Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika: Mokrý rozvodový řemen

Pohon rozvodů u motorů OHC patří k největším rizikům pro spolehlivost, servisní náklady i efektivitu. Nejnovější zbraní je rozvodový řemen v olejové lázni s dlouhou životností.
Zpět na článek
17. 2. 2015 11:22
17. 2. 2015 11:44
17. 2. 2015 12:50
17. 2. 2015 16:00
17. 2. 2015 16:38
17. 2. 2015 17:35
17. 2. 2015 18:37
15. 3. 2015 14:17
17. 2. 2015 16:08
17. 2. 2015 12:14
17. 2. 2015 12:53
17. 2. 2015 14:24
17. 2. 2015 17:40
17. 2. 2015 17:58
17. 2. 2015 18:45
17. 2. 2015 13:27
17. 2. 2015 15:36
17. 2. 2015 16:22
17. 2. 2015 13:32
17. 2. 2015 14:15
17. 2. 2015 13:50
17. 2. 2015 15:54
17. 2. 2015 16:22
17. 2. 2015 19:54
17. 2. 2015 20:26
18. 2. 2015 09:00
17. 2. 2015 19:55
17. 2. 2015 14:04
17. 2. 2015 15:42
17. 2. 2015 13:40
17. 2. 2015 18:52
15. 3. 2015 14:21
17. 2. 2015 14:55
Avatar - del42sa
17. 2. 2015 11:22
řemen
případná výměna pak bude představovat takový ranec, že bude lepší si takové ojeté auto vůbec nekupovat a raději pořídit nové. Takže cíl byl vlastně splněn ;-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - iudex
17. 2. 2015 11:44
Re: řemen
Ale aspoň môže výrobca tvrdiť, že remeň je doživotný. >:-[]
Avatar - del42sa
17. 2. 2015 12:50
Re: řemen
jako u automatických převodovek, ty mají taky doživotní náplň. >:D
17. 2. 2015 16:00
Re: řemen
Odkdy?
Já mám předepsáno měnit filtr i olej při 120 tis. pak každých 60.
Avatar - del42sa
17. 2. 2015 16:38
Re: řemen
Tak zrovna u toho 6-ti stupňového AISINu AM6 u PSA (starší verze, nikoliv úplně nová EAT6 v Picassu nebo 508) v servisech všichni svorně tvrdí, že má doživotní náplň a že se v ní olej nevyměnuje.
Když jsem technikovi řekl, že je to nesmysl a že ten olej se opotřebovává tak mě odkázal na instruktážní manual od Citroen/Peugeot ČR pro servisy kde je tohle napsáno. Převodovka prý obsahuje speciální typ oleje, který má zvýšenou životnost a proto není vyžadována jeho výměna. Absurditu svého tvrzení podložil tím, když si nechal nějaký klient přes upozornění servisu olej vyměnit, tak už prý ta převodovka nefungovala dobře....

Já si samozřejmě olej nechávám olej v automatu pravidelně vyměnit, ať si o tom myslí kdo chce co chce a je pravda, že v některých servisech už tohle také tímto způsobem praktikují s tím, že tahleta formulace o doživotní nápni je poněkud nešťastná...

Když ale uvážím, že narozdíl od české republiky se v cizině auto kupuje nejdýl na pět let (spíš na 3-4 roky), tak je to skoro i pravda >:-[] zatímco když si u nás nějaká rodina ušetří na auto , tak ho má podstatně delší dobu a tam už je to s tou doživotní náplní poněkud mimo...

proto jsem reagoval s tou poznámkou na životnost rozvodového řemene, protože se taky můžeme v budoucnosti dočkat toho, že nám budou jednou v servisech tvrdit, že motor má doživotní náplň oleje :yes: >:-[]
17. 2. 2015 17:35
Re: řemen
No predepsano nevim, ale znamy mi rikal, ze na Golfu 6 1,2TSI nema vypousteci a napousteci otvor, nebo jeden znich. Co je na tom pravdy?
17. 2. 2015 18:37
Re: řemen
Nemám Golfa. To za prvý.
Za druhý, se tu bavíme o automatické převodovce, kde se olej mění i s filtrem, který je zakomponovaný do deklu-vany, Celé to jde při výměně pryč.

Za poslední. Většina manuálních (!) převodovek nemá vypouštěcí "šroub", a výrobce deklaruje doživotní náplň. Ovšem olej se dá odsát a dolít vrchem, to pro ty akční druhomajitele.
15. 3. 2015 14:17
Re: řemen
taky sem slyšel o frajerch co si tam vylévací otvor prostě udělali :D, ale jednodušší řešení je asi to odsát >:D
Avatar - petrumr
17. 2. 2015 16:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 2. 2015 12:14
Re: řemen
Že by to stálo ranec bych netvrdil, na motor Peugeot 1.2 Puretech stojí výměna rozvodové sady včetně práce cca 5500 CZK, interval na výměnu je 175 tis. km nebo 10 let.
17. 2. 2015 12:16
Re: řemen
Nepřehánějte, sundat kryt na boku bloku motoru a tam vyměnit řemen, prakticky to samé co dnes. Jenom se asi kvůli přístupu bude muset motor vyndat, to zas tak strašné a drahé není, jednou za 200-250 tisíc km. I když pokud to jsou tříválce, tak tam je místa habaděj, takže zbytečné starosti
Avatar - del42sa
17. 2. 2015 12:53
Re: řemen
já myslel, až ten tenší řemen praskne a potkají se písty s ventilama, tak to určitě nebude stát pět tisíc...
17. 2. 2015 13:16
Re: řemen
Tak to asi určitě bude stát víc,ale kdo bude jezdit na pravidelné servisní prohlídky, má záruku výrobce. Uvidíme, já bych ho po nějakých 150 tisících, či 6-7 letech nechal preventivně vyměnit a hotovo.
Avatar - Dinar
17. 2. 2015 14:24
Re: řemen
Jistě, tohle řešení s výměnou rozvodů 1x za 200 tis. km, je nadějnější než buď suchý řemen po sto tisících nebo cvrlikající "doživotní" řetězy. Nejjistější je určitě pořádný řetěz, ale ten je evidentně pasé, takže řemen v oleji bude nejlepší ze špatných řešení, a alespoň má bonus, bude nejtišší.
17. 2. 2015 17:40
Re: řemen
Co je na tom nadejnejsi? Stejne to bude kazdy rozumny menit drive a nakonec to vyjde mnohem draz nez klasicky suchy. Retez bude i nadale nejlepsi volba. Casem se ukaze kdo vyrabi kvalitne a kdo chce jen setrit
Avatar - Dinar
17. 2. 2015 17:58
Re: řemen
Jak definuješ "každého rozumného"? On totiž "každý rozumný" mění i řetěz, který má být doživotní. Je to jen otázka nájezdu. Bude-li mokrý řemen skutečně fungovat běžně 200 tis. km, pak nevidím důvod toto řešení zatracovat.
17. 2. 2015 18:45
Re: řemen
Nevidim tam velky rozdil, casove to bude starnout cca stejne a km to nakrouti oproti suchemu remenu o par desitek tisic vice. Cena bude rovnez vyssi, takze to bude cca stejne. Rozumny to proste posle do servisu o nekolik desitek tis. km drive, nebude preci cekat na to jestli to vyrobce nepodelal. Co si pak na vyrobci po 7 letech vezme, az se mu potka motor
17. 2. 2015 13:27
Re: řemen
Zivotnost moderniho auta je 250tisic km, takze ne jenom remen, ale i dalsi casti auta je nerentabilni opravovat, nejlepe je to videt na turbonafte - turbo, vstriky, DPF, EGR, cerpadlo vsechno v klinicke smrti. Jak se to potom u nas dela? - DPF a EGR do kopru, turbo repas, vstriky s bouracky a cerpadlo z vrakace. Na tlumice, brzdy a korozi nezbyde, takze je potreba jeste 400Kc pro technika na STK.
17. 2. 2015 15:36
Re: řemen
Nepřijde ti 250 tis jako dost málo? Kolik těch (s DPF) novejch shnilejch aut jezdí, že se musí uplácet na technický?
17. 2. 2015 16:22
Re: řemen
Jasne ze jezdi, kdyz to uz kupili, tak musi do toho tlacit prachy, ale kdyz si to spocitas, tak na tom prodelali. Naftovy motor se zacne obecne vyplacet nekde kolem 120tisc km az do 250tisic. Potom prijdou nakladne opravy + opravy spotrebniho materialu po 250tisic km.
Avatar - sabbath_stones
17. 2. 2015 12:18
Pravda ako remeň
v první řadě právě Volkswagen, dále pak Ford s koncernem PSA, zaměřila na tzv. mokré rozvodové řemeny.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
17. 2. 2015 13:07
Preco 110 rokov stare vacky ??
Technologia ventilov s elektrickym zdvihom s plynovou komorou namiesto pruziny ako aj elektricke vodne a olejove cerpadlo su zname uz desiatky rokov. Preco sa este stale dnes nepouzivaju v serii a nevyhodi sa 70% mechanickych pohyblivych a nespolahlivych komponentov motora: komplikovane a hlucne vacky s variabilnym zdvihom a slimakovym mechanickym odpajanim valcov, olejove a vodne cerpadla, napinadla retaze/remena atd... spalovaci motor mal uz davno byt jeden blok s hriadelom na ktoreho jednom konci je pripojena prevodovka a na druhom alternator a bez jedineho kolieska - remena - retaze.. s moznostou odpajania valcov a ich vyuzitia ako kompresoru na stlacanie vzduchu neskor pouziteho na plnenie valcov s alebo bez paliva. Jednoducha technologia idealne doplnena elektrickym kompresorom napajanym z malych rekuperacne nabijanych baterii - resp. idealnejsie kondenzatorov, bez potreby pouzivat kratko zijuci turbokompresor s turbo dierou a potrebou chladit vyfukovu turbinu a s minusom v podobe turbom utlmeneho vyfukoveho zvuku.. to mal byt posledny moderny vykrik spalovacich motorov s hriadelom predtym ako ich nahradi FPEG od Toyoty. Som sklamany z automobiloveho priemyslu, su to jednoduche technologie, ziadne sc-ifi pouzivajuce neexistujuce paliva a techniku.. smutne. :-(
Rozbalit vlákno
9
17. 2. 2015 13:41
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
Je to proto,aby motor vydržel záruku a pak se ***..Automobilky jsou největší kurevstvo na světě,hned po zbrojním průmyslu...pak následuje chemický,zdravotnický a potravinářský průmysl..
Jasněže jde vyrobit auto,které bude jezdit téměř za nulu a dlouho vydrží..
Jasněže jde vyrobit potravina,která bude obsahovat vše co tělo potřebuje a prodlouží život...

Ale to ti,kteří tvoří systém toto nechtějí...z čeho by žili?? Oni potřebují mladé a nemocné,to proto,aby platili léky..staré nechtějí,jelikož negenerují peníze..
Pokud se nebudou auta kazit,co budou prodávat??
Ať budou jezdit auta na cokoliv,budou na nich navěšené kurvítka a nastřelené odpovídající poplatky,daně atd,atd...prostě OVČANE PLAŤ..
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2015 14:03
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
A zaplatíš to, chytráku?
Avatar - .StenLi.
17. 2. 2015 15:04
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
Akoze co by som mal zaplatit "vrtale" ? Su to vsetko vyvinute technologie. Taky vyvoj TSI motorov s rozvodovou retazou stal miliardy eur a motory sa rozpadavali uz od 40tis km a tisice ludi sa sudia s VW a aj opravy stali VW uz statisice eur. Spomenute technologie uz funguju v seriovych auto a moto motoroch, staci ich len spojit do jedneho spolahliveho celku a tazit z predajov, tak isto ako sa Toyota stala vdaka spolahlivosti jednotkou medzi automobilkami. Ak si niekto mysli ze automobilky zarabaju na tom ze sa ich auto po zaruke pokazi.. to by musel platit predpoklad ze ten majitel je tak hlupy ze si znova kupi auto od rovnakej znacky.. vacsina prejde radsej na inu spolahlivejsiu znacku a to spolu so zvolavackami, zalobami a vyvojom oprav stoji ovela viacej. Kazda chyba v produkcnej faze stoji 10x viacej ako oprava tej istej chyby vo vyvojovej faze.
17. 2. 2015 16:20
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
Si skúsený autoinžinier, alebo len kecálek? Zrejme to druhé a automobilku si videl len zvonku. To čo sa tebe ako laikovi zdá byť jednoduché a fungujúce, o tom ľudia od fachu vedia, že je to zložité a nefungujúce.
Avatar - .StenLi.
17. 2. 2015 16:49
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
Ty skus pouzit google a mozno sa dozvies ze kazda mnou spomenuta technologia sa uz dlhe roky pouziva. Bud konkretny a napis ktory kompoment sa ti zda zlozity a nefungujuci nech sa ti mozem konkretne vyjadrit.. nebudem pisat o vsetkom.. aj totalny automobilovy lajik by mohol vediet o komponentoch ako elektricke vodne a olejove cerpadlo.. ma to kazdy novy motor..
17. 2. 2015 20:22
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
Kde sa to používa v sérii?
"spalovaci motor mal uz davno byt jeden blok s hriadelom na ktoreho jednom konci je pripojena prevodovka a na druhom alternator a bez jedineho kolieska - remena - retaze.. s moznostou odpajania valcov a ich vyuzitia ako kompresoru na stlacanie vzduchu neskor pouziteho na plnenie valcov s alebo bez paliva."

Ty googlový znalec, ja mám 5 rokov strojáriny na VŠT a 7 rokov praxe v automobilke. Takže poznám rozdiel medzi technológiami experimentálnymi, ojedinelými a tech. vyskúšanými v praxi veľkosériovej výroby. Tak si uvedom, že na autách pracujú odborníci, tak nerob zo seba hlupáka, že im budeš radiť ako to má vyzerať. Nevedel by si ani nakresliť jednostupňovú prevodovku a budeš rozdávať rozumy? >:D
Avatar - .StenLi.
17. 2. 2015 22:14
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
Stele si nenapisal ktory z komponentov potrebujes vysvetlit. To ze 7 rokov robis to co ti nakazu podla jasne daneho planu bez moznosti akejkolvek odchylky od planu ti asi viacej zastrelo rozhlad v technologiach mimo koncernu. Mozem ti nakreslit aj 8 stupnovu 5 spojkovu ale trochu si asi nepochopil ze toto nie je o prevodovkach, tie su jednou z najdokonalejsich casti sucasnych pohonnych sustav. Vyzera to tak ze s malym rozdielom budu pouzivane aj nadalej ked spalovacie motory nahradia elekricke motory napajane z FPEG (vygoogli si, lebo tvoj koncern to asi vobec nevyvyja) alebo palivovych clankov a tvoja strojarina ti bude na prd... takze ktory komponent potrebujes vysvetlit?
Avatar - praděda7
17. 2. 2015 21:45
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
Toyota používala v 70tých létech na rozvodech duplex (dvojité) rozvodové řetězy, mechanický i hydraulický napínák. Bylo to určitě drahé, ale neprůstřelné.
Avatar - .StenLi.
17. 2. 2015 22:16
Re: Preco 110 rokov stare vacky ??
Myslim si ze sa im to oplatilo, ale musis uznat ze motor absolutne bez rozvodov je sen kazdeho uzivatela auta.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 2. 2015 13:26
Nechápu,
jak může být něco z gumy, pryže, silně mechanicky a tepelně přitom namáháno, ještě máčené v oleji a nepraskne to, nebo se alespoň nenatáhne. Princip této technologie mému selskému rozumu pořád uniká. :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - KANKUNEN
17. 2. 2015 13:32
Re: Nechápu,
První co mě napadlo, nebude přeskakovat, ale prokluzovat. Něco jako přenést bolest hlavy kopancem do břicha. 21. století a automobilky nesvedou udělat rozvody, to se v minulém století nestávalo.
Avatar - Dinar
17. 2. 2015 14:15
Re: Nechápu,
Jak bude prokluzovat ozubený řemen?
17. 2. 2015 13:50
Re: Nechápu,
Ale to je jasné že to nevydrží...o to tady jde...myslíte snad,že byť jeden jediný člověk ze 7 000 000 000 lidí nevymyslel dobrý,levný motor s nízkou spotřebou???
Proč už se nevyrábí třeba motor 1,9 tdi z 1.octavie,který se nekazil a jezdil za 4 litry a najel běžně přes 500 000km ???
No protože se nekazil a žral málo....dneska tam jako že kvůli ekologii :-) najebou,egr ventil,3 turba,DPF,močku a plno dalších sraček....to by bylo,kdyby se něco ne***o...
Proč nikdo nespočítá,kolik energie se spotřebuje výrobou těchto kurvítek,jejich distribucí,skladováním,výrobou strojů pro jejich výrobu,likvidací všeho toho kolem těchto kurvítek...to je pak ekologie.......................?????????… />
17. 2. 2015 15:54
Re: Nechápu,
Trefil si hřebíček přímo na hlavičku. Není cílem automobilek vyrábět auta, který vydrží. Je potřeba vyrobit šrot, který přežije záruku a pak se začne sypat a hnít jak nakoplý jabko. Hlavně nesmí jít jednoduše opravovat případně opravovat vůbec. To je obrovská plíživá změna, která v tichosti proběhla v auto průmyslu za posledních 30 let aniž by si toho většina motoristů vůbec všimla. Dovedu si představit, že by se starý 1,9 TDI dalo vylepšit pomocí nových technologií, aby bylo o něco ekologičtější a ještě úspornější, aniž by tím výrazně utrpěla jeho nezničitelnost.
17. 2. 2015 16:22
Re: Nechápu,
Automobilky sa musia prispôsobiť ekologickým predpisom EU. Takže preto sa staré TDI s rotačným čerpadlom prestalo vyrábať.
17. 2. 2015 19:54
Re: Nechápu,
kdyby se do výfuku nacpalo to co tam má O3 tak mi netvrd, že by ta rotačka nedala aspon EU4
17. 2. 2015 20:26
Re: Nechápu,
A čo s EU4 keď treba EU6?

To ozaj myslíte, že by automobilka vyvíjala novú technológiu, keby nemusela? Veď to sú ťažké prachy.
18. 2. 2015 09:00
Re: Nechápu,
Nebavíme se o současnosti, ale o době kdy EU4 vešlo v platnost a platilo donedávna. Vezmi si že EU3 motory končily někde 2006. EU4 pak platilo do roku 2009! Takže EU4 není zase žádná velká historie. Jsou to naprosto běžný současný motory, kterých jezdí po silnicíh tisíce.
17. 2. 2015 19:55
Re: Nechápu,
kdyby se do výfuku nacpalo to co tam má O3 tak mi netvrd, že by ta rotačka nedala aspon EU4

Tatra má taky EU5 a zvládla to u vzduchem chlazeného V8 a jediná elektronika je u výfuku a světel
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2015 14:04
Re: Nechápu,
Dneska už řemeny zdaleka nejsou pryžové, používá se kevlar a podobné tkaniny jako základ. Guma není jen kondom a pneumatika...
Avatar - Uživatel_5340709
17. 2. 2015 14:23
Re: Nechápu,
Ale ok, kostru má i starší suchý řemen. Ale zkus někdy vykoupat delší dobu v oleji tento rozvoďák, nebo klíňák.
17. 2. 2015 15:42
Re: Nechápu,
Tak ten řemen není v první řadě jen gumovej, ale je uvnitř vyztuženej, budeme říkat hodně pevným špagátem, který tomu řemenu umožní to mechanický namáhání. Tepelně namáhaná ta guma zase tak není. Olej má něco přes 100 stupňů nic světobornýho. Fakt že je mazaný zpomalí jeho stárnutí (puchření) .
Avatar - praděda7
17. 2. 2015 21:53
Re: Nechápu,
Tak toto mě také nesedí. Guma/pryž a olej? To není dobrá kombinace. Doufám, že tu novou technologii mají vymakanou a dlouhodobě testovanou. S těma řetízkama na TSI motorech si vývojáři v VW neudělali zrovna dobrou reklamu.
17. 2. 2015 13:34
Řešením budoucnosti je Fiat MultiAir
"Řešením budoucnosti je individuální ovládání ventilů. Jeho předzvěstí je systém Fiat MultiAir, aktivně otevírající sací ventily hydraulickými aktuátory"

Hadejte co odchazi na MultiAiru nejvic a stoji 25tisic Kc?
Rozbalit vlákno
2
17. 2. 2015 15:41
Re: Řešením budoucnosti je Fiat MultiAir
Že by ty hydraulické aktuátory?
17. 2. 2015 16:18
Re: Řešením budoucnosti je Fiat MultiAir
Jo a meni se cela ta hydraulicka jednotka. Neopravuje se.
17. 2. 2015 13:40
Úspora?
Když byly rozvody duplexem v oleji nebyl problém, vydrželo to klidně 250 000 Km i víc. Ale pak z úspory přišel jednoduchý suchý řetěz a stálo to za *, viz TSI od VW ten řetěz nevydřel ani 50 000 Km. Dnes má většina aut řemen, se servisním intervalem okolo 60 000 Km. No takže jediný kdo ušetřil byla automobilka, ale zákazník určitě ne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eLzyx
17. 2. 2015 18:52
Re: Úspora?
nesouhlasím se servisním intervalem řemenu okolo 60t km. To měla levná auta z 80. - 90. let minulého století. Běžný servisní interval řemenů je kolem 150t km. Diesely od PSA mají i 240t km.
15. 3. 2015 14:21
Re: Úspora?
Ten řetěz u TSI byl, pokud vím, problém dodavatele, který použil nekvalitní materiál a vytahovali se oka :-)
17. 2. 2015 14:55
Rozvodovy remen
U koncernu v novej generacii TSI (EA 211) - rozvodovy remen je predpisana kontrola rozvodoveho remena v 240tkm (nie vymena ale iba kontrola a ked sa usudi, ze treba vymenit, tak sa vymeni). Samozrejme cerpadlo chladiacej kvapaliny tiez nema iny interval.
Len upozornujem, ze sa jedna o klasicky rozvod pomocou rozvodoveho remena (sucheho) ;-) ;-) ;-)

Zivotnost motora sa pocita na 250tkm t.j. teda nie je potreba menit rozvody ;-)
Rozbalit vlákno
7
17. 2. 2015 16:01
Re: Rozvodovy remen
Presne tak to stoji v servisnej knizke. Podla mna sa okolo tych rozvodov robi velke halo. Osobne si myslim, ze ked jazdis normalne, tak ti rozvod, ci uz na diesly alebo benzine ci uz retazovy alebo remenovy musi vydrzat cca 250 tkm. Moj nazor...
17. 2. 2015 16:25
Re: Rozvodovy remen
Nie napr. u PSA 1,6 VTI alebo VW 1,2 TSI. Skrátka niektoré rozvody boli konštrukčne poddimenzované a tie niekedy nevydržia ani 50 tis km.
17. 2. 2015 17:48
Re: Rozvodovy remen
Tvuj nazor asi nesdili majitele TSI co jezdi cca po 30, 40 tis. km na vymenu retezu. Tady je velky rozdil mezi tvym nazorem a neci zkusenosti ;-)
17. 2. 2015 18:47
Re: Rozvodovy remen
A dochází ti, že tento tolik, prosťáčky omílaný problém řetezového rozvodu, je již 4 roky stará záležitost?
Ano, čteš správně, už je tomu 4 roky, se montuje jak jiná sada, tak jsou i jiné ozubené kola na klice.
17. 2. 2015 18:59
Re: Rozvodovy remen
[odkaz]
Radsi mi rekni, kolik zakazniku jsi vzal na hul, kdyz si to mel opravit zadara i po zaruce ;-)
To je tak vyresene, ze se o tom pise pred mesicem. To je tak vyresene, ze lidi co koupili auto pred 4 roky jezdili jeste pred 3 a 2 roky znovu na vymenu >:D Klidne dej dalsi vtip >:D
17. 2. 2015 20:32
Re: Rozvodovy remen
A čo keď je to 4 roky staré?
Je to stále dobrý príklad konštrukčného zlyhania a do debaty o problémoch rozvodu OHC jednoznačne patrí.
Avatar - praděda7
17. 2. 2015 22:03
Re: Rozvodovy remen
Japonci většinou doporučují měnit řemen při 100000Km. Obvykle to dělají při tomto servise. Sichr je sichr.
17. 2. 2015 16:18
Je lepší řetěz nebo řemen?
Jestli rozvodový řemen vydrží přes 200000 km. Samozřejmě je to sofistikovanější řešení, než "primitivní" řetěz. Navíc tišší. Ale dosud má řetěz obecně vyšší životnost, než řemen. A běžný zákazník potřebuje, aby auto jezdilo a nemusel se moc starat a cpát do něj prachy.
Rozbalit vlákno
2
17. 2. 2015 17:28
Re: Je lepší řetěz nebo řemen?
Či už remeň alebo reťaz je na konštruktéroch konkrétneho motora. Určite vedia prečo použijú zrovna reťaz. Napríklad Japonci vo väčšine používajú reťaz, takisto BMW už pár desiatok rokov nevyrobili auto s remeňom (aj keď aj oni majú problém s reťazami na 2.0D). Reťaz je predsa len (správne navrhnutá) zárukou spoľahlivosti počas celej životnosti auta. To čo je naprd, je väčšinou hydraulický napinák ktorý sa vplyvom znečisteného longlife oleja pridrie alebo cez malé dierky sa v ňom nevytvorí dostatočne rýchlo požadovaný tlak. K "hlučnosti" reťaze len toľko, že reťaz je mazaná olejom a pri (správne fungujúcom) bežiacom motore nieje možné rozoznať či je rozvod reťaz alebo remeň.
17. 2. 2015 17:51
Re: Je lepší řetěz nebo řemen?
Presne, nepoznam doma rozdil mezi retezem a remenem, jedine co je slyset jsou ventily.
Nekdo se akorat snazi timto pochybnym clankem nakecat lidem, ze je toto usetreni vyrobnich nakladu jen pro dobro zakaznika. ten to na provozu nepozna, pri nakupu take ne a pozna to az v servise na nakladech >:D
17. 2. 2015 18:00
Poddimenzovany retizek
Muze mi nekdo rici, proc je u fota cislo 2 a u textu o poddimenzovanych retizcich foto motoru Renault, kdyz se prave sem hodi jako nikam jinam motor VW >:D
Kdo jiny proslavil vice setreni na motoru v posledni dobe na tomto miste nez VW?

Rekl bych, ze to s tim Renaultem hranici s trestnym cinem pomluvy ;-)
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2015 23:05
Nejspolehlivější motory
má bezesporu Honda, včetně vysokootáčkových atmosfér. Ať s řemenem nebo s řetězem. Kdo neumí dělat motory nebo chce moc šetřit (aby mohl prodávat levnější auta nebo moc vydělat), tak je jedno, co do motoru nacpe.
Rozbalit vlákno
0