Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jeep Renegade přijíždí jako hybrid. V útrobách má zcela novou techniku

25 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rozhodně preferuji HEV před podprůměrným nabíjecím hybridem. Ale parametry nejsou nic extra. Vlastně je to obdoba hybridu od Subaru, akorát Japonci použili silnější motor a CVT převodovku, standardně je přítomen pohon všech kol a taky tomu neříkají full hybrid. Tohle je spíš takové poskakovadlo do města.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, vždyť je.
Celý Renegád je poskakovadlo do města.

Tenhle pohon v Tipu bude asi optimum. Je potřeba ale vyzkoušet, jestli fakt ten elektromotor odstanil nechutnosti typické pro dvouspojkové převodovky.
Mohl by.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je ta 1.5 avizovaná do Tipa? Aha, já myslel, že to bude turbo.
Já Prvni_1
No vzdyt jo.

Porad existuje, mala, sance, ze to do Tipa prijde bez turba a s neprimym vstrikovanim.
Coz by bylo uzivatelsky lepsi.

Ale casy jsou zly, Kamile.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Už to vidím. Nemuselo by to být zlé, ale do Compassu spíš ne.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Do kompasu to bude výkonnější.
Podstatně.
Podobně jako do Tonale.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Já s tím jezdím i do terénu, zvládne toho dost. Většina lidí nechápe
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Bohužel ta technika mě zklamala, je to jako u staré Hondy CR-Z, ten motor auto moc nepomůže, stejně tak spotřeba, sám mám Renegade 4*4 full limited s 2.0 limited a odpor vzduchu je masakr a váha 1600 kg, spotřeba nafta město 8-9, okresky 7-8
Avatar - Mikesus
Mikesus
Omg. Takze tenhle prcek ma horší spotřebu než Highlander. :-O
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
A to tam mám 9 stupňovou převodovku ZF...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak z průměru to spíš vypadá na dost silný podprůměr
Avatar - MS-sport
MS-sport
do takovýho auta dát místo motoru šicí stroj.....to může napadnout jen osla. :no:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
???

O čem to mluvíš?
Je to čtyřválec, 1.5.
V dnešní době zázrak.
Avatar - Jaros71
Jaros71
normální je 2.0 JTD :-)
Avatar - MS-sport
MS-sport
přesně tak. :yes:
ericn
Taky mám pocit, že 4 válcová 1,5 je v této době litrových 3 hrnků malý zázrak. Do Renegadu, což je vlastně převlečená F500X, to bude tak akorát ;-)
Já Prvni_1
Mne se popravde Redegade nelibi, jako na pohled.
500X s timhle pohonem bude "akorat" .
Ale ja zustanu u Tipa.
Uz jsem rozmlsanej tim pohodlim.
:-)
ericn
Jj s tím souhlasím, pokud bych měl kupovat něco z téhle dvojky, Renegade to určitě nebude ;-)
Avatar - MS-sport
MS-sport
O čem mluvím?? No přece o realitě! :-)
Nebude to fungovat, protože to postrádá logiku.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Právě naopak, já tam vidím dost přímou logiku:
- čtyřválec 1.5 je při moderním managementu výkonově dostatečný
- vzhledem ke způsobu měření emisí je dnes automat v podstatě nutností, dvouspojka je efektivnější
- hlavní nevýhodou je hrubost dvouspojky při pomalé jízdě a typicky při podélném parkování do řady vozidel nemožnost jemného popojíždění

Na to je logická odpověď:
- elektromotor v převodovce umožní pohyb v režimech, kdy je dvou spojka k zlosti
- při přechodu do standardní jízdy začne efektivně pracovat dvouspojka
- na popojíždění a "vyhlazení" výkonu toho spalovacího motoru 15 kW stačí

Co ti tam chybí?

Mluvím jen o technické a emisní efektivnosti.
Servisní náklady jsou jiná kapitola a tam pořád říkám, že je pro mě atmosferický motor s nepřímým vstřiováním lepší.
Akorát že aby byl emisně přijatelný, tak by měl výkon tak 55 kW.
Úplně popravdě?
Ono by to úplně stačilo. Ale marketingově by auto bylo neprodejné. Kolik nás takových je, co by si to koupili?
Avatar - MS-sport
MS-sport
To auto díky tomu nemotoru nepojede a budeš tomu muset stát furt za krkem....pod 10 litrů se nedostaneš ani omylem. Výkon slabej a auto vysoký, těžký a odpor vzduchu jako prase+hluk uvnitř.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Do téhle diskuze se pouštět nebudu. Svoje názory považuješ za fakta.
:-)

Druhá pulka nic proti - je to stejně nesmyslné, jako drtivá většina suv dneška = vysoký a těžký, odpor vzduchu jako prase.

Ale jinak hluk bude menší, než u toho diesela, a jestli ti přijde 97kW na takovýho prcka málo, tak máme hodně jiná měřítka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
těžký? vždyť to váží kolem 1,5t. Jako naprostá většina jiných aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Cokoliv lepší než nafta do takového městského prcka.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ale stale este unosna kombinacia... casom bude aj horsie tak budme radi aj za toto