Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Impreza 2.0 e-Boxer – Když vše funguje, jak má

Po modelech Forester a XV se nám do rukou dostala i třetí elektrifikovaná novinka s hvězdokupou Plejád ve znaku. A podle všeho se zdá, že je z celé trojice nejpovedenější.
Zpět na článek
25. 10. 2020 19:37
25. 10. 2020 20:10
25. 10. 2020 20:33
25. 10. 2020 20:35
25. 10. 2020 20:49
25. 10. 2020 22:10
26. 10. 2020 17:41
26. 10. 2020 09:49
26. 10. 2020 09:55
26. 10. 2020 10:07
26. 10. 2020 10:13
26. 10. 2020 10:18
26. 10. 2020 10:22
26. 10. 2020 10:28
26. 10. 2020 10:29
26. 10. 2020 10:33
26. 10. 2020 10:35
26. 10. 2020 10:37
26. 10. 2020 11:27
26. 10. 2020 10:56
26. 10. 2020 11:28
26. 10. 2020 11:51
26. 10. 2020 12:16
26. 10. 2020 11:55
26. 10. 2020 12:16
26. 10. 2020 12:50
26. 10. 2020 15:01
26. 10. 2020 15:22
26. 10. 2020 15:48
26. 10. 2020 10:08
26. 10. 2020 13:05
26. 10. 2020 17:06
26. 10. 2020 22:30
26. 10. 2020 22:47
25. 10. 2020 19:45
25. 10. 2020 20:02
25. 10. 2020 20:17
25. 10. 2020 20:22
25. 10. 2020 20:28
25. 10. 2020 20:45
26. 10. 2020 08:55
26. 10. 2020 10:00
26. 10. 2020 13:14
26. 10. 2020 13:23
26. 10. 2020 14:25
26. 10. 2020 10:03
26. 10. 2020 10:12
26. 10. 2020 10:24
26. 10. 2020 10:30
26. 10. 2020 10:34
26. 10. 2020 10:39
26. 10. 2020 10:37
26. 10. 2020 10:40
26. 10. 2020 11:12
26. 10. 2020 11:47
26. 10. 2020 11:51
26. 10. 2020 12:02
26. 10. 2020 12:15
26. 10. 2020 12:33
26. 10. 2020 12:41
26. 10. 2020 12:43
26. 10. 2020 10:14
26. 10. 2020 10:33
26. 10. 2020 10:41
26. 10. 2020 13:17
26. 10. 2020 12:10
26. 10. 2020 12:49
26. 10. 2020 00:06
26. 10. 2020 14:27
26. 10. 2020 19:53
26. 10. 2020 14:31
26. 10. 2020 12:44
26. 10. 2020 14:12
26. 10. 2020 14:29
26. 10. 2020 15:54
26. 10. 2020 09:47
26. 10. 2020 19:55
26. 10. 2020 20:18
25. 10. 2020 19:37
pekny
Diky za kazde auto co nabidne neco jineho, lepsiho... a ze by to nebylo auto pro kazdeho diky cene? Dnes uz se i s octavii dostanete na cenu 900tis kč, takze za me okej 👍😎 dekuji za test
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Emel
25. 10. 2020 20:10
Re: pekny
To jistě, dostat se na 900 není takový problém. Ale musíš za to dostat něco na oplátku.

Někdo třeba chce rychlé a prostorné auto na dlouhé cesty, tak si vezme 200k naftu... apod.

Neříkám, že Impreza nemá svoje kvality... ale jen pro hodně úzkou cílovku... buď explicitně žádající 4x4, a/nebo pokročilé bezpečnostní asistenty. Pro ostatní je to prostě průměrně prostorný hatchback s průměrnou dynamikou a spotřebou za 900t. Třebas pohodlný a tak... ale tím tu cenovku neospravedlníš, za 900 ceník je slušná střední třída.

PS: pokud dává elektro 66Nm krouťáku, tak mi výsledných 194Nm@4000 maxima přijde jako velká slabota... až podezřele. 200Nm je celkem běžná hodnota pro dvoulitr bez hybridu, Mazda měla 210@4000, ta nová verze má myslím ještě o kousek víc...
Avatar - wakantanka
25. 10. 2020 20:33
Re: Re: pekny
Ja vidím ešte jeden nedostatok, zvlášť v našich končinách, kufor. 340 l vedia už ponúknuť autá o triedu nižšie.
Avatar - Emel
25. 10. 2020 20:35
Re: Re: pekny
Na HB je to průměr, na rodinný auto málo. Ale pobavila mě formulace o čestném Subaru, které nezapočítává (jako ostatní) schránky kolem rezervy... který tam teda nejsou, protože tam je baterka :-)
Avatar - hugino
25. 10. 2020 20:49
Re: pekny
Tak za 900 000 kč sú v ponuke iné autá.Subaru je špecifické a hlavne drahé a špecifické boli aj Saab alebo Lancia a kde teraz sú.Možno v Amerike alebo Ázii majú predajné úspechy ale v Európe s touto ponukou modelov a motorov im pomaly ako ďalšiemu japoncovi Mitsubishi zvoní umieračik.Jediné čo v každom teste Subaru čítam tak je to bezpečnosť a kvalita /ta je ako u každého auta diskutabilná/ ale to je myslím dosť málo na auto za 900 000 kč. :no:
Avatar - Emel
25. 10. 2020 22:10
Re: pekny
No... kontrolní otázka - jakou poslední Lancii považuješ za specifickou?

Lancia je z mého pohledu trošku jiný případ, který právě ukazuje, že pokud u slavné značky rezignuješ na techniku a modelovou péči, tak to taky dobře nedopadne.
Avatar - hugino
26. 10. 2020 17:41
Re: pekny
Delta.Špesifické som myslel hlavne v tom že sa hrali na prémiu a cenu nasadili príliš vysoko na to čo ponúkali.Lebo ako iste vieme posledná Delta bolo prezlečené Bravo.V r.2002 som sa bol pýtať na novú Alfu Romeo ktorá vyšla cca 750 000 korún a predajca mi povedal že tá cena je vyššia preto lebo Alfu nemôžem porovnávať s Astrou alebo Golfom ale s Audi A 3.Giulietta tak isto skončila aj keď to bolo pekné auto ale cena za ňu bola voči konkurencii jednoducho privysoká.Takže Alfu čaká takisto pád dole pretože ak automobilka nemá v segmente C zástupcu / neviem ako u vás ale u nás je to v drvivej väčšine brané ako plnohodnotné rodinné auto / nemá šancu prežiť.Aj keď náš trh je zanedbatelný ale napr. aj v Turecku tento segment áut dominuje.To isté Saab 9-3 bola prezlečená Vectra ale cena bola min o 1/3 vyššia.Z momentálnych automobiliek nemá v segmente C zastupenie Nissan,Mitsubishi alebo Alfa a kedže nie každý chce alebo si môže dovoliť SUV tak tieto automobilky smerujú pomaly ale isto k zániku.Z histórie sa žiť nedá.
Avatar - lamal
26. 10. 2020 09:49
Re: pekny
tabulky klasicky uvadzaju krutiak 2.0 boxera a nie kombinovani krutiaci moment... dnes to este furt robia v tabulkach aj s hybridmi od toyoty, tam tiez na 1.8 svieti krutiak samotneho benzinaku...
Avatar - Emel
26. 10. 2020 09:55
Re: pekny
"Kombinovaný výkon pohonné jednotky se pohybuje okolo 110 kW (150 k) v rozmezí 5600 až 6000 otáček a asi 194 N.m točivého momentu při 4000 otáčkách, na čemž se elektromotor se synchronním permanentním magnetem podílí výkonem 12,3 kW (16,7 k) a nejvyšším točivý momentem 66 N.m dostupným prakticky v jakýchkoliv otáčkách."

To je evidentní ptákovina, těch 194Nm odpovídá běžnýmu dvoulitru. Pak by ale měl být kombinovanej krouťák 260Nm a to už by mělo bejt docela použitelný svezení...
Avatar - lamal
26. 10. 2020 10:07
Re: pekny
Ani krutiaky sa len tak jednoducho nescitavaju, tak ako ani vykon myslim... slusne nad 200nm to vsak byt musi, problem bude asi to, ze tych 66nm doda na kratku dobu a len do urcitej rychlosti a to za prepokladu, ze je ta mini baterka nabita... mozno preto neuvadzaju tieto hodnoty ako za take co platia vzdy.
Avatar - Emel
26. 10. 2020 10:13
Re: pekny
Výkony se nesčítají tehdy, pokud se nepotkávají kvůli otáčkám. Pokud ale má elektromotor 66Nm "prakticky kdykoli" a benzín 194Nm, tak by se to sčítat mělo, ne? S výsledkem 260Nm@4000...

Jasně že na chvilku a tak, ale právě na nějaké předjetí by to stačit mělo.
Avatar - lamal
26. 10. 2020 10:18
Re: pekny
Scitanie tych krutiakov nepoznam, vela zalezi na tom ako je system postaveny, nepoznam vzorce pre vypocet roznych pohonov

Teraz som zistoval kapacitu Aurisu Hybridu na ktorom jazdim a ten ma 0.767 kWh, Subaru ma 0,6 kWh to nie je az taky rozdiel, napr na Aurise sa mi nestalo este, ze by akumulator nepomahal benzinaku, bateria ma vzdy kapacitu a pomaha neustale... na nejakom zrychleni 80-200 by asi s vybitou kapacitou nepomohol, ale na bezne jazdy je energia stale, prepokladam ze Subík by teda mohol mat tiez neustale nieco v zasobe s tou kapacitou... maly rozdielik ale je, ze auris 2018 ma hmotnost 1380 kg s baterkami

este k tej rychlosti, pokial ti 66nm doda len do rychlosti 60kmh tak ti to je celkom na nic pokial sa bavime o zrychleni a nie spotrebe kde to ma vyznam, ak to potlaci aspon do 120-130kmh je to lepsie, len to nevieme... ani u Aurisa to neviem, elektromotor v EV ide max do 80kmh, ale ci prida krutiak aj nad 100kmh, tipujem ze ano len nedokaze ist sam na elektro, ale pomahat asi pomaha...
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:22
Re: pekny
Ty jezdíš hybridním Aurisem?! :-[] Takže další nejrychlejší na semaforech v Praze !
Avatar - lamal
26. 10. 2020 10:29
Re: pekny
mam na nom asi 5000 km za tento rok :-) ked mu dam PWR mode tak s tym prekvapim kde koho, za prepokladu ze to zrovna na spojke neohulil na max spolu somnou :D aj taky frajerikovia na x6 a podobne sa rozbehnu svizne kedy vacsinu zanechaju, ale ked sa na neho nachystam tak mu to dam a dobehne ma tak po 10-20metroch kde mi to nanda... to late :D

na aurise ma to vsak strasne bavi, lebo vacsina ked vidi auris hybrid caka ekologickeho teroristu, ktory setri gramy Co2, takze ma podcenuju a o to lahsie im vytriem zrak
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:33
Re: pekny
:-[] Tak hlavně bacha, aby si takhle nedával drag race s nějakým bílým Aurisem... ten je prý ještě rychlejší :D :D :D
Avatar - lamal
26. 10. 2020 10:35
Re: pekny
ty jo s aurisom HY by som asi nezavodil, jedine ze by sme zrovnali kto ma lepsie nabite baterky :D jasne jasne dam pozor na bieleho aurisa, schvalne si budem jeho majitelov vsimat
Avatar - Mikesus
26. 10. 2020 11:27
Re: pekny
Bilej HB hybrid. Bude mít výhodu v mensi váze.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2020 10:56
Re: pekny
Jsou tu tací, co s tím nedají nejmenší šanci ani těm nejsilnější motorkám :D :D :D
Avatar - Mikesus
26. 10. 2020 11:28
Re: pekny
Jsi si jist temi 0.767kwh? Baterka ma 6.5Ah pri 201.6V. To mas nejaky 1.3 kWh.
26. 10. 2020 11:51
Re: pekny
To plati pre Corollu 2.0, 1.8 ma iba 3.6 Ah. Napetie tiez okolo 200V. Pri Aurise neviem, ale tym 0.77 by som veril.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2020 12:16
Re: pekny
Tohle je právě z technických specifikaci Aurisu, ne corolly
https://d24bc9lyrt5en5.cloudfront.net/Customer-Portal-Admin/emanuals/TOYOTA/OM12K58E.pdf
strana 566
corolla zde:
https://d24bc9lyrt5en5.cloudfront.net/Customer-Portal-Admin/emanuals/TOYOTA/OM12L35E.pdf
strana 601
Avatar - lamal
26. 10. 2020 11:55
Re: pekny
118V a 6,5Ah som pocital, take udaje som nasiel k Auris Hybrid 1.8 ... nie Corolla
Avatar - Mikesus
26. 10. 2020 12:16
Re: pekny
Corolla 1.8 ma jinou baterku nez auris.
Avatar - lamal
26. 10. 2020 12:50
Re: pekny
ja viem a co s tým ? pisal som o aurise
Avatar - Mikesus
26. 10. 2020 15:01
Re: pekny
Nevím na koho je reakce, ale 1.8 corolla ma 3.6Ah a 201.6V, auris 6.5 pri 201.6V. Viz moje odkazy.
Vůbec nevím který hybrid Toyoty ma 118V
Avatar - lamal
26. 10. 2020 15:22
Re: pekny
Mikesus mas pravdu, pozeram ze tych 118V bolo tusim z 1 generacie :-)
Avatar - Mikesus
26. 10. 2020 15:48
Re: pekny
Mne napadá minuly yaris. Možná ten ma 118V, ale tam si nejsem jist.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:08
Re: pekny
Použitelný ano, za 900tisíc ? Asi radši ne. Osobně v tom autě nevidím nic, proč bych si ho měl koupit.

Hybrid to je spíš jen tak, aby se neřeklo, takže konkurenta v Toyotě Corolle hledat radši nebudu, za 900 tisíc mám s přehledem mnohem dynamičtější 2.0 , která nezrychlí pomaleji na stovku, než nejslabší Oktávka. Praktický význam elektromotoru mi tady trochu uniká.

Csegment 4x4 - tady pořád existují Golfy, Oktávky, Mazda a podobné, které mohu mít za tyto peníze s mnohem lepší dynamikou v naftě i benzínu.

A když už jsme u toho 4x4x - sice haldex nebude tak sofistikovaný, ale když 90 % situací v ČR stačí na FWD, nevidím důvod, proč vzít tolik ústupků, které u Imprezy jsou za lepší pohon 4x4.

Jo, je to můj názor, ale není divu, že se Subaru moc neprodává a když to takhle půjde dál, slávy z 90. tek se mu v Evropě jen tak zpět nedostane.

Přitom by to nemuselo být špatné auto, s klasickým 150k dvoulitrem a MT za příznivější cenu, to už by trochu smysl mělo, ne ?
Avatar - Beefcake
26. 10. 2020 13:05
Re: pekny
Alebo pre tych, ktori maju radi ergonomicke ovladanie, alebo pre tych, co maju radi normalny vyhlad z auta, mozno dokonca aj pre tych, co sa chcu v aute citit bezpecne a predvidatelne.
A mozno sa najdu aj taki, co im zalezi na spickovom podvozku...
Mozno aj na pocite tuhosti auta, co ide ako po kolajniciach.
Isto sa najdu aj taki, co maju radi spolahlivu techniku.
Avatar - wakantanka
26. 10. 2020 17:06
Re: Re: pekny
On ti ten super podvozok ti je načo ak k nemu nemáš adekvátny výkon? Doteraz som chápal, že to bol viacmenej základný kameň pre STi, ale na 150 koní ti stačí s prepáčením aj trubka vzadu a FWD.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 22:30
Re: Re: pekny
Jo a ani to nepoznáš... Ehm.. Oktavie :D
Avatar - Emel
26. 10. 2020 22:47
Re: Re: pekny
Je čím dál těžší se v tom vyznat. Focus to měl nějak divně, původně podle motorů + kombík vždycky, teď je to snad ale i podle výbavy.. nevíš? Naopak i30 měla původně multilink všude a pak to někde vypustila...
25. 10. 2020 19:43
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
26. 10. 2020 13:11
Re: Subaru Impreza 2.0 e-Boxer
Konecne presny popis tvojej hlavy. Diky.
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2020 19:45
solidna volba
len dve veci mi tu kusok vadia... vyssia hmotnost ( tych vyse 1,6 tony by bolo hodne aj na SUVecko podobnych rozmerov ) v kombinacii s relativne priemerne vykonnym motorom a potom vysoka cenovka.. ale to je u subaru tiez uz klasika... kazdopadne velmi solidne auto a nemam pochyb ze toto subaru bude o dva levely pred nejakym meganom a jemu podobnym kuskom C segmentu... a aj interier parada... budiky displej celkova bytelnost ... proste parada ... subaru :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 10. 2020 19:58
elektromotor se synchronním permanentním magnetem
"Synchronní permanentní magnet" ..., kdo proboha zas vymyslel tuhle koninu ???


A podobný nesmysl je tvrzení že "..točivý moment 66 N.m je dostupný prakticky v jakýchkoliv otáčkách"

Pane redaktore, při výkonu pouhých 12,3 kW tohle platit opravdu nemůže. Je mi fakt blbé furt upozorňovat na takové elementární přešlapy, ale bije to prostě do očí. Copak nemáte v redakci někoho kdo by technice aspoň trochu rozuměl ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2020 20:02
antiWRX
Asi už nemá cenu si stěžovat, že se Subaru změnilo. S e-boxerem se jezdí velmi příjemně, to auto má něco do sebe, ale stejně si myslím, že by měli vyhodit 4x4, nejlépe i CVT a zatopit zavedeným konkurentům. Takhle je Impreza akorát do počtu, víc prodávalo snad i Infiniti prémiových sedanů.
Rozbalit vlákno
58
25. 10. 2020 20:17
Re: antiWRX
Keď vyhodíš 4x4 a CVT bude z toho takmer tuctovka ako všetko ostatné na trhu. Bez zákazníkov s tvojim myslením sa vpohode zaobídu, tých, čo ponuku a vlastnosti Subaru ocenia, je vo svete dosť.
25. 10. 2020 20:22
Re: antiWRX
To je pekné. Za 4 minúty 4 palčeky dolu. Všetci, čo sú v diskusii za Subaru. Tu sa niekto veľmi snaží... :D Pridaj ich ešte pár aj mne, Subaru je super.
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2020 20:28
Re: antiWRX
To je super argument, že se bez zákazníků obejdou. :D Taky se bez nich úspěšně obchází při 1400 prodaných kusech ročně.
25. 10. 2020 20:45
Re: antiWRX
Tak asi Európa nebude stredom ich záujmu. Ale aspoň niekto ponúka čosi iné ako bežnú konfekciu. Sprasiť takéto auto na úroveň konfekcie, aby niekomu predali viac, je scestná myšlienka. Tu by možno predali viac - niekde inde zase o toľko menej, alebo by prišli o zákazníkov úplne. Subaru dnes proste je 4x4 a CVT. Nechceš? Neber. Ale ako predokolka by to už nebolo Subaru.
Avatar - wakantanka
25. 10. 2020 21:30
Re: Re: antiWRX
Popravde mne ani to CVT nejak k Subaru nepasuje, už dlho premýšľam, že keď už silou mocou chcú mať automat, prečo radšej nešli cestou ako je Aisin.
25. 10. 2020 22:56
Re: Re: antiWRX
V dnešnej globalizačnej dobe, keď začína byť všetko na jedno kopyto, chcú byť možno iní a odlišní. Nie je to len CVT, sú to aj motory, koľko ďalších dnes používa boxer? Koľkí ešte montujú atmosférické motory, napr. dvaapolliter v Outbacku?
Čo sa týka prevodovky, Impreze asi bude klasika s plynulou zmenou prevodového pomeru, takže je to skôr auto na pokojnú jazdu s výbornou trakciou a pridanou hodnotou v teréne. To vysávačové hučanie pri predbiehaní a pokusoch o športovú jazdu tam zrejme je. Komu to vadí, mal by sa obzrieť inde. Ale som si istý, že auto s takým podvozkom a štvorkolkou u inej značky nenájde. Staticky som v tom aute sedel a popravde priestor a ergonómiu jej môže závidieť väčšina konkurencie.
Skúsil som Outback, kde prevodovka "radí" predvolené prevodové stupne, čiže zmena nie je kontinuálna, ale funguje ako klasický meničový automat - radí plynulo, mäkko, a dostatočne rýchlo. Ak má niekto voči CVT výhrady, minimálne u tohto auta zmiznú. Predpokladám, že čoskoro dostanú podobnú verziu aj ostatné modely Subaru.
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2020 23:16
Re: Re: antiWRX
Impreza/XV taky umí imitovat stupně, ale při plynulé jízdě je to normální CVT.
26. 10. 2020 07:59
Re: Re: antiWRX
Tak v tom prípad je na kritiku menší dôvod, keď máš možnosť voľby. Za mňa je Subaru fajn spestrením ponuky na trhu, väčšina áut sa podobá ako vajce vajcu a výber je koľkokrát len vecou preferencie značky.
Avatar - Emel
26. 10. 2020 08:55
Re: Re: antiWRX
Budu zase za rejpala, ale... Boxer, atmosféra... co z toho? Spotřeba 7 a stovka za 10? No nic, oboje jsou to akceptovatelný hodnoty, u takovejch těch kupců S-Cross na 15 let. On ale ten S-Cross stojí ve čtyřkolce s 1.4T v nejvyšší výbavě 560t (s manuálem a bez střešního okna, AT LUX je za 650). Výbavy jsem nesrovnával, ale rozdíl 320t je brutální.
Avatar - woody-alien
26. 10. 2020 09:14
Re: Re: antiWRX
Stovka za 10 je bohužel ten nejmenší problém. Mám spoustu pochopení pro kupce aut a jejich priority. Ale u této Imprezy naráží moje empatie brutálně na limity. Koupit si za skoro 900t auto, ve kterém se možná budu cítit bezpečně u vědomí AWD a armády asistentů, ale jedině v závěsu za kamionem protože 80-120 za nekonečných 8 vteřin, při jakémkoliv pokusu o důraznější zrychlení budu poslouchat převodovku vyjící víc než Kocáb v Hraběti X a přes všechny e-přívlastky se mi tankovací karta podtlakem málem vcucne do nádrže ? No, pardon, ale tohle pro mě není osvěžení nabídky, to je její hrob.
Avatar - speedfred
26. 10. 2020 09:55
Re: Re: antiWRX
🤣🤣🤣
🤦
Avatar - Dinar
26. 10. 2020 10:00
Re: Re: antiWRX
Test jsem četl a nějak nechápu to nadšení a vysoké hodnocení, vzhledem k ceně, je tohle auto naprosto o ničem. Nejede, žere, otravný projev hnacího řetězce, nemá žádný design a jen kvalitní projev podvozku nemůže celek zachránit. Ve vztahu ke konkurenci je to možná tak na tři hvězdy.
Avatar - woody-alien
26. 10. 2020 10:23
Re: Re: antiWRX
Ono i v tom testu zaznívá dost (oprávněných) výhrad na to, abych ty 4,5 hvězdy vůbec nepochopil.
Avatar - Beefcake
26. 10. 2020 13:14
Re: Re: antiWRX
Zere 8-s
Pri novinarskom testovani a permanentnej 4kolke za 7.5-7.7 .
Ok.
Avatar - _Karel_
26. 10. 2020 13:23
Re: Re: antiWRX
Vzhledem k tomu, že hybrid, a vzhledem k tomu, že 150k, tak ano - vážně žere.
Avatar - Dinar
26. 10. 2020 14:25
Re: Re: antiWRX
Na HB nižší střední s vmax 197 a zrychlením na sto za deset je spotřeba 7,7 vysoká, tedy ano, žere...
Avatar - lamal
26. 10. 2020 10:03
Re: Re: antiWRX
Tych 8s z 80-120 nieje az takych nekonecnych... okolo 5-6s to maju tie dynamickejsie auta, na svojej P11GT som to vedel s 2-3 :D dat okolo 5,8s ked som to robil na 3ke bolo to tak 8s a dalo sa s tym pekne svizne predbehnut... subaru to aj na 150 potom vyzenie celkom dobre.

Horsie je to s tou cenou, aj ked benzin s automatom a 4x4 kupis ojedinele (ako HB), mazda 3 nebude o moc lacnejsia v tejto konfig a skyX hmm kolko prida s AT na realnej dynamike ? Mazda ma vsak predsalen prepracovanejsi motor, o nieco lepsie pojde a menej si vypyta.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:12
Re: Re: antiWRX
Jenže Mazda 3 má dva trumfy v rukávu, za 1. nemá jen ten jeden motor, převodovku a pohon a za 2. lze koupit alespoń ještě jako sedan a že jsou docela vidět a ten sedan, s tím už se dá trochu žít i ve více lidech, nebo alespoň o trochu lépe, než s hatchbackem.

Být taková Impreza kombi/sedan a vrchol nabídky, pak to tady asi tolik kritiky neslízne, jenže je to vlastně jediná verze.
Avatar - lamal
26. 10. 2020 10:24
Re: Re: antiWRX
bavime sa o zakaznikoch pre 4x4 a automat, manualne prevodovky a pohon prednych kolies tam ratat nemusis :-)

impreza ma tolko priestoru v zadu, ze m3 sedan nebude pre 4 o nich lepsi a HB ma este viac miesta v zadu nad hlavou, s tymto uplne nesuhlasim...
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:30
Re: Re: antiWRX
Ale kdo kupuje takové auto, aby vozil 4 dospělé a zajímá ho tolik prostor nad hlavou ? Pokud mám malé 1-2 děti, pak se třeba s M3sedan žít dá dle mne lépe, než s hatchbackem. Kufr má větší, naložíš víc věcí párkrát ročně na dovču to stačí. HB a notabene za 900 tisíc asi jentak někdo do rodiny nekupuje, nebo né aby si využíval maximální prostor auta.
Avatar - lamal
26. 10. 2020 10:34
Re: Re: antiWRX
jeziis ... bavime sa o zakaznikoch pre 4x4 a automat - nechapes ? je jedno ze je ich malo, v tejto kategoori je to tak

´´sedan, s tím už se dá trochu žít i ve více lidech´´ - nepisal si deti, takze pre dospelych je priestorna impreza pouzitelnejsia, tym padom detom tiez
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:39
Re: Re: antiWRX
Dobře, všeho všudy je to v HB asi jen Ma3/Impreza a Golf (?), stejně bych radši vzal Mazdu, Golf má příšerný interiér :D

Ano, pro dospělé ano, ale chudáci ti, kdo si pro 4 dospělé kupují Hatch C segmentu :D
Avatar - woody-alien
26. 10. 2020 10:32
Re: Re: antiWRX
To mi trošku připomíná Kodiaq RS na Nordschleife. Nejrychlejší sedmimístné SUV a (pro jistotu) se znakem Škoda :D na ringu. Jasně, že když si to pořádně nadefinuješ, tak třeba ani pro Imprezu nenajdeš konkurenci. Stačí zadat do požadavků boxer-motor. Jenže v reálu se zákazník třeba rozhodne, že ta nabídka Imprezy je natolik praštěná, že na AWD (nebo automat, nebo benzín, nebo hybrid) z vysoka kálí a jde si koupit auto lehce jinak specifikované, zato ve všech ostatních ohledech lepší.
Avatar - lamal
26. 10. 2020 10:37
Re: Re: antiWRX
Woody ma trochu recht, nema to holt predaje, cena je sialena s tym suhlasim, ovsem to musi bohuzial riesit Subaru... mne to pre uzku skupinu vyznam dava.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:40
Re: Re: antiWRX
Jak kdysi říkal Kamil Střihavka, když hrál s BSP - Jsem nejlepší kytarista..... u nás ve vchodě a Pavlíček tu nebydlí... :-!
Avatar - lamal
26. 10. 2020 11:12
Re: Re: antiWRX
K tomuto este ´´Ano, pro dospělé ano, ale chudáci ti, kdo si pro 4 dospělé kupují Hatch C segmentu´´ Ja so svojimi 185 cm s tym nemam problem, v Ceede 2g aj v 7 golfe sa normalne poskladam do zadu... si si isty, ze v tvojom Mondeu je viac miesta v zadu nez v tejto Impreze ?

nasiel som:

Impreza:
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 925
k) šířka vpředu (mm): 1535
l) šířka vzadu (mm): 1490

Mondeo 4x4 combi
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1220
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1525
l) šířka vzadu (mm): 1520
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 11:47
Re: Re: antiWRX
No, upřímě, ani Mondeo, ani jiné auto Dsegmentu, kterým jsem jel, snad s výjímkou Camry mi nepřišlo extra pohodlnné pro jízdu ve 4 lidech. Párkrát jsem takto cestoval v takových autech v takové náloži a když jsou ti lidi většího vzrůstu, není to ideál. Nejlepší na to asi bylo MK4, ale i tak bych si představoval trochu něco většího. Problém nejsou nohy a střecha, ale šířka.
Avatar - lamal
26. 10. 2020 11:51
Re: Re: antiWRX
nj, ale v kontexte debaty m3 sedan a imprezy snad nikto necaka ´´extra pohodlnné pro jízdu ve 4 lidech´´ mas pravdu, corolla sedan je lepsia v zadu nez impreza... podla tabuliek, real meranie moze byt trochu rozdiel, to nezistime...

prikladam este corollu sedan:

Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 12:02
Re: Re: antiWRX
Ty jsi trochu popletl dvě věci dohromady.

Já psal, že je asi většině kupců fuk, jestli je HB Imperza větší na zadních sedadlech, protože tam stejně ve 4 dospělých asi mockrát cestovat nebudeš, na to jsou jiná auta. Ale že pro rodinné použití je lepší sedan, než hatchback. Malé děti na zadní sedačky usadíš a máš větší kufr, navíc stále elegantní karoserii. Stejně tak by se dalo uvažovat o jakémkoliv jiném HB vs Sedan, kde není kombi (což Corolla kombi má, tam je to jasná věc).
Avatar - lamal
26. 10. 2020 12:15
Re: Re: antiWRX
jak poplietol, na sedenie som prepokladal, ze bude nad hlavou miesta viac v impreze a pre rodinu - do akeho kufra das lepsie kočík ? ta rodina sa tiez deli na deti s a bez kociku... uplne tak na isto by som si tym rodinnym uzitim nebol, stale sa u nas predava viac HB ako sedanov
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 12:33
Re: Re: antiWRX
Kočárek vynechme, to je klump neskladnej :D I tak bych si troufl říct, že sedan ho pojme lépe (nezkoušel jsem, ale měl jsem problém i v Kuze, kočárek jsem dal, ale musela být otevřena roletka a věci šly skládat jen kolem, moc by se toho tma už nevešlo třeba na týdenní dovolenou pro 3-4 lidi), než hatchback. Ale když vezmeš rodinu s dětmi do 15ti let (to je větší kohorta, než ti, co mají děti s kočárky), tak určitě do sedanu dáš více tašek a zavazadel, než do hatchbacku. Se sedany jsem žil léta, tak vím, že sice nenaložíš kdovíjak objemný předmět přes nakládací hranu, ale tašky a zavazadla, ty tam narveš a docela dost.

Že se prodává více HB než sedanů je tím, že sedany tu nejsou a nebo se kupují kombi a SUV. Pokud bych však nutně chtěl atmosférický benzinový motor v C segmentu, mám úzkou skupinu 3 aut - Corolla (tam je atmosféra jen v sedanu), Mazda 3 (sedan i HB) a Impreza (HB). Volil bych proto sedan.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2020 12:41
Re: Re: antiWRX
V corolle akorát uz mas bohuzel atmosférickej trivalec 1.5 misto 1.6 čtyřválce.
Ale HB i TS maji atmosféru. 1.8 a 2.0 :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 12:43
Re: Re: antiWRX
Aha, no tak jedině Mazda :D Hybrid neberu v potaz, za cenu Imprezy je ten 2.0 a to je nesrovnatelny rozdíl v dynamice.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:14
Re: Re: antiWRX
Ale ten pocit, když to řídíš, že jsi jinej a lepší a nepodléháš konfekci a šedé (a mnohem rychlejší) nudě od VW... no Beefcake ti to vysvětlí, vydrž :D
Avatar - kari.laz
26. 10. 2020 10:33
Re: Re: antiWRX
Celkem mě zarazilo, že tu ještě není :D
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:41
Re: Re: antiWRX
On příjde! :D
Avatar - Beefcake
26. 10. 2020 13:17
Re: Re: antiWRX
Naco prikladat do obvyklej zumpy.
26. 10. 2020 12:10
Re: Re: antiWRX
Subaru si zaklada na stranovej simetrickosti. Lava a prava poloos su rovnako dlhe. Takze prevodovku si museli vyvynut samy. Ale preco zvolili CVT ti uz nepoviem.
Avatar - _Karel_
26. 10. 2020 12:49
Re: Re: antiWRX
Subaru si zakládá na chujovinách, a proto nabízí podivnosti. Jaký má ta symetričnost reálný přínos? Pozná nějaké procento řidičů rozdíl mezi symetrickým 4x4 a nesymetrickými systémy?
26. 10. 2020 17:44
Re: Re: antiWRX
Človeče, to je pravopis hodný génia...
26. 10. 2020 00:06
Re: Re: antiWRX
Ved to, ked nechces tak neber. Eu predaje ukazuju, ze skoro nik nechce. Ustup z pozicii, vela penazi za malo muziky, neatraktivny dizajn. Dalsia automobilka, ktora coskoeo odide s Europy.
26. 10. 2020 07:55
Re: Re: antiWRX
...alebo neatraktívny trh, ktorému stačí predokolka, alebo max. haldex. Subaru potrebuje veľký trh, nie je to tuctovka pre masy.
26. 10. 2020 08:28
Re: Re: Re: antiWRX
Boli casy, ked subaru na neatraktivnom trhu toho predavalo ovela viac. Skor Subaru ma slabe portfolio a zaspalo dobu.
Avatar - AnGeor
26. 10. 2020 09:35
Re: Re: Re: antiWRX
jestli to nebude tim, jake tady mame EU normy... slabe portfolio? na malou automobilku? 1.6, 1.8, 2.0 a 2.4 v turbu a 1.6, 2.0 a 2.5 v atmosfere... to ze je nemuzou rozumne prodavat v EU jaksi neni jejich chyba?
26. 10. 2020 09:54
Re: Re: Re: Re: antiWRX
Kto chce zarabat, musi sa prisposobit. Ja pravidla nerobim, nehodnotim, iba konstatujem. Za seba poviem, sedel som v novych subaru, prevodovka strasna, zabija potencial auta, motory na znacku so sportovym image sklamanim, materialy, spracovanie priemer, drahe. Pre mna je to znacka na pokraji zaujmu a to som uz jedno subaru vlastnil
Avatar - AnGeor
27. 10. 2020 09:33
Re: Re: Re: Re: antiWRX
co ja novych CVT spatne? cim zabiji projev auta? co je spatne s materialy? spis to vypada, ze tady papouskujes "obecne pravdy", nez ze mas vlastni zkusenost....
26. 10. 2020 11:39
Re: Re: Re: antiWRX
Boli časy, keď sa predávalo oveľa viac rozdielnych áut, ktoré neboli jedno ako druhé. Globalizácia je sviňa, zúžila ponuku drasticky, šetrenie za každú cenu kvôli nutnosti investícií do bezpečnosti a elektronických zbytočností z rozkazu EÚ ešte viac. Ja netvrdím, že Subaru je dokonalé alebo od iných len lepšie. Ale vysoko oceňujem, že je iné a má kvality, ktoré iné autá nemajú.
Slabé portfólio? Skôr sa im už nevyplatí držať homologizácie pre viac modelov. Mimochodom, nie je to len záležitosť Subaru, portfólio zužujú takmer všetky značky. Športové autá, MPV, malé kombíky, mini autá - všetky pomaly ale iste miznú z výrobných programov.
26. 10. 2020 12:08
Re: Re: Re: antiWRX
Ale ani vtedy tu Subaru nepredavalo ovela viac aut. A teraz sa homologizacia vyrazne predrazila. Takze zaplatis extra, za kazdu ponukanu kombibaciu, ale narast poctu zakaznikov bude minimalny.
Avatar - Emel
26. 10. 2020 14:27
Re: Re: Re: antiWRX
Těžko se hodnotí čísla za letošek nebo i 2019... ale dá se koukat na tržní podíl. Subaru mělo v Evropě cca. 0,35% okolo roku 2008-10, za 2019 je to 0,21% a vidím "potenciál" na další pokles.
26. 10. 2020 18:10
Re: Re: Re: antiWRX
Dlhodobo oscilovali okolo 0.3% ale celkovo stratili len asi 15 tisíc predaných aut v EU https://carsalesbase.com/europe-subaru/ , ale súčasná modelová stratégia znamenala za rovnaké obdobie rast 500 tisíc aut na US trhu https://carsalesbase.com/us-subaru/ . Ak by si bol šéf značky, ktorá nemá na to aby na každom kontinente uviedol špeciálny model, ktorému trhu by si sa prispôsoboval?
Pre mňa je to tiež smutne. Imprezu som vlastnil. Bolo to ešte v čase keď si mohol vyberať zo 4 motorov 2 karosárskych verzii a dvoch prevodoviek, ale aj tak v EU predávali menej ako Porsche.
Avatar - Emel
26. 10. 2020 19:53
Re: Re: Re: antiWRX
Když jim vyjde jako výhodnější vyrábět kulečníkové stoly, ať klidně dělají stoly (viz Moskvič, myslím)... to je jejich volba, já ji respektuju.
27. 10. 2020 09:49
Re: Re: Re: antiWRX
Ani ked mali pestru ponuku pohonov a naftu, tak v EU nemali vysoke predaju. Roky to skusali a predajny uspech sa nedostavil. Ale je fakt, ze este neskusili rebrandovany predohrab s naftou a velkym kufrom.
Avatar - Dinar
26. 10. 2020 14:31
Re: Re: antiWRX
Současné Subaru je tuctovka, a zároveň neumí oslovit masy, proto paběrkuje...
Avatar - _Karel_
26. 10. 2020 12:44
Re: antiWRX
4x4 budiž, i historicky, Subaru je prostě odjakmrtva čtyřkolka. Ale ty věříš tomu, že si někdo kupuje Subaru právě kvůli CVT? To snad ne.
26. 10. 2020 14:12
Re: antiWRX
Subaru?
Kvôli skvelému podvozku a schopnostiam mimo cesty. Kvôli maximálne tuhému skeletu, ktorý pri žiadnom prekrížení náprav ani nevrzne. Kvôli tichej plynulej jazde. Kvôli piestrannej kabíne a výbornému výhľadu do všetkých strán.O tom, či to má torsena, cvt alebo xmode, majiteľ neuvažuje, proste si užíva jazdu. Aspoň každý, s ktorým som sa doteraz rozprával.
Avatar - _Karel_
26. 10. 2020 14:29
Re: antiWRX
Asi ses netrefil s odpovědí na správného? Já uznávám různé přednosti Subaru, jen jsi to napsal tak, že bez CVT to nebude to pravé Subaru, což považuju za kravinu.
26. 10. 2020 15:54
Re: antiWRX
OK, dá sa to aj tak pochopiť. Ja som napísal oboje - keď vyhodí štvorkolku a cvt. K súčasným Subaru proste obidve veci patria. Keby pridali manuál a mohol si si vybrať, určite by to bolo plus, ale mňa tá CVT nijak neirituje. Vyhovieť všetkým je ťažké - EV nevyhovujú, lebo nevrčia, autá s CVT nevyhovujú, lebo vrčia veľa... :D
25. 10. 2020 22:52
Domnívám se, že...
...superschopný podvozek vč. vynikající řiditelnosti musí být pro náročnějšího řidiče nesmírně frustrující záležitost, pokud je spojený s vysloveně podprůměrnou jízdní dynamikou a nechvalně známou převodovkou CVT. Když by si subarista za volantem takového subárka vzpomněl na skvělou soutěžáckou minulost "své" značky, asi by mu začaly kapat slzy. A dát za takovou koňskou dávku řidičské frustrace tolik peněz?! :-( :-( :-( :-O
P.S. Na poměry této značky vypadá nová Impreza docela k světu, tedy až na ten obludně dlouhý přední převis! Nechápu, proč tam musím být - jasně, auto má motor uložený podélně před nápravou, ale je to přece čtyřválcový boxer, tj. jeho stavební délku tvoří pouze 2 válce vedle sebe... Přední převis karoserie by tedy neměl být výrazně delší, než u vozů s příčně uloženým řadovým čtyřválcem! ;-\
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Blue Sun
26. 10. 2020 09:38
Re: Domnívám se, že...
Mě nepřestává fascinovat, jak za "Subaru" všichni vidí jen to WRX, a přitom jejich produkční historie je veskrze protkaná neskutečnou nudou.
Neznám lepší definici plakátství.
Avatar - Emel
26. 10. 2020 09:42
Re: Domnívám se, že...
Zajímavé mutace nebyly jen od Imprezy, ale i od Outbacku nebo Foresteru.
I Levorg byl celkem fajnové rodinné auto s důstojnou motorizací.
A pak je tu BRZ.
STi je třešnička na dortu... ale i ten dort býval fajn.
Avatar - Blue Sun
26. 10. 2020 12:18
Re: Domnívám se, že...
Jenže to je pořád dokola... zajímavé mutace. Okrajové varianty jinak obyčejných aut. Pořád to Subaru nebyla nijak výjimečně sportovní značka, aby se tady neustále ohánělo její sportovností.
Avatar - Emel
26. 10. 2020 13:37
Re: Domnívám se, že...
Jo a né. Levorg měl jen ten jeden 200k motor... a jinde sis prostě mohl vybrat. Nevím, kolik procent Imprez bylo WRX nebo WRX STi, ale tipuju, že docela dost.
26. 10. 2020 14:14
Re: Domnívám se, že...
Jasne, aj tak sú najlepšie produkty PSA. Dva z nich mám doma, nebola to zlá voľba, ale ani dobrá.
26. 10. 2020 15:35
Re: Domnívám se, že...
??? A jak prosím souvisí tvoje volba produktů PSA s dnešním úpadkem evropské nabídky Subaru? :-O :-)
26. 10. 2020 15:51
Re: Domnívám se, že...
Súvisí to všeobecne s tradičnou replikou Blue Suna aké sú autá od PSA dokonalé, a japonskému Subaru ide pomaly vyčítať, že vôbec ešte existuje.
Avatar - Blue Sun
26. 10. 2020 23:00
Re: Domnívám se, že...
Zrovna od tebe jsem takové lži nečekal...
28. 10. 2020 08:13
Re: Domnívám se, že...
Lži? Reagujem len na to, čo píšeš. Že adoruješ PSA je tu všeobecne známa vec, kámo.
Avatar - xxc
28. 10. 2020 15:02
Re: Domnívám se, že...
Ale stále lepšie psa, ako Renault :-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 10:21
Re: Domnívám se, že...
Před cca 12 ti lety jsem měl tu čest projet veškerou nabídku Subaru, která se v ČR prodávala.

Nabízelo malá auta s 4x4 (Justy), sice tou dobou interiéry příkladně plastové, ale funkční

Nižší střední třída - Impreza, 1.5 nic moc, ale 2.0 110Kw hatch jezdil velmi dobře, WRX STi pak bylo něco.

Střední třída -

Forester (ještě jsem zažil SG generaci), s motorem 2.5T bylo famozní auto, ani né kombi, ani né SUV, to bych doma klidně bral . Novější generace (SH) už zcivilněla a více se stylyzovala do SUV podoby.

Outback a Legacy - sedany s 2.5atmo jezdili parádně, H6 pak nabídla suverénní dynamiku a stálý pohon všech kol společně s podvozkem skvělé jízdní vlastnosti. Dnes bohužel do stovky už na modernější a slabší auta s rychlejšími automaty nestíhá, také není nejprostornější.

Tribbeca - Ošklivé, ale tehdy jsem pochopil, proč ženy rády SUV, dobře se ovládalo, silný benzinový motor, proč ne.

Takže skoro od každého modelu se dalo najít auto, které něčím vynikalo a dnes ? Neřekl bych, že produkční historie Subaru má nezajimavá auta..
26. 10. 2020 11:41
Re: Domnívám se, že...
Pozri si na youtube videá garaz.tv, je ich tam o Subaru dosť. Určite by Ťa zo súčasnej (súhlasím, že dosť úzkej) ponuky vôbec nezaujalo?
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 12:12
Re: Domnívám se, že...
No, abych byl upřímný, tak asi nezaujalo, nebo né ve srovnání s konkurencí za ty peníze, které to stojí.


BRZ asi jo, i když to si mohu koupit i jako Toyotu.
Avatar - Blue Sun
26. 10. 2020 12:22
Re: Domnívám se, že...
Zase si vybíráš jednotlivé střípky. Ale jako celek produkce Subaru prostě není ničím výjimečná a mimořádná, aby se dnes tak tlačilo na sportovnost.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 12:44
Re: Domnívám se, že...
A která produkce je taková vyjma značek jako Ferrari či Porsche ?
26. 10. 2020 16:01
Re: Domnívám se, že...
Ty si už v nejakom Subaru sedel a jazdil, keď si o tom taký presvedčený?
26. 10. 2020 10:45
Re: Re: Domnívám se, že...
Tak vidis aku dobru pr robotu subaru urobilo, ze si ich vsetci pamataju ako wrx. Co by za to dali Citroen ani pezot, co svoje sportove uspechy nevedeli pretavit do bezneho portfolia. Ale casy sa menia, 20 rokov ubehlo ako voda a Subaru eu zakaznikom nema co ponuknut.
Avatar - Emel
26. 10. 2020 10:51
Re: Re: Domnívám se, že...
To si pleteš zkratky... WRX není WRC. WRX je označení top modelu Imprezy, respektive... je WRX a WRX STi, mám trošku dojem, že lidi myslí STi.

A potom... rozdíl je v tom, že zatímco závodní STi pro WRC byly poměrně blízko produkčním WRX STi, tak Citroen C4 Sebastian Loeb edition... musím pokračovat? :-!
Avatar - woody-alien
26. 10. 2020 10:56
Re: Re: Domnívám se, že...
C4 by Loeb.... :D Kdo by zapomněl.... ;-)
Avatar - lamal
26. 10. 2020 11:22
Re: Re: Domnívám se, že...
rebriňák
26. 10. 2020 15:38
Re: Re: Domnívám se, že...
Měl jsem tu "čest" tu rudou nádheru kdysi krátce řídit a bylo to fakt dost zoufalé. Už jen ta kroutící se třídveřová kastle a prapodivná přístrojová deska.... :-O ;-\ ;-\
Avatar - Blue Sun
26. 10. 2020 12:21
Re: Re: Domnívám se, že...
Hm... no a Citroën a Peugeot navzdory tomu mají stále dobré prodeje a nějaká sportovní minulost je vůbec netíží. Mohou dělat i obyčejná auta, a lidi je budou kupovat, a vůbec je nebude trápit nějaká minulost.
A Subaru je na tom přesně opačně. Mohou dělat cokoli a mají prostě smůlu.
26. 10. 2020 14:14
Re: Re: Domnívám se, že...
Športová minulosť na príťaž? Ty si musel pojesť divné cukríky...
26. 10. 2020 15:39
Re: Re: Domnívám se, že...
Budeš se divit, ale u Subaru je to v dnešní pošahaně ekofašistické době přesně tak. Tedy minimálně na trzích EU... :-( :-( :-( :no:
26. 10. 2020 15:46
Re: Re: Domnívám se, že...
Takže to nie je úchylka Subaru a vyčítať mu to vlastne nemožno. Výtky majú smerovať na euroúradníkov.
Mimochodom, Michal to spomenul v súvislosti Citroenom a Peugeotom. A pravda to nie je - úspech v motoristickom športe je obvykle dobrou reklamou aj na úplne civilné autá.
Avatar - Blue Sun
26. 10. 2020 23:04
Re: Re: Domnívám se, že...
Promiň, neumím psát slovensky, abys to pochopil i ty. Protože jsi to naprosto dokonale obrátil.
Nebo ty snad nevidíš to, jak si všichni neustále stěžují, že kdysi sportovní hvězda Subaru dělá jen průměrná auta? U PSA to nikomu nevadí, že značky s kdysi slavnou sportovní minulostí dělají jen běžná, průměrná auta. O to celou dobu jde. Pro Subaru je sportovní minulost přítěží, pro PSA ne.
Jestli ani teď to nepochopíš, pak je závada na tvém přijímači neopravitelná.
28. 10. 2020 08:19
Re: Re: Domnívám se, že...
Subaru tu nepredáva ortodoxne športové modely ako predtým, predáva to, čo ide lepšie. Je to rovnaká logika, ako keď Citroen predáva ničím výnimočné tuctovky. Vyčítaš Japoncom to, čo u Francúzov bežne obhajuješ. A že nie sú Subaru ničím zaujímavé alebo priemerné je lož, koľko ďalších predáva tak skvelé štvorkolky, s vynikajúcim podvozkom a nadpriemerne tuhým skeletom? No? Z koľkých áut máš výhľad ako zo Subaru? Ak tu niekto nechápe alebo nechce chápať, nie som to ja. Bežné, priemerné autá napriek pokrokovej minulosti, to je práve Citroen, nie Subaru.
Avatar - lamal
26. 10. 2020 09:47
wearecarfans réza
pobavilo:

´´dvoulitrovou láhev zkrátka není kam dát.´´ - predstavujem si ako spoteny rézou razí Le Mans a vsade ma napichane 2literky z TESCA... ako vazne ? To sa neda kupit 1,5 na cestu autom ? ... to je na dizajnersku depresiu
Rozbalit vlákno
0
26. 10. 2020 12:43
Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
Tak týmto by som sa asi radšej nechválil, ale mlčal o tom. Ako tu už veľa ľudí povedalo, je až prekvapivé ako ten pohon zle funguje. Že by vynikal výkonom - asi ťažko dynamika podobná 1.6-tke s CVT, ktorú mám v Corolle. Tááák... to bude menej žrať? Omyl, tá blbá 1,6-tka žere menej aj bez hybridu... Táák, to bude lacnejšie? Omyl, je to drahšie. Jednoduchšie na údržbu? Zas omyl spája to nevýhody údržby hybridu a prevodovky... Proste čo sa týka pohonu, tak to auto vyčnieva hádam len v tom, že je vo všekom najhoršie :D - čo je svojím spôsobom tiež výkon...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - lamal
26. 10. 2020 13:02
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
to vsetko by bolo este ok, keby to impreze nepridalo 100 kg :D :-|
Avatar - AnGeor
26. 10. 2020 13:40
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
jenom otazka, proc by to melo byt levnejsi nez Corolla? Popises mi prosim, ze sve zkusenosti nevyhody udrzby hybridu a prevodovky? 1.6 predokolka zere mene nez 2.0 4x4? jake prekvapeni... vsichni pro Corolly!
26. 10. 2020 14:05
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
No veď ono sa tých Coroll predáva niekoľkonásobne viac na svete :).
Nie ako samozrejme môj koment je s nadsázkou, ale keby sme si odhliadli od pohonu 4x4 tak reálne stará 1,6-tka od toyoty a nový 2.0 e-Boxer budú spotrebou a výkonom bližšie ako by bolo pekné na rozdiel 12 rokov od debutu.

Keby sme zobrali hybridný systém s dvojlitrom od Toyoty, tak je vo všetkom lepší oproti Subaru - ma reálne nižšiu spotrebu, pri lepšej dynamike, prejav prevodovky bude podobný, až na to, že na eCVT sa prakticky nemá čo pokaziť na rozdiel od klasického CVT. Takisto riešenie hybridu od Hondy, ktoré je v CR-V by na základe výkonov pohon Subaru predčilo vo všetkých smeroch.

Viem Subaru má boxer - je to iné, ale aký je benefit, keď atmosfericko-hybridná konkurencia je vo všetkom merateľnom lepšia?
26. 10. 2020 14:15
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
Vo všetkom merateľnom? Auto nie je len pohon. ;-)
26. 10. 2020 14:35
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
Jasné, preto nehovorím o aute ako celku, ale len o motore + prevodovke. Mne je celý zvyšok auta veľmi sympatický, ale práve kvôli pohonu by som nad ním nikdy neuvažoval a to vlastním 1.6-tku atmo s CVT. Proste pohony podľa mňa zabíjajú inak celkom dobré a zaujímavé autá, čo je škoda.
26. 10. 2020 15:42
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
S Imprezou som nešiel, Outback je precízne vyladené auto, motor aj prevodovka k charakteru auta prefektne sedia.
26. 10. 2020 17:05
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
A teraz si predstav že by to auto bolo vyladené rovnako dobre, stálo by rovnako, žralo o 1-2 litre menej, malo väčšie rezervy v dynamike a po X tisíc km by ťa nemohol čakať repas prevodovky.Neviem ako ty, ale pre mňa to znie ako dosť dobrý deal.
Avatar - AnGeor
26. 10. 2020 17:16
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
kolik to je X tisic? co to je zase za urban legends? jako ostatni automaty vydrzi na veky? nejel jsi v tom, ale vis ze to nechces...
26. 10. 2020 22:49
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
To, že CVT nevydrží večne je snáď zrejmé s konštrukcie - nehovorím, že nedá 200 000+ tisíc, ale planétove súkolesie toyoty asi vydrží dlhšie, vzhľadom na absenciu trecích častí :-!
Avatar - AnGeor
27. 10. 2020 09:31
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
takze urban legends... a co si predstavujes pod absenci trecich casti? vis jak ty prevodovky funguji?
27. 10. 2020 11:08
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
Tak tu je to vysvetlené http://eahart.com/prius/psd/ dva elektromotory a spaľovák su spojené pevným prevodom s planétovou prevodovkou (každý s iným "kolečkom") a ich spoločné správanie ovplyvní, čo sa dostane na kolesá/do baterky/ z baterky. Nikde žiadna spojka a mechatronika, ktorá by menila prevody, remeň, ktorý by menil prevodový pomer, hydromenič - nič len 3 motory ktoé menia otáčku a v závislosti na tom sa auto hýbe. Kvôli tomu majú všetky hybridné toyoty obmedzenú rýchlosť na 180km/h. Niektoré nové Lexusy to už majú inak, aby nemali to obmedzenie sú tam niekde 2 prevody, ktoré to riešia.

Toľko k urban legends....
Avatar - AnGeor
27. 10. 2020 11:24
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
Rasto, sorry, ale proc mi tady ukazujes co ma Prius? Bavime so o CVT v Subaru? Ptal jsem se te, jak zabiji projev. Psal jsi ze potrebujes repas po X km. Psal jsi o spatnych materialech. Sedel jsi opravdu v nejakem novejsim Subaru? Hezke, ze jsi vygooglil jak pracuje prevodovka v Priusu, ale to asi moc nejde pouzit v tomhle aute, ze ne...
27. 10. 2020 12:26
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
Tak ja som regoval na tvoju narážku, že absencia trecích častí v eCVT od Toyoty je urban legend, a že neviem ako to funguje. To som ti dúfam dostatočne vysvetlil - no ja neviem, ja so mo nekvalitných materiáloch v Subaru nič nehovoril, to že CVT má určitú, životnosť po ktorej treba urobiť repas je fakt, nehovrím, že dôležitý, alebo, že by to malo kupca nového auta nejako zaujímať. Iba som argumentoval, že síce si motor a prevodovku vyvíja subaru samo, čo je sympatické, ale bohužiaľ je to podpriemer prakticky vo všetkom, čo je smutné hlavne v kontexte ceny.
Avatar - Beefcake
26. 10. 2020 19:23
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
Ked bude mat Toyota a prave Honda a kludne aj Mazda poriadne vyladene awd, potom dojdi.
26. 10. 2020 23:05
Re: Chvália sa, že pohon si vyvinuli sami....
Tak bohužiaľ viac ľudí zaujíma, ako to auto ide a koľko žere a koľko stojí ako aké má AWD. A nové Subaru už aj tak nemajú klasiku, ale nejaké riešenie s medzinápravovou spojkou na spôsob Haldexu, alebo sa mýlim?

Ale takisto osobne to super AWD v kombinácií s CVT a Imprezou mierne stráca zmysel, keďže so svetlou výškou akú Impreza má sa bude využívať na výjazd po zasneženej asfaltke. No a zas pôžitok pri svižnej jazde na okreske bude zabíjať CVT-čko. Teda ja si nemôžem pomôcť, ale vidím to ako výborné druhé auto do rodiny na rozvoz detí, komu sa Subaru proste páči, je mu jedno value/money a poto mpre skalných fanúšikov. Racionálnou úvahou, ani srdcom ani túžbou po jazdných zážitkoch sa k nemu nedopracuješ :)
Avatar - AnGeor
26. 10. 2020 13:38
klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
zase nablito, jako pokazde, kdyz je tady test Subaru... je to pomale, moc to zere, neda se na to koukat a stoji to moc penez... wtf? copy paste? muj "cokoliv v dehtu" je rychlejsi! idgaf,,, nechapu, ze vyvojari Subaru nechodi na zdejsi diskuze, to by za par let meli nejlepejsi, nejrychlejsi, nejuspornejsi a asi i nejlevnejsi auta... me osobne 2.5 v Outbacku vyhovuje, i kdyz je "pomale", CVT je prijemne a komfort je ve stejne tride proste jinde... ale mel jsem si koupit za sve penize prassata v dehtu, jelikoz je to nejlipejsi auto na svete...

grow up
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
26. 10. 2020 14:25
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
Jo... mohli bychom to někam sepsat a jen postovat linky... ono se na tom taky nic nemění :-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2020 22:33
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
Já podeziram pár lidí, že to už léta dělají... Ehm zvýhodněná nafta... Třeba
Avatar - twistedTSD
26. 10. 2020 15:15
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
Za prvé jsi první, kdo vytáhl Passata v dehtu, a za druhé jsem psal, že s e-boxerem se jede příjemně, a líbí se mi, že třeba mysleli na mazání motoru elektrickým čerpadlem. Chápu lidi, kterým ten funkční celek naprosto vyhovuje. Problém je, že takových zákazníků je v této třídě minimum. Subaru si zbytečně komplikuje život trváním na nekompromisní technice, která má za následek, že se kompromisním stává jakékoli předjetí nebo snaha o svižnější jízdu, a že se hybrid neprojeví na spotřebě tak, jak by se dalo čekat.
26. 10. 2020 15:43
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
Možno si komplikuje život, ale je to jeho voľba. ;-)
Avatar - twistedTSD
26. 10. 2020 16:50
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
A naše volba je o tom diskutovat. :-)
26. 10. 2020 17:47
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
To sa nedá poprieť. ;-)
Avatar - AnGeor
26. 10. 2020 16:10
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
ten passat se tady objevil nekolikrat u testu Outbacku, proto jsem ho tady zminil. jak jsem psal drive, je potreba si uvedomit realne moznosti Subaru jako automobilky, neni to koncern, kde dostanes podvozek, motor, prevodovku a nakreslis si na to auto vlastni znacky. zaroven nemuzou na EU trhu prodavat auta, ktera prodavaji jinde ve svete, protoze si proste nemuzou dovolit pokuty za emise. kdyz se vyprdnou na tu techniku, co jim zbyde? cim se budou lisit?
Avatar - Emel
26. 10. 2020 16:32
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
No akorát že podstatná část té techniky je motor a atmo dvoulitr už holt dneska nikoho neoslní.

A zrovna tady neplatí, že by to bylo dílem ekoteroristů z Bruselu... ono Impreza v USA taky žádnej lepší motor nemá, jen ho tam nabízí v základu s pětistupňovým manuálem.
Avatar - AnGeor
26. 10. 2020 17:14
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
proc myslis ze uz v levorgu neni 1.6 DTI? proc se neprodava STi? forester XT? nejspis tady nebude v nabidce novy Outback XT? jsi si jisty, ze to neni kvuli emisim?

jsou i jine trhy nez EU/US a tam si toho levorga muzes koupit s 300 konovym dvoulitrem... a impreza je proste 150ti konovy HB s paradnim podvozkem a ctyrkolkou. to je vse, nic vic, nic min...
Avatar - Emel
26. 10. 2020 17:29
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
Do nějaké míry určitě jo... a určitě je bariéra i homologační proces... ale zase bych na to neházel úplně všechno.

V US má 2.5 Outback 33/26MPG a 2.4T má 30/23. Baj voko... 33 vs 30MPG = 0,7l/100 = 16,5g CO2 na km = 1500€ pokuty... to zase není pro auto v týhle cenový relaci likvidační.

Pokud ale Subaru usoudilo, že jim to za to nestojí... no tak se s tím holt musíme smířit a oni se musejí obejít bez nějaké části prodejů.
26. 10. 2020 17:51
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
Nie je to tak dávno, čo tu všetci skuhrali, aké sú tie nové malé turbá na nič, vypeckované na veľké výkony, malá životnosť, veľká spotreba pri ťažšej pravej nohe, atď... A teraz tí istí ľudia nechcú už o atmosfére ani počuť...
Avatar - Emel
26. 10. 2020 20:04
Re: klasicka diskuze po testem jakehokoliv Subaru
Na to se dá napsat spousta věcí
...že to nutně nejsou stejní lidé, co skuhrali
...že se malá turba zlepšila, oproti problematické první generaci 1.2TSI např... a jejich spotřeba také klesla (např. díky chlazeným svodům, které se postupně staly standardem, oproti dřívějšímu chlazení bohatou směsí)
...že naopak ty atmosféry dusí emisní limity a rostoucí hmotnost aut (Impreza má 1,6t)

Já říkám že si myslím, že by tohle spoustě lidí asi v zásadě mohlo stačit, i ta spotřeba je skousnutelná... ale cena strašně omezuje cílovku. Subaru nikdy nebylo vyloženě levný, ale třeba ty Forestery se kupovaly jako dělníci... kde cílovka z vysoka * na nějaké ptákovinky nebo automat a naopak oceňovala jednoduchost a robustnost.
Avatar - Beefcake
26. 10. 2020 19:55
Pre zaujimavost
Outback v US: https://www.torquenews.com/…pping-it-now/amp
https://www.torquenews.com/…r-huge-september
Data from J.D. Power shows the newly-remodeled Outback makes up an overwhelming 85.7 percent of all wagon sales in the U.S. All other wagon sales account for just 0.2 percent of all sales.

86% vsetkych kombikov jediny model.
V US, nezatazenom az tak moc emisiami a hlavne nepokrivenym pohladom na to, co ma auto ponukat a kde maju co sa tyka aut obrovsky vyber, aj motorov.
A vsetky isto nemaju novy 2.4T, zato ma kazdy CVT.

A trochu PR:
https://www.torquenews.com/…rld-better-place
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
26. 10. 2020 20:18
Re: Pre zaujimavost
...a jsou za tím asi primárně ty peníze, které se tady řeší. Základní Outback 2.5 4x4 za $26.800? No jasně, v článku je srovnání s Volvem V60 "již od" $45t.

U nás Outback začíná na mega... což je podle mě pořád lepší value/money, než u téhle Imprezy. A zároveň mnohem menší odskok od V60 CrossCountry (1,3M).