Technika
v první řadě právě Volkswagen, dále pak Ford s koncernem PSA, zaměřila na tzv. mokré rozvodové řemeny.
Technologia ventilov s elektrickym zdvihom s plynovou komorou namiesto pruziny ako aj elektricke vodne a olejove cerpadlo su zname uz desiatky rokov. Preco sa este stale dnes nepouzivaju v serii a nevyhodi sa 70% mechanickych pohyblivych a nespolahlivych komponentov motora: komplikovane a hlucne vacky s variabilnym zdvihom a slimakovym mechanickym odpajanim valcov, olejove a vodne cerpadla, napinadla retaze/remena atd... spalovaci motor mal uz davno byt jeden blok s hriadelom na ktoreho jednom konci je pripojena prevodovka a na druhom alternator a bez jedineho kolieska - remena - retaze.. s moznostou odpajania valcov a ich vyuzitia ako kompresoru na stlacanie vzduchu neskor pouziteho na plnenie valcov s alebo bez paliva. Jednoducha technologia idealne doplnena elektrickym kompresorom napajanym z malych rekuperacne nabijanych baterii - resp. idealnejsie kondenzatorov, bez potreby pouzivat kratko zijuci turbokompresor s turbo dierou a potrebou chladit vyfukovu turbinu a s minusom v podobe turbom utlmeneho vyfukoveho zvuku.. to mal byt posledny moderny vykrik spalovacich motorov s hriadelom predtym ako ich nahradi FPEG od Toyoty. Som sklamany z automobiloveho priemyslu, su to jednoduche technologie, ziadne sc-ifi pouzivajuce neexistujuce paliva a techniku.. smutne. 😒
Je to proto,aby motor vydržel záruku a pak se ***..Automobilky jsou největší kurevstvo na světě,hned po zbrojním průmyslu...pak následuje chemický,zdravotnický a potravinářský průmysl..
Jasněže jde vyrobit auto,které bude jezdit téměř za nulu a dlouho vydrží..
Jasněže jde vyrobit potravina,která bude obsahovat vše co tělo potřebuje a prodlouží život...
Ale to ti,kteří tvoří systém toto nechtějí...z čeho by žili?? Oni potřebují mladé a nemocné,to proto,aby platili léky..staré nechtějí,jelikož negenerují peníze..
Pokud se nebudou auta kazit,co budou prodávat??
Ať budou jezdit auta na cokoliv,budou na nich navěšené kurvítka a nastřelené odpovídající poplatky,daně atd,atd...prostě OVČANE PLAŤ..
Jasněže jde vyrobit auto,které bude jezdit téměř za nulu a dlouho vydrží..
Jasněže jde vyrobit potravina,která bude obsahovat vše co tělo potřebuje a prodlouží život...
Ale to ti,kteří tvoří systém toto nechtějí...z čeho by žili?? Oni potřebují mladé a nemocné,to proto,aby platili léky..staré nechtějí,jelikož negenerují peníze..
Pokud se nebudou auta kazit,co budou prodávat??
Ať budou jezdit auta na cokoliv,budou na nich navěšené kurvítka a nastřelené odpovídající poplatky,daně atd,atd...prostě OVČANE PLAŤ..
A zaplatíš to, chytráku?
Akoze co by som mal zaplatit "vrtale" ? Su to vsetko vyvinute technologie. Taky vyvoj TSI motorov s rozvodovou retazou stal miliardy eur a motory sa rozpadavali uz od 40tis km a tisice ludi sa sudia s VW a aj opravy stali VW uz statisice eur. Spomenute technologie uz funguju v seriovych auto a moto motoroch, staci ich len spojit do jedneho spolahliveho celku a tazit z predajov, tak isto ako sa Toyota stala vdaka spolahlivosti jednotkou medzi automobilkami. Ak si niekto mysli ze automobilky zarabaju na tom ze sa ich auto po zaruke pokazi.. to by musel platit predpoklad ze ten majitel je tak hlupy ze si znova kupi auto od rovnakej znacky.. vacsina prejde radsej na inu spolahlivejsiu znacku a to spolu so zvolavackami, zalobami a vyvojom oprav stoji ovela viacej. Kazda chyba v produkcnej faze stoji 10x viacej ako oprava tej istej chyby vo vyvojovej faze.
Si skúsený autoinžinier, alebo len kecálek? Zrejme to druhé a automobilku si videl len zvonku. To čo sa tebe ako laikovi zdá byť jednoduché a fungujúce, o tom ľudia od fachu vedia, že je to zložité a nefungujúce.
Ty skus pouzit google a mozno sa dozvies ze kazda mnou spomenuta technologia sa uz dlhe roky pouziva. Bud konkretny a napis ktory kompoment sa ti zda zlozity a nefungujuci nech sa ti mozem konkretne vyjadrit.. nebudem pisat o vsetkom.. aj totalny automobilovy lajik by mohol vediet o komponentoch ako elektricke vodne a olejove cerpadlo.. ma to kazdy novy motor..
Kde sa to používa v sérii?
"spalovaci motor mal uz davno byt jeden blok s hriadelom na ktoreho jednom konci je pripojena prevodovka a na druhom alternator a bez jedineho kolieska - remena - retaze.. s moznostou odpajania valcov a ich vyuzitia ako kompresoru na stlacanie vzduchu neskor pouziteho na plnenie valcov s alebo bez paliva."
Ty googlový znalec, ja mám 5 rokov strojáriny na VŠT a 7 rokov praxe v automobilke. Takže poznám rozdiel medzi technológiami e😜erimentálnymi, ojedinelými a tech. vyskúšanými v praxi veľkosériovej výroby. Tak si uvedom, že na autách pracujú odborníci, tak nerob zo seba hlupáka, že im budeš radiť ako to má vyzerať. Nevedel by si ani nakresliť jednostupňovú prevodovku a budeš rozdávať rozumy? >😁
"spalovaci motor mal uz davno byt jeden blok s hriadelom na ktoreho jednom konci je pripojena prevodovka a na druhom alternator a bez jedineho kolieska - remena - retaze.. s moznostou odpajania valcov a ich vyuzitia ako kompresoru na stlacanie vzduchu neskor pouziteho na plnenie valcov s alebo bez paliva."
Ty googlový znalec, ja mám 5 rokov strojáriny na VŠT a 7 rokov praxe v automobilke. Takže poznám rozdiel medzi technológiami e😜erimentálnymi, ojedinelými a tech. vyskúšanými v praxi veľkosériovej výroby. Tak si uvedom, že na autách pracujú odborníci, tak nerob zo seba hlupáka, že im budeš radiť ako to má vyzerať. Nevedel by si ani nakresliť jednostupňovú prevodovku a budeš rozdávať rozumy? >😁
Stele si nenapisal ktory z komponentov potrebujes vysvetlit. To ze 7 rokov robis to co ti nakazu podla jasne daneho planu bez moznosti akejkolvek odchylky od planu ti asi viacej zastrelo rozhlad v technologiach mimo koncernu. Mozem ti nakreslit aj 8 stupnovu 5 spojkovu ale trochu si asi nepochopil ze toto nie je o prevodovkach, tie su jednou z najdokonalejsich casti sucasnych pohonnych sustav. Vyzera to tak ze s malym rozdielom budu pouzivane aj nadalej ked spalovacie motory nahradia elekricke motory napajane z FPEG (vygoogli si, lebo tvoj koncern to asi vobec nevyvyja) alebo palivovych clankov a tvoja strojarina ti bude na prd... takze ktory komponent potrebujes vysvetlit?
jak může být něco z gumy, pryže, silně mechanicky a tepelně přitom namáháno, ještě máčené v oleji a nepraskne to, nebo se alespoň nenatáhne. Princip této technologie mému selskému rozumu pořád uniká. 😄
První co mě napadlo, nebude přeskakovat, ale prokluzovat. Něco jako přenést bolest hlavy kopancem do břicha. 21. století a automobilky nesvedou udělat rozvody, to se v minulém století nestávalo.
Ale to je jasné že to nevydrží...o to tady jde...myslíte snad,že byť jeden jediný člověk ze 7 000 000 000 lidí nevymyslel dobrý,levný motor s nízkou spotřebou???
Proč už se nevyrábí třeba motor 1,9 tdi z 1.octavie,který se nekazil a jezdil za 4 litry a najel běžně přes 500 000km ???
No protože se nekazil a žral málo....dneska tam jako že kvůli ekologii 😄 najebou,egr ventil,3 turba,DPF,močku a plno dalších sraček....to by bylo,kdyby se něco ne***o...
Proč nikdo nespočítá,kolik energie se spotřebuje výrobou těchto kurvítek,jejich distribucí,skladováním,výrobou strojů pro jejich výrobu,likvidací všeho toho kolem těchto kurvítek...to je pak ekologie.......................?????????… />
Proč už se nevyrábí třeba motor 1,9 tdi z 1.octavie,který se nekazil a jezdil za 4 litry a najel běžně přes 500 000km ???
No protože se nekazil a žral málo....dneska tam jako že kvůli ekologii 😄 najebou,egr ventil,3 turba,DPF,močku a plno dalších sraček....to by bylo,kdyby se něco ne***o...
Proč nikdo nespočítá,kolik energie se spotřebuje výrobou těchto kurvítek,jejich distribucí,skladováním,výrobou strojů pro jejich výrobu,likvidací všeho toho kolem těchto kurvítek...to je pak ekologie.......................?????????… />
Trefil si hřebíček přímo na hlavičku. Není cílem automobilek vyrábět auta, který vydrží. Je potřeba vyrobit šrot, který přežije záruku a pak se začne sypat a hnít jak nakoplý jabko. Hlavně nesmí jít jednoduše opravovat případně opravovat vůbec. To je obrovská plíživá změna, která v tichosti proběhla v auto průmyslu za posledních 30 let aniž by si toho většina motoristů vůbec všimla. Dovedu si představit, že by se starý 1,9 TDI dalo vylepšit pomocí nových technologií, aby bylo o něco ekologičtější a ještě úspornější, aniž by tím výrazně utrpěla jeho nezničitelnost.
Automobilky sa musia prispôsobiť ekologickým predpisom EU. Takže preto sa staré TDI s rotačným čerpadlom prestalo vyrábať.
kdyby se do výfuku nacpalo to co tam má O3 tak mi netvrd, že by ta rotačka nedala aspon EU4
A čo s EU4 keď treba EU6?
To ozaj myslíte, že by automobilka vyvíjala novú technológiu, keby nemusela? Veď to sú ťažké prachy.
To ozaj myslíte, že by automobilka vyvíjala novú technológiu, keby nemusela? Veď to sú ťažké prachy.
Dneska už řemeny zdaleka nejsou pryžové, používá se kevlar a podobné tkaniny jako základ. Guma není jen kondom a pneumatika...
Tak ten řemen není v první řadě jen gumovej, ale je uvnitř vyztuženej, budeme říkat hodně pevným špagátem, který tomu řemenu umožní to mechanický namáhání. Tepelně namáhaná ta guma zase tak není. Olej má něco přes 100 stupňů nic světobornýho. Fakt že je mazaný zpomalí jeho stárnutí (puchření) .
"Řešením budoucnosti je individuální ovládání ventilů. Jeho předzvěstí je systém Fiat MultiAir, aktivně otevírající sací ventily hydraulickými aktuátory"
Hadejte co odchazi na MultiAiru nejvic a stoji 25tisic Kc?
Hadejte co odchazi na MultiAiru nejvic a stoji 25tisic Kc?
Když byly rozvody duplexem v oleji nebyl problém, vydrželo to klidně 250 000 Km i víc. Ale pak z úspory přišel jednoduchý suchý řetěz a stálo to za *, viz TSI od VW ten řetěz nevydřel ani 50 000 Km. Dnes má většina aut řemen, se servisním intervalem okolo 60 000 Km. No takže jediný kdo ušetřil byla automobilka, ale zákazník určitě ne.
nesouhlasím se servisním intervalem řemenu okolo 60t km. To měla levná auta z 80. - 90. let minulého století. Běžný servisní interval řemenů je kolem 150t km. Diesely od PSA mají i 240t km.
U koncernu v novej generacii TSI (EA 211) - rozvodovy remen je predpisana kontrola rozvodoveho remena v 240tkm (nie vymena ale iba kontrola a ked sa usudi, ze treba vymenit, tak sa vymeni). Samozrejme cerpadlo chladiacej kvapaliny tiez nema iny interval.
Len upozornujem, ze sa jedna o klasicky rozvod pomocou rozvodoveho remena (sucheho) 😉 😉 😉
Zivotnost motora sa pocita na 250tkm t.j. teda nie je potreba menit rozvody 😉
Len upozornujem, ze sa jedna o klasicky rozvod pomocou rozvodoveho remena (sucheho) 😉 😉 😉
Zivotnost motora sa pocita na 250tkm t.j. teda nie je potreba menit rozvody 😉
Presne tak to stoji v servisnej knizke. Podla mna sa okolo tych rozvodov robi velke halo. Osobne si myslim, ze ked jazdis normalne, tak ti rozvod, ci uz na diesly alebo benzine ci uz retazovy alebo remenovy musi vydrzat cca 250 tkm. Moj nazor...
Nie napr. u PSA 1,6 VTI alebo VW 1,2 TSI. Skrátka niektoré rozvody boli konštrukčne poddimenzované a tie niekedy nevydržia ani 50 tis km.
Tvuj nazor asi nesdili majitele TSI co jezdi cca po 30, 40 tis. km na vymenu retezu. Tady je velky rozdil mezi tvym nazorem a neci zkusenosti 😉
A dochází ti, že tento tolik, prosťáčky omílaný problém řetezového rozvodu, je již 4 roky stará záležitost?
Ano, čteš správně, už je tomu 4 roky, se montuje jak jiná sada, tak jsou i jiné ozubené kola na klice.
Ano, čteš správně, už je tomu 4 roky, se montuje jak jiná sada, tak jsou i jiné ozubené kola na klice.
[odkaz]
Radsi mi rekni, kolik zakazniku jsi vzal na hul, kdyz si to mel opravit zadara i po zaruce 😉
To je tak vyresene, ze se o tom pise pred mesicem. To je tak vyresene, ze lidi co koupili auto pred 4 roky jezdili jeste pred 3 a 2 roky znovu na vymenu >😁 Klidne dej dalsi vtip >😁
Radsi mi rekni, kolik zakazniku jsi vzal na hul, kdyz si to mel opravit zadara i po zaruce 😉
To je tak vyresene, ze se o tom pise pred mesicem. To je tak vyresene, ze lidi co koupili auto pred 4 roky jezdili jeste pred 3 a 2 roky znovu na vymenu >😁 Klidne dej dalsi vtip >😁
Jestli rozvodový řemen vydrží přes 200000 km. Samozřejmě je to sofistikovanější řešení, než "primitivní" řetěz. Navíc tišší. Ale dosud má řetěz obecně vyšší životnost, než řemen. A běžný zákazník potřebuje, aby auto jezdilo a nemusel se moc starat a cpát do něj prachy.
Či už remeň alebo reťaz je na konštruktéroch konkrétneho motora. Určite vedia prečo použijú zrovna reťaz. Napríklad Japonci vo väčšine používajú reťaz, takisto BMW už pár desiatok rokov nevyrobili auto s remeňom (aj keď aj oni majú problém s reťazami na 2.0D). Reťaz je predsa len (správne navrhnutá) zárukou spoľahlivosti počas celej životnosti auta. To čo je naprd, je väčšinou hydraulický napinák ktorý sa vplyvom znečisteného longlife oleja pridrie alebo cez malé dierky sa v ňom nevytvorí dostatočne rýchlo požadovaný tlak. K "hlučnosti" reťaze len toľko, že reťaz je mazaná olejom a pri (správne fungujúcom) bežiacom motore nieje možné rozoznať či je rozvod reťaz alebo remeň.
Presne, nepoznam doma rozdil mezi retezem a remenem, jedine co je slyset jsou ventily.
Nekdo se akorat snazi timto pochybnym clankem nakecat lidem, ze je toto usetreni vyrobnich nakladu jen pro dobro zakaznika. ten to na provozu nepozna, pri nakupu take ne a pozna to az v servise na nakladech >😁
Nekdo se akorat snazi timto pochybnym clankem nakecat lidem, ze je toto usetreni vyrobnich nakladu jen pro dobro zakaznika. ten to na provozu nepozna, pri nakupu take ne a pozna to az v servise na nakladech >😁
Muze mi nekdo rici, proc je u fota cislo 2 a u textu o poddimenzovanych retizcich foto motoru Renault, kdyz se prave sem hodi jako nikam jinam motor VW >😁
Kdo jiny proslavil vice setreni na motoru v posledni dobe na tomto miste nez VW?
Rekl bych, ze to s tim Renaultem hranici s trestnym cinem pomluvy 😉
Kdo jiny proslavil vice setreni na motoru v posledni dobe na tomto miste nez VW?
Rekl bych, ze to s tim Renaultem hranici s trestnym cinem pomluvy 😉
má bezesporu Honda, včetně vysokootáčkových atmosfér. Ať s řemenem nebo s řetězem. Kdo neumí dělat motory nebo chce moc šetřit (aby mohl prodávat levnější auta nebo moc vydělat), tak je jedno, co do motoru nacpe.
Já mám předepsáno měnit filtr i olej při 120 tis. pak každých 60.
Když jsem technikovi řekl, že je to nesmysl a že ten olej se opotřebovává tak mě odkázal na instruktážní manual od Citroen/Peugeot ČR pro servisy kde je tohle napsáno. Převodovka prý obsahuje speciální typ oleje, který má zvýšenou životnost a proto není vyžadována jeho výměna. Absurditu svého tvrzení podložil tím, když si nechal nějaký klient přes upozornění servisu olej vyměnit, tak už prý ta převodovka nefungovala dobře....
Já si samozřejmě olej nechávám olej v automatu pravidelně vyměnit, ať si o tom myslí kdo chce co chce a je pravda, že v některých servisech už tohle také tímto způsobem praktikují s tím, že tahleta formulace o doživotní nápni je poněkud nešťastná...
Když ale uvážím, že narozdíl od české republiky se v cizině auto kupuje nejdýl na pět let (spíš na 3-4 roky), tak je to skoro i pravda >😒] zatímco když si u nás nějaká rodina ušetří na auto , tak ho má podstatně delší dobu a tam už je to s tou doživotní náplní poněkud mimo...
proto jsem reagoval s tou poznámkou na životnost rozvodového řemene, protože se taky můžeme v budoucnosti dočkat toho, že nám budou jednou v servisech tvrdit, že motor má doživotní náplň oleje :yes: >😒]
Za druhý, se tu bavíme o automatické převodovce, kde se olej mění i s filtrem, který je zakomponovaný do deklu-vany, Celé to jde při výměně pryč.
Za poslední. Většina manuálních (!) převodovek nemá vypouštěcí "šroub", a výrobce deklaruje doživotní náplň. Ovšem olej se dá odsát a dolít vrchem, to pro ty akční druhomajitele.
A taky jsou tam zprávy, že i pokud řemen nepraskne, odpadávají z něj vločky materiálu a ucpávají sací koš oleje, takže motor běží velmi brzy nasucho, a pak si můžeš hodit mincí jestli ho vydřeš, praskne blok nebo hlava, nebo rupne řemen a potká se to.