Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak nakupovat ojetý elektromobil? Máme několik rad

Automobily s elektrickým pohonem se stále častěji začínají objevovat i v autobazarech. Zatímco stav převodovky nebo spalovacího motoru řešit u nich nemusíte, jiné potíže se najít můžou.
Zpět na článek
2. 5. 2021 18:43
2. 5. 2021 21:36
2. 5. 2021 23:07
31. 5. 2021 23:11
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2021 18:20
To je masakr...
Čtete ty rady dobře?
- pokud bude auto stát déle než 12 hodin... takže pokud s autem nejezdíte opravdu denně, EV nemůžete mít
- kapacita baterií může stále ještě v záruce klesnout na 66%... Takže nové auto nechť má za ideálních podmínek dojezd 250 kilometrů.
Po pěti letech už jen 165.
A pokud je zrovna zima, tak třeba jen 80... to chcete?

Aha, ale životnosti baterky pomůžete, když budete nabíjet jen na 80%... takže všechno ještě dolů.

Nejčastěji omílaným argumentem o pokroku ve vývoji EV je rychlonabíjení - a ejhle, prý se ale nemá moc používat.

Copak, moje benzínový auta už mi vydrží "navěky", pokud mi je nějaký úřad nezakáže.
Chce to volit do evropského parlamentu opravdu s rozmyslem!
Rozbalit vlákno
27
Avatar - WinDiesel
2. 5. 2021 18:40
Re: To je masakr...
Je to marné, je to marné, někdo si nabije budku.
Avatar - rohYpnol
2. 5. 2021 18:47
Re: To je masakr...
Lidi (a bohužel nejen u nás) se nikdy nedívají dopředu a nezajímá je budoucnost. Lidi nezačnou řešit ekodiktaturu EU dřív než ty důsledky pocítí na vlastní kůži. Je to úplně to stejné jako Covid... Dokud lidi neleží na JIPce nebo jim někdo nezemře z rodiny, tak Covid neexistuje... stále je to to samé :-! :-(

Absurdní a likvidační Euro7 lidi začnou řešit, až dojdou do autosalonu a budou chtít Polo za 300 a v salónu jim vpálí ID.3 na plecháčích za mega...
2. 5. 2021 20:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jerry.Gunman
2. 5. 2021 18:58
Re: To je masakr...
Jáji, auto se spalovacím motorem Ti sice nezakážou, ale
- benzín se bude postupně více upravovat, aby starší motory poškozoval
- tekutá paliva se budou více danit
- ve hře zůstává i nadále "daň z vlastnictví automobilu", odstupňovaná podle eko-třídy
atd atd atd

Á konto euro-volby se mi na mysl stále častěji tlačí hořký vtip, že kdyby volby měly šanci něco skutečně změnit, dávno už je zakážou :-( :-( :-(
2. 5. 2021 20:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2021 22:16
Re: To je masakr...
O ničem jiném nemluvím.

To zdanění by mi vadilo nejméně - pokud by současně klesla daň ze mzdy.
pořád říkám, že danit se má spořeba a né práce.
Takže klidně ať alkohol, kouření, ale klidně i benzín zdraží... jasně, nafta se pálí při dopravě čehokoliv, ale jednak se u výrobě čehokoliv taky pracude, takže snížení daně ze mzdy by to mohloú mělo vývažit, a druhak by to mohlo vést k tomu, že se bude víc vyrábět v místě spotřeby = míň dopravy = další úleva této zkoušené planetě.
2. 5. 2021 19:38
Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
Ad Váš bod 1 - "Jestliže vozidlo bude stát více než 12 hodin, měla by jeho baterie být nabita na 30 až 80 % kapacity." To neznamená, že nemůžete mít EV, pokud nejezdíte každých 12 hodin/denně, ale znamená to, že nemáte nechat baterii vybitou (pod 30 % kapacity). EV samozřejmě mají mnoho nevýhod pro lidi zvyklé na auta se spalovacím motorem, to nikdo nezastírá, ale není potřeba rozšiřovat nějaké nesmysly. S tou životností baterky pravdu máte, tedy stávající EV (asi mimo Tesly) jsou vhodná spíše pro kratší trasy okolo "komína", tím pádem by se měla životnost baterie natáhnout nad zaručených 7 až 8 let.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2021 22:00
Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
Ale ani víc než 80%... takže auto nemůžu odstavit plně nabité? Baterka ale ztrácí cca 1% kapacity i bez zatížení. Bude auto fungovat, až to budu opravdu potřebovat?


Nezastírá?
Ale znemožňují mně vlastnit a použít klasicky spalovací.
3. 5. 2021 07:24
Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
Řídím se vlastním rozumem a doma nabíjím na úroveň na jakou se mi za noc nabije, tedy v mém případě na 100 %. Auto funguje stejně jako mobil - je potřeba ho dobít, jakmile vás na to upozorní stav baterie. Jak jsem psal, v současnosti je EV za dostupnou cenu pro normálně příjmového člověka (tedy ojetina), vhodné na kratší pojížďky okolo domova (do 100 km denně). Jsou samozřejmě lidé, kteří tlačí výhody EV všude (cena provozu, ekologie ....), ale to není kompletní informace. Zcela zásadní bude, že se bude muset přizpůsobit pořizovací cena EV a cena ojetého EV, na které nelze aplikovat to, co známe z aut se spalovacím motorem. Už to známe z mobilů, tam málokdo předpokládá, že si jeden typ nechá 10 let. Jak vám někdo znemožňuje vlastnit a používat auto? Nedávno jste si koupil Tipo a pořád máte ještě Punto, ne? Já mám stále Pinina a Lancer a nepociťuju žádné omezování.
Avatar - Ada je zase tady
3. 5. 2021 10:16
Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
Jak dlouho ti vydrzi akumulator v notebooku a jakou ma vydrz po 3 letech? S temi elektrovehikly je to stejne, oba akumulatory pouzivaji stejnou chemickou reakci (Liion)
3. 5. 2021 11:49
Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
V mém autě má baterka záruku na 8 let a 100 000 km, takže počítám že životnost auta je minimálně po tuto dobu. Jezdím hodně málo, takže předpokládám výdrž baterky delší než 8 let a když ne, tak se nic neděje, koupil jsem to docela levně.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 5. 2021 12:48
Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
A všimnul sis formulace té záruky, že baterka bude mít stále aspoň 66% své počáteční kapacity?
Jezdíš málo? Pak bude mít baterka nižší životnost... u baterek to funguje prostě jinak i v tomhle.

A není ti líto planety? Když už po 8 letech se na ni sesypou tuny nebezpečného odpadu, a současně se budou vyrábět miliony nových elektronesmyslů?
V té době dost nepochybně s menší baterkou, protože dojezd do 100 km přece stačí.
Což znamená před skončením "záriky" do cca 60 km... doma sedět budete!

Každou cestu bude muset povolit "uliční výbor" a po návratu odevzdáte data z té černé skříňky, pro výpočet pokuty... a někteří lidé ještě tleskají, místo aby se bránili.
3. 5. 2021 14:09
Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
Baterek se po celém Česku vyprodukuje opravdu dost - telefony, laptopy, elektronářadí, vysavače .... Renault má ve svém strategickém plánu, že bude zpracovávat až 25 % použitých baterií ze všech EV (všech značek). Jsem si vědom závislosti elektrovehicklu na baterii a jsem smířen s tím, že až baterie odejde půjde zbytek na vrakáč. Podobně to dělám s mobilem, když odejde baterka odjíždí do sběrného dvora.
3. 5. 2021 12:41
Re: Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
ADA - baterie v notebooku je ukázkový příklad, jak se to dělat nemá - výrobce před spotřebitelem nahání dobu provozu na maximum a na zdraví baterie se kašle - 99% času je notebook na nabíječce ve stavu 100% nabití. Proto vám po pár letech odejde.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 5. 2021 12:42
Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
Dokážete se podívat dál, než je třeba rok?
já mám dokonce i Alfu 164, ale to pořád neznamená, že mi nikdo život nekomplikuje... zhoršení kvality benzínu, zákazy vjeydu do některých lokalit... zdanění vlastnictví takového auta, a zvlášť zdanění provozu... atd.

Prostě se svět mění, a mění se k horšímu. Komunisti to znovu zkoušejí, tentokrát pod vlajkou ekológie.

Víte, že už méně než za rok začne platit povinnost mít v autě "černou skříňku", adaptivní tempomat, a autonomní omezování rychlosti?
Prostě probíhá intenzivní útok na svobodu individuálního pohybu, ať už si to někdo uvědomuje, nebo ne.
3. 5. 2021 14:12
Re: Pokud bude stát auto déle než 12 hodin
A co s tím chcete dělat? Myslíte, že politici čtou místní diskuze a pak nakážou automobilkám, aby se vrátily zpět a začaly dělat auta jako v devadesátých letech?
Avatar - xxc
2. 5. 2021 20:44
Re: To je masakr...
Zase tie nezmysly, ved normalne sa auto rano dobije na 90%, do prace pride na 70%, z prace na 50%, pobeha este nejake nakupy, kruzky a vecer ide do nabijacky, kde sa nad ranom nabije na 90%. Ale celkovu zivotnost samozrejme uvidime, to nepopieram, ze 15 rocny benzin bude pouzitelnejsi, ako 15 rocny elektromobil :-)
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2021 22:21
Re: To je masakr...
Tak proč je píšeš, ty nesmysly?
Ten tvůj rozpočet platí jen pro konkrétní vzdálenost práce od domu, platí za předppokladu, že auto máš v garáži s elektřinou, že je stálé počasí atd, atd.

Ekologie je pro mě nevyrábět to, co nepotřebuji. Takže minimálně dvojnásobná efektivní životnost benzínového auta proti EV jako důvod, proč EV nepoužívat stačí sama o sobě.
3. 5. 2021 08:13
Re: To je masakr...
Tady máte příspěvek od majitele EV - jemu se e-Citigo přes noc nabije na 90 % (protože má větší baterii, která se nestihne dobít na 100 %). Samozřejmě asi je schopen omezit nabití na 80 %, ale protože jezdí (asi) každý den tak neřeší, jestli má 80 % nebo 90 %. Pokud bych neměl přístup k nočnímu nabíjení, pak bych asi s nákupem EV počkal.
Avatar - xxc
3. 5. 2021 08:44
Re: To je masakr...
Potom treba vacsiu baterku a nabijat pocas nakupov na rychlonabijacke, pokial clovek nema moznost dobijat doma. Inak aby som nechvalil, VW mal asi nejaky vypadok a dnes to nenabilo :-D Stihne sa samozrejme dobit, ale na 100% sa to vraj nabijat nema kvoli zivotnosti.
3. 5. 2021 09:39
Re: To je masakr...
Díky moc za informace. Každá technologie má výhody a nevýhody. :yes:
3. 5. 2021 11:15
Re: To je masakr...
Noční nabíjení neexistuje, to je pouze takový historický název. Existuje dvoutarifní sazba D27d s osmihodinovou nízkou sazbou od 18- do 8 ráno. Platnost nízkého tarifu se řídí požadavky zatížení sítě a nesmí být kratší, než 4 hodiny. Takže se klidně může stát, že pokud přijedete později a odjedete dříve, jste bez nabití.... :-O
3. 5. 2021 11:51
Re: To je masakr...
V tomhle případě to není termín, nýbrž doba kdy auto nabíjíte, tedy noční nabíjení = nabíjení v noci.
3. 5. 2021 14:35
Re: To je masakr...
..no tak v noci si nepředstavuji v 18:00 a ani čas od 6 do 8 ráno, kdy to vyhláška umožňuje a já už musím být na cestě do práce!
3. 5. 2021 14:47
Re: To je masakr...
Já vám nerozumím. EV se píchne do zásuvky/wallboxu po příjezdu z práce/ školy/ zábavy a ráno než se odjede, tak se odpojí.
3. 5. 2021 12:46
Re: Re: To je masakr...
Šofér - tarif pro EV není podmíněn HDO řízením, tedy vaše obava je blud a šíření nepravdy, nic jste si neověřil :-(
3. 5. 2021 14:34
Re: Re: To je masakr...
přečti si laskavě vyhlášku ERÚ, ano! Když je dáno, že platnost nízkého tarifu je v čase od 18- do 08 hodin, tj 16 hodin a samotný nízký tarif je 8 hodin, tak to JE řízené HDO! Cituji z vyhl " V průběhu dne může distributor dobu platnosti NT operativně měnit!" A vyhláška hovoří jasně také v tom, že doba NT může být rozděleno maximálně do dvou časových úseků! .. ..takže neblábol když nevíš!
Avatar - Jerry.Gunman
2. 5. 2021 18:24
Ještě, že se článek jmenuje JAK a ne PROČ
Ještě, že se článek jmenuje JAK a ne PROČ koupit ojetý elektromobil.

To by byl patrně nejkratší článek v dějinách auto.cz - pouhá tři slova:
RACIONÁLNÍ DŮVOD NEEXISTUJE ;-) ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
1
2. 5. 2021 21:35
Re: Ještě, že se článek jmenuje JAK a ne PROČ
:-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
2. 5. 2021 18:41
Mám taky radu.
Nekupovat :-) :-) :-) Nebo se na ten zkrat budete chodit dívat jen do garáže.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
2. 5. 2021 18:43
Rada č. 1
Rada číslo 1 zní - VYHNOUT SE ELEKTROMOBILU VELKÝM OBLOUKEM!!!

Rada číslo 2 zní - nikdy nevynechat a nezapomenout na radu číslo 1 :-!
Rozbalit vlákno
3
2. 5. 2021 19:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2021 22:06
Re: Rada č. 1
Ale vrátí... ten koloběh je věčný, dokud bude Slunce hřát.
Jo, akorát my už se toho asi nedožijeme...
:-(
2. 5. 2021 21:36
Re: Rada č. 1
:-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
2. 5. 2021 19:00
Důležitá poznámka pro zájemce
Zásadní problém je v tom, že když budete muset kupovat novou baterii na 10 let starý EV vehikl, tak s největší pravděpodobností budete v pasti!!!
Baterie se totiž v průběhu času mění a ty, co byly před 10ti lety, už prostě dávno nekoupíte, protože nejsou k sehnání! Takže pokud zjistíte po koupi 10leté EV popelnice, že potřebujete novou baterii, tak rovnou víte, že jste vyhodili prachy do kanálu... Navíc za podobný prachy, jak by vás vyšla baterie, si rovnou můžete zkusit koupit další EV popelnici... Jenže i tam může být baterie KO...

EV auta prostě nejen že nedávají ekologický smysl v našich podmínkách, ale nedávají ani ekonomický smysl vyjma některých extrémů.
Rozbalit vlákno
4
2. 5. 2021 19:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2021 22:10
Re: Důležitá poznámka pro zájemce
No, podle posledních informací 20% všech majitelů Tesly používají do dvou let svůj vůz na protiúčet, při nákupu... tradičního auta se spalovacím motorem.
Takže to asi takovej masakr a sedmé nebe nebude.

A já jsem rozhodně pro progresy a přípravu dopředu!
Optimalizace spalovacího motoru, vývoj syntetického benzínu, a osvěta s cílem vyrábět a prodávat malá, úsporná auta, to je to, co mi přijde ekologické - ve smyslu skutečného přínosu pro tuhle těžce zkoušenou planetu.
Těžce zkoušenou přemnoženým živočišným druhem.
:-(
3. 5. 2021 21:22
Re: Důležitá poznámka pro zájemce
20% majitelů elektromobilu si další nekoupí. Přijde mi
to celkem přirozené. A vidět to optikou zbylých 80%, které si půjdou pro další.
2. 5. 2021 19:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2021 21:38
Tak to je ten zatím nejabsurdnější článek...
...který kdy na auto.cz vyšel. Proč by si proboha někdo s mozkem v hlavě kupovat ojetou zkratopopelnici?!! To nás mají zdejší redaktoři opravdu za blázny?! :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2021 22:04
Re: Tak to je ten zatím nejabsurdnější článek...
To je prostě neutuchající masáž... ale po zkušenosti se obávám, že tak asi 30% populace se zmasírovat nechá.
A ten zbytek se rozpadne podle jiných kritérií - takže pořád těch 30% bude nejsilnější celistvá skupina.
:-(

A to jsem si vždycky kladl otázku, jak mohla římská říše dopustit svůj rozpad, copak to NEVIDĚLA?!!

Už je mi to ale jasné.
:-(
Avatar - R32
3. 5. 2021 00:52
Re: Tak to je ten zatím nejabsurdnější článek...
Neboj, ono, nechcem sa nikoho dotknúť a skutočne si vážim každého kto pracuje no tí najviac ovplyvniteľní sú zväčša nie príliš vzdelaní a inteligentní z čoho vyplýva že nie sú ani dostatočne majetní aby si tie elektrovehikly mohli dovoliť. Leda, že ich ukecajú v AAA na x ročný (super výhodný) úver...
Avatar - _EQS_
2. 5. 2021 22:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 5. 2021 22:17
Re: Tak to je ten zatím nejabsurdnější článek...
Opravdu hodně trapný vtip, kterému se zasměješ jen ty sám. Co tam máš dál? :D
Avatar - Ja Prvni 123
2. 5. 2021 22:23
Re: Tak to je ten zatím nejabsurdnější článek...
Jak říkám, cca 30%...
3. 5. 2021 07:36
Re: Tak to je ten zatím nejabsurdnější článek...
Dokud tu bude Humac a dalsi, tak Arese nema sanci ani na prvni desitku...
Avatar - _EQS_
3. 5. 2021 08:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 5. 2021 22:39
Zase pajzel štvrtej cenovej
Uf, ako to tu čítam, tak zas super nízka úroveň. Článok síce tiež za veľa nestojí (dve spojené PR správy od VW a ČSOB), ale ten toxický hejt elektromobilov od ľudí, ktorí si žiaden zrejme nikdy nevyskúšali, je trápny a nechutný.

Práve malé jazdené elektromobily mi dávajú najväčší zmysel v našich končinách. Je úplne pochopiteľné, že tu ľudia nemajú na novú e-208 za 30-tisíc eur, ale také jazdené Citigo-e iV alebo americký Fiat 500e (obe som si vyskúšal), by som za nejakých 10-12-tisíc uvítal ako druhé auto do rodiny.

Treba si uvedomiť, že to nie sú rozhodne autá, ktoré za 6 rokov najazdia 200-tisíc kilometrov pokiaľ neslúžili na kuriérske účely. V pohode sa tu dá zohnať 500e z Kalifornie, ktorá za 6 rokov najazdila 60-tisíc km. Ak sa to nabíjalo v priemere po každých 100 km, tak má batéria za sebou 600-700 nabíjacích cyklov a koncipovaná je na 4000 cyklov. Aj po 170-tis. km má batéria stačiť na 120 km dojazd.

V čase, keď najlacnejší nový elektromobil stojí cez 16-tisíc eur, je toto myslím celkom zaujímavé pre tých, čo si chcú zaobstarať svoj prvý elektromobil.

Ale beriem to tak, že sa tu prejavuje dookola stále zopár rovnakých odporcov elektromobilov a ostatní tvoria tichú väčšinu a nemusia mať s autom na baterky vôbec problém. Hlavne keď 52 perc. populácie býva na Slovensku v rodinných domoch, takže majú kde nabíjať. Ja netvrdím, že poďme si všetci kupovať elektromobily, ale to čo tu viacerí predvádzate je dosť úbohé. :no:
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Jerry.Gunman
2. 5. 2021 23:39
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Souhlasím naprosto; to, co zde předvádí partička zdejších orálních elektrofilů, to je vskutku ubohé.
Neustále se tu točí skupinka cca 10, možná 15 lidí, co hlasitě a furt-und-furt vyřvávají, jak je elektromobilita skvělá a užásná a vynikající - přičemž skorem nikdo ze zdejších hlasitých propagátorů elektromobility sám svůj elektromobil nevlastní :D

Takže, Avantime, přestaň naplano mudrovat, jak "by si také jazdené Citigo-e iV alebo americký Fiat 500eza nejakých 10-12-tisíc eur uvítal ako druhé auto do rodiny" - a jdi si ho koupit :D
Kdo ti brání?
2. 5. 2021 23:52
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
:yes: :-[]
3. 5. 2021 06:45
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Nemám rád ani jeden ani druhý extrém, tu sa teraz naplno prejavuje ten anti-elektro, tak som si dovolil sa k tomu vyjadriť.

Vyjadrenia typu "Proč by si proboha někdo s mozkem v hlavě kupovat ojetou zkratopopelnici" sú jednoducho dosť hlúpe, nemyslíš?

Ja nie som z tých, čo by zakázali dieselové autá, sám jedno vlastním a kým je v dobrom stave a nedymí, nevidím dôvod sa ho zbavovať. Faktom je, že s ním moc nejazdím, pretože mám služobné a to je aj dôvod, prečo v momentálnej situácii neplánujem žiadne ďalšie kupovať.

Prišlo mi len komické ako sa tu podaktorí boja elektromobilov ako čert kríža. Nikto ich nenúti to kupovať, tak neviem prečo nemôžu diskutovať k téme článku. :no:
3. 5. 2021 08:15
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
:yes: Myslím si, že několik lidí se obává EV, protože mohou ovlivnit jejich zaměstnání nebo živnost (takže se jejich reakcím člověk nemůže divit). Podobné je to s autonomním řízením, to vyvolává taky velmi emocionální reakce.
3. 5. 2021 09:37
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Ono to beztak dopadne tak, jak to bylo před 20 lety s TDI. Tehdy byly diskuze plné "nafta patří do kamen", aby o pár let později tvrdili, jak jim nafta žere 4 litry na 100 na dálnici. O 10 let později downsizing fuj fuj, aby o pár let později spokojeně lítali v TSI ..
Avatar - Ada je zase tady
3. 5. 2021 10:27
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Diesel v osobnim aute je ale stejne stale nejlepsi.
3. 5. 2021 18:57
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
To povie iba ten, kto nema na prevadzku dobreho benzinu.
3. 5. 2021 09:48
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
S tým autonómnym riadením by som bol opatrný - nemá hlavne technické ani legislatívne predpoklady dostať sa v dohľadnej dobe do praxe.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 5. 2021 10:14
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Plně autonomní vozidla snad budou, technicky BY se to SNAD dalo vyřešit, ale vidím to tak na nějakých minimáně 20 let ??? Přece jen těch "proměnných" je v běžném městském provozu tolik, že by s tím měl počítač asi dosti velký problém :-(
O právním náhledu na věc (Kdo ponese odpovědnost za škodu vzniklou při provozu autonomního vozidla? Majitel nebo výrobce?) ani nemluvě.
3. 5. 2021 11:53
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Už se něco trochu rýsuje : https://cnn.iprima.cz/…-dalnicich-24251
Vezmi si jak by to pomohlo v městech, když jsou zácpy a ve vztahu řidič cyklista.
Avatar - lyon667
3. 5. 2021 12:26
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Právě nepředvídatelný cyklista je komplexní prvek, se kterým si dnešní technologie strojového učení neporadí. Takže ačkoliv aktuální vývoj směřuje k chytřejším implementacím Lane assist s adaptivním tempomatem pro dálniční použití, městský provoz plný chodců a cyklistů je problém, jehož řešení potrvá desítky let.
3. 5. 2021 14:19
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Zase zopakuju svou otázku - z jakých zdrojů čerpáte, zabýváte se autonomním řízení v práci nebo výzkumu? Jaké máte vzdělání? Není v tom nic osobního, jen chci vědět, zda mám informace od Vás brát vážně nebo jsou to jen "přání otcové myšlenek". Díky - já 52 let, VŠ farmacie a VŠ ekonomie, 20 let vyšší management farmaceutické firmy a lékárenské řetězce + podnikající 10 let. Posledních 9 let rentiér, studující všechno možné.
4. 5. 2021 10:54
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Chtel jsi se nam pochlubit, jak jsi chytrej ? To ze mas dve vysoka skoly z tebe nedela chytreho. Mnohdy je to spise naopak.
Pracuji jako programator a plne autonomniho se ani ja nedoziju. Pocitac neni a dlouho nebude schopen nahradit lidsky mozek. I kdyz se umi ucit, stale se musi spolehat na nedokonale senzory. Stale je odkazan na skripty ulozene v pameti.
4. 5. 2021 12:20
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Je na sebe prostě pyšnej, minulý týden se úplně stejně chlubil taky :D :D

Akorát tentokrát nenapsal, že si koupil volítánýho eSmarta. :-)
3. 5. 2021 09:46
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Nie som si istý, či majú rozumné argumenty v komunikácii s primitívmi zmysel. ;-\ Tiež som to opakovane skúšal, ale zrejme nemám dosť trpezlivosti.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 5. 2021 10:09
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Vidíš - a v tomhle se shodneme :D Když už člověk napíše daný argument po padesáté osmé a daný primitiv si stále pojede to své, že "elektromobilita je super" ...
Avatar - Jerry.Gunman
3. 5. 2021 10:07
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Nepředpokládám, že by se zde kdokoli (jak píšeš) BÁL elektromobility...
Spíše je to naprosto přirozená reakce na to, jak často a intenzoivně zde exhibuje jistá malá leč velmi hlučná skupinka samozvaných spasitelů světa pomocí elektromobility

BTW, "za socíku" tě také "nikdo nenutil" koupit si auto z "tábora míru a socialismu", že :D Jenom byl systém nastaven tak, že jsi si sice mohl chtít koupit něco jiného - ale bylo ti to prd platné, protože soudruzi z UV sami rozhodli, co je pro tebe dobré.
No a dneska stejným způsobem rozhodují soudruzi z eurokomise.
Tobě to možná přijde fajn, ale věř tomu, že mnoha lidem se to příčí
3. 5. 2021 11:58
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Nevím jestli si tady zažil Kahrla antidiesela nebo jak se ten trotl označoval. Myslím si, že je tu opravdu málo lidí, kteří se snaží něco někomu nekriticky cpát. Někde v diskuzi zaznělo, že jsou parkoviště výrobců plná elektromobilů - myslíš, že pokud nebudou prodávat tak budou pořád vyrábět "na parkoviště" ?
Avatar - Jerry.Gunman
3. 5. 2021 12:21
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
JJ, Kharla jsem zažil :D

Domnívám se, že pokud se elektro-plečky nebudou prodávat dle představ "vrchnosti", tak se budou dále zvyšovat pobídky pro koupi elektor-vehiklu a tlak na omezení "klasických" automobilů. To je bohužel nejsnazší a nejlevnější A protože auto je dneska pro velkou část lidí holá nezbytnost, nakonec se ten prodej nějak rozjede :(

Vždyť se podívej, "jak krásně" se v DeDeRónii prodávaly Trabanty. Lidi na ně čekali dokonce i 14 let v pořadníku...
3. 5. 2021 14:26
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Rozumím, ale co s tím chceš dělat? Já osobně si myslím, že přechod na elektro podrazí nohy evropským výrobcům a nahradí je čínské firmy. Taky si myslím, že všechny tyhle nesmysly ze strany vrchnosti jsou jen pokusem, jak odvrátit neodvratitelné, takže si nemyslím, že EU nebo komise je nějakým nepřítelem. Vždyť se podívej, kdo tam sedí - tady budu souhlasit s Babišem, oni nic v životě nepostavili a neví o čem život je ... Čas vrátit zpátky asi nepůjde, takže je potřeba se přizpůsobit novým podmínkám. První školení, které jsem zažil byl jeden supr týpek z IBM a ten nám vtloukal jednu zásadní myšlenku do hlavy - Jediná jistota je, že v budoucnosti bude vše jinak (ale neříkal že lépe, jako v SSSR :).
Avatar - Jerry.Gunman
3. 5. 2021 15:44
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Nejde o to, co CHCEME, ale co s tím reálně udělat DOKÁŽEME

Jako malého kluka mne fascinovalo, jak mohli starý Řím (technologickou, vojenskou a ekonomickou velmoc starověku) barbaři TAK RYCHLE rozvrátit.
Pak mi to začalo docházet - a posledních +- 10 let mám pocit, že to dokonce i zažijeme...

BTW, jestliže nás "vláda" EU vede do ekonomické záhuby, pak JE škůdcem a nepřítelem, o tom není sporu
3. 5. 2021 16:19
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Můj bratr podnikal v fotokinu a zastihl ho přechod na digitál. Bylo to velmi rychlé, jak se ze superfungujícího odvětví stalo mrtvé. Všechny ty skvělé švýcarské fotolaby si mohl strčit tak za klobouk a najednou nikdo nechtěl krásné foťáky od Canonu ....
4. 5. 2021 11:14
Re: Zase pajzel štvrtej cenovej
Chapu, ze pro bratra to bylo smutne, ale digitalni fotaky znamenali pro bezne lidi velky uzivatelsky komfort - nemusi nikam chodit a ve skrini mit desitky alb s upatlanyma fotkama. EV auta pro bezneho zakaznika nemaji co nabidnout navic oproti spalovaku.
2. 5. 2021 23:07
vw gate
elektro mobil je zadarmo drahý asi tak....
Rozbalit vlákno
1
3. 5. 2021 09:50
Re: vw gate
Ty tiež prídeš spoločnosť na nemalé peniaze a jak sa pozerám na tvoje príspevky, je to čistá strata.
Avatar - _EQS_
3. 5. 2021 00:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - elektrikar
3. 5. 2021 13:30
Solidní snůška teorie
BMW i3 po 6 letech každý den ve 22h nabito na 100% a odstaveno do rána na nabíječce. Po 6 letech a 130 tisících km kapacita akumulátoru 92%.
Rozbalit vlákno
1
4. 5. 2021 11:22
Re: Solidní snůška teorie
Kdyz ja uz jsem na pohadky starej
31. 5. 2021 23:11
auto
Díky za super tip, auto na elektřinu bych si totiž moc rád koupil, takže mi tento článek přišel opravdu vhod. Už jsem si na základě článku z https://www.duofinance.cz/…ver-nebo-leasing vybral, jak elektromobil budu financovat, takže teď už jenom stačí vybrat ten pravý.
Rozbalit vlákno
0