Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan představil ostrý Leaf e+, pod kapotou má 309 koní

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Elektrický Nissan Leaf nikdy neměl žádné přehnané sportovní ambice, přesto na jeho základech nyní vznikl model, který by se dal klidně zařadit do segmentu hot-hatchů.

Neradujte se ale předčasně, tohle auto bohužel není na prodej a nikdy nebude. Automobilka se totiž rozhodla využít platformu Leafu e+ pro vyzkoušení technologií, které chce uplatnit u nové generace svých elektromobilů. A výsledky jsou celkem působivé.

Pod kapotou ostrého Leafu e+ jsou totiž uloženy dva elektromotory, každý na jedné nápravě, které nabízejí systémový výkon 227 kW (309 k) a točivý moment 680 Nm. Leaf tak dostal elektrický pohon všech kol, který navíc doplňují i chytré a sofistikované technologie.

Regenerativní brzdění si všichni spojují především s možností získat pár kilometrů dojezdu navíc, podle Nissanu však přispívá i k eliminaci náklonů. Automobilka navíc přidala systém nezávislé kontroly jednotlivých brzd, což automobilu umožňuje přibrzďovat nezávisle každé kolo podle potřeby. Řidič by si tak měl užívat ještě rychlejší a méně náročné průjezdy zatáčkami.

 „Nissan brzy představí novou generaci elektromobilů, která bude skutečně přelomová,“ uvedl Takao Asami, starší viceprezident pro Výzkum a Pokročilé inženýrství automobilky Nissan. „Nová technologie řízení všech kol s elektrickým pohonem, na které právě pracujeme, v sobě kombinuje technologii elektrického pohonu Nissan s technologiemi pohonu všech kol a technologiemi kontroly podvozku, což nám umožňuje dosáhnout výrazného pokroku v akceleraci, zatáčení a výkonu brzd, podobně jako u nejnovějších sportovních vozů.

Exteriér vozu nyní zdobí výrazné polepy a nástavce prahů i podběhů, díky kterým je vůz oproti standardnímu Leafu e+ o 42 mm širší. Díky této úpravě však bylo možné nazout na ostrý Leaf 17palcové disky s pneumatikami 215/55 vpředu a 235/50 vzadu. Změnila se však i délka (-10 mm) a výška (+10 mm). Rozvor má stále hodnotu 2.700 mm.

Uvnitř vozu se objevil nový širokoúhlý displej infotainmentu s úhlopříčkou 12,3 palce, který by měl být schopen v reálném čase zobrazovat informace o chování vozu i funkci jednotlivých technologií. Díky němu by tak měl řidič snáze a rychleji pochopit, jak vlastně celý vůz funguje a co všechno je schopen zvládnout.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
24. 10. 2019 21:49
Re: Výkonnější Nissan Leaf e+?
Je jednoduche identifikovat kde spravili chybu, ale nie je mi jasne preco. Neuverejnuju take podrobne reporty ako Tesla. Chybou je pomer cena/vykon. Kedze drviva vacsina majitelov EV vyuziva pomale nabijanie, ci uz doma v noci, alebo v praci, chybajuci aktivny tepelny manazment by nebol az taky problem ak by tomu zodpovedala cena. Ta je vsak vyssia ako u aut ktore ho maju. Pri cca 430 tis kusoch z dvoch generacii ktore stoja na rovnakom zaklade uz musia mat vyrobne stroje zaplatene. Zeby baterky od Envision boli prilis drahe? Netusim, asi to nebude asi najhorsim sedadlom v akom som v novom aute sadel :) ,ale predaje Leafu su zalostne, z najpredavanejsieho EV na dno statistik.
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2019 21:43
megabrambora
no jo.. brambory su uz na dotyk hodne ostre .. ok dost bolo srandy..
24. 10. 2019 20:31
Výkonnější Nissan Leaf e+?
Kdyby raději Chemici a (pseudo)Technici z Nissanu dořešili chlazení baterii, aby Leaf šel použít na vzdálenost větší než 80 km za dopoledne a nemusel se po jízdě a před dobíjením zdlouhavě chladit akumulátor. A i reálná rychlost nabíjení je pomalá, zvláště pokud je nutno Leaf nabíjet několikrát za den. Lehce úsměvné bylo, když jsem v srpnu šel kolem nabíječky 22kW v Chorvatsku při 31 °C venku a viděl připojeného Leafa na nabíječku a do Leafu nabíječka 22 kW dávala 8,6 kW.
Přitom Chemici z Nissanu tvrdili, že chlazení baterií není třeba, protože mají nové moderní chemické složení elektrolytu... Nabízí se otázka, kde Velcí kluci z Nissanu v Nipponkoku udělali chybu? A teď ještě dají na trh verzi, která baterii zatíží ještě více.....
Avatar - KANKUNEN
24. 10. 2019 19:05
Re: Leaf uz len doziva..
Asi zas tak Nissan neprodělává.
24. 10. 2019 18:38
systémový točivý moment
Mohl by těm klukům šikmookým (i redaktorům auto.cz) už někdo konečně vysvětlit, že žádný "systémový točivý moment" neexistuje