Elektrický Nissan Leaf nikdy neměl žádné přehnané sportovní ambice, přesto na jeho základech nyní vznikl model, který by se dal klidně zařadit do segmentu hot-hatchů.
Nissan Leaf nema sancu konkurovat ostatnym EV. Ak zanho pytaju viac ako za Model 3 so vsetkymi horsimi parametrami a horsou vybavou a to bez aktivneho teplotneho manazmentu a to tu mame este vyrazne lacnejsiu konkurenciu od KIA/Hyundai.. tak v Nissane to inzinieri nejako pokaslali, a to dost kedze niekedy mali najpredavanejsie EV.
Kdyby raději Chemici a (pseudo)Technici z Nissanu dořešili chlazení baterii, aby Leaf šel použít na vzdálenost větší než 80 km za dopoledne a nemusel se po jízdě a před dobíjením zdlouhavě chladit akumulátor. A i reálná rychlost nabíjení je pomalá, zvláště pokud je nutno Leaf nabíjet několikrát za den. Lehce úsměvné bylo, když jsem v srpnu šel kolem nabíječky 22kW v Chorvatsku při 31 °C venku a viděl připojeného Leafa na nabíječku a do Leafu nabíječka 22 kW dávala 8,6 kW.
Přitom Chemici z Nissanu tvrdili, že chlazení baterií není třeba, protože mají nové moderní chemické složení elektrolytu... Nabízí se otázka, kde Velcí kluci z Nissanu v Nipponkoku udělali chybu? A teď ještě dají na trh verzi, která baterii zatíží ještě více.....
Je jednoduche identifikovat kde spravili chybu, ale nie je mi jasne preco. Neuverejnuju take podrobne reporty ako Tesla. Chybou je pomer cena/vykon. Kedze drviva vacsina majitelov EV vyuziva pomale nabijanie, ci uz doma v noci, alebo v praci, chybajuci aktivny tepelny manazment by nebol az taky problem ak by tomu zodpovedala cena. Ta je vsak vyssia ako u aut ktore ho maju. Pri cca 430 tis kusoch z dvoch generacii ktore stoja na rovnakom zaklade uz musia mat vyrobne stroje zaplatene. Zeby baterky od Envision boli prilis drahe? Netusim, asi to nebude asi najhorsim sedadlom v akom som v novom aute sadel :) ,ale predaje Leafu su zalostne, z najpredavanejsieho EV na dno statistik.