Pokud pravidelně dobíjíš přes své nikým nezadotované soláry, tak z velké části mluvíš pravdu. Pokud kdekoliv jinde, tak nemáš pravdu. Nejedná se totiž ve tvém případě o bezemisní provoz.
mám to podobně přes Tesla app. Ani o ten čas se moc nemusím starat, ráno je to před odjezdem do fabriky ohřáté, hezky na 24°C. Nemám rád zimu v autě :-! Akorát když jedu zpátky, tak to spouštím manuálně, aby to netopilo zbytečně, když se zdržím
nepotřebuje nic škrábat :-):-):-)
Nastříkám, na všechny okny krom zadního, natočím auto, pustím vyhřívaní zadního okna, uklidím odmrazovač, otevřu bránu, stěrkou setřu skla a jedu.
Pokud je sklo víc namrzlé tak z toho máš jen kaši a zbylý led neseškrábeš.
Navíc nevím, ale rozmrazovač asi v sobě má nějakou chemii, a neničí tak rozmrazovač těsnění a lišty?? Nebo lak???
Nějaký tip? Rozmrazovač skel z Tesca (pro ukojení zvědavosti) se moc nepředvedl. Mě přišlo že nefunguje. Nezaujatá osoba naopak tvrdila, že to funguje slušně a že je znát jak je to méně zamrzlé... ukazujíc na neošetřenou polovinu .))
Ne to není nesmysl. Neustálé prudké výkyvy teplot v kombinaci se solí a vlhkostí jsou pro karoserii mor. Nejlepší je pro auto, když stojí pod střechou, ale venku.
Já myslím, že když ho necháš stát na mrazu celou zimu, tak uděláš nejlíp. Umýt ano, ale pokud je zrovna obleva, tak ho jen opláchnout od soli čistou vodou.
To mam pak garáž na dvě věci :D Já mam jedno auto venku pořád, s tím jezdím v největším hnusu, druhé vytahuji jen občas na delší trasu a když nemam čas ho omýt, tak ho nechávám venku, samozřejmě to nedělám vždy, ale v garáži mám pořád kolem +10, takže když je auto celé nasolené, snažím se ho tam nedávat před omytím.
Tak jestli tam máš ještě navíc chladno, tak bych to auto radši nechával fakt venku. To se ti tam akorát zapaří jak žampion a bude ti to rezavět. Vždyť ono tomu autu venku pod pergolou nic nechybí :-)
Chladno ne, mam tam teplo, když je venku mínus, já mám plus. Pergolu nemam, proto to meju a nebo nechávám v mrazu :D Ale já nemam Škodovku, tak snad ta koroze nepříjde tak brzo :D
Už ani ta MK4 nerezla, pokud nebyl poškozenej lak. Já jsem si asi 5 let před prodejem poškodil blatník u zadních dveří při nakládání a po pár zmiách už puchýřky byly, u MK5 zatím nic takového nemám. Venku pak mám Rencka - ten je z opačného spektra odolnosti proti korozi.
Kdybyste nejezdili rachotinami, co reznou, tak byste tohle nemuseli řešit. Naposledy mi rezl Favorit....jo a vlastně Fabie I a to jen místy, ostatní auta rez neměly, ani po 12 letech a 350t km a to stály vždy v garáži v suterénu
Ale holt Fordy a Škodovky reznou... teď vedle mě stál tak neuvěřitelně prožraný Yeti, že to bylo k neuvěření :-O
Ta byla velmi velmi silný hráč. Stejně tak i 207 SW nebo teď i Picasso, nebo i R19 po 13 letech mělo první bubliny na rohu kapoty, ty se opravily a další roky s tím jezdil strejda a nic více nepřibylo... ale prostě někdo umí a někdo neumí, Nicméně řešit antikorozní ochranu v roce 2022 by měla být pro automobilku ostuda.... ;-\
No, kdyby si měl potuchu o autech, tak francouzum mužeš vyčítat ledasco, ale né antikorozní ochranu, tu mají a měly už dvacet let nazpět naprosto perfektní. Dnes není problém vidět desetileté koncernové auta, jak ohnívají, Ford tuhle éru ukončil někdy u dvojkového Fokusu, ale do té doby to taky nebyla žádná hitparáda.
Hele ja vim jak to bylo s korozi u fordu z let minulich, ale samozřejmě až s odstupem času a vim, že třeba dvojkovy focus, už byl na tom vyrazněji lepe, ale stale žadna hitparada oproti prvni generaci vic to rozebirat nebudu. Ale možna jsou tu někteři, kteři měli zřejmě nějakou předtuchu či dokonce jasně věděli jak to bude model od modelu nebo vyrobce od vyrobce.
Já být fanatický Fordista, ale zároveň si někdy odskočit na VW, protože být Fordista za každou cenu a vždy, tak zo musí být člověk buď hloupý nebo slepý, tedy jsi normální pokrytec, a mluví se o kvalitní antikorozní ochraně, tak šoupu v tichosti nohama a raději se nehlásím, ještě s fanatickými Mazdisty by jste se tam mohli kamarádit.
Jo, Renault antikoroze umí perfektní, sám mám bohaté zkušenosti. U Peugeotu nevím, ale co si pamatuji 406, tak to hnilo kamarádum, ale to je taky už docela staré auto.
PSA co mám odpozorovano ještě lépe a to všechna naše auta stála vždy v garáži zasklená, kde se netopilo, ale jelikož je vedle kotelny, tak tam kolem 10 st určitě je.
Jinak já teď jezdím tak jednou za týden až dva na ruční myčku, kdy to i zespod bezkontaktně opláchnu, přecejen je to koncern a Afriky, kdo ví co tam černoši vyrobili
Nejde o to, jak rychle auto oschne, ale jestli je od soli. Nízké teploty zpomalují reakci a u denně ježděného auta je výhodnější ho nechat venku pod přístřeškem, než každodenně absolvovat akcelerovanou oxidační lázeň ve vytápěné garáži.
Já teda nevím. Ale nejvíc dostává motor záhul v zimě. Takže podle mě je lepší naopak měnit olej před zimou.
Druhá poznámka - z vyjádření autora vyplývá, že upřednostňuje neškrabat před ne ideálním zahříváním motoru u stojícího vozů. Tuhle logiku nechápu. Naopak já teda vidím lepší doškrkat sklo škrábáním ale rovnou jet. Čelní sklo totiž moc často nedožije delší doby kvůli šutru z jiného auta. A i kdyby, tak vyměnit sklo není taková hrůza jako řešit motor co žere olej a nemá tlaky na válcích. Ano, a to i s tím že výměna skla u moderních vozů není easy ani levná. Ale pořád lepší jak repas motoru.
Tak nějak mi ty rady přišly.... jako rady totálního teoretika.
No nejde, proto říkám, že vyhřívám dotovanou naftou :-[] Nemám nezávislé topení, jen drátky ve skle, takže nahodím, zmáčku MAX na klimě a vše sleze, maximalně pak sundám čepici ze střechy a jedu :) Ale je to rozehřáté fakt rychle, ani tolik netrávím duchodce z vedlejšího vchodu výpary: D
5 minut když je to hodně zamrzlé, třeba na horách, jo nemělo, ale otázka je, o je to stání s nastartovanym autem a co je příprava před jízdou, za kterou ti asi nikdo pokutu nedá, já třeba dost často nasednu, nastartuji, pustim muziku, nebo si najdu v navi cíl, či podobně, takže tam taky stojim minutku-dvě a to už při běžné námraze máš dostatečně rozehřáto. Vím, že tady za to třeba dostanu "pojeb" od ekologů, že jim trávím děti, nedělám to vždy, ale někdy před samotnou jízdou takové úkony dělá každý z nás..
Myslíš s tím tvým moderním motorem, že trávíš děti jo? No kdyby si tam rachtal s nějakým EURO3 dieselem bez filtru, tak by se o tom dalo mluvit, ale s novým Mondeem fakt ne. Kdyby někdo pindal, tak ho sprostě pošlu do hajzlu a kašlu na něj ;-)
Bude ti to vysvětleno :D Ale samotnému mi vadí nastartovanej starej diesel před nákupákem, kterej tam udělá kouřovou clonu, to zas jo, ale to je trochu jiná věc, než dvě minutky rozmrazit sklo.
Ano starej EURO3 diesel mi vadí taky. Jestli někdo chce takhle fungovat, tak ať si koupí nějaký moderní EURO5 auto, který za sebou nezanechává všude mraky dýmu nebo jezdí benzíňákem.
Popravde to takhle delam, i kdyz mam webasto.
Funguje to vlastne jako "prihrivac" .
Prijdu k autu, nastartuju, pustim topeni a jdu skrabat.
A ano, vetsinou jsem do dvou minut zpatky v aute. :-)
Nesmíš stát s nastartovaným autem, ale jak je to přesně definováno, to ti nepovím, je to především pro ty experty, co to "navrknou" a jdou si domu udělat kávu, mezitím je smard po celé ulici, stejně jako podobní borci, co přijedou před Kaufland, postaví se ke vchodu a tam to nechají dvacet minut běžet, to taky není uplně ideal
A kde myslíš, že se tyhle nesmysly jako dodržujou? Jasný, když chci stát pár minut s nastartovaným autem, abych tam třeba s dítětem nezmrznul, tak se uklidím na druhou stranu parkoviště a ne před vchod. To mi přijde jako sobecký, ale abych úzkostlivě zhasínal motor když pár minut v zimě stojím, tak k tomu mě nikdo nedonutí :D
Určitě. Někde chodí MP po parkovišti a koukají kdo si tam v zimě topí v autě? On nějak pozná jak dlouho tam stojíš a jestli zrovna neodjíždíš? To je všechno v tak hypotetický rovině, že je to za mě nesmysl, který jde úplně mimo mě ;-)
Můžeš.
Zákon zakazuje pouze "obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu"
Můžeš nastartovat osmiválcový Mustang a říct, že ti zvuk běžicícího motoru zlepšuje náladu. A je to v souladu se zákonem, pokud to moc netůruješ. Horší by to bylo u studeného dieselu, tam už by to porušení zákona z hlediska ovzduší asi bylo, ale tím smradem bys trestal především sebe.
Přijdu k autu zhodnotim zasněženi/namrazu a snažim se zvolit idealni kompromis tak, aby auto co nejkratši dobu běželo než vyjedu a ja se co nejmeně "nadřel". Nějaka brnkačka, startuji hned v opačnem připadě dle potřeby v pruběhu.
Taky zaleži jak ktere auto tomu jde naproti v zimnich podminkach. S některyma autama jsem si užil vic s některyma meně.
Taky je fajn "odmrazit" to vlažnou vodou (používám pokojovou teplotu 23°C), nebo teplou na ruce (37°C). Viděl jsem i borce, co na to lil na Šumavě při mínus patnácti horkou vodu z kamen.... bál bych se, že to praskne, ale neprasklo.
Škrabat jen v případě nouze. :-)
Dle mého názoru ta nejlepší varianta. Teplá voda do petky, minutku nechat běžet motor aby sklo zůstalo průhledné. Pokud vlažná voda zničí sklo, pravděpodobně bylo už načaté.
Neexistuje nějaké auto, které se dokáže zahřát, nebo vychladit, aniž bych se nemusel bát, že to každým blbým rozhodnutím hned zničím? Co když bude venku -20 a bude mi rodit žena a já budu mít diesel? Znamená to, že mu rychlou jízdou hned na startu zkrátím životnost? Když pan Vaculík říká, že jsou nové motory velmi účinné, znamená to, že když budu v zimě 20h v koloně, že zmrznu, protože se mi auto nebude zvládat vyhřát?
LOL: přímo zbožňuji extrémní příklady :yes:
OMG: co když tebe a tvoji zrovna rodící ženu budou pronásledovat zombies, jako z Walking Dead? :-O
SRSLY: asi výběr dieselového auta nebude tvojí životní výhrou :'-(
V tvem pripade bych volil rotacku TDI, tu neznicis, ale jestli chces travit hodiny v kolonach, tak hlavne si nekupuj elektromobil, to by si fakt zmrznul, takze starou ofci, a kanejstr ropy do kufru, kdyby cokoliv :-[]
Volil bych rotační kulomet , na ty zombíky ...parkovat pod přístřeškem, kalisická atmoška MPI (nebo i turbo, ale MPI), zahřát kat, rozmrazit lihem okna a hlavně JET!
Tak zrovna elektromobilu bych se asi nebál, budu žít tak dlouho, dokud bude něco v baterii, tedy s tepelným čerpadlem to bude každá nabitá kWh plus cca hodina života. No u spalováku je spotřeba na volnoběh dle výzkumu cca 0,6l na 1000ccm, tedy s 2l motorem budu na 1,2l. Problém je, když to v koloně díky "vysoké" účinnosti pořádně netopí, nezemřu v tom spalováku vlastně dřív?
Já věděl ,že je to provokace s EV už z prvních pár slov tvého příspěvku.
Ne, nezmrzneš, pokud nebude -30 a nepojedeš ve starym Tranzitu, jak tu někdo psal, takže pokud budeš mít třeba vyhřívané sedačky, což i ta Oktávka mít už kdysi mohla (a to taky pomuže přihřát), tak s pořádným kanystrem nafty můžeš dolévat a dolévat a spočítej si to. 1.2L na hodinu, nádrž má kolik ? 60 ? Dle googlu asi tak nějak dle verze, takže počítej se mnou - nádrž ti vystačí na 50 hodin + do kufru můžeš dát třeba 3 další kanystry na naftu, kdyby něco po 20 litrech, jeden stojí cca 150 kč, to není tak drahé a máš rázem dalších 50 hodin. A sto hodin v koloně přežiješ... jak dlouho vydrží ten elektromobil ? A nebo ta oktávka TDI má obrovskej kufr a klidně můžeš vzít tech kanystru třeba 9 a máš dalších 100 hodin k dobru, ona je uveze a třeba i víc :) Takže 14 dní přežiješ, to se docukáš i ve špičce po jižní spojce na rozkopanej baranďák :)
Nadr ma octavia 43 litru jestli nepletu. Takže 1.2l/h mám v pohodě na den a pul. Jen by mě zajímalo kdo vozi kanystr nafty v kufru při běžné jízdě. Nebo příprava, že chceš zůstat v koloně?
EV s baterkou řekněme 80kWh, spotřeba tepelného cerpadla TM3 je cca 250Wh, takže mám čas cca 13 dnů. Jen je problém, že to nenabiju na silnici. Narozdil od toho kanystr https://elektrickevozy.cz/…razne-uspornejsi
Nová Ofce jo, stará má větší nádrž, jinak, kdybych byl fakt takovej šílenec, tak tu Oktávku mužu ještě vytunit, teď tedy si dáme trochu extrémní matematiky:
Objem kufru kombíku je se sundanou roletkou asi 1300 litrů, takže celkem 1360, když si uděláš ze zavazadelníku akvárko (mohu doporučit jeden díl Grand Tour a Jamese Maye, který tohle udělal ze starého Piana kombi :D), sice budeš přetíženej jako prase, ale pak můžeš topit krásných 47 dní ! A to snad uspokojí i takového obezřetného motoristu, jako je Bojkas... a kdyby mu to bylo málo, má ještě střechu, na tu se taky nějakej ten kanystr vejde :D
p.s. na tuto úpravu doporučuji ofci fčipu, aby takovou nálož odvezla :-!
Tak to je pak opravdu pro extrémní případe a né na to denní ježdění, co od toho bojkas potřebuje, pak je jasné, že od oka máš celkem 3,5t, co může souprava vozit. Ofce má 1,3 + cca 1,3 tuny paliva v kufru, vozejk má +/- 150 kg, takovej ten malej nebržděnej, takže tam ještě načepuje 750 litrů do druhého akvárka a s prstem v nose to přetáhne dva měsíce v koloně, to se může vydat i meziměsto !
A) Video ukazuje, že spotřeba tepelného čerpadla byla 735 W (odporové topení 2170 W), takže to máš 4 dny.
B) Pokud bude teplota -15 °C místo těch 3°C, při kterých to měřili, tak se tepelné ztráty zdvojnásobí a účinnost tepelného čerpadla naopak klesne na polovinu. Takže spotřeba tepelného čerpadla na udržení těch 21°C v autě bude čtyřnásobná, čili 1 den pro plně nabitý elektromobil s novou baterkou o kapacitě 80 kWh a tepelným čerpadlem.
BTW Když to bude auto bez tepelného čerpadla a bude mít menší baterku nabitou z poloviny, tak se dostáváme do řádu jednotek hodin.
C) Nevím, kde jste vzali spotřebu 1,2 l/h. Já jsem u dvoulitrového benzínu měl 0,6 až 0,7 l/h. Nádrž auta je ve skutečnosti větší než udává výrobce. Základní verze OIV má sice uváděných 45 litrů, ale reálně tam jde natankovat kolem 50. Silnější verze mají nádrž ještě o 5 litrů větší a verze s pohonem 4x4 o 10 litrů větší. Narozdíl od elektromobilů, kterým kapacita baterie klesá, má nádrž stejný objem i po 20 letech.
Mne se líbí, jak všechny Škodovky jsou ve skutečnosti mnohem lepší, než se udává, nádrž mají větší, výkon vyšší, a objem kufru největší :D:D Jinak máš ale pravdu..
Tak ono ne vždy platí, že víc znamenaná líp. Třeba vyšší spotřeba než udáváná :-)
Navíc ono je to často dáno legislativně. Tachometr nesmí ukazovat méně, což v praxi znamená, že musí ukazovat více.
No, a proto tam mam to webasto. :-)
Spotreba 0.15 litru na hodinu.
Takze na 50 litrovou nadrz je to hezkych 333 hodin topeni.
To je 14 dni.
Ale non stop topeni. Vzhledem k tomu, ze po pul hodine topeni klidne muzu pul hodiny netopit, tak v te kolone vydrzim mesic. :-)
Buďme k sobě upřímní, kdo má dnes reálně plnou nádrž? Já mám třeba v benzínové ovci cca 1/4 nádrže a tankovat budu až za několik dní, takže bych začal omrzat cca za 12h, no od domu bych s EV vyrážel každý den plně nabitý. Jinak, čistě teoreticky stejně tak jako máš plný kufr kanystrů, tak já bych tam mohl mít generátor, ale to už jsme mimo realitu.
Reálná zkušenost, Ford, nafta 2,5 atmosféra v litině, Varšava a ráno mráz -28C. První opravdu zázrak byl, že jsem auto ráno natočil, což přičítám hodně kvalitní zimní naftě. Celý den jsem měl ježdění po městě a auto jsem prostě neohřál na provozní teplotu, natož aby začalo topit :-(
Už je to nějaký ten pátek a dnešní diesel na tom bude asi lépe. Stejně kdyby mě ale někdo donutil si koupit naftu domu, přihodil bych v konfigurátoru nezávislé topení. Naštěstí nejsou takové mrazy zase tak běžné, ale občas je i u nás pěkná kosa :D
V loni jsem si bral sluzebni v -18 octavii 2018 2.0tdi , trvalo jo asi hodinu a pul, nez zacala topit, najeto asi 15 tisic, zadnej vrak, dojel sem az nekam za Humpolec, nez jsem sundal bundu..
Zajimalo by me, jestli to v ramci koncernu a vlastne i jedny platformy maji resene ruznymi zpusoby. Moje 2018 Audi A3 2.0TDI (coz by mel byt v podstate Golf, a tedy v podstate i ta Octavia) zacina v zime topit tak za 2-3 minuty a to v podstate nezavisle na tom, jestli stoji po nastartovani na miste nebo jestli po nastartování hned jedu.
Tedy prestoze nemam vyhrivane celni sklo a je tam jenom fukar, tak nez seskrabu bocni okenka, tak uz predni okno zacne povolovat a pak to jde seskrabnout hned... sedacka a volant topi v podstate hned, takze za volant sedam rovnou bez bundy a nezavisly topeni mi ani nijak extra nechybi (ne, ze by se mi nelibilo, ale holt 1500€ se mi za nej davat nechtelo...).
To asi i záleží, jakej je mráz, tohle byl trochu extrém na naše podmínky, v běžných mrazíkách i ta Oktávka docela ušla, ale třeba benzinové auto se mi zahřálo i v takových mrazech za 5 minut max.
Jo, to jo, benziňáky v průměru topí rychleji, o tom žádná. Možná je taky rozdíl v tom, jestli má auto automatickou klimu nebo ne? Před A3 jsem měl Tiguan r.v. 2014 (ale taky 2.0TDI), s manuální klimou, se kterým jsem tehdy rpavidelně jezdil každý týden z Prahy do Německa. Teplo mi většinou začalo být tak kolem Plzně. S tou A3 naprosto nesrovnatelná situace.
Jinak občas si říkám, že je škoda, že Miatu přes zimu strkám do garáže. Třicet let stará, ukrutně neefektivní benzínová jedna-šestka generuje takovýho odpadního tepla, že za dvě minuty už můžeš grilovat.... :D
Jako je fakt, že naše služebáky jsou divně vybavené, ale automatickou klimatizaci mají :D
No jasný, benzín a čím menší, tím je rychleji ohřátý, míval jsem Clio 1.2 na dojíždění do práce - to topilo snad ještě na konci ulice :D Nyní Renualtí 2.0i, tomu to trvá trchu déle, ale zase má vyhřívané sedačky, tak se to kompenzuje a diesel mám většinou v garáži, takže tam je teplo pořád
Pamatuji 1.4TDI 59kw v F1, to bylo schopno jízdou z kopce v mrazu ( -10 a min) ztratit teplotu vody o polovinu ukazatele. A samozřejmě to vůbec netopilo
Já se s tímto setkal jen u té Oktávky, jinak u ostatních dieslů, co jsem provozoval v zimě (Laguna DCi, Mondeo MK4 a MK5 TDCi) se mi tohle nikdy nestalo.
Ja měl auto s vyhřevem čelniho skla několik zim a když se mi ho podařilo rozbit tak jsem, už netrval na skle s vyhřevem. Nedocenil jsem jeho přitomnost a prakticky až na par vyjimek jsem jej nevyužil. Mam to totiž podobně jako ty. Zatim co jsem se věnoval zbytku auta od namrazy či sněhu tak na čelnim skle se již "automaticky" dostatečně pracovalo tak, že nakonec s nim bylo povětšinou minimum prace.
Nevím, jaké je počasí v místě, kde se pohybuješ, u nás to taky většinou potřeba není, ale vyhřívané přední sklo jsem docenil na horách, kdy jsem měl vrstvu ledu na předním okně a ta slezla opravdu velmi rychle, to by si foukáním jentak nerozehřál.
Ja jsem vyhřev čelniho okna samozřejmě několikrat použil byť často jsem na něj zapominal a vim, že dokaže byt napomocny někdy i vyrazně, ale pravě jeho minimalni využiti mě nepřesvědčilo k tomu, abych ho bral jako vybavu, kterou musim mit.
Jasně chapu pokud je někdo v zimnim obdobi na horach pečeny vařeny či někdo bydli v nějake horske oblasti tak dokaže vyhřev čelniho okna docenit vyrazněji vice. Ale pokud se jezdi v zimně na hory sporadicky a navic, když k tomu přičtu jake u nas byvaji zimy tak mi prostě vyhřev čelniho okna nedava žadny větši smysl. A ja třeba ještě nejsem nějaka citlivka a nějaka trocha prace s oškrabem navic mi nevadi.
To jsou teda teorie. Když ti bude rodit žena, tak se na motor vykašli a jeď normálně do porodnice jak uznáš za vhodný. Jestli nerodíš 20x za zimu každý rok, tak je to tomu motoru pro jednou úplně jedno :-)
Ano s tou účinností motorů je problém. Proto některá lepší auta mají elektrický dohřev vody, protože třeba při dlouhé jízdě z kopce by si v tom mrznul. Motor totiž negeneruje odpadní teplo a chladne spolu s vodou v topení. Už zahřátý motor při stání v zácpě normálně topí. Problém je že se spíš těžko ohřívá stáním na volnoběh když je promrzlý.
Při minus 20 je problém dosáhnout provozní teploty motoru i s benzínovým přímovstřikem, diesel se při jízdě mimo dálnici nemá šanci zahřát, takže bude hodně záležet na tom přídavném odporovém topení.
Mě to zatím nic neudělalo, ale zas tak často to nepoužívám, cca 1x ročně bo mám přístřešek.
Ale kdyby se někdo bál, že mu to poškodí gumu a lak, tak může použít vodu do ostřikovačů např. -40°C to má podobný účinek. Samozřejmě postup je nejprve smetáčkem odmést co jde a chemii použít až na led. Za chvíli je z toho kaše, která jde jednoduše setřít. Kdo je šikovný tak kaši setře do boku a pak shrábne dolu.
Já mám větší problém s tím smradem, co je potom v autě cítit. A další častý jev je, že poté, co se kapalina vypaří, to stále ještě zmrzlé sklo začně namrzat znovu vzdušnou vlhkostí.
Auto, ani firemné, som takmer nikdy na voľnobehu nerozmrazoval (nerátam výnimky, keď to bolo nutné). Na čelné sklo si v zime hodím večer po dojazde domov tu prašivú mirelonovú fóliu za 3€ z lídla ( predposledná bola drahšia, mala na sebe obrázok tučniakov :D ), ráno očistím bočné okna, zložím fóliu, naštartujem a decentne vyrazím. Zadné sklo očistí ohrev. Nebudeme naháňať ľadový motor a zároveň kým sa vymotám zo zóny a preleziem svoju rannú zápchu/kolónu ( počas covidovej premávky prvých 1,5-2 km), tak už to seriózne hreje od motora. Minulé tce bolo na kúrenie super, lebo kým som sa preplazil svoj 1,5 km zápchy, tak na budíkoch svietila teplota okolo 70-80 st a kúrilo to jak prasa.
Ad čelné sklo , posledné roky mi nikdy viac ako 2 roky nové sklo nevydržalo, vždy to bol šuter na diaľnici, takže aj keď by som ho škrabal, dramatický vplyv to na jeho funkčnosť a výhľad nebude
Já také nechápu ty odborníky, co řeší takové píchviny! To už je fakt doba tak jeblá, že se ke každé kravině objeví odborník? Ani já ani manželka, jsme to při bydlení na horách neřešili a nečuměli jsme na návody, příručky, jak na to a vždycky jsme do práce, do obchodu nebo k lékaři s děckama dojeli. To už lidé potratili rozum a na všechno potřebují aplikaci či návod? Chápal bych jednu větu-nikdy nerozmrazujte horkou vodou, vše ostatní je blaf!
Hele ten xenon taky netopí. Vždyť to má 35W. Led musí namrzat i při jízdě ne? Jak se to v praxi řeší?
Plastové kryty škrábat není úplně ideální nebo jen opatrně. Je na tom sice nějaký ochranný lak, ale jestli je budeš drbat, tak ten polykarbonát poškrábeš. To bych na to spíš stříkal tu chemii. Ta tomu nevadí.
Ja som svetlomety skrabat nechcel, tak som na ne obcas strekol rozmrazovac - a teraz mam ten ciry ochranny lak komplet rozpraskany - ako keby jemna pavucinka na celom povrchu svetiel...
Zajímavej postřeh, ale nikdy jsem asi nejel v situaci s LEDkami, kdy by mi namrzaly za jízdy, nebo si to nevybavuji, naposledy taková zima byla v loni a to jsem jel s autem s halogeny.
Xenony mají povinně ostřikovače, takže tam to není za jízdy takový problém. No a LEDky jsem teď řešil polepem čirou fólií, což je chrání jak mechanicky, tak chemicky.
ne všechny. Jsou i 25W xenony, které ostřikovače nemusí mít. Mívají to low cost auta a moje Tesla :D U nových modelů ale už přešli na full LED, případně snad už i na matrix LED.
Za pár let nic jiného než LED nebude. I Dacia dává do všech nových modelů LEDky do základní výbavy.
BTW U mého auta mě nejvíce štve slabý výkon couvacího světla. Taky šetření na nesprávném místě.
Asi to k tomu spěje. Ono je to hlavně výrobně nejlevnější. Naštěstí taky taková světla nabízí vysokou svítivost. Akorát když se ti tam něco rozbije, tak měníš celé světlo. Já si zatím vystačím s xenonama. Počítám, že i mé další auto bude mít xenony. Halogeny už ale nechci. Bohužel to proti xenonům fakt nesvítí.
Dnes som cirou nahodou parkoval oproti stene vedla halogenoveho Fordu S-Max. Krasne bolo vidno o kolko su xenony na O2 FL silnejsie - a to som si hovoril, ze mi to svieti akosi slabo :-O
Mně přijde, že projektorové halogeny dávají někteří výrobci tak nějak z nouze, když zjistít, že dostatečně velká parabola by neumožnila udělat design přídě podle jejich představ, případně když to chtějí sjednotit s příplatkovým xenonem.
Nejlepší halogen, co znám, má Škoda Yeti facelift.
Existuje vela expertnych rad ako to robit najlepsie, ale pri zohrievani motoru v zime je cielom co najkratsia draha prejdena piestom v studenom valci a to sa dosahuje dodanim co najvacsieho tepla v co najkratsom case pri co najnizsich otackach. Ak zohrievame pri neutrale, motor dostava tu najchudobnejsiu moznu zmes - minimum energie a zohriatie je teda pomale a otackymotora su nejakych 1000-1200, vysledna prejdena draha (umerna opotrebeniu) je potom vyrazne dlhsia ako pri nastartovani az tesne pred rozjadom kedy do motora prichadza bohata zmes - dodavame maximum energie/tepla, motor sa zohreje skor a udrzujeme nizke otacky 1800-2500.
Takze zohrievanie motoru na neutrale je ten najhorsi sposob a pod miernou zatazou ten najlepsi. Moderne motory su vsak uz testovane tak narocne a extremne ze ziadny majitel neuvidi super markantne znamky nespravneho zahrievania a preto neexistuje ani velka motivacia zbavovat sa zlozvyku zohrievania pri skrabani okna.. akurat ohladuplnost voci susedom, ale to sa na CRSR nenosi :-)
Pána Vaculíka si vážim hlavne pre jeho schopnosť vysvetliť aj laikom fungovanie techniky v automobiloch,ale z môjho pohľadu technika niekedy zjednodušuje(paušalizuje).V tomto prípade si dovolím nesúhlasiť z jeho tvrdením,že zohrievanie akéhokoľvek moderného motora pri stojacom vozidle neodporúča.Ja mám osobnú skúsenosť z hybridmi od Toyoty(sériovo-paralelný fullhybridný systém)napr.chr1.8,rav4 2.5 h,yaris 1.5 h atď.Tieto vozidlá v chladnom počasí samozrejme štartujú spaľovací motor(komfort v kabíne je priorita)Motor však nebeží iba na zvýšené otáčky,ale zároveň poháňa motorgenerátorMG1(výkonu asi 15kw-podľa modelu).Tento(optimálny) režim trvá približne od 3 do 10 minút podľa stavu nabitia trakčnej hybridnej batérie.Toto sa dá odsledovať na vizualizácii hybridného systému v infotaimente vozidla.Bonusom je rýchle zohriatie vozidla a nástup EV režimu už po zhruba 3 km jazdy,kedy sa časť minutého paliva začne vracať v EV režime,alebo asistenciou elektromotora spaľovaciemu motoru(asistencia nastupuje ešte skôr).Takže majitelia hybridných Toyot a Lexusov pár minút voľnobehu v chladnom počasí neškodí vášmu motoru-skôr naopak.Pozor neplatí to pre hybridy iných značiek všeobecne!
Nie je to pravda. Toyota hybrid nestartuje ICE motor v zime kvoli prioritizovaniu komfortu v kabine, ale prave kvoli zohriatiu motora a oleja pre potreby maximalnej zataze ICE ktora moze prist hocikedy. THS nema v tomto pohlade ziadnu vynimku, tak isto ako kazdy iny spalovaci motor, potrebuje co najbohatsiu zmes na co najrychlejsie zohriatie. Zataz v podobe MG1 pomaha, ale velmi malo, dokonca sa nevypina ani atkinsonov cyklus a zaroven je ICE v THS jeden z tepelne najefektivnejsich, takze rovnako ako maloobjemove diesle ma velky problem zahriat sa pri volnobehu (pri 1.4 TDI to trva celu vacnost) kvoli malemu mnozstvu odpadoveho tepla a preto je vybaveny rekuperaciou tepla z vyfukovych plynov, ale aj tak sa na volnobehu zahrieva vyrazne dlhsie ako ked zapnem auto a okamzite vyrazam - vela krat odskusane pocas dlhorocneho vlastnenia Priusu 3. Ani pre komfort v kabine, ani pre zivotnost motora nema vyznam nechat THS bezat na P, naopak, kvoli v THS pouzivanemu/odporucanemu oleju 0W-20 predstavuje riedenie vodou a benzinom este vacsi problem a aj ked THS nezerie olej, takymto riedenim ho vie do spalovacej komory prepustit az do 2 litrov za rok, to je o to nebezpecnejsie ze to majitel necaka a kontrolka "check hybrid system" zasvieti az ked objem oleja dosiahne nebezpecne nizku hodnotu.
Citujem o dva príspevky vyššie,,Ak zohrievame pri neutrale, motor dostava tu najchudobnejsiu moznu zmes - minimum energie"elektronický sytič vám asi nič nehovorí-motor dostáva obohatenú zmes oproti voľnobežnej,nie je to žiaden zázrak,ale sytič je samozrejme najstarší systém na urýchlenie zohriatia motora.
Jazdou sa samozrejme zohreje ICE skôr,keďže dosahuje úplne iné(nerovnomerné) zaťaženie.V prípade,že vyrazím hneď svoju trasu,tak po troch kilometroch auto kúri.Keď nechám isť ICE v HSD na mieste 3 minúty,tak začne kúriť po1.5 km tej istej trasy.
Momentálne mám takmer trojročnú skúsenosť z rav4 hybrid a napríklad,keď znížim po štarte v chladnom počasí požadovanú interiérovú teplotu z 22 na 18 stupňov,tak sa mi v meste HSD prepína z ICE do EV režimu oveľa skôr.Mám to dlhodobo odsledované.Podstatná časť produkcie týchto vozidiel sa predáva na americkom kontimente aj sever USA +Kanada,tam je priorita jasná a užívatelia si na fórach pochvaľujú tepelný komfort hybridov od Toyoty oproti bežným ICE.
driv jsem skrabal, pak jsem daval na noc plachtu na okno, a ted uz nekolik let jen lehce vlaha voda do PET, poleju postupne okno, je hned cisty, prejedu steracem ktery se tim spolehlive odmrazil taky, a hotovo. Pripadne totez v kombinaci s plachtou na sklo a no problem.
Pokud rozmrazovani celniho skla (mam novy Passat ale bez nej, tak netusim) potrebuje mit nastartovany motor, tak me ani netrapi ze to tam nemam, protoze pak za jizdy uz to nikdy nikde nezmrzne, jen po delsim stani.
Ráno když si dělám kafe, tak přes appku zapnu topení. Když je to fest namrzlý, tak dam defrost. No a do deseti minut mám připraveno a jedu. Ale tankuju u zásuvky, což většina by do práce timhle nejela. Mě to ale vyhovuje, dokonce víc než něco tisíckrát za minutu zapálit, zhasnout a vyfouknout smrad trubičkou za autem....😁
Předehřev ze zásuvky je obrovská výhoda proti spalováku, navíc mu nevadí krátké trasy. Už slýchávám o lidech, co si už pořizují ojeté elektromobily na denní dojíždění do práce. Akorát je zatím mizernej výběr.