Srovnávací testy
TEST Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4 – Různé cesty, stejný cíl
50 komentářů
V životě jsem si nemohl dovolit nové auto ani když stálo 250 tisíc. Teď za nové 650 tisíc, za malé. Lidi, kde vy všichni ty prachy berete?
Kradnú ! Všeci kradnú ....! Len já čerpám ! (Dotace na naftu samozřejmě)
musíš zabrat šponu a chodit do kovošrotu 😄 a šetřit, třeba já chodím do restaurace jenom tři pracovní dny v týdnu.
...Toyota ...pohon všech kol u hybridu realizuje přidáním druhého, zcela nezávislého elektromotoru na zadní nápravu. Má jen 3,9 kW a 52 Nm, maká ale ze všech sil....Když jsme auto poslali ostře do zatáčky, tlačila elektrika záď odhodlaně, až jsme měli pocit, že co nevidět přejdeme do driftu
Není mi jasné jak může tak slaboučký elektromotor vyvolat pocit driftu. Buď byl pocit falešný, anebo výkon elektromotoru značně přesahuje udaných 3,9 kW
EDIT - v testu p.Bednáře na novinkách má ten zadní elektromotor 39 kW
https😐/www.novinky.cz/…pelejsi-40370995
a druhé tvrzení
...V hlavní roli dnes ovšem vystupuje točivý moment 235 Nm, který musí vedle 141 Nm yarisu dělat divy. A také dělá – jen se podívejte do tabulky absolutní dynamiky, kde jsme obě auta rozjeli z místa na 150 km/h. Suzuki pozvolna nabírá náskok a od stovky už toyotu vyloženě drtí, v průměru zvládá pružné zrychlení o 20 % lépe než yaris....
Zjevně to s úlouhou momentu nebude tak žhavé. Při maximálním zrychlení moment nehraje prakticky žádnou roli, což ostatně vyplývá i z obecně známých fyzikálnch zákonů které nám říkají že dynamiku auta dělá výkon. A potvrzuje to i samotné měření kdy 10 - 20% rozdíl ve zrychlení obou aut odpovídá daleko více poměru jejich max. výkonů (Suzuki cca +11% ) než poměru momentů (Suzuki +67😖
Není mi jasné jak může tak slaboučký elektromotor vyvolat pocit driftu. Buď byl pocit falešný, anebo výkon elektromotoru značně přesahuje udaných 3,9 kW
EDIT - v testu p.Bednáře na novinkách má ten zadní elektromotor 39 kW
https😐/www.novinky.cz/…pelejsi-40370995
a druhé tvrzení
...V hlavní roli dnes ovšem vystupuje točivý moment 235 Nm, který musí vedle 141 Nm yarisu dělat divy. A také dělá – jen se podívejte do tabulky absolutní dynamiky, kde jsme obě auta rozjeli z místa na 150 km/h. Suzuki pozvolna nabírá náskok a od stovky už toyotu vyloženě drtí, v průměru zvládá pružné zrychlení o 20 % lépe než yaris....
Zjevně to s úlouhou momentu nebude tak žhavé. Při maximálním zrychlení moment nehraje prakticky žádnou roli, což ostatně vyplývá i z obecně známých fyzikálnch zákonů které nám říkají že dynamiku auta dělá výkon. A potvrzuje to i samotné měření kdy 10 - 20% rozdíl ve zrychlení obou aut odpovídá daleko více poměru jejich max. výkonů (Suzuki cca +11% ) než poměru momentů (Suzuki +67😖
Mne tech 3.9kw taky přijde hrozne málo. Ale jak je zvykem u Toyoty, dozvíš se skoro prd.
39kw bych tipoval spíš, ale na většině míst se píše 3.9kw.
Pokud má v zatáčce tendenci protocit zadní kola, tak málo to asi nebude.
Na druhou stranu highlanderu je vzadu 40kw a 121nm, a taky ho často rozjíždí zadek. Ze by yaris Cross měl vzadu stejnej motor? To zase asi ne. No budu to muset zjistit.
39kw bych tipoval spíš, ale na většině míst se píše 3.9kw.
Pokud má v zatáčce tendenci protocit zadní kola, tak málo to asi nebude.
Na druhou stranu highlanderu je vzadu 40kw a 121nm, a taky ho často rozjíždí zadek. Ze by yaris Cross měl vzadu stejnej motor? To zase asi ne. No budu to muset zjistit.
V dnešní době porovnáváte kde jakou blbost,ale zapomínáte na spolehlivost jednotlivých koncepcí pohonů.Pokud jdu do hybrita od toyoty vím,že to není na závodění,ale o spolehlivosti a pokud nejsem úplný emil,tak mám i dobrou spotřebu.Blbosti o málé výdrži trakční baterie u toyoty snad už nikdo nevěří.
1vasek
Příspěvek podléhá schvalování.
Jednoznačne Vitara a neváhal bych ani vteřinu. Dokonce má i plnohodnotnou rezervu a když píchnete 3x za rok na horách, kde se nesolí, ale sype štěrk, tak to oceníte.
Za me jednoznacne Vitara.
Ve vsech ohledech.
Ale komu se Toyota libi, tomu ji preju.
Ve vsech ohledech.
Ale komu se Toyota libi, tomu ji preju.
Kubinoss
Příspěvek podléhá schvalování.
Nespomínam si či pri porovnávacom teste 7 ročný model niekedy porazil novinku.Tak to je na to že je to Toyota dosť FAIL.Ostal som dosť prekvapený ale aj tu sa jasne ukazuje že naj pohon je turbobenzín.Keby tam Toyota dala svojú 1.2 t tak by výsledok aspoň v pohone nebol taký rozdielny.Akože spojiť trojvalcovú atmo s baterkou,s hučiacim CVT,mať malý vnútorný aj batožinový priestor,nemať rezervu a všetko to okoreniť dosť vysokou cenou neviem či to Toyota domyslela.Lojalita k značke nie je všetko.Jasne že aj Yaris Cross si svoje zákazničky nájde ale tu sa zdá že tá "bakelitová" Vitara bude asi predsa len lepšia volba.V tomto Toyota sklamala.U mňa je to stále o tom že každá a aj najdrahšia Toyota má isté kompromisy.Našťastie je v ponuke už Taigo aj keď len predokolka. 😄A samozrejme tu sú ešte Captur,2008,Puma alebo Kamiq.Bude to mať Yaris Cross dosť ťažké presadiť sa.
...už jen proto, že na rozdíl od toho Toyotího Crossu mě neuráží svým vzhledem a navíc může mít poctivý pohon všech kol. :yes:
tady bychaří, ale vybrat auto co jezdí za 4l více je hrdinství a kdo nešetří, tak okrádá někoho.
Jezdim jednim autem za 10 na sto benzinu a druhym za 7 nafty a tu mi dotujes ty a ostatni 😉
Ještě ze se blizi narovnání daně na paliva. To bude brekotu.
https😐/www.lidovky.cz/…ln_ekonomika_tmr
Spotrebni daň počítana podle energie, ne podle litrů. Konečně zase neco rozumného z EU.
https😐/www.lidovky.cz/…ln_ekonomika_tmr
Spotrebni daň počítana podle energie, ne podle litrů. Konečně zase neco rozumného z EU.
Ak som dobre rozumel (opravte ma) Suzuki má väčšiu lítiovú batériu pod sedadlom spolujazdca a nemá 12 V olovenú batériu. Zdá sa mi to veľmi logické.
K technice, tady je to vítězství Vitary na celé čáře, o dva levely lepší dynamika, opravdová čtyřkolka, "luxusní" čtyřválec, daleko prostornější interiér i kufr nebo rezerva to jsou proti stísněnému pracovišti řidiče i spolujezdců vzadu, línému a nekultivovanému projevu tříválcového rachitika nebo fejkové čtyřkolce Yarisu jasné trumfy, které nemůže vyvážit zanedbatelný půl litrový rozdíl ve spotřebě.
tohle kdybys napsal pred par lety, tak te tady vsichni ukamenujeme
Co do vzhledu trochu divoký vzhled klasického Yarisu se mi líbí, za to Cross ala hmyz z pralesa se vyloženě nepovedl a to jak na fotce, tak na živo. Vitara je vyloženě povedená. Ostřejší tvary korespondující s SUV stavbou, žádná zbytečná divočina.
Vitara jasný vítěz.
Přednost Corrsu je jinde, než v pohonu 4x4 - je to prostě městské a příměstské auto, kde bude v provozu cukat za pár litrů benzínu a když příjde zasněžený kopeček, tak se odhrábne lépe z křižovatky. Mne u něj vadil hrubší chod tříválce při připojování spalováku, neměl jsem přímé přesednutí, ale u klasického Yarisu hybrid mi to pocitově přišlo hladší a jezdilo se mi s ním lépe.
Vitaru si umím představit jako mnohem lepšího univerzála i na delší cesty a okresky (nechci tím říct, že by to Yaris nezvládal), ale tam využiju spíše její lepší dynamiku a nebo na horách plnohodnotné 4x4. Já osobně si to nemyslím, ale jsem si jist, že pár Topperum se to bude zdát i jako auto pro rodinu a asi to tak i pro někoho bude 😁
Inak dnes mi na Skode odpadlo zadne svetlo, v servise poradili, ze si ho mam prilepit lepiacou paskou a v pondelok pozru, objednaju nove. Aku mate skusenost s vypadavanim svetiel? Ani sa nejak netvarili, zeby sa to dalo reklamovat. Hlavne, ze ked Tesle odpadol naraznik, boli toho plne weby.
Co je na tyhle čtyřkolce fejkoveho oproti mezinapravove spojce?
Neřeknu kdybys to srovnával s torsenem.
Půllitr to určitě nebude. Tohle auto není na jízdu po dálnici, z principu hyvrid a suv, ale jezdil jsem s ním po Praze a okolí hluboko pod 4 litry. kolik by si řekla vitara? Počítám kolem 8 jako většina aut v Praze. Na dalnici se už trápí obě auta. Vlastně si říkám, kde se ten malý turbomotor netrápí, asi jen na okreskach mimo města.
Co je na tom fejkového - pokud to fakt má 4kW, tak to plnohodnotný 4x4 není... ale svůj účel to splní, z 90%, asi. Pak je teda škoda, že takový systém není levnější