Rozhodně preferuji HEV před podprůměrným nabíjecím hybridem. Ale parametry nejsou nic extra. Vlastně je to obdoba hybridu od Subaru, akorát Japonci použili silnější motor a CVT převodovku, standardně je přítomen pohon všech kol a taky tomu neříkají full hybrid. Tohle je spíš takové poskakovadlo do města.
No, vždyť je.
Celý Renegád je poskakovadlo do města.
Tenhle pohon v Tipu bude asi optimum. Je potřeba ale vyzkoušet, jestli fakt ten elektromotor odstanil nechutnosti typické pro dvouspojkové převodovky.
Mohl by.
Bohužel ta technika mě zklamala, je to jako u staré Hondy CR-Z, ten motor auto moc nepomůže, stejně tak spotřeba, sám mám Renegade 4*4 full limited s 2.0 limited a odpor vzduchu je masakr a váha 1600 kg, spotřeba nafta město 8-9, okresky 7-8
Právě naopak, já tam vidím dost přímou logiku:
- čtyřválec 1.5 je při moderním managementu výkonově dostatečný
- vzhledem ke způsobu měření emisí je dnes automat v podstatě nutností, dvouspojka je efektivnější
- hlavní nevýhodou je hrubost dvouspojky při pomalé jízdě a typicky při podélném parkování do řady vozidel nemožnost jemného popojíždění
Na to je logická odpověď:
- elektromotor v převodovce umožní pohyb v režimech, kdy je dvou spojka k zlosti
- při přechodu do standardní jízdy začne efektivně pracovat dvouspojka
- na popojíždění a "vyhlazení" výkonu toho spalovacího motoru 15 kW stačí
Co ti tam chybí?
Mluvím jen o technické a emisní efektivnosti.
Servisní náklady jsou jiná kapitola a tam pořád říkám, že je pro mě atmosferický motor s nepřímým vstřiováním lepší.
Akorát že aby byl emisně přijatelný, tak by měl výkon tak 55 kW.
Úplně popravdě?
Ono by to úplně stačilo. Ale marketingově by auto bylo neprodejné. Kolik nás takových je, co by si to koupili?
To auto díky tomu nemotoru nepojede a budeš tomu muset stát furt za krkem....pod 10 litrů se nedostaneš ani omylem. Výkon slabej a auto vysoký, těžký a odpor vzduchu jako prase+hluk uvnitř.