Ono je taky lepší kupovat "edici 20" + např. elektronickou sadu, kde zmíněný kombi příjde na cca 411000Kč a to má ještě navíc k "vaší výbavě" autoklimu, tempomat, palubní počítač, rádio CD30MP3.
Sice přesně nevím, co znamená "crep", ale podle našich firemních zkušeností je Astra 1.7 CDTI střep pořádný. Dobře, možná byly poruchy záležitostí jen asi těchto konkrétních 7 aut, zato byly poměrné trvalé (turba se měnila časteji než žárovky, praskající hlava, vada převodovek). S čím jsem se nikdy nesžil bylo ovládání směrovek (i když mi opláci pořád tvrdí, že je geniální. Možná, ale nepochopil jsem ho). Motor velmi hlučný, dobrá spotřeba, spolehlivá elektronika, solidní a pevná kastle. Trochu podivný posaz, velmi vadí (oproti třeba Octavii) A-sloupek, který mi vyšel přesně do výšky očí. Sedadla nic moc.
Byla to jedny z mála aut, které šly skutečně po 3-4 letech pryč, i když měly poměrně málo najeto.
Nevím, za kolik se dá koupit Focus Classic, ale pro mě by to byla oproti Astře jasná volba.
ja teda tiez zrovna nie som moc na Opel ale tie auta mam rad...kvalita nie moc valna, jazdil som kedysi Omegu MV6, to bola doba ked na ceste len tazko stretla rychlejsie auto. Poskytovala skvelu dynamiku, komfort a podla mna doteraz pekny dizajn, no auto bolo poruchove. Jazdil som viacero Oplov a nikdy to nebola moja salka kavy a su samozrejme omnoho lepsie vozy ale urcite by som dal prednost Oplu pred korejskymi imitaciami.
Dnešní Opely jsou již jiná liga, než jejich předchůdci. Háčkem počínaje Opel zvedl kvalitu, spolehlivost a zrovna model H je považován za rovnocenného konkurenta Golfu V a Focusu II.
Popisoval jsem naše zkušenosti s "H", možná by byla lepší volba nějaký benzínový motor, ten diesel byl (je) fakt hrozný. Měl jsem možnost přímého srovnání Astra H x Focus II a opravdu je to nebe a dudy, v Astře mě pořád něco štvalo. Snad solidnost kastle byla lepší, opravdu nikde nic nevrzalo. To je ale docela malé plus.
Taky jsem měl asi čtyři Oply. Zvlášť rád vzpomínám na Kadetta 2.0 GTI, fantastický motor v lehounkém autě. To byla ještě doba Š105 a 120, v kopci jsem někdy bral 3 jednou ranou... Jó, doba mládí a volných okresek, kde ty doby jsou...
Obecně mi je vcelku jedno, jaký má auto znak na kapotě, hodnotím ho prostě čistě subjektivně. A z tohoto subjektivního hodnocení vycházi například dobře Focus II, ale velmi špatně Astra H, která mi opravdu naprosto nesedla. Ujel jsem s ní nějaký tisíc kilometrů. pravda ale je, že nesedla ve firmě snad nikomu.
par konkretnosti: mensi hluk od naprav, lepsia ergonomia, solidnejsia karoseria a spracovanie vnutri i vonku...tradicia, image, hodnota
a naslo by sa koooopec dalsich...ale mysli si kludne co chces
Hmm..., musím si to vybavit, je to už nějaký pátek, kdy jsem s Háčkém jezdil. Fakt je, že kastle a zpracování je solidní (ale to jsem už říkal). O ergonomii bych raději nemluvil (podivné blinkry, všeobecně středový panel - na ten se ale dá zvyknout), tradice a image jsou mi ukradené (až na výjimky, ale Opel není Mercedes :-) ). Hluk - no, on ten motor přeřval všechno, takže hluk od kol nebyl takovým problémem jako u nové Octavie.
Nevím, v Německu jezdí spousta Insignií, nových Aster. Ale zatím jsem neměl možnost se s nimi na delší dobu projet, prý ale nejsou špatné.
Opět dokola. Podivné páčky pod volantem. Zajímavé, že když je používá BMW tak je to v pohodě a asi to teda tak špatné není. Problém není v páčkách, ale v tom, že si na ně prostě neumíte zvyknout. Já jsem s tím problém neměl.
Ani jedna vec, čo píšeš, sa nezakladá na pravde. Snáď len image, dnes ale dosť pošramotený u Opla...
A ten koooopec iných by ma zaujímal teda. Podľa všetkého ale len trepeš do vetra.
Někde v redakci asi řádil šotek..... Pokud vezmu"akční ceník edice 20 let" pohybuji se na 382tis za vybavený vůz a o 392tis včetně automatické klimatizace a veškeré základní el, výbavy. Toto je cena bez vlivu handlování, za kterou můžete dle oficiálních stránek tento model mít. Pozitivního na vůz řekli pramálo. Pravdou je, že i prodejce Opel mě lehce od této motorizace zrazoval a jako ideální doporučoval klasickou 1.6, kde cena plně vybaveného combi je cca 320tisíc a to už je slovo do pranice. Koukněte na konkurenční nabídku starých nových aut (Focus Classic, Octavia Tour...) a zkuste sehnat takto vybavené Combi za tyhle peníze... :-) Já sem o něm uvažoval hodně dlouho >:D
Nakonec jsem propadl lákavé nabídce na Astru J. Na Kombi jsem se shledal nakonec ještě moc mladý :-) Ikdyž jet v zimě ve dvou či třech do Alp bez rakve nebo s koly bez nutnosti nosiče je fajn :-) Ale zase jak se znám nedal bych si takovou špínu do auta >:D
pokial v zime vozis lyze, tak z hladiska bezpecnosti je najlepsie ak nie su v aute. Na streche v rakve im bude dobre a tebe nebude tiect roztopeny sneh po interiery ;-)
Dnes ráno sa mi podarilo nafotiť na diaľnici nový Peugeot 208. Musím povedať že naživo je to veľmi pekné auto. Fotky nie sú moc dobré, fotil som to mobilom a v 140km/h. ;-\
Ono to aj zpredu vyzerá zaujímavo. Ako sa mi to na fotkách moc nepáčilo, tak na živo je to o niečom inom. Treba však povedať, že tento konkrétny bol asi full výbava, pretože čo som videl do vnútra, tak to bola riadna hitparáda...
Ano, teorie je hezká. Jenže když do té páčky na dálnici šťouchneš víc, než chceš (a hranice je naprosto neurčitá), tak místo trojbliku blikáš trvale. Blinkry se samy nevypnou, protože je natočení předních kol moc malé. Takže se pokoušíš blinkry ručně vypnout, načež zase blikáš na druhou stranu...
Ne, vážně, v čem je toto řešení lepší než koncernové (a vlastně normálně používané) - šťouchnutí trojblik a aretace trvalé blikání?
toto je pravda...ja tvrdim, ze novodobe Ople su zenske vozy a aj tie smerovky a stierace mi take pridu. Zena tak chaozi, ze jej to bude fungovat a ked nie tak nepriamo vysiela vystrahu ostatnym - bacha idem blbo! Riadenie preposilovane, pedale lahucke a celkovo ked z toho vystupi zena je to dobra kombinacia.
Je vidět, že jsi v Háčku asi ani nejel. Do páčky nemůžeš štouchnout víc než chceš, je potřeba překonat stejný odpor jako např. u VW pokud chceš páčku dostat do polohy trvalého blikání. Jediný rozdíl je v tom, že se ti páčka potom vrátí do normální polohy. A hlavně pokud chceš trvalé blikání vypnout nemusíš tlačit páčku do pačné strany, stačí do ní opět klepnout i ve stejném směru a blikna se vypne.
V "H" jsem toho možná nenajel moc, bylo to ale jistě o pár tisíc kilometrů víc, než bych chtěl. Nevím, možná, kdybych nestřídal auta, tak bych si na to řešení blikačů zvyknul, takto se mi to nepodařilo. Ale stejně nevidím jedinou výhodu oproti normálním aretovaným blinkrům. Ani mi ho zatím nikdo nevysvětlil.
A já zase nevidím jedinou výhodu klasických páček proti tomuto elektronickému řešení. Doma mám Astru, v práci Oktávii. Nemám problém ani s jedním řešením ani s častým střídáním aut. A na páčku v Astře jsem si zvykl asi po 14ti dnech.
Nu, můj problém bude asi v tom, že jsem s Astrou nikdy 14 dní v tahu nejezdil. Mimochodem - už jen fakt, že sis musel zvykat dva týdny na tak triviální funkci jako je ovládání blinkrů mluví sám za sebe. Znovu - v čem je to výhodné, když si na to musím 14 dní zvykat?
Jinak se toto řešení dostalo do čestné společnosti "Největších slepých uliček", spolu s motorem TDI PD, Renaultem Avantime, odemykání kapoty klíčem, umístění "kapličky" doprostřed...
Poslední poznámku - kdesi jsem se dočetl, že byl "software" pro elektronické blinkry vícekrát inovován. Naše Astry byly tuším jedny z prvních, je tedy možné, že tam byla nějaká beta verze :-)
Po 14ti dnech vlastnictví auta, v autě jsem neseděl každý den. A myšleno to bylo tak, že jsem po té době páčky ovládal bez nějakých překliknutí, přesně jsem věděl jak velký dotek potřebuju abych zaktivoval trojblik, nebo normální blikání. Prostě to nepovažuji za slabou stránku.
Ono se to dostalo možná do slepé uličky proto, že tohle řešení nabízejí tak 2 automobilky, zbytek má klasické ovládání. Je to o nezvyku lidí, pro které to je prostě nezvyklé řešení. Osobně je mi jedno, jestli se blinkry ovládají mechanicky nebo elektronicky :-)
Asi to necháme být, je to prostě trochu neobvyklé řešení, které někomu nemusí sednout. Mě se taky například líbil pevný střed volantu Citroenů, který se už teď nepoužívá, protože se testeři mohli zbláznit a vždy to vypíchli jako velký nedostatek.
Zeptej se inženýrů Opelu nebo BMW, proč ho zvolili. Je to prostě moderní elektronická koncepce, nedivil bych se, kdyby se v budoucnu ještě více rozšířila.
hlupost vravis :-)
stai len tuknut nepatrne do packy a je tam trojblik. Na trvale blikanie ju zmacknem o hodne vacsi kus ;)
je tam jednoznacne velky pocitovy rozdiel :-)
a ked sa ty nahodou pomylis,tak zas staci len tuk na opacnu stranu a je to ;)
toto je take klasicke internetove prehananie, lebo pri normalnom rezime vies "stouchnut" ale pri Opli nie. Pritom su doma dve auta,jedno je opel,druhej je ford ktore ma take riesenie ake sa tebe paci a dovolim si poznamenat ze je to uplne jedno a pri presadani z jedneho do druheho nemam problem ziaden s blikanim:)
Přesně tak jezdil jsem s Corsou D, která má taky tyto páčky a spíš má člověk problém, že to dá jen na trojblik, než že by nechtěně blikal :-) A při jízdě na dálnici si nedovedu představit, co bych musel dělat s rukama na volantu, abych o to nechtěně zavadil >:D Větší neduh je absence teploměru chladící kapaliny
da sa to zist zo servisneho menu do ktoreho vojdes dlhy stlacenim tlacidla settings a po pipnuti nasledne tlacenie tlacitka BC,a na jednej z obrazoviek je aj teplota chladiacej kvapaliny(teda ak ma clvoek aspon ten vacsi display,alebo ako vacsina astier,graficky-zlto cierny,teda nie tie prehistoricke stvorceky). Nehovorim ze to je idealne a ani netvrdim ze to je spravne. Ale asponn clovek vie zistit tu teplotu.
Ale našťastie už nemáme ... to ovládanie kúrenia za radiacou pákou bolo na porazenie ... benzínová 1,6 žrala olej ...
Určite je to dosť subjektívne, ale podľa mňa najhoršie auto nižšej strednej triedy ... na svojho predchoduc sa určite nechytá ....
Inou katastrofou je servis .. aspoň v Blave .... inde snáď majú viac šťastia ...
Najnovšie sa trápime s Oplom Combo, ktoré sme neviem prečo odkúpili po skončení operatívneho lízingu .... Pri 40 tis. "odišla" riadiaca jednotka motora a keď sa po 3 týždňoch vracal Combo zo servisu tak odišla Lambda sonda ... a zas sa tam vrátil ... stále tam je .... no nekúp to ... :'-(
A z kterého roku ta auta byla? Olej žraly první verze motorů 1.4 a 1.6. Oba motory prošly upravama, takže v dnešní době jsou ok.
Spousta lidí ma s těmito auty horší zkušenosti, ale auta z prvních let výroby jsou vždy plná dětských nemocí. Auta po faceliftu, jak tenhle Classic, jsou již v pořádku.