Elektrický Nissan Leaf nikdy neměl žádné přehnané sportovní ambice, přesto na jeho základech nyní vznikl model, který by se dal klidně zařadit do segmentu hot-hatchů.
Je jednoduche identifikovat kde spravili chybu, ale nie je mi jasne preco. Neuverejnuju take podrobne reporty ako Tesla. Chybou je pomer cena/vykon. Kedze drviva vacsina majitelov EV vyuziva pomale nabijanie, ci uz doma v noci, alebo v praci, chybajuci aktivny tepelny manazment by nebol az taky problem ak by tomu zodpovedala cena. Ta je vsak vyssia ako u aut ktore ho maju. Pri cca 430 tis kusoch z dvoch generacii ktore stoja na rovnakom zaklade uz musia mat vyrobne stroje zaplatene. Zeby baterky od Envision boli prilis drahe? Netusim, asi to nebude asi najhorsim sedadlom v akom som v novom aute sadel :) ,ale predaje Leafu su zalostne, z najpredavanejsieho EV na dno statistik.
Kdyby raději Chemici a (pseudo)Technici z Nissanu dořešili chlazení baterii, aby Leaf šel použít na vzdálenost větší než 80 km za dopoledne a nemusel se po jízdě a před dobíjením zdlouhavě chladit akumulátor. A i reálná rychlost nabíjení je pomalá, zvláště pokud je nutno Leaf nabíjet několikrát za den. Lehce úsměvné bylo, když jsem v srpnu šel kolem nabíječky 22kW v Chorvatsku při 31 °C venku a viděl připojeného Leafa na nabíječku a do Leafu nabíječka 22 kW dávala 8,6 kW.
Přitom Chemici z Nissanu tvrdili, že chlazení baterií není třeba, protože mají nové moderní chemické složení elektrolytu... Nabízí se otázka, kde Velcí kluci z Nissanu v Nipponkoku udělali chybu? A teď ještě dají na trh verzi, která baterii zatíží ještě více.....
Nissan Leaf nema sancu konkurovat ostatnym EV. Ak zanho pytaju viac ako za Model 3 so vsetkymi horsimi parametrami a horsou vybavou a to bez aktivneho teplotneho manazmentu a to tu mame este vyrazne lacnejsiu konkurenciu od KIA/Hyundai.. tak v Nissane to inzinieri nejako pokaslali, a to dost kedze niekedy mali najpredavanejsie EV.