Jenom pár dní před konáním rozhodčího soudu podali bývalí dealeři trestní oznámení na Vladimíra Vošického, generálního ředitele Hyundai Motor Czech. Označil je prý za zloděje.
Asi sa České šéfstvo prchá Kórejcom viac do análu ako je zdravé/potrebné.
Proste na SK sa hovorí "Hjundaj" a hotovo. Rovnako ako v USA všetci hovoria Porsche "porš" a nikto to nerieši. Hlavne že sa biznis točí...
To jsou ty rychlokvasné firmy 8-s První pětiletka něco okopírovat, raketový vzestup >:-[] Druhá pětiletka útlum :'-( Třetí pětiletka neštěkne ani pes :no: Kdo dnes například poslouchá Šárku Vaňkovou a Sámera Issu? >:D S Hov na jem je to stejné. Žaloba je směšná, trápí je daleko větší excesy než břídil veverka 8-s:no:
Na to ze se podle vlastních slov pohybujes "v automotive od Kalugy po Martorell" a zrejme pracujes v ne zcela delnické pozici pro firmu k jejímz klientum mozná patrí i Hundai/Kia (prípadne muze patrit v budoucnosti) se vyjadrujes docela zajímave.
U cloveka s nickem vabis je to normální. Ten píse nenávistné zvratky pod vetsinou clánku i firme Hyundai. Zrejme ho tam vyhodili z práce nebo neco podobného.
Myslim, ze v tomto pripade ide o vymysel vedenia Hyundai CZ, pretoze ide skutocne asi o svetovy unikat, vid vyslovnost na SK, v USA (priblizne to znie haindai, ale nemam tu fonologicku klavesnicu a tych variacii je aj v ramci USA vela) atd.
Netusim, ci bol p.Vosicky vo vedeni, ked s touto hovaXinou prisli, ale vobec by ma to neprekvapilo.
A nemusi ist ani o korporatnu rektoskopiu, skor o osobnu blbost niektorych jedincov.
Potom sa netreba cudovat, ze ma automobilka v krajine nie prave najlepsiu povest, napriek tomu, ze ma pomerne slusne produkty.
Fuj mi je to jedno, ať mají klidně 69. Slušně řečeno darebáci jsou u mě oba. Jinak zde je krásně vidět, jak je ten zdejší "novinář" úspěšný. Celý den akorát sedí na fóru a hájí zde nějaké darebáky. Jejichž uskupení má veřejnou přezdívku panoptikum. Holt když novinařinou neumí vydělat (hlavně že se vysmívá jiným kolegům) pár desetikorun z panoptika se hodí. A kde jsou darebáci , kde je jen reklama, nevěřím produktům. Ale každého věc, nebylo by kladných hrdinů když by nebyli záporáci. A záporáky Hnojdé evidentně jsou.
Jaká firma, takoví lidé. Tomu pánovi ruku nepodám a „nad auto“ si od nich nikdy nekoupím. Kde jsou časy starých Lanter a Accentů. Moc krásy nepobraly, ale bylo to aspoň vděčné. Nyní je to přesně naopak, to aby člověk křivil ústa hned po „výhodné“ koupi.
Ke korejcum mam neuverotelny obdiv, jak rychle se uci a prizpusobuji. Hodne rychle si totiz uvedomili, ze v cesku se proste poctivym remeslem zivi mnohem hur, nez kdyz se veci zacnou ojeb... tedy vlastne resit na cesky zpusob.
A je pravdou, ze kdyz misto prodejce, ktery vydrbava se zakaznikem, zacne vyrobce vydrbavat se svymi prodejci, je prusvih na stole.... Faktem ale je, ze pokud nekdo chce byt oficialnim dealerem, ale nechce prijmout podminky vyrobce, nema tu co pohledavat. Nicmene stejne tak pochybne je, pokud se Hyundai vyjadruje o svych ex-prodejcich jako o xindlech, co okradali zakaznika...
Neda mi to - zrovna vcera jsem si vyfotil dve hesla:
1. novy hyundai ix20. Vice nez jen kombi.
Co ma ix20 spolecneho s kombi??? Vzdyt tohle je lez jak vez, jenze presne na hrane. Vzdyt svym zpusobem napsali, ze to neni kombi, ale vic nez kombi...
2. hyundai i30 kombi. Nejdokonalejsi rodinny vuz. Nejdokonalejsi??? Tak tohle chce mit opravdu hoooodne vysoke sebevedomi hranicici s nebetycnym egoismem.
Je mi to dost lito, protoze Hyundai konecne prisel s vozy na urovni VAG, resp. v mnohych oblastech je jiz i predci. Ale uz jen kvuli takovymto sloganum bych velmi zvazoval, jestli radeji nezvolit uprimnejsi znacku s ferovym pristupem, ktera neokopava kotniky ostatnim a radeji se zabyva sama sebou.
Chovani Hyundaie se tu pritom zacina eklovat velke spouste lidi. Za sve chovani by Hyundai zaslouzil radne pohrdani ze strany zakazniku. Tak uvidime...
Nejsou to proklatě vlezlá hesla Vladimíra Vošického, co vás při setkání s Tucsonem dostanou. Tucson bojuje absolutně čistými zbraněmi. Nepotřebuje hloupá hesla jako A TEĎ TU VLÁDNU JÁ. Ano, Tucson opravdu (podle mě) přinejmenším vnějším designem vládne kompaktním SUV. Ale má zapotřebí pravý král hlásat lidu „Víte kdo já jsem? Jsem VÁŠ KRÁL!“? Ale odsuzovat vůz jen kvůli marketingu je přinejmenším stejně hloupé jako jej právě kvůli marketingu vynášet třeba do nové éry…
Umím, je to s tím přilháváním jak přes kopírák.
Tak pouze namátkou, je toho tolik, že je těžké zvolit favorita >:D
"...uhrančivé. Ano, žádné jiné slovo nevystihuje vnější vzhled vozu lépe."
"...zatímco Audi se křečovitě zmítá v designové křeči,..."
"...v kontextu naprosté čistotě usazení jednotlivých linií..."
"...působí na přídi neuvěřitelně přirozeně."
"Do stran protažené světlomety vyzařují pohled nejsmyslnější samice automobilového světa..."
"Nejde o maskulinní nebo feminní záležitost, Tucson je unisex v tom nejlepším slova smyslu."
"C-sloupek pak představuje spolu s tvarem zadních 5. dveří vrchol designérského umu."
"...ničím neomezená praktičnost..."
"...přesto naprosto přirozeně dominantní prvek vnějšího designu. "
"...Tucson má propracováno vše s maximální péčí."
wtf???
Prosím tě kde píšu, že se Hyundai líbit nesmí? Kde kritizuju, že se mu to auto líbí? Kde se pochvalně vyjadřuji ke Schreyerovi u Audi a kde ho haním u Hyundai?
Já jsem jen Rohypnolovi napsal, že nedávno na svém blogu napsal stejnou 5račku, jakou kritizuje výše v diskusi. Nebo to zase nemůžu já?
Strašně nerad reaguji na tyto příspěvky, připomínající "českou právničtinu". Kde jsem psal (doslova), kde kritizuju (konkrětně) apod.
Z tvých reakcí na rohYpnola sice jasně vyplívá tvůj postoj k Hyundai a co si myslíš o tom, kdyż se někomu korejské auto nedejbože líbí, ale ano, "to" a "to" jsi nikde konkrétně nepsal...
Ten blog jsem četl a ano - rohYpnol je z designu exteriéru i interiéru unešený. Ty jsi jeho blog nazval 5račkou, což mi přijde za hranou ale budiž. Jen by mě zajímalo, jestli bys takto reagoval, kdyby podobné obraty použil při popisu třeba té Q3. Osobně se domnívám, že nikoli.
A Schreyer - ano, kosmonaute, nepsal jsi o něm. Ake v kontextu rohYpnolova článku a tvých přísoěvků jsem považoval za vhodné to uvést. Neboť to, že zde někteří "antikoreisté" (hovořím obecně, nikoli o tobě) před lety na Schreyera pěli ódy, aby po jeho přechodu ke korejcům nebyli schpni pochválit nic z jeho prací, je prostě fakt. Ale on odvádí fantastickou práci a i já po prvním živém setkání musďm souhlasit s rohYpnolem - to auto je designově o ligu výš než Q3.
Ps.: Co můžeš a nemůžeš ty na tomto serveru je tvá věc. Stajně tak to ale platí pro mě a tak mohu reagovat, ne?
Lukáši promiň, ale jednoduše jsi se netrefil. Vůbec mi nešlo o Hyundai, ani o Audi, do čeho jsem se opřel je příspěvek, ve kterém Rohypnol zkritizoval oslavné a přilhané reklamní slogany. A já mu napsal, že nerozumím proč kritizuje tyto slogany, když stejný způsob oslavy a přilhanosti využil (a to mnohem rozsáhleji) ve svém textu o Tucsonu.
Přečti si jeho původní příspěvek, přečti si mojí reakci, přečti si jeho blog a snad ti dojde, že tohle nemá ani s Tucsonem, ani s Hyundaiem, ani s Audi nic společného. Není třeba za každou cenu hledat protivníka a vymezovat se proti němu.
Já tohle vlákno beru jako normální diskuzi, nechci hrotit. Za jednu věc se omlouvám - v tom mém prvním přspěvku měl být za větou "A nevidíš si na špičku nosu." mrkající smajlík - pak by to vyznělo tak, jak jsem zamýšlel.
Gró problému tedy spičívá v tom, že tam, kde ty vidíš reklamní slogany, já vidím článek někoho, kdo popisuje auto které mu totálně (staticky) sedlo. Vidím v tom tak trochu styl legendy zdejších blogů a diskuzí, GTIho, a nemám s tím problém. Stejně tak tedy nevidím rozpor mezi blogem a příspěvkem, který začal toto vlákno. Upřímně - ani mě to nenapadlo. A troufám si tvrdit že sám autor, rohYpnol, je na tom podobně (rohYpnole, kdyžtak mě oprav).
Tímto bych to z mé strany považoval za vyřízené. Peace ;-)
Myslim, ze jsi to pochopil uplne spravne. Problem je to, ze na korejskou adresu si tu nemuzes dovolit napsat nic pozitivniho, aniz by to nekteri dokazali rozdejchat. To, ze se mi Tucson a Hyundaie posledni doby velmi trefuji do vkusu je jedna vec. Ale to, ze kampan Hyundaie povazuji za prinejmemsim vyznamne pochybenou, je vec zcela jina. A tyhle dva postoje se preci vubec, ale vubec nevylucuji.
Je zvlastni, ze nekteri tohle nepochopi ani kdyz jim to nekdo jako ty polopate vysvetli ;-)
Sám jsem to celé své "extempore" v tomto vláknu takhle zamýšlel - rozbití oněch klapek na očích, to nepřipustění si že korejci mohou v něčem získat navrch... a že to někdo může takto vnímat a ocenit. Stále si myslím, že kdybys svůj blog psal o té Q3 (či třeba, v budoucnu, o novém Snowmanovi), nikdo takto reagovat nebude.
Nejsem si moc jist, jestli by ostatní chválili tentýž blog o Q3, ale věřím, že by ho tak nehanili být podepsán GTI.
Pro mě je rohypnolova recenze (blog) taky mizerná a rukopis GTI-ho je z ní cítit velmi silně. A mě je ten rukopis příšerně nesympatický. Nadšená óda není slohový útvar, který bych miloval. Ty úryvky, co tu vypíchl kosmonaut- mluvil -li rohypnol o designové křeči Audi, pak já viděl slohovou křeč rohypnola.
Že Tucson designově převyšuje Q3, o tom podle mě není sporu.
V podstatě se shodujeme, jen se lišíme v názoru jak brát/nebrat to, jak je ten blog napsán.
Mě by jen prostě ani ve snu nenapadlo srovnávat ten článek s agresivními PR kecy party okolo pana Vošického. A je irelevantní jak moc se mi ten článek líbil/nelíbil. To by primárně ten důvod, proč jsem na kosmonauta reagoval.
A taky musím říci, že v rámci tohoto vlákna můj pocit, že antikorejský syndrom u mnoha jedinců funguje, jen zesílil. Funguje, podprahově a je to zde na ACZ hodně znát.
Antikorejský syndrom nevím, myslím, že Kia tu ten problém moc nemá. No za sebe- že bych začal tak moc nesnášet třeba Škodu, protože české zastoupení vede Vlček - určitě ne. Podobně Tesla a Musk. Ale fakt je, že tohle tu má víc nebo míň každá značka, Hyundai holt o trochu víc. Snad Vošického brzo vymění, ale to je otázka- sledují korejci jen prodejní výsledky, nebo se zajímají i hlouběji? Prodej se mu daří.
To už je o subjektivních dojmech. Obecně se domnívám, že oněch podprahových haterů je zde nezdravě mnoho a přibývají. A teď fakt nemyslím exoty typu Áda nebo maros. Dnes aby se někdo, kdo nemá auto zapadající do té "správné" škatulky bál na zdejších diskuzích pochlubit. Před pár lety mi to přišlo lepší.
Se zbytkem souhlas. Posuzovat auto coby produkt dle toho, kdo vede místní zastoupení je fakt směšné. Na druhou stranu když jde skutečně o něco (rozuměj dám své peníze někomu za nové auto), mohou i tyto faktory hrát roli. Např. já bych nikdy nekoupil jakékoli auto od Charouze, bo tomuto pánovi už jsem, stejně jako každý v této zemi, přispěl.
A ohledně Vošického a korejců - odhadoval bych, že je zajímají jen ty prodeje. Odpovídá to jejich naturelu. Jsou tvrdí jako japonci, ale nemají tak vytříbený smysl pro čest - sviňárny nevadí, počítá se jen úspěch. Osobní zkušenost. A ti malí dodavatelé na stavbu Nošovického areálu, kteří od dceřiné firmy koncernu H/K dodnes neviděli ani vindru by mohli vyprávět.
Souhlas.
Pokud víš, jak odrbali např. živnostníky v Nošovicích (já to nevím), pak pochopím, že si od nich ze zásady auto nekoupíš. A přesto - nemusí se z tebe stát hater.
Nosovicky areal...
Prace, ktore sa fakturovali firme Takenaka ci ako sa vola ? Co mala na starosti celu vystavbu a s mojim dobrym znamym sme tam mali dost krute jednania s jej sefom...
Ani to cele nechcem rozpytvavat, len by som sa ( teda skor za toho mojho znameho, pod ktorym moja firma fungovala - teda mne isli grose od neho a problem som nemal, ale jemu som sa snazil pomahat a bojovat s tym vagabundom ) tu rozculil. :-!
Ano, poznam aj ja par nasich zivnostnikov, ktori na Nosoviciach len prerobili... :-!
Jeho synovi som poradil Kiu C´eed :-) - pre nas je to defakto domaci vyrobok - robia nam ich doslova pod nosom, takze vztahy v nasom meste su OK a vsetko v poradecku ako ma byt. Nehovoriac, ze z hladiska cena/vybava/motor.....bola fakt asi najlepsia ;-)
Hyunadai - nic proti nim nemam ani ja, ani on, ale nemaju pre nas nic zaujimave :-)
Ja aj on jazdime v Nem. premii, a pre syna bol Cednik ...hmm, povedzme ze "akurat" ;-)
Ona ovsem firma Takenaka není "dceřiná firma koncernu H/K" jak píse lukas13 ale japonská firma která stavela a staví továrny pro ruzné firmy v ruzných zemích.
Takze je otázka kdo je ten "bad boy" - Takenaka nebo Hyundai?
Schreyer ale na Tucsona osobne nedohliadal, dizajn aj Hyundai-u dostal na starosti az nedavno, ked uz bol hotovy. To, co on ale urobil s Kiou, to si zasluzi jo sakra hlboku poklonu ! O tom žádná..... :yes:
Trošku jsem googlil a Hyundai rozhodně má tendence naznačovat že s tím Schreyer "něco" společného měl. Pokud máš jiné info, sem s ním. Korejci mě obecně moc neberou a je mi jasné, že může jít o PR. Ale jisté znaky jeho rukopisu na Tucsonu vidím, to teda jo.
Jinak s Kiou souhlas, každý kdo namá antikorejskeé klapky na očích to musí vidět.
Jsi mimo, střílíš slepými a ještě k tomu do vzduchu.
Co se na to logicky podívat spíš naopak, když něco udělal Schreyer pro Audi, je to designová křeč, ale když by něco udělal pro hjondé (dělá především pro KIA, a je to dobře vidět) je to naopak na designovou "nobelovku"?
když něco udělal Schreyer pro Audi, je to designová křeč, ale když by něco udělal pro hjondé (dělá především pro KIA, a je to dobře vidět) je to naopak na designovou "nobelovku"
Jen jsem tou (v kontextu mého příspěvku ne až tak důležitou) větou o Schreyerovi chtěl naznačit, že jeden z nejtalentovanějších designerů současnosti asi jen tak neztratil nic ze svého talentu po podpisu smlouvy s jiným zaměstnavatelem...
Jeho práce pro Audi byla výborná, jeho práce pro Kiu jakbysmet. Teď dělá, pokud vím, šéfa designového střediska Hyundai, kdyžtak mě oprav...
Takže bych prosil relevantní odpověď na otázku, proč by tým takto talentovaného člověka nemohl realizovat design SUV, který aktuálně poráží design srovnatelného modelu jeho bývalého zaměstnavatele, Audi? Protože je to prostě Audi a Hyundai nikdy a v ničem lepší být nemůže?
Zřejmě už by ses opravdu potřeboval trochu zchladit, opět si tu totiž cucáš z prstu zcela nepodložené diskusní závěry.
Kdes přišel na ten nesmysl, že jedna značka (Hyundai) nemůže být v ničem lepší, než značka jiná (Audi)???
V principu je logicky úplně jedno jestli někdo pěje podobné ódy (ano, dá se to nazvat i "sra3kami) na SUV od Hyundaie, nebo od Audi, a zároveň tvrdě kritizuje práci stejného designéra pro "opačnou" značku.
Kdybych se tu podobně zaujatě rozplýval nad designem SUV od Audi a přitom tvrdě kritizoval design Tusconu (přičemž bych tvrdil, že je to práce stejného designéra), budeš mezi prvními, kteří se proti tomu důrazně (a právem) ohradí...
Ale když předvádí v principu to samé RohYpnol, zarputile jej (naopak) obhajuješ.
Ale rohYpnol přeci v principu nepředvádí to samé, pro boha živýho! Tady přeci nikdo nekritizuje Audi od Schreyera. Současné Audi s ním přeci už nemá moc společného (neslovíčkařme zde nad tím, jak silný je jeho odkaz v Audi). Chápeš vůbec, że on tam už řadu let nepracuje? He?
Ty vedra ten vliv asi majď, protože takovéhle nepochopení, to už je síla.
Takže už nejen MT (možná i kosmonaut) tu podle tebe "slovíčkaří"... >:D
S tvou formou "argumentace" zkus politiku, tam by to možná naopak fungovat mohlo.
Co tu napíšeš ty, to samozřejmě slovíčkaření vůbec není, že jo? >:-[]
Pokud je rohYpnol fanoušek designu Schreyera (bez ohledu na značku pro kterou zrovna pracuje), pak jistě nebude problém dohledat jeho podobné (dřívější) ódy i na produkty jiných značek, pro které (v době vzniku těchto produktů) Schreyer dříve pracoval. ;-)
Přečti si, prosím, ještě jednou toto vlákno. Skončili jsme u jedné jediné věty z mého prvního příspěvku, o které sám píši že je marginální. A ty z ní vyvozuješ konsekvence, které by mě nenapadly ani ve snu. Ale já bych mohl zkusit politiku. Hm...
Takže skutečně nevím, kde jsi vyvodil např. to, že rohYpnol je fanoušek Schreyera...
Ale ono to přeci one man show není nikdy. Na druhou stranu šéfdesigner prostě to hlavní, tu základní myšlenku, udává všude. To jak která automobilka tvář svého šéfdesignéra užívá v rámci PR je věc jiná. Každopádně Schreyerův významný podíl na Audi TT, té první, je neoddiskutovatelný.
Neoddiskutovatelný? Můžeš to rozvést? Říká ti něco Thomas? Ten vedl práci na exteriéru TT a také nakreslil první skici. Protějškem pro interiér byla Dust-Pauling. A u Audi/ VW není jeden šéfdesignér. Například Rost byl šéfdesignér Audi AG (byl tedy nad Schreyerem). Pokud se nepletu. A také je mu připisovaný podíl. Nemluvě třeba o vlivu Warkusse. Mezi lidmi pracujícími na TT nebyl Schreyer ani ta nejvyšší šarže, byly tam minimálně dva vyšší, a ani ten projekt nevedl. Proč by tedy mělo být TT připisované zrovna jemu?
Nikdy? A kolik znáš lidí z designového oddělení Kia nebo Hyundai? U Audi jich jen od TT znám tak osm. A Thomas nebo Mays nejsou zrovna ořezávátka. Což samozřejmě může být dané tím, že se o Hyundai nezajímám. Lidí nabrali určitě víc. Navíc Audi mělo silné vedení, kterému nedělalo problém si prosadit své.
Teda _MT_, že zrovna my dva spolu budeme takhle slovíčkařit...
Přeci nikde neříkám že jeho podíl je 100% či většinový. A to,že s TT měl hodně co do činění se uvádí snad ve všech článcích o něm. Pokud máš něco, co toto tvrzení vyvrací,sem s tím. To že design auta je kolektivní záležitost tvrdím přece taky...
Ano, v článcích o Schreyerovi běžně uvádí TT jako jeho významnou práci. Nevzpomínám si na článek o něm, kde by zmínili jeho spolupracovníky. A nevzpomínám si na článek o TT, kde by mu byla připisována hlavní role. Byl tam, o tom není pochyb. Jeho přínos je však otázkou. TT mělo být z hlediska designu významným projektem a také bylo. Snažili se o výtvarné umění, forma nad funkcí. Proto TT nemělo na začátku křídlo, byť ho tam inženýři prý chtěli. Designérům to kazilo jejich umělecké dílo. A slavilo úspěch. Tedy ne to chybějící křídlo. :-)
Nechci jeho práci zmenšovat, nebyl by na té pozici, kdyby nebyl dobrý, a přechod ke Kia mu, podle mne, prospěl. U Audi nebudou mít designéři zrovna nejvolnější ruce, vývoj trvá dlouho, musí tam být návaznost a bude tam slušná konkurence.
Samozřejmě, ale tady šlo o princip. Pokud někdo vidí za údajnou prací stejného designéra, v jednom případě designovou křeč (Audi) a podruhé naopak designovou nirvánu (Hyundai viz ten popis na blogu), tak asi není moc o čem diskutovat. ;-)
...tak ono od Audi se čeká mnohem více... neboli to, co Audi je už nedostatečné tak pro jiného hráče to může být právě ta nirvána.... asi bych tak neslovíčkařil.
Na jednu stranu mi přijde až neuvěřitelný, jaký pokrok v H/K za poslední dekádu udělali.
Ač se mi i30 (a teď už ani ceed) moc nelbíbí, jako finančně dostupný kombík pro rodinu si ho dokážu představit úplně bez debat. Za cenu cca 350 000 nabízí celkem solidní a vybavené auto na nějaké to popojíždění do práce a na výlety a jednou za rok do Chorvatska.
Jenže persona Vošického tomu dává jakou si trpkou příchuť.
Nepřidají tomu ani okolnosti, za jakých česká výroba vznikla:
V podstatě zdevastované okolí továrny, bouřící se lidé v okolí - měli stejně smůlu:
v médiích to vypadalo tak dobře a tak politici sbírali hrošíky popularity a dovolili postavit extrémně výhodný daňový tunel na lidi z čr.
To jestli se námezdní síla zaměstná za almužnu s podporou státu, nebo jdou žebrat ke státu rovnou je pak ve výsledku taky jedno.
A pak si ještě člověk uvědomí korupční skandály a finanční machinace přímo v sídle firmy.
Podtrženo sečteno, já bych se asi sám před sebou styděl za to, že v tom jezdím.
Hm. Každý by měl ve svém okolí nejradši les, louku, přírodu. Nikdo nechce elektrárnu nebo továrnu. Ale oboje potřebujeme a nemám pocit, že by zóna v Nošovicích byla zvolená nějak zásadně špatně.
Námezdní síla za almužnu... odtud dál už to radši ani komentovat nebudu.
To co píses - "politici sbírali hrošíky popularity a dovolili postavit extrémně výhodný daňový tunel na lidi z čr" a "To jestli se námezdní síla zaměstná za almužnu s podporou státu, nebo jdou žebrat ke státu rovnou je pak ve výsledku taky jedno" jsou samozrejme nesmysly.
Ale klidne to rozved, jsem zvedavý na tvoje argumenty. Hlavne me zajímá ten "daňový tunel na lidi z čr". Rád se nechám poucit odborníkem.
Jinak podle tebe je jedno jestli je díky HMMC v Ceské Republice zamestnáno (prímo a neprímo) víc nez 10.000 lidí nebo není. V této veci bych také rád podrobneji poznal tvé myslenkové pochody.
Kazdopádne si velice vázím toho ze mezi diskutéry závít´takový expert na ekonomiku jako ty a tesím se na dalsí cenné názory.
Jenze ta namezdni sila za almuznu je bohuzel pravdou. Korejci si nas nevybrali z nejakeho bohulibeho cile, ale proste a jednoduse proto, ze tu je dostatek levne a kvalifikovane pracovni sily.
Ze i ta aomuzna je na ceske pomery docela solidni mesicni castka, je bohuzel jinou kapitolou.
Navíc existuje i mnoho zemí s levnější pracovní silou než je ČR, stačí se podívat dál na východ... ty důvody jsou i jinde - vzdělání lidí a pracovní morálka, dopravní infrastruktura, síť subdodavatelů automotive, členství v EU a... hm, relativní stabilita země a právního prostředí, s otazníkem, ale jistě lepší než třeba na Ukrajině.
Já vidím důležitější důvod v těch ostatních bodech než v té kvalifikaci, protože na druhou stranu, u nás je v boji o ty kvalifikované lidi taky slušná konkurence.
Montovny zní ošklivě... u nás jsou právě celkem dobré podmínky i pro ty složitější věci spojené s vývojem... nejen u Škody, různé subdodavatelské firmy typu Continental nebo Ricardo tu mají relativně velká vývojová oddělení.
napsal jsi pravdu a stejně ti dá nějakej místní hnůjdajtrouba palec dolů... již opravuji na troubové >:D >:D
jinak je nespravedlivé, že rohypnol dostal od trubek tři palce dolů a já mám zatím jen jeden, kam se ztratili ty dva troubové ? >:D tak nenechte se zahanbit ;-)
Ked sa pripravovala do skusobnej prevadzky fabrika v Nosoviciach, kamarat mi dohodil taku bokovku - ze ak mam cas, ze ci by som sa postaral o dvoch Korejcov z vyssieho menezmentu, kym zacnu inspekciu v Nosoviciach...
Tak som si s nimi urobil vylet po AU,CR,PL,SR, poukazoval im nase historicke pamiatky a absolvoval s nimi program, ktory bol pre nich pripraveny... Velmi vdacni a vnimavi ludia. :-)
Ked sa so mnou lucili, pytali sa, ci su vsetci Slovaci a Cesi taki vustretovi :-) Tak som prikyvol, ze jasne >:D
Za asi tyzden mi volali, ze ako pokracuju v robote... - ze slak ich triafa zo stavu pripravenosti Nosovic, ze keby boli vedeli, ze by aj ten Hyundai postavili vedla Kie v ZA >:D Doslova ! >:D
...ale presli nejake tie roky a uz sa so situaciou zmierili... >:-[]
Samozrejme ze existují i jiné duvody pro zahranicní investice nez levná pracovní síla. Proto jsem napsal obrovské mnozství investoru, ne vsichni investori.
Presto je levná pracovní síla stále hlavním motivem mnoha investic, napríklad v automobilovém prumyslu, v Ceské Republice, na Slovensku, v Polsku a Madarsku.
Prípady, ve kterých levná pracovní síla hraje jeste vetsí roli, napríklad výroba kabelových svazku, se potom casto presouvají dál na východ a jih (Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina, Moldova, Srbsko, Makedonie, Severní Afrika).
Ano, to vyznění není nejlepší, ale na tom, že zkrátka jsme jen levnou pracovní sílou kdesi uprostřed Evropy, že jsme zemí, kde díky daňovým výhodám a pobídkám dostávají investoři hektarové stavební pozemky za naprosto směšné peníze, je bohužel smutnou realitou.
...a co se týče těch daňových výhod - to je prostě věc nabídky a poptávky (podobně jako u dotací na natáčení filmů). Továrna je pro ČR obrovský přínos... a stejný přínos by to byl i pro Polsko nebo Slovensko nebo Maďarsko, je potřeba o ni bojovat.
ne, ta továrna je totiž pouze KRÁTKODOBÝ přínos, ale nemá nic společného s dlouhodobým a udržitelným rozvojem. Jakmile to přestane být pro firmu ekonomicky výhodné, balí kufry a jde jinam. Zemědělská půda je ale pryč, hala zůstává, pozemek je znehodnocený a lidi opět bez práce.
Jinak práve co se týká továren na automobily tak ty se nestaví proto aby byly za nekolik let uzavreny a presunuty jinam.
Uz se tesím na to jak tady nejaký expert napíse ze Hyundai ceká na konec investicních pobídek a potom to v Nosovicích zabalí, V podobným diskusích se vetsinou alespon jeden takový exot objeví.
Na rozdíl od tebe to, že to Hyundai po 20 letech v ČR zabalí, nebudu ani tvrdit ani vylučovat.Pokud si ale spočítají, že to pro ně bude výhodné, tak půjdou. Nebo mi tu snad budeš tvrdit, že tu budou jen pro morální hodnoty a ze soucitu pro český lid??
Ne, nikde netvrdím ze Hyundai v Nosovicích bude jen pro morální hodnoty a ze soucitu pro ceský lid.
Problém je v tom ze diskuse má smysl jen s nekým kdo konkrétní problematice rozumí a ty tomu v tomto prípade nerozumís.
Nevím jestli mají Nošovice návratnost danou 20 lety ale mohu te ujistit ze nikdo nestaví továrnu na automobily s plným cyklem výroby (lisovna, svarovna, lakovna, montáz) na 20 let. To by byl ekonomický nesmysl.
Takze pokud se bude vsechno vyvíjet více méne normálne, nedojde k nejaké obrovské ekonomické krizi nebo nebo obrovským problémum Hyundai Motor Group, tak se v té továrne bude vyrábet víc nez 20 let.
Jinak pokud by doslo k nejaké obrovské hospodárské krizi nebo kolapsu nejaké firmy tak muze dojít i k uzavrení nových továren nezávisle na nejakých investicních pobídkách.
Vzhledem k výrazum typu "východní naplavenina" tímto nase diskuse koncím.
Já že tomu nerozumím - a tohle napíše někdo, kdo řekne na jedné straně, že "neví, jestli je návratnost Nošovic 20 let" a zároveň bude tvrdit, že "nikdo nestaví továrnu na 20 let a bude se v ní vyrábět víc jak 20 let" ??
Sorry, ale to, že návratnost je cca 20 let mi řekli přímo zaměstnanci z Nošovic.
Debata mezi námi je asi zbytečná. Já totiž na rozdíl od tebe rozlišuji fakta a když něco nevím, tak to nehodnotím. Ty sám napíšeš že nevíš a přesto budeš tvrdit, že Hyundai tu bude déle aniž bys k tomu měl jediný argument...
Třeba Ford zavřel starou továrnu v Genku po 50 letech. Vzhledem k tomu, že dnešní doba je rychlejší, tak vůbec nevidím důvod, proč by Hyundai, pokud to pro něj bude ekonomicky výhodné, neodešel po 20 letech jinam.
Takze jeste jednou, i kdyz jsem kvuli "východním naplaveninám" nechtel reagovat.
Ty argumenty jsou v mém príspevku, stací si je precíst.
A jeste jednou:Továrny na automobily takového druhu jako HMMC (ted nepísu o montázních závodech SKD a podobne) se nestaví se zámerem je za 20 let zavrít. Takze za normálních okolností (vysvetlení v mém príspevku) budou vyrábet víc nez 20 let.
Jednoduseji se to uz napsat nedá.
Jinak podle tebe je ekonomicky logické v momente kdy nejaká továrna dosáhne návratnost tu továrnu zavrít. Dobrý.
Dneska je to tady jako kabaret.
Jo a kdyz se od zamestnancu cementárny dozvím nejakou informaci tak to jeste neznamená ze rozumím cementárenskému prumyslu.
1. nikde jsem nenapsal, že záměrem Nošovic bylo 20 let a dost! Jen znovu opakuji - pokud se z ekonomického hlediska ukáže továrna v Nošovicích jako nevýhodná, pak balí kufry a jdou.
2. klidně si dokážu představit, že továrnu zavřou klidně i dřív než bude investice plně navrácena. A to za předpokladu, pokud se najde jiné, výrazně výhledově ekonomicky výhodnější a perspektivnější místo, kde úspory plynoucí z přesunutí výroby převýší nesplacenou investici. Takže splacení investice zdaleka není podmínkou nezbytnou.
A máš pravdu, dnes tu opravdu předvádíš kabaret >:-[]
Jediné, na čem staví svůj názor, je, že "se nestaví na 20 let", což je obecná proklamace, nikoliv konkrétní argument. Staví se na tak dlouho, jak je to ekonomicky výhodné, v tom je ta pointa.
Takze jeste jednou kdyz me pes s hlavou v televizní obrazovce lzive obvinuje z toho ze písu kraviny tak musím reagovat i kdyz jsem nechtel:
Továrny na automobily plného cyklu se nestaví s tím ze budou za 20 let zavreny. To není muj názor, to není obecná proklamace, to je realita automobilového prumyslu. Práve proto ze zavrít automobilku plného cyklu jako je HMMC po 20 letech za normálních okolností není ekonomicky výhodné. V tom je ta pointa.
Továrna HMMC v Nosovicích není nicím atypická aby pro ni tyto ekonomické zásady neplatily.
Za extrémne nenormálních okolností se muze stát vsechno.
Já pro to co písu muzu uvést desítky príkladu z ruzných cástí sveta. Tvuj argument je slovo POKUD.
Podle tvé logiky se dá uvazovat co bude POKUD prístí týden pod Prahou najdou obrovské zásoby ropy nebo POKUD OSN rozhodne o prestehování hlavního sídla z New Yorku do Jihlavy.
Normální clovek se vyjadruje k vecem kterým rozumí. Vzhledem k sirokému spektru témat ke kterým se tady velice rezolutne vyjadrujes ty tak jsi budto génius nebo ...
Jinak me tady místní antihyundaisté a podobné existence dávají palce dolu za kazdý príspevek nezávisle na tom co napísu (coz samozrejme vítám nebot jejich souhlas by mi byl nepríjemný)takze tvoje argumentace o kravinách je i z tohoto hlediska nesmyslná.
Ovsem co clovek taky muze cekat od psa s hlavou v televizní obrazovce...
A znas nekoho v prumyslu co stavi - aby to bylo ekonomicky nevyhodne? Ja jen jaksi je to logicke, ze. Problem je, ze neberes v podtaz druhou stranku mince a tim je ochota investovat a podstoupit riziko, protoze co vlastne automobilka, ktera investuje miliardy touto investici rika? Verim, ze se mi ty prachy vrati a hodne vydelam, proteze stabilni prostredi, vzdelani lide, schopni delnici ...etc.
Mels zustat u toho, ze automobilka dostala lukrativni pozemky a pobidky na ktere vetsina mistnich firem nedosahne.
Jenže on ty kraviny nepíše. Díváš se na věci z prvního patra, ale úplně ti uniká, že ten barák má pater xkrát více. Věcně a srozumitelně ti argumentuje navíc mírně zábavnou formou. Díváš se na věci nějak ublíženě. Zkus to jinak - to co se ti zdá doteď jako nevýhoda tak pro tebe může být naopak velká výhoda. ;-) ... jeď do Nošovic a otevři krámek s korejskou folklorní hudbou třeba >:D;-)
To nemusi suvisiet s CR - IBM dlhodobo prepusta po celom svete, zbavuje sa svojich sucasti, vid predaj Services firme Concentrix v roku 2013, v Bratislave sa tak pocet ludi v IBM zredukoval o par stoviek a pritom drviva vacsina ludi sedi na tej istej stolicke.
Když továrna jednou stojí a funguje, není už zdaleka tak jednoduché ji někam přestěhovat, protože na novém místě by se muselo začít znova od nuly. Nemysli si, že investiční pobídka pokrývá veškeré náklady na otevření továrny, to ani náhodou.
Samozřejmě je potřeba, aby to tady nezačalo být "neúnosně nevýhodné" - proto je potřeba realistický přístup odborů, rozumná politika vlády apod... ale jinak je v zájmu všech zúčastněných, aby to fungovalo, akcionáři měli své dividendy, stát své daně a zaměstnanci své mzdy.
Investiční pobídka ... ale jistě. Proto jsem taky psal, že 20 let mají Nošovice návratnost (předpokládanou). Kdyby to pokryly pobídky, psal bych návratnost 0 roků ;-)
Podívej, když třeba Fordu stálo za to zaseknout dlouholetou výrobu v Genku, nepochybuji o tom, že Hyundai klidně zavře továrnu tady, pokud to bude mít ekonomický smysl. Hyundai není charita, chtějí v prvé řadě vydělávat.
Když se tak rozhlížím po světě, tak si říkám, že se máme hodně dobře. Jo, klidně bych jezdil kontrolovat své ropné pole ve Ferrari, ale životní štěstí na tom nestojí.
Úplně stejně se dá napsat přený opak, tzn. že se máme hodně špatně.
Rozdíl je jen v tom, že když se budu dívat na ty země, kde se mají líp, a budu se snažit zjistit proč, tak mě to posue někam dál. Když se budu konejšivě dívat do Afriky a plácat se tu po pupku, jaký je tu ráj na zemi, tak hodně rychle ten ráj zmizí :-!
Víš, to je právě ono. Že se má někdo líp, zejména materiálně líp, mi osobně moje štěstí vůbec nekazí. Žít si v míru, v bezpečí, v klidu se svou rodinou, dělat smysluplnou práci a věci co mě baví - o tom to je. A jestli u toho jezdím v Mercedesu místo v Dacii, to už je bonus, na kterém fakt svět nestojí.
Tyhle řeči miluji. Tohle vždy říkají ti, co sednou do svého Mercedesu, vezmou 6-člennou rodinu a jedou na 14-denní lyžovačku do Dolomit >:D >:D >:-[]
Zkus žít z minimální mzdy, zkus žít z podpory/soc. dávek (ano, ne všichni mohou pracovat, a jsou tu vážně nemocní, co jsou na dávky odkázáni), důchodu... Určitě bys napsal to stejné, že? ;-) >:-[]
Ano, jsou tu vážně nemocní... a v rámci možností je o ně postaráno. Budeš se divit, ale lépe než třeba v Británii, i české zdravotnictví je přes své problémy na hodně dobré úrovni. Jak je postaráno o nemocné bez pojištění v USA ani psát nemusím.
Chápu, že úplně všichni spokojení být nemůžou... a nemoc tvá nebo někoho z blízkých dokáže to štěstí zbořit. Ale ne fakt, že jedu Loganem do Herlíkovic místo Mercedesem do Dolomit.
Že jste vzpomněli ty Dolomity. Slyším o nich poměrně dost a poměrně dost chvály. Opravdu by stálo za to se tam během léta vydat? A kudy? A kde se nejlépe upíchnout? V Cortině? Někdo se zkušenostmi? Díky.
Známá má dvě malé děti, dvojčata. Jsou zdravé, všechno supr. Jen je jako samoživitelka neuživí a žije z ruky do huby. Kvůli práci dojížděla cca 2,5h denně za prací. Nikdy nebyla nemakačenko ani na dávkách, před krizí byla její práce slušně placena. Zkus jí vysvětlit, že ten její život je štěstí... Jo a nezapomeň jí na účet poslat 20000,- které potřebuje na zubní operaci :-!
Netvrdím že mají nebo dokonce musí být šťastní úplně všichni. Jenom to, že velká spousta z těch, co nadávají, k tomu nemá reálný důvod. Že hlavním důvodem jejich nespokojenosti je pohled přes plot k sousedovi... a tenhle důvod já neuznávám. Je to důvod vnucovaný dnešní konzumní společností... a vážím si těch, co si ho vnutit nenechají.
To je na delší debatu. Hlavou zeď neprorazíš. Ale pobídka a pobídka dokáže být velký rozdíl. Že to jde špatně, ukazují třeba Hranice a Phillips, že to jde docela dobře dokazují Nošovice.
Hnát se za každým investorem bezhlavě (třeba Amazon) je prostě špatně. Z druhé strany invetoři, kteří mají zájem právě o vývoj a dlouhodobější perspektivu, určitě smysl mají.
Stát by ale měl mít snahu přilákat sem ty obory, které jsou právě navázány na vzělanost, výzkum, vývoj, a přidanou hodnotu. Montovny, mezisklady a překladiště jsou marné.
Stát chce zaměstnanost? Proč třeba byla prakticky zničena živočišná výroba? Proč na polích pěstujeme bionaftu a biopaliva? Proč v zemědělství pracuje méně jak 3% obyvatel? Proč jsme vysoce závislí na dovozu potravin? A stát tu neustále plácá něco o pobídkách pro zahraniční společnosti... Reálná a dlouhodobě udržitelná zaměstnanost je úplně jinde :-!:-!
"Stát by ale měl mít snahu přilákat sem ty obory, které jsou právě navázány na vzělanost, výzkum, vývoj, a přidanou hodnotu. Montovny, mezisklady a překladiště jsou marné." - docela blábol, tedy ta druhá veta.
Zeptal jsem se experta na ekonomiku nasua23 a podobne se zeptám i tebe.
1.
Kde más víc nez 10.000 pracovních míst v oborech, které jsou "navázány na vzdělanost, výzkum, vývoj, a přidanou hodnotu" pro ty lidi kterí mají dnes v Ceské Republice práci díky HMMC?
2.
Kolik procent delníku HMMC, Skody, TPCA a dalsích firem lze zamestnat oborech, které jsou "navázány na vzdělanost, výzkum, vývoj, a přidanou hodnotu"?
´
3.
Kolik procent zamestnancu firmy jako je treba Skoda Auto pracuje ve výzkumu a vývoji a kolik jako delníci ve výrobe?
Stačí číst, viz poslední odstavec :-! A jestli jsi to stále nepochopil - nikde netvrdím, že Hyundai v Nošovicích byl špatný krok.
A co se zaměstnanosti týká, ono by pro ten začátek úplně stačilo, kdyby stát začal důsledně vyžadovat pracovní povolení od východních naplavenin, a pohlídal si zaměstnávání načerno, a dozoroval agentury tahající sem východní náplavu, zaplatil státní zaměstnance adekvátní odměnou za práci, zajistil dostatečný počet lékařů atp. ... ono by pro ten začátek totiž stačilo, kdyby stát udělal pořádek sám u sebe a začal fungovat tak jak má.
Tak slova jako "východní naplavenina", to je síla. Nevedel jsem ze se nacházís v této názorové kategorii. V tomto prípade si uz nemáme co ríct. Takze jeste odpovím na jeden tvuj príspevek a s komunikací s tebou koncím. S lidmi s tímto druhem myslení to nemá cenu.
Ty možná považuješ za přirozené, že lékař, který tě ošetřuje, je někde z východu a ani pořádně nemluví česky, zatímco čeští lékaři odcházejí na západ. Ty možná považuješ za přirozené, že na stavbách tu načerno dělají bulhaři, ukrajinci, makedonci a další (a ne nějací bezmozci, ale i normální vzdělaní lidé!).
Já tohle za normální nepovažuji :-!:-! Nicméně stát neustále brečí, jak tu nejsou volná místa a jak je třeba to řešit pobídkami... Ne, tohle vůbec není pravda. Místa by se tu našla, jen by stát musel začít plnit to, co má.
A pojem východní naplavenina nevnímám nijak hanlivě, je to zkrátka ... východní naplavenina :-!
Jistě, že neměly. Není důvod zvýhodňovat jednu firmu před druhými. Nepřijde korejec, přijdou jiní. Jenže to se blbě počítá, není to hned a velká fabrika se hezky ukazuje v novinách. A ještě hůř se přiznává, že darované asi dvě nebo tři miliardy v celém životním cyklu nejsou tím rozhodujícím. Čekám, kdy se tady objeví hlouposti typu multiplikačních efektů a podobné argumenty filmového průmyslu.
....např. v obchodních centrech velcí hráči / např. PandC/ dostanou nájem za kačku za dvě patra. Ostatní platí krví.... z úzkého pohledu je to nespravedlnost. Nicméně právě díky tomuto shopu tam jde více lidí... více zákazníků, kteří můžou udělat obrat i tobě. Nebo budeš mít pozemek pro výstavbu a obchod s potravinama... prodáš líp ten pozemek pro výstavbu kafilerky nebo ho dáš o něco levněji pro výstavbu krásných RD? To, že umístili fabriku do Beskyd je pro mě nepochopitelné, ale jinak ... pokrok nezastavíš. Snad je to srozumitelné.
No dobře, tak jsme si tu za tvé pomoci ujasnili moji pracovní pozici >:D .
Tvoje bude zřejmě někde na akademické půdě zkoumající psychologii, že.
Obrovské množství investorů k nám přichází pro levnou pracovní-námezdní sílů hlavně z těch končin, kde pochopili, že daleko efektivnější růst HDP tvoří špičkový výzkum a kvalifikovaná pracovní síla na vysoké úrovni.
Nechápu, proč je tak těžké tento trend nevidět.
třeba proto, že bys musel začít řešit otázku skutečné vzdělanosti a kvality vzdělání samotného. A pak zjistíš, že ona úžasná politická fráze, ja kse tu zvyšuje vzdělání a konkurenceschopnost obyvatel není nic jiného než reálnou degradací vysokoškolského vzdělání 8-s:-!
Existuje na to jeden vtip - Vždy jsem klidnější, když vím, že mi v mekáči připraví menu sociolog, politolog nebo historik.
Já jsem napsal ze jsi velký expert na ekomomiku protoze to vyplývá z toho co píses. Nikde jsem nic nenapsal o tvé pracovní pozici.
"Obrovské množství investorů k nám přichází pro levnou pracovní-námezdní sílů hlavně z těch končin, kde pochopili, že daleko efektivnější růst HDP tvoří špičkový výzkum a kvalifikovaná pracovní síla na vysoké úrovni." - tak to je docela neuveritelný blábol.
Takze podle tebe kdyz treba v Nemecku nejaká firma zavre továrnu na automobily, komponenty nebo cokoliv jiného a premístí výrobu do zeme s levnejsí pracovní silou nebo nové investice neciní v Nemecku ale v zemi s levnejsí pracovní silou tak to delá proto ze "pochopila, že daleko efektivnější růst HDP tvoří špičkový výzkum a kvalifikovaná pracovní síla na vysoké úrovni". Takze ti delníci kterí v Nemecku práci díky investici v zahranicí ztratí nebo vubec nezískají budou zamestnáni ve "špičkovém výzkumu a a jako kvalifikovaná pracovní síla na vysoké úrovni".
Más pravdu, tvoje pracovní pozice nemuze být expert na ekonomiku.
A ted dve konkrétní otázky:
1.
Kde más víc nez 10.000 pracovních míst v kategoriích "špičkový výzkum a kvalifikovaná pracovní síla na vysoké úrovni" pro ty lidi kterí mají dnes v Ceské Republice práci díky HMMC?
2.
Kolik procent delníku HMMC, Skody, TPCA a dalsích firem lze zamestnat v kategoriích
"špičkový výzkum a kvalifikovaná pracovní síla na vysoké úrovni"?
almužna je vcelku absolutní pojem, protože vztaženo k dané zemi vždy znamená mizérii. A to, že by z tebe čeké životní minimum vytvořilo v Indii knížepána, je jen naprostou demagogickou úvahou.
Klikls na ten odkaz? "Průměrný hrubý měsíční příjem v automobilce činil loni 32 568 korun, v dělnických profesích 29 922 korun." .... Jestli skoro 30 tisic na delnika je almuzna/mizerie v podminkach CR...kde prumerny plat je nejakych 25 tisic ([odkaz] tak pak potes koste.
1. průměrnému uváděnému platu z nošovic věřím asi tak stejně jako tomu průměrnému celorepublikovému
2. nauč se číst, psal jsem, že v rámci ČR je plat slušný, nicméně širším pohledem je to almužna. myslíš, že v Německu/Rakousku/Francii... by někdo za tyhle peníze makal a nechal se dřít jak u nás? To sotva...
Ver si cemu chces, prumer je dany a pokud chapes jeho matematicke vyjadreni, tak vis o cem tocis. Nehlede na to, ze v clanku byl dan prumer na delnicke profese.
"sirsim pohledem" ....."a jeste sirsim pohledem" RohYnole jsou to super prachy na ktere 80procent svetove populace nedosahne. Uz chapes nesmyslnost svych srovnani? Proc pletes do toho nekoho v Nemecku/Rakousku/Francii .... kde je pointa? Co z toho vyplyva, ze maji mit vsichni stejne? I kdyz jsme z jisteho pohledu montovny, tak lehce se presouvat tovarny nedaji kor kdyz se bavime o dalsich subdodavatelech popripade o cilenych trzich.
Ano, průměr je matematicky daný. Přesně tak. Průměr je jen přesné statistické číslo, které ovšem neodráží realitu. On to totiž není jen průměr, ona je to celá metodika výpočtu průměrné mzdy.
A pokud 3/4 na průměrnou mzdu nedosáhnou, tak o čem ta průměrná mzda vypovídá? Je to opravdu jen číslo. Mimochodem medián je v ČR o cca 3000 nižší, pokud si pamatuji. A to jsme v hrubém vč. Prahy. Bez Prahy jsme s mediánem někde na dvacítce hrubého...
Co z toho vyplývá? Kde je pointa? Že nezáleží na tom, kolik absolutně vyděláš. Na tom totiž životní úroveň nestojí. Záleží jen na tom, co si z platu ve své zemi můžeš koupit. Takže i z absolutního pohledu ve srovnání se zeměmi EU almužna v Nošovicích znamená relativně solidní životní úroveň v rámci ČR.
rohYpnol: "Jenze ta namezdni sila za almuznu je bohuzel pravdou."
deda7: "Pozor! Almužna je relativní pojem. "
rohYpnol: "almužna je vcelku absolutní pojem, protože vztaženo k dané zemi vždy znamená mizérii."
rohYpnol: "nauč se číst, psal jsem, že v rámci ČR je plat slušný, nicméně širším pohledem je to almužna. myslíš, že v Německu/Rakousku/Francii... "
rohYpnol: "Co z toho vyplývá? Kde je pointa? Že nezáleží na tom, kolik absolutně vyděláš. Na tom totiž životní úroveň nestojí. Záleží jen na tom, co si z platu ve své zemi můžeš koupit. Takže i z absolutního pohledu ve srovnání se zeměmi EU almužna v Nošovicích znamená relativně solidní životní úroveň v rámci ČR."
Presne jak píses, ten pes s hlavou v televizoru fakt jede:
Na jedné strane zastává názor ze v prípade HMMC je "ta namezdní sila za almuznu bohuzel pravdou", a protoze podle neho "almužna je vcelku absolutní pojem, protože vztaženo k dané zemi vždy znamená mizérii" tak platy v HMMC oznacuje za mizérii.
Zároven ale tvrdí ze "v rámci ČR je plat slušný" a ze "almužna v Nošovicích znamená relativně solidní životní úroveň v rámci ČR".
To si kouzelne protirecí.
Ale bacha, pes s hlavou v televizní obrazovce pouzije kouzelné slovícko POKUD a bude vymalováno.
Běžné platy v ČR jsou širším pohledem almužna. No a? Tím ještě širším pohledem jsou královské.
Co se vlastně snažíš říct?
Přestěhovat se dál na východ může za 20let nejen Hyundai, ale třeba i Škoda. No a?
Ale ano, ve vztahu k dané zemi. Ale my tu teď řešíme globální přesun kapitálu. A proto se musíme dívat na almužnu v tomto případě globálně a proto je pojmem relativním. :-!
Myslím, že tenhle canc nemá smysl ani komentovat. Dohledej si sám primární i sekundární zaměstnanost díky HMC. Pozemek byl tipován CI a dlouhodobě se pobídky státu vrátí.
To co jsi napsal je krátkozrakej nesmysl...
Vrať se na strom a živ se kořínky, nech se přitom špízlovat tajnou policií jak to preferuješ a směj se nám ostatním, jaká jsme tupá zvěř.
Znáš místní poměry? Viděl jsi alespoň nějakou EIA pro danou lokalitu? Zajel jsi si někdy třeba do Třince co se tam děje? Podnikal jsi někdy a chápeš, že se strategie společnosti mění?
Mám obavu, že na všechny otázky znám odpověď a má jen dvě písmena...
Když neumíš číst, tak jak ti mám něco vysvětlovat??
Znovu už asi po patnácté - nikde netvrdím, že Nošovice jsou špatným krokem. Jen tvrdím, že POKUD to bude pro Korejce ekonomicky výhodné, tak se po cca 20 letech klidně sbalí a potáhnou o dům dál. Dokážeš tohle pochopit? Asi ne ... 8-s8-s
Nezlob se na mne, ale co píšeš je přizdi5ráčství první kategorie. Napřed píšeš jako hvězdopravec, ovšem po roztrhání je to "podle tvého názoru", kdyby, pokud, možná, klidně... no děs a hrůza ;-\
Přitom by občas stačilo chvíli držet hubu.
Už včera jsem napsal "18:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Ryba smrdí od hlavy
To je na delší debatu. Hlavou zeď neprorazíš. Ale pobídka a pobídka dokáže být velký rozdíl. Že to jde špatně, ukazují třeba Hranice a Phillips, že to jde docela dobře dokazují Nošovice.
To, že tady někteří diskutéři - a ty jsi zářným příkladem - dokazují, že jejich zcela klíčovým problémem je čtení, za to opravdu nemůžu >:-[]:-!
Máš almužno "geniální" dar spadnout do lejna a ještě se v něm veřejně rohnit. Kolika lidem jsi dal práci ty za svůj život, kolikrát jsi udělal cokoliv třeba bez ovlivnění životního prostředí?
Zrovna na tvoje fízláctví jsem si vzpoměl při cestování po SK, všude jsou policajti, ale většina označených. Jak se tam jezdí? Slušněji než u nás...samosebou. Ale my tu radši veřejně podporujeme šmírování. A takhle je to v poslední době s psím rohypnolkou pořád... ;-)
Zrovna jsem narazil na policejní hlídku na kolmém křížení 1. a 2. třídy, kde na hlavní je snížená rychlost na 70 kmh, jinak přehledné místo, které díky hustotě provozu a aroganci řidičů představuje velmi rizikové místo. Většina těch, co jezdí po hlavní, na to z vysoka obvykle kašlou. Teď byla hlídka viditelná z daleka a rázem všichni vzorní jak beránek. Jak myslíš, že se budou chovat až hlídka opět nebude? Co, ty chytráku?
Já ti to řeknu - opět tu pojedou tacho 100 bez ohledu na cokoliv :-!
Ano, fízláctví nemá ve zdravé společnosti místo. Problém je ale v tom, že naše společnost není správně nastavena a předpisy se tu zkrátka nedodržují. Vidím to např. v práci když jednám s Němcema. Ta mentalita je úplně jinde, jsou zvyklí, že když něco má nějak být, tak to tak taky bude. A vůbec nerozumí tomu čecháčkovskému vydrbávání.
ano, díky nedodržování rychlosti je to velmi rizikové místo, které je jinak naprosto přehledné. Jediným rizikovým faktorem zde je hustota dopravy a nedodržování rychlosti po hlavní. A křižovatek tohoto typu jsou na této silnici mnoho. Vesměs se tu stávají velmi vážné nehody, obvykle je příčinou právě nedodržení snížené rychlosti.
Nechcem sa zase pustat s tebou do plamennej debaty o (podla mna) policajnej buzeracii ( ten dohlad na tu 70-ku), to nema zmysel...
Si si isty, ze problem tych PREHLADNYCH krizovatiek je vyssia, nez povolena rychlost ucastnikov na hlavnej ceste ? Totiz, zda sa mi byt nezmysel, zvalovat vinu na zvysenu nehodovost tym, ktori idu po hlavnej ceste povedzme ze predpisovou 90-ou ( keby tam bola ). Tazko sa mi vziva do pozicie, ze by som mal byt ja na hlavnej ceste vinny za nejaku nehodu, keby som isiel predpisovou rychlostou ( teda keby tam bola 90, tak takou ) a inac sa plne venoval vedeniu vozidla a dodrzoval vsetky ostatne dopravne predisy.
Na tohle téma bylo několik rozsudků, kdy i řidič na hlavní byl díky nepřiměřené rychlosti označen za viníka. Otázka, zda rychlost byla nepřiměřená natolik, že byla příčinou nehody, je vždy na posouzení soudu.
Rozumím ale na co narážíš. Jednoduše provoz je tak hustý, že nemáš reálně šanci bezpečně vjet na hlavní, pokud řidiči nedodrží sníženou rychlost. Je to asi stejné, jak kdyby na D1 ve zůženích u STOPek na nájezdech jel provoz po D1 130 kmh, nemáš šanci tam vjet bezpečně. Proto ta snížená rychlost.
1/ až na čestné výjimky je většina nových investic s podporou státu "vykoupena" nižší mzdou. To proč tomu tak je je na delší diskusi, ale vše začíná podporou státu od základní školy přes učňovšké školství a odborné profese. Potom si kdejaký napodruhé odmaturující průmyslovák myslí, že na něj čekají jako na hvězdu se smlouvou na 30.000Kč hrubého. Tak to prostě není a nefunguje nikde na světě. Nadruhou stranu jenutno říct že platyjsou v Hyundai na poměry Severomoravského kraje více nž slušné.
2/ Zdevastované okolí továrny porovnáváš s čím? Pokuds tím co tam bylo předtím - tak samozřejmě máš pravdu,rozdíl mezi hlínou a asfaltem, resp. betonem a železem pozná i 2-leté dítě. Pokud s jakoukoliv jinou firmou (zůstaňme v regionu a koukněmě na doly OKD nebo slábnouci Mitall) tak se nemáme o čem bavit... I většina firem na zelené louce, různé CTS parky, jsou na tom mnohem hůř...
3/ To že je Vošický id.ot asi vnímají všichni, bohužel to změnilo negativně pohled na značku jako takovou, ale nemá to žádný vliv nakvalitu jejich výrobků - tady je vidět že jsi v žádném Hyundai ani v životě nejel - jen tlacháš kolem
To musíš mít náročné si koupit auto.... než projdeš a schválíš si lidi z fabriky, aby jsi neměl trpkou příchuť... okolnosti výroby - to jde napříč průmyslem - to by ses pak ani nenajedl. Politik, jakožto žvást parazit, si přijde ohřát hubu vždy a všude. K těm pracovním silám. Třeba tady ses vůbec neopřel o zaměstnávání agenturních pracovníků... A korupční skandály.... Nevím, nasua23, tohle mi přijde jako neskutečná směska dojmů a pocitů, které nemají nějak reálnou šanci na přijetí .... 8-s
Současná situace Hyundai ČR je ukázkovým příkladem, jak lze špatně zvolenou marketingovou strategií zlikvidovat po léta budovanou image dynamicky se vyvíjející firmy v očích zákazníků. Vysmívání se největšímu (a u Čechu suverénně nejoblíbenějšímu) domácímu výrobci, který je navíc považován za národní stříbro, to by napadlo jen sebevraha. A to ubohé chvastounství a leckdy i lži v reklamních sděleních se už postupem času staly pro řadu Čechů nesnesitelné a z hlediska prodejů firmy zcela kontraproduktivní...
Třeba i30 nebo dobíhající ix35 jsou pro mě nepřijatelná auta kvůli jejich designu a nepovedenému řízení, ale nový Tucson vypadá velmi zajímavě. Image Hyundai v ČR je ovšem natolik poškozená, že za současné situace je koupě vozu této značky pro mě nepředstavitelná :-!
P.S. I na té fotografii je vidět, že pan Vošický je neuvěřitelně arogantní člověk ;-\
Jak je vidět i tady v diskusích, existuje v ČR dost lidí, kteří naopak cítí potřebu se proti "národnímu stříbru" vymezit a dokázat si, že oni nejsou ty ovce, které tupě kupují předražené šmejdy, ale umí si za své peníze vybrat to nejvíc nejlepší.
Mně se strategie Hyundai taky příčí, ale úplně blbě na tom nejsou...
PS: tím netvrdím, že každý kupující Hyundai uvažuje způsobem "hlavně s tím nějak vyjebat", samotná auta za dané ceny jsou fajn.
Dovolím si oponovat, už jsou to poměrně dobrá auta, ale bohužel za vysoké ceny, reklamy lákající na dlouhou záruku zapomínají zmínit, že firem se to netýká, to nemluvím o přístupu k řešení reklamací (osobní zkušenost).
O spotřebě lžou díky normě všichni, ale Hudlaj tak nějak víc atd. atd., prostě ne, Škodovka mi prostě z mnoha hledisek vychází líp (fleetové slevy jsou rozumné), pokud si spočítám TCO (total cost of ownership) tak vychází škodovka líp než Hyundai, u někoho to může být jiné, my to počítali na náš autopark a vyšlo to takto.
Jasně, stejně u aut nejvíc platíš za věci, které nejsou měřitelné. Netvrdím že je Hyundai nutně ta nejlepší koupě, ale kombík v slušné výbavě i motorizaci do 400 je minimálně férová nabídka.
Hele, Vosicky je nesympaticky, od prvniho pohledu na mne pusobi slizce....toliko k povrchnosti. >:D Dale, ma nekdo nejakou seriozni analyzu prodeju vozu od jeho nastupu? Protoze muj dojem je, ze povedomi o znacce a prodeje sly nahoru.
A proti tomu máš takové maličkosti, jako že jejich produkty jsou dnes někde jinde než před 15 lety. Utrácet peníze za reklamu není umění. Proto říkám, že je otázkou, nakolik stojí za výsledky jeho činnost. V ČR mají snad abnormální výsledky (Hyundai nesleduji), pokud pomineme možnost machinací. Může tu hrát roli, že se v ČR některé jejich modely montují, ale klidně bych věřil tomu, že jeho konfrontační přístup něco přinesl. Jen to podle mne není jen o něm.
Když slyšim Hyundai automaticky se mi to spojí s pojmem vtíravost a drzost. To je bohužel dojem z této značky, který ve mě zanechala agresivní a přitom tak úsměvná reklamní masáž Vošického, která však na zdejší lidi kupodivu platí. Takže pokud to tady funguje, potom přehnané sebevědomí Vošického padlo na úrodnou půdu.
Ať je hyundai jaký chce, tak ta žaloba je spíš jenom taková z nouze než, že by byla kvůli něčemu závažnému( vytunelování nebo krádeže). Možná je za tím snaha dostat ředitele z křesla a nebo jej poškodit. Ale třeba dostane ACZ konečně novou i20 k testu jako i nový tuscon a další modely.
Závažná věc je třeba i zneužití postavení - automobilka je z podstaty věci schopná své autorizované dealery fakticky vydírat, některé praktiky jsou na hraně a jiné za hranou. Podle toho co jsem slyšel to má své důvody.
Když mě někdo nazve zlodějem tak se budu bránit to je jasný, ale pokud už bylo před tím něco z hranou tak se divím, že tu nebyla žádná žaloba před tím. Ale rozhovor zvěčněný v novinách nebo kde dává dealerům do ruky skoro neprůstřelný důkaz.
Naprosto chápu ty, kterým vadí marketingový styl kampaně Hyundaie, resp. přímo Vošický.
Naprosto ale nechápu ty zblitky na samotný auta (typu:křápy, šmejdy,nekvalita....). Jste někteří tak omezení, že nedokážete rozlišit prodavače a produkt? Jsou to běžný, většinou asi ne špičkový auta ( pokud vím bez fatálních technických problémů) za dobrou cenu.
To je tu tolik Marošů?
Presne tak. Co se týce tech "Marošů" - jsou to vetsinou porád ti stejní kterí mají potrebu napsat primitivní nenávistné zvratky pod kazdý clánek o znacce Hyundai.
Ono se stací podívat na úroven jejich vyjadrování aby bylo jasné o jakou kategorii se jedná.
Asi čteme každý jinou diskuzi, já vidím cca 70 příspěvků, většina není o autech ale o Vošickém, o investičních pobídkách, o reklamě Hyundai, ale prakticky nevidím ani jediný, který by říkal, že auta jsou křápy, šmejdy etc. Naopak, těch pár příspěvků které se o auta otírají, tak říká slušná auta za slušnou cenu.
Takže hezký výkřik, ale v kontextu této diskuze zcela off topic.
No, asi vážně čteme každý jinou. Třeba hned druhý a čtvrtý příspěvek. I když nepoužili přesně moje slova. Ano, v jiných diskuzích je toho víc, a já to napsal zrovna sem. Jako off-topic to rozhodně nevidím.
To asi čteme, ani ve druhém ani ve čtvrtém není ani slovo o autech, druhý reaguje na reklamu resp výslovnost slova Hyundai a čtvrtý na postavení automobilky Hyundai na burze. Zkus najít příspěvek, alá "Maroš" kde by se nadávalo autům Hyundai do křápů a šmejdů jak se snažíš podsouvat, já takový nevidím, naopak vidím řadu příspěvků, kde se produkce uznává jako normální konkurence, ale autoři napadají způsoby českého vedení, jeho reklamu etc. A pokud narážíš na jiné diskuze tak by snad bylo normální reagovat tam, nicméně nevidím ani tam, že by výskyt takových příspěvků byl nějak přes normu, pokud není člověk slepý tak vidí, že své odpůrce má každá značka v podstatě v míře v jaké se prodává na trhu takže Hyundai není žádná výjimka.
"Snad ty šmejdy zavřou celé, dyť ***j je na pětiletém minimu" - ano, to je diskuze o postavení Hyundai na burze. Tak to jsem jen holt nechápavý.
Stejně jako u "průser jako průser" , to je diskuze o výslovnosti Hyundai. Tak to pak jo.
Nj, to víš, kolik má Hyundai nebo Kia v showroomu modelů ? To na place v Áčkách je jinačí výběr... ;-)
Řekl bych, že ti skuteční kupci nových aut, i když třeba v jejich výběru Hyundai neuspěl, se nemají potřebu tímhle způsobem o jejich autech vyjadřovat. Osobně je dnes beru hned v několika třídách jako srovnatelnou konkurenci s evropskými i japonskými výrobci. Což samo o sobě je pro H/K velký pokrok.
Je to prostě diskuze no, jsou tu různí fanatici do "své značky", hateři a jinak zaujatí jedinci. Vypovídající hodnotu mají tyto příspěvky stejně nulovou. ;-)
co tady řešíte,starej Chung Ju-Yung to řídí ze zahrobí a uz se nemohl dívat na ty dealery z 90 let co usnuli na vavřínech a mysleli,že to maji napořád...tak dal befel a Vláda ho jen přetlumočil a trochu to vyčistil-celá veda ne? proste typickej korejec co je zvyklej makat a makat NAZDAR
Ta titulka vydá za několik známých rozhovorů s Herr Vošickým. Samolibý "liskací" týpek bez nutné dávky soudnosti, kterého si "nezaslouží" žádná automobilka (a nejen automobilka), Hjondééé nevyjímaje.
Důležitá informace, že žalobu podali bývalí dealeři. Tudíž nepodstatní, zbyteční a možná ublížení. Zdravá část prodává (viz zvyšující se prodeje za červenec). Očistili prodejní síť a samozřejmě těm méně úspěšným se to nelíbí. Taková je dle mého realita. PS.: Hyundai nefandím, ale jestliže se jim neustále daří zvyšovat prodeje, tak to dělají správně...
Když je někdo bývalý dealer, tak to ti dává oprávnění jej odsuzovat? Když někdo odmítá nechat si sr-át na hlavu, tak je odpsáníhodný, zatímco ten, co se dobrovolně skloní a poleze někomu do zádele, je pán?
Zavaž se že si vezmeš frenčízu na hambáče, dostaneš soupis povinností delší než seznam majetku brunejskýho sultána a přesto se rozhodneš je mrskat pod amerikou hlavičkou v budce u autobusáku... Hádej jak dopadneš.
A co jsi tím chtěl říct? Že Hyundai má právo nastavit si podmínky pro své oficiální dealery jak si uzná? Ale samozřejmě (v rámci zákona).
Že dealeři pokud nepřistoupí na takové podmínky končí jako oficiální dealer? Ale samozřejmě.
Jenže tohle přeci neznamená, že ex-dealer byl xindl, ani že nastavení podmínek pro dealery ze strany Hyundaie je správně nastaveno. Jestliže ti Hyundai nastaví podmínky na nesplnitelné prodejní čísla a někdo řekne, že tohle nejde, zatímco druhý na tohle přistoupí s tím, že prodeje nějak zafixluje, tak i když je postup Hyundaie zákonný, tak asi není úplně košer.
Znám jen jeden konkrétní příklad dealera, kterej skončil. Shrnu to z mého pohledu - byl to nejlepší servis napříč značkama od kterých jsem kdy měl nové auto.Např. nebyl problém domluvit servis mimo oficiální pracovní dobu, když jsem objednal střešní nosič, sami nabídli jeho bezplatnou montáž (já vím - drobnost ale i tak potěší), auto po servisu vždycky umytý včetně motoru, když jsem vyjel a cestou zjistil že mi nesvítí žárovka, stavil jsem se tam a okamžitě (ne za hodinu, ani za půl hodiny, ale okamžitě) mi ji vyměnili...prostě z mé strany absolutní spokojenost. Když pak probíhala známá show se Škodovkama (btw. dotovaná Hyundaiem ČR částkou 40.000 za kus), u nich žádná Octavia na plecháčích nestála, protože (slovy majitele) oni tady provozují dealerství, nikoliv cirkus. ;-) Možná se tím zpronevěřil etickému kodexu a "okradl" mě, ale každopádně je mi líto, že skončili a staví mě to spíš na stranu těch ex-dealerů.
To je celkem zajímavé, protože super servis dlouhé roky a rovněž dlouholetý (asi jeden z nejstarších v ČR) dealer Hyundai, kam jsem dříve jezdil já. Tak stále zůstává dealerem Hyundai, nevím zda u nich stály nějaké Octavie (v servisu 100%). Ale zřejmě nemají žádný problém.
Jinak všichni rozebírají reklamy.Reklama má za úkol na produkt upozornit,samozřejmě spíše vychválit a je jasnéže může obsahovat nadsázku,vtip... .Prostě re klam a.
Mě tedy spíše iritují placené články u kterých není upozornění PR, testy kde je objektivita spíše za hranou.
A jelikož někdo bere reklamu bez možnosti nadsázky,humoru, testy tak musíme brát také tak. Jak je tedy možné, že tolik aut,které mají naprosto komunikativní řízení a schopné podvozky vzhledem k jízdním vlastnostem využívá pro jízdu v běžném provozu protisměrný pruh,proč jich tolik končí mimo vozovky při nehodách. Toto jde pochopit u aut,které mají řízení se špatnou zpětnou vazbou,nedržících dobře stopu v zatáčkách.
Takže nelze věřit testům a těmto autům se zásadně vyhnout.
Toto je mnohem větší prušvih, ostatně situace na silnicích a počet nehod to jasně dokazuje. :-!
A manager Vošický je zřejmě stejné pako,jako stovky dalších ředitelů,egoistů,v našem státě.
.... jak vnímána? Kým? ...reklamu hodnoť při vazbě na produkci a prodej. A tam se nic katastrofálního neděje, spíše naopak. Jestli je vhodná, vkusná atd.... pamatuji si, jak se v reklamě na vw borec houpal na dveřích..... blbina pro 100 lidí na auto.cz , ale důvod ke koupi pro 10000....
:yes: ... reklamu, ať se to komu líbí nebo ne, dělají výborně! Pokud si někdo myslí, že jejich kroky jsou mimo, nepromyšlené, tak by měl začít používat hlavu.
Jak to tak vídám na tomto webu, je tady spoustu průmyslových, dosud nevyužitých, průmyslových kapitánů. >:D:yes:
Už dlouho se o něm mluví, všechno se kolem něj motá, způsobil Hyundai dost velké potíže, ale nějak mi nejde najít. Myslel bych, že se s ním bude Hyundai chlubit na čelní stránce.
Přesně tak. Na obě strany divné. Být tam tak hrozné podmínky, určitě by ten kodex rádi (třeba i anonymně) šoupli do novin, aby ukázali, jací jsou chudáci. Rád bych ho četl.
Úplně stejně ho může zveřejnit Hyundai, čímž by jasně dal KO bývalým dealerům. Neděje se ani jedno, a obě strany asi ví proč. Evidentně ten etický kodex a jeho zveřejnění neprospělo ani jedné straně, takže to nebude nic přínosného pro zákazníka :-!
Bavíme se o etickém kodexu, ne výplatních páskách. Téměř jistě je to tak , jak říkáš, ale podle mě to je zcela nelogické. Spousta firem má etický kodex schválně zákazníkům na očích, sami se chlubí tím, jak se chtějí chovat. Co může být tajného na etickém kodexu?
Tobě taky nějak nechutnala. Bavíme se tu o tom, proč by ETICKÝ KODEX měl být tajný.
Etický kodex má snad říkat, jak se mám chovat. To je obchodní tajemství?
Pokud Hyundai říká: "takhle se máte chovat, ale nikomu to neříkejte", vypadá to podivně.
Já bych se chlubil tím, že mí obchodní zástupci zastávají takové a takové etické hodnoty.
Výborný postřeh. S tím "etickým kodexem Hyundai ČR" mi to připadá podobné, jako situace po zveřejnění Charty 77. Všichni jí měli dle nařízení KSČ odsuzovat, ale (téměř) nikdo ji nečetl! ;-)
Asi to je cesky narodni sport nadavat na korejske auta (a ani nevedet proc), a pak si brat pujcky na nakup ""ryze ceskych" Fabii3. Apple byl pred lety taky docela trapny s reklamou "I am PC and I am Mac". Vyrostli z toho. Dnes idiotum kupujicich si iPhone nevadi Slogan "Designed by Apple in California, assembled in China". [odkaz]
Obvykle tyhle věci nekomentuju, ale...
když se tady objevila hláška "Škoda Auto dostala pokutu" článek se velice rychle propadal a rychle zmizel. Když je tady negativní článek o Hyundai, budou ho držet na prvních místech jak dlouho to půjde...
Než vytvářet nejrůznější teorie, tak by to chtělo taky zapojit mozek a podívat se, že každý článek je zatříděn pod jednotlivé kategorie (Český trh, novinky, PR atd. - speciálně pro tebe je to ten červený text pod obrázkem :-) ). Takže některý článek (v tomto případě spadající pod Český trh) vydrží na prvních místech třeba 2 dny, zatímco jiný článek může vydržet pár hodin (např. spadající pod Novinky, kterých vychází nejvíce).
Podle této diskuse mám pocit že mnoho lidí (v hloubi duše ;-) ) nemůže vydýchat fakt že dějiny mnoha dnes slavných (či známých) značek jsou přes 100.let vývoje - narozdíl od Hyundaie kde se do světového povědomí dostali za 1/3 času! Kdy kvalitativně, cenově či množstvím prodaných kusů si dnes mnoho známějších značek můžou,jak se obrazně říká,mazat na chleba! Pár známých,co opravují auta, tak nejčastěji tam mají,na různé opravy, tyto auta: Škoda, VW,Francouze,Italy,dovoz z USA,Japonce. A až poté Hyundaie! Což o mnohém vypovídá! A ty co znám,a jsou majiteli Hyundaie , tak jejich náklady na provoz během 5.let jsou: výměna oleje po 10.000km, voda do ostřikovačů,1xročně stěrače,1x za 4.roky sada pneu,a dle nájezdu km výměna rozvodů. Ostatní opravy,jako u ostatních značek,většinou po nějaké kolizi ( nehoda či střet se zvěří) PS: sám jsem majitelem jiné značky, ale kdybych měl časem měnit tak další volby je celkem jasná!👍