Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Renegade přijíždí jako hybrid. V útrobách má zcela novou techniku

David Bureš
Diskuze (25)

Vedle Jeepu Renegade se nového elektrifikovaného ústrojí dočkal také Compass. Pod jejich kapotou pracuje nová patnáctistovka.

Jeep pokračuje v elektrifikaci své nabídky, když své modely Renegade a Compass uvádí v nové verzi e-Hybrid. Ta veřejnost překvapila, nejde o očekávaný mildhybrid, ale full-hybrid schopný i jízdy čistě na elektřinu. V nabídce doplní již dříve představené plug-in hybridy s přídomkem 4xe.

Technika v útrobách nových Jeepů e-Hybrid je přitom zcela nová. Pod kapotou pracuje nový benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru, který doplňuje 48V elektromotor a rovněž nová dvouspojková převodovka se sedmi stupni. Ústrojí dosahuje výkonu 97 kW a točivého momentu 240 N.m, samotný elektromotor poskytuje sílu 15 kW a 55 N.m. Poháněná jsou přední kola.

Jeep přitom zdůrazňuje, že nový hybrid zvládá jezdit čistě na elektřinu. Vzhledem k výkonu elektromotoru to však umí jen za určitých situací, při rozjezdech, při manévrování při parkování nebo během popojíždění v kolonách.

Co se týče spalovacího motoru, jde o nového člena rodiny Global Small Engine. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1469 cm3 je přizpůsobený elektrifikaci, pracuje v úspornějším Millerově cyklu pro zvýšení tepelné účinnosti. Specialitou je též vysoký kompresní poměr (12,5:1), stejně jako nová hlava válců s kompaktní spalovací komorou. Nechybí ani dvojité časování ventilů nebo systém přímého vstřikování pracující až s tlakem 350 barů.

Jako první se nového motoru dočkali na italském trhu. Prodej na dalších trzích bude spuštěn v nejbližší době.

Nová patnáctistovka přitom nezůstane vyhrazena pouze Jeepu. Její vývoj měl na starosti Fiat, který s ní počítá pro SUV 500X využívající stejný technický základ jako Renegade. Očekává se také její nasazení v Tipu. Použít by ji měla také Alfa Romeo, pro svoje připravované SUV Tonale. Vedle full-hybridu by navíc nový spalovací agregát měl být nasazen také v nových plug-in hybridech.

David Bureš
Diskuze (25)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
23. 1. 2022 18:27
Re: Kristepane....
těžký? vždyť to váží kolem 1,5t. Jako naprostá většina jiných aut.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 1. 2022 11:34
Re: Kristepane....
Do téhle diskuze se pouštět nebudu. Svoje názory považuješ za fakta.
:-)

Druhá pulka nic proti - je to stejně nesmyslné, jako drtivá většina suv dneška = vysoký a těžký, odpor vzduchu jako prase.

Ale jinak hluk bude menší, než u toho diesela, a jestli ti přijde 97kW na takovýho prcka málo, tak máme hodně jiná měřítka.
Avatar - MS-sport
22. 1. 2022 23:50
Re: Kristepane....
přesně tak. :yes:
Avatar - MS-sport
22. 1. 2022 23:49
Re: Kristepane....
To auto díky tomu nemotoru nepojede a budeš tomu muset stát furt za krkem....pod 10 litrů se nedostaneš ani omylem. Výkon slabej a auto vysoký, těžký a odpor vzduchu jako prase+hluk uvnitř.
Avatar - Mikesus
22. 1. 2022 20:25
Re: Rozporuplné
Tak z průměru to spíš vypadá na dost silný podprůměr