jj
i display to má !! ... ááááááále dotyková 17"ctka jako je v [odkaz] to asi není že ??, jak na tu fotku koukám ... >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Interiér mi přijde hodnotnější, než v rapidu. Moc se mi ale nelíbí ten plochý plastový panel na Aux a USB, je doslova hnusný a řešení je to docela blbé, protože takhle tam tu flashku člověk nemůže nechat před nenechavci, stejně tak třeba nějaký přehrávač, není je kam schovat. Jiná auta to mají vyřešeno lépe většinou v loketní opěrce nebo spolujezdcově kastlíku. Jinak designově je to klasický přístup - nic originálního - nic nezkazím a na zákazníky to v rámci Octy a rapidu zatím očividně funguje...
Je pěkné vidět, že na desce jsou nějaké mírné obliny, ne jenom hranatá šeď. Počkám si na reálné snímky, výplně dveří, sedačky atd... Zatím tedy neurazilo, ale ani nenadchlo...
vyzera ako nieco na styl citroena C3 [odkaz] vs [odkaz] ... pochvala ze konecne ten displej nie je uz dole pri kolene :yes:
chcelo by to ale realne foto, ja tymto pocitacovym kdejakym animaciam simulaciam a obrazkom proste neviem prist na chut.... lebo realita potom zase posobi inak
Myslim, ze podobnost vidi v horizontalnom cleneni palubovky a umiestneni ventilacie - ale tiez nie som zastanca prirovnavania kazdeho noveho modelu k niecomu od konkurencie, kedze vzdy sa to da hnat do spomenuteho extremu (4 kolesa, volant)
Máš pravdu, navíc ta C3 mi přijde mnohem povedenější, hravější. Kábáň se teda moc neukázal, ale třeba zrovna introš nedělal on, nemůže dělat všechno, to by nestíhal. Hodně věcí podle mě jenom schvaluje, ale i tak, čekal bych, že kopírovat nebudou... :no:
Opakuji se, ale znova musím zmínit slova německého vedení, když jim byla nová Fabia představena. "Nejhezčí malý vůz koncernu. Co s tím uděláme? Po*serem alespoň nabídku motorů.."
Motory zase jako nějaký problém nevidím. Vzhledem k velikosti auta je beru jako dostačující, i když je jasné, že 1,0 MPI bude opravdu motor pro lidi, co s tím budou jezdit na nákup a jednou za čas na návštěvu. Co ale vidím jako nedostatek (to bohužel ne jen u fabie) tak je jen 5MT převodovka u všech dieselových motorů, respektive jen u silnější 1,2TSI je možnost 6MT. Minimálně 1,4 TDI 77KW jí mohl dostat taky.
Já teda naprosto otevřeně jsem příznivcem 5-kvaltů .... Osobní zkušenost mám např. s 1,2 TSI v Golfu (63kW) - při 130 km/hod (tacho) to točilo 2.500 otáček a nějaké velké díry mezi kvalty jsem nezaznamenal. V dieslech - Octavka 1,6 TDI a VW Passat 2,0TDI 81kW ..... Nevím jak 1,4 TDI, ale jezdil jsem Fiestu s podobným motorem, i když 4-válec a 5 kvaltů stačilo i na lítání po dálnicích. Občas teď jezdím v nové Octávce 2,0 TDI 110kW a motor je super, ale těch kvaltů je nějak zbytečně moc ....
Pětikvalt u Octavie 1.6TDI je bída, řazení dost gumové. Šestikvalt u 2.0TDI je o hodně přesnější, navíc při 130 točí jen 2100 místo 2500... no, za mě šestikvalt bez nejmenších pochybností.
U pasátu byla ta pětka otáčkama stejně jako šestka u nové oktávky, takže ten nadbytečný (podle mě) kvalt je někde mezi 4 a 5 .... Ty točky u 1,6 TDI nevím, ale jelo to super a nijak mě to nerušilo ani na dálnici ... Shodou okolností jsem jezdil i v pasátu s 1,6 TDI a tam ten motor byl dost slabý. Pro auto velikosti Fabie si myslím, že 5-kvaltů je OK, protože asi není primárně určená na rychlé přesuny po dálnicích ...
Ale jo, 5st by měl pro Fabii stačit... ale nic víc. Doufám, že ne příliš precizní chod pětikvaltu u 1.6TDI mohl být vadou konkrétního kusu (podle toho co jsem zaslechl tomu ale moc nevěřím).
nevím..spíš slátanina co kde zbylo po koncernu.. přední světla ukradená Polu, zadek Rapidu, výdech klimy nalevo od volantu z Leonu, střední výdechy z minulý Fabie, palubní lakovaný pruh ze Citiga, volant jako cokoliv od Škody... pokud se jim povede nastavit rozumnou cenu, dává to smysl, jinak ne ;-)
No jo to je jako když se podíváte do Audi a ejhle, stejné ovladače jako v Octavii, stejné to a tamto (panel klimatizace např.) . Prostě sdílení dílů, žádné co zbylo. max rozdíl řekněme půl generace ale to je v rámci koncernové hierarchie značek pochopitelné.
já bych hledal spolehlivou atmosféru.. pro auto toho typu a velikosti.
1.0 by mohla být OK - ale bojím se toho tříválce.. zatím se Němci teda neukázali.
Škoda - jinak se mi to asi vlastně líbí.. v kombíku "by to šlo". ;-)
vyzera to dobre ..... suhlas ... len vysledna sirka interieru ma oproti 9cm uzsiemu predchodcovi dost sklamala.... ono to bude vnutri asi zase uzke auto ... kurnik sopa ...
Do Chorvatska jedeš 1x za rok. Rodina, jejíž část se pohybuje v autě po městě a bojuje o parkovací místa, tu dovolenku s rakví ve Fabii Combi (ne s tříhrnkem 1,0) přežije. Lepší než několikrát týdně parkovat ve vedlejší čtvrti, protože se rodinné auto vhodné na dovolenku do úzkého parkovacího místa nevešlo.
Tím chci říci, že sice mnoho rodin si kupuje Fabii Combi jako rodinné auto proto, že chtějí jen škodovku a na větší nemají. Jenže jsou i tací, pro které je auto této třídy vyhovující a tu dovolenou v něm přežijí. Hjondé půjčuje majitelům i20 na dovolenou větší auta, ale nevím za jakých podmínek a v cizím autě na kteréme se za rok vystřídá x řidičů by se mi na dovolenou nechtělo.
Neříkám, že ne, ale pokud je pro ně takhle velké auto vyhovující, tak si asi nestěžují na to, že je úzké. Prostě když si koupím Fabii, tak nemůžu čekat, že tam bude místo jak v Maybachu
Nemusíš hned ode zdi ke zdi.Stávající fabka je (stejně jako superb) hodně úzká, všichni nadšeně přivítali šířku větší o 9 cm, a ono je z toho ve finále prd.To není o tom, že by někdo hledal ve fabii mondeo.
Je to presne také úzke/široké ako Polo/Ibiza/A1 ktorých je FIII ďalší klon. Aspoň že je konečne navigačka vyššie ako bolo donedávna u koncernu zvykom .
Nemel blbosti, že nenávidíš jak Škodu, tak Apple je tvoje hloupost, mohl sis přečíst, že jde o Android, Meego a další, iOS zmíněn nebyl.
Edit:
"Významnou novinkou je tzv. MirrorLink. Jednoduše řečeno: to, co vidíte na displeji svého chytrého telefonu, se zobrazí i na palubním displeji. Využít to lze například pro navigaci (kterou si do fabie nelze objednat), telefonování apod. Systém bude podporovat Android, mobilní Windows, Symbian či Meego."
To dobre rozumiem tomu, že si priplatím 14 tis. za to aby sa mi navigačka ktorú mám v mobile zobrazila na väčšom displei v aute? Lacnejšia varianta potom bude držiak na čelné sklo za dve stovky a plus mínus výsledok rovnaký. Neverím, že vstavaná navigačka nebude vôbec, lebo ak áno tak potom :no:
Víš kulové, co mám nebo nemám rád, panáčku...
Díval jsem se na stránky MirrorLinku a ta podpora všech systémů je zatím hodně teoretická. Horko těžko tu funkci dostávají špičkové modely telefonů, natož nižší řady. Takže co jsem napsal, platí.
A co jsi napsal ty, je ublížený blábol nuly.
Podporovaných modelů smartphonů je přes 120 a je to záležitost výrobců zařízení, ne Mirrorlinku, a ano, je jich zatím málo, ale ne 5 a i OS nijak protlačován není = napsals blábol, který vznikl z kombinace tvojí neznalosti a zaujatosti proti Škodě a Applu. Já jsem tě pouze chtěl zklidnit a opravit, ty nulo.
Hele, velká nulo, o mně nevíš vůbec nic, ale chceš mě tu kategorizovat. Inu, posluž si.
Na "podporu" jsem se díval a více než dobře. Počty dohánějí tím, že jeden telefon má třeba šest, sedm verzí (Sony, HTC), jinak mají kulové. Máš pravdu, netrefil jsem Apple, počítal jsem s tím, že masová technologie bude s jejich prvotní podporou (mají největší tržní sílu). WP není nikde, z Nokie jen staré a dávno vymřelé šmejdy. Dohromady je na Mirroru kulové a jestli budou podporovat levnější telefony stylem jako všechny podobné myšlenky, zůstanu ještě dlouho u držáku a smartphonu.
Ještě jednou, ty meganulo >:D : Není to záležitost mirrorlinku, ale výrobců HW, jestli mají podporu, nebo ne, jinými slovy za to, že tvůj mobil mirrorlink neumí, nemůže mirrorlink, ale výrobce tvého mobilu. Jestli tohle nedokážeš pochopit, tak raději nenuluj a zkus si o tom něco přečíst, nejsem jediný, kdo se ti to snaží vysvětlit.
Právě, že to JE záležitost ML, protože udělali svou funkci tak, že její implementace je problematická. Prostě klasický uzavřený systém, který nemůže mít každý.
V tom máš pravdu, ano, to je záležitost ML, ale vždy to bude postavené tak, že někdo vyvine platformu (ML) a někdo ji bude / nebude chtít aplikovat / podporovat. To druhé už je zkrátka na výrobcích HW. Já netvrdím, že ML je nejlepší platforma, tomu nerozumím.
Uzavřený systém? Jak jsi na tohle přišel... Že je systém otevřený, neznamená, že bude fungovat na čemkoli. Ani to neznamená, že se na to každý výrobce nezištně vrhne. Až někdo přijde s méně náročným řešením levnějším na implementaci (při zachování funkčnosti), můžeš říkat, jak to udělali špatně. Pokud je ML něčím omezený, tak právě tím, že používají neproprietární technologie.
MirrorLink staví na existujících technologiích, nechce po telefonech něco, co dávno neumí. Je jen na výrobcích telefonů, jestli ML budou podporovat a to třeba i zpětně.
Tím hůř pro Mirror. Píšou o podpoře USB, BT a dalších... Proč tedy neudělají aplikaci pro operační systémy a mají vyřešeno? No proč... protože by z toho plynulo málo penízků...
Spíš proč se nedohodnou na společné platformě, která by fungovala s každým zařízením. Já jako zákazník kašlu na to, jestli je koncernu VW sympatické řešení od Nokie a BMW zase od Applu, prostě si chci koupit auto a mobil podle sebe a ne podle toho, jestli se s tím autem dá spojit, nebo ne...
No, tak to je jasné - Apple se nechce dohodnout s Nokií na ML a ostatní zase nepřijmou řešení od Apple, do toho vstoupí Google s droidem a máme tu luxusní zmatek. A přitom by stačilo řešit to přes BT Data transfer protocol...
Jojo... Pamatuju ten chaos okolo grafických formátů před lety, kdy počítače začly přecházet na barevné obrazovky, další pak u paměťových karet a dalších datových nosičů... Je fakt, že kdo přinese nejjednodušší systém a získá na svou stranu vývojáře - ten vyhraje, a car multimedia je v tomto zatím pole neorané. Musíme pár měsíců (snad ne let) počkat, co se chytí nejvíce.
Ty tomu asi moc nerozumíš, že? Co chtějí, je systémová záležitost. Aplikace jsou typicky omezené a konkrétně Apple má na své platformě konečné slovo. MirrorLink je více než jen "zrcadlo". Tady nejde o peníze z licencí, licencovat můžou leda tak známku MirrorLink. Tady jde o údržbu specifikace, certifikaci atp. Navíc aplikace nemusíš rozdávat, dají se i prodávat. ;-) (Když někdo utratí stovky tisíc, ne-li miliony za auto, neměl by být problém z něj vytáhnout nějaké peníze za aplikaci, která by umožnila propojit jeho telefon s palubním systémem.)
Klidně se můžeš stát členem, takovou aplikaci napsat a rozdávat.
A abys viděl, jak jsi zase mimo, tak tady máš site mirrorlinku, najdeš tam i seznam podporovaných zařízení a světě div se - Apple tam není, mají svoje CarPlay, nebo něco takového a pokud se nepletu, tak zdarma...
[odkaz]
Nicméně neočekávám, že bys pak přestal plivat jedovaté sliny, ty k tobě prostě patří...
Kdyby ses podíval, co to je vlastně MirrorLink zač, možná by tě napadlo, že produkty Apple jen tak podporované nebudou. Jen pro tvou informaci, jde o technologii Nokie, není závislá na platformě a má podporu mimo jiné Sony (Android) a Microsoftu (Windows). Apple má svou CarPlay. Je tu ještě Google Android Auto.
Pokud to někdo nepoloží, výsledek zřejmě bude, že auta budou podporovat všechny. MirrorLink má jen náskok, na trhu je už pár let.
Jezdím s Polem už nějaký pátek a v pohodě. Je ale fakt , že mám jen 175 cm a nemám tlustý stehna. Ostatně, pokud bych byl vysoký nebo tlustý, šel bych do většího auta. Když máš devítku nohu, nekupuješ si osmičky boty, že?
Mám 180 cm a tlstý teda nie som, skôr naopak. Polo spolu s Cliom považujem za top autá segmentu, ale ten nechcený kontakt nohy s prístrojovkou ma v Pole nepríjemne prekvapil. ;-\
Slovo ozruta sa používa k označeniu niečoho škaredého, alebo veľkého. Záleží ako sa to vo vete použije . V mojom príspevku prirovnávam ozrutu k širokému stredovému panelu predchodzej generácie :-)
jj tenhle designovej prvek bych někomu omlátil o hlavu navíc při nehodě ti to počítám nenávratně rozseká koleno. Chvála bohu, že na to ve Škodovce už přišli :yes:
Nevím zda je to o zvyku, ale po více než roce za volantem FII nemám pocit, že by mě slavný středový panel omezoval (horší je, že není zrovna bezpečný při nehodě).
Po designové stránce ta přístrojová deska překonává veškerá očekávání - "rapidizace" kabiny se snad konat nebude. Nejvíce oceňuji výrazné zůžení středového panelu, který snad konečně nebude tlačit řidiče pod pravým kolenem. Hurááá! :-) Naopak za zklamání považuji, že vnitřní šířka vpředu narostla jen o 2 cm a vzadu vůbec, to vše při mezigeneračním nárůstu vnější šířky o 9 cm... :-(
rapid ma nahodou peknu palubovku... jednoduchu elegantnu .... bude aj o 10 rokov vyzerat dobre.... aj panamera za 3 miliony ma koniec koncov jednoduche linky v interieri a vcelku bezne dizajnovo zvladnutu palubovku a nikto sa nestazuje [odkaz] ... tak co potom viac chciet od maleho auta za 10 tisic ojro ... bude to paradicka
Souhlas! Interier Rapidu neni zadna katastrofa, ale interier nove Fabie je super (tedy zatim nezname zakladni verzi). Vnejsi design Fabie me nijak neuchvatil - tam zase povazuji Spaceback Style mnohem povedenejsi! Ta sirka je tez zklamani - 9cm sirsi, ale vnitrni prostor na zadnich sedadlech nedosahuje ani na 1. generaci :-O
A co ti neprijde jako nuda nuda sed? Ja tam vidim stribrne ramecky, leskly plast, velky kus bileho dekoru, zajimave tvarovany levy vydech ventilace, to ze na sebe tyto prvky moc nenavazuji je vec druha.
Ja bych sice jednoznacne volil tuto monochomatickou palubovku, ale na druhou stranu se divim, ze se koncern trochu neodvaze a tem co si porad stezuji na jeho nudne interiery nenabidne v konfiguratoru volbu barevnych doplnku sladenych s lakem. Vinovy lak = vinovy ramecek displeje, plochy volantu, ramecky ventilace, prosivani sedacky ...
mne to prijde v poradku. displej je nastesti nad klimatizaci (ne jak u minule fabie), tvarove zadne vylozene vystrelky, plast bude sice znacky papundekl, ale to je soucast politiky, takze proc ne :-).
Interiér nové Fabie nevypadá špatně, zejména pokud bude možnost individualizace převedena i do něj, vidím zajíamvý potenciál ala Clio. Rozhodně však musí být přítomen panel navigace, jenž má již "správné" umístění. Nedokážu si však představit levnějši verze a to jak bude vypadat jejich panel rádia, 1DIN verze by se v záplavě plastu ztrácela...
Čeho se však všímám jako první jsou "papírové" dveřní výplně, které se mi vůbec nelíbí a už v Rapidu to působí podivně. Jde jednoznačně o úlitbu zvětšení vnitřní šířky, čili je nutno to brát jako čistě funkční řešení.
Nepovažuji tento interér za vrchol třídy, věřím však že nikoho vzhledově neurazí, prostě typická Škoda. ;-):yes:
Kdyz to radio bude mit stribrny ramecek, nebo aspon kryt z leskleho plastu, tak by nemel byt problem. Na 1DIN mozna ani nedojde (coz by byla skoda, ta prihradka je prakticka).
Uvidíme, plastu je tam už tak dost, třeba bude člověk v reálu příjemně překvapen, z jedné fotky nemá cenu dělat závěry ;-) Pokud na 1DIN nedojde, jenom lépe, přihrádka může být praktická, ale vzhled to dle mě zabije (i když pravda spekuluji, jelikož nic podobného nebylo představeno).
Ibiza má rádio/ navigaci podobně umístěnou a žádné rádio s přihrádkou snad nemá (mohu se plést). Ani to nevypadá, jako by byla 2 DIN vysoká. Ano, vzhledově je to dobré tak do dodávky (pracovního auta).
Souhlas se správným umístěním navigace a zároveň otázka - co tam bude, když tam příplatková navigace za bratru 14k nebude? Obrovský popelník nebo díra na brýle?
Nic proti díře nemám. Odkládací prostor, co je hned po ruce, je praktický. Pro mě je každá navigace, co není přímo v zorném poli, nízko. Takže proto se ptám po díře.
Já si bohužel jako stávající uživatel sociální verze služební Fábie základ představit dovedu. Všechno bude v jednotné šedi, tlačítka budou zaslepená a 1 din rádio začne časem vypadávat protože ten šuplík pod ním se prohne....
Já si to raději představovat nechci >:-[] Zákazník samozřejmě rozhodne a bude-li taková verze adekvátně cenově atraktivní, pak proč ne. Nedomnívám se však, že tomu tak bude...
No myslim, ze u malych aut existuji i dustojnejsi interiery. Nelibi se mi nenavaznost jednotlivych prvku a nezakryti usbcka a zapalovace. Interier ale dle meho vypada lepe, nez exterier.
to chcem vidieť, ako český strejda z Neumětely bude umazaný od slaniny ovládať dotykový !!! displej. Konkurenčná výhoda škodoviek z tlačítkami sa končí? Ako to vysvetlia vesničanom, že majú ísť na kurz výpočtovej techniky? to pohnojila škodopfka teraz ... >:D
Dotykovy displej byl i v minule generaci, ma ho i citigo, takze neni o cem. Mobil s dotykacem ma dneska i ten strejda z Neumetely. A neboj, rozhodne to nebude v zakladni vybave.
len nedávno sa tu trollovia zo škodofky rozčuľovali, ako je ten dotykáč smiešná vec, tlačítka sú tlačítka, a značka, ktorá dá dotykáč do štandardnej výbavy, že to nekupujte, a že to odvádza pozornosť, a kadejaké bláboly. Teraz to má FIII a neni o cem. Schyza ako z učebnice.
Co to placas? Skodovka dela dotykace leta, minula fabie ho mela taky. Nevim o tom, ze bych nekde psal o jejich nesmyslnosti. Dalsi vec je, k cemu ten displej slouzi. Jestli je to jenom na multimedia, navigaci a nejake ty doprovodne blbustky, nebo jestli se s nim ovlada vsechno. V druhem pripade je to kravina a minimalne na zakladni funkce se tlacitko hodi. Fabie je ale ten prvni pripad, takze opet - neni o cem.
Co je špatného na dotykovém display ? Já mám ve VW taky "dotykáč" a podle mě je to mnohem přehlednější než klasické rádio. A pro takové "strejdy z Neumětely" bude určitě na výběr i klasické rádio. Škoda není zase tak prestižní značka, aby ho nabízela v základu.
Aké Simply Clever vychytávky nám tentokrát Škoda ponúkne?
Biely plast pred spolujazdcom by mohol slúžiť ako white board, fixkou by si tam vodiči mohli písať rôzne odkazy, ako Zapni svetlá, Nezabudni deti v skôlke a podobne. :-)
Palubka se mi tvarově líbí víc než v novém Polu, pro konzervativní koncernisty je nejdůležitější otočný ovladač světel a vedle něj roller na nastavení sklonu světel a podsvícení přístrojů, se kterým se sice nehýbe, ale je na správném místě. Fabia by také mohla přijít s akční verzí senior bez tvarovaného volantu, ty výstupky v poloze 13:50 starším řidičům překáží ;-)
Snad nebude mít nezakryté boky sedaček jako Rapid!
Jestli mi něco na interiéru Rapidu opravdu vadí, tak jsou to ten z boku nezakrytý prostor pod předními sedáky. Po otevření předncích dveří je hned vidět vodicí kolejnice, ližina, aretační tyč, takový hnusný nýt, prostě kompletní sedadlový "pajšl" a to je opravdu hnusné. Modlím se za to, aby toto nepostihlo taky Fabii!!! :-O
zase NEMÁ v kufru METR na šířku!!! tak čím už chtějío konkurovat???? to mají SNAD VŠICHNI :-/ a naivně si ček MYSLEL, že při šířce +9 by to MĚLO JIT!!!! a ona je šířka prakticky STEJNÁ 8-s ;-\
Smutné je, že např. Kia Rio má při stejné šířce v kufru o deset čísel více. A obdobná situace panuje třeba i u Octavie, která má o dalších deset cm větší vnější šířku, a mezi podběhy má zase jen okolo jednoho metru. Tak to asi dopadá, když chtějí dělat na jednom podvozku auta málem od Citigo po Superba.
tak EDIT >:D ona ani ta šířka vzadu NENÍ větší... 2 mimilmetry za 9 CM? no to sou teda kouzelníci :-( a 2 autosedačky se tam pomalu zas nevejdou natož třetí >:D8-s >:-[]
Redakcia by sa mohla troška krotiť v tom PR nadšení, slová o revolúcii v interiéri sú mierne mimo (snáď si len autor poplietol pojmy revolúcia a evolúcia). Ja (a asi väčšina prítomných tu) nevidím na interiéri nič revolučného, naopak absolútne do zapadá do súčasného interiérového dizajnu Škody; súčasne ani posun od minulej generácie nie je nijak dramatický, plne v medziach obvyklej evolúcie. Tým nekritizujem samotný interiér, považujem ho za vcelku vydarený. Definitívny názor by som ale vyslovil až po zverejnení naozajstných fotiek vrátane nižších výbav a i autor by mal s názorom, ako veľmi sa mu interiér páči, počkať, kým uvidí niečo viac, ako iba jeden malý render.
Bohužel, iudexi, plnohodnotnou náhradu asi ne, kompakt s motorem větším, než je čtyřválec a s velkým objemem bez turba už nikde nekoupím. Respektive u BMW ano, ale na novou M135i nemám škváru... A ojetinu...no, nevím, nevím... jsem nějakej nerozhodnej, takže zase koupím nějakou magořinu, jako ostatně vždy, když absťák dostoupí vrcholu >:D
Iudexi...gratuluju. Pořád jsem přemýšlel jaká je spojitost taliána s Renaultem 5 a až po 20-ti minutách mi došlo, že se bavíš o ďáblově stroji pod kapotou ;-)
No Tebe to španielske červené nerobí dobre. ;-) Mimochodom ani mne, včera sa zastavil kamarát otestovať môj dostavník a zakončili sme to ochutnávkou mojej vinotéky a ráno sa mi akosi ťažko vstávalo do práce. >:-[]
Tož o exteriéru jsme tušili že bude tak nějak vypadat jak vypadá, a že vypadá docela dobře o tom myslím většinově sporu není. Ovšem pro mne až překvapivě velký progress nastal v interiéru (neb tam FII bota tlačila hodně, co si budem povídat). Takto nějak si představuji interér malého vozu. Už si to jen osahat, osedět, tu a tam plastík olíznout, nepředpokádám ale že by se tam nacházel nějaký ergonomický faux-pas. Jo, a to nejdůležitější na závěr: simply škrabka samosebou bude! Tož tak. Bravo Škoda Fabia generace III. :yes:
Každej přece pozná, že základní linie interiéru vyznává designový jazyk "se Škodou až na konec světa". Tohle není žádný Ko(kodáko)Do!
Při jeho tvorbě vycházel tým konstruktérů, návrhářů a dodavatelů jednotlivých komponentů z ideologický myšlenky vedoucího projektovýho týmu, kterej chtěl docílit pocitu výtečný večeře v jídelním voze ČD spolu s tchyní, cestující na rekvalifikaci z ČKD Praha do US Steel Košice. Prostě nechce se ti už nikdy vystoupit.
Z tohoto důvodu je škrabka umístěna nejen ve víčku nádrže, ale taktéž uvnitř vedle páky otevírání víka motorovýho prostoru.
Tato škrabka se využije dvakrát...s předpokladem, že prostě vystupovat nebudeš je téměř jistý, že v nový Fabii budeš spát i v mrazech kdesi u Mount McKinley (ano, i tam prodejně zavítá!), takže si ráno oškrábeš vysráženou páru z dýchání uvnitř.
Druhým důvodem je pak předpoklad, že následně pojedeš pouští i prémií, kde jak známo lítají moskyti velikosti AH64 Apache, kterýho nejdřív škrabkou vypudíš z interiéru a následně si budeš škrabat pupenec, kterej ti ten neřád před opuštěním vozu udělal na lýtku.
Mít takovej komfort Černá perla, Jack Sparrow by s ní nedoplul jen na konec světa, ale pokračoval ještě o 3000 mil dál!
Jojo, víc už o škrabce řečeno být nemůže, ale jsem si jistý, že tohle téma bude pro zdejší Škoda-haters.cz tak jako tak aktuální minimálně do dalšího výbuchu Eyjafjallajökull.
Přidávám se k dotazu, jedině snad, že by ta asistentka, který mariachi přezdívá Fabia a čeká na představení zespodá měla origináloní jméno Anori Nanuk. ;-)
No, nesmíš chodit "na malou".... tak budeš za nemocného.... musíš je upozornit, že tě nejen práce vzrušuje... To budeš za dravce a alfasamce. >:-[] >:D
Hezky napsáno, jednoduše seškrábnou tou škrabkou celou konkurenci.
Mimochodem škrabka z rapidu je moc fajn, na Mazdě funguje velmi dobře jakkoli letošní zima nebyla snad ani zimou... Jediné, co mě štve je to, že ji musím vozit v kastlíku >:-[]
Nejsem fanda Škody, ale tohle autko se mi zamlouvá. Rozhodně mě zaujala víc než F I/II v dobách uvedení na trh. Motory dostatečné, 1,2 TSI asi nebude právě levná v porovnání se zbytkem v kategorii, ale neměl bych problém si ji představit jako takové první auto. V kombi dostatečně praktické, skladné,...
Obávám se, že Fabia Combi s 1,2 TSI v kombi bude cenově na úrovni Rapidu s 1,2 TSI. Ten nabídne mnohem více místa pro cestující vzadu a vlastně i větší zavazadelník. Fabia bude mít navrch jen variabilitou zavazadelníku a motorem EA 211.
Na inom serveri píšu, že elektrické okna nebudú v základe, ale za 5.000 kaček sa budú dať objednať elektrické okná, zrkadlá a klíma. Tomu hovorím "kulantní nabídka".
Vypadá to zase na příjemný útulný interiér bez zbytečných ptákovin. :yes: Tedy nejsem úplně zastáncem nadměrného využívání lesklých plastů v interiéru, ale to je holt trend doby. V showroomu vypadají pěkně a výrobce krásně ušetří.
fakt aparáda, moc se mi to líbí a je to super. krásný interier, bez výstřelku, praktický, doufám, že budou budíky zase bílé, jako nyní, to je aspoň pro mě pro oči ideální, než zelená nebo červená a modrá.
Podle příspěvků v diskusi bych to viděl na to, že auto pro normálního Čecha vypadá následovně:
- Moderní design, který se ale neokouká
- Odvezu v něm sedmičlennou rodinu, v kufru psa a almaru
- Musí to být široké, ne moc vysoké, ale musí být vysoko sedačky, aby se dobře nastupovalo
- Všude kvalitní měkčené plasty
- Karoserie se silného plechu kvůli bezpečnosti a tuhosti, ale zároveň, aby bylo auto lehké
- Plná výbava, včetně nejmodernějších technologií, kromě těch, co mají cokoliv společného s ekologií
- Atmosférický motor, ideálně 1,8l a větší
- výkon 200 koní, krouťák 400 Nm
- spotřeba pod čtyři litry, spíš ještě méně
- navzdory velikosti se musí vejít do každé mezery na parkování
- manuální převodovka!
- určeno pro sportovní jízdu, ale s pohodlným podvozkem
- česká značka, ale ne zas tak moc, aby to nevypadalo, že jsem vlastenec
- a cena tak kolem 120 000Kč, protože jsem Čech a česká značka má vyrábět hlavě pro český lidi
Ajo vlastně. Mechanická ruční brzda, ale tak, aby se nevytahala....jo a rádio s velkým displejem, co umí úplně všechno, ale nezabírá moc místa na přístrojovce >:D >:D >:D
Jasně, ještě jsi v tom nejel, ale už máš jasno, že zrovna motory stojí za starou bačkoru, OK, beru, věštec Kasprik - vize budoucnosti a opravy deštníků jako bonus...
No to se dá snadno odvodit z jiných modelů. Navíc, RS u Fabie nebude, jen asi 1.2 a 1,4 a to mě nevyhovuje.
Jo toš takhle to nevypadá špatně. Problém je, že se takto prodá naprosté minimum produkce a ve většině bude místo maxiDotu kalkulačka, místo automatické klimy kolečka od sporáku a místo toho dotykáče záslepka nebo aftermarket rádio.
Nemůžu si pomoct, ale tohle [odkaz] je prostě jasné pokračování Favorita >:-[]:-!
Vidím jen jednoduchá řešení, snahu udělat plochy co nejjednodušší. Celkově je středový panel naprosto prázdný, resp. středový panel v podstatě zmizel. Jak říkám - návrat do doby Favorita či Felicií. Ještě schází simply clever vydělávací box před řadicí pákou, a jsme doma.
Výsledek je nesourodý, volant z Octavie se sem příliš nehodí. Ale v podstatě dobrý výsledek. Jako německá Dacie dobrý :yes: Teď jen doufat, aby výsledku odpovídaly i ceny >:-[]
Porovnání s Polem začíná být pro Fabii hodně bolestné. Technika shodná, ale výsledek zceal odlišný. Aspoň už konečně víme, jak to koncern myslel, když chtěl, aby Škoda konkurovala Dacii :yes:
Hele a co bys chtěl na tom panelu mít, 50 čudlíků a-la-op-el? Za mě je to pohoda... rádio na volantu, klima na otočné ovladače, k tomu dotykáč pro složitější věci, vše přehledné a uklizené... koukni jak to vypadá třeba v A3, ty Dacie ;-)
PS: koncern nikdy nechtěl mít ze Škody Dacii, Škoda měla mířit na Volvo
PPS: jen tak na okraj... na renderu není navi a není tam duální klima... ovladač klimy vypadá jako u manuální v Octavii, ale je tam displej s teplotou... takže to vypadá na neduální autoklimu?
Je to normální automatická klima, jen ne dual. Něco jako původní climatronic. Škoda má neustále stoupající tendenci, proto pro ní VAG nepustí žáden poslední technickej výdobytek.
Je potřeba stabilizovat Seat, Škoda zůstane co se týká novinek až za ním. Žádný Volvo, ale čistej mainstream bez výstřelků. Může nás to sice mrzet, ale moc s tím nikdo nenadělá.
Mluvilo se o cílech... Volkswagen sám chtěl mířit na Mercedes, Škoda měla mířit na Volvo a SEAT tehdy ještě na Alfu Romeo. V té době to bylo ještě víc přitažené za vlasy než dnes... až Volvo ustoupí od pětiválců a Škoda představí velké SUV, už to nebude taková utopie jako za dob první Octavie.
Já jsem zvědavý na Superba... tam se ukáže, nakolik Škoda dokáže prosadit to "něco navíc".
Škoda od samého počátku vyrábí "ošizené" Volkswageny občas poskládané ze starších dílů, které staví na prostornosti a praktičnosti. Stále stejná písnička, stále stejná filozofie.
Praktičtější a levnější VW. Problémem v ČR je, že VW často vychází levněji.
Fabia III jednoduše v podstatě nemá středový panel, což prostě nemám rád. Ano, pramení to z doby Favoritu, kdy západní auta měly středové panely, zatímco ve Favoritu a Felicii zela mezi řadičkou a palubkou nehezká díra.
A tady je to opticky stejné. Nejde o počet talčítek, kde o uspřádání, jejich seskupení do logických celků.
P.S. Co se tí vlastně nelíbí? Vždyť já Škodu poměrně pochválil. Říkám, že jako německá Dacia je to dobrý výsledek :-!
Promiň, ale zrovna mezi Polem a Fabii nevidím žádný rozdíl... ok, Polo má o kousek větší obrazovku a lišta s tlačítky je nad displejem a ne pod ním... ale filosofie je úplně stejná.
To, ze na sebe prvky interieru ve fabii nenavazuji jsem psal vyse, ale ta dira pred radickou v polu rozhodne neni zadna vyhra. Rapid to ma stejne a vypada to hrozne. Reseni ve fabii je takove japonske, ale rozhodne ne horsi.
Pises, ze polo je ideal a fabie hruza. Ja pisu, ze si nemaji co vycitat, v tom se rozchazime. U pola mi proste vadi ta dira ohranicena tenounkymi plastovymi bocnicemi, ktera neni o nic lepsi, nez panel s klimazaci ala popelnik ve favoritu, horizontalni dekor ala toyota pripadne (dle meho libive) vydechy ventilace a radio ala quashkai.
No, tak to nevim. Hodne udelaji ty tri masivni ovladace ventilace, ktere proste vypadaji lepe, nez radoby hitech displej. Ale jinak, jaky je proporcni a ergonomicky rozdil oproti fabii? Je tam horizontalni cleneni, nenavaznost prvku, nahatej zapalovac a stredovy panel tam taky prakticky neni. U fabie mozna mate ten uhel, ktery potira jakoukoli plasticnost, ale vsadim se, ze nazivo to bude minimalne stejne, jako v te corse. Co se mi na tom hodne libi je ten volant, ktery se jakoby propada dovnitr, zatimco u skodovky jeho stred porad trci proti ridici.
Nech na hlavě, ta díra před řadičkou je u Pola skvělá, máš tak zásuvku, dvě kulatý díry na plechovku nebo na co chceš a pak úplně vepředu další, tentokrát obdélnikovou přihrádku. Prostě ráj přihrádek.
Nicméně rozumím rohYpnolu, Fábka má přístrojovku členěnou hozizontálně, Polo vertikálně. Každý jinak, přesto každý velmi esteticky (u F mám na mysli III).
Muze byt, ale ta dira je proste hnusna. Ja taky nedam dopustit na diru pod 1DIN radiem ve starsich skodovkach, ale kouka se na to hrozne. Ta dira pred radickou ma byt zakryta treba takto [odkaz] a kelimky vedle rucky, idealne taky zakryte, treba takto [odkaz] .
mimochodem najezdil jsem teď několik tisíc km s fungl novou Ochcáfkou 1,6TDi Grýnlajn liftback a když to srovnám se svojí 12 let starou bramborou, tak je to pořád rozdíl minimálně třídy. Pohodlí, jízdní vlastnosti, výbava, stabilita na dálnici, vše na co si vzpomenu. ALE - nežere to 5/100, to fakt ne
>:D
kdo si toto za takovej peníz koupí???
hlavně mě teda fascinuje, jak jsou ovce odvařený z toho oktávkovýho volantu; ten odpornej vrzající kus plastu by do mýho muzejního exponátu nesměl ani na podlahu :-!
Jel jsem 15 let starou Octavií s legendární 81 kW TDI. Když to porovnám s 1.6 TDI O3 zázrakem, tak bych si raději vzal tu 15 let starou.
Je pravda, že pokrok je značný. O3 je vcelku tichá, prostornost asi jako po přesednutí z economy class do business, navíc chyby řidiče hlídá ESP a všechny ty sprosté zkratky začínající na E.
Jenže u Octavie I je cítit, jak bytelně a solidně je auto postavené. Minimum dílů, nikde nic nevrže, vše je i po letech pevně usazené. To auto bude i za dalších 5, 10 let při normální údržbě úplně v pohodě. Octavia 3? Co šlo ošidit, ošidili, auto na 3 roky a pak pryč z domu.
A pro běžnou potřebu úplně stačí Octava I, při normální jízdě se rozdíl smaže a ukáže se až v první zatáčce ;-):-!
Jel jsem 2x do Provence s O II po FL, byl to kombík a podle mě i ta OII je bytelnější auto, než OIII... základní muzika v tom hrála o HODNĚ líp a celkovej dojem z auta byl lepší.
na tom se bohužel shodneme. Interiér Octavie II byl zřejmě na hodně dlouhou dobu nejlepším interiérem Škodovky. Propracovaný do detailů a při svém uvedení, než se začaly potichu vytrácet mmj. měkčené plasty, i hodnotný.
Vzdycky jsem zavidel tem suverenum, co si tak prihlouple mysli, ze jejich pohled na vec je jediny spravny. Takovy zivot musi byt super, stastny jako u barbiny pred zrcadlem.
Treba ja uvazoval nad Ibizou kombi, zvenku super, ale interier jsem nedal. Pripadal mne nehezky, same krivky, priserne vystupy ventilace s temi mesicky, levny plast uz od pohledu, zastarale cervene podsviceni ... 3 minuty a bylo rozhodnuto.
Proste Seat ne ... ALE ani na chvilku by mne nenapadlo vysmivat se lidem, kterym se tohle libi. Tricko si prece take nekoupime vsichni stejne.
P.S. proc si vsichni mysli, ze ty nove podvozkove platformy jsou vyhoda hlavne pro zakaznika, a ne pro VW?
Když jsem jezdil v DS3 tak jsem byl zděšenej z toho, jak z na první pohled extra interiéru se po chvíli vyklubala žumpa. Laciný výlisky výdechů topení, nemohl jsem tomu uvěřit. A po 14 dnech užívání mi zůstala v ruce páka na sklápění spolujezdcova (!) sedadla. Dneska kupovat nový auto, asi bych byl vyklepanej, jak ratl.
jo každej má jinej vkus. Já bych se z mého pohledu také nikdy nevysmíval koncernistům, kteří usedají za volant už po generace víceméně tvarově stejných palubovek typicky rovných jak žehlící prkno, naprosto bez nápadu. Pro mě je interiér VW i Škody nuda, ale je mi jasný, že někomu se to líbí...
V praxi to mám tak, že z těch extravagantních interiérů se mi jich líbí opravdu málo, většinou mi tam něco vadí - hliníkový volant v místě úchopu, volant mezi nohama, přemíra dekoru, obrácený otáčkoměr... je toho hodně. Z tohoto pohledu je třeba Audi sázka na jistotu...
Mně osobně se poslední generace škodovek líbí. A to obecně. Jak exterier tak interier. Zvenku to má jedinou chybu (a to každá škodovka) ty hnusný trojúhelníkový prolisy vedle SPZky Takovej Rapid a Toledo je nebe a dudy. U Fabie je to taky asi jediná chyba. A v interiéru mi zase dost vadí číslice na přístrojích hlavou dolu :-( Kdo tohle vymyslel ? Zlatá Felda, ta měla podle mně nejhezčí přístrojovej štít (včetně zelenýho podsvětlení a červených ručiček). Dneska je to nějaká mo'da stavět číslice na hlavu. zase kouakm na Seata kterej je má normálně a dost bych váhal co kvůli těmhle "dizajnovým výstřelkum" volit.
Asi jsem exot ale nechápu, komu se mohla líbit fabka 1 generace. Obludnej paskvil. Po hezký Felicii jako pěstí do oka. Vzadu nakoplá, vepředu mohutnej (spíš přerostlej) nárazník. Až 2ka to napravila ovšem díky slušný inspiraci Swiftem.
Fabia I je dodnes "designový držák" podobně jako Octavia I. Tehdejší design Škody je nesmrtelný a i dnešním pohledem ztrácí vlastně především na detailech, kde je jasně vidět zub času.
Aktuální design podle mě zestátne hodně rychle, hrany vždy stárly rychleji. Hlavně se ale aktuální Škoda okouká mnohem rychleji, protože všechny auta jsou si podobné jak vejce vejci.
Možná je to ale především můj pohled, mě zkrátka aktuální trend nevyhovuje. Ale stejě to mám i s VW, kde GVI už při představení G7 měl v mých očích jasně navrch.
Souhlasim s Oktávkou I. Tu bych si dneska doved představit jako funglovku. Po xiftliftu s průlednýma světlama vypadala fakt hezky. Pro změnu palubka se mi zase líbila ta slavná s "tsunami" vlnou a falešnym dřevem. Ty novější (vč O2 a dál) mi splývaj a nerozeznam je od zbytku VW.
Co se týče stárnutí designu asi máš pravdu.
S Golfama to mam zase obráceně. G1-4 se mi líbily... Ale G5 a G6 byly u mně mravenečníci s hnusně protáhlym čumákem a nakoplym zadkem. Což opět napravila až G7. Když nad tim teď tak uvažuju tak aktuálně může asi celej VW sundat loga z aut a prodávat všechno křížem podle toho jaký logo kterej zákazník chce. Obzvlášť co škodovce ukradli barvy z loga a lepěj všude to hnusný bezbarvý nic.
Zeptám se opatrně... není to jen vzpomínkový optimismus? Nic proti O1, ale proporčně i technicky byla O2 dost velký skok kupředu. Ještě kombík byl tradičně povedený, ale v liftbacku u mě jasně vítězí dvojka (a nad ní zase trojka).
Jasně, že jo, technika a prostornost (viz rozvor) G4 byly pro O1 logickým handicapem, G5 byl pro O2 naopak živou vodou a zejména před faceliftem to O2 sluší dodnes, na rozdíl právě od |O1.
To by asi bylo zajímavé téma na diskusi s někým, kdo o tom něco ví... myslím kdo má opravdu čísla. Já třeba zaznamenal výrazně vyšší podíl vysokopevnostní oceli a lepší bezpečnost... která mimochodem byla jednou ze slabin dvojky. Na druhou stranu ústup k jednodušší nápravě... ale sečteno a podtrženo tam tu lacinost nevidím.
A to já v liftbacku upřednostňuji O1, O2 mi zezadu přijde taková nezajímavá. Naopak je to u kombíku - OII FL kombi vypadá naprosto perfektně! A co se týče toho tsunami interiéru, ten mě překvapil hlavně měkčenými materiály, když jsem jel social edition Classicem krátce po FL, kdy se tsunami do základu dával zákazníkům za trest. :-)
K tomu Golfu, mám to jako krtek. G4 výborný, pak žádná sláva, G6 už těžko maskoval věk a nebyl tak "čistý" jako předchůdci, no a G7 vše víceméně napravil.
Nevim, vždyť vzhled je subjektivní veličina. Já nikdy na autě nepřemýšlim jestli má nějaký proporce nebo disproporce. Buďto se mi líbí nebo ne. Proč to nevim :-) Takže O1 se mi líbí pořád. Jako třeba Peugeot 406, toho bych si taky jako funglovku dneska doved představit v salónu, 407 už ne to je bachratá obluda.
O2 jsem nepřišel na chuť nikdy. Před FL byla divná, předek takovej chcípák co chce zavřít oči. Po FL je to vykulenejší než kdejakej korejec. Zadek kapku vylepšili ale furt mi na tom autě jako celku něco vadí a nelíbí se mi. O3 je pro mně jiný a hezký auto (až na ty prolisy u SPZ)
Všechno jsou to sice jen dost umělé rendery, ale jako zapšklý, celoživotní anti-škodovák musím přiznat, že na tomhle autu neshledávám jedinou chybku. Moc pěkné auto zvenku i zevnitř, které se jen tak neokouká. Konečně auto na kterém se škodovka vyvarovala tradičního nepoměru šířky k délce a konečně je to auto bez obludných převisů. Předvídám, že tato generace fabie se udrží na hodně dlouho a pokud Škodovka dodrží, že bude vnitřek vyhotoven z hodnotnějších materiálů než Rapid tak si minimálně teď ze startu může dovolit nasadit i dost vysokou cenu.
Představení Fabie II a jejího "hurvajz" vzhledu mi vzalo na dlouhé roky chuť vůbec do autosalónu Škoda vkročit. Nový zájem o Škodu u mě lehce vzbudilo Citigo, pak vydráždil Rapid, Oktávii jsem nějak přešel, ale tahle Fabie III.... konečně mi domácí automobilka není po letech pro smích.
jo.
Jak zapšklý antiškodovák si nepřijdu.. ale souhlas, že tohle v kombíku se mi vlastně asi líbí...
O to zoufalejší je ale ta nemožnost najít vhodný motor. :-(
když to nazvu slušně - a oprostím se od špatné pověsti motorů TSI obecně, pak servisní náročnost.
I kdyby se, na rozdíl od předcházející generace nekazila, tak bude mít drahý a náročný servis.
Je to malé, jednoduché a "levné" auto... proč nemůže mít malý, jednoduchý a levný motor?
Ale abych byl poctivej - volbou pro ohle auo naopak možná bude výkonější verze 1.0 motoru... pokud ho tentokrát "koncern" zvládnul udělat bez vibrací a komického zvuku. A bez chyb v mazání a chlazení... prostě pokud se dokázal poučit z HTP pokusu.
To se teprve uvidí. Ale už se "koncern" někdy z něčeho poučil? ;-)
Uvidíme.
obávámse, že z tohose ŠKoda-auto poučila už od serie BZG u HTP výše ;-) po faceliftu neznám kódový ozančení ale ve dvojkový fabii právě od BZG neměl HTP problémy.... a po faceliftu byl i relativně úspornej.... doslova jednoduchej bezproblémovej atmosférickej motor..... takže na sklonku života mu vychytali mouchy a nechali ho umřít 8-s
Jenže právě díky těm proporcím měla Fabia II co nabídnout. Do šířky cm scházely (a mohly být, kdyby VW chtěl). Fabia III těží z nových motorů, legendární 1.9 TDI by se pod kapotu nepochybně nevešel...
Já to mám zcela naopak. Jako škodovkář jsem trendem Škody znuděn a nejlepší mi vlastně přijde Rapid 8-s
Fabie III vypadá že bude lehoučká jako žádná před tím a zabít tuhle výhodu 100kg bonusem na přední nápravě v podobě dieselu asi nebude žádné terno i kdyby se tam ta legenda vešla.
U Rapidu škoda toho nízkorozpočtového interiéru, ale nic není dokonalé...
Rapid má v mých očích vady hned dvě - motor a cenu. Rapid je v ČR zkrátka předražený s ohledem na konkurenci. Kdyby byl levnější než nižší střední a stál opravdu někde mezi cenou malých vozů a nižší střední, pak je vše naprosto OK. Jenže když za cenu Rapida mám plnohodnotné alternativy, navíc s použitelnými (=spolehlivými) motory?
Klasická top výbava, kterejch se prodá tak jedna ze sta, jako u všech Škodovek. Zbytek bude bude nějakej hnusnej, chudej holobyt, bez displeje, se švihadlama a chudě svítící obyčejnou pravěkou H4 :no:
Tady zase někdo objevuje ameriku...Nicméně řeči o hnusném holobytu jsou mimo, očekávám, že většina prodaných Fabií bude vypadat víceméně stejně, jen s obyč rádiem a černou/šedou lesklou lištou.