Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4 – Různé cesty, stejný cíl

50 komentářů

Šimpanz
K designu, chápu, že vnímání designu je silně individuální, ale mě přijde Vitara jako daleko hezčí auto. Hmyzí světla Yarisu nebo kulatá kola v hranatých podbězích mi připadají ošklivá (zvětšené vyhřezlé oko mouchy a čekám, kdy vynaleznou i hranaté ráfky s pneu). Navíc si myslím, že u auta má design vždy podporovat funkci, nikoliv naopak, protože boulemi a silně prolámanými plochami razantně omezovat životní prostor, kterého je už tak u takto malých aut málo je trestuhodné. Jediné co má Yaris na fotkách hezčí je barva, ale to lze jistě vyřešit zaškrtnutím nějaké atraktivnější u Vitary, třeba červené.

K technice, tady je to vítězství Vitary na celé čáře, o dva levely lepší dynamika, opravdová čtyřkolka, "luxusní" čtyřválec, daleko prostornější interiér i kufr nebo rezerva to jsou proti stísněnému pracovišti řidiče i spolujezdců vzadu, línému a nekultivovanému projevu tříválcového rachitika nebo fejkové čtyřkolce Yarisu jasné trumfy, které nemůže vyvážit zanedbatelný půl litrový rozdíl ve spotřebě.
topten
luxusni ctyrvalec ...
tohle kdybys napsal pred par lety, tak te tady vsichni ukamenujeme
Šimpanz
No napsal jsem to do uvozovek, právě kvůli kontextu doby.
topten
ja sem to pochopil a presne to vystihuje soucasnou realitu
Avatar - white label
white label
Souhlas..., teda až na tu barvu, ta hmyzí žlutá za mě rozhodně ne. 😄
Šimpanz
Také bych si takový "průjem" nezvolil, ale na efekt pro fotografa je to jistě výraznější barva než ta slonová kost, či co to je na Vitaře.
Avatar - white label
white label
Jo, taková světle šedobéžová slonovka, na každé fotce vypadá jinak, ale s tou horní polovinou v černé, za mě lepší, než ta žlutá...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nedá se než souhlasit. Porovnání nemám, ale z testu vyplývá, že jízdně po všech směrech Vitara hybridní Cross vyloženě deklasuje.
Co do vzhledu trochu divoký vzhled klasického Yarisu se mi líbí, za to Cross ala hmyz z pralesa se vyloženě nepovedl a to jak na fotce, tak na živo. Vitara je vyloženě povedená. Ostřejší tvary korespondující s SUV stavbou, žádná zbytečná divočina.
Vitara jasný vítěz.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych se lehce Crossu zastal, Vitarou jsem nejel, ale třeba Swiftem ano (a jezdil jsem hodně vitarami a dalšími SX4 minulých generacích), tak si umím trochu představit, že bude jezdit fakt dobře, bude to tužší, možná lehce odskočí na nerovnostech, ale zase dobře řiditelná (což tak nějak potvrzuje i test). Cross ale jezdí taky solidně, není to žádné vyměklé ořezávátko (naopak), ale že by vyloženě žehlil dlažbu, to ne (v Praze jsem s ním jezdil), bohužel za mne vypadá předek zoufaleji.

Přednost Corrsu je jinde, než v pohonu 4x4 - je to prostě městské a příměstské auto, kde bude v provozu cukat za pár litrů benzínu a když příjde zasněžený kopeček, tak se odhrábne lépe z křižovatky. Mne u něj vadil hrubší chod tříválce při připojování spalováku, neměl jsem přímé přesednutí, ale u klasického Yarisu hybrid mi to pocitově přišlo hladší a jezdilo se mi s ním lépe.

Vitaru si umím představit jako mnohem lepšího univerzála i na delší cesty a okresky (nechci tím říct, že by to Yaris nezvládal), ale tam využiju spíše její lepší dynamiku a nebo na horách plnohodnotné 4x4. Já osobně si to nemyslím, ale jsem si jist, že pár Topperum se to bude zdát i jako auto pro rodinu a asi to tak i pro někoho bude 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
A to počkej až přijde petrumr, ten nám to teprve vysvětlí 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nekdy premyslim, jestli nema misto mozku náhodný generator slov 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Občas ta slova jako taková dávají smysl, ale to sdělení, co z nich poskládá, je jak rozluštěný signál od mimozemské civilizace 😁
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
myslet je prd vědět.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
vitaru má kolega a není problém po městě jezdit 8-9l/100km. Vitara má klimu hnanou klínákem od řemenice motoru a jde vidět, že v létě mají otevřený okna, nebot ten start-stop který vypíná motor i při dojezdu na křižovatku vypíná i kompresor klimy. Crossem jsem nejel, ale jestli to má motor jak yaris, tak než suzuki zařadí za 1 tak cross má náskok sto metrů a nastartuje motor aby se neřeklo. Dobrý je, že yaris jede na EV mod do těch asi 45 a když se jede na eco, tak na elektřinu bez spalováka to jede aji na omezovač 56km/hod.
Avatar - xxc
xxc
Neviem, kto by chcel Vitarou cestovat dlhsie cesty a okresky. S cross je najhlucnejsie auto v historii merani, pochybujem, ze Vitara na tom bude lepsie. Ale auto je to dobre, lacne.
Inak dnes mi na Skode odpadlo zadne svetlo, v servise poradili, ze si ho mam prilepit lepiacou paskou a v pondelok pozru, objednaju nove. Aku mate skusenost s vypadavanim svetiel? Ani sa nejak netvarili, zeby sa to dalo reklamovat. Hlavne, ze ked Tesle odpadol naraznik, boli toho plne weby.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jak sem měl škodu, tam světla byla na matky, to ti vypadlo, že se to kroutí a na kastle praskají sváry, psali o tym, svařovalo se to a CO2 bylo moc vodnatý, spletli si flaše za potravinářské, já to dělám, že před tu flašu obrátím a tu vodu odpustím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] tohle se fakt muze stat jen tobe 😁
Avatar - xxc
xxc
Umyl som to, žiadny znak násilia. Práveže vo fabrike podľa mňa zle zmontovali, turecké svetlá, káble z Maroka, vraj v Bratislave to vyrábajú, ale pod svetlom made in hungary. A to nadávame na douai, ako zle montujú Renaulty 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já zažil problémy se zadním světlem 2. Jeden byl věkem, kdy u dvaadvacetiletého Clia zaoxidovala patice, tak se to jen přepájilo a druhý problém byl u nové VW Jetty (v tu dobu, co se tu prodávala ještě), kdy se zadním světlem prokousala housenka a prolezla celou parabolou a tam zůstala - auto bylo vyráběné v Mexiku, takže kdoví, co to bylo za invazivní druh 😁 To vyměnili v rámci záruky.
Arese
Housenka se prokousala do světla, čímž spáchala bizarní sebevraždu! 😁 😁 😁 :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skusenost s vypadavanim svetiel? to je ako sa pytat ludi aku maju skusenost s posmrtnym zivotom.... ale ako uz kolega napisal.. taketo nieco sa moze stat asi len tebe...
Avatar - xxc
xxc
Preco len mne? Podla mna zle namontovali svetla vo fabrike, velmi to pritiahli a prasklo to. Druhe svetlo bolo tiez dotiahnute tak silno, ze som to ledva uvolnil. Na pole mozno bude rovnaky princip, ze zadne svetlo drzi na jednej srubke, ale asi to tak nedotiahli, aby to prasklo. Len mne sa stalo, ze zle namontovali lanko tiahla voliacej paky a auto ostalo stat na parkovisku bez moznosti pohnutia. Po roku a pol uz je na to zvolavacka. Asi sa to stalo viacerym.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne se na prvnich fotkách líbil, i v té žluté. Naživo je to pro mne hrůza a ta žlutá nikdy. Celé auto celkem fajn, ale nesmí člověk videt ten předek.
Co je na tyhle čtyřkolce fejkoveho oproti mezinapravove spojce?
Neřeknu kdybys to srovnával s torsenem.
Půllitr to určitě nebude. Tohle auto není na jízdu po dálnici, z principu hyvrid a suv, ale jezdil jsem s ním po Praze a okolí hluboko pod 4 litry. kolik by si řekla vitara? Počítám kolem 8 jako většina aut v Praze. Na dalnici se už trápí obě auta. Vlastně si říkám, kde se ten malý turbomotor netrápí, asi jen na okreskach mimo města.
Avatar - Emel
Emel
Nerad to píšu, ale 1.4t - to přece není v b crossu "malý turbomotor".
Co je na tom fejkového - pokud to fakt má 4kW, tak to plnohodnotný 4x4 není... ale svůj účel to splní, z 90%, asi. Pak je teda škoda, že takový systém není levnější
Avatar - Mikesus
Mikesus
Umí rozdělit moment v poměru 40:60 na zadek ( to ještě ověřím včetně toho výkonu). Tohle je stejné fake 4x4 jako mezinapravova spojka, která připojí zadek při prokluzu předku. Což je přesně u te vitary, kromě jediného režimu uzamčení.
Avatar - Anonym
Anonym
V životě jsem si nemohl dovolit nové auto ani když stálo 250 tisíc. Teď za nové 650 tisíc, za malé. Lidi, kde vy všichni ty prachy berete?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kradnú ! Všeci kradnú ....! Len já čerpám ! (Dotace na naftu samozřejmě)
Avatar - Anonym
Anonym
Aj do boha ja somár som nič nečerpal. Sorry jako 😄 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kup SuperBé na naftu a budes taky cerpat dotace 😉 staci i to za 250
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a měl jsi diesla anebo byl jsi fíra?
Avatar - Emel
Emel
Pracujeme 😉
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
musíš zabrat šponu a chodit do kovošrotu 😄 a šetřit, třeba já chodím do restaurace jenom tři pracovní dny v týdnu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A budeš si chtit takové malé auto za skoro 800tis aspoň prohlédnout?
Othello
...Toyota ...pohon všech kol u hybridu realizuje přidáním druhého, zcela nezávislého elektromotoru na zadní nápravu. Má jen 3,9 kW a 52 Nm, maká ale ze všech sil....Když jsme auto poslali ostře do zatáčky, tlačila elektrika záď odhodlaně, až jsme měli pocit, že co nevidět přejdeme do driftu

Není mi jasné jak může tak slaboučký elektromotor vyvolat pocit driftu. Buď byl pocit falešný, anebo výkon elektromotoru značně přesahuje udaných 3,9 kW

EDIT - v testu p.Bednáře na novinkách má ten zadní elektromotor 39 kW
https😐/www.novinky.cz/…pelejsi-40370995

a druhé tvrzení
...V hlavní roli dnes ovšem vystupuje točivý moment 235 Nm, který musí vedle 141 Nm yarisu dělat divy. A také dělá – jen se podívejte do tabulky absolutní dynamiky, kde jsme obě auta rozjeli z místa na 150 km/h. Suzuki pozvolna nabírá náskok a od stovky už toyotu vyloženě drtí, v průměru zvládá pružné zrychlení o 20 % lépe než yaris....

Zjevně to s úlouhou momentu nebude tak žhavé. Při maximálním zrychlení moment nehraje prakticky žádnou roli, což ostatně vyplývá i z obecně známých fyzikálnch zákonů které nám říkají že dynamiku auta dělá výkon. A potvrzuje to i samotné měření kdy 10 - 20% rozdíl ve zrychlení obou aut odpovídá daleko více poměru jejich max. výkonů (Suzuki cca +11% ) než poměru momentů (Suzuki +67😖
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne tech 3.9kw taky přijde hrozne málo. Ale jak je zvykem u Toyoty, dozvíš se skoro prd.
39kw bych tipoval spíš, ale na většině míst se píše 3.9kw.
Pokud má v zatáčce tendenci protocit zadní kola, tak málo to asi nebude.
Na druhou stranu highlanderu je vzadu 40kw a 121nm, a taky ho často rozjíždí zadek. Ze by yaris Cross měl vzadu stejnej motor? To zase asi ne. No budu to muset zjistit.
pavel60
V dnešní době porovnáváte kde jakou blbost,ale zapomínáte na spolehlivost jednotlivých koncepcí pohonů.Pokud jdu do hybrita od toyoty vím,že to není na závodění,ale o spolehlivosti a pokud nejsem úplný emil,tak mám i dobrou spotřebu.Blbosti o málé výdrži trakční baterie u toyoty snad už nikdo nevěří.
1vasek
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - caliban
caliban
Jednoznačne Vitara a neváhal bych ani vteřinu. Dokonce má i plnohodnotnou rezervu a když píchnete 3x za rok na horách, kde se nesolí, ale sype štěrk, tak to oceníte.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na horách jsem vyrůstal, jezdím tam několikrát týdně a životě jsem narazil defekt kvůli štěrku. Co to je za nesmysl? To jsem vickrat ( jednou ) proriznul pneu v Praze o koleje.
Já Prvni_1
Za me jednoznacne Vitara.
Ve vsech ohledech.

Ale komu se Toyota libi, tomu ji preju.
Avatar - Emel
Emel
Vitara jako auto co se neztratí na horách ani na dálnici.
Yaris jako auto do města... pokud ti není líto dát za auto do města tolik $$.
Kubinoss
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - hugino
hugino
Nespomínam si či pri porovnávacom teste 7 ročný model niekedy porazil novinku.Tak to je na to že je to Toyota dosť FAIL.Ostal som dosť prekvapený ale aj tu sa jasne ukazuje že naj pohon je turbobenzín.Keby tam Toyota dala svojú 1.2 t tak by výsledok aspoň v pohone nebol taký rozdielny.Akože spojiť trojvalcovú atmo s baterkou,s hučiacim CVT,mať malý vnútorný aj batožinový priestor,nemať rezervu a všetko to okoreniť dosť vysokou cenou neviem či to Toyota domyslela.Lojalita k značke nie je všetko.Jasne že aj Yaris Cross si svoje zákazničky nájde ale tu sa zdá že tá "bakelitová" Vitara bude asi predsa len lepšia volba.V tomto Toyota sklamala.U mňa je to stále o tom že každá a aj najdrahšia Toyota má isté kompromisy.Našťastie je v ponuke už Taigo aj keď len predokolka. 😄A samozrejme tu sú ešte Captur,2008,Puma alebo Kamiq.Bude to mať Yaris Cross dosť ťažké presadiť sa.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
keby tam toyota nedala hybrid, tak by se tam musel vrtět kardan a spotřeba by nebyla o 4 litry na 100mééně.
Arese
...už jen proto, že na rozdíl od toho Toyotího Crossu mě neuráží svým vzhledem a navíc může mít poctivý pohon všech kol. :yes:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
tady bychaří, ale vybrat auto co jezdí za 4l více je hrdinství a kdo nešetří, tak okrádá někoho.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdim jednim autem za 10 na sto benzinu a druhym za 7 nafty a tu mi dotujes ty a ostatni 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě ze se blizi narovnání daně na paliva. To bude brekotu.
https😐/www.lidovky.cz/…ln_ekonomika_tmr

Spotrebni daň počítana podle energie, ne podle litrů. Konečně zase neco rozumného z EU.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Z tejto dvojice za mna urcite vitara :yes:
Avatar - dokopy
dokopy
Ak som dobre rozumel (opravte ma) Suzuki má väčšiu lítiovú batériu pod sedadlom spolujazdca a nemá 12 V olovenú batériu. Zdá sa mi to veľmi logické.