 28 grams of CO2 per kilometer on the EU test cycle, according to Jaguar.
Avatar - Pekelná Micinka
5. 10. 2010 00:26
Re: spotreba? :-)
To bych chápal, jako při nabíjení ze zásuvky, jako přepočet. Nebo se mýlím?
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2010 12:38
Raise your Roots
Stále bych se opakoval. Nádhera. Kolik pak se z toho objeví u další generace XK a slibovaného malého Jaguaru? EDIT: Všimli jste si třetího brzdového světla v anténě? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - T613
4. 10. 2010 13:05
trocha podrobností
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - gld
4. 10. 2010 14:21
Re: trocha podrobností
Kde sa platí záloha? >:D

Inak, keď pri 80 000 otáčkach odletí na turbíne lopatka, kde sa mám sťažovať?
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2010 16:47
Re: trocha podrobností
Chilinka v pohybu. [odkaz]
4. 10. 2010 20:46
Re: trocha podrobností
jedno video z prezentacie z autosalonu je aj tu [odkaz]
...akosi sa mu neprirodzene trasie predok ked ide, ci ten prototyp nie je nahodou pohanany na pedale alebo co >:D
Avatar - Pekelná Micinka
5. 10. 2010 00:23
Re: trocha podrobností
Viděl si někdy pojíždět letadlo po horší drázto bude podobné, však to má taky turbínu. ;-) >:D

Jinak: "Bylo nám řečeno, že tohle je budoucí Jaguar". Já věřím, že z různých hledisek opravdu je. Za prvé se povídalo o tom, že přijde nějaký nástupce XJ220, takže možná tohle je z hlediska designu exteriéru předobraz, konečně ty turbíny jsou pod sklem, kde zrovna tak může dřímat x-válec.
Za druhé může se jednat o stylistycký nácvik pro ověření částí a detailů pro menší sportovní kupé a/nebo následující generaci XK před širokou veřejností.
Za třetí, Jaguar to myslí s tímto typem agregátu vážně a získává zkušenosti z reálného provozu takového vozidla.
4. 10. 2010 14:51
Knight Rider
S těma elektromotorama a turbínama to bude mít zvuk jako KITT. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2010 15:19
Re: Knight Rider
Tak to snad raději ne, sousede!
4. 10. 2010 22:14
Re: Knight Rider
Žádnej strach! Kus kartonu do "výpletu" a bude vrčet parádně >:D
5. 10. 2010 09:20
Re: Knight Rider
tup tu du dudu, tup tu du du, tup tu du dudu, tup tu du dů, tup tu dudů, tup tu dudu tup tup tů >:D