Chcete-li malé SUV s pohonem všech kol, navíc s automatem, nemáte moc na výběr. Suzuki Vitara je tradiční volba s přeplňovaným motorem a mechanickou čtyřkolkou. Žhavá novinka Toyota Yaris Cross zase nahání výkon i trakci elektřinou.
K designu, chápu, že vnímání designu je silně individuální, ale mě přijde Vitara jako daleko hezčí auto. Hmyzí světla Yarisu nebo kulatá kola v hranatých podbězích mi připadají ošklivá (zvětšené vyhřezlé oko mouchy a čekám, kdy vynaleznou i hranaté ráfky s pneu). Navíc si myslím, že u auta má design vždy podporovat funkci, nikoliv naopak, protože boulemi a silně prolámanými plochami razantně omezovat životní prostor, kterého je už tak u takto malých aut málo je trestuhodné. Jediné co má Yaris na fotkách hezčí je barva, ale to lze jistě vyřešit zaškrtnutím nějaké atraktivnější u Vitary, třeba červené.
K technice, tady je to vítězství Vitary na celé čáře, o dva levely lepší dynamika, opravdová čtyřkolka, "luxusní" čtyřválec, daleko prostornější interiér i kufr nebo rezerva to jsou proti stísněnému pracovišti řidiče i spolujezdců vzadu, línému a nekultivovanému projevu tříválcového rachitika nebo fejkové čtyřkolce Yarisu jasné trumfy, které nemůže vyvážit zanedbatelný půl litrový rozdíl ve spotřebě.
Nedá se než souhlasit. Porovnání nemám, ale z testu vyplývá, že jízdně po všech směrech Vitara hybridní Cross vyloženě deklasuje.
Co do vzhledu trochu divoký vzhled klasického Yarisu se mi líbí, za to Cross ala hmyz z pralesa se vyloženě nepovedl a to jak na fotce, tak na živo. Vitara je vyloženě povedená. Ostřejší tvary korespondující s SUV stavbou, žádná zbytečná divočina.
Vitara jasný vítěz.
Já bych se lehce Crossu zastal, Vitarou jsem nejel, ale třeba Swiftem ano (a jezdil jsem hodně vitarami a dalšími SX4 minulých generacích), tak si umím trochu představit, že bude jezdit fakt dobře, bude to tužší, možná lehce odskočí na nerovnostech, ale zase dobře řiditelná (což tak nějak potvrzuje i test). Cross ale jezdí taky solidně, není to žádné vyměklé ořezávátko (naopak), ale že by vyloženě žehlil dlažbu, to ne (v Praze jsem s ním jezdil), bohužel za mne vypadá předek zoufaleji.
Přednost Corrsu je jinde, než v pohonu 4x4 - je to prostě městské a příměstské auto, kde bude v provozu cukat za pár litrů benzínu a když příjde zasněžený kopeček, tak se odhrábne lépe z křižovatky. Mne u něj vadil hrubší chod tříválce při připojování spalováku, neměl jsem přímé přesednutí, ale u klasického Yarisu hybrid mi to pocitově přišlo hladší a jezdilo se mi s ním lépe.
Vitaru si umím představit jako mnohem lepšího univerzála i na delší cesty a okresky (nechci tím říct, že by to Yaris nezvládal), ale tam využiju spíše její lepší dynamiku a nebo na horách plnohodnotné 4x4. Já osobně si to nemyslím, ale jsem si jist, že pár Topperum se to bude zdát i jako auto pro rodinu a asi to tak i pro někoho bude :D
vitaru má kolega a není problém po městě jezdit 8-9l/100km. Vitara má klimu hnanou klínákem od řemenice motoru a jde vidět, že v létě mají otevřený okna, nebot ten start-stop který vypíná motor i při dojezdu na křižovatku vypíná i kompresor klimy. Crossem jsem nejel, ale jestli to má motor jak yaris, tak než suzuki zařadí za 1 tak cross má náskok sto metrů a nastartuje motor aby se neřeklo. Dobrý je, že yaris jede na EV mod do těch asi 45 a když se jede na eco, tak na elektřinu bez spalováka to jede aji na omezovač 56km/hod.
Neviem, kto by chcel Vitarou cestovat dlhsie cesty a okresky. S cross je najhlucnejsie auto v historii merani, pochybujem, ze Vitara na tom bude lepsie. Ale auto je to dobre, lacne.
Inak dnes mi na Skode odpadlo zadne svetlo, v servise poradili, ze si ho mam prilepit lepiacou paskou a v pondelok pozru, objednaju nove. Aku mate skusenost s vypadavanim svetiel? Ani sa nejak netvarili, zeby sa to dalo reklamovat. Hlavne, ze ked Tesle odpadol naraznik, boli toho plne weby.
jak sem měl škodu, tam světla byla na matky, to ti vypadlo, že se to kroutí a na kastle praskají sváry, psali o tym, svařovalo se to a CO2 bylo moc vodnatý, spletli si flaše za potravinářské, já to dělám, že před tu flašu obrátím a tu vodu odpustím.
Umyl som to, žiadny znak násilia. Práveže vo fabrike podľa mňa zle zmontovali, turecké svetlá, káble z Maroka, vraj v Bratislave to vyrábajú, ale pod svetlom made in hungary. A to nadávame na douai, ako zle montujú Renaulty :-)
Já zažil problémy se zadním světlem 2. Jeden byl věkem, kdy u dvaadvacetiletého Clia zaoxidovala patice, tak se to jen přepájilo a druhý problém byl u nové VW Jetty (v tu dobu, co se tu prodávala ještě), kdy se zadním světlem prokousala housenka a prolezla celou parabolou a tam zůstala - auto bylo vyráběné v Mexiku, takže kdoví, co to bylo za invazivní druh :D To vyměnili v rámci záruky.
skusenost s vypadavanim svetiel? to je ako sa pytat ludi aku maju skusenost s posmrtnym zivotom.... ale ako uz kolega napisal.. taketo nieco sa moze stat asi len tebe...
Preco len mne? Podla mna zle namontovali svetla vo fabrike, velmi to pritiahli a prasklo to. Druhe svetlo bolo tiez dotiahnute tak silno, ze som to ledva uvolnil. Na pole mozno bude rovnaky princip, ze zadne svetlo drzi na jednej srubke, ale asi to tak nedotiahli, aby to prasklo. Len mne sa stalo, ze zle namontovali lanko tiahla voliacej paky a auto ostalo stat na parkovisku bez moznosti pohnutia. Po roku a pol uz je na to zvolavacka. Asi sa to stalo viacerym.
Mne se na prvnich fotkách líbil, i v té žluté. Naživo je to pro mne hrůza a ta žlutá nikdy. Celé auto celkem fajn, ale nesmí člověk videt ten předek.
Co je na tyhle čtyřkolce fejkoveho oproti mezinapravove spojce?
Neřeknu kdybys to srovnával s torsenem.
Půllitr to určitě nebude. Tohle auto není na jízdu po dálnici, z principu hyvrid a suv, ale jezdil jsem s ním po Praze a okolí hluboko pod 4 litry. kolik by si řekla vitara? Počítám kolem 8 jako většina aut v Praze. Na dalnici se už trápí obě auta. Vlastně si říkám, kde se ten malý turbomotor netrápí, asi jen na okreskach mimo města.
Nerad to píšu, ale 1.4t - to přece není v b crossu "malý turbomotor".
Co je na tom fejkového - pokud to fakt má 4kW, tak to plnohodnotný 4x4 není... ale svůj účel to splní, z 90%, asi. Pak je teda škoda, že takový systém není levnější
Umí rozdělit moment v poměru 40:60 na zadek ( to ještě ověřím včetně toho výkonu). Tohle je stejné fake 4x4 jako mezinapravova spojka, která připojí zadek při prokluzu předku. Což je přesně u te vitary, kromě jediného režimu uzamčení.
...Toyota ...pohon všech kol u hybridu realizuje přidáním druhého, zcela nezávislého elektromotoru na zadní nápravu. Má jen 3,9 kW a 52 Nm, maká ale ze všech sil....Když jsme auto poslali ostře do zatáčky, tlačila elektrika záď odhodlaně, až jsme měli pocit, že co nevidět přejdeme do driftu
Není mi jasné jak může tak slaboučký elektromotor vyvolat pocit driftu. Buď byl pocit falešný, anebo výkon elektromotoru značně přesahuje udaných 3,9 kW
a druhé tvrzení
...V hlavní roli dnes ovšem vystupuje točivý moment 235 Nm, který musí vedle 141 Nm yarisu dělat divy. A také dělá – jen se podívejte do tabulky absolutní dynamiky, kde jsme obě auta rozjeli z místa na 150 km/h. Suzuki pozvolna nabírá náskok a od stovky už toyotu vyloženě drtí, v průměru zvládá pružné zrychlení o 20 % lépe než yaris....
Zjevně to s úlouhou momentu nebude tak žhavé. Při maximálním zrychlení moment nehraje prakticky žádnou roli, což ostatně vyplývá i z obecně známých fyzikálnch zákonů které nám říkají že dynamiku auta dělá výkon. A potvrzuje to i samotné měření kdy 10 - 20% rozdíl ve zrychlení obou aut odpovídá daleko více poměru jejich max. výkonů (Suzuki cca +11% ) než poměru momentů (Suzuki +67%)
Mne tech 3.9kw taky přijde hrozne málo. Ale jak je zvykem u Toyoty, dozvíš se skoro prd.
39kw bych tipoval spíš, ale na většině míst se píše 3.9kw.
Pokud má v zatáčce tendenci protocit zadní kola, tak málo to asi nebude.
Na druhou stranu highlanderu je vzadu 40kw a 121nm, a taky ho často rozjíždí zadek. Ze by yaris Cross měl vzadu stejnej motor? To zase asi ne. No budu to muset zjistit.
V dnešní době porovnáváte kde jakou blbost,ale zapomínáte na spolehlivost jednotlivých koncepcí pohonů.Pokud jdu do hybrita od toyoty vím,že to není na závodění,ale o spolehlivosti a pokud nejsem úplný emil,tak mám i dobrou spotřebu.Blbosti o málé výdrži trakční baterie u toyoty snad už nikdo nevěří.
Jednoznačne Vitara a neváhal bych ani vteřinu. Dokonce má i plnohodnotnou rezervu a když píchnete 3x za rok na horách, kde se nesolí, ale sype štěrk, tak to oceníte.
Na horách jsem vyrůstal, jezdím tam několikrát týdně a životě jsem narazil defekt kvůli štěrku. Co to je za nesmysl? To jsem vickrat ( jednou ) proriznul pneu v Praze o koleje.
Nespomínam si či pri porovnávacom teste 7 ročný model niekedy porazil novinku.Tak to je na to že je to Toyota dosť FAIL.Ostal som dosť prekvapený ale aj tu sa jasne ukazuje že naj pohon je turbobenzín.Keby tam Toyota dala svojú 1.2 t tak by výsledok aspoň v pohone nebol taký rozdielny.Akože spojiť trojvalcovú atmo s baterkou,s hučiacim CVT,mať malý vnútorný aj batožinový priestor,nemať rezervu a všetko to okoreniť dosť vysokou cenou neviem či to Toyota domyslela.Lojalita k značke nie je všetko.Jasne že aj Yaris Cross si svoje zákazničky nájde ale tu sa zdá že tá "bakelitová" Vitara bude asi predsa len lepšia volba.V tomto Toyota sklamala.U mňa je to stále o tom že každá a aj najdrahšia Toyota má isté kompromisy.Našťastie je v ponuke už Taigo aj keď len predokolka. :-)A samozrejme tu sú ešte Captur,2008,Puma alebo Kamiq.Bude to mať Yaris Cross dosť ťažké presadiť sa.