skoda, ze neni i verze se 140 benzinovejma kilowatama v manualu, alespon sup takovou verzi nema
mohla by to byt 200tis levnejsi a s mensima servisnima a provoznima nakladama
a na bezny jezdeni by to stacilo
Jo, do auta tejto kategórie je ten 140 kW benzín ideál. Ostatne sám som chcel Sup s TSI 140 kW, ale s prekvapením som zistil, že už sa nepredáva. V Passate je, ale na vyskúšanie na celom Slovensku nebol, všade výhradne TDI.
ja 140kW tsi + manual + 4x4
140kW tsi v supu jen s automatem bez 4x4
benzinova 4 kolka jen 200kW s automatem od 1035tis
pritom se 140kW tsi v manualu by mohla byt od cca 800tis
coz by byla hodne zajimava cena
jj je to sporne sa bavit o vzdelani a potom vidiet co sedi v politike s doktoratmi na ukor charakteru... myslel som kvalitu vzdelania aj toho zakladneho a nizsich stupnov, ale bude to asi zlozitejsia tema :-)
Vzdelanie nie je problém, ja som spokojný aj so slovenským vzdelaním a veľmi som nepociťoval deficit informácií. Lebo existuje také tajomstvo, že knihy sú skoro rovnaké na rôznych univerzitách. Aspoň na Slovensku a v Čechách určite.
Samozrejme nespochybňujem vzdelanie, ale žiadna tragédia to na Slovensku nie je. Oproti minulosti je to lepšie. Že nemáme univerzity, ktoré sú citované a tým sú v rebríčkoch niekde na spodku, ešte neznamená, že študenti môžu vyštudovať a dosiahnuť úspech.
Ale čo s tým má školstvo? Ľudia budú sprostí tak či tak, máme tých sprostejsich trosku viac, lebo rozumnejší odišli. Ale žeby sme boli výrazne iní, tak to nie. Stačí pozrieť, koho volili Maďari, koho teraz Poliaci a koho majú Česi.
Tak pokud s tím pojedeš v módu 180-200 tak budeš tak na 12 litrech. To tě prostě stáhne z kůže, ale při normální cestovní rychlosti 130-140 po našich dálnicích si myslím tak 8 je reálný. To je nějakých 180 g/km CO2. Trochu mimo požadavky zmr-do úředníků z EU :D
Co ja viem. 16 L mi pri 200 bral x5 4,8 is s prisernym hydro-automatom. Ale ten bral 14-16 v podstate stale. Na tom aute sa neoplatilo jazdit pomaly, lebo aj tak zral jak prekopnuty.
To co pisu muzu dolozit palubakem.
Pod 9 to u mne leze strasne neochotne.
Holt mam asi cihlu na pedalu ;-)
Kazdopadne nad 13.3 ustalene 200-220 jsem jeste nemel.
To preto, ze nedochadzas v spicke do prace a z prace... obcasna jazda mimo spicku do centra na najake parkovisko moze byt totalne plynula...
A tiez kazdeho pol roka - rok sa situacia na hlavnych tahoch meni, pred 2 rokmi si nevedel co je tu upchaty Vypich... takze sa to neda takto vseobecne hodnotit.
Vypich býval OK, ale zase díky němu Radlická a Plzeňská se trochu zklidnila. Blanka to tam stáhla.
Mně fascinuje, jak se mluví o Pražském provozu, každý vytáhne minimálně 4proudé silnice.
Ja tiež v meste jazdím za menej, ako na diaľnici, ale elektromobilom :-) Nechápem, spotreba v meste, do ktorého sa primárne spaľovacie auto nehodí, uvedená je, zato na diaľnici, kde to auto nemá konkurenciu, sa nespomína. A ozaj, na semafore štartujem ako na F1 a ono to až taký vplyv nemá. Zrekuperuje sa to.
Nemohu si vzpomenou co to bylo za octavii. Asi greenline nebo tak podobne. Ta jezdila na 3.5litru papirove. Tak tomu rikam, krasna spotreba. Kilowatu mela zcela jiste mene nez tento pasat, ale ta spotreba...na dalnici max 120 kmh, aby to moc nezralo. A pak ji zrusili.
je jasny, ze jestlize vlada snizi spotrebni dan na naftu o 2kc, tak budou v kursu opet naftaky a to vdetne tech smradlavejch z nemecka
realnej rozdil v cene benzinu vs nafta bude 6kc.
tedy ze benzin bude o 6kc drazsi, nez kdyby byl stejne zdanenej jako nafta.
prospeje to hlavne andrejoj, protoze se nafty proda vic a on proda i vic biosracek do nafty a vic tak vydela.
Z Německa se žádný smradlavý nafty nevozej. Co by s tím kdo dělal? Uvědom si že si nikdo nekoupí horší auto než to který má doma. Takže každý auto, který se doveze k nám třeba z Německa je ekologický přínos. Ale jestli stát sníží spotřební daň na naftu tak Hamunu jebne :D
Bohužel vozí. Euro5, které je, kromě homologacnich papírů, na tom hůř než předchozí motory, kromě pevných částic. Ale zbytek několikanásobně překračuje normy, NOx i benzo(a)pyren.
Opravdu je aktuální Passat na adaptivním podvozku tak pohodlný? Standardní podvozek na R18 kolech před fl je všechno jenom ne pohodlný nebo plavný...a hlavně duní. Proto by mě zajímalo jestli testeři vnímají takový rozdíl? Změnil se s faceliftem adaptivní podvozek? Z Arteona s adaptivním podvozkem mi ten neduh tuposti a dunění nepřišel nijak zvlášť lepší ani v komfortním režimu, který to auto spíš podivně rozhoupával. Ale už je to nějaký pátek co jsem to jel...
S verzi před fl vnímám velký kontrast s 3er G20 s M paketovým podvozkem, který je podobně tuhý, ale v "závěru" dotlumí jemněji a hlavně nezaduní tolik. Ačkoliv duní trochu taky, ale dá se to.
Ne není. Furt tam cejtíš ty šlupky a nevyvážení.
Jediný, co pomůže, jsou 17ky, :D
Nic lepšího, než vzduch mezi kolem a silnicí totiž nikdo nevymyslel. Teda když hydra je mrtvá.
Jezdil jsem s DCC predfacelift (bitdi) a jediné na comfort se to přiblížilo Mondeu na obyč pružinách, jinak to trochu poskakovalo a na sport to bylo k ničemu (18"kola) na české nehezké okresce.
Tak buď VW kompletně přepracoval podvozek nebo článek zase pěkně kecá :D Já si musel promnout oči a přečíst si to ještě jednou když jsem četl o Passatu na R19 a plavném podvozku :D
Tak teď se musím omluvit za tu citaci, kterou jsem si v mém rychločtení trochu pomýlil O:-) Díky za korekci Karle a jdu si promnout oči ještě jednou :D
Každopádně odstavec o komfortu končí: "Celkově bych za pohodlí udělil chvalitebnou.". A já nevím, nedokážu si představit Passat na R19 aby měl komfort za 2. Pro mě je neadaptivní verze rozhodně no-go pro další Passat. Komfort na na nerovnostech neadaptivní verze je tak mezi 3-4. Znám adaptiv z Arteona a není to o moc lepší. To co popisuje ten odstavec mi víc sedí k aktuální 3er s M podvozkem. V kontextu tohoto článku by muselo mít 3er jedničku s pěti hvězdičkami za komfort. A ta 3er mi teda taky nepřijde jako komfortní auto. Aktuálně se mi dostal do ruky Lexus ES a ten by musel mít asi hodně jinou stupnici jestli má mít passat za 2.
Neměl Superb dostat jiný, lepší adaptiv , než Passati DCC ? Já jezdil jedním z prvních 2015 r.v. takže třeba to do pofaceliftovaneho Pasika taky zlepšili .
To by mě právě zajímalo. Třeba srovnání s 3er G20 se aktuálně nabízí. Zrovna jsem to projížděl a naladění jde podobným směrem, ale 3er ukazuje, že to nemusí tak dunět a nemusí to jít tak do tvrda. Chci tím říct, 3er má tuhé a sportovní nastavení, ale komfort je tak o jednu "známku" lepší. S tím že to ale pořád má do komfortu daleko. Takže s čím redakce srovnává ten komfort?
Já beru jako etalon Mondeo, vím, že ho lidí (především ti, co s ním nejeli) mi neberou, ale ten ma za mne ideální poměr tuhosti a komfortu a jistoty v zatackach. Pak je skvělá Insignia . Koncern obecně vnímám jako prkenejsi, ale ne tak nejistý, naopak třeba Talisman poskakoval, byl nejistý a ještě hlučný .Pak z aktuálního D Segmentu ještě Camry, která je Plavna a komfortní, jen jí chybí cokoli do sportovnosti..jako auto pro cestování na zadních sedačkách se mi ta líbilo více ..Prémii znám sporadicky , tak to by chtělo někoho , kdo to projel.
Komfort Mondea je na danou třídu opravdu unikátní. Bohužel však ztratil obratnost a tu pevnou jistotu. Sice projede zatáčkami zřejmě stejně rychle jako předchůdce, ale je to jiný pocit. Chybí tam ta známá přesnost.
Když ona ani MK4 s těžkým TDCI v kombiku nebyla extra přesná, jako byť i zdánlivě obyčejný Fokus s lehkým ecoboostem a STline s tužšími pružinami. Nebudu to rozporovat, ale Mondeo je prostě kus auta a od něj se nedá čekat mrštnost hothatche :) Tenkrát si psal o tom ve smyslu, že je to jako, že tu přesnost vnímáš, ale je to spíš obalenou vatou, což by tak nějak asi mohlo být docela výstižné popsání a pod to bych se podepsal... a stejně tak vnímáš i ty nerovnosti a vlastně to sedí na popis charakteru toho auta :)
Jako s tím seplým, AWD se zakousne hodně slušně do zatáčky, daleko víc, než mi je to příjemné, proto větší problém vidím v mém pudu sebezáchovy a sedačkách, z kterých mne to klouže ven a to není nic příjemného :D Sedačky jsou spíš nic, než moc :D Ale párkrát jsem i "tlačil" starší MX5 či motorky, ale je to spíš o řidiči :D A příjde mi, jak se blížím k 100 tisícum km, tak motor jede lépe, u MK4 to bylo nejlépe zajeté kolem 200 tisíc km
Asi je to věc názoru. G20 mi přes svou pevnost a tuhost přijde velmi komfortní, dokonce bych uvítal možnost ještě tvrdšího nastavení pro hladké silnice. To jak zvládá rozbité okresky je naprosto bezvadná věc a dát mu o stupeň lepší vysvědčení než Passatu by mě nenapadlo.
Má ta A4 nějakou výbavu? Nevím, jen se ptám. Viděl jsem pár nabídek na Audi a všechno to bylo buď v "ceně od" kde byl snad jen volant a základní motorizace a jinak za nesmysl...
Jezdím tímhle Passatem dovybaveným s trochou nadsázky stylem Ctrl+A (chybí akorát interiérový R-paket, celokůže a masážní sedačky) a vstupka do leasingu byla hrubě pod milion bez daně.
EDIT: jasně, milion bez daně - hned napodruhý jsme to měli.
cena je vcelku odvazna suhlas... na cenach okolo 1,5-1,6 mega sa pritom uz da uvazovat aj o premiovom SUVecku s podobne velkym kufrom a len o chlp nizsim vykonom a nie o nejakom tom passate .. ale ono tie vrcholne kombinacie cenovo nikdy nedavaju zmysel.. vid aj tie kdejake AMG verzie od medveda .. kde jedna AMG verzia od druhej ma len o 2 ci 3 desatiny lepsie zrychlenie a len par kw navyse ale uz stoji pomaly o dalsi melon viacej ako ta len o kusocek slabsia AMG verzia ( prave na tom sa ale asi fajne zaraba vyrobcom .. teda ak vobec taketo nieco niekto kupuje.. ale zda sa ze milionarov je stale dost inak by taketo rozsafne marnotratne a cenovo neobhajitelne verzie modelov ani nevznikali .. ale kto proste na to ma tak toto ani neriesi ci je to vyhodne nevyhodne a podobne somariny ... kupi to aj tak a hotovo ) ...
přišel o svou zdaleka nejlepší motorizaci...TDI BiTurbo.
Tak zbyl tenhle udušenec. Pocitově proti předloňský 280PS asi 30PS míň a netočí se to.
OPF ....Opravdu Po s rat Fšechno
Biturbo bych vůbec neshanel. Jediná výhoda byla výkon nad 150km/h , ale do té rychlosti to jede podobně jako slabší jednoturbo. K tomu spotřeba kolem 9-10 a na 6tivalce to nemá. Moc mne nenadchlo, navíc bych se bál údržby časem...
nechcem si zastavat koncert, no davaju to do carevelly aj do amaroku... v normalnych rukach s vymenami oleja po 15tis si myslim ze nebude mat problem,... pre prasce co menia olej po 30 a davaju mu na studeno to holt nieje... to takmer ziadne turbo
je to potencialne rizikove ako vacsina vykonnych turbomotorov, v mondeu to mozna boli emisie... preco sa ho ford zbavil, mondeo sa predava malo a za tie zvysene emisie im to asi nestoji
BiTDI znám z Arteona a teda rozdíl jsem vnímal celkem dost :) Je pravda, že běžný uživatel to do 100 km/h asi tolik nevyužije, ale kdo chce výkon, tak alternativa k 2.0 TSI 200kw je to víc než slušná. A na dálnici kde se projevuje krouťák dost dobrý vzhledem k tomu, že jsme stále v mainstreamu. Mám na tom odjeto cca 2.000km. Kolega na tom má asi 60.000km, žádný problém a to jezdí často krátké trasy...
A co ta spotřeba ? Já jsem s tím jezdil chvíli a čekal jsem asi větší palbu na ten výkon. Že by to nejelo, to jsem říct nechtěl. Většinou ten výkon je poznat až při vyšších rychlostech. Třeba starší 103 vs 125 kW tdi do stovky pocitově podobně a pak nad 140/150 už rozdíl, v Německu na dálnici hodně poznat.
Jen pro zajimavost nekde na netu jsem cetl porovnani kodiaqa bitdi a scaly 1.5 tsi. Zkoušeli zrychlení 100-200 km/h a ty auta jela +- stejne. Na 200 byla scala o par desetin driv.....
To nelze srovnávat. Malý hatchback vážící cca 1.2t vs vysoká krabice vážící cca 1.8t. Akcelerace nad 100km/h je obecně slabost SUV a to platí i pro ty prémiové s šestiválci. Mimochodem proto jsem krátkodobě šel do Passata 1.5 TSI, kde je vidět že oproti výrazně silnějším SUV má na dálnici lepší dynamiku i s takhle malým a "slabým" motorem.
K BiTDI - jezdil jsem s tím Arteonem po dálnici prakticky stejným stylem jako s 206kw OPC a i s plně naloženým (4 lidi s plným kufrem) nebyl problém opakovaně zrychlit na 250km/h tacho. A kopců si člověk všiml podle ostatních "rychlíků" (jezdících 200+) klidících se do prava :)
Tyto přerostlé SUV ve vyšších dálničních rychlostech a hlavně s R4 motory pak ztrácí na i slabší konvenční auta a na 200 se klasické auto s 150-200k dostane rychleji, samozřejmě pokud proti těm autum nepostavíš nějaký MB AMG, či X5M a další výrazně výkonnější SUV, tam nemáš šanci s 1.5TSI i 2.0TDI :D
Jako jo, ono to platí asi obecně s výkonem, že se to prostě projeví při vyšších rychlostech s narůstajícím odporem vzduchu. Když jsem měl OPC, tak jsem taky vnímal, že do 100 km/h se mě i "normální" auta relativně držela, ale čím víc nad 100, tím víc jsem mizel :D
Už jsou to skoro 2 roky co jsem BiTDI jezdil, ale jestli si správně vzpomínám, tak za vyloženě málo jako nějaké 110kw TDI to jet nedokázalo, ale zároveň když jsem jezdil hodně rychle a i hodně nad 200 po autobahnu, tak to nějak extra nenarůstalo. Myslím, že jsem pořád osciloval mezi 7-9l / 100km... Podobné cesty, ale logicky s horší dynamikou, znám z Passata 1.5 TSI a tam je to tak o 2l výš.
To je zase ta výhoda dieslu, když opomenu městský provoz, tedy ten opravdu v centrech velkých měst, kde si i to 110kw dieslové TDI (měřeno opakovaně v několika velkých městěch jako Praha) sáhne na 9,5 na sto, tak je asi jedno, jestli jedes po dálnici 130-160 a využíváš výkon, aby si se zase dostal na cestovní rychlost po zpomalní, tak rozdíl ve spotřebě je od 5,5-7 litrů max. To i ten můj přerostlý pseudoamerický naftový kombík zvládne dálnici dynamickou jízdou za 7,5-8 a víc už to moc neleze, mimo toho města :D A tam je také krásně vidět, že do 150ti mu díky jeho nadváze a velikosti stačí lehčí a slabší Oktávky 110kw, ale nad tuto rychlost už ten výkon začíná být znát a karta se obrací, stejně bych to viděl i u toho BiTDI vs ty slabší TDI :)
Je to úplně přesně opačně než píšeš. Do 150-160 je biturbo minimálně o třídu dynamičtější než jednoturbo a ujede mu velmi výrazně a do této rychlosti stíhá i šestiválce stejného výkonu. Naopak nad 160 už se zvedá velmi pomalu a třílitrům stejného výkonu v těchto rychlostech už nestačí.
200kw passat v 4kolke s 650L kufrom ... no to ma po... a potom ze preco farebny rozplacnuty sedan giulia moc nefrci... 8-s .... koncern sice niektore auta ma divne a dnes uz aj dost cenou odvazne posadene .. ale strednu triedu nadalej vie vyborne ( mne sa tu najviac paci arteon ) a ma to tam vyborne rozohrane ( passaty superby 4kolky sedany lifty kombiky automaty dizle benziny... na rozdiel od inych kazdy si tu vzdy vyberie )
za dane prachy teda ja by som radsej nejaky ten zakladnejsi touareg ( 1,4 mega ) ale inak uspechu passatu ako takeho sa nadalej nedivim .. v danom segmente je to nadalej ziarive eso ( a nadalej aj celkom zasluzene ) :yes:
PS: inak s tymto autom ked to clovek kusok pritlaci tak urcite pod 10 spotrebou nepojde ( to felda sla za 8 alebo fabia mpi 1,4 a aj moje male 90 konove 1,2tsi vie zrat 8 ked chcem )..... ale aj za tych 11-12 alebo aj 13L to moze byt vzhladom na dane parametre ( aj spotrebou ) stale este unosne povozenicko .. proste 200kw je 200kw :yes:
Krabice do bahna jeep k nicemu kterou potkas po praze je za plnej pocet. A i kdyby jezdila mimo silnice tak nejsme na off road webu. No a pak tu mas jedno z mala aut, ktery maji prostor, vykon, motor, a jen 4. Tak to asi bude lepsi oktavka, s pruznym motorem a obrovskym prostorem pro lednicku.
Presne. Nemá to silný (turbo)benzín? Trápni Japonci, to nechcem. Má to silný turbobenzín: To žerie, to nechcem. Má to silný benzín a dobrú spotrebu? To je drahé, to nechcem. :-[]
asi tak.. niektorym tu nevyhovies ani keby si sa...... pritom mne pride ze s takouto pojazdnou raketou to aj za nejakych 11L bude doslova radost jazdit ... navyse je to vsetko aj v automate a 4kolke ... ono zadara to zase nejde ... niektori by najradsej keby to taketo 200kw auto jazdilo za 6 litrov a este si benzin samo cestou aj vyrabalo... a potom sa bav s nimi seriozne ... leda o pocasi...
Myslíš ASXeriozně? Je to zhruba stejně seriózní, jako srovnávat jízdu a řízení RWD Giulie s FWD Passatem. Taky nebe a dudy a přitom o tom tak plamenně píšeš. ;-)
Asistent jizdy v pruzich ve meste - proc autora clanku stve?
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak často autor článku jezdí více než 60 či 70 km za hodinu ve městě.
To je totiž hranice, kdy začíná být udržování v pruhu aktivní.
Takových míst, kde dá legálně tak rychle jet, je v Praze jen pár a tam je poloměr zatáček podobný dálnici a udržování v pruhu mi funguje v Octavii dokonale.
Re: Asistent jizdy v pruzich ve meste - proc autora clanku s
A aj keby jazdil rýchlejšie, prečo by to malo vadiť? Véd aj tak sa jazdí v pruhu. Aj keď je pravda, že niekedy to čudne z pruhu vyťahuje, ale vo veľkej väčšine to pomáha.
Re: Asistent jizdy v pruzich ve meste - proc autora clanku s
Možná to bude znít divně, ale to je zrovna asistent, který pokud je to možné v jakémkoliv autě ihned vypínám. Řidič, který jej potřebuje (nejde o autonomní jízdu, tedy věnovat se řízení musí) by podle mě neměl raději za volant.
Snad jediná situace kdy jej chápu, je pojíždění v koloně při současné použití s adaptivním tempomatem.
nemužu se zbavit dojmu, že benzín v Passatu je něco jako ananas na pizze nebo kuřecí steak s broskví.
Nemusí to být úplně špatný, ale je to prostě divný.
To nesouhlasím. Máme ve firmě 1.8TSI 132kW 320Nm MT a to je fajnová motorizace... dynamičtější než 2.0TDI, kultivovanější, přiměřeně úsporná. Před pár lety tahle verze skončila... velká škoda.
2.0TSI samozřejmě taky, ale to si VW nechal vždycky dobře zaplatit.
Tak to máš zlý dojem. Za mňa je ideálny motor pre Passat 2,0TSI 140 kW. Nadpriemerne výkonný, dostatočne pružný, veľmi kultivovaný a tichý, pritom so solídnou spotrebou (7,44 l podľa spritmonitoru).
To je výstižnější přirovnání v kontextu passata :) Prostě na pizze je lepší sýr a šunka a ananas radši v ovocném salátu (sportovněji střiženém autě) :)
Na Sicílii téměř k nerozeznání od klasický. U nás je to horší a navíc ze dvou podniků v RpR ji už nedělá nikdo.
Občas bych si dal a v okolí není kde. ;-)
Tak špatnej jak špatnej, řekněme, že jinej, než ty. Passat je auto bez emocí, ideální do levyho pruhu dálnice, kde bude ta nafta vždycky lepší.
Tam ti ten benzín stejně větší radost neudělá, akorát bude víc žrát.
A když už budu chtít auto střední třídy aspoň trochu pro radost, kde by mi ten benzín vonel, Passata obejdu obloukem. Takže asi tak.
Nějaký bouřlivý emoce v daný třídě nevidím nikde. A spousta konkurentů má problém vůbec nějakej rozumnej benzín nabídnout. Třeba aktuální ceník Mondea... hopla, on tam žádný benzín není https://www.ford.cz/…d_new_mondeo.pdf
Ano, proto mi v dané třídě nedává benzín smysl skoro nikde ;-) u Passata/superbu ale úplně nejmíň. Jak kdysi prohlásil nejmenovaný šílenec z top gearu, tyhle auta vyvolávají emoce asi jako lednička. A na to ja nepotřebuju jezdit za 10.
Tak mě baví každé z aut co jsem projel (i ve střední třídě) mnohem víc v benzínu než v naftě... a zejména ten Passat, kde před-Evo nafta nebyla nic moc a naopak 1.8TSI i 2.0TSI byly fajn motory (a nejspíš pořád jsou, ale poslední inkarnací jsem nejel... a nejel jsem ani tím TDI Evo). I když to není žádná motokára, ale třeba průlety silnicema vyšších tříd jsou fajn :-)
Hele... univerzální řešení neexistujou. Osobně jsem po pár letech se střední třídou spíš pro návrat do kompaktního HotKombíku typu Octavia RS, Cupra ST, Focus ST... samozřejmě v benzínu. Ale klidně můžu za pár let skončit s SMaxem v naftě.