Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Leaf e+
Nissan Leaf e+
Nissan Leaf e+
Nissan Leaf e+
12 Fotogalerie

Nissan představil ostrý Leaf e+, pod kapotou má 309 koní

Elektrický Nissan Leaf nikdy neměl žádné přehnané sportovní ambice, přesto na jeho základech nyní vznikl model, který by se dal klidně zařadit do segmentu hot-hatchů.

Neradujte se ale předčasně, tohle auto bohužel není na prodej a nikdy nebude. Automobilka se totiž rozhodla využít platformu Leafu e+ pro vyzkoušení technologií, které chce uplatnit u nové generace svých elektromobilů. A výsledky jsou celkem působivé.

Pod kapotou ostrého Leafu e+ jsou totiž uloženy dva elektromotory, každý na jedné nápravě, které nabízejí systémový výkon 227 kW (309 k) a točivý moment 680 Nm. Leaf tak dostal elektrický pohon všech kol, který navíc doplňují i chytré a sofistikované technologie.

Regenerativní brzdění si všichni spojují především s možností získat pár kilometrů dojezdu navíc, podle Nissanu však přispívá i k eliminaci náklonů. Automobilka navíc přidala systém nezávislé kontroly jednotlivých brzd, což automobilu umožňuje přibrzďovat nezávisle každé kolo podle potřeby. Řidič by si tak měl užívat ještě rychlejší a méně náročné průjezdy zatáčkami.

 „Nissan brzy představí novou generaci elektromobilů, která bude skutečně přelomová,“ uvedl Takao Asami, starší viceprezident pro Výzkum a Pokročilé inženýrství automobilky Nissan. „Nová technologie řízení všech kol s elektrickým pohonem, na které právě pracujeme, v sobě kombinuje technologii elektrického pohonu Nissan s technologiemi pohonu všech kol a technologiemi kontroly podvozku, což nám umožňuje dosáhnout výrazného pokroku v akceleraci, zatáčení a výkonu brzd, podobně jako u nejnovějších sportovních vozů.

Exteriér vozu nyní zdobí výrazné polepy a nástavce prahů i podběhů, díky kterým je vůz oproti standardnímu Leafu e+ o 42 mm širší. Díky této úpravě však bylo možné nazout na ostrý Leaf 17palcové disky s pneumatikami 215/55 vpředu a 235/50 vzadu. Změnila se však i délka (-10 mm) a výška (+10 mm). Rozvor má stále hodnotu 2.700 mm.

Uvnitř vozu se objevil nový širokoúhlý displej infotainmentu s úhlopříčkou 12,3 palce, který by měl být schopen v reálném čase zobrazovat informace o chování vozu i funkci jednotlivých technologií. Díky němu by tak měl řidič snáze a rychleji pochopit, jak vlastně celý vůz funguje a co všechno je schopen zvládnout.