Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia III: Interiér novinky a srovnání s předchůdci

Jan Mička Jan Mička 26. 8. 2014 • 17:02
29
297
Zobrazit náhledy (29)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
Po kompletním odhalení exteriéru nové generace Škody Fabia přinášíme fotografii interiéru. Připravili jsme krátké srovnání s předchůdci.

Patnáct let na trhu, dvě generace a statisíce prodaných kusů. To jsou jen holá fakta dosavadní historie Škody Fabia, která pokračuje zcela novou generací. Při příležitosti zveřejnění první fotografie interiéru jsme připravili malé srovnání s předchozími generacemi. A co si budeme povídat, posun kupředu je markantní.

Škoda Fabia III (2015-)

První fotografie interiéru Škody Fabia III odhaluje stejnou revoluci, jako vnější design. Čistě a jasně dané linie přístrojové desky nic nenarušuje, líbí se nám široký dekorační pás, kontrastní plasty na tříramenném volantu z Octavie nebo jednoduchý panel automatické klimatizace, který najdeme také v modernizovaném Volkswagenu Polo. Poprvé se v rámci modelové řady setkáme také s komfortním přístupem do interiéru KESSY a startováním tlačítkem na sloupku řízení.

Horní část přístrojové desky je vyhrazena multimediálnímu systému s dotykovým displejem. Prostředí systému je shodné s Octavií, poprvé se však ve voze Škoda objeví technologie MirrorLink, která přenáší aplikace chytrého telefonu přímo na displej. Všechno doplní aplikace SmartGate, která zobrazí klíčové údaje o vozidle (třeba spotřebu paliva, průměrnou rychlost a další) přímo v telefonu pomocí Wi-Fi.

Oficiální rozměry odhalují posun kupředu také v oblasti prostornosti. Přestože je nová generace Fabie o 8 milimetrů kratší než předchůdkyně, vzrostla délka interiéru na 1674 milimetrů (+ 8 mm). Vpředu se navíc zvětšila šířka kokpitu v oblasti loktů na 1401 mm (+ 21 mm), vzadu nově naměříme 1386 mm (+ 2 mm) a přední sedadla budou ukotvena o 4 milimetry níž.

Nová Škoda Fabia navíc deklasuje konkurenci objemem zavazadlového prostoru. Ten nyní v základu nabídne 330 litrů a po sklopení opěradel zadních sedadel dokonce 1150 litrů, což je však o 30 litrů méně než u současného modelu. Národ chalupářů však jistě ocení nákladovou hranu zavazadelníku ve výšce 659 milimetrů, stejně jako ložnou plochu širokou 960 milimetrů.

A informace na závěr: Škoda v oficiální tiskové zprávě uvedla, že ani nová generace Fabie nepřijde o originální „Simply Clever“ řešení. V závislosti na výbavě se setkáme s až devíti novými prvky, včetně nyní již legendární škrabky na led pod víčkem palivové nádrže.

Škoda Fabia II (2007- 2014)

Druhá generace Škody Fabia byla snad ještě očekávanější, než ta první. Návrat k zakulaceným tvarům, stále vysoká úroveň zpracování a především hezčí barevné sladění přístrojové desky a čalounění – to jsou všechno faktory, i díky kterým se Škoda Fabia druhé generace stále drží na špičce svého segmentu.

Paradoxem jsou však rozměry šířky interiéru, které jsou ještě o chloupek menší, než u předchůdce. Naopak s místem vzadu nad hlavou dvojková Fabia jedničkovou předčila rozdílem třídy, což však někteří kritizovali ve smyslu lehce nevyvážených proporcí karoserie. Velkou pochvalu si také zaslouží zavazadlový prostor o základním objemu 300 litrů (bez rezervy 315), kterým „dvojková" Fabia překonala i současnou generaci Volkswagenu Polo (má 280 litrů).

Druhá a ještě stále současná generace Fabie prošla v roce 2010 mírným faceliftem. Ten přinesl hezčí volant, textilie a především exkluzivní verzi Monte Carlo, odkazující na úspěchy značky ve známé rallye.

Škoda Fabia I (1999-2007)

Nástupce tolik oblíbené Škody Felicia přinesl kromě strohých, jasně daných linií, také stejný styl interiéru. Pryč byla zakulacená přístrojová deska, velký tří- či čtyřramenný volant a také hodně zastaralý panel rádia a topení.

Někteří kolegové přehnanou jednotvárnost celku kritizovali, za sebe však říkám, že i po letech působí kokpit první Fabie moderně a především jeho ergonomie dosahuje vynikající úrovně. Horní část přístrojové desky tvoří měkčené materiály a zbytek sice tvrdé, leč kvalitní plasty. Trochu škoda však bylo barevného ztvárnění – převládala šedá barva a pro hravější čalounění jste museli sáhnout hlouběji do kapsy.

V srpnu roku 2004 prošla první Škoda Fabia modernizací a tou dobou už měla na kontě více než milion vyrobených kusů. Kromě citelnějších úprav vnějšku se uvnitř objevil volant z druhé generace Octavie, prostřední cestující vzadu měl nově k dispozici vlastní hlavovou opěrku a tříbodový bezpečnostní pás a kromě dalších drobností se v nabídce objevily také nové potahové materiály. Interiér se však nezbavil stísněnosti v příčném směru, což měla vyřešit nadcházející generace modelu.

Škoda Fabia - rozměry interiéru
Model Škoda Fabia III Škoda Fabia II Škoda Fabia I
Šířka vpředu (mm) 1401 1380 1380
Šířka vzadu (mm) 1386 1384 1390
Podélný prostor vpředu min/max (mm) - 880/ 1090 890/ 1110
Podélný prostor vzadu min/max (mm) - 600/ 850 570/ 800
Výška nad sedadlem - vpředu (mm) - 1010 1010
Výška nad sedadlem - vzadu (mm) - 970 930
Zavazadlový prostor min/max (l) 330/1150 300/1180 260/1016

Související články

Témata
Avatar - dokopy
23. 6. 2015 19:26
interiér
Realita interiéru je oproti fotke ohavná. Čierna ako v pohrebáku. Fuj, hnus.
30. 8. 2014 20:41
Re: Z obrázku
Uzavřený systém? Jak jsi na tohle přišel... Že je systém otevřený, neznamená, že bude fungovat na čemkoli. Ani to neznamená, že se na to každý výrobce nezištně vrhne. Až někdo přijde s méně náročným řešením levnějším na implementaci (při zachování funkčnosti), můžeš říkat, jak to udělali špatně. Pokud je ML něčím omezený, tak právě tím, že používají neproprietární technologie.
Avatar - chlapecx
28. 8. 2014 23:14
Re: Fabia III
obávámse, že z tohose ŠKoda-auto poučila už od serie BZG u HTP výše ;-) po faceliftu neznám kódový ozančení ale ve dvojkový fabii právě od BZG neměl HTP problémy.... a po faceliftu byl i relativně úspornej.... doslova jednoduchej bezproblémovej atmosférickej motor..... takže na sklonku života mu vychytali mouchy a nechali ho umřít 8-s
Avatar - chlapecx
28. 8. 2014 23:06
Re: 960....
tak EDIT >:D ona ani ta šířka vzadu NENÍ větší... 2 mimilmetry za 9 CM? no to sou teda kouzelníci :-( a 2 autosedačky se tam pomalu zas nevejdou natož třetí >:D 8-s >:-[]
Avatar - šmoula nešika
28. 8. 2014 12:06
Re: Pokrok v mezích zákona
>:-[] :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud