Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Yeti 1.2 TSI 77 kW – Zrozena pro město

S modernizací Škody Yeti přišla nová, ryze městská verze. Jak jezdí se základní dvanáctistovkou o výkonu 77 kW?
Zpět na článek
17. 2. 2014 10:18
17. 2. 2014 10:28
17. 2. 2014 10:29
17. 2. 2014 18:03
17. 2. 2014 11:48
17. 2. 2014 12:23
17. 2. 2014 20:04
17. 2. 2014 12:57
17. 2. 2014 13:14
17. 2. 2014 14:30
17. 2. 2014 17:55
17. 2. 2014 20:11
17. 2. 2014 22:56
18. 2. 2014 07:45
18. 2. 2014 10:26
18. 2. 2014 15:03
18. 2. 2014 16:55
18. 2. 2014 20:56
18. 2. 2014 00:32
18. 2. 2014 07:49
18. 2. 2014 08:56
17. 2. 2014 14:36
17. 2. 2014 18:42
17. 2. 2014 20:13
17. 2. 2014 22:43
17. 2. 2014 20:10
17. 2. 2014 20:28
18. 2. 2014 07:55
17. 2. 2014 11:04
17. 2. 2014 12:02
17. 2. 2014 14:08
17. 2. 2014 13:31
17. 2. 2014 14:10
17. 2. 2014 14:15
17. 2. 2014 18:03
17. 2. 2014 23:37
18. 2. 2014 08:29
17. 2. 2014 17:13
17. 2. 2014 20:36
18. 2. 2014 08:22
18. 2. 2014 15:51
17. 2. 2014 22:59
17. 2. 2014 23:46
18. 2. 2014 14:50
18. 2. 2014 15:12
18. 2. 2014 18:12
18. 2. 2014 18:43
18. 2. 2014 19:10
18. 2. 2014 19:29
18. 2. 2014 19:43
18. 2. 2014 20:18
16. 7. 2014 16:38
18. 2. 2014 19:58
17. 2. 2014 08:32
Pohádka o jedna-dvojce...
Yeti se mi osobně unitř líbí (ještě nová octa), je takový v interiéru ze škodovek nejsolidnější.. ale pánové spotřeba ve městě 7, mimo 5,5?? To tam píšete protože to vychází i v blesku, ne? Co si poctivě přiznat, že Yeti jezdí za 7-8l se všemi motory, jen ty slabé dostávají víc zabrat..
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
17. 2. 2014 08:49
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
7l s 1.2TSI 77kw? V běžném provozu žádný problém alespoň dle PP (podle čeho to stejne redaktoří uvádí nemýlím-li se?). Ucpaná Praha a klima je o litr více.
Avatar - Julča
17. 2. 2014 09:44
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
A pohádky zase pokračují! A co dál!? :yes: >:D
Avatar - Emel
17. 2. 2014 10:12
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
Dál... vylez z dětského pokojíčku... a uvidíš ;-)
Avatar - Julča
23. 2. 2014 12:32
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
Když je to takový TOP zázrak, tak proč žádná Škodovky s tímto top motorem TSI 1,2 nemá toto označení na zadním čele!? Nebo se snad jedná o nějaký příplatek za toto označení!? Na rozdíl od Škodovek provozovaných v Německu, kde toto označení je běžné na rozdíl od zdejšího trhu!? Nakonec stejně každý pozná během 5minut kdy za tímto zázrakem pojede co za motor se v tom autě nachází!? :-!
Avatar - Ozzman
17. 2. 2014 10:19
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
No, nevím jak ty, ale s 1.2Tsi mam docela dost zkušeností, tak vim, kolik si veme. Za 5 litrů v prumeru nejezdí, ale za 1 taky ne, pokud nejsi vesnický závodní jezdec a nedrtíš ho na dvojku v dlouhém táhlém.
17. 2. 2014 12:15
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
Za 1, takú spotrebu by som bral... ;-)
17. 2. 2014 13:07
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
Si najdi někoho, kdo tě bude tahat. ;-)
17. 2. 2014 14:24
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
Hlásiš sa?
17. 2. 2014 12:21
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
Ti co to maj v Golfu rikaj mezi 6-7L, takze tech prumernych 7,5l u Yetiho je realita. To ze tu nekdo placne spotrebu kterou nekde nahnal ustalenou rychlosti pri 80 na obchvatu asi neni vypovidajici.
18. 2. 2014 15:14
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
já mám s 1.2tsi mimo kolony po Praze také spotřebu okolo 7l. Spotřebu co tu uvádí odpovídá mojí zkušenosti s tímhle motorem. Nevím proč by to mělo brát nějak hodně, vždyť to není moc velké auto. Je jen vysoké což se projevuje na dálnici..
Avatar - dal
18. 2. 2014 16:47
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
To jsi jeden z mála který asi mluví pravdu, jiní s 1,2 TSi jezdí něco málo přes 5l a okresky hluboko pod 5l. :yes:
18. 2. 2014 17:46
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
tady mas par lidi, co s cerstvym 1.2 tsi jezdi lehce nad 5 litru v prumeru
takze okresky ke 4 litrum nemůže bejt problém

[odkaz]
18. 2. 2014 18:22
Re: Pohádka o jedna-dvojce...
tohle je celkem pravda, všude všichni píšou jak mají dlouhodobou spotřebu 5-6l. To je fakt blbost, to musí jezdit klobouk někde po okreskách. Ten motor takovou spotřebu umí, ale jen čistě mimo město v klidu. Když bych vzal průměr kolony/normální město/okresky/dálnice je to tak 8-9/7/5-6/6.5+ čili tak těch 7l :-)
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2014 10:18
kila
1400 kilo prázdné hmotnosti? Kde to bere, vždyť je to prcek, malá krabička? Pohon čtyř kol přeci oproti běžné nižší střední nedá 200-300 kilo. Jestli jsme se Astře smáli, jak je těžká, pak co s Yetim? :no:
Rozbalit vlákno
27
17. 2. 2014 10:28
Re: kila
Rozměrově téměř identický F500l, který teď visí na hlavní stránce váží stejně. Takže nic divného.
17. 2. 2014 10:29
Re: kila
Po dlhom čase tu je test faceliftovaného Yetiho s benzínovým motorom, ale nemám pocit, že by som sa dozvedel viac ako čítaním brožúr od Škody.
Viete, aspoň v redakcii, zodpovedať, či sú úž použité nové rady TSI motorov ako v Octavii?

K váhe:

Yeti 1.2 TSI M6 (základný model) váži 1334 kg (vrátane 75 kg vodiča)
Yeti 1.2 TSI DSG (základný model) váži 1359 kg (vrátane 75 kg vodiča)

V texte je uvedená váha vozidla s DSG (základný model), i keď testovali auto s manuálnou prevodovkou. Samozrejme, váha môže byť vyššia, lebo testované auto nie je v základnej výbave.
17. 2. 2014 18:03
Re: kila
1.2 TSI v Yeti je stará generácia. (viď. galéria)
17. 2. 2014 11:48
Re: kila
No, tohle ale navíc není čtyřkolka, ale jen předokolka :-) Nicméně, běžná nižší střední rozhodně neváží 1100-1200 kilo. Namátkou Golf 1.2TSI 77kW 1285kg, M3 1,5 74kW 1265kg, i30 1.6GDI 1268 kg... Takže když auto, které je vyšší o více než 20 cm, má o necelých 100 kg vyšší hmotnost, to mi nepřijde až tak mnoho. Vždyť proti Golfu s tím samým motorem má jen 74 kilo navíc. A to je Yeti o 33mm kratší, o 6mm užší, ale o 239mm vyšší.
17. 2. 2014 12:23
Re: kila
Nemas tam chybicku? Vsichni tu preci vime, ze nejmodernejsi a nejlepsi platforma MQB co usetrila 100Kg je strasne lehka a ty rikas je Golf je tezsi nez vsechno ostatni ;-)
Nebo ze by nam lhali? >:-[]
17. 2. 2014 20:04
Re: kila
Až 100 kg. Záleží na konfiguraci. Například 1,4 TSI mezigeneračně zhubl 25 kg. Volkswagen se netajil tím, kde jednotlivé kilogramy nahnal, můžeš si to najít.
17. 2. 2014 12:57
Re: kila
Zase má pod podlahou viac vzduchu. O priestranosti Golfa alebo Octavie (vyjmúc kufor) môže Yeti iba ak snívať, je to menšie ako Sportage (1,6 GDI/99 kW - 1305 kg), Duster má ako štvorkolka s dieslom len 1294 kg.
17. 2. 2014 13:14
Re: kila
No ale o kolik. O 23cm větší ta světlá výška nebude, když Yeti má světlou výšku 18 cm. Takže ano, pár cm pod podlahou navíc tu bude, ale ne moc. Každopádně já tady netvrdím, že Yeti je lehké auto, reagoval jsem na to, že ten rozdíl není 200-300 kilo proti nižší střední, to je prostě hovadina. Jinak Duster s benzinovým motorem a 4x2 váží 1240 kg (je o 9cm delší, o 3cm širší a o 6cm nižší). A pokud jde o Duster 4x4 s dieselem, já vidím ve specifikacích 1395kg a ne 1294kg (tady na Auto.cz mají podle všeho chybu).
17. 2. 2014 14:30
Re: kila
Ale to máš na mysli atmosféru 1,6. Daj tam zodpovedajúci motor 1,2 TCe a hmotnosť je čistých 1205 kg.
Hmotnosť Dustera 4x4 v diesli je správne, kde si vzal 1395 kg neviem (napríklad [odkaz]
17. 2. 2014 17:55
Re: kila
Třeba v oficiálních údajích Dacie?

[odkaz]

1.2TCe 1277kg

Jinak tu hmotnost 1294kg pro ten nafťák jsem našel v oficiálních údajích až u britského zastoupení jako "Kerb Weight (Excluding Driver) (kg)", tedy bez řidiče.
17. 2. 2014 20:11
Re: kila
Tak ešte niekde pohľadaj, možno zistíš, že je to aj s prázdnou nádržou a ostrekovačom. Je fakt komické, ako sa za každú cenu snažíš, pritom nikto nevie, akým spôsobom vážili Yetiho a či je uvádzaná hmotnosť správna. Ak to robia podobne ako merajú objem kufra, tak "potěš koště"...
17. 2. 2014 22:56
Re: kila
Samozřejmě, že nevíme jak daleko jsou ty hodnoty od pravdy. Nicméně když se podívám do katalogu Dusteru, tak uvádí 1277kg u 1.2TCe i se 75kg řidičem. Mrknu do katalogu Yetiho a tam uvádí 1334 kg u 1.2 TSI, opět se 75kg řidičem. Údaj uváděný zde na Auto.cz (tj. 1359kg) platí pro verzi s DSG převodovkou, která ale nebyla testována (verze s manuálem je o 25 kg lehčí). Mně spíš přijde komické, že se snažíš dokázat jak moc je Duster lehčí, když mu vypustíš nádrž a vyhodíš řidiče ven. No aby taky nebyl brutálně lehčí, když mu dáš sto kilo pryč. Když mu doliješ nádrž a dáš tam řidiče jako do Yetiho, jsi na rozdílu 57 kilogramů. Takže ano, Yeti je těžší, ale není těžší o několik metráků.
18. 2. 2014 07:45
Re: kila
Cheche, nejak si sa rozohnil. Ja sa hlavne nesnažím dokázať, že Duster je ľahší, ja som písal, že konkurenti sú ľahší. Do Dustera si sa potom oprel Ty, že píšem nesprávne hodnoty. ;-) Skrátka Yeti je o niečo ťažší a je to výraznejšie vzhľadom na to, že je menší ako väčšina konkurencie. Schudnúť o nejakú desiatku kíl by mu neškodilo, ale to bude zrejme úloha konštruktérov ďalšej generácie.
18. 2. 2014 10:26
Re: kila
Já pořád čekám, kdy mi konečně ukážeš ty lehčí konkurenty, protože by mě opravdu zajímalo, jak moc je ten Yeti těžší a zda máš skutečně pravdu. Ale toho se od tebe nedočkám, věcné agumenty prostě ne a ne z tebe vypadnout, pořád jen nějaké dojmy místo důkazů, takže to budu muset udělat sám.

Škoda Yeti 4222x1793x1691mm (12,8m3) 1,2TSI/77kW 1334kg - tj. 104,2kg/m3

Chevrolet Trax 4248x1766x1674mm (12,56m3) 1,6/85kW 1290kg - 102,7kg/m3
Dacia Duster 4315x1821x1634mm (12,84m3) 1,2T/92kW 1277kg - 99,5 kg/m3
Mini Countryman 4097x1789x1561mm (11,44m3) 1,6/90kW 1265kg - 110,6kg/m3
Mitsubishi ASX 4295x1770x1615mm (12,28m3) 1,6/86kW 1335 kg - 108,7kg/m3
Opel Mokka 4278x1777x1658mm (12,6m3) 1,6/85kW 1329-1335kg - 106,0kg/m3
Renault Captur 4122x1778x1566mm (11,48m3) 1,2T/88kW 1255kg - 109,3kg/m3
Suzuki SX4 4150x1755x1605mm (11,69m3) 1,6/88kW 1215kg - 103,9kg/m3
Suzuki SX4 S-Cross 4300x1765x1575 (11,95m3) 1,6/88kW 1160kg - 97,1kg/m3
Peugeot 2008 4159x1739x1570mm (11,36m3) 1,6/88kW 1270kg - 111,8kg/m3

To je tak zhruba z toho, co si vybavuju za malá SUV (možná jsem na nějaké zapomněl, v malých SUV nemám moc přehled). Když vezmu jejich šířku, výšku a délku, tak na 1m3, který zaberou, je nejlehčí ta Dacia a nové Suzuki SX4 S-Cross. Průměrně má malé SUV 105,4kg/m3, takže Yeti je dokonce na objem, který zabírá, trošičku lehčí než je průměr. Ano, z malých SUV je Yeti z těch nejtěžších, ale také je objemově z největších.
18. 2. 2014 15:03
Re: kila
To co píšeš je v pořádku. Ještě je potřeba zohlednit, zda dané auto je skutečně malé SUV a je tedy stavěné i pro pohon 4x4 (ASX, Q3, Mokka, Tiguan, X1 etc.) nebo se jedná o tzv. crossover stavěný jen pro pohon 4x2 (např. Captur, 2008). Crossovery si vystačí se samonosnou karoserií, která má pevnost v krutu plus mínus stejnou jako výchozí HB tedy např. Clio, kdežto SUV mají skelet pevnější než výchozí modely (Golf, Octavie, Sup, Passat, 1er, A3) protože musí se samonosnou karoserií vydržet i určitou zátěž v terénu. Nevydrží sice zdaleka tolik, co klasické rámové off-roady, ale vydrží daleko víc než běžné HB nebo sedany a proti nim mají celou řadu dodatečných výztuh a používají na řadě míst silnější plechy (typicky třeba středový tunel), což samozřejmě tlačí hmotnost nahoru. V Ojetinách Vaculík udával skutečná čísla pevnosti v krutu koncernových aut Superb II, Octavia III, Golf VII, Passat, Tiguan, Yeti a pořadí od nejblátivějšího k nepevnějšímu bylo přesně jak jsem napsal, přičemž Tiguan a Yeti měly výrazný odstup od HB/sedanu/liftu. Vaculík to popisoval zhruba tak, že Yeti při provozu na běžných komunikacích je hodně předimenzovaný a "nerozvrže se" ani po 300tkm (naopak při velké porci v terénu by se i taková samonosná karosérie rozvrzala), kdežto třeba Superb má po 300tkm na našich nekvalitních silnicích už docela problém s pevností karoserie, stačí auto vyheverovat v jenom rohu tak aby se zvedlo i druhé kolo na téže straně a vyzkoušet jak "klapou/neklapou" dveře do zámků.
18. 2. 2014 16:55
Re: kila
Ano, to co říkáš má také smysl. Otázkou ale je, proč zrovna Captur a 2008 jsou vzhledem ke své "neodolnosti" nejtěžší. zatímco SX4 S-Cross, který je hodně propagován jako čtyřkolka (a je podobně jako Captur a 2008 jedno z nejnižších), je naopak nejlehčí. Podle toho, cos psal (a co v podstatě dává smysl), by tomu mělo být přesně naopak.
18. 2. 2014 20:56
Re: kila
Mezi pevností a hmotností není přímý vztah. Různé automobilky ani nemíří na stejná čísla a rozdíly to můžou být dramatické.
18. 2. 2014 00:32
Re: kila
V EU je jen jedna norma - podle ní máš zapsanou hmotnost v technickém průkazu. Vychází z německé, rozdíl je mezi nimi 75 kg. DIN popisovala pohotovostní, evropská provozní, tedy přidává řidiče a zavazadlo. Jinak jsou stejné. Škoda, stejně jako německé automobilky, stěží použije jinou. Stejně jako u kufru jen těžko použijí jinou metodu než VDA.

Problémy plynou z toho, že v každé zemi byl trochu jiný zvyk, ale dnes máme jednotnou normu. Došlo tedy ke splynutí "provozní" a "pohotovostní" - pojem zůstal stejný, ale význam se změnil s normou. Někdo ho použije ponovu, někdo postaru. Lidé dělají chyby a tenhle bordel tomu nepomůže. Upřesnění, o jakou hodnotu přesně jde, je tedy prakticky nutnost. Pořád ale může být chybná. Chyby v katalozích a na webech jsou.

Výjimkou jsou exotiky, kde se někdy udávají hmotnosti suché (mají to rádi hlavně Italové).

Začal jsem se tedy dívat na celkovou a užitečné zatížení. Tam není takový bordel. Minimálně můžou posloužit k ověření, jestli jde o pohotovostní, nebo o provozní.
18. 2. 2014 07:49
Re: kila
Áno, papierovo je to určite podchytené, ale aká je realita...?
Myslím, že aj na meranie objemu kufra sú nejaké metodiky, ale keď som (už pred dlhším časom) s metrom v ruke len tak zo zvedavosti preveroval kufre niekoľkých áut, ani pri jednom som sa nedostal na čísla uvedené výrobcom, a myslím, že za ťažko využiteľné aj ťažko merateľné priestory okolo podbehov som pripočítal o nejaký ten litrík naviac ako bola realita. Čísla sú pekná vec a veľa povedia, ale zrovna preto sa často neuvádzajú exaktné hodnoty ale viac či menej "prifarbené"...
18. 2. 2014 08:56
Re: kila
Nikdy jsem tu metodu nestudoval. Nevím, jaké všechny prostory se smí započítat. A jestli je vůbec tak specifická. Měla by rozlišovat objem pod platem/ roletou, se sklopenými sedadly, ale jestli myslí na různé kapsy a schránky... Jen vím, že se měří dřevěnými hranoly 200x100x50 mm. Z toho plyne jeden problém, zkušený "skládač" (tedy člověk) zvládne naplnit netriviální prostor lépe než počítač (nebo alespoň tak dobře). Naposledy, když jsem se o to zajímal, to pořád platilo. Hlavní prostor zavazadelníku skutečně bývá menší. Můj dojem je, že se smí započítávat prostor pod podlahou atp. Pak je jen otázka, jak dané prostory vyhovují hranolům. To může snadno udělat rozdíl sto litrů. Některé automobilky pořád uvádí alespoň půdorys kufru, když už ne jeho výšku. Mimo německé automobilky se nemůžeš spolehnout na to, že používají VDA, pokud to výslovně neuvedou. Realita je, že člověk musí chodit a zkoušet, popřípadě měřit, pokud mu na kufru tak záleží.

Ford měl zajímavou metodu. Myslím, že šlo jen o reklamu, ne že by takhle byly měřené údaje pro katalogy, ale vyplnili veškeré úložné prostory malými kuličkami. Tedy ne jen kufr, ale každou schránku v interiéru. Bylo to myslím u jejich největšího MPV. A následně, jak sami psali, dopočítali objem vzduchu mezi kuličkami. :-) Jen mi není jasné, proč nepoužili počítač... no asi by z toho nebyly tak pěkné fotky kuliček přetékajících ze schránek. ;-)
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2014 14:36
Re: kila
Vidíš, to jsem dokonce přehlédl, že je to jen předokolka. Tím hůř, protože běžná nižší střední je taky o 10-20 cm delší, než sněhulák (neřeším podmíráka Golf, ten je výjimka).
Z těch 24 cm rozdílu ale hodně udělá pérování a kola, ne samotná stavba karoserie... prostě mi ta kila nesedí.
17. 2. 2014 18:42
Re: kila
Tak jsem to pro zajímavost změřil, aby to nebylo jen "asi to bude tím". Výška Roomsteru od střechy po spodní hranu prahu je zhruba 138 cm (plus minus tak dva centimetry jako chyba měření). U sedmičkového Golfu mi to vyšlo na 122 cm. Stále je to 16 cm rozdíl. Takže z těch 24cm je jen 8 cm tím pérováním a koly (světlá výška se liší necelými 4 cm).

Pro zajímavost, takový Qashqai, který je o 16 cm delší, ale o 10 cm nižší, má v benzinu 1,6 hmotnost 1318-1434 kg. Já prostě furt nevidím to, kde je ten Yeti o ty stovky kilogramů těžší, než by měl být. Stále čekám na to, kdy mi ukážeš ty zástupy typických zástupců nižší střední třídy, kteří váží o těch 200-300 kilo méně (tzn. 1059-1159 kg včetně řidiče). Co se dívám, většina vozů nižší střední třídy s cca 100koňovým motorem je někde na 1250-1300 kilogramech (snad jen 63kW Golf je na 1205kg) a většina SUV konkurence je na 1300-1350 kg, tedy plus minus stejně s Yetim.
17. 2. 2014 20:13
Re: kila
Sľúbili ti bonboniéru, ak nás presvedčíš o tom, že Yeti je veľké a ľahké auto? >:-[]
17. 2. 2014 22:43
Re: kila
Ne, ale zajímalo by mě, kde jste přišli na to, že je o 200-300 kilo těžší. Pokud se budeme bavit třeba o tom, že je o 50-100 kilo těžší než adekvátní nižší střední třída nebo o 50 kilo těžší než jiné SUV, OK, nemám s tím problém. Mám problém se čtvrt metrákem navíc. Ostatně už ve 13:14 jsem napsal " já tady netvrdím, že Yeti je lehké auto", tak mi nepodsouvej něco, co jsem neřekl. Buď tak hodný.

BTW. Zkus argumentovat věcně jako dospělý inteligentní člověk a přijít s těmi desítkami aut nižší střední třídy s cca 77kW benzinovým motorem, které váží méně než 1134 kg (1334kg-200kg) i se 75kg řidičem. Když mi tu předhodíš seznam aut a budou tvořit většinu dnes prodávaných aut nižší střední třídy, uznám, že jsem se mýlil a většina aut nižší střední třídy je skutečně o 200-300 kilo lehčí než Yeti.
17. 2. 2014 20:10
Re: kila
Zajímavé, v Německu VW uvádí 1210 kg i s řidičem a zavazadlem, tedy pohotovostní 1135 kg. A sedí to s udávaným užitečným zatížením (1135 + 585 = 1720). Je pravda, že v Německu je základem třídveřové provedení, ale že by byl rozdíl přesně 75 kg, se mi zdá nepravděpodobné.

PS: 1205 u slabší 1,2 už sedí s tím, co uvádí v Německu. Asi u silnější 1,2 započítali v českém zastoupení (předpokládám, že máš údaje z ČR) dvakrát řidiče a zavazadlo. :-)
17. 2. 2014 20:28
Re: kila
Teď jsem se podíval na Hyundai a jejich čísla jsou pohotovostní, tedy bez řidiče. Když k 1268 přičtu udávané užitečné zatížení 552, tak jsem na 1820, což udávají jako celkovou. Přitom pod tabulkou, ze které jsem bral údaje, mají uvedeno, že 1268 je včetně 75 kg řidiče dle normy EU. Také píší, že má plnou nádrž, ale norma předepisuje "jen" 90%. :-O Pomíjím, že ve skutečnosti má mít řidič 68 kg a zbylých 7 kg je na zavazadlo. :-)
18. 2. 2014 07:55
Re: kila
Je v tom pekný bordel...
17. 2. 2014 11:02
Svět se v * obrátil
580 tisíc za takovou nechutnou krabici od bot >:D

Ale škůdkaři se budou plácat po ramenech mrmlajíc si pod panty "za kvwalitu se platí" >:-[]

Za 580 mám CX-5 nebo CR-V..
Rozbalit vlákno
3
Avatar - strýček BOB
17. 2. 2014 11:35
Re: Svět se v * obrátil
Tady někdo objevil novinářské auto, aneb cvičení, koukejte, co všechno máme v konfigurátoru.

Předpokládám, že tebou uvedené modely budou mít za cenu 580tisíc Kessy zamykání, automatický parkovací asistent, obdobu navigace Columbus, bixenony a přídavné benzínové topení, že? >:D
17. 2. 2014 11:52
Re: Svět se v * obrátil
Jediná užitečná věc z tvého seznamu 3,14ovin je navi :-)

Další věci jako park pilot, přídavné topení nebo xenon mít nemusí, za těch 580 by mne však hřál pocit že mám Das Auto které je pohodlné, neukradou mi jej nebo neobjedou klíčem individua před obchoďákem. ;-)
Avatar - Emel
17. 2. 2014 12:00
Re: Svět se v * obrátil
Když je mít nemusíš, tak si je prostě nekoupíš a to auto bude levnější. Horší je, když chceš Mazdu a zrovna bys ty xenony chtěl.
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2014 11:04
nic v zlom
yeti sa mi pacil ( ten pred faceliftom ) a netajim sa tym ze sme ho pred casom aj zvazovali a boli omrknut na predajni v QALTe u nas... .... ale preboha aky priestranny interier? Ved je to zvnutra male auto... podobne SUV su vsetky vacsie ako yeti a maju aj vacsi razvor... ci uz mokka , capture.... sportage ... prve co nas sklamalo bol maly interier a cena za holatko 14 000 eur bez radia..... teda nehcem to tu uz rozpytvavat dnes je uz ina doba a novy yeti a ine ceny ale interier sa hadam velkostou nezmenil..... nie je to velke auto... priestorovo ziadna slava... jedno z najmensich SUV v triede....

pri pohlade na sucasneho noveho yetiho ma mpocit ze to auto zostarlo..... ten facelift sa mi nepozdava, uz je to taka tuctovka skatulka
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
17. 2. 2014 12:02
Re: nic v zlom
Kabina se dá, spíš zavazadelník je hodně malý.

Mně se Yeti líbil a líbí, jediné co mě ruší jsou hodně velké podběhy a v tom utopená kola.
17. 2. 2014 14:08
Re: nic v zlom
Budete sa smiať ale v autosalone keď som presadal z Roomstru do Yetiho, tak sa mi zdal v Yetim interier pocitovo stiesnenejší.
17. 2. 2014 12:02
Jednadvojka do Jetyho
S touhle motorizací jsem něco najel a dá se o ní i pár věcí napsat...

1) Malej Yeti? Jak se to vezme, auto je i přes svyý rozměry dostatečný pro čtyřčlennou rodinu. Solidní místo vpředu i vzadu podporuje vzpřímenější posaz. Dál pak sice kratší, ale dobře řešeněj kufr a kolmý sloupky všech stupních dveří usnadňující nastupování. Pro mě žádná křeč a důvod se čílit.

2) Pohodlí? Tady silně závisí na zvoleným rozměru kol. 17" jsou už zbytečně tvrdý, ideál bude o palec míň, přesto auto pořád jezdí ještě jako osobák a ne jako gazík. Řízení a řazení pak v rámci standartů značky, no problemo.

3) Motor 1,2TSI? Pro někoho, kdo se pohybuje v městským a příměstským provozu, na dálnici zajede sporadicky bez velkých kompromisů. Slušnej krouťák dokáže udržet auto ve zvolený rychlosti bez nutnosti zběsilýho řazení, předjíždění za běžných okolností chce trochu předvídavosti, ale nepleťme si to s HTP (nemyslím to od PSA). Spotřeba v režimech viz výše kolem 7 litrů, chceš na dálnici? Pak počítej, že poroste...aerodynamika krychle a malej motor prostě nejsou to pravý ořechový.

Sumář? Nenáročnej, běžnej řidič bude spokojenej. Zvlášť ten, co si kupuje 2x ročně 10-ti denní dálniční sticker. Mě na drandění kolem komína přišel fajn.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Emel
17. 2. 2014 12:09
Re: Jednadvojka do Jetyho
Kufr s rezervou 320 litrů, navíc hodně do výšky... pokud něco limituje Yetiho jako rodinné auto, tak je to podle mě právě kufr.
Avatar - iudex
17. 2. 2014 12:23
Re: Jednadvojka do Jetyho
Presne to som chcel napísať. Papierovo to ešte neznie zle, ale reálny pohľad odhalí kufor na úrovni malých áut, horko-ťažko hatchov nižšej strednej (taký Rapid ho kufrovo strčí do vrecka). Pre rodinné potreby veľmi limitujúce.
17. 2. 2014 13:08
Re: Jednadvojka do Jetyho
Sabaka se tam vešel ;-)
17. 2. 2014 12:26
Re: Jednadvojka do Jetyho
Souhlas, pokud je tohle dostatecny pro 4-clenou rodinu, tak je dostatecny kde co v nizsi stredni ;-)
Avatar - Emel
17. 2. 2014 12:56
Re: Jednadvojka do Jetyho
Tak jo, spousta lidí vyjde s kompaktem jako s rodinným autem... pro mě je optimum kompaktní kombík a na něj Yeti hodně ztrácí.

Optimum myšleno jako optimální kompromis mezi rozměry, cenou a prostorem... neříkám že vyšší střední není lepší :-)
17. 2. 2014 13:09
Re: Jednadvojka do Jetyho
JJ, to bez diskuze ;-)
17. 2. 2014 13:17
Re: Jednadvojka do Jetyho
Pro rodinu je dostatecny tak kombi v nizsi stredni, u hatche bys musel hledat. Par jich s hodne slusnym kufrem je, ale uz je to na hrane a ne dostatecny.
S tvym optimem naprosty souhlas, :yes: Jen kdyby ty kombiky nevypadaly jako autobusy ;-)
Avatar - Emel
17. 2. 2014 13:22
Re: Jednadvojka do Jetyho
Mně se kompaktní kombíky vesměs líbí... Octavia, Leon, Megane, 308, Astra, Focus, Ceed... snad u všech se mi kombík líbí víc než hatchback nebo alespoň stejně (Leon). Toyota, Hyundai a Honda jsou pravda trošku extravagantní... ale pokud je to tvůj styl, tak proč ne.
17. 2. 2014 13:08
Re: Jednadvojka do Jetyho
Oproti hatchi máš větší možnost skládat nahoru. Zase tak strašný to není. Je to pořád malý auto ;-)
17. 2. 2014 13:17
Re: Jednadvojka do Jetyho
Presne tak! Kufor je z praktickeho hladiska este mensi ako napovedaju cisla, pretoze je vytiahnuty do vysky. Ono je pekne ze su tam sietky a haciky, ale podorys je velmi maly. Aspon takych 10-15 cisel na dlzku by mu prospelo...
17. 2. 2014 15:37
Re: Jednadvojka do Jetyho
Je problém si nechat kufr výškově rozdělit na dvě části, aby se tašky s nákupem nemusely skládat na sebe??
Avatar - Emel
17. 2. 2014 16:08
Re: Jednadvojka do Jetyho
Problém to není, ale je to nouzové řešení. Pak dostaneš dva malé a nízké kufry o velikosti 160 litrů každý... s mizerným přístupem do toho spodního, aniž bys nejprve vyložil ten horní... a skládání velkých tašek na dovolenou nebo i na víkend ti to nijak neusnadňuje.
17. 2. 2014 13:04
Re: Jednadvojka do Jetyho
1. Áno, Yeti je malý. Rozhodne som sa v ňom necítil ako v kopmakte. V Golfe sa zvezie relatívne pohodlne aj 5 ľudí, v Yetim už o pohodlí na zadných sedadlách nemôže byť reč. Plus kufor - pre štyroch a nákup stačí, na chalupu priber rakvu na strechu.

2. Tvrdý - aj na menších kolesách to nie je zrovna etalón. Ale možno to my, odchovaní na pohodlných Renaultoch, vidíme inak.

3. Motorček určite vpohode, ale menej ako 7-7,5 litra rozumný človek čakať nemôže. Pre rodinu by som volil niečé, na krátke mestské a prímestské trasy stačí. Mimochodom, PSA nemá náhodou THP a nie HTP? ;-)

Ale zosumarizoval si to dobre. Iba ako nenáročný vodič a do mesta a ablízkeho okolia by som ešte zvážil ďalšie možnosti.
17. 2. 2014 13:07
Re: Jednadvojka do Jetyho
Tak vidíš ;-) Od auta jsem moc nečekal a pak příjemně překvapilo :-)
Avatar - Ji/Ri
17. 2. 2014 13:59
Re: Jednadvojka do Jetyho
...teď si rychle nevzpomenu... jak dopadl ten motor? :-)
17. 2. 2014 14:18
Re: Jednadvojka do Jetyho
V tomto konkrétním případě 2x na "rozvodovým" servisu ;-)
Avatar - Ji/Ri
17. 2. 2014 14:31
Re: Jednadvojka do Jetyho
...takový mladý a už se rozváděl? >:D
Avatar - bubucci
17. 2. 2014 13:31
prvni pohled
Kdybych si nepřečetl nadpis, myslím si, že je o konečně pěkný FL Roomsteru >:D

Zabili Yetiho, parchanti... :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - radolaco
17. 2. 2014 16:35
Re: prvni pohled
presne to som chcel napisat...vyzera teraz ako Roomster...domrdali ten FL :no:
17. 2. 2014 19:43
Re: prvni pohled
Nepotrebuješ utrieť ústa (prípadne klávesnicu) nejakou latou? Píš slušne, hulvát.
Avatar - radolaco
17. 2. 2014 22:23
Re: prvni pohled
tak ty si dobry primitiv 8-s
18. 2. 2014 07:58
Re: prvni pohled
Kľudni hormóny, chlapče, ty by si mi mal ešte vykať. Primitívne je používať vulgárne výrazy, nie na to upozorniť.
Avatar - radolaco
18. 2. 2014 19:27
Re: prvni pohled
Ze vykat, ty si ozaj vtipalek...takych ako ty len kopat...domrdali, to ja naozaj strasna vulgarnost...na to ides reagovat, na taku blbost...ach
19. 2. 2014 09:54
Re: prvni pohled
Koľko máš rokov? 13, 14? Úroveň vyjadrovania by tomu zodpovedala.
19. 2. 2014 11:27
Re: prvni pohled
A je to tu zase, Klaudius začne útočit na ostatní, že jsou děti a oslovovat diskutéry "chlapče"..

Ty mě bavíš >:D

btw nadávky ze strany "radolaco" taky neschvaluju ;-)
19. 2. 2014 20:01
Re: prvni pohled
To nie je útok, to je smutné konštatovanie... Opak, žiaľ, nedokázal.
17. 2. 2014 14:04
aerodynamika!
spotřeba na dálnici neni jen nedostatečnym výkonem motoru. s rostoucí rychlostí rychle roste spotřeba i u těch nejsilnějším naftových motorizací. auto má prostě větší odpor vzduchu než třeba octavia a je to dost znát na spotřebě. kdo chce chránit šrajtofli pojede yetim 110 km/h, tam kde s octou se stejnym motorem valí 130. fyziku neočůráš. podobný je to s vysokym roomsterem.
Rozbalit vlákno
2
17. 2. 2014 15:30
Re: aerodynamika!
Právě proto se uvádí, že se jedná o městské vozítko, kde odpor vzduchu k vůli neaerodynamické karosii nehraje tak velkou roli. Oktávie ale aerodynamikou také moc oproti konkurenci nevyniká. Vše je podřízeno snížovaním nákladů tak se nelze divit.
17. 2. 2014 19:36
Re: aerodynamika!
To je ale problem (resp. "vlastnost") Yetiho. Mas aj SUV-cka s pomerne slusne vyriesenou aerodynamikou (na tento typ aut), ktore nerobia pri 130km/h na dialnici "vir v nadrzi"...
Avatar - Ji/Ri
17. 2. 2014 14:10
1,2 tsi - ....
je třeba si uvědomit, k jakému stylu řízení a provozu jsou tyto motory vyráběny. Moje zkušenost s 1,2 tsi cca. 68kW - 4,9-5,6 lt,/100 ... pohodová jízda. Pokud někdo ale očekává od takového motůrku dynamiku dvoulitru, tak si tu jízdu i zaplatí. Ono pořád platí, že každá sranda něco stojí. V dlouhém táhlém je to dýchavičné, podřazuje se, ale jinak pro účel jeho produkce je to vlastnost.
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2014 14:15
Yeti
Tú 1,2TSi 77kW dávajú aj do Altea XL a to je ťažšie auto ako Yeti pokiaľ ma pamäť neklame - a ten motorček alteu zvláda celkom v pohode, aspoň čo som ja skúšal. Ale ja som taký motorista vegeťák, čo mi dáte na tom pojazdím, ja sa autu prispôsobím. Mňa jazda s alteou celkom prekvapila, čakal som výrazne horšie reakcie na plynový pedál. Spotreba neviem, to za tú polhodinovú predvádzaciu jazdu nemôžem zhodnotiť, skúšal som po meste aj takú celkom agresívnu jazdu aj pohodovú po obchvate, sústredil som sa ale na chovanie sa auta.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
17. 2. 2014 18:03
Re: Yeti
Mal si do toho auta naložiť ešte aspoň dvoch dospelých a potom zhodnotiť, či to zvláda a za akú cenu. Ja som mal možnosť Alteou 1,4 TSI a to mi prišlo ako solídny základ. 1,2 do takéhoto auta sa mi javí málo. Neviem či v porovnaní výkon, váha, odpor vzduchu, spotreba by to nevyšlo veľmi porovnateľne so Škodou 125 l (preháňam) >:D
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2014 23:37
Re: Yeti
Slabší 1.4 TSI se od silnější 1.2 TSI zas tak dramaticky nelišil. Koneckonců 90 vs. 77 kW není zas tak rozdílné. Navíc nějakých 175 Nm by před pár lety (před downsizingem) dokázal nabídnout atmo 1.8 benzin, takže i 1.2 na Yetiho vcelku stačí. Rozhodně žádný louda jako Fabie HTP ;-)
Avatar - wakantanka
18. 2. 2014 08:29
Re: Yeti
To o tom ani reči HTP je max. do Fabie do mesta. Pocitovo mi ta 1,4 TSI prišla tak, že ani veľa ani málo, na bežné jazdenie stačí. Jasne pôjde aj tá 1,2 ale bude jej treba šliapať viac na krk a tým pádom spapá viac.
17. 2. 2014 15:33
Yeti do města,
to je ale nápad, hodný tak škodovky.
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2014 15:57
Re: Yeti do města,
To nie je jej nápad.
17. 2. 2014 15:56
Další škodovácký speciál pro novináře
Asi by bylo dobré zmínit, že normální smrtelník si takovéto auto nepořídí. 1.2 TSI s manuálem se nabízí pouze v nejnižší výbavě Active, která v textu vychvalované příplatky vůbec neumožňuje. Připadá mi, že automobilka dělá ze čtenářů takovýchto testů blbce. ;-\
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2014 16:09
Re: Další škodovácký speciál pro novináře
...tak já bych se ani nedivil, kdyby v tom "testovaném" autě byl 1,4 TSI...
17. 2. 2014 17:10
Musím se přiznat,
že moc nechápu tu logiku "SUV" nebo aut se zvýšeným podvozkem do města. Vlastně od doby co mám řidičák, jezdím po Praze spíše sportovnějšími vozy (v jednom případě doslova sportovním) a opravdu nemám větší problémy (kromě přirozených limitací, na které jsem si ale vesměs zvykl). Pochybuji, že by silnice v jiných městech ČR byly horší (ještě tak možná Brno nebo Ostrava - to nevím). Jde opravdu jen o zvyk. Pokud nechcete místo auta postel (a tu vám myslím nenabídne ani ten Yeti), tak by to neměl být problém. Možná to je ale jen moje mládí a s časem už budu mít také větší touhu po komfortu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
17. 2. 2014 18:04
Re: Musím se přiznat,
Po odjazdenom 1 milóne budeš hľadať hlavne a predovšetkým komfort >:D
17. 2. 2014 19:57
Re: Musím se přiznat,
Napriklad v zime ked su na krajniciach a pri chodnikoch hromadky snehu sa s tymito "suv" asi trochu lepsie povedzme parkuje ako so sportiacikom s nizkym podvozkom a spojlerom, ci nie? :-)
Avatar - Emel
17. 2. 2014 20:38
Re: Musím se přiznat,
S krabicí se také lépe parkuje, přejíždějí zpomalovací prahy, manévruje v patrových garážích... můžeš tomu klidně říkat přirozené limitace :-)
17. 2. 2014 17:13
hnus
Dívám se na tu první fotografii a je to hnus teda. Ten předchozí model byl hezčí. První generaci máme v práci, není to špatný, ale ten kufr je katastrofa. Nevejde se tam ani vožralej a pochcanej feťák.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
17. 2. 2014 20:36
Re: hnus
Musíš mít fajn džob :-)
Avatar - kari.laz
18. 2. 2014 08:22
Re: hnus
Pokud vozí taková individua, tak nejspíše mešťák. Ale neviděl jsem mešťáky vozit lidi v kufru. Asi speciální oddíl >:-[]
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2014 19:54
Pohled přes zelené brýle
Začíná to už na začátku testu. Yeti do města má mít oproti Outdoor pozměněný design předního nárazníku. POZMĚNĚNÝ?
Vždyť obě verze přišly zároveň, tak který je pozměněný? Ale ok, tohle je takové slovíčkaření. Jenže i z toho je vidět, když autor přejímá rétoriku automobilky. Zkrátka novinářská ovwečka 8-s

Stejně tak omezená nabídka 4x4 pro benzinové agregáty. Absence 1.4 TSI s haldexem považuji za velmi citelnou mezeru v nabídce a je to škoda. To samo o sobě ničemu nevadí, právě naopak? To snad nemyslíte vážně...

Závěr tom dává na pr... Samotný příchod městské verze schvalujeme, stejně jako širší spektrum motorů a příznivou pořizovací cenu. Širší spektrum motorů? Který motor nebyl dříve k dispozici? Nejsilnější 125 kW diesel? Zcela naopak dochází k omezení nabídky, kdy ne všechny kombinace jsou možné... A příznivou pořizovací cenu? Vždyť Yeti reálně s FL podražil, aniž by z toho něco zákazník měl.

Je mi líto, ale test, který je postavený na lustraci ceníku a papouškování rétoriky Škoda je rozhodně testem, který by si ACZ do výstavky dát nemělo :-!
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Emel
17. 2. 2014 20:34
Re: Pohled přes zelené brýle
Outdoor nárazník je mírnou evolucí předfaceliftové verze, Citi verze je nová. Proto je citi verze označená za pozměněnou.

Tu větu jsi (taky) špatně pochopil. Myšleno to bylo tak, že pro městské SUV je předokolka vyhovující, protože působí agilněji a 4x4 nepřináší reálné výhody... nejde tedy o hodnocení omezenosti palety, ale o srovnání 4x4 vs. 4x2. Jinak omezenost 4x4 na silnější motorizace je vcelku běžná.

Příznivá cena se zřejmě týká základů (1.2TSI, 2.0TDI 81kW).

Co říkáš na výsledné 3,5 hvězdy, není to na skrytou reklamu trošku málo ;-)?
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2014 22:48
Re: Pohled přes zelené brýle
Příště bych ACZ požádal o zveřejnění testu s emelovým výkladem ;-)

3,5 hvězdy za zmršeného Yetiho je krutě mnoho >:-[] ;-)

Je to zřejmě test z "loňska" (opět video mizerné technické kvality), navíc když jsem viděl ten utrápený výraz autora ve videu, tak mě ho snad bylo i líto. Chudák chytil černého petra a musel testovat Yetiho "v základu" >:D

Přitom konečně tu byla Škoda v (relativně) základní výbavě a se základní motorizací. A to se tu tak často nenosí. Je škoda, že z toho vylezl takovýto výsledek ;-\
Avatar - Emel
18. 2. 2014 10:02
Re: Pohled přes zelené brýle
Když myslíš... podle mě 3,5 hvězdy odpovídá - o něco více než průměr, na úrovni Sportage, více než Koleos, méně než CR-V...
17. 2. 2014 20:51
Re: Pohled přes zelené brýle
Nebyl Haldex u Yetiho omezen na 1,8 i dříve (pokud jde o zážehové jednotky)? Tiguan sice Haldex k 1,4 má, ale to je ještě twincharger, místo něj má Yeti 1,8.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2014 22:43
Re: Pohled přes zelené brýle
Yeti myslím nikdy 1.4 TSI s haldexem neměl (a vždy to byla podle mě škoda). Omezení haldexu jen na nejsilnější benzin je značně omezující. I 1.4 TSI je na Yetiho dost silná a kombinace s haldexem možná je (byla jestli se nemýlím třeba v Golfu).
17. 2. 2014 23:15
Re: Pohled přes zelené brýle
1,6 TDI ano, ale 1,4 TSI? Nevšiml jsem si. Ale je to možné. Nabídku Haldexu myslím trochu zužovali, protože jim nestačily kapacity. Možná se pletu. A nevím, jak jsou na tom dnes.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 2. 2014 09:02
Re: Pohled přes zelené brýle
Žádný model 90kW 1,4 TSI s Haldexem nikdy neměl...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2014 17:05
Re: Pohled přes zelené brýle
ale proč sem tahat podmínku 90 kW? 1.4 TSI + haldex existuje ;-) A je jen škoda, že ho tuto kombinaci nenabízí i Škoda :-!
18. 2. 2014 18:30
Re: Pohled přes zelené brýle
Jestli myslíš 118 kW 1,4, tak mi není jasné, jak by sis pomohl oproti 1,8.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2014 19:11
Re: Pohled přes zelené brýle
Levnější a slabší než 1.8 TSI.
18. 2. 2014 20:00
Re: Pohled přes zelené brýle
1,8 v Yetim má 112 kW. 112 je u mne méně než 118. ;-) Dříve myslím měla 118. Jestli je levnější, těžko říct, když tuhle 1,4 snad nikdy nenabízeli s 1,8 zároveň. Nakonec tenhle motor (1,4 TC) pomalu nahrazují právě proto, že je jeho výroba na jejich vkus příliš drahá.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2014 22:10
Re: Pohled přes zelené brýle
důvod podladění 1.8 moc nechápu (že by ty zatracené rozvody a spolehlivost?), ale síla motoru není jen maximální výkon ;-)
18. 2. 2014 23:46
Re: Pohled přes zelené brýle
Pokud ti jde o točivý moment, tak 1,4 má 240 Nm, 1,8 v Yetim 250 Nm. ;-)

Yetiho nesleduji, ale co jsem teď koukal, tak 112 kW verze přišla už v roce 2011. Proč ten rozdíl, netuším, nikde jinde jsem tuhle verzi neviděl.

PS: Rychlé vyhledání ukazuje, že tuhle slabší verzi prodávají v Rusku (v Octavii, Superbu, ... - hned na začátku byl i příspěvek ve fóru, kde se někdo divil, proč na "západě" mají 160 hp a oni jen 152 >:D ). 112 kW je prý na míru pro Rusko, jde jen o SW úpravu a jinak mají být identické se 118 kW jednotkami. Také mají být Euro4. Z nějakého důvodu tedy Škoda používá motory určené pro Rusko, jen s jiným systémem regulace emisí. Zřejmě nějaká logistická rošáda, která by mohla souviset s přechodem Audi na třetí generaci 1,8. Časově by to sedělo. Škoda, pokud vím, 1,8 (v EU) nevyrábí, takže je bere odněkud z koncernu.

Také je zvláštní, že k téhle 1,8 dávají šestistupňovou převodovku. K 1,8 montují normálně sedmistupňovou. Vypadá to na "co dům dal".
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 16:30
Re: Pohled přes zelené brýle
diky za info :yes:
Tak sis zároveň odpověděl, čím bych si pomohl >:D Slepeninu z Ruských zbytků? Nebrat ;-)
19. 2. 2014 19:22
Re: Pohled přes zelené brýle
Ona i ta 1,4 bude zbytkem, řekl bych. A nevíš, odkud pochází. ;-) I k ní strkají šestistupňovou převodovku místo sedmistupňové, kterou by správně měla mít. Dalo by se spekulovat, že suchá sedmistupňová třeba nejde dohromady s Haldexem, protože tuhle kombinaci jsem snad nikde neviděl. Ale konkrétně Tiguan před nějakou dobou přešel na novou převodovku, mokrou sedmistupňovou, a přitom k 1,4 dávají starou šestistupňovou.

Viděl bych to tedy tak, že nemají dostatečnou kapacitu na starší 1,8. A tak to zazáplatovali 1,4 TC a ruskými 1,8. Například Passat měl 1,8 a teď má místo ní 1,4 TC. Plus je tu ještě 125 kW 2,0 TFSI v Q3, tady by také člověk očekával 1,8.

Tak si říkám, kde je Gilgit, když ho potřebuješ. :-) Ten by mohl vědět.
16. 7. 2014 16:22
Re: Pohled přes zelené brýle
Verze 1,8 TSI, která má 112 kW, je spojena vždy s automatem (dsg), verze 1,8 TSI s manuálem má 118 kW (u verze Outdoor, u základní linie Yeti se nevykytuje).
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2014 20:06
Těžkopádnost
Yeti v rádoby městské verzi působí neuvěřitelně těžkopádně. Tahle stříbrná tomu dává korunu a nevzhlednost jen vyniká. Prali se designéři statečně, ale oblost původní verze s ostrými hranami nikdy kamarádit nebude.

Boční profil je pak jen pro otrlé, slabším povahám radím odkaz přeskočit:
[odkaz]

Lakovaný práh přidává alespoň 3 metráky živé váhy a jen umocňuje neuvěřitelně utopená kola...

Smutnou zprávou pro škodofkáře jsou pak příplatkové zadní LEDky. Už teď je jasné, co začne z nočních parkovišť mizet.

Co však zaslouží pochvalu - barevné sladění interiéru. Výplně dveří a vzor čalounění se povedl :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2014 21:01
Re: Těžkopádnost
yeti bolo pekne auto ale ten FL sa fakt nevydaril ;-\ , ako pises - ten povodny obly dizajn neladi s aktualnou prednou hranatou maskou.... vobec mi ten predok nesedi k zbytku auta... ;-\ , celkovo je to nielen usedle a tazkopadne ale posobi viac staromodne nudne a tuctovo doslova zastaralo.... v podstate zabili charizmu a jedinecnost yetiho... skoda, toto si yeti nezasluzilo podla mna.... ved to mohlo byt tak krasne auto [odkaz] len skoda ze skodovka musi skakat ako vw piska..... ;-\
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2014 23:31
Re: Těžkopádnost
Yeti aktuálně nutně potřebuje tmavé odstíny. Světlé, kde vynikají nové hrany, mu vyloženě nesednou a ve verzi City se z něj dokonce stává ve světlém odstínu třídní zrůda :-!

V tmavě modré metalíze je to ale vcelku pohoda a ve verzi Outdoor je to ještě o fous lepší. Strašně záleží na barvě...
17. 2. 2014 22:48
Dacia Duster Exception 1,2 TCe
No ked uz z Yetiho robime mestske vozitko tak co Duster. O 150 litrov vacsi kufor, pohodlny podvozok, o 20 koni silnejsi motor, za cenu holatka Active, plnka vybava Exception. Neni o com. :-!
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2014 23:05
Re: Dacia Duster Exception 1,2 TCe
Příčina vysokých cen škodovek je mimo jiné také v tom, že rozdává auta kdekomu od Soči až po Tour de France. Sponzoruje také hokej, fotbal a každý od mistra nahorů má ve škodovce nárok na propůjčení auta za mírný poplatek. Pak ho může vrátit, nebo opět uza mírný poplatek koupit. To vše není zadarmo a je dobré si to připomenout před jejich autosalonem, co vše bych musel při koupi škodovky zaplatit.
17. 2. 2014 22:59
Škodovka
Koukal jsem, jak jsou na tom i jiné škodovky než Yeti a myslím si, že si škodovka z nás dělá legraci. Koukal jsem totiž na 1,2TSI 77kW a srovnával OC s OC kombi.
[odkaz]
a zjistil jsem, že mimo město má kombi nižší spotřebu.
Také jsem srovnal s 1,2TSi 63kW a zase nesmysl. Spotřeba v městě stejná (6,5), mimo město menší (4,4 oproti 4,7), ale kombinovaná opět stejná (5,2). Škodovce bych nevěřil ani pozdrav!!! :no:
Rozbalit vlákno
4
17. 2. 2014 23:46
Re: Škodovka
Já tedy u 1,2 TSI 63 kW vidím 6,5/ 4,4/ 5,2 u liftbacku a 6,6/ 4,5/ 5,3 u kombi. Pokud z města a mimo města spočítám průměr, tak sedí.

Co se 77 kW týče, někde budou mít chybu. Pravděpodobně u liftbacku, těch 4,7 je příliš. Bohužel, katalogy nejsou bezchybné. U kombi výpočet průměru sedí (když vezmu v potaz možné zaokrouhlení).
18. 2. 2014 14:37
Re: Škodovka
Všimni si, píší o 77kW kombi a tam je rozhodně chyba. K čemu jsou pak katalogy, když jsou v nich chyby? S pravdivosti údajů je na tom právě škodovka mizerně, stačí také porovnat hmotnosti s různou výbavou. Také údaje o spotřebě jsou uváděny takové, o kterých škodovka jen sní a ne skutečné. U jiných značek to tak s nějakou toleranci +5% sedí (především u KIA nebo Hyundai), u škodovky tak +10-15%. Škodovka také uvádí menší hmotnosti, než jsou skutečné. NA TO BY SE MĚLO WWW.AUTO.CZ TAKÉ ZAMĚŘIT !!! Je to lehce a levně zjistitelný údaj, který hodně řekně.
18. 2. 2014 14:50
Re: Škodovka
kam chodíš na tyhle lzi?
i30 100 koni v benzinu udava kombinovanou spotřebu 6 litru, přitom podle spritmonitoru ma 7.3 litru
[odkaz]

oct 105 koni v benzinu udava kombinovanou spotřebu 5.3 litru, přitom podle spritmonitoru ma 6.3 litru
[odkaz]

a to je oct proti i30 letadlo, protože s tim motorem zrychluje za 10.5 proti 13.2 u i30
18. 2. 2014 15:12
Re: Škodovka
Kdo píše, kde? Pokud jde o 77 kW kombi (vezmu manuál):

Green tec má 6/ 4,5/ 5,1. Když přepočítám průměr, vyjde 5,0534. Normální má udávanou 6,6/ 4,4/ 5,3. Tady to vychází 5,2117. Když ale vezmu 6,64 a 4,44, což by klidně před zaokrouhlením mohlo být, vyjde 5,2517. Tak kde je ta chyba? Spíš bych řekl, že je chyba u liftbacku, kde těch 4,7 trčí a žádným zaokrouhlením se na jejich kombinovanou nejde dostat.

Lidé dělají chyby. Smiř se s tím. Setkal jsem se s chybami v katalozích a konfigurátorech různých automobilek.

O nějaké "toleranci" 5, nebo i 10-15 procent si můžeš nechat zdát. Pokud někdo využívá potenciálu motoru, může přestřelit normovanou klidně o 20, ale i 40 procent. Zrovna parametry jako spotřeba a hmotnost jsou důležité pro homologaci. Málokdo je takový hlupák, aby normu obcházel a riskoval pokuty, popřípadě zákaz prodeje. Můžou využívat prostoru, který jim je poskytnut (a to i v rozporu s dobrými mravy), ale přímo ji neporuší.
18. 2. 2014 14:33
no to je zjisteni za to na dalnici bere vic jak na okresce
ja se na okresce vejdu bez problemu do 6 litru s 1.8tsi
a když to na dalnici trochu prislapnu, tak 8-9
Rozbalit vlákno
2
18. 2. 2014 14:38
Re: no to je zjisteni za to na dalnici bere vic jak na okres
Tak těch 6 litrů je zázrak, který uzná i Papež!
18. 2. 2014 14:57
Re: no to je zjisteni za to na dalnici bere vic jak na okres
tady ten
[odkaz]

jezdi s novou 180k tsi lehce přes 6 a ma tam i pod 6 na celou nadrz
pro priznivce rejze nejspis nedostiznej sen u auta s polovicnim vykonem a dvakrát tak dlouhym zrychleni na stofku
18. 2. 2014 18:12
Nesmysl
Tohle auto mi nedava smysl, kastle suv , motor 1.2, pohon předních kol. Kam to směřuje. To si nemusím kupovat tohle, ale když do města tak od Škodovky fabii citigo nebo rapid. Ale tohle je hroznej paskvil. V terénu to nevyjede, do města když se to tak veme, tak je to velký, po dálnici se s tím jezdit nedá. Kdo si tohle koupi je opravdu frajer...
Rozbalit vlákno
7
18. 2. 2014 18:43
Re: Nesmysl
SUV dnes už většinou nejsou auta pro všechny příležitosti, ale právě hlavně auta do města s dobrým vyšším výhledem, jednodušším nastupováním.... Mrkni schválně na nějaké reklamy, namátkou na Captur, Juke nebo Qashqai. Samé městské auto roku, ideální do městské džungle... Sami výrobci profilují v podslední době SUV hodně do města a jen někteří zdůrazňují schopnosti v terénu (Suzuki, Dacia) a já osobně např. neznám nikoho, kdo by si koupil SUV na jízdu do (byť lehčího) terénu. Velká část lidi si kupuje SUV kvůli "stylu", ne kvůli 4x4. Kdyby tomu tak bylo, kdo by si ty 4x2 verze kupovatl, když může mít čtyřkolku a přeci se ty předokolky prodávají více než dobře.

Naopak 1.2 TSI ve 4x2 mi dává v dnešní době velký smysl (sám bych si ho ale nekoupil, protože SUV nemám zrovna v lásce).
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2014 19:10
Re: Nesmysl
je to otázka a hranice smysluplnosti SUV v 4x2 je poměrně tenká. Třeba takový Freelander ve 4x2 je do nebes volající hloupost...

Obecně čím dražší SUV a čím silnější motor, tím méně pochopení pro 4x2 mám. Z toho ale vcelku jasně plyne, co si myslím o Yetim v základu. Je to hodně dobře vymyšlený model. Je to zkrátka model pro zákazníky, kteří chtějí auto, co vypadá jako SUV, jenže za to nejsou ochotni nebo schopni platit.

Yeti 1.2 TSI je přitom model, který v porovnání s 2x tak drahým Yetim odvede stejnou službu. Ve městě jen málokdo pozná nějaký rozdíl... Přitom ani mimo město nebo na dálnici Yeti s 1.2 TSI není žádným propadákem a třeba korejským HB se základními 1.4kami dokáže bez problému držet krok.

K čemu Yeti 1.2 TSI předem není předurčen je nad slunce jasné - pohyb v horách, na dálnicích a mimo zpevněné komunikace. A kdo se tomuto režimu provozu vyhne, bude s Yetim i s 1.2 TSI spokojený. Yeti 1.2 TSI naopak je velmi dobře vykalkulovaný. Co se týká vlastností, z fleku bych si jej koupil :-!
18. 2. 2014 19:29
Re: Nesmysl
Tak captur, juke.. to jsou spíše crossovery, tam je to už tak nějak cílený. SUV byly více směřovány pro všestrané použití, což auta s pohonem předku tak nějak strácí. Vím že někdo chce takovýhle auto a nemá na to dostatek financí, pak chápu volbu tohoto auta, ikdyž taková sx4 v základu si myslim že nabídne lepši motor a i výbavu s lepší cenou.
My jsme vitaru kupovali kvuli 4x4, protože hodně času trávíme na horách, z lesa vozíme dříví na káře...Chápu že tohle každej nepotřebuje, ale ten pohon všech má hrozně +. Vždycky v zimě si libuju jak to vyjede a nemusím řešit jestli zastavim v kopci nebo ne. Já bych si takový auto jako je tento yeti nekoupil, to si radši koupim menší auto s lepší výbavou. Ale je to každýho výběr, na konec kvůli tomu se dělá těch aut tolik aby si každej vybral.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2014 19:43
Re: Nesmysl
spousta lidí ale jede na hory sotva 2x za rok a do lesa se bojí jít, aby je nesežrali vlci >:-[] ;-)
Ruku na srdce - k čemu slouží většina aut? Jízdy na nákupy, do práce, rozvoz dětí... K čemu tedy dávat 50 papírů za haldex a dalších X papírů za nutný příplatek za diesel?

Navíc jezdit po městě s 2.0 TDI? Jednak je to zvěrstvo vůči obyvatelům města a za druhé rovnou můžeš při koupi začít plnit pokladničku s nápisem DPF. Říkám, Yeti 1.2 TSI je podle mého hodně dobře zacíleným modelem.
18. 2. 2014 20:18
Re: Nesmysl
Tak nedávno tu byl článek že benzíny s turbem jsou škodlivější než diesly. Když to zase srovnám s tou vitarou ;-) tak je v benzínu, kterej je snad nesmrtelnej, 4x4 je v základu bez příplatku a je to bez haldexu což je pro mě taky plus, ne že by byl haldex špatnej, co se týče spojek tak je asi nejlepší, ale preferuju stálej se středovým diferenciálem. Nevim kolik stojí yeti s ve 4kolce, ale vitara stojí 600k kč ve slušné výbavě. Je fakt že to taky neni auto uplně na dálnice, jako tenhle yeti, ale jako teréní suv plní funkci hodně dobře, což nakonec ten yeti svou funkci taky zvládá. A DPF je průser v každým případě, ještě že ho v meganu nemám. A souhlasím že většina aut řekl bych tak 90% slouží jen na ty nákupy a cesty do práce.
16. 7. 2014 16:38
Re: Nesmysl
Pro srovnání, Yeti ve verzi Outdoor 1,8 TSI 118 kW a střední výbavě Ambition stojí 625 tisíc Kč.
18. 2. 2014 19:58
Re: Nesmysl
Ano, ty crossovery jsou v podstatě úplně do města... Ale většina dnešních SUV se rovněž používá téměř výhradně ve městě (nemluvě o velkých luxusních SUV). Samozřejmě ale má smysl nabízet SUV i ve verzích 4x4 právě pro ty, kteří mají chatu někde v horách a podobně. A to splňuje i ten Yeti, jako čtyřkolka se dá koupit pro ty, kteří to potřebují. Dnes jsou už SUV více o stylu než o té "víceúčelovosti", pro kterou byla původně navržena. A do města ta 1.2 TSI v Yetim stačí výborně.
20. 2. 2014 11:38
Titulní foto je
fotomontáž, nebo má nový Yeti opravdu tak hodně vykrojené blatníky, či tak malá kola? Rozhodně je to ale hodně NEaerodynamické. K vůli pérování to rozhodně není, protože Yeti má péra jako žebřiňák.
Rozbalit vlákno
0